Anotācija (ex-ante)

23-TA-3311: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Voldrahi" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai atsavināt īpašuma "Voldrahi" (kadastra Nr. 4064 012 0089) daļu – zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640120359) 1,18 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064012360) 0,28 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640120361) 1,27 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640120362) 0,51 ha platībā - Iecavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvatļaujai Nr. BIS-BL-353503-257 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS4 posma "Misa - Latvijas/Lietuvas robeža" apakšposms DPS1" (būvatļauja Nr. 5) izstrādātajiem būvprojekta tehniskajiem risinājumiem Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamā Nekustamā īpašuma daļa būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras (dzelzceļa nodalījuma josla) un saistītās infrastruktūras –valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) būvniecībai, izņemot to zemes platību, kas atsavināma, pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojas divas zemes vienības daļas 1,1857 ha platībā un 25,043 ha platībā. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022. gada 20. septembra atzinumam Nr. BNP/2022/4.7/1650/N zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0089 saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā "Mežu teritorija" (M), kurā minimālā jaunveidojamā zemesgabala platība ir 2,0 ha.
Līdz ar to atlikusī zemes vienības daļa ar aptuveno platību 1,1857 ha neatbilst pašvaldības teritorijas plānojumā noteiktajai minimālajai platībai, savukārt atlikusī zemes vienības daļa ar aptuveno platību 25,0430 ha atbilst pašvaldības teritorijas plānojumā noteiktajam un ir pilnvērtīgi izmantojama patstāvīgi.
Atsavināšanas likuma 6. panta pirmajā daļā noteikts, ja sabiedrības vajadzībām nepieciešama tikai nekustamā īpašuma daļa un atlikusī tā daļa nepietiekamās platības, apgrūtinājumu, konfigurācijas vai citu apstākļu dēļ nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam, institūcija ierosina visa nekustamā īpašuma atsavināšanu un atsavina visu nekustamo īpašumu, ja ar nekustamā īpašuma īpašnieku nevienojas citādi.
Ņemot vērā minēto, saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu un Nekustamā īpašuma īpašnieka izteikto viedokli ir atsavināma zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0089 daļa aptuveni 3,257 ha platībā - Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamā platība 2,0713 ha un papildus platība 1,1857 ha saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu (platības var tikt precizētas kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail" sniegto informāciju par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Pēc pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem un attiecīga ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams attiecīgās pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu "Voldrahi" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 012 0089) Iecavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 012 0089) 28,3 ha platībā.
2. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 538 un uz to īpašuma tiesības ir nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Nekustamā īpašuma lietošanas mērķis ir "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība" (NĪLM kods 0201) 28,3 ha platībā.
Pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas Nekustamā īpašuma daļai, ko nepieciešams atsavināt Rail Baltica projekta īstenošanai, paredzēts noteikt nekustamā īpašuma lietošanas mērķi "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (NĪLM kods 1101), bet Nekustamā īpašuma daļai, kas atsavināma, pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu, noteikt lietošanas mērķi - "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība" (NĪLM kods 0201).
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrēts apgrūtinājums 7315030100 ceļa servitūta teritorija 0,9 km. Ieraksta tiesiskais pamats: Bauskas rajona Iecavas pagasta zemes komisijas 1997. gada 21. maija lēmums (prot. Nr. 202 p).
3. Nekustamā īpašuma daļas 3,257 ha platībā atsavināšana nerada izmaiņas Nekustamā īpašuma atlikušās (neatsavināmās) daļas tālākajā izmantošanā.
4. Īpašnieks zaudējumus un prasījumus nav pieteicis. Īpašnieks ir sniedzis informāciju, ka Nekustamā īpašuma daļas lietošanas mērķis ir zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība un ka 2007. gadā ir veikta meža inventarizācija. Nekustamā īpašuma daļā ir atjaunots mežs, stādot egli. Jaunaudzes ir koptas un labi uzturētas.
Īpašnieka sniegtā informācija ir ņemta vērā pie Nekustamā īpašuma daļas novērtēšanas.
Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" izveidotā Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija 2023. gada 1. decembrī apstiprināja atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to kopējā summā 36 544,70 EUR, ko veido:
- atsavināmās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 012 0089) daļas aptuveni 3,257 ha platībā (zemes vienības platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) tirgus vērtība – 10 096,70 EUR jeb 0,31 EUR par kvadrātmetru;
- uz atsavināmās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 012 0089) daļas aptuveni 3,257 ha platībā (zemes vienības platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) esošās mežaudzes tirgus vērtība – 26 448,00 EUR.

2023. gada 24. novembrī Sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" saņemta Īpašnieka piekrišana atlīdzības apmēram.

Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023. gada 27. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/03.1-14/3761 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 36 544,70 EUR.

Pēc zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 40640120089 ar platību 28,3 ha sadalīšanas uz zemes kadastrālās uzmērīšanas procesa pabeigšanas Nekustamais īpašums zemesgrāmatā un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā ir reģistrēts šādā sastāvā:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120363) 24,99 ha platībā, kas veido Nekustamā īpašuma atlikušo (neatsavināmo) daļu;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120359) 1,18 ha platībā, kas atsavināma saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu.
Lietošanas mērķis - Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība 1,18 ha;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120360) 0,28 ha platībā, kas atsavināma Rail Baltica projektam.
Lietošanas mērķis - Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā 0,28 ha;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120361) 1,27 ha platībā, kas atsavināma Rail Baltica projektam.
Lietošanas mērķis - Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā 1,27 ha;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120362) 0,51 ha platībā, kas atsavināma Rail Baltica projektam.
Lietošanas mērķis - Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā 0,51 ha.

Ņemot vērā, ka 2024. gada 17. janvārī sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" saņemti Nekustamā īpašuma kadastrālās uzmērīšanas dokumenti,  ir precizējama atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas platība, un, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību, kas ir 0,31 EUR, precizējams atlīdzības apmērs, nosakot to 36 492 EUR (trīsdesmit seši tūkstoši četri simti deviņdesmit divi euro) apmērā, ko veido
1. atsavināmo zemes vienību kopējā tirgus vērtība 10 044 EUR jeb 0,31 EUR par zemes kvadrātmetru, tai skaitā:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120359) 1,18 ha platībā tirgus vērtība - 3658 EUR;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120360) 0,28 ha platībā tirgus vērtība - 868 EUR;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120361) 1,27 ha platībā tirgus vērtība - 3937 EUR;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120362) 0,51 ha platībā tirgus vērtība – 1581 EUR;
2. uz atsavināmajām zemes vienībām (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120359, 40640120360, 40640120361 un 40640120362) esošās mežaudzes tirgus vērtība 26 448 EUR.
Mežaudzes tirgus vērtība netiek ietekmēta, jo mežaudze ir novērtēta atbilstoši kadastrālās uzmērīšanas procesa laikā konstatēto no jauna izveidojamo atsavināmo zemes vienību robežu noteikšanas aktiem.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Voldrahi" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 012 0089) Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Īpašnieku, no kura tiek atsavināta Nekustamā īpašuma daļa.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no līdzekļiem, kas paredzēti akciju sabiedrības "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūras 2020. gada 13. novembrī noslēgtajā finansēšanas līgumā Nr. INEA/CEF/TRAN/M2019/2098073 par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta attīstībai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi