Anotācija (ex-ante)

23-TA-3061: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā daļa, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa.
Ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts ierosināt nekustamo īpašumu atsavināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz, ievērojot Atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, atļaut valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk - VNĪ) pārdot izsolē valsts nekustamo īpašumu Zemnieku ielā 2, Piltenē, Ventspils novadā, un valsts nekustamo īpašumu Viršu ielā 56R, Daugavpilī, kuri nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Nekustamā īpašuma raksturojums
Projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē nekustamo  īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 9813 005 0101) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums  9813 005 0101) 0,4201 ha platībā, maizes ceptuvi (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0101 001), noliktavu (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0101 002) – Zemnieku ielā 2, Piltenē, Ventspils novadā, un sūkņu staciju (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0110 001) – Jelgavas ielā 8, Piltenē, Ventspils novadā (turpmāk viss nekustamais īpašums - Nekustamais īpašums Nr.1), kas ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā Piltenes pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 152 (lēmuma datums 08.09.2023.)
Saskaņā ar 01.03.2023. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu Nr.2273R/22, tā pielikumu un 15.08.2023. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu Nr.2273R/22-1, tā pielikumu, Valsts ieņēmumu dienests nodeva Nekustamo īpašumu Finanšu ministrijas valdījumā un VNĪ pārvaldīšanā, ievērojot Ministru kabineta 26.11.2013. noteikumu Nr. 1354 „Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.3. apakšpunktā noteikto un Uzņēmumu reģistra 08.09.2017. lēmumu Nr.19-10/125218.  
Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā ietilpst:
- zemes vienība 0,4201 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 9813 005 0101), lietošanas mērķis: 1001 - rūpnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2023. noteikta 3535 euro. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: zemes zem ēkām platība 0,4201 ha.
Zemes vienībai NĪVKIS noteikti apgrūtinājumi:
1) aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās, platība 0.0000 ha;
2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju, platība 0.0000 ha.
- Maizes ceptuve (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0101 001) ar kopējo platību 548,4 m2, galvenais lietošanas veids: 1251 - rūpnieciskās ražošanas ēkas un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2023. noteikta 7957 euro, būves tips – 12510101 “Ražošanas ēkas, kurās lielākās telpas (pēc platības kvadrātmetros) augstums ir līdz 6 m (ieskaitot)”;
- Noliktava (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0101 002) ar kopējo platību 49,0 m2, galvenais lietošanas veids: 1274 - citas, iepriekš neklasificētas, ēkas un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2023. noteikta 628 euro, būves tips – 12740201 “Kūtis ar kopējo platību līdz 60 m2 (ieskaitot), saimniecības ēkas, pagrabi un sabiedriskās tualetes”;
- Sūkņu stacija (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0110 001) ar kopējo platību kopējā platība ir 11,0 m2, galvenais lietošanas veids: 1251 - rūpnieciskās ražošanas ēkas un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2023. noteikta 211 euro, būves tips – 12510105 “Sūkņu un kompresoru staciju ēkas”.
Sūkņu stacija (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0110 001) atrodas uz blakus esošā nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 9813 005 0110) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 9813 005 0110) Jelgavas ielā 8, Piltenē, Ventspilī, kas atrodas Ventspils novada pašvaldības tiesiskajā valdījumā.
         Lai nākamajam nekustamā īpašuma ieguvējam nodrošinātu pilnīgu informāciju par pārdodamo nekustamo īpašumu, atsavināšanas izsoles noteikumos tiks iekļauta informācija, ka pārdodamā Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā esošā sūkņu stacija (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0110 001) atrodas uz blakus esošās Ventspils novada pašvaldībai piekrītošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 9813 005 0110). Papildus izsoles noteikumos tiks norādīts – situācijā, ja Nekustamo īpašumu Nr.1 neiegādāsies zemes īpašnieks, valsts nekustamā īpašuma ieguvējs un zemes vienības īpašnieks atradīsies piespiedu dalītā īpašuma tiesiskajās attiecībās. Nekustamā īpašuma Nr.1 īpašniekam būs pienākums maksāt likumiskās zemes lietošanas maksu zemes vienības īpašniekam.
         Saskaņā ar 01.03.2023. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma akta Nr.2273R/22 pielikumu apsekošanas brīdī Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā esošā zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums  9813 005 0101) 0,4201 ha platībā, maizes ceptuve (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0101 001) un noliktava (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0101 002) – Zemnieku ielā 2, Piltenē, Ventspils novadā) ir nekoptas un neapsaimniekotas, būves izdemolētas, laikapstākļu ietekmē  -  bojātas. Saskaņā ar 15.08.2023. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma akta Nr.2273R/22-1 pielikumu Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā esošā sūkņu stacija (būves kadastra apzīmējums 9813 005 0110 001) netiek lietota, laikapstākļu ietekmē bojātas nesošās mūra sienas (erozija), jumta konstrukcija, segums, koka pārsegums, tā tehniskais stāvoklis saskaņā ar veikto apsekošanu dabā ir raksturojams kā neapmierinošs.
         Šobrīd tiek plānots veikt Nekustamā īpašuma Nr.1 konservācijas darbus, kuru izmaksas ir 5160,20 euro (bez PVN).
Nekustamais īpašums Nr.1 nav iznomāts.
Saskaņā ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības 29.03.2023. vēstuli Nr. 1.11./IZ1049 Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā esošā zemes vienība:
1) neatrodas degradētā teritorijā;
2) atbilstoši spēkā esošajam Ventspils novada teritorijas plānojumam atrodas Piltenes pilsētā, zonējumā Savrupmāju apbūves teritorija (DzS);
3) zemes vienībai piekļuve ir nodrošināta: pa iebrauktuvi no pašvaldības ielas Zemnieku iela. Teritorijā var iebraukt arī no otras puses – no Jelgavas ielas.
Atsavinot zemes vienību, jāņem vērā likuma “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” 21.panta nosacījumi darījumiem ar zemes īpašumiem.
Ievērojot to, ka Nekustamais īpašums Nr.1 nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, optimālākais risinājums ir tā virzīšana atsavināšanai.
Ņemot vērā Nekustamajam īpašumam Nr.1 noteiktos apgrūtinājumus, minētā nekustamā īpašuma ieguvējam, izmantojot nekustamo īpašumu, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.

2. Nekustamā īpašuma raksturojums
Projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē nekustamo  īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0500 031 0308) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums  0500 031 0308) 0,2643 ha platībā, svaru ēku (būves kadastra apzīmējums 0500 031 0302 046), administratīvo ēku (būves kadastra apzīmējums 0500 031 0302 047) – Viršu ielā 56R, Daugavpilī, (turpmāk - Nekustamais īpašums Nr.2), kas ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā Daugavpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000102635  (lēmuma datums 10.03.2023.)
Saskaņā ar 25.01.2023. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu Nr. 2452R/22 un tā pielikumu, Valsts ieņēmumu dienests nodeva Nekustamo īpašumu Nr.2 Finanšu ministrijas valdījumā un VNĪ pārvaldīšanā, ievērojot Ministru kabineta 26.11.2013. noteikumu Nr. 1354 „Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.3. apakšpunktā noteikto un Uzņēmumu reģistra 03.02.2022. lēmumu Nr. 6-12/9323. 
Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem un NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma Nr.2 sastāvā ietilpst:
- zemes vienība 0,2643 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 031 0308), lietošanas mērķis: 1001 - rūpnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2023. noteikta 7231 euro. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: zemes zem ēkām platība 0,2643 ha.
- Svaru ēka (būves kadastra apzīmējums 0500 031 0302 046) ar kopējo platību 38,7 m2, galvenais lietošanas veids: 1274 - Citas, iepriekš neklasificētas, ēkas un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2023. noteikta 578 euro. Būves tips – 12740201 “Kūtis ar kopējo platību līdz 60 m2 (ieskaitot), saimniecības ēkas, pagrabi un sabiedriskās tualetes”;
- Administratīvā ēka (būves kadastra apzīmējums 0500 031 0302 047) ar kopējo platību ir 1358,0 m2, galvenais lietošanas veids: 1220 - Biroju ēkas, un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2023. noteikta 123 187 euro. Būves tips – 12200101 “Biroju ēkas”.
Nekustamā īpašumam Nr.2 zemesgrāmatā ierakstīts apgrūtinājums atzīmes veidā - ceļa servitūts, platība 0.0103 ha.
Nekustamajam īpašumam Nr.2 NĪVKIS noteikti apgrūtinājumi:
1) Ceļa servitūta teritorija, platība 0.0103 ha;
2) Aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās, platība 0.0145 ha.
Saskaņā ar 25.01.2023. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma akta Nr. 2452R/22 pielikumu apsekošanas brīdī:
1) svaru ēkas tehniskais stāvoklis saskaņā ar veikto apsekošanu dabā raksturojams kā grausts – no visas ēkas ir palikusi viena siena;
2) administratīvās ēkas tehniskais stāvoklis saskaņā ar veikto apsekošanu dabā kopumā raksturojams kā avārijas (ēkas sienas vietām ir bojātas, jumta segums ir bojāts, lietus laikā telpās no griestiem pil ūdens, ēkas stāvoklis ārējo laikapstākļu ietekmē pasliktinās). Izlauzti logi, esošajos logos nav stiklojuma, izlauztas durvis, demontētas visas metāla konstrukcijas. Būve netiek izmantota;
3) zemes vienība saskaņā ar veikto apsekošanu dabā raksturojams kā nekopts –  aizaudzis ar krūmiem, piesārņots ar dažāda veida sadzīves atkritumiem.
Ir aprēķinātas minēto būvju konservācijas izmaksas (sagatavoti divi izmaksu varianti ar dažādiem materiāliem - 15 562,75 euro (ar PVN) un 19 585,05 euro (ar PVN) apmērā. Šobrīd īpašuma sakārtošanai ir veiktas sekojošās darbības: nopļauta zāle, izvietota informatīvā zīme, kas brīdina par būvju bīstamību un ēkas norobežotas ar lenti.
Nekustamais īpašums Nr.2 nav iznomāts.
Saskaņā ar Daugavpils pašvaldības Centrālās pārvaldes Pilsētplānošanas un būvniecības departamenta 03.08.2023. vēstuli Nr. 2-7/748 Nekustamā īpašuma Nr.2 sastāvā esošā zemes vienība:
1) pamatojoties uz Daugavpils pilsētas domes 24.03.2020. saistošo noteikumu Nr.12 „Daugavpils pilsētas teritorijas plānojuma izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi un grafiskā daļa” tematiskās kartes „Degradētās teritorijas” datiem atrodas degradētā teritorijā;
2) atrodas teritorijā, kurai spēkā lokālplānojums „Lokālplānojums zemes vienībām Križu mikrorajonā, Viršu ielas rajonā ražošanas objektu apbūves teritorijas izveidei” (turpmāk – lokālplānojums). Pamatojoties uz lokālplānojuma risinājumiem zemes vienības plānotā (atļautā) izmantošana noteikta kā: rūpnieciskās apbūves teritorijas un daļēji transporta infrastruktūras teritorija (paredzēta ielu izbūvei);
3) Daugavpils pilsētas Križu rūpnieciskās teritorijas publiskās infrastruktūras attīstības ietvaros lokālplānojuma teritorijā izbūvēts ceļš, kas savienojas ar Viršu ielu, līdz ar to zemes vienībai nodrošināta piekļūšana no Viršu ielas.
Atsavinot zemes vienību, jāņem vērā likuma “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” 21.panta nosacījumi darījumiem ar zemes īpašumiem.
Ievērojot to, ka Nekustamais īpašums Nr.2 nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, optimālākais risinājums ir tā virzīšana atsavināšanai.
Ņemot vērā Nekustamajam īpašumam Nr.2 noteiktos apgrūtinājumus, jaunajam ieguvējam, izmantojot minēto nekustamo īpašumu, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, kā arī citos normatīvajos aktos noteiktā kārtība rīcībai ar nekustamo īpašumu atbilstoši konkrētajam apgrūtinājumam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija"
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai.
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts ierosināt nekustamo īpašumu atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 9.panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu atsavināšanu organizē VNĪ.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu, tīmekļvietnē un attiecīgās pašvaldības teritorijā izdotajā vietējā laikrakstā, ja tāds ir. Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).
Rīkojuma projekts paredz nekustamo īpašumu valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējiem valsts nekustamos īpašumus 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līgumu noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgus pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamo īpašumu pircējiem noteikts, izvērtējot nekustamo īpašumu pircēju pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamo īpašumu pārdevēja pienākumiem. Atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 30.pantā noteiktajam, izsoles dalībniekam, kurš būs nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, būs jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā. Līdz ar to samērīgiem ar nekustamā īpašuma pircēja pienākumiem, veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, ir jābūt arī nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 01.02.2011. noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, Rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minētos nekustamos īpašumus valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Attiecībā par Nekustamo īpašumu Nr.1 - jebkurš tiesību subjekts - fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu. 
Attiecībā par Nekustamo īpašumu Nr.2 - jebkurš tiesību subjekts - fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamos īpašumus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Attiecībā par Nekustamo īpašumu Nr.1 - jebkurš tiesību subjekts - fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu. 
Attiecībā par Nekustamo īpašumu Nr.2 - jebkurš tiesību subjekts - fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamos īpašumus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Ja Nekustamais īpašums tiks atsavināts 2024.gadā, tad atsavināšanas rezultātā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu atskaitīšanas saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 55.pantu izlietojami VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai (izņemot netiešo izmaksu segšanai), tajā skaitā valsts nekustamo īpašumu uzlabošanas darbu veikšanai, vidi degradējošo objektu sakārtošanai un energoefektivitātes pasākumu īstenošanai. Minētie līdzekļi, kas 2024. gadā netiks izlietoti valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai, līdz 2024. gada 31. decembrim tiks ieskaitīti valsts budžetā.
Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašumu pārdošanas vērtību, jo nekustamo īpašumu atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamo īpašumu tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 25.08.2009. noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu tīmekļvietnē un attiecīgās pašvaldības teritorijā izdotajā vietējā laikrakstā, ja tāds ir. Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Projekta izpildi nodrošinās Finanšu ministrija un VNĪ.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi