Anotācija (ex-ante)

24-TA-101: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 848 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.2. pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 848 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.2. pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumu projekts) sagatavots pēc Satiksmes ministrijas iniciatīvas un saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu. Līguma Nr. 4.5.1.2/22/I/002 (turpmāk – Līgums) grozījumu saskaņošana pēc projekta “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai” (turpmāk – Projekts) spēkā esošā termiņa beigām ir juridiski pamatota, ņemot vērā noslēgtā Projekta Līguma nosacījumu – ja Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda sadarbības iestāde (turpmāk – sadarbības iestāde) apstiprina Rīgas pašvaldības sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Rīgas satiksme” (turpmāk – RS) ierosinātos Līguma grozījumus, tie stājas spēkā ar attiecīgo Līguma grozījumu priekšlikuma saņemšanas dienu sadarbības iestādē saskaņā ar Līguma 11.panta 2. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt iespēju pabeigt 4.5.1.2.pasākuma “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)” (turpmāk – 4.5.1.2.pasākums) projektu Nr. 4.5.1.2/22/I/002 “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai” pēc 2023.gada 31.decembra par finansējuma saņēmēja līdzekļiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
4.5.1.2.pasākuma ietvaros astoņās Latvijas valstspilsētās – Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī – tiek īstenotas darbības sabiedriskā transporta modernizācijai, iegādājoties mūsdienīgus un videi draudzīgus autobusus. Līdz 2023.gada beigām 4.5.1.2.pasākumā ir pilnībā īstenoti 13 no 14 projektiem, un ir veikta kopumā 131 jauna videi draudzīga sabiedrisko transportlīdzekļa iegāde. 4.5.1.2.pasākuma ietvaros Rīgā turpinās Projekta īstenošana.
4.5.1.2.pasākuma trešās projektu iesniegumu atlases kārtas “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru – autobusi – papildu darbības” (turpmāk – trešā atlases kārta) ietvaros 2022. gada 17. augustā RS un sadarbības iestāde noslēdza Līgumu par Projekta īstenošanu. Projekts tiek īstenots sadarbībā ar Rīgas valstspilsētas pašvaldību.
Atbilstoši RS un sadarbības iestādes Līgumam par Projekta īstenošanu Projekta attiecināmo izmaksu summa ir 21 377 957,65 euro, t.sk. KF finansējums 18 171 264 euro un privātās attiecināmās izmaksas 3 206 693,65 euro. Projektā ir paredzētas privātās neattiecināmās izmaksas 4 489 371,10 euro.
Projekta mērķis ir elektrotransporta īpatsvara palielināšana ikdienas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā Rīgā un palielināts pasažieru skaits, kuri izmanto videi draudzīgu sabiedrisko transportu.
Projekta ietvaros tiek īstenota viena darbība – jaunu videi draudzīgu sabiedrisko transportlīdzekļu (autobusu) iegāde.
Projektā ir paredzēta 35 jaunu videi draudzīgu autobusu iegāde, kuri nomainīs pašlaik izmantotos novecojušos iekšdedzes dzinēju autobusus. RS veic videi draudzīgu autobusu iegādi atbilstoši 2022. gada 29. novembrī RS un uzņēmuma Solaris Bus & Coach Sp. z.o.o. noslēgtajam līgumam (turpmāk – piegādes līgums)[1].
2023.gada novembrī tika uzsākta elektroautobusu piegāde uz Rīgu. Līdz 2023.gada decembra vidum Rīgā tika piegādāti visi 35 elektroautobusi. Līdz 2023.gada decembra beigām ekspluatācijā tika nodoti 23 elektroautobusi, un Projektā vēl paredzēta 12 autobusu nodošana ekspluatācijā.[2] Šobrīd turpinās Projekta īstenošana – tiek veikta 12 transportlīdzekļu testēšana, un pēc testēšanas pabeigšanas RS plāno autobusus pieņemt ekspluatācijā.
Ievērojot Projekta īstenošanas gaitu un Projektā veiktās izmaksas līdz 2023.gada beigām, saskaņā ar RS sniegto informāciju Projekta attiecināmo izmaksu summa ir 17 300 620 euro, t.sk. KF finansējums 14 705 527 euro un privātās attiecināmās izmaksas 2 595 093 euro. Saskaņā ar RS sniegto informāciju faktiskā Projekta attiecināmo izmaksu summa ir par 4 077 338 euro, t.sk. KF finansējums 3 465 737 euro un privātās attiecināmās izmaksas 611 601 euro, mazāka nekā RS un sadarbības iestādes noslēgtajā Līgumā par Projekta īstenošanu:
- elektroautobusu piegādes līguma summa ir par 2 473 064,65 euro mazāka nekā plānots RS un sadarbības iestādes noslēgtajā Līgumā par Projekta īstenošanu,
- RS piemēroja līgumsodus 954 242 euro apmērā par elektroautobusu piegādes kavējumiem,
- elektroautobusu piegādes kavējumu dēļ RS līdz 2023.gada beigām nevarēja veikt gala norēķinus par 12 elektroautobusu iegādi 650 031 euro apmērā, t.sk. KF finansējums 552 526 euro un privātās attiecināmās izmaksas 97 505 euro, un šī summa RS būs jāsedz no privātā finansējuma.

[1] 2022.gada 29.novembra līgums Nr.LIG-IEP/2022/94, https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/64681

[2] Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” 2024.gada 3.janvāra elektroniskā pasta sūtījums “Pēdējā aktuālā informācija”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
RS 2023.gada 14.decembrī informēja[1] sadarbības iestādi un Satiksmes ministriju kā ES fondu 2014.-2020. gada plānošanas perioda atbildīgo iestādi (turpmāk – atbildīgā iestāde) par progresu Projektā, pieļaujot iespēju, ka RS var neizdoties līdz 2023.gada beigām pieņemt ekspluatācijā visus 35 elektroautobusus.
2023.gada 18.decembrī RS, sadarbības iestāde un atbildīgā iestāde sanāksmē pārrunāja Projekta īstenošanas aktuālo gaitu un vienojās, ka RS iesniegs Projekta grozījumus par Projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu, skaidrojot Projekta īstenošanas kavēšanos, un sadarbības iestāde sniegs atbildīgajā iestādē izvērtējumu par Projekta grozījumiem.
2023.gada 21.decembrī RS iesniedza sadarbības iestādē skaidrojumu[2] par Projekta īstenošanas kavēšanās apstākļiem. RS informēja, ka elektroautobusu ražotājs ir iesniedzis informāciju RS par neparedzētiem sarežģījumiem autobusu ražošanas beigu stadijā, kuru rezultātā nav iespējama elektroautobusu piegāde piegādes līgumā noteiktajā termiņā, tādēļ autobusu faktiskā piegāde ir veikta 2023.gada novembrī un decembrī ar kavējumiem, un RS ir nepieciešams laiks pilnvērtīgai elektroautobusu testēšanai un drošai pieņemšanai ekspluatācijā. Ņemot vērā minēto, RS lūdza sadarbības iestādi izvērtēt iespēju pagarināt projekta darbību īstenošanas laiku līdz 2023.gada beigām un, ja līdz 2023. gada 31. decembrim netiek nodoti ekspluatācijā visi 35 elektroautobusi, noteikt Projektam nefunkcionējošā projekta statusu un pagarināt starp RS un sadarbības iestādi noslēgtā Līguma par Projekta īstenošanu termiņu līdz 2024. gada 31. oktobrim.
Saskaņā ar Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas (turpmāk – KP VIS) datiem 2023.gada 22.decembrī RS iesniedza sadarbības iestādē Projekta grozījumu priekšlikumu, kas paredz Projekta īstenošanu termiņa pagarinājumu un Projektā plānotā iznākuma rādītāja (35 elektroautobusi) sasniegšanu līdz 2024. gada 31. oktobrim.
2023.gada 22.decembrī sadarbības iestāde sniedza izvērtējumu[3] par RS ierosinātajiem grozījumiem Projektā, secinot, ka RS argumenti ir pamatoti Projekta īstenošanas termiņa pagarinājumam. Sadarbības iestāde lūdza atbildīgo iestādi nepieciešamības gadījumā veikt grozījumus 2016.gada 20.decembra Ministru kabineta noteikumos Nr. 848 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.2. pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)" īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr.848), atzīstot Projektu par nefunkcionējošu, saskaņojot grozījumu veikšanu Līgumā ar RS par Projekta īstenošanu, lai nodrošinātu Projekta pabeigšanu pēc 2023.gada 31.decembra par RS pašu līdzekļiem, tādā veidā pabeidzot Projekta plānotās darbības un nodrošinot Projekta mērķa sasniegšanu un funkcionalitāti līdz 2024.gada 31.oktobrim.

[1] Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” 2023.gada 14.decembra elektroniskā pasta sūtījums “Projekts Nr. 4.5.1.2/22/I/002 “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai””.

[2] Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” 2023.gada 21.decembra vēstule Nr. BEB-IZEJ/2023/10 “Par projekta Nr. 4.5.1.2/22/I/002 “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai” īstenošanas termiņa pagarinājumu”.

[3] Centrālās finanšu un līgumu aģentūras 2023.gada 22.decembra vēstule Nr. 39-2-40/8195 “Par projekta Nr.4.5.1.2/22/I/002 “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai” īstenošanas termiņa pagarinājumu”.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīnijām "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01) (turpmāk – EK Vadlīnijas), ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda ietvaros īstenotos projektus ir iespējams īstenot arī pēc 2023.gada 31.decembra, paredzot:
1) noteiktu darbību pakāpenisku īstenošanu divos ES fondu plānošanas periodos (posmošana);
2) nefunkcionējoša projekta statusa noteikšanu projektam, kuru finansējuma saņēmējs pēc 2023.gada beigām pabeidz par saviem līdzekļiem.
Projekta pakāpeniska īstenošana divos ES fondu plānošanas periodos nav iespējama, ņemot vērā, ka ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam nav plānots atbalsts autobusu infrastruktūras attīstības investīcijām, tādēļ MK noteikumu projektā tiek paredzēts regulējums, lai RS varētu par savu finansējumu pabeigt Projektu, kas netika pilnībā īstenots līdz 2023. gada beigām. Šis risinājums ir izvēlēts, ievērojot EK Vadlīniju 7. sadaļas “Nefunkcionējošās darbības” nosacījumus par ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda projekta pabeigšanu par savu finansējumu.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.848 5.punktu 4.5.1.2.pasākumā līdz 2023. gada 31. decembrim ir sasniedzams iznākuma rādītājs – 123 jauni un pārbūvēti videi draudzīgi sabiedriskie transportlīdzekļi. Atbilstoši KP VIS datiem līdz 2023.gada beigām 4.5.1.2.pasākumā faktiski ir sasniegts iznākuma rādītājs – 131 jauni un pārbūvēti videi draudzīgi sabiedriskie transportlīdzekļi. RS pēc 2023.gada beigām Projektā plāno pieņemt ekspluatācijā 12 elektroautobusus, līdz ar to paredzams, ka pēc visu Projekta darbību pabeigšanas 4.5.1.2.pasākumā kopumā tiks sasniegts iznākuma rādītājs – 143 jauni un pārbūvēti videi draudzīgi sabiedriskie transportlīdzekļi.
Atbilstoši Finanšu ministrijas 2023.gada 14.decembra vēstulē sniegtajam[1] skaidrojumam, lai finansējuma saņēmējam būtu iespēja turpināt projekta pabeigšanu pēc 2023.gada 31.decembra, nezaudējot ES fondu līdzfinansējumu par attiecināmajiem izdevumiem, primāri finansējuma saņēmējam ne vēlāk kā līdz 2023.gada 31.decembrim ir jāiesniedz sadarbības iestādē priekšlikums grozījumiem līgumā par projekta īstenošanu. Savukārt nepieciešamo izmaiņu normatīvajā regulējumā apstiprināšana MK ir pieļaujama arī 2024.gada sākumā, un pēc attiecīga MK regulējuma apstiprināšanas sadarbības iestāde ir  tiesīga juridiski atbilstoši pagarināt līguma izpildes termiņu.
Pēc MK noteikumu spēkā stāšanās sadarbības iestāde veiks grozījumus Līgumā par Projekta īstenošanu, lai pagarinātu Projekta īstenošanas beigu termiņu, un RS varētu pilnībā īstenot Projekta darbības un sasniegt Projekta mērķi ne vēlāk kā līdz 2026. gada 31. oktobrim. MK noteikumu projekts paredz iespēju pabeigt projektu 4.5.1.2.pasākuma ietvaros līdz 2026.gada 31.oktobrim, jo, izvērtējot Projekta līdzšinējo ieviešanas gaitu, nevar izslēgt risku, ka Projekta darbību pabeigšanai būs nepieciešams vairāk laika nekā šobrīd paredzēts Projekta grozījumu priekšlikumā, un saskaņā ar EK Vadlīniju 7. sadaļas “Nefunkcionējošās darbības” nosacījumiem ir pieļaujama Projekta pabeigšana 2026.gadā.
Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes vērtējumā RS priekšlikums par grozījumiem Līgumā par Projekta īstenošanu ir pamatots un atbalstāms.
Ievērojot minēto, MK noteikumu projekts paredz šādus grozījumus MK noteikumu Nr.848:
1) Precizēt MK noteikumu Nr.848 36.punktu, paredzot iespēju 4.5.1.2.pasākuma ietvaros īstenot projektu pēc 2023.gada beigām;
2) Papildināt MK noteikumus Nr.848 ar 37.punktu, paredzot iespēju finansējuma saņēmējiem, kuri nav pilnībā pabeiguši projekta plānotās aktivitātes un sasnieguši projektā plānotos iznākuma rādītājus līdz 2023.gada 31.decembrim, pilnībā pabeigt projektu līdz 2026.gada 31.oktobrim, par saviem līdzekļiem[2] nodrošinot projekta mērķa sasniegšanu un tā funkcionalitāti, ja sadarbības iestāde un atbildīgā iestāde atbilstoši kompetencei sniedz pozitīvu atzinumu par projekta termiņa pagarināšanu;
3) Papildināt MK noteikumus Nr.848 ar 38.punktu, nosakot, ka šādam projektam finansējuma saņēmējs:
- sagatavo noslēguma maksājuma pieprasījumu par laikposmu līdz 2023. gada 31. decembrim un iesniedz sadarbības iestādē;
- noslēguma maksājuma pieprasījumā nodala laikposmā līdz 2023. gada 31. decembrim pabeigtās projekta darbības, sasniegtos iznākuma rādītājus un veiktos izdevumus no projekta darbībām, plānotajiem iznākuma rādītājiem un izdevumiem, kas tiks pabeigti, sasniegti vai veikti laikposmā no 2024. gada 1. janvāra līdz projekta īstenošanas termiņa beigām, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 31. oktobrim.
4) Papildināt MK noteikumus Nr.848 ar 39.punktu, nosakot, ka sadarbības iestāde veic maksājumus par noslēguma maksājuma pieprasījumā iekļautajiem attiecināmajiem izdevumiem, kas veikti laikposmā līdz 2023. gada 31. decembrim;
5) Papildināt MK noteikumus Nr.848 ar 40.punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt visu projektā izmaksāto atbalsta finansējumu sadarbības iestādei saskaņā ar līguma nosacījumiem, ja finansējuma saņēmējs nepabeidz par saviem līdzekļiem visas plānotās projekta aktivitātes un nesasniedz visus plānotos iznākuma rādītājus līdz 2026.gada 31.oktobrim.

[1] Finanšu ministrijas 2023.gada 14.decembra vēstule Nr. 5.1-24/21/3715 “Par grozījumu veikšanu investīciju īstenošanas noteikumos”.
[2] Noteikumu projektā ar vārdiem ‘savi līdzekļi’ saprot privāto finansējumu no SIA “Rīgas satiksme” pašu budžeta līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

MK noteikumu projektam nav ietekmes uz 4.5.1.2. pasākuma projektu iesniegumu atlasēm. Atbilstoši MK noteikumu Nr.848 6.punktam 4.5.1.2. pasākuma ietvaros ir trīs projektu iesniegumu atlases. 4.5.1.2.pasākuma ietvaros turpinās Projekta īstenošana, savukārt visu pārējo projektu īstenošana 4.5.1.2.pasākuma ietvaros ir pabeigta. Pēc MK noteikumu projekta apstiprināšanas plānots veikt grozījumus Līgumā par Projekta īstenošanu.
Plānotie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem Regulas Nr.1303/2013 71.panta izpratnē, un neietekmē Projekta ietvaros veicamo darbību veidu, Projekta mērķus vai īstenošanas nosacījumus.
Atbilstoši KP VIS datiem 2024.gada 15.janvārī RS iesniedza sadarbības iestādē Projekta noslēguma maksājuma pieprasījumu par laikposmu līdz 2023. gada 31. decembrim.
Projekta īstenošanas termiņa pagarināšana, Projektu pabeidzot par finansējuma saņēmēja līdzekļiem, tiek veikta atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumu Nr. 784 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā” 51.5 punktam.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts paredz, ka Projekts tiek atzīts par nefunkcionējošu, un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra var pagarināt Projekta īstenošanas beigu termiņu pēc 2023.gada beigām, bet ne ilgāk kā līdz 2026. gada 31. oktobrim. Projekta darbību īstenošana pozitīvi ietekmēs iedzīvotājus, jo jaunu elektroautobusu iegāde veicinās videi draudzīgu sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu Rīgā, uzlabojot iedzīvotāju ērtības un komfortu, kā arī veicinot ilgtspējīgu mobilitāti valstspilsētā.
Juridiskās personas
  • Rīgas pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Rīgas satiksme”
  • Rīgas valstspilsētas pašvaldība
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Satiksmes ministrija
Ietekmes apraksts
Pēc MK noteikumu projekta spēkā stāšanās plānots veikt grozījumus Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un Rīgas pašvaldības sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Rīgas satiksme” līgumā Nr. 4.5.1.2/22/I/002 par projekta Nr. 4.5.1.2/22/I/002 “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai” īstenošanu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
MK noteikumu projektam nav ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetu, jo projekta Nr. 4.5.1.2/22/I/002 “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai” īstenošanas pabeigšana pēc 2023.gada 31.decembra tiks nodrošināta par finansējuma saņēmēja – SIA “Rīgas satiksme” – līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts attiecas uz ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas perioda īstenošanā iesaistītajām institūcijām un Rīgas pašvaldības sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Rīgas satiksme”, kas 4.5.1.2. pasākuma ietvaros īsteno Projektu.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Satiksmes ministrija un Rīgas pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Rīgas satiksme”.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Rīgas valstspilsētas pašvaldība
  • Rīgas pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Rīgas satiksme”

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

MK noteikumu projekta izpilde neietekmēs institūciju funkcijas, institucionālo struktūru un tai pieejamos cilvēkresursus. Saistībā ar noteikumu projekta izpildi nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas, likvidēt vai reorganizēt esošās.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
4.5.1.2. pasākuma Projekta īstenošanas rezultātā tiks veicināta videi draudzīga sabiedriskā transporta veida izmantošana, stimulējot pasažieru paradumu maiņu un pāreju uz videi draudzīgākiem transporta risinājumiem.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
4.5.1.2. pasākuma Projekta īstenošanas rezultātā tiks veicināta emisiju samazināšanās sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā, stimulējot pasažieru paradumu maiņu un pāreju uz videi draudzīgākiem transporta risinājumiem.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
4.5.1.2. pasākuma Projekta īstenošanas rezultātā sabiedriskā transporta lietotājiem Rīgā būs iespēja izmantot jaunus elektroautobusus, kas aprīkoti tā, lai nepasliktinātu to pieejamību ikvienam pasažierim, nodrošinot tiesības uz vienlīdzīgu attieksmi un iespējām pakalpojuma saņemšanā, neatkarīgi no dzimuma, rases vai etniskās izcelsmes, reliģijas vai pārliecības, invaliditātes, vecuma vai seksuālās piederības.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi