Anotācija (ex-ante)

21-TA-152: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbības noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Tiesību akts sagatavots, izpildot Augstskolu likuma 14.1 panta septiņpadsmitajā daļā un 14.2 panta otrajā daļā Ministru kabinetam doto deleģējumu noteikt Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas padomes kompetenci, izveides principus un darbību, kā arī ievērojot Augstskolu likuma 7. panta otrās prim daļas 1. un 2. punktā noteikto.

Šobrīd spēkā esošie Ministru Kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumi Nr. 774 "Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbības noteikumi" daļēji ir izdoti saskaņā ar Augstskolu likuma 3. panta pirmajā daļā noteikto pilnvarojumu. Līdz ar Latvijas Republikas Saeimas 2021. gada 8. jūnijā pieņemtā likuma "Grozījumi Augstskolu likumā" spēkā stāšanos Augstskolu likuma 3. panta redakcija ir būtiski mainījusies, un panta pirmajā daļā noteiktais pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt citu kārtību Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas akadēmiskā personāla kvalifikācijai ir pārcelts uz Augstskolu likuma 7. panta otrās prim daļas 1. punktu, kas izteikts jaunā redakcijā. Attiecīgi saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piekto daļu Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbības noteikumi atbilstoši jaunajam pilnvarojumam ir izdodami kā jauni Ministru kabineta noteikumi.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikt Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas jaunās pārvaldes institūcijas – akadēmijas padomes – kompetenci, izveides principus un darbību, kā arī izslēgt no Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbības noteikumiem regulējumu par satversmes sapulci, jo atbilstoši Augstskolu likuma 12. panta trešajai daļai un 7. panta otrās prim daļas 1. punktam šādas pārvaldes institūcijas šajā augstskolā nav.  
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbību regulē Ministru Kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumi Nr. 774 "Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbības noteikumi", kas izdoti saskaņā ar Augstskolu likuma 3. panta pirmo daļu un 7. panta otrās prim daļas 1. un 2. punktu. Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbu nosaka arī ar Ministru kabineta 2015. gada 24. septembra rīkojumu Nr. 576 "Par Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas Satversmes apstiprināšanu" apstiprinātā Satversme.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Visās valsts dibinātās augstskolās atbilstoši Augstskolu likuma 14.1 pantam jāizveido pārvaldes institūcija – padome. Šis pants arī nosaka valsts dibinātu augstskolu padomju darbības mērķi, sastāvu atbilstoši augstskolas tipam un padomes locekļu iecelšanas un atsaukšanas kārtību. Noteikts, ka šī panta noteikumi uz Latvijas nacionālo aizsardzības akadēmiju neattiecas un ka Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas padome ir šīs augstskolas koleģiāla augstākā lēmējinstitūcija, kas ir atbildīga par augstskolas ilgtspējīgu attīstību un stratēģisko uzraudzību, lai nodrošinātu Nacionālo bruņoto spēku kaujas gatavību un augstskolas darbības atbilstību Valsts aizsardzības koncepcijā un Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas attīstības stratēģijā noteiktajiem mērķiem. Šajā pantā arī Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas padomes izveides principus un darbību. Noteikts, ka padomes sastāvu jāapstiprina aizsardzības ministram.
Risinājuma apraksts
Tiesību akta projektā paredzēts, ka Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas padomi veidos pieci locekļi. No tiem divi būs Nacionālo bruņoto spēku pārstāvji, tādējādi nodrošinot topošo virsnieku nākamo darba devēju pilnvērtīgu iesaisti studiju procesa pilnveidošanā, tostarp iniciējot izmaiņas mācību procesā, reaģējot uz militārajās mācībās un kaujas situācijās gūtajām mācībām (lessons learned). Ņemot vērā Krievijas uzsākto karu Ukrainā, ir būtiski uzturēt Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas spēju elastīgi pielāgot studiju procesu, integrējot tajā jaunāko pieredzi. Tāpat paredzēts, ka padomes sastāvā būs divi Aizsardzības ministrijas pārstāvji, tādējādi nodrošinot stratēģisko redzējumu kontekstā ar izmaiņām NATO stratēģijas un plānos un aktualitātēm aizsardzības industrijā. Padomē būs arī viens sabiedrības pārstāvis. Tā kā padomei kopumā jānodrošina Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas stratēģiskā uzraudzība, lai nodrošinātu Nacionālo bruņoto spēku kaujas gatavību, šim sabiedrības pārstāvim jābūt kompetentam valsts aizsardzības jautājumos. Padomes locekļu un padomes priekšsēdētāja pilnvaru laiku, izdodot pavēli par padomes sastāvu, noteiks aizsardzības ministrs.
Problēmas apraksts
Augstskolu likuma 14.2 pants nosaka valsts augstskolas padomes kompetenci, kas cita starpā ietver augstskolas satversmes, attīstības stratēģijas, augstskolas budžeta un gada pārskatu apstiprināšanu. Minētā panta otrajā daļā noteikts, ka panta noteikumi neattiecas uz Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmiju un ka Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas padomes kompetenci nosaka Ministru kabinets.
Risinājuma apraksts
Tiesību akta projekts paredz, ka Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas padome pieņems akadēmijas Satversmi un tās grozījumus un virzīs tos apstiprināšanai Ministru kabinetā, apstiprinās akadēmijas attīstības stratēģiju, sniegs priekšlikumus studiju kvalitātes pilnveidošanai, kā arī piedalīsies augstskolas darbības apspriešanā. Jāatzīmē, ka Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas padome nevērtē nekādus ar augstskolas finanšu līdzekļiem saistītus jautājumus, jo Latvijas Nacionālās aizsardzība akadēmija ir valsts iestāde un tās darbībai nepieciešamais finansējums tiek plānots Aizsardzības ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Problēmas apraksts
Iepriekš Augstskolu likuma 3. pantā iekļautais pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt prasības Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas akadēmiskā personāla kvalifikācijai ir pārcelts uz Augstskolu likuma 7. panta otrās prim daļas 1. punktu. Tādēļ nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus jaunā redakcijā, vienlaikus saglabājot šobrīd Latvijas Nacionālajai akadēmijai specifiski noteikto regulējumu.
Augstskolu likuma 7. panta otrās prim daļas 1. punktā Ministru kabinetam dots uzdevums noteikt Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas un tās pārvaldes institūciju kompetenci, ciktāl tā atšķiras no Augstskolu likumā noteiktās, rektora iecelšanas, apstiprināšanas un atbrīvošanas kārtību, prasības attiecībā uz šīs augstskolas akadēmiskā personāla kvalifikāciju u.c. jautājumus.
Risinājuma apraksts
Izpildot Augstskolu likuma 7. panta otrās prim daļas 1. punktā noteikto, Ministru kabinets tāpat kā līdz šim noteicis Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas pārvaldes institūciju – senāta un akadēmiskās šķīrējtiesas –  kompetenci, kas atšķiras no Augstskolu likumā noteiktās. Atšķirībā no citām augstskolām, kur augstskolas senāts apstiprina kārtību un noteikumus, kuri regulē visas augstskolas darbības sfēras, Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas senāts apstiprina kārtību un noteikumus tikai akadēmiskajos un zinātniskajos jautājumos. Attiecībā uz akadēmisko šķīrējtiesu, savukārt, noteikts, ka tā izskatīs tikai Augstskolu likuma 19.panta pirmās daļas 1.punktā noteiktos jautājumus.

Tiesību akta projektā netiek minēta satversmes sapulce, jo turpmāk šādas pārvaldes institūcijas Latvijas Nacionālajā aizsardzības akadēmijā nebūs. Šī iemesla dēļ tiesību akta projekta 10. punktu nepieciešams papildināt ar akadēmiskās šķīrējtiesas ievēlēšanas kārtību, jo līdz šim akadēmiskā personāla pārstāvjus tajā ievēlēja akadēmijas satversmes sapulce.

Noteikumi paredz, ka Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas rektora amata kandidātu izvirza Nacionālo bruņoto spēku komandieris un izvērtē aizsardzības ministra izveidota Augstākā atestācijas komisija. Rektoru apstiprina un atbrīvos no amata Ministru kabinets pēc aizsardzības ministra priekšlikuma. Jāņem vērā, ka Militārā dienesta likuma 26. pantā paredzēta virsnieku rotācija, tādēļ arī Latvijas Nacionālas aizsardzības akadēmijas rektoru nomaiņa tiek veikta, primāri, ņemot vērā dienesta intereses. Agrākie šīs augstskolas rektori šobrīd turpina dienestu NATO štābos, Nacionālo bruņoto spēku Sauszemes spēku vadībā. Identiska prakse pastāv arī citās valstīs, tostarp Igaunijā un Lietuvā.

Noteikumi paredz arī atšķirīgas prasības Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas akadēmiskā personāla kvalifikācijai. Prasībās uzsvērta militārā dienesta pieredze, ņemot vērā, ka virsnieku sagatavošanas procesā būtiska ir tieši mācībspēku pašu gūtā praktiskā pieredze. Dienestā iegūtās pieredzes nodošana citiem militārās izglītības iestādēs ir viens no karjeras posmiem talantīgākajiem un profesionālākajiem virsniekiem dienesta laikā, tiesa, akadēmisko amatu ieņemšana ir terminēta, jo pretējā gadījumā nav iespējams uzturēt militāro un profesionālo kompetenci. Nereti virsnieki kļūst par mācībspēkiem militārās izglītības iestādēs arī jau pēc atvaļināšanās no dienesta, kas ir visā pasaulē pieņemta prakse. Ikvienas militārās akadēmijas pamatuzdevums ir topošo virsnieku sagatavošana dienestam. Papildus akadēmisko zināšanu ieguvei vienlīdz svarīgi studiju procesā ir attīstīt līderības prasmes, disciplīnu un fizisko sagatavotību, militāro vēsturi, taktikas un stratēģijas, t.s. karavīra ētosu – kompetenču kopumu, kas nepieciešams pārdomātu vadības lēmumu pieņemšanai ārkārtīgi sarežģītos apstākļos. Tas kopumā raksturo militārās izglītības duālo raksturu, kas sevī apvieno gan akadēmiskās gan profesionālās studijas.

Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbības noteikumu 18.punktā noteikšanai piemērojamās mēnešalgu grupas ir samērīgas ar citu valsts aizsardzības jomā nodarbināto civilo darbinieku atalgojumu, kā arī atalgojumu valsts pārvaldē kopumā. Jāņem vērā, ka Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas akadēmiskais personāls faktiski veic lietišķo pētniecību, kas izriet tikai no valsts aizsardzības vajadzībām un ievēro ar to saistītus ierobežojumus. Militārā specifika būtiski ierobežo Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas iespējas piesaistīt papildu finansējumu un tai nav pašu ieņēmumu no dalības pētniecības projektos, grantos u.c., attiecīgi akadēmiskajos amatos nodarbinātajiem nav iespēju savus ienākumus paaugstināt, piemēram, aktīvāk iesaistoties projektu īstenošanā. Attiecīgi Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijai ir jāspēj nodrošināt konkurētspējīgs atalgojums. Augsti kvalificēta, t.sk. ārvalstu, mācībspēku piesaiste augstākajai izglītības iestādei ir izšķiroša, lai uzturētu izglītības un pētniecības kvalitāti. Kopš 2023.gada 21.jūnija Latvijas Nacionālā aizsardzības akadēmija arī reģistrēta Zinātnisko institūciju reģistrā, kas turpmāk  augstskolai uzliks virkni papildu pienākumu, lai izpildītu zinātniskajam institūcijām noteiktās prasības attiecībā uz pētniecības kvalitāti.
Problēmas apraksts
Ministru kabineta noteikumos nepieciešamas arī turpmāk noteikt jautājumus, kursus atbilstoši Augstskolu likuma 7. panta otrās prim daļas 2. punktam Ministru kabinetam dots deleģējums noteikt, ja to prasa noteikt Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas militārā un profesionālā specifika
Risinājuma apraksts
Augstskolu likuma 7. panta otrās prim daļas 2. punktā dotais deleģējums Ministru kabinetam ļauj atbilstoši Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas militārajai un profesionālajai specifikai paredzēt citu kārtību studējošo skaita noteikšanai, studējošo un akadēmiskā personāla komplektēšanai, studiju līgumu slēgšanai, studiju programmu ekspertīzei pirms apstiprināšanas un studējošo pašpārvaldes finansēšanai, kā arī atšķirīgas prasības rektora kvalifikācijai un ierobežojumus šajā likumā noteiktajām studējošo un studējošo pašpārvaldes tiesībām.

Studējošo skaitu vidējā termiņā plāno Aizsardzības ministrija, bet katram mācību gadam nosaka Nacionālo bruņoto spēku komandieris. Studējošos pamatā komplektē no karavīriem, jo augstskolas pamatuzdevums ir virsnieku sagatavošana dienestam Nacionālajos bruņotajos spēkos. Vienlaikus tiesību akta projekts paredz iespējas arī Latvijas Nacionālajai aizsardzības akadēmijai piedalīties studentu apmaiņas programmās, piemēram, Eiropas iniciatīvā jauno virsnieku apmaiņai (European initative for the exchange of young officers inspired by Erasmus), kuras ietvaros tiek attīstītas iespējas tieši militārās izglītības iestāžu studējošo un mācībspēku mobilitātei. Tā kā tiesību akta projekts tiek izdots jaunā redakcijā, papildus identificēta nepieciešamība Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbības noteikumus papildināt ar jaunu punktu, nosakot, ka karavīri un zemessargi, kuri zaudējuši savu tiesisko statusu, jo viņiem kā disciplinārsods piemērota atvaļināšana no profesionālā dienesta vai izslēgšana no Zemessardzes, izslēdzami no studējošo saraksta. Noteikts, ka ar karavīriem un zemessargiem pirms mācībām slēdz īpašu līgumu, kas uzliek par pienākumu pēc studijām pildīt dienestu.

Attiecībā uz akadēmiskā personāla komplektēšanu noteikts, ka akadēmisko personālu var gan iecelt amatā, gan ievēlēt. Profesionālā dienesta karavīri amatos tiks iecelti, ievērojot Militārā dienesta likumā noteikto vispārīgo kārtību iecelšanai amatā, kā arī konkrēti virsniekiem noteikto kārtību. Civilie darbinieki akadēmiskajos amatos tiek ievēlēti.

Lai nodrošinātu iespēju studiju procesu operatīvi pielāgot ārējām izmaiņām un nodrošināt šauri specifisku zināšanu un prasmju apguvi, tiek paredzēta iespēja Nacionālo bruņoto spēku komandierim norīkot personālu, kuram ir atbilstoša militārā vai profesionālā kompetence, atsevišķa studiju kursa vai moduļa docēšanai akadēmijā, neievērojot vispārīgi noteiktās prasības akadēmiskā personāla kvalifikācijai. Kā piemēru var minēt no karadarbības Ukrainā iegūto zināšanu un prasmju (piemēram, pretošanās (resistance) organizēšanā) integrēšanu studijās. Tiesību akta projekts arī nosaka, ka  Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas studiju programmu ekspertīzi pirms to apstiprināšanas veic Nacionālie bruņotie spēki, izvērtējot to atbilstību valsts aizsardzības vajadzībām.

Ņemot vērā Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas militāro un profesionālo specifiku, rektors var būt tikai profesionālā dienesta karavīrs, kuram piešķirta vismaz pulkvežleitnanta dienesta pakāpe un ir vismaz maģistra grāds. Līdz 2019.gada 1.jūlijam spēkā bija Ministru Kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 774 "Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas darbības noteikumi" paredzētais pārejas noteikums, kas paredzēja, ka rektora amatā varēja iecelt arī karavīru, kurš ieguvis vismaz bakalaura grādu vai otrā līmeņa profesionālo izglītību. Jāatzīmē, ka noteikumi nosaka tikai minimālo prasību iecelšanai amatā, amata pildīšanas laikā virsniekam var tikt piešķirta arī nākamā, proti, pulkveža dienesta pakāpe. Ģenerāļa dienesta pakāpi šajā amatā esošās militārpersonas neiegūst, jo Latvijā augstāko virsnieku amati ir konkrēti noteikti Ministru kabineta 2003. gada 18. marta noteikumos Nr.119 "Noteikumi par augstāko virsnieku militārajām dienesta pakāpēm atbilstošiem amatiem". Attiecībā uz rektora amata kandidātam izvirzīto izglītības prasību, papildus jāuzsver, ka militāro dienesta pakāpju iegūšana Latvijā ir stingri reglamentēta un fakts, ka virsniekam jābūt ar vismaz pulkvežleitnanta dienesta pakāpi sevī automātiski ietver prasību, ka virsniekam papildus civilajai izglītībai, jābūt apgūtam arī vecākā štāba virsnieka kursam. Šo kursu Latvijas virsnieki apgūst starptautiskā vidē – trīs Baltijas valstu kopīgajā militārās izglītības institūcijā Baltijas aizsardzības koledžā Igaunijā, kura ieguvusi arī NATO akreditāciju, vai kādas citas NATO valsts militārās izglītības institūcijā. Kurss ilgst nepilnu gadu un tajā vecākie virsnieki tiek gatavoti risināt sarežģītus drošības izaicinājumus.

Ņemot vērā Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas militāro un profesionālo specifiku, tās studējošo pašpārvaldei netiek paredzētas Augstskolu likuma 54.panta otrajā daļā noteiktās veto tiesības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Profesionālā dienesta karavīri
Ietekmes apraksts
Izveidojot jaunu pārvaldības institūciju – akadēmijas padomi – plānots uzlabot Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas sniegumu kopumā, jo šī institūcija būs atbildīga par augstskolas ilgtspējīgu attīstību un stratēģisko uzraudzību, lai nodrošinātu Nacionālo bruņoto spēku kaujas gatavību un augstskolas darbības atbilstību Valsts aizsardzības koncepcijā un Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas attīstības stratēģijā noteiktajiem mērķiem. Attiecīgi arī šajā augstskolā studējošie profesionālā dienesta karavīri– topošie virsnieki – iegūs tādu izglītību, kas pēc iespējas atbilst Nacionālo bruņoto spēku formulētajām nākotnes vajadzībām. 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta izpildi Aizsardzības ministrija nodrošinās tai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros no budžeta apakšprogrammas 22.10.00 “Starptautisko operāciju un Nacionālo bruņoto spēku personālsastāva centralizētais atalgojums” un budžeta apakšprogrammas 22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana”.

4.1.1. Ministru kabineta 2015. gada 24. septembra rīkojums Nr. 576 "Par Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas Satversmes apstiprināšanu" (turpmāk - rīkojums).

Pamatojums un apraksts
Ministru kabineta 2015. gada 24. septembra rīkojuma Nr. 576 "Par Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas Satversmes apstiprināšanu" III nodaļa šobrīd noteic, ka Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas  Satversmes sapulce ir viena no akadēmijas pārstāvības un vadības institūcijām un lēmējinstitūcijām, tādēļ Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijai nepieciešams pieņemt jaunu satversmi un Aizsardzības ministrijai jānodrošina tās virzīšana apstiprināšanai Ministru kabinetā. Augstskolu likuma pārejas noteikumu 65.punkts nosaka, ka Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas satversme paliek spēkā līdz jaunās satversmes apstiprināšanai Ministru kabinetā, un tā ir spēkā tiktāl, ciktāl nav pretrunā ar Augstskolu likuma noteikumiem.
Atbildīgā institūcija
Aizsardzības ministrija
Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas Satversme apstiprināšanai Ministru kabinetā tiks iesniegta pēc šo noteikumu apstiprināšanas. 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālie bruņotie spēki, Latvijas Nacionālā aizsardzības akadēmija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekta publiskās apspriešanas laikā no 30.09.2021. līdz 14.10.2021. par projektu netika saņemti sabiedrības pārstāvju viedokļi. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Aizsardzības ministrija
  • Nacionālie bruņotie spēki, Latvijas Nacionālā aizsardzības akadēmija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi