Anotācija (ex-ante)

24-TA-973: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Vīgriezes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai atsavināt nekustamā īpašuma "Vīgriezes" (kadastra Nr. 40640120284) daļu - zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640120334) 0,73 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640120335) 0,8 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640120336) 0,28 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640120337) 0,19 ha platībā - Iecavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk - Rail Baltica projekts) īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvatļaujā Nr. BIS-BL-353503-257 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS4 posma "Misa - Latvijas/Lietuvas robeža" apakšposms DPS1", būvatļaujā Nr. 5, izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem Rail Baltica projekts skar Nekustamā īpašuma daļu. No Nekustamā īpašuma nepieciešams atsavināt daļu:
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120334) 0,73 ha platībā saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu;
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120335) 0,8 ha platībā, kas izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120336) 0,28 ha platībā, kas izmantojama saistītās infrastruktūras - pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120337) 0,19 ha platībā, kas 
izmantojama saistītās infrastruktūras - pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Savukārt pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu "Vīgriezes" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 40640120284) Iecavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Par situāciju pirms kadastrālās uzmērīšanas procesa uzsākšanas un pabeigšanas:
1.1. saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu Institūcija (sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas Dzelzceļa līnijas") 2022. gada 23. septembrī nosūtīja Īpašniekam paziņojumu Nr. 2.4.N/2022-1279 par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai, informējot par Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 40640120283 daļas aptuveni 1,9966 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) atsavināšanu - Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamā platība 1,2666 ha un papildus saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu iegūstamā platība 0,73 ha.
1.2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
1.2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120283) 11,08 ha platībā;
1.2.2. īpašuma tiesības:
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000570566 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks);
1.2.3. apgrūtinājumi:
Nekustamā īpašuma zemesgrāmatas nodalījumā atzīmes veidā ir veikts lietu tiesību apgrūtinājuma ieraksts - ceļa servitūta teritorija 0,2 ha;
1.2.4. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo (atsavināmo) zemes vienības daļu 1,2666 ha platībā, atlikumā veidojas divas zemes vienības daļas - 9,0834 ha un 0,73 ha platībā. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022. gada 20. septembra atzinumam Nr. BNP/2022/4.7/1650/N zemes vienība saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā - Mežu teritorija (M), kurā minimālā jaunveidojamā zemesgabala platība ir 2 ha. Līdz ar to saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atlikusī zemes vienības daļa ar aptuveno platību 9,0834 ha atbilst teritorijas plānojumam un turpmāk izmantojama patstāvīgi, savukārt zemes vienības daļa ar aptuveno platību 0,73 ha neatbilst pašvaldības teritorijas plānojumam.
Atsavināšanas likuma 6. panta pirmajā daļā noteikts, ja sabiedrības vajadzībām nepieciešama tikai nekustamā īpašuma daļa un atlikusī tā daļa nepietiekamās platības, apgrūtinājumu, konfigurācijas vai citu apstākļu dēļ nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam, institūcija ierosina visa nekustamā īpašuma atsavināšanu un atsavina visu nekustamo īpašumu, ja ar nekustamā īpašuma īpašnieku nevienojas citādi. Vienošanās par atlikušās zemes vienības daļas aptuveni 0,73 ha platībā saglabāšanu Īpašnieka īpašumā netika panākta.
1.2.5. Īpašnieks 2023. gada 27. februārī informēja Institūciju, ka piekrīt Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un ka apstākļi, kas ietekmē īpašuma vērtību, ir neiegūtā peļņa no kokmateriālu, kas atrodas atsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā, realizācijas.
2. Situācija pēc kadastrālās uzmērīšanas procesa pabeigšanas:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120333) 9,09 ha platībā;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120334) 0,73 ha platībā;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120335) 0,8 ha platībā;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120336) 0,28 ha platībā;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120337) 0,19 ha platībā.
2.2. Nekustamā īpašuma zemesgrāmatas nodalījumā atzīmes veidā ir veikti lietu tiesību apgrūtinājuma ieraksti:
- ceļa servitūta teritorija - 0,14 ha;
- ceļa servitūta teritorija  - 0,01 ha;
- ceļa servitūta teritorija - 0,03 ha;
- ceļa servitūta teritorija - 0,01 ha;
- ceļa servitūta teritorija - 0,01 ha.
Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts par ceļa servitūtu neapliecina ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam. Zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu. Tādējādi zemesgrāmatā ierakstītajai atzīmei par ceļa servitūtu nav lietu tiesību nodibinoša spēka par labu noteiktām personām vai īpašumiem.
2.3. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētā informācija par atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu:
2.3.1. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120334) 0,73 ha platībā;
2.3.1.1. apgrūtinājumi:
7315030100 ceļa servitūta teritorija 0,01 ha;
2.3.1.2. platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība: 0,3 ha, t.sk. pļavu platība – 0,3 ha, mežu platība – 0,39 ha, ūdens objektu zeme – 0,04 ha, t.sk. zeme zem ūdeņiem – 0,04 ha;
2.3.2. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120335) 0,8 ha platībā;
2.3.2.1. apgrūtinājumi:
7315030100 ceļa servitūta teritorija 0,03 ha;
2.3.2.2. platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
mežu platība – 0,77 ha, ūdens objektu zeme – 0,03 ha, t.sk. zeme zem ūdeņiem – 0,03 ha;
2.3.3. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120336 0,28 ha platībā;
2.3.3.1. apgrūtinājumi:
7315030100 ceļa servitūta teritorija 0,01 ha;
2.3.3.2. platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
mežu platība – 0,28 ha;
2.3.4. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120337) 0,19 ha platībā;
2.3.4.1. apgrūtinājumi:
7315030100 ceļa servitūta teritorija 0,01 ha;
2.3.4.2. platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
mežu platība – 0,17 ha, ūdens objektu zeme – 0,02 ha, t.sk. zeme zem ūdeņiem – 0,02 ha.
2.4. Zemes vienībām (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120335, 40640120336 un 4064012037), kas nepieciešamas Rail Baltica projekta īstenošanai, noteikts lietošanas mērķis - zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101), savukārt zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120334), kas iegūstama papildus saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu - zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība (kods 0201).
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 7. marta sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par nekustamā īpašuma "Vīgriezes" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 40640120284) daļas - zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120334) 0,73 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120335) 0,8 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120336) 0,28 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120337) 0,19 ha platībā - Iecavas pagastā, Bauskas novadā, atsavināšanu, nosakot to kopējās tirgus vērtības 7318 EUR (septiņi tūkstoši trīs simti astoņpadsmit euro) apmērā, ko veido:
1.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120334) 0,73 ha platībā tirgus vērtība – 2 263 EUR;
1.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120335) 0,8 ha platībā tirgus vērtība – 2 480 EUR;
1.3. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120336) 0,28 ha platībā tirgus vērtība – 868 EUR;
1.4. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40640120337) 0,19 ha platībā tirgus vērtība – 589 EUR.
1.5. uz  zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 40640120334, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 40640120335, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 40640120336 un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 40640120337 augošās mežaudzes tirgus vērtība – 1 118 EUR (viens tūkstotis viens simts astoņpadsmit euro).

Īpašnieks ir informēts, ka Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtībā ir iekļauta mežaudzes tīrā tagadnes vērtība, izmantojot sniegto informāciju un apsekošanā konstatēto mežaudzes apjomu un stāvokli dabā, kā arī aktuālos meža inventarizācijas datus. Mežaudzes aptuvenā tīrā tagadnes tirgus vērtība noteikta, diskontējot nākotnē sagaidāmo vērtību uz vērtēšanas dienu. Līdz ar to atlīdzībā par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir iekļauta to ienākumu vērtība, kas būtu iegūstama no kokmateriālu realizācijas.
Institūcijā ir saņemta Īpašnieka piekrišana apstiprinātajam atlīdzības apmēram.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 16. aprīļa lēmumu Nr. 03.1-14/1505 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 7 318,00 EUR.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Vīgriezes" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 012 0284) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 012 0334) 0,73 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 012 0335) 0,8 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 012 0336) 0,28 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 012 0337) 0,19 ha platībā - Iecavas pagastā, Bauskas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību un komersantu ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, kā arī māju ceļi ir attiecīgo pašvaldību, komersantu vai fizisko personu īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, no kura tiek atsavināta Nekustamā īpašuma daļa.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas 2020. gada 13. novembrī noslēgts starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai, paredzētajiem līdzekļiem.  
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi