Anotācija (ex-ante)

21-TA-1738: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumu projekts "Nacionālās standartizācijas padomes nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Nacionālās standartizācijas padomes nolikums" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts pēc Ekonomikas ministrijas iniciatīvas pamatojoties uz Standartizācijas likuma 6. panta otro daļu

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pilnveidot līdzšinējo Nacionālās standartizācijas padomes nolikumu, kas noteikts ar Ministru kabineta 2005. gada 25. janvāra noteikumiem Nr. 56 “Nacionālās standartizācijas padomes nolikums”
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saistībā ar Standartizācijas likuma izmaiņām, ko paredzēja 2020. gada 3. decembrī pieņemtais likumprojekts “Grozījumi Standartizācijas likumā” ir nepieciešams aktualizēt jautājumus saistībā ar Nacionālās standartizācijas padomes (turpmāk – NSP) darbību – pilnveidot NSP nolikumu, lai precizētu NSP noteiktos uzdevumus, paplašināt un aktualizēt ieinteresēto pušu pārstāvniecību, kā arī pilnveidot citus NSP organizatoriskos jautājumus. Vienlaikus, saistībā ar ieinteresēto pušu pārstāvniecības aktualizēšanu būs nepieciešams aktualizēt NSP personālsastāvu, ko turpmāk apstiprinās ekonomikas ministrs ar rīkojumu (nevis ar Ministru kabineta rīkojumu – līdzšinējais Ministru kabineta 2014. gada 25. novembra rīkojums Nr. 666 “Par Nacionālo standartizācijas padomi”).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pilnveidot līdzšinējo NSP nolikumu, lai tas atbilstu Standartizācijas likuma 6. panta noteiktajām prasībām attiecībā uz NSP noteiktajiem uzdevumiem
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts NSP nolikumu izteiks jaunā redakcijā. NSP nolikumā tiks noteikts, ka NSP uzdevumi atbilst Standartizācijas likumā noteiktajiem NSP uzdevumiem. Vienlaikus, noteikumu projekts paredzēs NSP tiesības, pārstāvošās organizācijas, sanāksmju organizēšanas un lēmumu pieņemšanas kārtību.
NSP aktualizēts sastāvs šādi:
- svītrota Finanšu ministrijas pārstāvniecība (pēc pašu iniciatīvas), kā arī Gaļas ražotāju un pārstrādātāju asociācijas un Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības pārstāvniecība (samazinot pārtikas nozares nevalstisko organizāciju skaitu līdz vienai (Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija) līdzšinējo trīs vietā, Latvijas elektrotehniskā komisija aizstājot to ar Latvijas Elektroenerģētiķu un Energobūvnieku asociāciju;
- papildināts ar Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Universitāšu asociācijas, Latvijas Vides pārvaldības asociācijas, Latvijas Būvinženieru savienības un Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas pārstāvniecību;
- redakcionāli precizēti nosaukumi šādām organizācijām – nacionālajai akreditācijas institūcijai, nacionālai standartizācijas institūcijai, nacionālajai metroloģijas institūcijai un Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijai.

Līdz ar noteikumu projekta spēkā stāšanos tiks izdots Ekonomikas ministrijas rīkojums “Par Nacionālas standartizācijas padomes personālsastāvu”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
  • valsts institūcijas
Ietekmes apraksts
Papildus administratīvais slogs ar šo noteikumu projektu netiek radīts

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Visas nolikumā minētās valsts institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Visas nolikumā minētās nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ekonomikas ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi