Anotācija (ex-ante)

22-TA-2616: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumos Nr. 116 "Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Patlaban spēkā ir Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumi Nr. 116 "Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju" (turpmāk – noteikumi Nr. 116), kuros ir noteikti lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas, olšūnu un embriju transplantācijas speciālista apmācības, kā arī sertifikāta un apliecības izsniegšanas un anulēšanas nosacījumi.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt un papildināt noteikumos Nr. 116 noteikto kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu un praktisko apmācību regulējumu, lai persona saņemtu sertifikātu vai apliecību un varētu nodarboties ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi, pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, kā arī olšūnu un embriju transplantāciju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašlaik spēkā ir noteikumi Nr. 116, kuros ir noteikti sertifikāta un apliecības izsniegšanas un anulēšanas nosacījumi, lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas, olšūnu un embriju transplantācijas speciālista apmācības, kā arī kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu organizēšanas nosacījumi. Noteikumos Nr. 116 jāizdara grozījumi, lai precizētu un papildinātu tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 116 7.2.2. apakšpunktā noteikts, ka tikai šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrība (turpmāk – biedrība) vai krustojuma cūku audzētāju organizācija (turpmāk – organizācija) personai izsniedz apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā tādas personas vadībā, kurai ir atbilstoši šo noteikumu prasībām izsniegts sertifikāts attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā.
Katrai biedrībai un organizācijai ir atšķirīga darba specifika, tai piedāvājot savus pakalpojumus lauksaimniecības dzīvnieku īpašniekiem, tāpēc ir nepieciešama arī atšķirīga pieeja personu praktisko iemaņu apmācībā. Piedevām ir lopkopības nozares, kurām ir saistošas Starptautiskās dzīvnieku pārraudzības komitejas (turpmāk – ICAR) vadlīnijas. Tās ievērojot, personas pilda noteiktus uzdevumus, lai iegūtu datus par lauksaimniecības dzīvnieku produktivitāti. Tas nozīmē, ka šādās situācijās praktisko apmācību vislabāk var nodrošināt pieredzējuši speciālisti.
Tā kā ir personas, kas saņēmušas sertifikātu attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, ar atbilstošu izglītību un apgūtām praktiskām iemaņām un arī Lauksaimniecības datu centrs var izsekot un uzraudzīt konkrētās personas kvalifikāciju, ir iespējams uzdot tai izsniegt apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā tādai personai, kas vēlas saņemt sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā. Persona, izsniedzot apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu, apliecinās, ka persona, kas vēlas saņemt sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, ir apguvusi visas darbības, kas saistītas ar lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudi un pārraudzību.
Personai, kas saņēmusi sertifikātu attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, lai tā varētu izsniegt apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu, ir jābūt piecu gadu profesionālai pieredzei lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā. Piecu gadu profesionālā pieredze personai ir noteikta, jo šo piecu gadu laikā persona ir izgājusi vienu darbības posmu, kura laikā persona ir nodarbojusies ar lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudi un pārraudzību, kā arī paaugstinājusi kvalifikāciju, apmeklējot kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus. Piecu gadu profesionālā pieredze noteikumu projektā ir samērīga un noteikta, konsultējoties ar nozares speciālistiem. 
Ievērojot iepriekšminēto, noteikumu projektā ir jānosaka, ka personai apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā izsniegs ne tikai biedrība vai organizācija, bet arī tāda persona, kurai ir atbilstoši noteikumu Nr. 116 prasībām izsniegts sertifikāts attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā un vismaz piecu gadu profesionālā pieredze attiecīgajā darbības jomā.
Risinājuma apraksts
Lai pilnveidotu normatīvo regulējumu, tiek papildināts noteikumu Nr. 116 7.2.2. apakšpunkts, nosakot, ka personai apliecinājumu par praktisko iemaņu apgūšanu lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudē un pārraudzībā izsniegs arī persona, kurai ir atbilstoši šo noteikumu prasībām izsniegts sertifikāts attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā un vismaz piecu gadu profesionālā pieredze attiecīgajā darbības jomā (noteikumu projekta 1. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 116 21. punktā noteikts, ka persona, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzībā, mākslīgajā apsēklošanā vai olšūnu un embriju transplantācijā, ne retāk kā reizi piecos gados paaugstina kvalifikāciju, apmeklējot kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus, kursus, seminārus un konferences. Tā kā patlaban personām ir iespēja piedalīties vebināros un noskatīties sev interesējošo semināru attālināti tiešsaistē, pieslēdzoties no datora vai citas elektroniskās iekārtas, kā arī nav iespējams paredzēt visus nākotnē iespējamos pasākumu veidus, noteikumu projekta 21. punkts ir redakcionāli jāgroza un jānosauc daži iespējamo kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu piemēri. 
Risinājuma apraksts
Lai pilnveidotu normatīvo regulējumu, tiek precizēts noteikumu Nr. 116 21. punkts, izdarot redakcionālus grozījumus, lai minētu dažus kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu piemērus (noteikumu projekta 2. punkts).
Problēmas apraksts
Persona, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, iegūst datus par dzīvnieka eksterjera kvalitāti, un biedrības un organizācijas šos datus izmanto dzīvnieku priekšteču, pēcteču un citas radniecības pakāpes dzīvnieku novērtēšanai. Iegūtais vērtējums ietekmē dzīvnieka tirgus vērtību. Ir būtiski, lai iegūtie dati būtu precīzi un dzīvnieks būtu novērtēts pareizi, jo tirdzniecība ar dzīvniekiem notiek gan Latvijā, gan uz ārvalstīm.
Tā kā saskaņā ar Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta pirmajā  daļā noteikto lauksaimniecības dzīvniekus vērtē fiziskā persona, kas ir saņēmusi sertifikātu attiecīgās sugas vai sugu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā un ir noslēgusi līgumu ar biedrību vai organizāciju par lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu audzēšanas programmas īstenošanai, ir svarīgi, ka persona apmeklē biedrības vai organizācijas praktisko apmācību lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā. Personai, kas saņēmusi sertifikātu attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, ne retāk kā reizi divos gados ir jāapmeklē biedrības vai organizācijas organizēta praktiskā apmācība lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā. Biedrības vai organizācijas praktisko apmācību laikā personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, katra individuāli veiks lauksaimniecības dzīvnieka vērtēšanu un pēc vērtēšanas rezultātu iegūšanas tie kopīgi tiks izvērtēti un pārrunāti, lai nodrošinātu, ka vērtējums starp vērtētājiem neatšķiras. Tas nodrošinās to, ka persona, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, iegūs precīzus datus par dzīvnieka eksterjera kvalitāti un tie būs atbilstoši biedrības vai organizācijas izstrādātajai audzēšanas programmai, kā arī biedrība varēs pārliecināties par to, vai vērtētāji sniedz kvalitatīvu pakalpojumu lauksaimniekiem, ar kuriem ir noslēgta vienošanās par audzēšanas programmas īstenošanu. Nosacījums, ka personai ne retāk kā reizi divos gados ir jāapmeklē biedrības vai organizācijas organizēta praktiskā apmācība lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, noteikumu projektā ir samērīgs un noteikts, konsultējoties ar nozares speciālistiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt noteikumus Nr. 116 ar 21.1 punktu, lai noteiktu, ka personai, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, piedaloties kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumos, ne retāk kā reizi divos gados ir jāapmeklē tādas biedrības vai organizācijas organizēta praktiskā apmācība lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, ar kuru personai ir noslēgts līgums par lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu (noteikumu projekta 3. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 116 23. un 38. punktā noteikts, ka tad, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus ir apmeklējusi citur, nevis pie kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu organizētājiem, tā iesniedz datu centrā kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošu dokumentu, bet nav noteikts, cik ilgā laikā pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma apmeklēšanas tas jāizdara. Tādējādi rodas situācijas, kad personas šos apliecinošos dokumentus iesniedz tikai pēc pāris gadiem vai arī nespēj uzrādīt.
Noteikumu projekts paredz, ka tad, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu būs apmeklējusi Latvijā pie cita pasākumu organizatora, nevis pie noteikumu Nr. 116 22. punktā minētajiem kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu organizētājiem, attiecīgais kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma organizators, nevis pati persona septiņu darbdienu laikā pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma beigām par to informēs Lauksaimniecības datu centru, iesniedzot dalībnieku sarakstu, kurā ir jānorāda kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma temats un stundu skaits.
Jau pašlaik ir daži pasākumu organizatori, kas personām piedāvā kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus un Lauksaimniecības datu centrā iesniedz dalībnieku sarakstus, kuros ir norādīts kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma temats un stundu skaits.
Noteikumu projekts tāpat paredz, ka tad, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu būs apmeklējusi ārpus Latvijas, pati persona mēneša laikā pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma iesniegs Lauksaimniecības datu centrā kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošu dokumentu.
Tādējādi noteikumu projektā ir noteikts, cik ilgā laikā pasākumu organizators vai pati persona pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma apmeklēšanas iesniegs kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošu dokumentu Lauksaimniecības datu centrā. Tas nodrošinās, ka kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošais dokuments tiks iesniegts laikus.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 116 23. un 38. punktu, kā arī papildināt ar 23.1  un 38.1 punktu. Noteikumu projektā noteikts, ka tad, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu būs apmeklējusi Latvijā pie cita pasākumu organizatora, nevis pie 22. punktā minētajiem kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu organizētājiem, attiecīgais kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma organizators septiņu darbdienu laikā pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma beigām par to informēs Lauksaimniecības datu centru, iesniedzot dalībnieku sarakstu, kurā norādīs kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma tematu un stundu skaitu (noteikumu projekta 4. un 10. punkts).
Noteikumu projektā arī noteikts, ka tad, ja persona kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus būs apmeklējusi ārpus Latvijas, nevis pie minētajiem kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu organizētājiem vai pie citiem pasākumu organizatoriem Latvijā, pati persona mēneša laikā pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pasākuma iesniegs Lauksaimniecības datu centrā kvalifikācijas paaugstināšanu apliecinošu dokumentu (noteikumu projekta 5. un 11. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 116 27. punkts noteikts, ka tad, ja pieņemts lēmums par sertifikāta anulēšanu, persona iesniegumu jauna sertifikāta saņemšanai attiecīgajā darbības jomā var iesniegt pēc pusgada no dienas, kad tai paziņots lēmums par sertifikāta anulēšanu.
Noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 116 27. punktu, nosakot, ka tās personas, kuras savas darbības vai bezdarbības dēļ ir radījušas zaudējumus ganāmpulka īpašniekam vai atkārtoti pārkāpušas normatīvo aktu prasības dzīvnieku audzēšanas, ciltsdarba vai veterinārmedicīnas jomā vai sniegušas nepatiesu informāciju un kurām Lauksaimniecības datu centrs ir anulējis sertifikātu, iesniegumu jauna sertifikāta saņemšanai attiecīgajā darbības jomā var iesniegt pēc pusgada no dienas, kad paziņots lēmums par sertifikāta anulēšanu. 
Ja persona triju gadu laikā nav nodarbojusies ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, pārraudzību, snieguma pārbaudi, mākslīgo apsēklošanu vai olšūnu un embriju transplantāciju un Lauksaimniecības datu centrs ir anulējis sertifikātu, šāda persona iesniegumu jauna sertifikāta saņemšanai attiecīgajā darbības jomā var iesniegt, negaidot pusgadu, bet tai ir atkārtoti jāapgūst praktiskās iemaņas attiecīgajā darbības jomā un jānokārto pārbaudes tests. Personai, kas ir saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzībā, mākslīgajā apsēklošanā vai olšūnu un embriju transplantācijā, ir jāpiedāvā kvalitatīvs pakalpojums lauksaimniekiem. Lai persona spētu sniegt kvalitatīvu pakalpojumu, tai ir jāizmanto iegūtās zināšanas. Tā kā ne tikai normatīvajos aktos mainās regulējums attiecībā uz dzīvnieku vērtēšanas, pārraudzības un snieguma pārbaudes, kā arī mākslīgās apsēklošanas darbu, bet attīstās arī profesionālās darbības joma, pakalpojuma sniedzējam ir regulāri jāpapildina savas zināšanas un iemaņas.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 116 27. punktu, iekļaujot atsauci uz noteikumu 26.1. un 26.2. apakšpunktu, lai tiesību norma būtunepārprotama, nosakot, ka pusgada termiņš iesnieguma iesniegšanai jauna sertifikāta saņemšanai attiecīgajā darbības jomā ir attiecināms uz tām personām, kurām Lauksaimniecības datu centrs ir anulējis sertifikātu, ja persona savas darbības vai bezdarbības dēļ ir radījusi zaudējumus ganāmpulka īpašniekam vai atkārtoti pārkāpusi normatīvo aktu prasības dzīvnieku audzēšanas, ciltsdarba vai veterinārmedicīnas jomā, vai sniegusi nepatiesu informāciju (noteikumu projekta 6. punkts). 
Noteikumi Nr. 116 tiek papildināti ar 27.1 punktu, nosakot, ka tad, ja datu centrs ir anulējis sertifikātu personai, kas triju gadu laikā nav darbojusies sertifikātā norādītajā jomā, tā atkārtoti apgūst praktiskās iemaņas, iesniedz iesniegumu jauna sertifikāta saņemšanai attiecīgajā darbības jomā un kārto pārbaudes testu, tāpēc uz šādiem gadījumiem neattiecas pusgada termiņš (noteikumu projekta 7. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 116 36. punktā noteikts, ka persona, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā vai mākslīgajā apsēklošanā, ne retāk kā reizi piecos gados paaugstina kvalifikāciju, apmeklējot kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus vismaz 16 stundu apjomā katrā apliecībā norādītajā darbības jomā.
Noteikumu projekts paredz redakcionāli precizēt noteikumu Nr. 116 36. punktu, atstājot spēkā esošos nosacījumus attiecībā uz personu, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgajā apsēklošanā.
Savukārt attiecībā uz personu, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, ir jāprecizē  kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu prasības. Turpmāk personai, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, būs jāapmeklē kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumi vismaz 16 stundu apjomā, no kurām 14 stundas veido teorētiskā apmācība un divas stundas – praktiskā apmācība tādas personas vadībā, kurai ir izsniegts sertifikāts attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā.
Tā kā pārraudzības laikā iegūtajiem datiem par dzīvnieku produktivitāti ir jābūt precīziem, jo šie dati tiek izmantoti ganāmpulka menedžmentam, kā arī veido statistiskos datus par dzīvnieku produktivitāti valstī, personai, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, ne retāk kā reizi piecos gados ir jāpaaugstina kvalifikācija, apmeklējot ne tikai teorētiskā, bet arī praktiskā apmācība. Praktiskās apmācības laikā persona nostiprinās savas iemaņas un zināšanas pārraudzības darbā, lai nodrošinātu to, ka iegūtie dati par dzīvnieku produktivitāti ir precīzi.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz redakcionāli precizēt noteikumu Nr. 116 36. punktu, svītrojot vārdus "pārraudzībā vai".
Noteikumi Nr. 116 tiek papildināti ar 36.1 punktu, nosakot, ka persona, kas ir saņēmusi apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, ne retāk kā reizi piecos gados paaugstina kvalifikāciju, apmeklējot kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumus par katru apliecībā norādīto darbības jomu, un kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumi ir vismaz 16 stundu apjomā, un no tām 14 stundas ir teorētiskā apmācība un divas stundas – praktiskā apmācība tādas personas vadībā, kurai ir izsniegts sertifikāts attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā (noteikumu projekta 8. un 9. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Personas, kas saņēmušas sertifikātu vai apliecību
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz personām, kas ir saņēmušas sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzībā, mākslīgajā apsēklošanā, olšūnu un embriju transplantācijā. Patlaban valstī ir 1036 personas, kas saņēmušas sertifikātu.
Noteikumu projekts attiecas uz personām, kas ir saņēmušas apliecību lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā un mākslīgajā apsēklošanā. Patlaban valstī ir 3793 personas, kas saņēmušas apliecību.
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
Ietekmes apraksts
Šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju organizācijas, kas nodarbojas ar noteiktas lauksaimniecības dzīvnieku sugas un šķirnes izkopšanu. Patlaban valstī ir 15 šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju organizāciju.
Dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanti, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas pakalpojumu sniegšanu, kā arī piedāvā apmācību un kvalifikācijas paaugstināšanas kursus ciltsdarba jomā. Patlaban Pārtikas un veterinārā dienesta datubāzē ir reģistrēti astoņi dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanti.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Zemkopības ministrija, Lauksaimniecības datu centrs
Nevalstiskās organizācijas
Šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju organizācijas. Dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersanti.
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sanāksme ar nevalstiskajām organizācijām 11.08.2022.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
Veids
Publiskā apspriešana

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par noteikumu projektu iebildumi vai priekšlikumi netika saņemti. Nevalstiskās organizācijas atbalsta noteikumu projekta tālāku virzību.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauksaimniecības datu centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi