Anotācija (ex-ante)

22-TA-2904: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 22. maija noteikumos Nr. 291 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva, tiesību akta projekts izstrādāts saskaņā ar 2014. gada 3. jūlija Eiropas Savienības (turpmāk – ES) struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekts ir izstrādāts, lai palielinātu 9.2.2.3. pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanā” kopējo attiecināmo finansējumu un atbilstoši grozījumiem Nr.8 darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” samazinātu uzraudzības rādītāju attiecībā uz personām ar garīga rakstura traucējumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
11.10.2022.
Pamatojums
2022.gada 29.jūnijā noslēdzās projektu iesniegumu iesniegšana 9.2.2.3.pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana" trešās atklātās projektu iesniegumu atlases kārtas (turpmāk – trešā kārta) ietvaros un kopumā trešās kārtas ietvaros tika iesniegti 28 projektu iesniegumi (tai skaitā 9 projektu iesniegumi par atbalsta sniegšanu personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – personas ar GRT) un 19 projekta iesniegumi par atbalsta sniegšanu bērniem ar funkcionāliem traucējumiem (turpmāk – bērni ar FT) un viņu likumiskajiem pārstāvjiem). Ņemot vērā zemo nevalstisko organizāciju interesi atbalsta sniegšanai personām ar garīga rakstura traucējumiem, kas projektu iesniegumu vērtēšanas procesā ļāva šai mērķa grupai sākotnēji ieplānoto, bet neizlietoto trešās kārtas finansējuma daļu pārdalīt atbalsta sniegšanai bērniem ar FT, joprojām 9.2.2.3. pasākuma trešajai kārtai pieejamais finansējums ir nepietiekams, lai atbalstītu to bērnu ar FT projektu iesniegumu īstenošanu, kas atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, bet nepietiekama finansējuma dēļ nav iespējams apstiprināt..
Lai sniegtu iespējami plašāku atbalstu bērniem ar FT (tas ir papildu 150 bērniem) , LM iekšējo pārdaļu (starp pārziņas pasākumiem) rezultātā ir radusi iespēju nodrošināt 9.2.2.3.pasākuma trešās kārtai iztrūkstošo finansējumu 600 000 EUR apmērā (tai skaitā ESF finansējums – 510 000 EUR) to četru projektu iesniegumu īstenošanai, ko trešās kārtas ietvaros nevar apstiprināt nepietiekama finansējuma dēļ. Iztrūkstošais finansējums tiks pārdalīts no 9.2.2.1.pasākuma “Deinstitucionalizācija” un finansējuma pārdale ir steidzama, ņemot vērā, ka projektu īstenošana 9.2.2.3.pasākuma trešās kārtas ietvaros ir iespējama tikai līdz 2023.gada decembrim un operatīva finansējuma pārdale starp abiem pasākumiem nodrošinās ilgāku laika periodu, kurā nevalstiskās organizācijas varētu sniegt sabiedrībā balstītus sociālo pakalpojumus mērķa grupas personām – bērniem ar FT un viņu likumiskajiem pārstāvjiem (līdz 12 mēnešiem), t.i., jo ātrāk tiek pieņemts lēmums par finansējuma pārdali, jo ilgāk bērni ar FT varēs saņemt sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Ņemot vērā 9.2.2.3.pasākuma pieprasījumu nevalstisko organizāciju vidū, par ko liecina divas veiksmīgi aizvadītas atklātas projektu iesniegumu atlases kārtas, kā arī bērnu ar FT likumisko pārstāvju interesi un pieprasījumu pēc nevalstisko organizāciju sniegtajiem sabiedrībā balstītiem sociālajiem pakalpojumiem, 2022.gada sākumā tika pieņemts lēmums īstenot 9.2.2.3.pasākuma trešo kārtu, vienlaikus trešo kārtu papildinot ar jaunu mērķa grupu –personas ar GRT. Trešās kārtas ietvaros projektu iesniegumu atlase tika izsludināta 2022.gada 26. maijā un līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām – 2022.gada 29.jūnijam iesniegti 28 projektu iesniegumi (tai skaitā 9 projektu iesniegumi par atbalsta sniegšanu personām ar garīga rakstura traucējumiem un 19 projekta iesniegumi par atbalsta sniegšanu bērniem ar funkcionāliem traucējumiem un viņu likumiskajiem pārstāvjiem). Apkopojot informāciju par visos iesniegtajos projektu iesniegumos pieprasīto finansējumu atbalsta sniegšanai trešās kārtas mērķa grupas personām, tika secināts, ka 1) atbalsta sniegšanai personām ar GRT kopumā nevalstiskās organizācijas ir pieprasījušas finansējumu 1 406 509.80 euro apmērā jeb par 75% no sākotnēji indikatīvi šīs mērķa grupas atbalstam plānoto trešās kārtas finansējuma daļas (1 867 521 euro); 2) atbalsta sniegšanai bērniem ar FT un viņu likumiskajiem pārstāvjiem kopumā nevalstiskās organizācijas ir pieprasījušas finansējumu 3 127 103,15 euro apmērā jeb par 255% no sākotnēji indikatīvi šīs mērķa grupas atbalstam plānoto trešās kārtas finansējuma daļas (1 223 665 euro);
2. Ņemot vērā Covid-19 pandēmiju, kuras ietekmē personas ar GRT nevarēja saņemt tām vajadzīgos sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus klātienē vai arī atteicās no pakalpojumu saņemšanas (piemēram, baidoties  no inficēšanās ar Covid-19), LM 2022.gada pavasarī ar grozījumiem Nr.8 darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” ierosināja iznākuma rādītāja i.9.2.2.a. “Personu ar garīga rakstura traucējumiem skaits, kuras saņem Eiropas Sociālā fonda atbalstītos sociālās aprūpes pakalpojumus” samazinājumu par 25% (no 2 100 personām uz 1 575 personām). Eiropas Komisija 2022.gada 22.jūlijā apstiprināja grozījumus Nr.8 darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība”, tai skaitā iznākuma rādītāja i.9.2.2.a. samazinājumu par 25%.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Uzsākot 9 iesniegto projektu iesniegumu izvērtēšanu par atbalsta sniegšanu personām ar GRT, tika secināts, ka 4 projekta iesniegumi ir noraidāmi, jo neizpilda kādu no 9.2.2.3.pasākuma trešās kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, kuru neizpildes gadījumā projekta iesniegumu noraida (pamatā saistīts ar neatbilstošu projekta iesniegumā plānoto pakalpojumu reģistrāciju sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā un neatbilstībām vides pieejamības nodrošināšanā). Ņemot vērā noraidāmos projektu iesniegumus, trešās kārtas ietvaros izveidojās vēl lielāks indikatīvi šai mērķa grupai sākotnēji plānotā finansējuma atlikums  1 094 032,72 euro apmērā. 2022.gada 15.augustā sadarbības iestāde – Centrālā finanšu un līgumu aģentūra atbilstoši MK noteikumu Nr.291[1] 11.1 punktam ierosināja LM kā ES fondu atbildīgajai iestādei (turpmāk – atbildīgā iestāde) trešās kārtas finansējuma daļu, kas veidojas kā pārpalikums pēc projektu iesniegumu personu ar GRT atbalstam apstiprināšanas, novirzīt iesniegto projektu iesniegumu par atbalsta sniegšanu bērniem ar FT un viņu likumiskajiem pārstāvjiem finansēšanai. Neskatoties, ka atbildīgā iestāde saskaņoja trešās kārtas finansējuma daļas pārpalikuma pārdali, arī pēc pārdales atbalstam bērniem ar FT un viņu likumiskajiem pārstāvjiem pieejamais finansējums nebija pietiekams, lai atbalstītu visus iesniegtos projekta iesniegumus. Uzsākot 19 iesniegto projektu iesniegumu izvērtēšanu par atbalsta sniegšanu bērniem ar FT un viņu likumiskajiem pārstāvjiem, tika secināts, ka 2 projekta iesniegumi ir noraidāmi, jo arī neizpilda kādu no 9.2.2.3.pasākuma trešās kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, kuru neizpildes gadījumā projekta iesniegumu noraida. Arī šie projekta iesniegumi tika noraidīti dēļ neatbilstībām saistībā ar projekta iesniegumā plānoto pakalpojumu reģistrāciju sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā. Neskatoties uz 2 projektu iesniegumu noraidīšanu un iepriekšminēto trešās kārtas finansējuma pārdali starp mērķa grupām, atbalstam bērniem ar FT un viņu likumiskajiem pārstāvjiem trešajā kārtā pieejamais finansējums (2 317 697.72 euro) ir pietiekams, lai pilnā apmērā īstenotu 13 no 17 projektu iesniegumiem. 4 pēc būtības atbalstāmo, bet finansējuma trūkuma dēļ noraidāmo projektu iesniegumu pilnvērtīgai īstenošanai joprojām pietrūkst finansējums indikatīvi 600 000 euro apmērā. Attiecīgi ir nepieciešams steidzams risinājums papildu finansējuma piesaistei 9.2.2.3.pasākuma trešajai kārtai, lai pēc iespējas ātrāk varētu apstiprināt 4 projektu iesniegumus, tādējādi ilgāku laika periodu sniedzot sabiedrībā balstītus sociālo pakalpojumus mērķa grupas personām.
2. Tā kā iznākuma rādītāja i.9.2.2.a. kopējo vērtību veido arī 9.2.2.3.pasākuma trešajā kārtā ieplānotais atbalsts 205 personām ar GRT, nepieciešams attiecīgi samazināt šo iznākuma rādītāja vērtību 9.2.2.3.pasākuma ietvaros, atbilstoši projektos paredzētajam mērķa grupas skaitam.

[1] Ministru kabineta 2018. gada 22. maija noteikumos Nr. 291 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana" īstenošanas noteikumi"
 
Risinājuma apraksts
1. Tieši vairākas nevalstiskās organizācijas un biedrības, kuras nekvalificējas  atbalstam nepietiekamā finansējuma dēļ, strādā ar konkrētām mērķa grupām, apvieno personu ar invaliditāti loku ar noteiktiem funkcionēšanas ierobežojumiem vai veselības traucējumu diagnozi. Tādējādi ir būtiski sniegt iespēju īstenot atbalsta pasākumus bērniem ar noteiktu diagnozi/funkcionāliem traucējumiem, sniedzot tieši konkrētam bērnam nepieciešamos/individuālajām vajadzībām atbilstošus pakalpojumus. Lai nodrošinātu finansējumu 9.2.2.3.pasākuma trešās kārtas 4 pēc būtības atbalstāmo projektu iesniegumu īstenošanai, kā arī lai sabiedrībā balstīti sociālie pakalpojumi būtu pieejami pēc iespējas lielākai daļai ģimeņu, kuru aprūpē ir bērni ar FT, LM operatīvi pārskatīja finansējuma investīciju progresu savas pārziņas esošajos darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.prioritārā virziena pasākumos un konstatēja finansējuma ietaupījumu 9.2.2.1.pasākuma Zemgales plānošanas reģiona projektā “Atver sirdi Zemgalē”, kuru varētu pārdalīt 9.2.2.3.pasākuma trešajai kārtā 4 šobrīd finansējuma trūkuma dēļ noraidīto projektu īstenošanai. Attiecīgi MK noteikumu projekts paredz par 600 000 euro (no 7 983 438 euro līdz 8 583 438 euro) kopējo 9.2.2.3. pasākuma attiecināmo finansējumu, kas tiks novirzīts trešās kārtas iztrūkstoša finansējuma segšanai. Tā kā uz šo brīdi nav noslēgusies projektu iesniegumu vērtēšana 9.2.2.3.pasākuma trešās atlases kārtas ietvaros un nav noslēgta ne viena vienošanās par projektu īstenošanu, iepriekšminēto 4 projektu iesniegumu iesniedzēji tiks informēti individuāli par trešais kārtā papildu pieejamo finansējumu un šo projekta iesniegumu tālākas vērtēšanas atsākšanu.

2. MK noteikumu projekts paredz saskaņā ar grozījumiem Nr.8 darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” samazināt 9.2.2.3.pasākuma noteikto iznākuma rādītāja “personu ar garīga rakstura traucējumiem skaits, kuras saņem Eiropas Sociālā fonda atbalstītos sociālās aprūpes pakalpojumus dzīvesvietā (arī sociālās rehabilitācijas pakalpojumus), – 205” vērtību līdz faktiskajam personu ar GRT skaitam, kas saņems atbalstu 5 apstiprinātajos projektu iesniegumos par atbalstu šai mērķa grupai, t.i., 149 personas ar GRT. Attiecīgi iznākuma rādītāja vērtība tiek samazināta par 56 personām (no 205 uz 149 personām ar GRT).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Vienlaikus ar MK noteikumu projektu tiek virzīti grozījumi 9.2.2.1.pasākuma īstenošanas MK noteikumos (detālāku informāciju skat. anotācijas 4.sadaļā).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
788 252
0
2 349 256
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
788 252
0
2 349 256
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
927 356
0
2 763 830
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
927 356
0
2 763 830
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-139 104
0
-414 574
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-139 104
0
-414 574
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-139 104
-414 574
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-139 104
-414 574
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
9.2.2.3.pasākuma projektam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 8 583 438 euro, tai skaitā ESF finansējums – 7 295 922 euro un valsts budžeta finansējums – 1 287 516 euro.
No 9.2.2.3.pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma 4 892 252 euro tika novirzīti projektu iesniegumu atlases pirmās un otrās kārtas īstenošanai (2019. – 2021.gads), savukārt trešās kārtas īstenošanai tiek ieplānots kopējais attiecināmais finansējums 3 691 186 euro apmērā, tai skaitā ESF finansējums 3 137 508 euro un valsts budžeta finansējums – 553 678 euro.

Trešās kārtas projektu īstenošana plānota no 2022. gada III. ceturkšņa (indikatīvi – no septembra) līdz 2023. gada beigām (indikatīvi – līdz novembrim) 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" finansējuma ietvaros. Aprēķiniem piemērots pieņēmums, ka projektu īstenošanai finansējumu (avansa un starpposma maksājumiem) būs nepieciešams nodrošināt 2022.gadā – indikatīvi prognozētais finanšu līdzekļu apjoms 25% no kopējā trešais kārtai pieejamā attiecināmā finansējuma, savukārt 2023. gadā prognozēts lielākais projektu īstenošanas izmaksu īpatsvars, tāpēc minētajā gadā nepieciešamā finansējuma apjoms noteikts 75%.
2022. gadā trešās kārtas kopējās izmaksas ir 927 356 euro, tai skaitā ESF finansējums 788 252 euro un valsts budžeta finansējums – 139 104 euro;
2023. gadā trešās kārtas kopējās izmaksas ir 2 763 830 euro, tai skaitā ESF finansējums 2 349 256 euro un valsts budžeta finansējums – 414 574 euro.

Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts trešās kārtas projektu īstenošanas gaitā.

2022. gadam nepieciešamo valsts budžeta finansējumu Finanšu ministrija (CFLA) pēc trešās kārtas projektu iesniegumu apstiprināšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā lūgs pārdalīt no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai", savukārt par nepieciešamo finansējumu 2023.gadam tiks iesniegts priekšlikums bāzes izdevumu precizēšanai, sagatavojot valsts pamatbudžeta maksimāli pieļaujamo izdevumu apjomu 2023. – 2025.gadam.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
9.2.2.3. pasākuma ietvaros plānotās atbalstāmās darbības un izmaksas atbilst darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9. prioritārā virziena "Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana" 112. intervences kategorijas kodam "Piekļuves uzlabošana cenas ziņā pieejamiem, ilgtspējīgiem un kvalitatīviem pakalpojumiem, tostarp veselības aprūpei un vispārējas nozīmes sociālajiem pakalpojumiem" (ESF finansējuma summa  7 295 922 euro).
Finansējuma veids – "01 Dotācija".
Teritorijas tips - "07 Nepiemēro".
Teritoriālie sasniegšanas mehānismi – "07 Nepiemēro".
Tematiskais mērķis - "09 Veicināt sociālo iekļaušanu, apkarot nabadzību un jebkādu diskrimināciju".

4.1.1. Grozījumi 2015.gada 16.jūnija noteikumi Nr.313 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1.pasākuma "Deinstitucionalizācija" īstenošanas noteikumi” (22-TA-2910).

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā, ka 9.2.2.3.pasākuma trešās kārtas īstenošanai papildu piešķirtais finansējums tiek pārdalīts no 9.2.2.1. pasākuma, nepieciešami grozījumi arī 2015.gada 16.jūnija noteikumos Nr.313 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1.pasākuma "Deinstitucionalizācija" īstenošanas noteikumi”, kuri tiek virzīti vienlaikus ar MK noteikumu projektu.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
MK noteikumu projekts tiek virzīts kā steidzams, lai nodrošinātu finansējuma pārdales starp 9.2.2.1. un 9.2.2.3.pasākumiem. Minētajam regulējumam nav ietekmes uz sabiedrību.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi