25-TA-1385: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Smilšstūri" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rail Baltica projekta īstenošanai atsavināt nekustamo īpašumu “Smilšstūri” Baldones pagastā, Ķekavas novadā (kadastra Nr. 8025 011 0338) – zemes vienību (kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 8025 011 0742) 0,2458 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 8025 011 0743) 0,1066 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 8025 011 0745) 0,0117 ha platībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederošo nekustamo īpašumu “Smilšstūri” Baldones pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 011 0338) (turpmāk – Nekustamais īpašums) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) 0,2458 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) 0,1066 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) 0,0117 ha platībā.
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašumu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamo īpašumu, tostarp:
1) zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) 0,2458 ha platībā valsts nozīmes ceļa izbūvei (valsts ceļa nodalījuma josla);
2) zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) 0,1066 ha platībā pašvaldības nozīmes ceļa izbūvei (pašvaldības ceļa nodalījuma josla);
3) zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) 0,0117 ha platībā valsts nozīmes ceļa izbūvei (valsts ceļa nodalījuma josla);
4) atlikušo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā, kas nav nepieciešama Rail Baltica izbūvei, bet atsavināma saskaņā ar Likuma 6. panta pirmās daļas nosacījumiem;
5) atlikušo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā, kas nav nepieciešama Rail Baltica izbūvei, bet atsavināma saskaņā ar Likuma 6. panta pirmās daļas nosacījumiem;
6) atlikušo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā, kas nav nepieciešama Rail Baltica izbūvei, bet atsavināma saskaņā ar Likuma 6. panta pirmās daļas nosacījumiem.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši RB Rail AS sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma “Par autoceļiem” 4. panta regulējumu.
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašumu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamo īpašumu, tostarp:
1) zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) 0,2458 ha platībā valsts nozīmes ceļa izbūvei (valsts ceļa nodalījuma josla);
2) zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) 0,1066 ha platībā pašvaldības nozīmes ceļa izbūvei (pašvaldības ceļa nodalījuma josla);
3) zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) 0,0117 ha platībā valsts nozīmes ceļa izbūvei (valsts ceļa nodalījuma josla);
4) atlikušo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā, kas nav nepieciešama Rail Baltica izbūvei, bet atsavināma saskaņā ar Likuma 6. panta pirmās daļas nosacījumiem;
5) atlikušo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā, kas nav nepieciešama Rail Baltica izbūvei, bet atsavināma saskaņā ar Likuma 6. panta pirmās daļas nosacījumiem;
6) atlikušo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā, kas nav nepieciešama Rail Baltica izbūvei, bet atsavināma saskaņā ar Likuma 6. panta pirmās daļas nosacījumiem.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši RB Rail AS sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma “Par autoceļiem” 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums sākotnēji sastāvēja no nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0260) 3,61 ha platībā.
Pēc sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0260) sadales Nekustamais īpašums sastāv no sešām jaunizveidotām zemes vienībām:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) 0,2458 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) 0,1066 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) 0,0117 ha platībā.
Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas rajona tiesas Baldones pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000191533, īpašumtiesības nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrētas hipotēkas vai piedziņas atzīmes, nomas vai apbūves tiesības, kā arī lietu tiesības, kas apgrūtina Nekustamo īpašumu.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem Nekustamajam īpašumam:
1) reģistrēti apgrūtinājumi:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju 0,0488 ha, ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap pazemes elektronisko sakaru tīklu kabeļu kanalizācijas aku un optisko kabeļu uzmavu gruntī 0,0003 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju 0,0047 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju 0,0036 ha;
2) noteikti šādi lietošanas mērķi:
- zemes vienībām (zemes vienību kadastra apzīmējumi 8025 011 0740, 8025 011 0744) – “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība” (kods 0101);
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) – “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība” (kods 0201);
- zemes vienībām (zemes vienību kadastra apzīmējumi 8025 011 0742, 8025 011 0743, 8025 011 0745) – “Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā” (kods 1101);
3) noteikts platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 1,3 ha, meži 0,13 ha, ūdens objektu zeme 0,04 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,71 ha, meži 0,91 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,1896 ha, meži 0,0562 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,0961 ha, ūdens objektu zeme 0,0105 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,1238 ha, ūdens objektu zeme 0,0013 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,0117 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka atsavināmā Nekustamā īpašums ir apgrūtināts ar ekspluatācijas aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka Nekustamajam īpašumam noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamās zemes vienības (zemes vienību kadastra apzīmējumi: 8025 011 0742, 8025 011 0743 un 8025 011 0745), atlikumā veidojas trīs zemes vienības: zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā, zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā. Atbilstoši Ķekavas novada pašvaldības 2024. gada 20. februāra vēstulē Nr. 1-7.1/24/508 sniegtajai informācijai atlikušās zemes vienības (zemes vienību kadastra apzīmējumi: 8025 011 0740, 8025 011 0741, 8025 011 0744) nav izmantojamas patstāvīgi atbilstoši pašvaldības teritorijas plānojumam, pamatojoties uz Ministru kabineta 2013. gada 30. aprīļa noteikumu Nr. 240 “Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi” 65.punktu, kas noteic, ka lauku teritorijās jaunveidojamās zemes vienības minimālā platība ir 2 ha.
Ievērojot Īpašnieka sniegto piekrišanu atsavināt visu Nekustamo īpašumu, atlikušās zemes vienības (zemes vienību kadastra apzīmējumi: 8025 011 0740, 8025 011 0741, 8025 011 0744) atsavināmas saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu.
Atbilstoši Valsts meža dienesta 2025. gada 2. aprīļa vēstulē Nr. VMD11-2/362 sniegtajai informācijai meža inventarizācija Nekustamajā īpašumā veikta 2005. gadā un esošās mežaudzes platība ir 1 ha, tostarp:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) mežu platība 0,09 ha;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741 mežu platība 0,87 ha;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) mežu platība 0,04 ha.
Atsavināšanas procesā Īpašnieks zaudējumus un prasījumus nav pieteicis, kā arī nav sniedzis informāciju par apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma atsavināšanu.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2025. gada 17. jūnija lēmumu Nr. 03.1-14/1930 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Smilšstūri” Baldones pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 011 0338), atsavināšanu atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktajai tirgus vērtībai 60 087,24 EUR (sešdesmit tūkstoši astoņdesmit septiņi euro un 24 centi), ko veido:
1. atsavināmo zemes vienību tirgus vērtība 52 972,16 EUR, tostarp:
1.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) 0,2458 ha platībā, kas atsavināma Rail Baltica projekta īstenošanai, tirgus vērtība 3 637,84 EUR;
1.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) 0,1066 ha platībā, kas atsavināma Rail Baltica projekta īstenošanai, tirgus vērtība 1 577,68 EUR;
1.3. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) 0,0117 ha platībā, kas atsavināma Rail Baltica projekta īstenošanai, tirgus vērtība 173,16 EUR;
1.4. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā, kas atsavināma papildus saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu, tirgus vērtība 21 756,00 EUR;
1.5. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā, kas atsavināma papildus saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu, tirgus vērtība 23 976,00 EUR;
1.6. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā, kas atsavināma papildus saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu, tirgus vērtība 1 851,48 EUR;
2. zaudējumi - uz atsavināmajām zemes vienībām augošās mežaudzes tirgus vērtība 7 000,00 EUR;
3. zaudējumi - uz atsavināmajām zemes vienībām augošo atsevišķo koku tirgus vērtība 115,08 EUR.
No Īpašnieka saņemta rakstveida piekrišana Nekustamā īpašuma atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgos izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā. Satiksmes ministrija šobrīd veic darbības pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļu izbūves šāda veida ceļi (autoceļi) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododami pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Pēc sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0260) sadales Nekustamais īpašums sastāv no sešām jaunizveidotām zemes vienībām:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) 0,2458 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) 0,1066 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) 0,0117 ha platībā.
Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas rajona tiesas Baldones pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000191533, īpašumtiesības nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrētas hipotēkas vai piedziņas atzīmes, nomas vai apbūves tiesības, kā arī lietu tiesības, kas apgrūtina Nekustamo īpašumu.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem Nekustamajam īpašumam:
1) reģistrēti apgrūtinājumi:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju 0,0488 ha, ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap pazemes elektronisko sakaru tīklu kabeļu kanalizācijas aku un optisko kabeļu uzmavu gruntī 0,0003 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju 0,0047 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju 0,0036 ha;
2) noteikti šādi lietošanas mērķi:
- zemes vienībām (zemes vienību kadastra apzīmējumi 8025 011 0740, 8025 011 0744) – “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība” (kods 0101);
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) – “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība” (kods 0201);
- zemes vienībām (zemes vienību kadastra apzīmējumi 8025 011 0742, 8025 011 0743, 8025 011 0745) – “Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā” (kods 1101);
3) noteikts platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 1,3 ha, meži 0,13 ha, ūdens objektu zeme 0,04 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,71 ha, meži 0,91 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,1896 ha, meži 0,0562 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,0961 ha, ūdens objektu zeme 0,0105 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,1238 ha, ūdens objektu zeme 0,0013 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) – lauksaimniecībā izmantojamā zeme 0,0117 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka atsavināmā Nekustamā īpašums ir apgrūtināts ar ekspluatācijas aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka Nekustamajam īpašumam noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamās zemes vienības (zemes vienību kadastra apzīmējumi: 8025 011 0742, 8025 011 0743 un 8025 011 0745), atlikumā veidojas trīs zemes vienības: zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā, zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā. Atbilstoši Ķekavas novada pašvaldības 2024. gada 20. februāra vēstulē Nr. 1-7.1/24/508 sniegtajai informācijai atlikušās zemes vienības (zemes vienību kadastra apzīmējumi: 8025 011 0740, 8025 011 0741, 8025 011 0744) nav izmantojamas patstāvīgi atbilstoši pašvaldības teritorijas plānojumam, pamatojoties uz Ministru kabineta 2013. gada 30. aprīļa noteikumu Nr. 240 “Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi” 65.punktu, kas noteic, ka lauku teritorijās jaunveidojamās zemes vienības minimālā platība ir 2 ha.
Ievērojot Īpašnieka sniegto piekrišanu atsavināt visu Nekustamo īpašumu, atlikušās zemes vienības (zemes vienību kadastra apzīmējumi: 8025 011 0740, 8025 011 0741, 8025 011 0744) atsavināmas saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu.
Atbilstoši Valsts meža dienesta 2025. gada 2. aprīļa vēstulē Nr. VMD11-2/362 sniegtajai informācijai meža inventarizācija Nekustamajā īpašumā veikta 2005. gadā un esošās mežaudzes platība ir 1 ha, tostarp:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) mežu platība 0,09 ha;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741 mežu platība 0,87 ha;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) mežu platība 0,04 ha.
Atsavināšanas procesā Īpašnieks zaudējumus un prasījumus nav pieteicis, kā arī nav sniedzis informāciju par apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma atsavināšanu.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2025. gada 17. jūnija lēmumu Nr. 03.1-14/1930 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Smilšstūri” Baldones pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 011 0338), atsavināšanu atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktajai tirgus vērtībai 60 087,24 EUR (sešdesmit tūkstoši astoņdesmit septiņi euro un 24 centi), ko veido:
1. atsavināmo zemes vienību tirgus vērtība 52 972,16 EUR, tostarp:
1.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) 0,2458 ha platībā, kas atsavināma Rail Baltica projekta īstenošanai, tirgus vērtība 3 637,84 EUR;
1.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) 0,1066 ha platībā, kas atsavināma Rail Baltica projekta īstenošanai, tirgus vērtība 1 577,68 EUR;
1.3. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) 0,0117 ha platībā, kas atsavināma Rail Baltica projekta īstenošanai, tirgus vērtība 173,16 EUR;
1.4. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā, kas atsavināma papildus saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu, tirgus vērtība 21 756,00 EUR;
1.5. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā, kas atsavināma papildus saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu, tirgus vērtība 23 976,00 EUR;
1.6. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā, kas atsavināma papildus saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu, tirgus vērtība 1 851,48 EUR;
2. zaudējumi - uz atsavināmajām zemes vienībām augošās mežaudzes tirgus vērtība 7 000,00 EUR;
3. zaudējumi - uz atsavināmajām zemes vienībām augošo atsevišķo koku tirgus vērtība 115,08 EUR.
No Īpašnieka saņemta rakstveida piekrišana Nekustamā īpašuma atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgos izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā. Satiksmes ministrija šobrīd veic darbības pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļu izbūves šāda veida ceļi (autoceļi) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododami pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamo īpašumu “Smilšstūri” Baldones pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 011 0338) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0740) 1,47 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0741) 1,62 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0742) 0,2458 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0743) 0,1066 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0744) 0,1251 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 011 0745) 0,0117 ha platībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamo īpašumu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Īpašnieku, kuram piederošs Nekustamais īpašums atsavināms sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Īpašnieku, kuram piederošs Nekustamais īpašums atsavināms sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar nekustamo īpašumu pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2022. gada 19. oktobrī starp RB Rail AS un Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar nekustamo īpašumu pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2022. gada 19. oktobrī starp RB Rail AS un Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
