1.1. Pamatojums
1.2. Mērķis
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
1. Ministru kabineta 2023. gada 17. oktobra noteikumos Nr. 593 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.3. pasākuma "Atbalsts uzņēmējdarbībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstībai, veicinot pāreju uz klimatneitrālu ekonomiku" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 593) ir noteikts 6.1.1.3. pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums (t.sk. elastības finansējums), ko veido Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums (turpmāk – TPF) un nacionālais līdzfinansējums (MK noteikumu Nr. 593 14. punkts), kas ir sadalīts starp divām projektu iesniegumu atlases kārtām (turpmāk – atlases kārta) (MK noteikumu Nr. 593 15. punkts). 2023. gada 27. decembrī tika izsludināta 6.1.1.3. pasākuma pirmā atlases kārta (atklāta projektu iesniegumu atlase, turpmāk – APIA) ar projektu iesniegumu iesniegšanas gala termiņu 2024. gada 17. aprīlis. Tā kā 6.1.1.3. pasākuma pirmajā atlase kārtā netika iesniegti projektu iesniegumi par visu pieejamo TPF finansējuma apmēru, 2024. gada 27. septembrī tika izsludināts 6.1.1.3. pasākuma pirmās atlases kārtas otrais uzsaukums ar projektu iesniegumu iesniegšanas gala termiņu 2025. gada 14. februāris.
Finanšu ministrija ir izstrādājusi un Ministru kabinets (turpmāk – MK) 2025. gada 25. maija sēdē ir apstiprinājis grozījumus Nr. 3 ES kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam (MK 2025. gada 29. maija rīkojums Nr. 314 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 16. novembra rīkojumā Nr. 841 "Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam"") (turpmāk – Programmas grozījumi Nr.3), vienlaikus Publiskajā tiesību aktu portālā šobrīd tiek virzīti precizēti Programmas grozījumi Nr. 3 (25-TA-2199). Kontekstā ar vidusposma novērtējumu un elastības finansējuma pārskatīšanu un ievērojot 2024. gada 31. oktobra ES fondu tematiskās komitejas sēdē panākto konceptuālo vienošanos par vidusposma pārdaļu scenāriju reģionālajai attīstībai, t.i., pārdalot uz 6.1.1.3. pasākumu 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.6. pasākumā "Bezemisiju transportlīdzekļu izmantošanas veicināšana pašvaldībās" (turpmāk – 6.1.1.6. pasākums) radušos ES fondu finansējuma ietaupījumu, ar Programmas grozījumiem Nr. 3 tiek palielināts 6.1.1.3. pasākumam pieejamais TPF finansējums par 14,69 milj. euro, t.i., no 49,28 milj. euro uz 63,97 euro.
Vienlaikus 6.1.1.3. pasākuma pirmās atlases kārtas ietvaros ir izveidojies TPF finansējuma atlikums (3,66 milj. euro), kurš pirmajā atlases kārtā nav izmantots un jauns 6.1.1.3. pasākuma pirmās atlases kārtas uzsaukums nav plānots. TPF finansējuma atlikumu veido pirmajā atlases kārtā Zemgales, Vidzemes un Latgales statistikā reģiona neizmantotais finansējums, savukārt Kurzemes statistiskajam reģionam pirmajā atlases kārtā finansējuma atlikums nav izveidojies, jo ir iesniegti projekti par visu Kurzemes statistiskajam reģionam pirmajā atlases kārtā pieejamo TPF finansējumu.
2. MK noteikumu Nr. 593 10. punktā ir noteikti 6.1.1.3. pasākuma rādītāji un to sasniedzamās vērtības, t.i. komersanti, kas gūst labumu no attīstītās publiskās infrastruktūras, to komersantu izveidotās darbavietas, kuri guvuši labumu no attīstītās publiskās infrastruktūras (turpmāk – darbavietas) un privātās nefiananšu investīcijas nemateriālajos ieguldījumos un pamatlīdzekļos (turpmāk – nefinanšu investīcijas). Savukārt MK noteikumu Nr. 593 13. punkts ietver nosacījumus attiecībā uz darbavietu rādītāja minimālajām prasībām (darbavietu skaitu projektā plāno ne vairāk kā 116 777 euro TPF finansējumu uz vienu darbavietu) un nefinanšu investīcijām (jāpiesaista vismaz divu trešdaļu apmērā pret projektā piešķirto TPF finansējumu), kuri ir jāievēro katra individuāla projekta līmenī.
2025. gada 29. maijā Eiropas Komisijā iesniegti Programmas grozījumi Nr. 3, paredzot atvieglotus nosacījumus rādītāju sasniegšanai. Aktuālie statistikas dati un secinājumi par Latvijas ekonomikas attīstību, t.sk. Eiropas Komisijas, Eiropas Investīciju bankas, Starptautiskā Valūtas fonda, Latvijas bankas, Ārvalstu investoru padomes Latvijā secinājumi, Finanšu ministrijas makroekonomiskās prognozes, kā arī tas, ka līdzšinējie rādītāji balstīti datos pirms izmaiņām ģeopolitiskajā situācijā un pirms Covid-19 infekcijas pandēmijas izraisītajiem izaicinājumiem (atsauces un datu avotus skat. Programmas grozījumu Nr. 3 pielikumā rādītāju metodoloģijas aprakstā) liecina, ka Latvija saskaras ar pastiprinātu ģeopolitisko spriedzi, kas kavē ekonomisko izaugsmi, negatīvi ietekmējot ne tikai IKP izaugsmi un tirdzniecības apjomus, bet arī kopējo investīciju piesaisti, eksportu un tūrismu, ko papildus pasliktina arī tāds faktors kā ierobežota piekļuve finansējumam, kas kavē uzņēmējdarbību un investīcijas. Secināms, ka investoru zemāka aktivitāte un augstāka piesardzība mazina jaunu uzņēmējdarbības vietu veidošanos, attiecīgi arī darbavietu izveidi. Nenoteiktība pasaulē saglabājas augstā līmenī, pasliktinās Latvijas konkurētspēja vāja ārējā pieprasījuma apstākļos, ģeopolitiskie riski joprojām saglabājas augsti, kavējot privāto investoru plānus un saglabājas augsta privāto investoru piesardzība. Investoru aptaujās ģeopolitiskā situācija ir galvenais interesi mazinošais faktors, kas divkārt pārsniedz citus aptaujās norādītos aspektus. Ārvalstu investoru padome Latvijā norāda, ka ģeopolitiskā situācija ir mainījusi situāciju mūsu reģionā, attiecīgi investīciju klimata pievilcība Latvijā laikā no 2021. gada līdz 2023. gadam ir samazinājusies par 34 procentiem. Finanšu ministrijas publicētās makroekonomiskās prognozes liecina par būtisku samazinājumu IKP prognozēs, salīdzinot 2022.gada IKP prognozi uz 2025.gadu ar 2025. gada aprīlī prognozēto 2025. gada IKP prognozi, vērojams prognozētās vērtības kritums par 35 procentiem. Arī Eiropas Komisijas 2025. gada ziņojuma projektā par Latviju (Draft 2025 Country Report), secināms, ka 2024. gadā Latvijas ekonomika saskārās ar recesiju (-0,4 procenti), ko galvenokārt ietekmēja ģeopolitiskie riski, radot nenoteiktību mājsaimniecību un uzņēmumu darbībā, tostarp ģeopolitisko risku radītas investoru piesaistes problēmas, kā arī privāto investīciju kavējumus augsto procentu likmju dēļ. Ziņojumā norādīts, ka minēto problēmu risināšanai nepieciešams, tai skaitā, atvieglot uzņēmumu pieeju finansējumam, mazināt reģionālo nevienlīdzību, veicināt ES finansējuma piesaisti ilgtermiņa izaugsmei.
Izmaiņas rādītāja plānotajā vērtībā, ņemot vērā augstāk minētos ekonomiskos izaicinājumus ģeopolitiskās situācijas rezultātā, dotu stimulējošu ietekmi projektu īstenošanai un ekonomikās aktivitātes veicināšanai, pretstatā situācijai, ja pārāk augstu rādītāju prasību dēļ projekti netiktu īstenoti pilnībā.
Vienlaikus saglabājoties konkursa elementam, joprojām tiktu atlasīti rādītāju un ekonomiskās atdeves ziņā efektīvākie projekti, kas, galvenokārt, ir projekti publiskajā infrastruktūrā, nevis tieši ieguldījumi komersanta pamatdarbībā un vienlaikus var būt saistīti ar drošībai un aizsardzībai svarīgu infrastruktūru (pievedceļi, komunikāciju tīklu pieslēgumi, ēku infrastruktūra).
3. MK noteikumu Nr. 593 48.1. apakšpunkts paredz, ka gadījumos, ja projektu ir plānots īstenot atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – regula Nr. 651/2014) 14. panta nosacījumiem, t.i., projekta ietvaros ir plānots veidot mērķorientētu infrastruktūru un komersants projektā tiek piesaistīts kā sadarbības partneris, projektā kā tiešās attiecināmās izmaksas var paredzēt ar elektroenerģiju darbināmu bezemisiju transportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izbūvi uzņēmējdarbības teritorijā ar izejas jaudu vismaz 150 kW, kas nozīmē, ka katra uzlādes punkta (iekārtas) pieslēgvietas izejas jauda var būt lielāka par 150 kW, bet nedrīkst būt mazāka par 150 kW. Ja projektā būtu plānoti uzlādes punkti ar mazāku izejas jaudu par 150 kW, tie 6.1.1.3. pasākuma ietvaros nebūtu attiecināmi.
4. MK noteikumu Nr. 593 32.3.1. apakšpunkts paredz, ka 6.1.1.3. pasākuma ietvaros ir attiecināma satiksmes infrastruktūras būvniecība ar grants segumu tikai gadījumos, ja tiek būvēti jauni ceļi vai ielas. Tika konstatēts, ka tiesiskās skaidrības nodrošināšanai ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 593 32.3.1. apakšpunktā ietverto nosacījumu par 6.1.1.3. pasākuma ietvaros attiecināmo satiksmes infrastruktūras būvniecības seguma veidu, ja projekta ietvaros tiek būvēti jauni ceļi vai ielas.
5. MK noteikumu Nr. 593 28. punkts paredz visiem 6.1.1.3. pasākumā iesniegtajiem projektu iesniegumiem veikt izmaksu un ieguvumu analīzi (finanšu analīzi un ekonomisko analīzi), ievērojot, ka projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par sociālo diskonta likmi un projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli. 6.1.1.3. pasākums ir pasākums, kurā tiek iesniegti uzņēmējdarbībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras projekti un daļā no projektiem ir paredzētas projekta darbības, kas ir saistītas ar satiksmes infrastruktūras būvniecību, pārbūvi vai attīstību un industriālo pieslēgumu (komunikāciju tīklu) infrastruktūras attīstību. Satiksmes infrastruktūras projekti nav peļņu nesoši projekti, un to ieguvumi ir saistīti ar sociālekonomiskajiem ieguvumiem, piemēram, braukšanas laika izmaksu ietaupījumu, satiksmes negadījumu skaita samazināšanos, ieguvumiem no IKP pieauguma pateicoties jaunradītajām darbavietām, apkārt esošo uzņēmumu konkurētspējas pieaugumu u.c. Vienlaikus Latvijas valdība šī gada 21. februārī noteica "Valdības uzrāviena 4x4 prioritātes 2025. gadam", kur vienai no prioritātēm "Birokrātijas mazināšana par 20%" apakšprioritāte ir samazināt birokrātiju ES fondu finansējuma iegūšanai un izmantošanai.
6. MK noteikumu Nr. 593 18. punkts nosaka, ka projekta iesnieguma maksimālais attiecināmais TPF finansējuma apmērs ir 85 procenti no projekta iesnieguma attiecināmo izmaksu summas. Savukārt MK noteikumu Nr. 593 19. punkts nosaka, ka nacionālais finansējums var būt mazāks par 15 procentiem no projekta iesnieguma attiecināmo izmaksu summas, ja projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas tiek finansētas ar de minimis atbalstu (Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 2023/2831)), kas nozīmē, ka var būt atsevišķi gadījumi, kad TPF finansējuma apmērs pārsniedz 85 procentus no projekta iesnieguma attiecināmo izmaksu summas. Līdzīgu ietekmi uz TPF finansējuma un nacionālā finansējuma apmēru var radīt, ja projektā ir plānotas darbības remediācijai un sanācijai atbilstoši regulas Nr. 651/2014 45. panta nosacījumiem (MK noteikumu Nr. 593 50.5. apakšpunkts).
7. Projektu iesniegumu vērtēšanas procesā ir identificētas situācijas, kur projekta attiecināmajās izmaksām tiek iekļautas attiecināmo izmaksu nosacījumiem neatbilstošas izmaksas, kas ir izmaksas satiksmes infrastruktūras (ielu, ceļu) ikdienas uzturēšanas darbiem un seguma atjaunošanai atbilstoši MK 2014. gada 14. oktobra noteikumu Nr. 633 "Autoceļu un ielu būvnoteikumi" 64.7. apakšpunktam, t.i., veikt ceļa vai ielas "lāpīšanas" darbus bez būvniecības ieceres dokumentiem, kā rezultātā šādi darbi netika atbalstīti no 6.1.1.3. pasākuma.
8. MK noteikumu Nr. 593 32.5. apakšpunkts paredz attiecināmajās izmaksās iekļaut virszemes un pazemes komunikāciju infrastruktūras pārbūves izmaksas, nepalielinot tās apkalpes jaudu raksturojošos tehniskos parametrus, ja, veicot projektā plānotās satiksmes pārvadu, ielu, ceļu vai dzelzceļa pieslēgumu infrastruktūras būvniecības, teritorijas labiekārtošanas, remediācijas vai sanācijas darbības, saskaņā ar sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinumu pastāv sabiedriskā pakalpojuma sniegšanai nepieciešamās infrastruktūras bojāšanas risks vai nav iespējams izvairīties no virszemes vai pazemes komunikāciju infrastruktūras pārbūves vietās, kurās nav papildu pieprasījuma pēc sabiedriskajiem pakalpojumiem un elektroapgādes pakalpojumiem, kā arī nodrošinot, ka investīcijas nerada priekšrocības inženiertīklu īpašniekam un atbilst nosacījumiem par komercdarbības atbalsta sniegšanu. Piemērojot šo regulējumu praksē, ir identificētas situācijas, kurās, piemēram, veicot satiksmes infrastruktūras pārbūvi, izmainās slodze uz esošajiem elektronisko sakaru tīkliem, līdz ar to radot risku iespējamiem esošo elektronisko sakaru tīklu bojājumiem, tomēr no projektu attiecināmajām izmaksām elektronisko sakaru tīklu aizsardzības izmaksas ir jāizslēdz, tādejādi samazinot projektā no ES fondu līdzekļiem plānoto projekta finansējumu un palielinot projekta iesniedzēja līdzfinansējuma daļu.
9. MK noteikumu Nr. 593 35.1. apakšpunkts nosaka, ka ieguldījumus infrastruktūrā projekta ietvaros finansējuma saņēmējs (publiska persona) un sadarbības partneris (publiska persona), tajos gadījumos, kad ieguldījumi ir plānoti tādām darbībām, kur nav piemērojami komercdarbības atbalsta nosacījumi, var veikt savā vai citas publiskas personas īpašumā. Šādas situācijas rodas, piemēram, satiksmes infrastruktūras projektos, kur pašvaldības īpašumā esošā satiksmes infrastruktūrai ir jānodrošina pieslēgšanās citas publiskas personas valdījumā esošajai satiksmes infrastruktūrai. Īstenojot 6.1.1.3. pasākuma pirmās atlases kārtas projektus, secināts, ka minētā punkta redakcija nav viennozīmīgi saprotama attiecībā uz ieguldījumiem tādas publiskas personas īpašumā, kura nav projekta iesniedzējs vai projekta sadarbības partneris, radot administratīvo slogu projektu īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajām pusēm.
10. MK noteikumu Nr. 593 36. punkts nosaka, ka projekta iesniedzējam un projekta sadarbības partnerim (ja tāds projektā ir paredzēts) tiesības, kas ietver īpašuma un valdījuma tiesības atbilstoši MK noteikumu Nr. 593 35. punktā noteiktajam, ir nepieciešams nostiprināt zemesgrāmatās, pieļaujot izņēmumu, kas paredz, ja pašvaldības īpašums uz normatīvā akta, līguma vai pašvaldības lēmuma pamata ir nodots pašvaldības iestādes – projekta iesniedzēja – pārvaldīšanā, tad šajā gadījumā tiesības, kas ļauj veikt ieguldījumus, zemesgrāmatās nav jānostiprina. Līdzšinējā MK noteikumu Nr. 593 36. punkta redakcija neaptver nosacījumus par apgrūtinājumu reģistrēšanu Valsts kadastra informācijas sistēmā, lai gan projektu īstenošanas gaitā rodas situācijas, kurās nepieciešams veikt apgrūtinājumu reģistrēšanu piemērojamo normatīvo aktu kārtībā. Vienlaikus nepieciešams tehniski precizēt MK noteikumu Nr. 593 36. punkta redakciju attiecībā uz atbalstāmajiem ieguldījumiem nekustamajā īpašumā, kas ir zemes vienības un būve.
11. Atbilstoši Finanšu ministrijas 2025. gada 17. jūlija vadlīniju Nr. 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.— 2027. gada plānošanas periodā" 29. punktā noteiktajam MK noteikumu Nr. 593 72.7. apakšpunktā ietvertie nosacījumi būtu piemērojami tikai tādiem projektiem, kuru ietvaros finansējuma saņēmējam projekta īstenošanā paredzēts sniegt atbalstu gala labuma guvējam. Tā kā MK noteikumi Nr. 593 neparedz, ka finansējuma saņēmējs atlases kārtībā projektu sadarbības partneriem vai komersantiem, kas gūst labumu no projekta ietvaros attīstītās infrastruktūras, nesniedz finansiālu atbalstu, tad MK noteikumu Nr. 593 72.7. apakšpunkts ir svītrojams.
12. MK noteikumu Nr. 593 72.2. apakšpunkts nosaka finansējuma saņēmēja pienākumu, īstenojot 6.1.1.3. pasākuma projektu, ievērot horizontālo principu (turpmāk – HP) "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" (turpmāk –VINPI) un uzkrāt datus par projekta ietekmi uz HP rādītājiem. 6.1.1.3. pasākuma līdzšinējā atlases kārtā vismaz viena rādītāja noteikšana projektā bija obligāta, lai nodrošinātu minimālās prasības projektu iesniegumos (atbilstoši atlases nolikumam pirmajā atlases kārtā, kas bija APIA, lai izpildītu minimālās prasības projektos, bija jānodrošina vismaz viens rādītājs). Attiecīgi atbilstoši MK noteikumu Nr. 593 72.4. apakšpunktam, paredzot HP VINPI rādītāju datu ziņošanu.
Plānojot 6.1.1.3. pasākuma investīcijas komersantiem nepieciešamajā publiskajā infrastruktūrā un pieļaujot attiecināmās izmaksas, t.sk, ielu apgaismojumam, MK noteikumu Nr. 593 72.3.2. apakšpunktā tika noteiktas prasības, ievērot HP principu "Energoefektivitāte pirmajā vietā". Ņemot vērā, ka 6.1.1.3. pasākuma tiešais mērķis nav energoefektivitātes uzlabošana, bet mērķis ir attīstīt uzņēmējdarbības publisko infrastruktūru, mazinot negatīvas sociālekonomiskās sekas reģionos, kurus pāreja uz klimatneitrālu ekonomiku ietekmējusi visvairāk, tika pieteikti arī tādi projekti, kur attiecināmajās izmaksās iekļautām komponentēm nav iespējams piemērot energoefektivitātes nosacījumus. Līdz ar to MK noteikumu Nr. 593 72.3.2. un 72.4. apakšpunktā ietverto prasību nav nepieciešams noteikt kā obligātu visiem 6.1.1.3. pasākuma projektiem.
MK noteikumu Nr. 593 72.5. apakšpunktā noteikta prasība, ka projekta ietvaros, veicot ieguldījumus apgaismojuma sistēmas renovācijā, ēku pārbūvē vai atjaunošanā, finansējuma saņēmējam pēc projekta īstenošanas trīs gadus ir jāiesniedz sadarbības iestādē informācija par ikgadējo enerģijas patēriņu. Tomēr, ņemot vērā sadarbības iestādes sniegto informāciju par pieredzi līdzšinējo projektu īstenošanā, secināms, ka samērīga prasība būtu finansējuma saņēmējam par enerģijas patēriņu ziņot vienu reizi par pilno kalendāra gadu pēc projekta beigām. Prasība par enerģijas patēriņa ziņošanu noteikta atbilstoši Energoefektivitātes likuma 15. panta ceturtajai daļai, kur cita starpā norādīts izņēmums, paredzot, ka finansējuma saņēmēja un iestādes, kura ir atbildīga par finansējuma piešķiršanu, līgumā var būt noteikts cits ziņošanas periods.
13. MK noteikumu Nr. 593 58.3., 58.4. un 58.5. apakšpunkts nosaka, ka komercdarbības atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 651/2014 projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim nepiešķir, ja uz saņēmēju attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Komisijas lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu (Regulu Nr. 651/2014 1.panta 4.punkta "a" apakšpunkts), ja saņēmējs ir grūtībās nonācis uzņēmums, kas atbilst vismaz vienai no regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā paredzētajām situācijām un ja individuālais atbalsts nepārsniedz Regulu Nr. 651/2014 4. panta 1. punkta "a", "s" un "cc" apakšpunktā noteiktās paziņošanas robežvērtības. Ņemot vērā, ka šie nosacījumi, kas attiecas uz uzņēmumu, ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī, ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 593 58.3., 58.4. un 58.5. apakšpunktu.
Noteikumu projekts:
1. paredz palielināt 6.1.1.3. pasākumam pieejamo TPF finansējumu par 14 699 218 euro, t.i., no 49 279 779 euro uz 63 978 997 euro, vienlaikus precizējot TPF finansējuma sadalījumu starp 6.1.1.3. pasākuma atlases kārtām, pamatojoties uz MK noteikumu Nr. 593 17. punktu.
TPF finansējumam (63 978 997 euro) ir sadalīts šādās intervences kategorijās:
| Intervences laukums: | TPF finansējums, euro |
| 20 | 54 382 148 |
| 48 | 6 397 900 |
| 52 | 3 198 949 |
| Finansējuma veids: | |
| 1 | 63 978 997 |
| Teritoriālie sasniegšanas mehānismi: | |
| 32 | 63 978 997 |
Ar noteikumu projektu 6.1.1.3. pasākuma otrās atlases kārtas (APIA) TPF finansējums tiek sadalīts divās daļās, t.i.:
1. daļa – statistiskajiem reģioniem pieejamais TPF finansējums, kurš veidojas no katram statistiskajam reģionam pirmajā atlases kārtā neizmantotā TPF finansējuma atlikuma. Iesniegtie projektu iesniegumi konkurē katra statistiskā reģiona ietvaros;
2. daļa – TPF finansējums, kurš konkursa kārtībā būs pieejams visiem 6.1.1.3. pasākumā noteiktajiem projektu iesniedzējiem, to nesadalot starp statistiskajiem reģioniem, t.i., kopīgs konkurss starp visiem iesniegtajiem projektu iesniegumiem.
Vienlaikus noteikumu projekts paredz, ka pēc otrās atlases kārtas izsludināšanas, pirmās atlases kārtas TPF finansējumu un TPF finansējumu, kas atbrīvosies pirmās atlases kārtas projektu īstenošanas rezultātā un to otrās atlases kārtas projektu īstenošanas rezultātā, kuri konkurēja katra statistiskā reģiona ietvaros (1. daļa), tiks novirzīts otrās atlases kārtas daļai, kurā ir paredzēts konkurss starp visu projektu iesniedzēju iesniegtajiem projektu iesniegumiem (2. daļa). Savukārt, ja Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā netiks iesniegti otrās atlases kārtas projektu iesniegumi, kuri konkurē katra statistiskā reģiona ietvaros (1. daļa), neizmantotais TPF tiks novirzīts otrās atlases kārtas daļai, kurā ir paredzēts konkurss starp visu projektu iesniedzēju iesniegtajiem projektu iesniegumiem (2. daļa).
2. paredz noteikt atvieglotas prasības attiecībā uz divu rādītāju sasniegšanu 6.1.1.3. pasākuma otrajā atlases kārtā, t.i., noteikumu projekts paredz, ka projektā plāno nefinanšu investīcijas vismaz vienas trešdaļas apmērā (iepriekš divu trešdaļu apmērā) no piešķirtā TPF finansējuma un darbavietu skaitu projektā plāno, paredzot ne vairāk kā 175 166 euro TPF finansējumu uz vienu darbavietu (iepriekš 116 777 euro). Ņemot vērā kopējā TPF finansējuma palielinājumu 6.1.1.3. pasākumā, rādītāju minimālo prasību samazinājumu un izmaiņas attiecībā uz rādītājiem 2025. gada 29. maijā Eiropas Komisijā iesniegtajos Programmas grozījumos Nr. 3, noteikumu projektā tiek precizētas kopējās sasniedzamās rādītāju vērtības, t.sk. 6.1.1.3. pasākumā paredzot sasniegt 486 darbavietas, piesaistīt 35 451 833 euro nefinanšu investīcijas un nodrošināt, ka vismaz 33 komersanti gūst labumu no attīstītās publiskās infrastruktūras.
3. paredz nenoteikt minimālo izejas jaudu ar elektroenerģiju darbināmu bezemisiju transportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izbūvei uzņēmējdarbības teritorijā, ja projektu ir plānots īstenot atbilstoši regulas Nr. 651/2014 14. panta nosacījumiem, t.i., projekta ietvaros ir plānots veidot mērķorientētu infrastruktūru un komersants projektā tiek piesaistīts kā sadarbības partneris, attiecīgi nosacījums mazina ierobežojumu un dod iespēju komersantam kā projekta sadarbības partnerim izvēlēties ekonomiski izdevīgāko un savas saimnieciskās darbības specifikai piemērotāko risinājumu. Nosacījuma piemērošana uz 6.1.1.3. pasākuma pirmo vai otro atlases kārtu netiek ierobežota. Vienlaikus 6.1.1.3. pasākuma pirmā atlases kārta ir noslēgusies un tajā netika pieteikti tādi projekti, kur minētais nosacījums ir piemērojams, līdz ar to nav paredzama nepieciešamība grozījumu veikšanai īstenošanā esošajos projektos.
4. tiesiskās skaidrības nodrošināšanai precizē nosacījumu par 6.1.1.3. pasākuma ietvaros attiecināmo satiksmes infrastruktūras būvniecības seguma veidu, ja projekta ietvaros tiek būvēti jauni ceļi vai ielas. Noteikumu projekts paredz, ka ar saistvielām nesaistītu minerālmateriālu maisījumu (piem., grants, dolomīta šķembas) satiksmes infrastruktūras būvniecības gadījumā var izmantot tikai jaunu ceļu vai ielu būvniecībā nevis esošu ceļu vai ielu pārbūvē. Precizējums noteikumu projektā nemaina regulējumu, kāds tika piemērots 6.1.1.3. pasākuma pirmajā atlases kārtā.
5. paredz 6.1.1.3. pasākuma otrajā atlases kārtā veikt izmaksu un ieguvumu analīzi (finanšu analīzi) tikai tajos projektos, kuros plānots piemērot regulas Nr. 651/2014 56. pantā paredzēto atbalstu, t.i., projekta ietvaros ir paredzēts veidot infrastruktūru, kuru atklātas, pārredzamas un nediskriminējošas procedūras rezultātā ir plānots nodot nomā komersantam saimnieciskās darbības veikšanai. Šādas izmaiņas 6.1.1.3. pasākuma otrās atlases kārtas projektu iesniedzējiem un sadarbības partneriem mazinās administratīvo slogu un atvieglos projekta iesnieguma sagatavošanu gadījumos, ja projekta iesniegumā būs plānotas darbības, kurām nepiemēro komercdarbības atbalsu (piem., publiski pieejamas satiksmes infrastruktūras izbūve), darbības ūdenssaimniecībai vai siltumapgādei ar vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma atbalstu, darbības, kurās plānots piemērot regulas Nr. 651/2014 14., 41. un 45. panta atbalstu. Ja projekta ietvaros vienlaikus ir paredzēts veidot ne tikai infrastruktūru, kuru atklātas, pārredzamas un nediskriminējošas procedūras rezultātā ir plānots nodot nomā komersantam saimnieciskās darbības veikšanai (regulas Nr. 651/2014 56. pants), bet arī, piemēram, publisko infrastruktūru (piemēram, pārbūvēt satiksmes infrastruktūru) bez komercdarbības atbalsta, šādam 6.1.1.3. pasākuma otrās atlases kārtas kombinētajam projektam izmaksu un ieguvumu analīzei būtu vēlams veikt par visām projekta darbībām kopumā, bet obligāta tā ir tikai daļā, kurā plānots piemērot regulas Nr. 651/2014 56. pantā paredzēto atbalstu. Projekta iesniedzējs var izvēlēties veikt izmaksu un ieguvumu analīzi arī tādos projektos, kur nav plānots piemērot regulas Nr. 651/2014 56. pantā paredzēto atbalstu un kuros izmaksu un ieguvumu analīzes veikšana nav noteikta kā obligāta. Neatkarīgi no tā, vai izmaksu un ieguvumu analīzes izstrāde projektam ir noteikta kā obligāta vai nav noteikta kā obligāta, izmaksu un ieguvumu analīzes (finanšu un ekonomiskās analīzes) izmaksas, ja izmaksu un ieguvumu analīze ir pievienota projekta iesniegumam, ir iekļaujamas projekta attiecināmajās izmaksās, ņemot vērā, ka projektu iesniedzēji var būt jau uzsākuši projektu iesniegumu sagatavošanu iesniegšanai turpmākajā atlases kārtā un vadās no līdzšinējās atlases kārtās projektiem izvirzītajām prasībām izmaksu un ieguvumu analīzes izstrādei. Lai projektā nodrošinātu TPF finansējuma, nacionālā līdzfinansējuma un kopējo izmaksu izsekojamību dažādām projekta darbībām, kurām var būt atšķirīgas TPF finansējuma atbalsta likmes, kā arī būtu iespējams identificēt uz katru no projektā iesaistītajiem partneriem attiecināmo finansējumu, tiks aktualizēts līdzšinējais projekta iesniegumam pievienojamais pielikums "Projekta budžeta kopsavilkuma pielikums".
6. tiesiskās skaidrības nodrošināšanai precizē nosacījumus attiecībā uz projekta iesniegumā pieļaujamo maksimālo TPF finansējuma procentuālo apmēru no projekta iesnieguma attiecināmo izmaksu summas un nacionālā finansējuma pieļaujamo apmēru projektā, ņemot vērā, ka tos ietekmē, vai projekta iesniegumā pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas ir paredzētas segt no de minimis atbalsta, atbilstoši regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem, un vai projektā ir plānotas darbības remediācijai un sanācijai, atbilstoši regulas Nr. 651/2014 45. panta nosacījumiem (MK noteikumu Nr. 593 50.5. apakšpunkts). Vienlaikus noteikumu projekts paredz, ka 6.1.1.3. pasākuma otrajā atlases kārtā, TPF finansējuma apmērs var būt līdz 90 procentiem no projekta iesnieguma attiecināmo izmaksu kopsummas, ja uz projekta iesniedzēju un šī projekta sadarbības partneri, ja tāds projektā paredzēts (izņemot MK noteikumu Nr. 593 23.1.apakšpunktā minēto sadarbības partneri) ir attiecināms ar MK 2025. gada 20. janvāra rīkojumu Nr. 32 "Par Rīcības plānu Latvijas Austrumu pierobežas ekonomiskajai izaugsmei un drošības stiprināšanai 2025.–2027. gadam" apstiprinātais Rīcības plāns Latvijas Austrumu pierobežas ekonomiskajai izaugsmei un drošības stiprināšanai 2025.–2027. gadam, t.i., visas Latgales plānošanas reģiona pašvaldības un Alūksnes novada pašvaldība, kurai ir robeža ar Krieviju. Attiecīgi, Latvijas Austrumu pierobežas projektos TPF finansējuma apmērs līdz 90 procentiem no projekta iesnieguma attiecināmo izmaksu kopsummas pieļaujams darbībām, kam nav piemērojams komercdarbības atbalsts vai darbībām, kam ir piemērojams komercdarbības atbalsts atbilstoši regulas Nr. 651/2014 56. pantam vai atbilstoši Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumam Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi - ūdenssaimniecības un siltumapgādes sabiedriskajiem pakalpojumiem. Šāds 6.1.1.3. pasākuma atbalsta procentuālais apjoms otrajai atlases kārtai izvēlēts, lai nodrošinātu mērķētu atbalstu Latvijas Austrumu pierobežas reģionam, ievērojot EK komentārus Programmas grozījumu Nr. 3 izstrādes un saskaņošanas laikā par atbalsta fokusēšanu Latvijas Austrumu pierobežas reģionos, kā arī ņemot vērā Finanšu ministrijas 2023. gada 19. oktobra izvērtējuma ziņojuma "ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3. prioritārā virziena "Mazo un vidējo komersantu konkurētspēja" noslēguma izvērtējums" rekomendāciju: saturiski līdzīgam atbalstam kā Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.3.1. specifiskais atbalsta mērķis "Palielināt privāto investīciju apjomu reģionos, veicot ieguldījumus uzņēmējdarbības attīstībai atbilstoši pašvaldību attīstības programmās noteiktajai teritoriju ekonomiskajai specializācijai un balstoties uz vietējo uzņēmēju vajadzībām" vērtēt augstākas intensitātes atbalsta Latgales reģionam un tā uzņēmējiem piedāvāšanu. Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1056, ar ko izveido Taisnīgas pārkārtošanās fondu 10. panta trešās daļas "a" apakšpunktam, jānodrošina, ka TPF prioritātei noteiktā līdzfinansējuma likme nepārsniedz 85% mazāk attīstītiem reģioniem. Minētā prasība TPF finansējumam tiek nodrošināta 6.1. prioritātes "Pāreja un klimatneitralitāti" līmenī, jo atbilstoši Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā pieejamai informācijai uz 2025. gada 16. septembri minētās prioritātes līmenī nacionālais līdzfinansējums civiltiesiskajos līgumos vai vienošanās par projektu īstenošanu, vai pabeigtajos projektos par 3,2 milj. euro pārsniedz minimāli nepieciešamo nacionālā līdzfinansējuma apmēru.
7. noteikt, ka projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir satiksmes infrastruktūras (ielu, ceļu) uzturēšanas darbiem un seguma atjaunošanai, piemēram, bedru remontiem, kuriem atbilstoši MK 2014. gada 14. oktobra noteikumu Nr. 633 "Autoceļu un ielu būvnoteikumi" 64.7. apakšpunktam nav nepieciešama būvniecības ieceres dokumentācija. Precizējums noteikuma projektā nemaina regulējumu, kāds tika piemērots 6.1.1.3. pasākuma pirmajā atlases kārtā.
8. paredz attiecināmajās izmaksās iekļaut elektronisko sakaru tīklu aizsardzības izmaksas, nepalielinot apkalpes jaudu raksturojošos tehniskos parametrus, ja, veicot projektā plānotās satiksmes pārvadu, ielu, ceļu vai dzelzceļa pieslēgumu infrastruktūras būvniecības, teritorijas labiekārtošanas, remediācijas vai sanācijas darbības, saskaņā ar sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinumu pastāv elektronisko sakaru tīklu bojāšanas risks, nodrošinot, ka investīcijas nerada priekšrocības inženiertīklu īpašniekam un atbilst nosacījumiem par komercdarbības atbalsta sniegšanu. Izmaiņas mazina administratīvo slogu projekta iesnieguma sagatavošanā, vērtēšanā, ieviešanā un uzraudzībā, jo būvniecības izmaksu tāmēs nebūs nepieciešamība veikt izmaksu nodalīšanu un atsevišķu uzskaiti par būvniecības izmaksu tāmes pozīciju, piemēram, elektronisko sakaru tīklu aizsardzības izmaksām, aizsardzības bruņu, cauruli. Precizējums noteikumu projektā ir attiecināms un piemērojam 6.1.1.3. pasākuma abu atlases kārtu projektiem, t.sk pirmās atlases kārtas projektiem, ja projektos būs radušies ietaupījumi un šādas iepriekš norādītās izmaksas būs nepieciešams iekļaut projekta attiecināmajās izmaksās.
9. paredz MK noteikumu Nr. 593 35.1. apakšpunktu izteikt precīzāk attiecībā uz finansējuma saņēmēja (publiskas personas) un sadarbības partnera (publiskas personas) ieguldījumiem citas publiskas personas īpašumā vai valdījumā esošā īpašumā, tajos gadījumos, kad ieguldījumi ir plānoti darbībām, kurām nav piemērojami komercdarbības atbalsta nosacījumi. Publiskas personas ieguldījumi citas publiskas personu īpašumā attiecas tikai uz tādām publiskajām personām, kas ir minētas Valsts pārvaldes iekārtas likuma 1. pantā (piemēram, neattiecas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi). Par projekta ieguldījumiem citas publiskas personas īpašumā vai valdījumā esošā īpašumā ir nepieciešama savstarpēja vienošanās. Piemēram, projekta iesniedzējs (publiska persona) un valsts (publiska persona), kuras īpašums nodots valdījumā tās iestādei, būdamas abas publiskās personas var savstarpēji vienoties. Par publisko personu vienošanos var tikt uzskatīts, piemēram, publiskas personas saskaņojums pašvaldības izstrādātajam būvprojektam. Precizējums noteikumu projektā nemaina regulējumu, kāds tika piemērots 6.1.1.3. pasākuma pirmajā atlases kārtā.
10. paredz MK noteikumu Nr. 593 36. punktā terminu “zemes īpašums” izteikt kā “nekustamais īpašums” vienotas izpratnes nodrošināšanai, precizējot, ka tiesība veikt ieguldījumus īpašumā 6.1.1.3. pasākuma ietvaros ir attiecināma gan uz ieguldījumiem zemes īpašumā, gan būvju infrastruktūrā. Kā arī paredz nosacījumu, ka, ja projekta ietvaros tiek veikti tādi ieguldījumi, kas uzskatāmi par apgrūtinājumu, apgrūtinājums reģistrējams normatīvo aktu kārtībā Valsts kadastra informācijas sistēmā (piemēram, gadījumos, kad satiksmes infrastruktūra kā inženierbūve atrodas uz privātpersonas īpašumā esošas zemes, šāda inženierbūve kā apgrūtinājums reģistrējama Valsts kadastra informācijas sistēmā). Precizējums noteikumu projektā atbilst praksei, kāda tika piemērota 6.1.1.3. pasākuma pirmajā atlases kārtā.
11. paredz svītrot MK noteikumu Nr. 593 72.7. apakšpunktu, ņemot vērā Finanšu ministrijas 2025. gada 17. jūlija vadlīniju Nr. 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.— 2027. gada plānošanas periodā" 29. punktā noteikto un to, ka MK noteikumi Nr. 593 neparedz, ka finansējuma saņēmējs atlases kārtībā projektu sadarbības partneriem vai komersantiem, kas gūst labumu no projekta ietvaros attīstītās infrastruktūras, sniedz finansiālu atbalstu.
12. paredz MK noteikumu Nr. 593 72.2. un 72.3.2. apakšpunktā minētās prasības par HP prasību ievērošanu noteikt kā izvēles iespēju, ņemot vērā projektu specifiku, ka projektos darbības var tikt īstenotas arī tādā infrastruktūrā, kur objektīvu iemeslu dēļ nav nepieciešams vai nav iespējams nodrošināt, kādu no HP ietvaros noteiktajām prasībām.
Ievērojot Finanšu ministrijas 2025. gada 31. jūlija vadlīniju Nr. 3.1. "Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda plus, Kohēzijas fonda un Taisnīgas pārkārtošanās fonda projektu iesniegumu atlases metodika 2021.–2027.gadam" 5. pielikuma 11. kritērijā noteikto, kur administratīvā sloga mazināšanas nolūkos tika atvieglotas prasības, tika pieļauts, ka projektos, kuriem nav ietekmes uz HP VINPI (piemēram, ja projektā plānota tikai ceļa posma izbūve bez ietvēm, pieturvietām, gājēju pārējām) nav jāpiemēro specifiskās HP darbības un nav jāparedz HP VINPI rādītāji. Attiecīgi šajos gadījumos nav nepieciešama arī datu uzkrāšana un MK noteikumu Nr. 593 72.4. apakšpunktā paredzētā informācijas sniegšana Centrālajai līguma un finanšu aģentūrai. Nosacījums piemērojams 6.1.1.3. pasākuma otrās atlases kārtas projektiem (APIA). Nosacījums nav piemērojams pirmās atlases kārtas (APIA) projektiem, jo atlases ietvaros tika noteiktas minimālās prasības attiecībā uz HP VINPI prasībām.
Projektiem, kur attiecināmajās izmaksās iekļautām komponentēm nav iespējams piemērot energoefektivitātes nosacījumus, nav nepieciešama datu uzkrāšana par HP "Energoefektivitāte pirmajā vietā" un MK noteikumu Nr. 593 72.4. apakšpunktā paredzētā informācijas sniegšana Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai. Nosacījums piemērojams 6.1.1.3. pasākuma abu atlases kārtu projektiem, t.sk. pirmās atlases kārtas projektiem, jo atlases ietvaros netika noteiktas minimālās prasības attiecībā uz HP "Energoefektivitāte pirmajā vietā".
MK noteikumu projekts paredz izmaiņas MK noteikumu Nr. 593 72.5. apakšpunktā, administratīvā sloga mazināšanas nolūkā, samazināt ikgadējā enerģijas patēriņa ziņošanas biežumu no trīs ziņošanas reizēm un vienu ziņošanas reizi, ievērojot Energoefektivitātes likuma 15. panta ceturtajā daļā norādīto izņēmumu, kas ļauj civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteikt citu ziņošanas periodu. MK noteikumu Nr. 593 72.5. apakšpunktā veiktās izmaiņas paredz, ka, ja ir īstenots projekts ar ieguldījumiem apgaismojuma sistēmas renovācijā, ēku pārbūvē vai atjaunošanā, finansējuma saņēmējam ir jāsniedz informācija sadarbības iestādei par enerģijas patēriņu (megavatstundas) kalendāra gadā pēc projekta īstenošanas (piemēram, ja projekts tiek pabeigts 2025. gadā, tad finansējuma saņēmējs 2027. gadā sadarbības iestādē sniedz informāciju par 2026. gada enerģijas patēriņu projekta ietvaros attīstītajā infrastruktūrā). Nosacījums piemērojams 6.1.1.3. pasākuma abu atlašu kārtu projektiem, t.sk. pirmās atlases kārtas projektiem (APIA), jo nosacījums neietekmē projektu iesniegumu vērtēšanu.
13. paredz precizēt MK noteikumu Nr. 593 58.3., 58.4. un 58.5. apakšpunktus, ņemot vērā, ka regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta, 2. panta 18. punkta un 4. panta 1. punktā paredzētās robežvērtības, kas attiecas uz uzņēmumu, ir jāvērtē un jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī.
14. paredz precizēt MK noteikumu Nr. 593 32.4. apakšpunktu tehniskas neprecizitātes novēršanai, iekļaujot atsauci uz MK noteikumu Nr. 593 30.3. apakšpunktu, lai novērstu pretrunīgu normatīvā akta punktu interpretāciju.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
1.6. Cita informācija
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
- 6.1.1.3. pasākuma projektu iesniedzēji, sadarbības partneri
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Noteikumu projektā paredzētajai finansējuma pārdalei (14 699 218 euro Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums) no 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.6. pasākuma "Bezemisiju transportlīdzekļu izmantošanas veicināšana pašvaldībās" (turpmāk – 6.1.1.6. pasākums) uz 6.1.1.3. pasākumu nav būtiskas ietekmes uz valsts budžetu vai pašvaldību budžetiem, jo finansējuma pārdale tiek veikta ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – Programma) ietvaros, neietekmējot kopējo Programmā plānotā finansējuma apmēru, kā arī finansējuma pārdale tiek veikta no 6.1.1.6. pasākuma, kurā nacionālais līdzfinansējums bija plānots kā pašvaldību finansējums. Pārdalītais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums 6.1.1.3. pasākuma otrās atlases kārtas projektu īstenošanai tiks pieprasīts no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Informācija par prognozi veiktajiem maksājumiem projektu finansējuma saņēmējiem Kohēzijas politikas ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda ietvaros gadu griezumā līdz 2030. gadam (sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru) tiek regulāri sniegta Finanšu ministrijas ES fondu investīciju pārvaldības departamenta
ES fondu investīciju finanšu analīzes nodaļai.
4.2. Cita informācija
5.3. Cita informācija
VARAM 20 darbdienu laikā no šo noteikumu stāšanās spēkā, izmantojot Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu (SANI2), nosūtīs Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju par šo atbalsta programmu.
6.4. Cita informācija
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
