Anotācija

24-TA-3343: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 361 "Noteikumi par valsts institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību, kā arī par profesijām un specifiskajām jomām, kurām piemērojams tirgus koeficients"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra sēdes protokollēmuma  "Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam"" (prot. Nr.38 2.§) 2. punktu atbalstīts 2025.-2028. gada starpnozaru prioritārais pasākums "Iekšlietu dienestu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes atalgojuma palielināšana par 10 %  un jaunās piemaksas ieviešana par darbu dienestā" (turpmāk – Prioritārais pasākums) par papildu finansējuma piešķiršanu Iekšlietu ministrijai, Tieslietu ministrijai un Finanšu ministrijai 2025. gadam un turpmākajiem gadiem, lai nodrošinātu Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu, Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes nodarbinātajiem mēnešalgu paaugstināšanu un jaunas  speciālās piemaksas – piemaksas par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta, darba) specifiku, noteikšanu.
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts, lai īstenotu Ministru kabineta atbalstīto Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju un Nodokļu un muitas policijas izveidi.
2026. gada 1. janvārī stāsies spēkā Nodokļu un muitas policijas  likums. Nodokļu un muitas policija būs finanšu ministra pārraudzībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde un ministrs pārraudzību īstenos ar Finanšu ministrijas starpniecību, līdz ar to ir nepieciešami atbilstoši grozījumi Ministru kabineta 2022.gada 21.jūnija noteikumos Nr.361 "Noteikumi par valsts institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību, kā arī par profesijām un specifiskajām jomām, kurām piemērojams tirgus koeficients" (turpmāk – noteikumi Nr. 361), nosakot arī Nodokļu un muitas policijas nodarbinātajiem speciālās piemaksas un prēmijas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts, lai noteiktu jaunu speciālo piemaksu par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta, darba) specifiku - Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām un lai noteiktu Nodokļu un muitas policijas nodarbinātajiem speciālās piemaksas un prēmijas sākot no 2026.gada 1.janvāra, kad Nodokļu un muitas policija būs finanšu ministra pārraudzībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām speciālās piemaksas, to apmērus, piešķiršanas un izmaksas kārtību nosaka noteikumi Nr. 361.
Iepriekšējos gados Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes nodarbinātajiem ir paaugstināta mēnešalga vidēji par 10 %, ņemot vērā atbalstīto 2024.-2026. gada prioritāro pasākumu “Atlīdzība Valsts ieņēmumu dienesta nodarbinātajiem”.
Kaut arī Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas nodarbinātajiem atlīdzība pēdējos gados palielinājās, tomēr mēnešalgas pieaugums nenosedz strauji pieaugošo dzīves dārdzību, kas, savukārt, mudina amatpersonas meklēt darba vietas ar augstāku atalgojumu un ir saglabājusies liela personāla mainība. 2024. gada 11 mēnešos personāla mainības koeficients ir 17,15, kas salīdzinot ar pagājušo gadu ir pieaudzis par 4,42 (2023.gadā – 12,73). Viens no galvenajiem iemesliem, izbeigt valsts civildienesta (darba) tiesiskās attiecības Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām ir neapmierinātība ar esošo atlīdzību.
Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldei ir būtiska loma valsts iekšējās drošības un noteikto sankciju prasību izpildes kontroles nodrošināšanā, ēnu ekonomikas mazināšanā un ieņēmumu nodrošināšanā valsts budžetā.
Ņemot vērā minēto un lai Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām būtu pietuvināti līdzvērtīgiem atlīdzības un garantiju nosacījumiem kā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonām,  ir nepieciešams nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām konkurētspējīgu atlīdzību.
Ministru kabineta 2024. gada 6. februāra sēdē (protokols Nr. 6, 33.§, 1., 3., 4., 5. punkts) Ministru kabinets izskatīja un pieņēma zināšanai Finanšu ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu “Par Valsts ieņēmumu dienesta darbības pilnveides pasākumiem” un nolēma atbalstīt informatīvajā ziņojumā ietvertos priekšlikumus par
Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju, saskaņā ar kuriem paredzēts Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkcijas un uzdevumus nodot finanšu ministra pārraudzībā izveidotajai tiešās pārvaldes iestādei Nodokļu un muitas policijai.
Pamatojoties uz Ministru kabineta doto uzdevumu izstrādāti likumprojekti un 2024.gada 31.oktobrī Saeimā pieņemti 3.lasījumā šādi likumi:
- Valsts ieņēmumu dienesta likums (Nr. 644/Lp14), kas stāsies spēkā 2026.gada 1.janvārī un kurā Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumos vairāk nav noteikts veikt tiesībaizsardzības iestāžu funkcijas, bet noteiktas tiesību normas saistībā ar Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu uzdevumiem nodokļu administrēšanā un muitas jomā;
- Nodokļu un muitas policijas likums (Nr. 645/Lp14), kas stāsies spēkā 2026.gada 1.janvārī un ar kuru Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldi izveido par patstāvīgu valsts pārvaldes iestādi - Nodokļu un muitas policiju.
Nodokļu un muitas policijas likuma (Nr. 645/Lp14),  kas stāsies spēkā 2026. gada 1. janvārī, 2. pantā noteikts, ka Nodokļu un muitas policija ir finanšu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. Finanšu ministrs Nodokļu un muitas policijas pārraudzību īsteno ar Finanšu ministrijas starpniecību.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra sēdes protokollēmuma “Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam"” (prot. Nr.38 2.§) 2. punktu ir atbalstīts Prioritārais pasākums, kurš paredz jaunas piemaksas noteikšanu par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta, darba) specifiku Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām 300 euro (bruto) sākot ar 2025.gadu. Lai Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām varētu noteikt jauno piemaksu, nepieciešams veikt grozījumus noteikumos Nr. 361.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz sākot ar 2025.gadu noteikt jaunu piemaksu  - par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta, darba) specifiku 300 euro (bruto) apmērā, papildinot tos ar jaunu – 19.1 punktu.
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 15. panta pirmo daļu jaunā piemaksa atbilst speciālās piemaksas veidam - par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta, darba) specifiku. Piemaksa tiks noteikta par dienestu Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldē tām amatpersonām, kas ietver minēto amatpersonu lojalitāti amata pienākumu izpildē, kā arī tā motivēs amatpersonas turpināt pildīt amata pienākumus Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldē, kā arī piesaistīs jaunus nodarbinātos. Vienāda apmēra piemaksa būs motivējoša Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu, Ieslodzījuma vietu pārvaldes, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām, jo viens no būtiskākajiem amatpersonu motivēšanas instrumentiem ir konkurētspējīga atlīdzības sistēma, kas nodrošina sabalansētu un līdzīgu atlīdzību ar citu valsts sektorā līdzvērtīgus amata pienākumus pildošu nodarbināto atlīdzību.
Noziedzības novēršanas padomes rīcības plānā laikposmam no 2021. līdz 2026.gadam 2.3.1.punktā ir noteikts pasākums par konkurētspējīga un vienlīdzīga atalgojuma un sociālo garantiju noteikšanu (t.sk. izdienas pensijas) Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm, Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonām, sasaistot to ar atbilstošu darba kvalitātes nodrošināšanu un rezultatīvo radītāju sasniegšanu.
Piemaksa tiks noteikta visām Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām. Jaunā piemaksa būtiski motivēs Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes un nākotnē, kā no Valsts ieņēmumu dienesta atsevišķai iestādei Nodokļu un muitas policijas, nodarbinātos turpināt veikt amata pienākumus tieši Nodokļu un muitas policijas pārvaldē, paaugstinās vēlmi pievienoties jaunajiem nodarbinātajiem un profesionāļiem no līdzīgu funkciju veicošām iestādēm. Vienāda apmēra piemaksa būs motivējoša visām amatpersonām, kā rezultātā ir sagaidāmi augstāki iestādes darbības rādītāji, iestāde nezaudēs profesionālus, motivētus, uz rezultātu orientētus un lojālus ierēdņus un darbiniekus un tiks palielināta ieinteresētība strādāt Nodokļu un muitas policijas pārvaldē ilgtermiņā.
Noteikumu projekts papildināts ar jaunu 20.1 punktu, attiecinot to arī uz jauno piemaksu, ne tikai uz piemaksu par dienesta pakāpi, un paredzot, ja amatpersona ir pildījusi amata pienākumus nepilnu kalendāra mēnesi, piemaksu par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta, darba) specifiku, izmaksā proporcionāli faktiski nostrādāto darba dienu skaitam. Paredzēts, ka attiecīgajā kalendārajā mēnesī izmaksājamo piemaksu apmēru aprēķina, mēnesī noteiktās piemaksas summu dalot ar darba dienu skaitu attiecīgajā mēnesī un reizinot ar šajā mēnesī nodienēto darba dienu skaitu.
Ņemot vērā, ka finansējums Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes nodarbinātajiem jaunas speciālās piemaksas – piemaksas par nosacījumiem, kas saistīti ar amata (dienesta, darba)  specifiku – noteikšanai 2025. gadam un turpmāk gadiem ir piešķirts, noteikumu projekts paredz, ka jaunās piemaksas piemēro ar 2025.gada 1.janvāri.
Problēmas apraksts
Tāpat šobrīd nodokļu un muitas policija ir viena no Valsts ieņēmumu dienesta patstāvīgajām struktūrvienībām un spēkā esošs ir likums “Par Valsts ieņēmumu dienestu”, kura 4.nodaļā ir noteikti Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policijas uzdevumi un ierēdņu (darbinieku) tiesības likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu un muitas lietu jomā. Tā kā 2026.gada 1.janvārī stāsies spēkā Nodokļu un muitas policijas likums un Valsts ieņēmumu dienesta likums, kura pārejas noteikumos ir noteikts, ka ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par Valsts ieņēmumu dienestu", minētos uzdevumus likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu un muitas jomā veiks Nodokļu un muitas policija un attiecīgi ir nepieciešami atbilstoši grozījumi Nr. 361, nosakot arī Nodokļu un muitas policijas nodarbinātajiem speciālās piemaksas un prēmijas.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka 2026.gada 1.janvārī stāsies spēkā Nodokļu un muitas policijas likums un tiks izveidota jauna finanšu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde – Nodokļu un muitas policija, noteikumu projektā ir veikti tehniski precizējumi noteikumu Nr.361:
1) 20.punktā – punkts papildināts aiz vārdiem “Valsts ieņēmumu dienesta” ar vārdiem “Nodokļu un muitas policija”;
2) 3.pielikumā, kurā precizēts 3.pielikuma nosaukums, papildinot to ar vārdiem “Nodokļu un muitas policijas”;
3) 4.pielikums “Iestādes un amatu grupas, kurās amata (dienesta, darba) pienākumu izpilde ir saistīta ar īpašu risku”  izteikts jaunā redakcijā, kas stāsies spēkā 2026.gada 1.janvārī. Grozījumu būtība – precizēti 4.pielikuma 10.punkta apakšpunktu numerācija: 10.3. un 10.4.apakšpunktu pārceļot uz 4.pielikuma jaunās redakcijas 10.1. un 10.2 apakšpunktu, tādējādi saglabājot speciālās piemaksas Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem, kuri veic muitas robežas kontroli un nodokļu normatīvo aktu pārkāpumu atklāšanu un novēršanu. Ņemot vērā, ka ar 2026.gada 1.janvāri Nodokļu un muitas policija nenodrošinās Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu (darbinieku) apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem un to objektu apsardzi, kuros viņi atrodas, kas izriet no Nodokļu un muitas policijas likuma, noteikumu Nr.361 4.pielikumā noteikumu projekta 4.pielikumā (jaunajā redakcijā) nav saglabāts  Nr.361 4.pielikuma 10.2.apakšpunkts. Savukārt noteikumu Nr.361 4.pielikuma “Iestādes un amatu grupas, kurās amata (dienesta, darba) pienākumu izpilde ir saistīta ar īpašu risku”  10.1.apakšpunkts no 2026.gada 1.janvāra būs piekritīgs Nodokļu un muitas policijas amatpersonām un tas ir iekļauts 4.pielikuma jaunās redakcijas 19.punktā. Līdz 2025.gada 31.decembrim piemērojama noteikumu Nr.361 4.pielikuma spēkā esošā redakcija, kas noteikumu projektā nav atrunājams.
Papildus noteikumi Nr.361 papildināti ar 19.2 , 33. un 34.punktu, kas stāsies spēkā 2026.gada 1.janvārī. Tādējādi arī turpmāk (no 2026.gada 1.janvāra) Nodokļu un muitas policijā nodarbinātajiem nosakot speciālās piemaksas un prēmijas, kādas tās tika noteiktas esot Valsts ieņēmumu dienesta sastāvā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonas
Ietekmes apraksts
Nodrošinot iespēju noteikt jaunu piemaksu Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes amatpersonām, paaugstināsies to motivācija uzsākt un turpināt darbu Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldē. Sākot no 2026.gada 1.janvāra Nodokļu un muitas policijā amatpersonām tiks saglabātas līdzšinējās speciālās piemaksas un prēmijas.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 761 899
0
1 761 899
0
1 761 899
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 761 899
0
1 761 899
0
1 761 899
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 761 899
0
1 761 899
0
1 761 899
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 761 899
0
1 761 899
0
1 761 899
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
nav
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins

 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
nav
Cita informācija
Noteikumu projektā paredzētais tiks nodrošināts likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” Finanšu ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” starpnozaru prioritārā pasākuma “Iekšlietu dienestu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes atalgojuma palielināšana par 10%  un jaunās piemaksas ieviešana par darbu dienestā” piešķirtā finansējuma 2025.gadam un turpmāk ik gadu 1 761 899 euro ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projektā iekļautais jautājums par jaunas piemaksas noteikšanu ir izskatīts Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra sēdē (protokols Nr.38 2.§ 2. punkts), kad tika atbalstīta papildu finansējuma piešķiršana 2025.-2028. gada starpnozaru prioritārajam pasākumam  "Iekšlietu dienestu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes  atalgojuma palielināšana par 10%  un jaunās piemaksas ieviešana par darbu dienestā", lai nodrošinātu motivējošus pasākumus, paaugstinot atlīdzību amatpersonām.
2026. gada 1. janvārī stāsies spēkā Nodokļu un muitas policijas  likums un Nodokļu un muitas policija būs finanšu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde un ministrs pārraudzību īstenos ar Finanšu ministrijas starpniecību.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi