Anotācija

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka laika periodā no 2025. gada 17. aprīļa plkst. 20:00 līdz 2025. gada 19. aprīļa plkst. 12:00 tiks veikti TAP infrastruktūras uzturēšanas un pilnveidošanas darbi. To laikā ir iespējami TAP portāla darbības traucējumi.
25-TA-159: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma Talsu ielā 19, Ventspilī, pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā daļa, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa.
Ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā minētā nekustamā īpašuma tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi to saglabāt valsts īpašumā, ar valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts ierosināt tā atsavināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz, ievērojot Atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, atļaut VNĪ pārdot izsolē valsts nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.2700 028 0410) – zemes vienību 0,5507 ha platībā, katlu māju, motora telpu, avārijas elektrostaciju, garāžu un noliktavu – Talsu ielā 19, Ventspilī, kas nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar 21.06.2022.Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu Nr.1714R/22 un tā pielikumu Valsts ieņēmumu dienests nodeva nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 028 0410) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums  2700 028 0059) 0,5577 ha platībā, katlu māju (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 001), mazuta novietni (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 002), motora telpu (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 003), avārijas elektrostaciju (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 004), garāžu (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 005) un noliktavu (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 006) Talsu ielā 19, Ventspilī (turpmāk – Nekustamais īpašums), Finanšu ministrijas valdījumā un VNĪ pārvaldīšanā, ievērojot Ministru kabineta 26.11.2013. noteikumu Nr.1354 „Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.3. apakšpunktā noteikto un Uzņēmumu reģistra 25.10.2018. lēmumu Nr.19-10/160161. 
Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas valstij Finanšu ministrijas personā Ventspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.2979 (lēmums 17.08.2022.).
Ņemot vērā, ka mazuta novietne (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 002) dabā neeksistē, minētā būve dzēsta no Nekustamā īpašuma sastāva Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS) un Ventspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.2979 (lēmums 12.09.2022.).
Ņemot vērā, ka uz Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības atradās akciju sabiedrībai „Sadales tīkls” piederošs ēku (būvju) īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 528 0001), kura sastāvā ietilpst būve – transformatoru apakšstacija STP – 979 (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 007) Talsu iela 19A, Ventspilī, zemes vienība tika sadalīta un izveidotas divas zemes vienības - zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums  2700 028 0059) 0,5507 ha platībā un (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 028 0060) 70 m2 platībā akciju sabiedrībai „Sadales tīkls” piederošas ēkas (transformatoru apakšstacijas STP – 979) (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 007) Talsu ielā 19A, Ventspils, uzturēšanai. Minētajai zemes vienībai atvērts jauns zemesgrāmatas nodalījums Nr.100000918237, izveidojot nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.2700 028 0062) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 028 0060) 70 m2 platībā, Talsu iela 19A, Ventspilī, uz kuru īpašuma tiesības nostiprinātas valstij Finanšu ministrijas personā (lēmuma datums 21.10.2024.).
Pēc atdalīšanas Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums  2700 028 0059) Talsu ielā 19, Ventspilī, platība ir 0,5507 ha.
Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem un NĪVKIS datiem Nekustamā īpašuma sastāvā ietilpst:
- zemes vienība 0,5507 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 028 0059), lietošanas mērķis: 0801 – komercdarbības objektu apbūve. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: zeme zem ēkām 0,5507 ha;
- Katlu māja (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 001) ar kopējo platību 1002,9 m2, galvenais lietošanas veids: 1251 – rūpnieciskās ražošanas ēkas. Būves tips 12510103 "Katlu mājas";
- Motora telpa (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 003) ar kopējo platību 9,2 m2, galvenais lietošanas veids: 1251 – rūpnieciskās ražošanas ēkas;
- Avārijas elektrostacija (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 004) ar kopējo platību 83,3 m2, galvenais lietošanas veids: 1251 – rūpnieciskās ražošanas ēkas;
- Garāža (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 005) ar kopējo platību 48,6 m2, galvenais lietošanas veids: 1242 – garāžu ēkas;
- Noliktava (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 006) ar kopējo platību 87,1 m2, galvenais lietošanas veids: 1252 - noliktavas, rezervuāri, bunkuri un silosi.

Saskaņā ar NĪVKIS datiem uz 01.01.2025. Nekustamā īpašuma sastāvā esošai zemes vienībai noteiktas šādas kadastrālās vērtības:
1) fiskālā kadastrālā vērtība 51 890 euro apmērā,
2) universālā kadastrālā vērtība 47 008 euro apmērā.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem uz 01.01.2025. Nekustamā īpašuma sastāvā esošajām būvēm noteiktas šādas kadastrālās vērtības:
- Katlu mājai fiskālā kadastrālā vērtība noteikta 29 967 euro apmērā, universālā kadastrālā vērtība 39 314 euro apmērā;
- Motora telpai fiskālā kadastrālā vērtība noteikta 495 euro apmērā, universālā kadastrālā vērtība 464 euro apmērā;
- Avārijas elektrostacijai fiskālā kadastrālā vērtība noteikta 2347 euro apmērā, universālā kadastrālā vērtība 4198 euro apmērā;
- Garāžai fiskālā kadastrālā vērtība noteikta 2178 euro apmērā, universālā kadastrālā vērtība 1925 euro apmērā;
- Noliktavai fiskālā kadastrālā vērtība noteikta 3804 euro apmērā, universālā kadastrālā vērtība 3449 euro apmērā.

Zemes vienībai NĪVKIS noteikti apgrūtinājumi:
1. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu transformatoru apakšstaciju, platība 0,0004 ha;
2. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju, platība 0,0030 ha;
3. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam, platība 0,0301 ha;
4. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam, platība 0,0161 ha;
5. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu, platība 0,0185 ha;
6. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu, platība 0,0119 ha;
7. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu, platība 0,0005 ha;
8. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar drenām un atklātiem grāvjiem, platība 0,0061 ha;
9. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar drenām un atklātiem grāvjiem, platība 0,0138 ha;
10. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes siltumvadu, siltumapgādes iekārtu un būvi, platība 0,0248 ha;
11. Ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes siltumvadu, siltumapgādes iekārtu un būvi, platība 0,0006 ha.
Zemes vienībai zemesgrāmatā reģistrēts apgrūtinājums atzīmes veidā - servitūts par labu SIA “Pārventas siltums”.
Saskaņā ar 21.06.2022. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma akta Nr.1714R/22 pielikumu, apsekojot Nekustamo īpašumu, konstatēts, ka:
1) Nekustamais īpašums ir ilgstoši neapsaimniekots – teritorija aizaugusi ar krūmiem, kokiem, ilgstoši nepļauta zāle; piesārņots ar sadzīves atkritumiem, būvniecības atkritumiem, bīstamajiem atkritumiem – automašīnu riepām, stikliem, skābekļa balonu. Teritorijā brīvi var iekļūt nepiederošas personas.
2) Būves – katlu mājas (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 001) – tehniskais stāvoklis kopumā raksturojams kā avārijas, būve netiek izmantota. Būvē brīvi var iekļūt nepiederošas personas.
3) Būves – motora telpas (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 003) – tehniskais stāvoklis kopumā raksturojams kā sabrucis (saglabājušies pamati un sienu fragmenti), būve netiek izmantota.
4) Būves – avārijas elektrostacijas (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 004) – tehniskais stāvoklis kopumā raksturojams kā avārijas, būve netiek izmantota.
5) Būves – garāžas (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 005) – tehniskais stāvoklis kopumā raksturojams kā avārijas, būve netiek izmantota.
6) Būves – noliktavas (būves kadastra apzīmējums 2700 028 0410 006) – tehniskais stāvoklis kopumā raksturojams kā neapmierinošs, būve netiek izmantota.
Ievērojot to, ka Nekustamais īpašums nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, optimālākais risinājums ir tā virzīšana atsavināšanai.
Ventspils pilsētas domes 27.09.2022. vēstulē Nr.1-89/3502-1 norādīts, ka:
1) saskaņā ar Ventspils pilsētas teritorijas plānojumu Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes (atļautā) izmantošana ir noteikta kā darījumu iestāžu (D) apbūves teritorija, kas paredzēta darījumu iestāžu un komerciāla rakstura apbūves izvietošanai;
2) saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma 1.panta pirmās daļas 4.punktu zemes vienība ir uzskatāma par degradētu teritoriju, ņemot vērā, ka uz zemes vienības atrodas padomju laikā būvēta katlu māja un ar to funkcionāli saistītas būves, kuras šobrīd ir avārijas stāvoklī;
3) zemes vienība nav uzskatāma par starpgabalu, saskaņā ar Atsavināšanas likuma 1.panta 11.punktu.
4) zemes vienībai ir nodrošināta tieša piekļūšana no blakus esošās Ventspils pilsētas pašvaldībai piekritīgās pievedceļa teritorijas (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 028 0430).
Pēc Nekustamā īpašuma pārņemšanas Finanšu ministrijas valdījumā un VNĪ pārvaldīšanā ir veikta vārtu nomaiņa un teritorijas sakārtošana – atkritumu savākšana, zāles pļaušana, lokāla sīko krūmu un koku sējeņu izzāģēšana. Lai nepieļautu nepiederošu personu iekļūšanu ēkās, veikta logu un durvju aiļu aizdare.
Nekustamais īpašums nav iznomāts.
Izsoles noteikumos tiks norādīta arī informācija par to, ka Nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība atrodas degradētā teritorijā, tādējādi ievērojot Zemes pārvaldības likuma 4.panta pirmās daļas 5.punktā noteikto, ka, atsavinot zemi, kas daļēji vai pilnībā atrodas degradētajā teritorijā, par minēto faktu ir jāinformē nekustamā īpašuma ieguvējs.
Vienlaikus izsoles noteikumos tiks norādīta informācija par Nekustamā īpašuma sastāvā esošo būvju tehnisko stāvokli.
Atsavinot zemes vienību, jāņem vērā likumā “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” noteiktie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem.  
Ņemot vērā Nekustamajam īpašumam noteiktos apgrūtinājumus, tā ieguvējam, izmantojot Nekustamo īpašumu, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, kā arī citos normatīvajos aktos noteiktā kārtība rīcībai ar nekustamo īpašumu atbilstoši konkrētajam apgrūtinājumam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija"
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai.
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā  rīkojuma projektā minētā Nekustamā īpašuma tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi to saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts ierosināt Nekustamā īpašuma atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 9.panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu atsavināšanu organizē VNĪ.
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē rīkojuma projektā minēto Nekustamo īpašumu.
Rīkojuma projekts paredz Nekustamā īpašuma valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem.
VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 01.02.2011. noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmais valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. Saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 47.pantu atsavināšanas izdevumus sedz no publiskas personas mantas atsavināšanā iegūtajiem līdzekļiem. Atsavināšanas izdevumu apmērs tiks noteikts Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 15.10.2024. noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktam institūcija, ievērojot šo noteikumu prasības, īsteno sabiedrības līdzdalību tiesību aktu projektu izstrādē. Ja projekta izstrādes procesā sabiedrības līdzdalības iespējas netiek nodrošinātas, institūcija lēmumu neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus pamato, sniedzot skaidrojumu tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota. Rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Projekta izpildi nodrošinās Finanšu ministrija un VNĪ.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk