24-TA-2235: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Lillijas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Lillijas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720040133) sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu 0,8666 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļu 1,0421 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-379867-281 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica’" DS3 posma "LV/EE robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 2 Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu 0,8666 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļu 1,0421 ha platībā, kas būs izmantojamas Rail Baltica projekta saistītās infrastruktūras (autoceļu) izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Savukārt pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-379867-281 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica’" DS3 posma "LV/EE robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 2 Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu 0,8666 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļu 1,0421 ha platībā, kas būs izmantojamas Rail Baltica projekta saistītās infrastruktūras (autoceļu) izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Savukārt pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu "Lillijas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720040133) - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu Institūcija (SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas") 2023. gada 30. novembrī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-3850 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Lillijas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720040133, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai".
2024. gada 3. jūlijā Institūcija nosūtīja paziņojuma precizējumus Nr. 2.3.N/2024-3352 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Lillijas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720040133, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai".
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720010117 – 11,3 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720040132 – 6,3 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720040133 – 7 ha platībā, uz kuras atrodas zemesgrāmatā ierakstīta dzīvojamā ēka (būves kadastra apzīmējums 66720040133001) un papildus Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk - Kadastrs) ierakstīta saimniecības ēka (būves kadastra apzīmējums 66720040133002) un šķūnis (būves kadastra apzīmējums 66720040133003).
Ar Rail Baltica projekta risinājumiem minētās ēkas (būves) netiek skartas.
2.2. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1055 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
2.3. Zemesgrāmatā Nekustamajam īpašumam nostiprinātās lietu tiesības, kas apgrūtina Nekustamo īpašumu:
- Nostiprināts ceļa servitūts zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 66720010117 - 422 m garumā un 16 m platumā par labu nekustamam īpašumam "Salacgrīvas valsts mežs Nr.6672", Salacgrīvas pag., Salacgrīvas nov., Salacgrīvas pagasta zemesgrāmata nodalījuma Nr.100000458563 - 0,7 ha.
Pamats: 2020. gada 22. maija līgums Nr. 5-8.1.1_002n_260_20_114 par reālservitūta nodibināšanu.
Nodibinātais reālservitūts apgrūtina zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 66720010117, kas netiek skarta ar Rail Baltica projekta risinājumiem un nepāries uz Rail Baltica projekta vajadzībām atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu atbilstoši Civillikuma 1154. panta normai, kas noteic "ja sadala kalpojošo nekustamo īpašumu, tad uz to gulošais servitūts paliek uz visām tā daļām, ja vien tas pirms sadalīšanas nav gulies tikai uz vienu atsevišķu daļu un ja servitūtu pēc tā rakstura var izlietot katrā atsevišķā daļā".
2.4. Kadastra informācijas sistēmā veiktie ieraksti par zemes vienībām, kas tiek skartas ar Rail Baltica projekta risinājumiem.
2.4.1. zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720040132 – 6,3 ha platībā.
2.4.1.1. zemes vienības sadalījums pa lietošanas veidiem:
- lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība - 6,3 ha, no tām meliorētā lauksaimniecībā izmantojamā zeme - 6,3 ha.
2.4.1.2. lietošanas mērķi:
- zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība – 6,3 ha.
2.4.1.3. apgrūtinājumi:
- nav noteikti.
2.4.2. zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720040133 – 7 ha platībā.
2.4.2.1. zemes vienības sadalījums pa lietošanas veidiem:
- lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība - 6,5 ha (t.sk. aramzemes platība: 6,3 ha, augļu dārzu platība: 0,2 ha), no tām meliorētā lauksaimniecībā izmantojamā zeme - 6,5 ha;
- zemes zem ēkām platība - 0,4 ha;
- zemes zem ceļiem platība - 0,1 ha.
2.4.2.2. lietošanas mērķi:
- zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība - 7,0 ha.
2.4.2.3. apgrūtinājumi:
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās - 0,2 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās 0,6 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
2.5. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma "Lillijas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr.66720040133) Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu aptuveni 0,8613 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļu aptuveni 1,0421 ha platībā.
Nodalot zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu aptuveni 0,8613 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa aptuveni 5,4387 ha platībā.
Nodalot zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļu aptuveni 1,0421 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa aptuveni 5,9579 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības 2023. gada 9. novembra izvērtējumā (vēstule Nr. 8.2/23/1410) minētajam zemes vienības atlikusī (neapbūvētā) daļa nevar būt mazāka par 2 ha. Līdz ar to gan zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 atlikusī daļa 5,4387 ha platībā, gan zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 atlikusī daļa 5,9579 ha platībā atbilst pašvaldības teritoriālajam plānojumam un turpmāk ir izmantojamas patstāvīgi.
Detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, saskaņā ar akciju sabiedrībai "RB Rail" sniegto informāciju ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļas robežas un platība, nosakot, ka Rail Baltica projektam nepieciešams atsavināt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu aptuveni 0,8666 ha platībā.
Apkopojot minētās izmaiņas, secināms, ka:
1. Rail Baltica projekta vajadzībām atsavināma zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļa 0,8666 ha platībā, savukārt šīs zemes vienības atlikušo (neatsavināmo) daļu veido 5,4334 ha (platības var tikt precizētas zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā);
2. Rail Baltica projekta vajadzībām atsavināma zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļa 1,0421 ha platībā, savukārt šīs zemes vienības atlikušo (neatsavināmo) daļu veido 5,9579 ha (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
2.6. Īpašnieks zaudējumus un prasījumus nav pieteicis, kā arī nav sniedzis informāciju par citiem apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, izņemot 2024. gada 13. jūnijā Nekustamā īpašuma apsekošanas laikā minēto par apauguma (koku) saglabāšanu īpašumā un meliorācijas sistēmas funkcionalitātes nepārtrauktības ievērošanas nepieciešamību.
Institūcija 2024. gada 2. augustā nosūtīja Īpašniekam vēstuli Nr. 2.3.N/2024-3985, ar kuru sniedza informāciju:
1. par apauguma (koku) novērtējumu un tiesībām to izmantot – uz Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 atsavināmās daļas 0,8666 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 atsavināmās daļas 1,0421 ha platībā esošais apaugums nav ievērtēts atlīdzības apmērā. Apaugums (koki) ir saglabājami Īpašnieka īpašumā. Īpašnieks ir tiesīgs apaugumu (kokus) nozāģēt saviem spēkiem līdz Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas atsavināšanai un ierakstīšanai zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā;
2. par meliorācijas sistēmas funkcionalitātes nepārtrauktības ievērošanu projektēšanas un būvniecības procesā – atbilstoši par projektēšanu atbildīgās akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai likumīgi izbūvētā meliorācijas sistēma Nekustamā īpašuma atlikušajā (neatsavināmajā) daļā Rail Baltica projekta būvniecības procesa ietvaros būs saglabājama atbilstoši apstiprinātajiem būvprojekta risinājumiem, kas tiks izstrādāti pēc valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 15. augusta sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to kopējā summā 16 800,84 EUR (sešpadsmit tūkstoši astoņi simti euro 84 centi), ko veido:
1. tirgus vērtība - 14 522, 58 EUR, tai skaitā:
1.1. zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļas 0,8666 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) tirgus vērtība – 7 019,46 EUR jeb 0,81 EUR par zemes kvadrātmetru;
1.2. zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļas 1,0421 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) tirgus vērtība – 7 503, 12 EUR jeb 0,72 EUR par zemes kvadrātmetru;
2. kompensējamie zaudējumi - 2 278,26 EUR, tai skaitā:
2.1. zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 atlikušās (neatsavināmās) daļas 5,4334 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) vērtības samazinājums – 1 086,68 EUR jeb 0,02 EUR par zemes kvadrātmetru;
2.2. zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 atlikušās (neatsavināmās) daļas 5,9579 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) vērtības samazinājums – 1 191,58 EUR jeb 0,02 EUR par zemes kvadrātmetru.
Atlīdzības apmērs būs precizējams, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību un vērtības samazinājuma zemes kvadrātmetra tirgus vērtību, ja zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās daļas un/vai arī atlikušās (neatsavināmās) daļas platība.
Īpašnieks elektroniski sniedzis informāciju, ka piekrīt atlīdzības apmēram.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 12.septembra lēmumu Nr. 03.1-14/3174 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 16 800,84 EUR.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu Institūcija (SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas") 2023. gada 30. novembrī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-3850 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Lillijas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720040133, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai".
2024. gada 3. jūlijā Institūcija nosūtīja paziņojuma precizējumus Nr. 2.3.N/2024-3352 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Lillijas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720040133, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai".
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720010117 – 11,3 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720040132 – 6,3 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720040133 – 7 ha platībā, uz kuras atrodas zemesgrāmatā ierakstīta dzīvojamā ēka (būves kadastra apzīmējums 66720040133001) un papildus Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk - Kadastrs) ierakstīta saimniecības ēka (būves kadastra apzīmējums 66720040133002) un šķūnis (būves kadastra apzīmējums 66720040133003).
Ar Rail Baltica projekta risinājumiem minētās ēkas (būves) netiek skartas.
2.2. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1055 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
2.3. Zemesgrāmatā Nekustamajam īpašumam nostiprinātās lietu tiesības, kas apgrūtina Nekustamo īpašumu:
- Nostiprināts ceļa servitūts zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 66720010117 - 422 m garumā un 16 m platumā par labu nekustamam īpašumam "Salacgrīvas valsts mežs Nr.6672", Salacgrīvas pag., Salacgrīvas nov., Salacgrīvas pagasta zemesgrāmata nodalījuma Nr.100000458563 - 0,7 ha.
Pamats: 2020. gada 22. maija līgums Nr. 5-8.1.1_002n_260_20_114 par reālservitūta nodibināšanu.
Nodibinātais reālservitūts apgrūtina zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 66720010117, kas netiek skarta ar Rail Baltica projekta risinājumiem un nepāries uz Rail Baltica projekta vajadzībām atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu atbilstoši Civillikuma 1154. panta normai, kas noteic "ja sadala kalpojošo nekustamo īpašumu, tad uz to gulošais servitūts paliek uz visām tā daļām, ja vien tas pirms sadalīšanas nav gulies tikai uz vienu atsevišķu daļu un ja servitūtu pēc tā rakstura var izlietot katrā atsevišķā daļā".
2.4. Kadastra informācijas sistēmā veiktie ieraksti par zemes vienībām, kas tiek skartas ar Rail Baltica projekta risinājumiem.
2.4.1. zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720040132 – 6,3 ha platībā.
2.4.1.1. zemes vienības sadalījums pa lietošanas veidiem:
- lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība - 6,3 ha, no tām meliorētā lauksaimniecībā izmantojamā zeme - 6,3 ha.
2.4.1.2. lietošanas mērķi:
- zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība – 6,3 ha.
2.4.1.3. apgrūtinājumi:
- nav noteikti.
2.4.2. zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720040133 – 7 ha platībā.
2.4.2.1. zemes vienības sadalījums pa lietošanas veidiem:
- lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība - 6,5 ha (t.sk. aramzemes platība: 6,3 ha, augļu dārzu platība: 0,2 ha), no tām meliorētā lauksaimniecībā izmantojamā zeme - 6,5 ha;
- zemes zem ēkām platība - 0,4 ha;
- zemes zem ceļiem platība - 0,1 ha.
2.4.2.2. lietošanas mērķi:
- zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība - 7,0 ha.
2.4.2.3. apgrūtinājumi:
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās - 0,2 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās 0,6 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
2.5. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma "Lillijas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr.66720040133) Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu aptuveni 0,8613 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļu aptuveni 1,0421 ha platībā.
Nodalot zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu aptuveni 0,8613 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa aptuveni 5,4387 ha platībā.
Nodalot zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļu aptuveni 1,0421 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa aptuveni 5,9579 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības 2023. gada 9. novembra izvērtējumā (vēstule Nr. 8.2/23/1410) minētajam zemes vienības atlikusī (neapbūvētā) daļa nevar būt mazāka par 2 ha. Līdz ar to gan zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 atlikusī daļa 5,4387 ha platībā, gan zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 atlikusī daļa 5,9579 ha platībā atbilst pašvaldības teritoriālajam plānojumam un turpmāk ir izmantojamas patstāvīgi.
Detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, saskaņā ar akciju sabiedrībai "RB Rail" sniegto informāciju ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļas robežas un platība, nosakot, ka Rail Baltica projektam nepieciešams atsavināt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu aptuveni 0,8666 ha platībā.
Apkopojot minētās izmaiņas, secināms, ka:
1. Rail Baltica projekta vajadzībām atsavināma zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļa 0,8666 ha platībā, savukārt šīs zemes vienības atlikušo (neatsavināmo) daļu veido 5,4334 ha (platības var tikt precizētas zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā);
2. Rail Baltica projekta vajadzībām atsavināma zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļa 1,0421 ha platībā, savukārt šīs zemes vienības atlikušo (neatsavināmo) daļu veido 5,9579 ha (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
2.6. Īpašnieks zaudējumus un prasījumus nav pieteicis, kā arī nav sniedzis informāciju par citiem apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, izņemot 2024. gada 13. jūnijā Nekustamā īpašuma apsekošanas laikā minēto par apauguma (koku) saglabāšanu īpašumā un meliorācijas sistēmas funkcionalitātes nepārtrauktības ievērošanas nepieciešamību.
Institūcija 2024. gada 2. augustā nosūtīja Īpašniekam vēstuli Nr. 2.3.N/2024-3985, ar kuru sniedza informāciju:
1. par apauguma (koku) novērtējumu un tiesībām to izmantot – uz Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 atsavināmās daļas 0,8666 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 atsavināmās daļas 1,0421 ha platībā esošais apaugums nav ievērtēts atlīdzības apmērā. Apaugums (koki) ir saglabājami Īpašnieka īpašumā. Īpašnieks ir tiesīgs apaugumu (kokus) nozāģēt saviem spēkiem līdz Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas atsavināšanai un ierakstīšanai zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā;
2. par meliorācijas sistēmas funkcionalitātes nepārtrauktības ievērošanu projektēšanas un būvniecības procesā – atbilstoši par projektēšanu atbildīgās akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai likumīgi izbūvētā meliorācijas sistēma Nekustamā īpašuma atlikušajā (neatsavināmajā) daļā Rail Baltica projekta būvniecības procesa ietvaros būs saglabājama atbilstoši apstiprinātajiem būvprojekta risinājumiem, kas tiks izstrādāti pēc valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 15. augusta sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to kopējā summā 16 800,84 EUR (sešpadsmit tūkstoši astoņi simti euro 84 centi), ko veido:
1. tirgus vērtība - 14 522, 58 EUR, tai skaitā:
1.1. zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļas 0,8666 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) tirgus vērtība – 7 019,46 EUR jeb 0,81 EUR par zemes kvadrātmetru;
1.2. zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļas 1,0421 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) tirgus vērtība – 7 503, 12 EUR jeb 0,72 EUR par zemes kvadrātmetru;
2. kompensējamie zaudējumi - 2 278,26 EUR, tai skaitā:
2.1. zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 atlikušās (neatsavināmās) daļas 5,4334 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) vērtības samazinājums – 1 086,68 EUR jeb 0,02 EUR par zemes kvadrātmetru;
2.2. zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 atlikušās (neatsavināmās) daļas 5,9579 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) vērtības samazinājums – 1 191,58 EUR jeb 0,02 EUR par zemes kvadrātmetru.
Atlīdzības apmērs būs precizējams, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību un vērtības samazinājuma zemes kvadrātmetra tirgus vērtību, ja zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās daļas un/vai arī atlikušās (neatsavināmās) daļas platība.
Īpašnieks elektroniski sniedzis informāciju, ka piekrīt atlīdzības apmēram.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 12.septembra lēmumu Nr. 03.1-14/3174 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 16 800,84 EUR.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Lillijas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720040133) sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040132 daļu 0,8666 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040133 daļu 1,0421 ha platībā (zemes vienību daļu platības var tikt precizētas zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi