Anotācija (ex-ante)

22-TA-877: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 15. februāra rīkojumā Nr. 106 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. pants un 25.pants, Ministru kabineta 2021.gada 12.oktobra sēdes protokola Nr.69 39.§ 3. punktu, 2021. gada 20. janvārī un 2021. gada 3.februārī izsludinātie Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma grozījumi Pārejas noteikumu 47.punktā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lai nodrošinātu institūciju, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības vai valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu, piemaksu izdevumu segšanu, kas noteikta Covid-19 inficētu klientu (un klientu, kuriem noteikts Covid-19 inficētas personas kontaktpersonas statuss) aprūpē iesaistītajam personālam. Kā arī minēto institūciju piemaksu izdevumu segšanu personālam, kas iesaistīts personu testēšanā SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Februāra mēnesī bija vērojams liels ar Covid-19 saslimušo personu skaits, kā arī kontaktpersonu skaits, līdz ar to februāra mēnesī iestādes un pašvaldības ir iesniegušas atskaites ar ievērojami lielāku nepieciešamā finansējuma apmēru. Līdz ar to, jau februāra mēnesī pašvaldībām kompensējamie izdevumi pārsniedz pieejamos resursus saskaņā ar MK 15.02.2022. rīkojumā Nr. 106 sākotnēji plānotajiem resursiem (resursu iztrūkums pašvaldību izdevumu kompensēšanai par februāra mēnesi ir 41 673 euro apmērā). Papildus tiek prognozēts, ka arī marta mēnesī saslimstības rādītāji saglabāsies augsti. Līdz ar to šobrīd marta mēneša pašvaldību izdevumu kompensēšanai nav pieejams finansējums.
Vienlaikus analizējot janvāra-februāra izpildes datus par valsts sociāliem aprūpes centiem, secināms, ka augstās saslimstības dēļ, marta mēnesī veidosies finanšu nepietiekamība attiecībā pret MK rīkojumā Nr. 106 plānoto finansējumu VSAC.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu specifika ir tā, ka tajos pakalpojumu saņem klienti, kuriem ir nepieciešama aprūpe, uzraudzība un pastāvīga personāla klātbūtne, tāpēc šo pakalpojumu sniegšanu nedrīkst pārtraukt, savukārt, Covid – 19 skarto personu izolācijas iespējas ir ierobežotas. Piemēram aptuveni 70% sociālās aprūpes centru (turpmāk - SAC) klientu ir būtiski vai pilnībā atkarīgi no aprūpētāju palīdzības, t.sk. uzraugāmi (klienti ar smagām un komplicētām veselības problēmām, t.i. mazkustīgi klienti, klienti ar demenci u.c.). Aptuveni 40% no SAC klientiem ir personas ar demenci, kurām  nepieciešama pastiprināta uzraudzība. Tāpēc sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu sniedzēju darbinieki – aprūpētāji, medicīnas māsas, sociālie darbinieki un citi aprūpē iesaistītie darbinieki, kuri strādā ar Covid – 19 pozitīviem klientiem vai kontaktpersonām ir pakļauti paaugstinātam riskam inficēties un ir iesaistīti Covid-19 inficēšanās seku likvidēšanā, t.sk. paaugstinātam riskam inficēties ir pakļauts personāls, kas tiek iesaistīts personu testēšanā SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu institūciju klientu aprūpi, nepieciešama aprūpē iesaistītā personāla motivācija, jo ar administratīvām metodēm nevar motivēt darbiniekus aprūpēt Covid-19 pozitīvos klientus. Atstāt viņus bez nepieciešamās aprūpes būtu klientu veselības un dzīvības apdraudējums. Vienlaicīgi, lai nodrošinātu gan institūciju klientu, gan darbinieku drošību nepieciešams institūcijā nodrošināt regulāru darbinieku testēšanu SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai. Ņemot vērā minēto, Labklājības ministrija institūciju izdevumus par piemaksām kompensēs līdz 2022. gada 31. martam.

Savukārt, ņemot vērā, ka jau februāra mēnesī ir izveidojies finansējuma iztrūkums, lai segtu pašvaldību izdevumu kompensāciju, kā arī prognozējams finansējuma iztrūkums VSAC  izdevumu segšanai par marta mēnesi,  LM ir sagatavojusi grozījumus MK rīkojumā Nr. 106, paredzot līdzekļu palielinājumu, lai saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 47. un 48. punktu pašvaldībām, valsts sociālās aprūpes centriem un institūcijām, ar kurām LM ir noslēgts līgums par sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu sniegšanu, no valsts budžeta līdzekļiem atlīdzinātu izdevumus piemaksām darbiniekiem par ar Covid-19 inficētu peronu un šo personu kontaktpersonu aprūpi, kā arī darbiniekiem, kas iesaistīti klientu un darbinieku testēšanā ar SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas testu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Alternatīvi risinājumi nav atrasti, jo lai nodrošinātu institūciju klientu, kuriem konstatēta Covid-19 infekcija vai noteikts Covid-19 inficētas personas kontaktpersonas statuss aprūpi nepieciešama aprūpē iesaistītā personāla iesaiste. Atstāt klientus bez nepieciešamās aprūpes būtu klientu veselības un dzīvības apdraudējums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ņemot vērā minētā regulējuma ietekmi uz institūciju pakalpojumu saņēmēju (klientu) un pakalpojumu sniedzēju (darbinieku) veselības un drošības nodrošināšanu, ieguldījums ir salīdzinoši neliels un sasniedz mērķi.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Aprūpētāji, sociālie aprūpētāji, medmāsas, sociālie darbinieki un sociālie audzinātāji (t.sk. darbinieki, kas aizvieto minētos speciālistus to ilgstošas prombūtnes laikā).
  • Sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu (sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, t.sk. atelpas brīdis, kā arī sociālās rehabilitācijas pakalpojums atkarīgām personām ar izmitināšanu institūcijā) saņēmēji.
Ietekmes apraksts
Aprūpētāji, sociālie aprūpētāji, medmāsas, sociālie darbinieki un sociālie audzinātāji (t.sk. darbinieki, kas aizvieto minētos speciālistus to ilgstošas prombūtnes laikā) Covid -19 infekcijas izplatīšanās gadījumā saņem piemaksu par darbu paaugstināta riska apstākļos.
Sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu (sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, t.sk. atelpas brīdis, kā arī sociālās rehabilitācijas pakalpojums atkarīgām personām ar izmitināšanu institūcijā) saņēmēji (klienti), Covid -19 infekcijas izplatīšanās gadījumā, saņem kvalitatīvu pakalpojumu.
Juridiskās personas
  • Institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību un valsts dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu.
  • LM un Valsts kases darbinieki.
Ietekmes apraksts
1. Institūciju, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu, administratīvā personāla 129 darbinieki (43 pašvaldības x vidēji 3 darbinieki), kuri ir iesaistīti  lēmuma pieņemšanā par piemaksas piešķiršanu, piemaksas aprēķināšanā, izmaksā un pārskatu sagatavošanā iesniegšanai LM par izdevumu segšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”;

2. Institūciju, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir valsts dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu, administratīvā personāla 69 darbinieki, kuri ir iesaistīti  lēmuma pieņemšanā par piemaksas piešķiršanu, piemaksas aprēķināšanā, izmaksā un pārskatu sagatavošanā iesniegšanai LM par izdevumu segšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”;

3.LM  un Valsts kases 6 darbinieki, kas nodrošinās 1. un 2. punktā minēto pārskatu apstrādi un finansējuma saņemšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
158 681
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
158 681
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
158 681
353 768
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
158 681
353 768
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-353 768
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-353 768
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
353 768
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējums 2022.gada norādīts saskaņā ar: - FM 22.02.2022. rīkojumu Nr. 93 "Par līdzekļu piešķiršanu" 56 130 euro, FM 25.02.2022.  rīkojums Nr. 108 "Par līdzekļu piešķiršanu" 102 551 euro.

Saskaņā ar MK 2022.gada 15.februāra rīkojumu Nr.106 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"” paredzēts:
1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Labklājības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 392 910 euro, lai par laikposmu no 2021. gada 1. decembra līdz 2022. gada 31. martam nodrošinātu piemaksu līdz 50 % no mēnešalgas personām, kas iesaistītas aprūpē paaugstināta riska apstākļos, ja institūcijā, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu (tai skaitā sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, atelpas brīdis) sniedz pašvaldības vai valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu, klientiem ir konstatēta Covid-19 infekcija vai noteikts Covid-19 inficētas personas kontaktpersonas statuss, kā arī piemaksu, kas noteikta personālam, kas iesaistīts personu testēšanā SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai, tai skaitā:

1.1. finansējumu, kas nepārsniedz 53 088 euro, institūcijām, kurās sociālos pakalpojumus sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par sociālo pakalpojumu sniegšanu (50 % apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem);

1.2. finansējumu, kas nepārsniedz 339 822 euro, valsts dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam pakalpojumu sniedzējam, kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par sociālo pakalpojumu sniegšanu (100 % apmērā no institūcijas faktiskajiem papildu izdevumiem).

2022. gadā Finanšu ministrija no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” veikusi līdzekļu pārdali uz Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmu 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” 158 681 euro apmērā piemaksu nodrošināšanai no 2021.gada 1.decembra līdz 2022.gada 31.janvārim.



Periods no 2022. gada 1.februāra līdz 2022. gada 28. februārim (fakts)
Minētajam pārskata periodam kopā nepieciešams finansējums no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem 235 199 euro apmērā, lai nodrošinātu piemaksu izdevumu segšanu institūcijās, kurās sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50% apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem), kā arī valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu (100% apmērā no institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem), par laika periodu no 2022. gada 1. februāris līdz 2022. gada 28.februārim.

Labklājības ministrija ir apkopojusi no pašvaldībām saņemto informāciju (pārskatus) par pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu. Kopā minētās institūcijas par piemaksām izlietojušas 122 122 euro. Izdevumi 50% apmērā tiek segti  no valsts budžeta programmas ”Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kas  kopā veido izdevumus  61 061 euro apmērā. (EKK 7000).

Labklājības ministrija ir apkopojusi no institūcijām,  ar kurām Labklājības ministrija, iepirkuma procedūras rezultātā,  noslēgusi līgumu,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu. Labklājības ministrija un minētās institūcijas, atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 61.panta trešās daļas 3.punktam un ievērojot minētā panta ceturtajā daļā noteikto, ir veikusi iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās grozījumus par summu, kas nepieciešama piemaksu izdevumu segšanai. Kopā minētie sociālo pakalpojumu sniedzēji par piemaksām izlietojuši 3 173 euro. Izdevumi 100% apmērā tiek segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” (EKK 3000  2 729 euro un EKK 7000 444 euro).

Labklājības ministrija ir apkopojusi no institūcijām,  kuras pakalpojuma sniegšanas tiesības ir ieguvušas uz valsts pārvaldes deleģētā uzdevuma veikšanas līguma pamata vai ir valsts dibinātas,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām. Kopā minētie sociālo pakalpojumu sniedzēji par piemaksām izlietojuši 170 965 euro. Izdevumi 100% apmērā tiek segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” (EKK 1000 153 233 euro un EKK 3000 17 732 euro).

Periods no 2022. gada 1.marta līdz 2022. gada 31. martam (plāns)
Tiek prognozēts, ka marta mēnesī būs nepieciešams finansējums, kas nepārsniedz  352 798 euro, lai nodrošinātu piemaksu izdevumu segšanu institūcijās, kurās sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50% apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem), kā arī valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu (100% apmērā no institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem), par laika periodu no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 31. martam.

Labklājības ministrija apkopos no pašvaldībām saņemto informāciju (pārskatus) par pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu. Plānots, ka kopā minētās institūcijas par piemaksām periodā no 2022. gada 1.marta līdz 2022. gada 31. martam izlietos ne vairāk kā 183 183 euro. Izdevumi 50% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kas kopā veido izdevumus, kas nepārsniedz  91 592 euro (EKK 7000) (veikta noapaļošana pilnos euro).

Labklājības ministrija apkopos no institūcijām,  ar kurām Labklājības ministrija, iepirkuma procedūras rezultātā,  noslēgusi līgumu,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu. Labklājības ministrija un minētās institūcijas, atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 61.panta trešās daļas 3.punktam un ievērojot minētā panta ceturtajā daļā noteikto, veiks iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās grozījumus par summu, kas nepieciešama piemaksu izdevumu segšanai. Plānots, ka kopā minētās institūcijas par piemaksām periodā no 2022. gada 1.marta līdz 2022. gada 31. martam tiks izlietos ne vairāk kā 4 759 euro. Izdevumi 100% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” (EKK 3000  4 093 euro un EKK 7000 666 euro).

Labklājības ministrija apkopos no institūcijām,  kuras pakalpojuma sniegšanas tiesības ir ieguvušas uz valsts pārvaldes deleģētā uzdevuma veikšanas līguma pamata vai ir valsts dibinātas,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām. Plānots, ka kopā minētās institūcijas par piemaksām periodā no 2022. gada 1.marta līdz 2022. gada 31. martam izlietos ne vairāk kā 256 447 euro. Izdevumi 100% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” (EKK 1000 229 850 euro un EKK 3000 26 597 euro).


Periods no 2021. gada 1.decembra līdz 2022. gada 31. martam KOPĀ
X EKK dec. /2021 janv. /2022 febr. /2022 marts /2022 KOPĀ Finansējums saskaņā ar MK rīk.Nr.106 Papildu nepieciešamais finansējums (priekšlikums grozījumiem MK rīk. Nr.106)
FAKTS FAKTS FAKTS PLĀNS PLĀNS
1 2 3 4 5 6 = 5 x koefic.1.5* 7=SUM(3:6) 8 9
Pašvaldības 7000 7 584 26 116 61 061 91 592 186 353 53 088 133 265
LM līgumi (iepirkums) 3000 1 309 1 832 2 730 4 093 9 964 339 822 220 503
7000 440 487 444 666 2 037
Valsts dibināts pakalpojuma sniedzējs 1000 46 050 65 424 153 233 229 850 494 557
3000 747 8 692 17 731 26 597 53 767
KOPĀ 1000 46 050 65 424 153 233 229 850 494 557




392 910





353 768
3000 2 056 10 524 20 461 30 690 63 731
7000 8 024 26 603 61 505 92 258 188 390
KOPĀ 56 130 102 551 235 199 352 798 746 678
*prognozējams, ka martā, salīdzinoši ar februāri, izdevumi par piemaksām pieaugs par 50%. Atbilstoši Slimību profilakses un kontroles centra statistikas datiem (https://www.spkc.gov.lv/lv/covid-19-statistika#personu-skaits-ar-apstiprinatu-covid-19-infekciju-un-veikto-testu-skaits), Covid-19 inficēšanās gadījumu skaits valstī saglabājas ļoti augstā līmenī, t.i. 2022. gada 11. nedēļā Covid -19 inficēšanas gadījumu skaits 29 tūkst. (salīdzinoši  - 2021. gada pēdējā nedēļā Covid – 19 inficēšanās gadījumu skaits bija nepilni 6 tūkst.). Lai gan statistikas datos par Covid-19 inficēšanās gadījumu skaitu pa nedēļām redzams, ka tas  samazinās, sākot ar 6.nedēļu, kad  šogad sasniedzis augstākais punkts – 68 517 gadījumi, tomēr izmaksāto piemaksu izdevumu apjoms liecina, ka Covid-19 turpina izplatīties institūcijās, kas nodrošina pakalpojumu ar izmitināšanu. 2022. gada janvārī, salīdzinoši ar 2021. gada decembri, piemaksu izdevumi pieauguši par 83%, bet februārī, salīdzinoši ar janvāri, par 130%. Ņemot vērā, ka inficēšanās gadījumu skaits saglabājas augstā līmenī, bet tam ir tendence samazināties prognozējams, ka martā, salīdzinoši ar februāri, izdevumi par piemaksām pieaugs vairs tikai  par 50%.

Līdz ar to, attiecībā pret apstiprināto MK rīkojumu Nr.106, nepieciešams papildu finansējums kopā ne vairāk kā 353 768 euro apmērā, tai skaitā:
- ne vairāk kā 133 265 euro, lai institūcijām, kurās sociālos pakalpojumus sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par sociālo pakalpojumu sniegšanu (50 % apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem);
- ne vairāk kā 220 503 euro apmērā, lai valsts dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam pakalpojumu sniedzējam, kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par sociālo pakalpojumu sniegšanu (100 % apmērā no institūcijas faktiskajiem papildu izdevumiem).
Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tik veiktas apropriācijas izmaiņas.

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi