24-TA-3018: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr.319 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumu projekts) sagatavots saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir precizēt nosacījumus, lai 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" projektu īstenošanas rezultātā attīstītajā infrastruktūrā ierobežotā apjomā būtu pieļaujama papildinošas saimnieciskās darbības veikšana.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde (turpmāk- LSEZ pārvalde) 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" īstenošanas noteikumi" ietvaros 2020. gada 29. oktobrī pabeidza Kohēzijas fonda projekta Nr.6.1.1.0/17/I/005 “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana” (turpmāk – projekts) īstenošanu. Projekta mērķis bija novērst problemātisko punktu radītos ierobežojumus Eiropas transporta tīkla infrastruktūras darbībā, realizējot Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošanas pasākumus.
Projekts ietvaros izveidotā infrastruktūra, t.sk. uzlabotais kuģu ceļš un izveidotā enkurošanas/tauvošanas vieta (Piestātne Nr.54) tika izveidota vispārējam drošības mērķim, tas ir, lai risinātu iepriekš identificētu ar lieltonnāžas kuģu apkalpošanas drošību Liepājas ostā saistītu problēmu, kad atsevišķos gadījumos, tai skaitā, ūdens līmeņa svārstību rezultātā, kuģiem nācās iziet no Liepājas ostas ar nepilnu kravu un veikt to pilnu piekraušanu vēja un viļņu ietekmei pakļautajā ostas ārējā reidā, kā rezultātā ievērojami pieauga jūras negadījumu iespējamība, Liepājas ostā bija nepieciešams nodrošināt drošu kuģu piekraušanu speciāli izveidotā enkurošanas/tauvošanās vietā ostas akvatorijā, nevis ostas ārējā reidā, izmantojot “no kuģa uz kuģi” pārkraušanas metodi.
Piestātne Nr. 54 ir veidota kā Liepājas ostas Brīvostas akvatorijā brīvi stāvošā tauvošanās vieta, kura nav saistīta ar nevienu no Liepājas ostas kravu pārkraušanas termināļiem un atšķirībā no citām Liepājas ostas piestātnēm nevar tikt apkalpota, t.sk. nodrošinot kravu pārkraušanas operācijas, izmantojot sauszemes (automobiļu un dzelzceļa) transporta līdzekļus.
Jau pēc Projekta īstenošanas noslēgšanās par Projekta ietvaros izveidotās piestātnes izmantošanu interesi izrādīja komersants SIA “EIPU”, kas vēlas izmantot Piestātni Nr.54 dzeramā ūdens kravu pārkraušanai. Dzeramā ūdens padeve tiktu veikta no dzeramā ūdens pārkraušanas termināļa, kurš pēc Projekta īstenošanas noslēgšanās ir uzbūvēts ar Projekta īstenošanu nesaistītā teritorijā.
Saskaņā ar LSEZ pārvaldes 2022.gada 9.novembrī pieņemtajiem Liepājas ostas piestātnes Nr.54 lietošanas noteikumu (turpmāk-Noteikumi) 2.punktu piestātne Nr.54 ir paredzēta kuģu piekraušanai līdz maksimālajai Liepājas ostā iespējamajai iegrimei, t.i. lai uzlabotu kuģošanas drošību Liepājas ostā, kas tādējādi ir ar saimniecisko darbību nesaistīta piestātnes izmantošanas darbība.
Piestātnes Nr.54 izmantošana iepriekš neplānotām darbībām ir tieši saistīta ar Projekta īstenošanas mērķa “uzlabot kuģošanas drošību Liepājas ostā” sasniegšanu un Noteikumu 2.punktā noteikto nosacījumu attiecināšanu arī uz šīm darbībām, proti, arī dzeramā ūdens pārkraušanas gadījumā kuģi pie piestātnes Nr.54 tiks piekrauti līdz maksimālajai Liepājas ostā iespējamajai iegrimei, t.i. iegrimei, kādu nav iespējams sasniegt pie citām ostas piestātnēm, kuras varētu tikt izmantotas dzeramā ūdens iekraušanai kuģos, kā rezultātā arī dzeramā ūdens tankkuģiem identiski kā kuģiem, kuru apkalpošana Liepājas ostā sākotnēji pamatoja nepieciešamo ūdens infrastruktūras uzlabošanu, t.sk. piestātnes Nr.54 izveidi, nebūs jāveic to piekraušana līdz to pilnai iegrimei/ kravnesībai ostas ārējā reidā, kas ievērojami palielinātu ar šo kuģu apkalpošanu Liepājas ostā saistīto kuģu negadījuma risku. Tā rezultātā plānotā papilddarbība ir cieši saistīta ar piestātnes Nr.54 galveno nesaimniecisko izmantošanu, proti, kuģošanas drošības Liepājas ostā uzlabošanu, un var tikt uzskatīta par piestātnes Nr.54 ekspluatācijas palīgdarbību. Vienlaikus piestātni Nr.54 nav paredzēts nodot nomā dzeramā ūdens pārkraušanas nodrošināšanai un saskaņā ar Noteikumiem piestātni drīkst lietot ikviena juridiska persona, kura ar LSEZ pārvaldi ir noslēgusi līgumu par piestātnes lietošanu. Tā kā piestātne Nr. 54 netiks iznomāta LSEZ pārvalde informē, ka neiekasēs no tās lietotājiem, kuri būs noslēguši līgumu par piestātnes lietošanu, maksu par piestātnes izmantošanu, savukārt piestātnes uzturēšanas izmaksas tiks segtas no citiem LSEZ pārvaldes saimnieciskās darbības, t.sk. ostas maksu, ieņēmumiem.
LSEZ pārvalde ir izvērtējusi proporciju, kāda varētu būt attiecināma uz plānoto papildinošo darbību pie piestātnes Nr.54, kas ir saistīta iespējamo dzeramā ūdens pārkraušanu, ņemot vērā piestātnes izmantošanas iespējamo kopējo jaudu. LSEZ pārvaldes veiktais aprēķins parāda, ka papildinošā darbība dzeramā ūdens kravu kraušanai, izmantot piestātni Nr.54, nepārsniegtu 17,61% no piestātnes Nr. 54 kopējās iespējamās izmantošanas jaudas.Lai izslēgtu komercdarbības atbalsta piemērošanu, LSEZ pārvalde nodrošinās, ka piestātne Nr. 54 visa Projekta dzīves cikla laikā tiek izmantota plānotajai papildinošajai darbībai, nepārsniedzot 20% no piestātnes Nr. 54 kopējās iespējamās izmantošanas jaudas.LSEZ pārvaldes īstenotā papildinošā saimnieciskā darbība tiks aprēķināta no kopējās gada jaudas laika izteiksmē.
Projekta dzīves cikls ir projekta infrastruktūras amortizācijas periods, kas ir projekta pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu (amortizējamo projekta pamatlīdzekļu) derīgās lietošanas laiks.
Atbilstoši Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un Finanšu ministrijas Komercdarbības atbalsta kontroles departamenta sniegtajam izvērtējumam, LSEZ pārvaldes ostas piestātnes Nr.54 izmantošanas darbības, kas saistītas ar dzeramā ūdens kraušanu, varētu klasificēt kā papildinošas saimnieciskās darbības Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207.punkta un 305.zemsvītras atsauces izpratnē.
Ņemot vērā, ka spēkā esošie Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumi Nr.319 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" īstenošanas noteikumi” (turpmāk- MK noteikumi Nr.319) neparedz nosacījumus papildinošas saimnieciskās darbības iekļaušanai projektos, kā arī neparedz šo nosacījumu uzraudzību projekta dzīves cikla laikā, uz doto brīdi Projekta ietvaros papildinošu saimniecisku darbību iekļaušanai nav tiesiska pamata.
Līdz ar to tiek veikti grozījumi, iestrādājot tajos visus nepieciešamos nosacījumus papildinošas saimnieciskās darbības iekļaušanai projektos, kā arī šo nosacījumu uzraudzības principus visā projekta dzīves cikla laikā.
MK noteikumu projektā tiek iekļauti sekojoši nosacījumi:
1) finansējuma saņēmējam ir pienākums sagatavot ikgadējos papildinošas saimnieciskās darbības pārskatus projekta dzīves cikla laikā;
2) Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai kā sadarbības iestādei ir tiesības finansējuma saņēmējam pieprasīt iesniegt papildinošas saimnieciskās darbības pārskatus projekta dzīves cikla laikā, tai skaitā gadījumos, kad saņemta informācija par papildinošas saimnieciskās darbības nosacījumu pārkāpumu no finansējuma saņēmēja, kompetentām iestādēm vai no trešajām personām;
3) Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā sadarbības iestāde nepieciešamības gadījumā veic nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu no finansējuma saņēmēja, kuram ir pienākums atmaksāt nelikumīgo komercdarbības atbalstu, ja tāds tiks konstatēts.
Papildinošā saimnieciskā darbība LSEZ pārvaldes projekta ietvaros attīstītajā infrastruktūrā tiks uzsākta pēc MK noteikumu projekta stāšanās spēkā.
Satiksmes ministrija pēc MK noteikumu projekta stāšanās spēkā informēs LSEZ pārvaldi, kā arī citus finansējuma saņēmējus par nosacījumiem papildinošas saimnieciskās darbības iekļaušanai projektos.
Attiecībā uz papildinošās saimnieciskās darbības iekļaušanu finansējuma saņēmēju īstenotajos projektos, tiks ieviests pašdeklarēšanās princips. Minētās izmaiņas samazina birokrātisko slogu un projektu ikgadēju uzraudzību projektu infrastruktūras amortizācijas periodā, kā arī demonstrē uzticēšanās pieaugumu finansējuma saņēmēju saimniecisko darbību aktivitātēm.
Papildus noteikumu projektā tiek veikti precizējumi attiecībā uz Rīgas brīvostas pārvaldes projekta Nr.6.1.1.0/17/I/006 “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu” (turpmāk – RBP projekts) īstenošanas termiņu.
Atbilstoši spēkā esošajai MK noteikumu Nr.319 redakcijai RBP projekta ietvaros ir jānodrošina darbības “Kundziņsalas publiskās un slēgtās teritorijas izbūve” īstenošana, savukārt Rīgas valstspilsētas pašvaldībai kā projekta sadarbības partnerim ir jānodrošina projekta darbības “Tvaika ielas savienojuma izbūve pārvadam no Tvaika ielas uz Kundziņsalu, Rīgā” pabeigšana, tai skaitā objekta nodošana ekspluatācijā līdz 2026.gada 1.janvārim, tādējādi nodrošinot RBP projekta kopējo funkcionalitāti un projektā paredzēto rezultātu sasniegšanu līdz 2026.gada 1.janvārim.
Ņemot vērā RBP projekta ietvaros veicamo darbu apjomu un sarežģītību, būvdarbu laikā ir radušies papildu apstākļi, kas varētu radīt ietekmi uz būvdarbu līguma izpildes termiņu.
Pamatojoties uz aktuālajām Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīnijām "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01)", par nefunkcionējošu projektu pabeigšanu un mērķu sasniegšanu (par projektu funkcionalitāti) dalībvalstīm jāinformē Eiropas Komisija līdz 2027. gada 15. februārim.
Līdz ar to RBP ir pieļaujams RBP projekta funkcionalitāti nodrošināt līdz 2026. gada 31. oktobrim, par ko Finanšu ministrija paziņos Eiropas Komisijai līdz 2027. gada 15.februārim, pēc tam, kad par RBP projekta funkcionalitāti būs guvusi pārliecību Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.
Ņemot vērā iepriekšminēto, tiek veikti grozījumi MK noteikumos Nr.319, paredzot RBP projekta rezultatīvo rādītāju un mērķa sasniegšanu (funkcionalitātes nodrošināšanu) līdz 2026.gada 31. oktobrim.
Projekts ietvaros izveidotā infrastruktūra, t.sk. uzlabotais kuģu ceļš un izveidotā enkurošanas/tauvošanas vieta (Piestātne Nr.54) tika izveidota vispārējam drošības mērķim, tas ir, lai risinātu iepriekš identificētu ar lieltonnāžas kuģu apkalpošanas drošību Liepājas ostā saistītu problēmu, kad atsevišķos gadījumos, tai skaitā, ūdens līmeņa svārstību rezultātā, kuģiem nācās iziet no Liepājas ostas ar nepilnu kravu un veikt to pilnu piekraušanu vēja un viļņu ietekmei pakļautajā ostas ārējā reidā, kā rezultātā ievērojami pieauga jūras negadījumu iespējamība, Liepājas ostā bija nepieciešams nodrošināt drošu kuģu piekraušanu speciāli izveidotā enkurošanas/tauvošanās vietā ostas akvatorijā, nevis ostas ārējā reidā, izmantojot “no kuģa uz kuģi” pārkraušanas metodi.
Piestātne Nr. 54 ir veidota kā Liepājas ostas Brīvostas akvatorijā brīvi stāvošā tauvošanās vieta, kura nav saistīta ar nevienu no Liepājas ostas kravu pārkraušanas termināļiem un atšķirībā no citām Liepājas ostas piestātnēm nevar tikt apkalpota, t.sk. nodrošinot kravu pārkraušanas operācijas, izmantojot sauszemes (automobiļu un dzelzceļa) transporta līdzekļus.
Jau pēc Projekta īstenošanas noslēgšanās par Projekta ietvaros izveidotās piestātnes izmantošanu interesi izrādīja komersants SIA “EIPU”, kas vēlas izmantot Piestātni Nr.54 dzeramā ūdens kravu pārkraušanai. Dzeramā ūdens padeve tiktu veikta no dzeramā ūdens pārkraušanas termināļa, kurš pēc Projekta īstenošanas noslēgšanās ir uzbūvēts ar Projekta īstenošanu nesaistītā teritorijā.
Saskaņā ar LSEZ pārvaldes 2022.gada 9.novembrī pieņemtajiem Liepājas ostas piestātnes Nr.54 lietošanas noteikumu (turpmāk-Noteikumi) 2.punktu piestātne Nr.54 ir paredzēta kuģu piekraušanai līdz maksimālajai Liepājas ostā iespējamajai iegrimei, t.i. lai uzlabotu kuģošanas drošību Liepājas ostā, kas tādējādi ir ar saimniecisko darbību nesaistīta piestātnes izmantošanas darbība.
Piestātnes Nr.54 izmantošana iepriekš neplānotām darbībām ir tieši saistīta ar Projekta īstenošanas mērķa “uzlabot kuģošanas drošību Liepājas ostā” sasniegšanu un Noteikumu 2.punktā noteikto nosacījumu attiecināšanu arī uz šīm darbībām, proti, arī dzeramā ūdens pārkraušanas gadījumā kuģi pie piestātnes Nr.54 tiks piekrauti līdz maksimālajai Liepājas ostā iespējamajai iegrimei, t.i. iegrimei, kādu nav iespējams sasniegt pie citām ostas piestātnēm, kuras varētu tikt izmantotas dzeramā ūdens iekraušanai kuģos, kā rezultātā arī dzeramā ūdens tankkuģiem identiski kā kuģiem, kuru apkalpošana Liepājas ostā sākotnēji pamatoja nepieciešamo ūdens infrastruktūras uzlabošanu, t.sk. piestātnes Nr.54 izveidi, nebūs jāveic to piekraušana līdz to pilnai iegrimei/ kravnesībai ostas ārējā reidā, kas ievērojami palielinātu ar šo kuģu apkalpošanu Liepājas ostā saistīto kuģu negadījuma risku. Tā rezultātā plānotā papilddarbība ir cieši saistīta ar piestātnes Nr.54 galveno nesaimniecisko izmantošanu, proti, kuģošanas drošības Liepājas ostā uzlabošanu, un var tikt uzskatīta par piestātnes Nr.54 ekspluatācijas palīgdarbību. Vienlaikus piestātni Nr.54 nav paredzēts nodot nomā dzeramā ūdens pārkraušanas nodrošināšanai un saskaņā ar Noteikumiem piestātni drīkst lietot ikviena juridiska persona, kura ar LSEZ pārvaldi ir noslēgusi līgumu par piestātnes lietošanu. Tā kā piestātne Nr. 54 netiks iznomāta LSEZ pārvalde informē, ka neiekasēs no tās lietotājiem, kuri būs noslēguši līgumu par piestātnes lietošanu, maksu par piestātnes izmantošanu, savukārt piestātnes uzturēšanas izmaksas tiks segtas no citiem LSEZ pārvaldes saimnieciskās darbības, t.sk. ostas maksu, ieņēmumiem.
LSEZ pārvalde ir izvērtējusi proporciju, kāda varētu būt attiecināma uz plānoto papildinošo darbību pie piestātnes Nr.54, kas ir saistīta iespējamo dzeramā ūdens pārkraušanu, ņemot vērā piestātnes izmantošanas iespējamo kopējo jaudu. LSEZ pārvaldes veiktais aprēķins parāda, ka papildinošā darbība dzeramā ūdens kravu kraušanai, izmantot piestātni Nr.54, nepārsniegtu 17,61% no piestātnes Nr. 54 kopējās iespējamās izmantošanas jaudas.Lai izslēgtu komercdarbības atbalsta piemērošanu, LSEZ pārvalde nodrošinās, ka piestātne Nr. 54 visa Projekta dzīves cikla laikā tiek izmantota plānotajai papildinošajai darbībai, nepārsniedzot 20% no piestātnes Nr. 54 kopējās iespējamās izmantošanas jaudas.LSEZ pārvaldes īstenotā papildinošā saimnieciskā darbība tiks aprēķināta no kopējās gada jaudas laika izteiksmē.
Projekta dzīves cikls ir projekta infrastruktūras amortizācijas periods, kas ir projekta pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu (amortizējamo projekta pamatlīdzekļu) derīgās lietošanas laiks.
Atbilstoši Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un Finanšu ministrijas Komercdarbības atbalsta kontroles departamenta sniegtajam izvērtējumam, LSEZ pārvaldes ostas piestātnes Nr.54 izmantošanas darbības, kas saistītas ar dzeramā ūdens kraušanu, varētu klasificēt kā papildinošas saimnieciskās darbības Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207.punkta un 305.zemsvītras atsauces izpratnē.
Ņemot vērā, ka spēkā esošie Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumi Nr.319 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" īstenošanas noteikumi” (turpmāk- MK noteikumi Nr.319) neparedz nosacījumus papildinošas saimnieciskās darbības iekļaušanai projektos, kā arī neparedz šo nosacījumu uzraudzību projekta dzīves cikla laikā, uz doto brīdi Projekta ietvaros papildinošu saimniecisku darbību iekļaušanai nav tiesiska pamata.
Līdz ar to tiek veikti grozījumi, iestrādājot tajos visus nepieciešamos nosacījumus papildinošas saimnieciskās darbības iekļaušanai projektos, kā arī šo nosacījumu uzraudzības principus visā projekta dzīves cikla laikā.
MK noteikumu projektā tiek iekļauti sekojoši nosacījumi:
1) finansējuma saņēmējam ir pienākums sagatavot ikgadējos papildinošas saimnieciskās darbības pārskatus projekta dzīves cikla laikā;
2) Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai kā sadarbības iestādei ir tiesības finansējuma saņēmējam pieprasīt iesniegt papildinošas saimnieciskās darbības pārskatus projekta dzīves cikla laikā, tai skaitā gadījumos, kad saņemta informācija par papildinošas saimnieciskās darbības nosacījumu pārkāpumu no finansējuma saņēmēja, kompetentām iestādēm vai no trešajām personām;
3) Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā sadarbības iestāde nepieciešamības gadījumā veic nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu no finansējuma saņēmēja, kuram ir pienākums atmaksāt nelikumīgo komercdarbības atbalstu, ja tāds tiks konstatēts.
Papildinošā saimnieciskā darbība LSEZ pārvaldes projekta ietvaros attīstītajā infrastruktūrā tiks uzsākta pēc MK noteikumu projekta stāšanās spēkā.
Satiksmes ministrija pēc MK noteikumu projekta stāšanās spēkā informēs LSEZ pārvaldi, kā arī citus finansējuma saņēmējus par nosacījumiem papildinošas saimnieciskās darbības iekļaušanai projektos.
Attiecībā uz papildinošās saimnieciskās darbības iekļaušanu finansējuma saņēmēju īstenotajos projektos, tiks ieviests pašdeklarēšanās princips. Minētās izmaiņas samazina birokrātisko slogu un projektu ikgadēju uzraudzību projektu infrastruktūras amortizācijas periodā, kā arī demonstrē uzticēšanās pieaugumu finansējuma saņēmēju saimniecisko darbību aktivitātēm.
Papildus noteikumu projektā tiek veikti precizējumi attiecībā uz Rīgas brīvostas pārvaldes projekta Nr.6.1.1.0/17/I/006 “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu” (turpmāk – RBP projekts) īstenošanas termiņu.
Atbilstoši spēkā esošajai MK noteikumu Nr.319 redakcijai RBP projekta ietvaros ir jānodrošina darbības “Kundziņsalas publiskās un slēgtās teritorijas izbūve” īstenošana, savukārt Rīgas valstspilsētas pašvaldībai kā projekta sadarbības partnerim ir jānodrošina projekta darbības “Tvaika ielas savienojuma izbūve pārvadam no Tvaika ielas uz Kundziņsalu, Rīgā” pabeigšana, tai skaitā objekta nodošana ekspluatācijā līdz 2026.gada 1.janvārim, tādējādi nodrošinot RBP projekta kopējo funkcionalitāti un projektā paredzēto rezultātu sasniegšanu līdz 2026.gada 1.janvārim.
Ņemot vērā RBP projekta ietvaros veicamo darbu apjomu un sarežģītību, būvdarbu laikā ir radušies papildu apstākļi, kas varētu radīt ietekmi uz būvdarbu līguma izpildes termiņu.
Pamatojoties uz aktuālajām Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīnijām "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01)", par nefunkcionējošu projektu pabeigšanu un mērķu sasniegšanu (par projektu funkcionalitāti) dalībvalstīm jāinformē Eiropas Komisija līdz 2027. gada 15. februārim.
Līdz ar to RBP ir pieļaujams RBP projekta funkcionalitāti nodrošināt līdz 2026. gada 31. oktobrim, par ko Finanšu ministrija paziņos Eiropas Komisijai līdz 2027. gada 15.februārim, pēc tam, kad par RBP projekta funkcionalitāti būs guvusi pārliecību Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.
Ņemot vērā iepriekšminēto, tiek veikti grozījumi MK noteikumos Nr.319, paredzot RBP projekta rezultatīvo rādītāju un mērķa sasniegšanu (funkcionalitātes nodrošināšanu) līdz 2026.gada 31. oktobrim.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17.decembra Regula Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 347/320, 20.12.2013).
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17.decembra Regula Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 347/320, 20.12.2013).
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17.decembra Regula Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 347/320, 20.12.2013).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
65.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem un noteikumu projekts attiecas uz ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas perioda īstenošanā iesaistītajām institūcijām, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
