Anotācija (ex-ante)

22-TA-129: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 2. maija noteikumos Nr. 296 "Noteikumi par rūpniecisko zveju teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Zvejniecības likuma 13.panta pirmās daļas 1.punkts;

Zemkopības ministrijas iniciatīva attiecas uz atsevišķu novecojušu normu izslēgšanu un precizēšanu, kā arī normu pielāgošanu esošā tehniskā risinājuma iespējām.
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un padomes 2020.gada 25.novembra regula (ES) 2020/1781 ar ko groza Regulu (ES) 2016/1139 attiecībā uz zvejas kapacitātes samazināšanu Baltijas jūrā un Regulu (ES) Nr. 508/2014 attiecībā uz galīgu zvejas darbību pārtraukšanu Baltijas jūras austrumdaļas krājuma mencu, Baltijas jūras rietumdaļas krājuma mencu un Baltijas jūras rietumdaļas krājuma reņģi zvejojošās flotēs;
Eiropas Parlamenta un padomes 2019. gada 20. jūnija regula 2019/1241 par zvejas resursu saglabāšanu un jūras ekosistēmu aizsardzību ar tehniskiem pasākumiem un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1967/2006, (EK) Nr. 1224/2009 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1380/2013, (ES) 2016/1139, (ES) 2018/973, (ES) 2019/472 un (ES) 2019/1022 un atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 894/97, (EK) Nr. 850/98, (EK) Nr. 2549/2000, (EK) Nr. 254/2002, (EK) Nr. 812/2004 un (EK) Nr. 2187/2005 (turpmāk –  Regula Nr. 2019/1241);
Apraksts
Valsts zinātniskā institūta „Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts „BIOR”” (turpmāk – institūts BIOR) 2021.gada 27.maija zinātniski pamatotas rekomendācijas zvejas regulēšanai;
Apraksts
Biedrības “Latvijas Zvejnieku federācija’’ 2021.gada 10.marta ierosinājums par atrunas iekļaušanu, ka par šo noteikumu pārkāpumu netiek uzskatīti gadījumi, ja tie ir saistīti ar nepārvaramiem ārkārtējiem apstākļiem (piemēram, stihiskas dabas parādības, bīstami hidroloģiskie apstākļi), kurus nevar iepriekš paredzēt un novērst;
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Valsts vides dienesta priekšlikumi zvejas kontroles uzlabošanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 2. maija noteikumos Nr. 296 "Noteikumi par rūpniecisko zveju teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos"" (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir veicināt zvejas resursu pārvaldību un uzraudzību atbilstoši jaunajam Eiropas Savienības regulējumam, nodrošināt zvejas datu sniegšanu valsts informācijas sistēmā, pēc iespējas atsakoties no datu sniegšanas papīra formā, kā arī veikt tehniskas izmaiņas saistībā ar piekrastes zvejas nozveju reģistrēšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2007. gada 2. maija noteikumi Nr. 296 "Noteikumi par rūpniecisko zveju teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos'' (turpmāk - noteikumi Nr. 296) nosaka kārtību, kādā veic zveju piekrastes ūdeņos, Latvijas Republikas teritoriālajos ūdeņos, tās ekonomiskās zonas ūdeņos un citu valstu ekonomiskās zonas ūdeņos Baltijas jūrā. Vienlaikus noteikumi Nr. 296 paredz zvejnieku, kā arī atbildīgo iestāžu pienākumus un tiesības t.sk. par nozvejas datu reģistrēšanu, paziņojumu nosūtīšanu, zvejas lieguma laikiem u.c.
Zemkopības ministrijas, kā valsts informācijas sistēmas "Latvijas zivsaimniecības integrētā kontroles un informācijas sistēma" (turpmāk – LZIKIS) pārzinis, regulāri izstrādā LZIKIS papildinājumus, piedāvājot mūsdienīgus tehniskos risinājumus zivsaimniecības datu apstrādei. Tādējādi, izvērtējot informācijas sistēmas pilnveidotās iespējas - secināts, ka noteikumu Nr. 296 normas vairs neatbilst faktiskai situācijai un LZIKIS iespējām.
vienlaikus tika secināts, ka atsevišķas ES tiesību aktu normas, uz kuriem ir atsauces noteikumos Nr. 296  vairs nav spēkā vai ir grozītas, tādējādi ir nepieciešami atbilstošie noteikumu Nr. 296 precizējumi.
Tāpat arī ir apkopoti iestāžu un zvejnieku priekšlikumi, pēc kuru izvērtējumu tika secināts, ka ir nepieciešami atbilstoši noteikumu Nr. 296 papildinājumi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atsevišķi ES tiesību akti un to normas, uz kuriem ir atsauces noteikumos Nr. 296  vairs nav spēkā vai ir grozītas, tādējādi ir nepieciešami precizējumi;
Tehnisko risinājumu uzlabojums zivsaimniecības datu sniegšanai ļauj atteikties no datu sniegšanas papīra formā;
 
Risinājuma apraksts

1) Lai precizētu noteikumu Nr. 296 normas atbilstoši  Eiropas Savienības tiesību aktu prasībām, tika veikti tehniskie precizējumi:
Ņemot vērā Eiropas Parlamenta un padomes 2020.gada 25.novembra regulas (ES) 2020/1781 ar ko groza Regulu (ES) 2016/1139 attiecībā uz zvejas kapacitātes samazināšanu Baltijas jūrā un Regulu (ES) Nr. 508/2014 attiecībā uz galīgu zvejas darbību pārtraukšanu Baltijas jūras austrumdaļas krājuma mencu, Baltijas jūras rietumdaļas krājuma mencu un Baltijas jūras rietumdaļas krājuma reņģi zvejojošās flotēs 4. un 5.punktu, ar kuru tika grozīts/samazināts nozvejotās mencas daudzums, kā arī nozvejotās brētliņas un reņģes vai citu pelaģisko sugu apjoms,  kuru sasniedzot zvejniekam jāizkrauj nozveja tikai apstiprinātajās ostās vai izkraušanas vietās, veikti atbilstoši  noteikumu Nr. 296 8.23.1 un 8.23.2. apakšpunkta grozījumi. Vienlaikus, lai Regulā noteiktā daudzuma izmaiņu gadījumā turpmāk nebūtu jāgroza noteikumi Nr. 296, noteikumu projektā iekļauta vispārīga atsauce uz Eiropas Savienības tiesību aktu, kurš nosaka attiecīgos nozveju apjomus, nenorādot konkrētus daudzumus.
Ņemot vērā ka Regula Nr. 2019/1241 aizstāja regulu Nr. 2187/2005, uz kuru bija atsauce noteikumos Nr. 296, noteikumu projektā precizēta attiecīgā atsauce 16.2.apakšpunktā, kā arī  23.1.apakšpunktā precizēts plekstu piezvejas aizliegums.
Ņemot vērā, ka noteikumos Nr. 296 27.1.4.2. un 27.1.4.3.apakšpunktā ir atsauce uz Regulu (EK) Nr. 1198/2006, kas vairs nav spēkā, minētie apakšpunkti tiek svītroti.
Ņemot vērā datu sniegšanu LZIKIS un tehniskās iespējas atskaišu sagatavošanai, izmantojot zvejnieku sistēmā iesniegtos datus,  noteikumu projektā paredzēts:
2.1) svītrot noteikumu Nr. 296 8.4.1 apakšpunktu, kas nosaka zvejnieku pienākumu apkopot nozvejas datus par zveju ar reņģu stāvvadiem Rīgas jūras līcī un informāciju par reņģu nozveju par katrām piecām dienām un iesniegt to Valsts vides dienestā. Šādi operatīvi dati Valsts vides dienestam (turpmāk – VVD), kā arī citām zvejas kontrolē un uzraudzībā iesaistītājām iestādēm, tagad ir pieejami LZIKIS, līdz ar to var atteikties no šādu datu apkopojuma turpmākas iesniegšanas.
2.2.) precizēt noteikumu Nr. 296 8.17.apakšpunktu, nosakot zvejnieka pienākumu glabāt uz kuģa zvejas licenci un īpašu pilnvarojumu, tikai tad, ja to prasa Eiropas Savienības normatīvie akti, piemēram, kad Latvijas zvejnieks zvejo citas valsts ūdeņos un var tikt pakļaut tās zvejas inspekcijai, kurai nav LZIKIS pieejas, lai pārliecinātos par zvejnieka spēkā esošo licenci.

3) Ņemot vērā, ka 2021.gada 1.janvārī stājās spēkā noteikumu Nr. 296 prasība par piekrastes komerczvejā iegūto  nozveju datu reģistrēšanu elektroniskajā zvejas žurnālā LZIKIS, lai pilnveidotu šo kārtību un salāgotu sistēmas tehniskās iespējas ar noteikumu prasībām, ņemot vērā praktisko pieredzi datu ievadei LZIKIS, jāveic atbilstošie noteikumu Nr. 296 grozījumi, precizējot 8.3.apakšpunkta normas.

Vienlaikus, ņemot vērā ka obligāta prasība par pašpatēriņa zvejā iegūto nozveju datu reģistrēšana elektroniskajā zvejas žurnālā LZIKIS stāsies spēkā tikai 2023.gada 1.janvārī un līdz tam nozveja var tikt reģistrēta piekrastes zvejas žurnāla papīra formā, noteikumu Nr. 296 noslēguma jautājumu sadaļa papildināta ar normu, kas precizē papīra formas zvejas žurnāla iesniegšanas kārtību VVD, kā arī jāprecizē 1.pielikums “Piekrastes zvejas žurnāla veidlapa”. 

Tāpat, tika identificēta kuģu kategorija, kuru lielākais garums mazāks par 12 m, kuri zvejo aiz piekrastes ūdeņiem. Ņemot vērā šādu kuģu tehnisko raksturojumu (arī ES regulas to neprasa), uz tiem nav uzstādītas iekārtas, kas nodrošinātu elektronisko zvejas datu reģistrēšanu, tāpēc zvejas kuģu kapteiņi reģistrē nozvejas datus atbilstoši Eiropas Savienības normatīvajos aktos noteiktajam zvejas žurnāla paraugam papīra formā. Lai nodrošinātu atbilstību zvejas noteikumu un ES regulu prasībām, zvejnieki pilda zvejas žurnālu papīra formā, kas ir klāt zvejas darbību laikā. Savukārt, lai nodrošinātu operatīvos zvejas datus un zvejas produktu elektronisko izsekojamību, šos zvejas datus ir nepieciešams ievadīt sistēmā. Šobrīd datu ievade sistēmā ir iespējama tikai no datora (nav iespējama datu ievade piemēram no viedtālruņa). Lai izstrādātu tehnisko risinājumu nozvejas datu elektroniskajai reģistrēšanai šiem kuģiem, noteikumu Nr. 296 noslēguma jautājumu sadaļa papildināta ar normu, kas paredz zvejas datu reģistrācijas kārtību līdz tehniskais risinājums tiks izstrādāts. Zemkopības ministrija par izstrādāto risinājumu informēs zvejniekus. 

4) Noteikumu Nr. 296 8.18. apakšpunktā precizēta iepriekšējā paziņošanas kārtība kuģiem, kuri zvejo pārāk tuvu krastam, lai varētu ievērot iepriekšējā paziņojuma nosūtīšanas termiņu - vismaz 2 stundas pirms paredzamās ierašanās ostā vai izkraušanas vietas. Vienlaikus, lai nodrošinātu atbilstošu lašu nozvejas un izkraušanas kontroli noteikumu projektā iekļauta prasība par zvejnieka pienākumu nosūtīt iepriekšējo paziņojumu par kuģa nozveju un par tā paredzamo ienākšanas laiku zivju izkraušanas vietā par visiem kuģiem, ja uz tiem ir paturēts vismaz 1 lasis vai taimiņš.

5) Lai nodrošinātu efektīvāku kontroli, VVD ierosināja pašpatēriņa zvejā piešķirto āķu limitu jālieto kā viena jeda. Pamatojoties uz VVD priekšlikumu precizēts noteikumu Nr.296 12.punkts, nosakot, ka veicot zveju pašpatēriņā drīkst lietot vienu āķu jedu.

6) Ņemot vērā VVD zvejas noteikumu ievērošanas kontroles praksi, lai viennozīmīgi skaidri reglamentētu zvejas procesu skarošās darbības arī tām personām, kuras Zvejniecības likuma izpratne nav “zvejnieki’’ noteikumu projektā iekļauts 7.1 apakšpunkts. Šis punkts veidots analogi 2007.gada 2.maija Ministru kabineta noteikumu Nr. 295 “Noteikumi par rūpniecisko zveju iekšējos ūdeņos” 26.punkta prasībām.
Vienlaikus noteikumi Nr. 296 papildināti ar 28.1.2.1 apakšpunktu, kas nosaka VVD tiesības pieprasīt no zvejniekiem un personām, kuras atrodas uz zvejas kuģa un piedalās zvejas darbībās, personu apliecinošu dokumentu, bet komerczvejā papildus arī darba devēja izsniegtu apliecību.

7) Izvērtējot biedrības “Latvijas Zvejnieku federācija” 2021.gada 10.marta ierosinājumu noteikumu Nr. 296 grozījumiem, kuri nepieļautu atzīt par pārkāpumu, tādu darbību vai bezdarbību, kura radusies no zvejnieka neatkarīgu iemeslu dēļ (piemēram, tīkla vienā galā vējš norāvis stoderi), Zemkopības ministrija precizēja noteikumu Nr. 296 14.4. apakšpunktu.

8) Zemkopības ministrijas 09.02.2021. rīkotajā attālinātajā sanāksmē par zvejā izmantojamo zvejas rīku linuma acs izmēriem, zvejnieki sniedza informāciju, ka pēdējos gados ir vērojams brētliņu īpatsvara pieaugums Rīgas jūras līcī. Atsevišķās zvejas reizēs brētliņu īpatsvars varot tuvoties vai pat pārsniegt 50%. Tāpat zvejnieki norādīja, ka nav iespējams apzināti palielināt vai samazināt brētliņu piezvejas apjomu un tikai pēc zvejas var konstatēt piezvejas sastāvu, tādējādi pastāv iespēja neapzināti pārkāpt noteikumus. BIOR, izvērtējot datus, sniedza zinātniski pamatotu rekomendāciju ar kuru ierosina atcelt (svītrot) noteikumu Nr. 296 17.2. apakšpunkta prasības par specializētās brētliņu zvejas ar traļiem liegumu un brētliņai noteikto 50 % piezvejas apjomu Rīgas līcī.

9) Noteikumu Nr. 296 4.pielikumā “Pamattakses piedzenamās summas aprēķināšanai par zaudējumu, kādu fiziskās un juridiskās personas nodarījušas, nelikumīgi iegūstot zivis” atlīdzība par vienu stori, zuti un zandartu noteikta analogi Ministru kabineta 02.05.2007. noteikumu Nr. 295 “Noteikumi par rūpniecisko zveju iekšējos ūdeņos” 6. pielikumam un Ministru kabineta 22.12.2015. noteikumu Nr. 800 “Makšķerēšanas, vēžošanas un zemūdens medību noteikumi” 8.pielikumam;

10) Atbilstoši jaunajam Eiropas Savienības regulējumam – Regulas Nr. 2019/1241 8.pielikumam, kas paredz izmaiņas izmantojamo zvejas rīku pieļaujamajos linuma acs izmēros –  noteikumu Nr. 296 6.pielikumā attiecīgi paskaidroti un precizēti zvejas rīka – ēsmas zivtiņu velkamā vada izmantošanas nosacījumi. Vienlaikus, atbilstoši institūta BIOR rekomendācijām, lai novērstu atšķirīgu interpretāciju attiecībā uz murda konstrukciju, ir precizēts murda konstrukcijas elementu prasības, nosakot, ka vienam murdam var būt ne vairāk kā divi āmji.

11) Noteikumu Nr. 296 10. pielikuma precizējumi paredz, ka dzinēja jaudas fizisko verifikāciju bez Latvijas Jūras akadēmijas var veikt arī cita kompetentā iestāde vai uzņēmums. Minētie grozījumi ir saistīti ar konkurences ierobežojumiem.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ņemot vērā jau spēkā esošo zvejnieku pienākumu par nozvejas datu reģistrāciju LZIKIS, izvērtējot informācijas sistēmas funkcionālās iespējas, vairs nebūs nepieciešama dokumentu sagatavošanu un datu iesniegšanu papīra formā. Vērtējot noteikumu projektā iekļauto funkcionālo grozījumu prasību ietekmi, secināms, ka būtisku administratīvo slogu tie neradīs.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
Valsts zinātniskā institūta „Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts „BIOR”” (turpmāk – institūts BIOR) 2021.gada 27.maija zinātniski pamatotas rekomendācijas zvejas regulēšanai
Apraksts
-Institūta BIOR ieskatā liekacis nav pievienojams aizliegto rīku kategorijai – tas ir uzskatāms par žaunu tīkla veidu
- Institūta BIOR novērojumi liecina, ka parasti zvejā tiek izmantoti murdi ar vienu vai diviem āmjiem, tāpēc, lai atvieglotu Noteikumu interpretāciju, kā arī zvejas rīku izmantošanas kontroli, Institūts rekomendē Noteikumos minēt, ka vienam murdam var būt ne vairāk kā divi āmji.
- Institūts BIOR aicina precizēt MK noteikumus, iekļaujot definīciju, ka krasta līnija tiek noteikta no ūdens joslas.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • zvejnieki, kas nodarbojas ar komerczveju un pašpatēriņa zveju
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā iekļauti gan tehniskie, gan  funkcionālie grozījumi. Vērtējot funkcionālo grozījumu prasību ietekmi, secināms, ka būtisku administratīvo slogu tie neradīs. Ņemot vērā, ka nozvejas dati tiek iesniegti LZIKIS elektroniski zvejniekiem nebūs jātērē laiks atsevišķu  Datu apkopojumu iesniegšanai VVD, piemēram, par Noteikumu Nr. 296 8.4.1 apakšpunktā minētiem datiem par zveju ar reņģu stāvvadiem Rīgas jūras līcī, kas jāsūta par katrām piecām dienām.
Zvejnieki, kas nodarbojas ar komerczveju un pašpatēriņa zveju teritoriālos un ekonomiskās zonas ūdeņos, kā arī piekrastes ūdeņos.
No 01.01.2021. līdz 30.06.2021. izsniegtas 166  komercdarbības licences zvejai Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos. Savukārt zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem izsniegtas  33 komercdarbības licences. Tapāt pašpatēriņa zvejai izsniegtas 948 zvejas atļaujas (licences) Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes ūdeņos.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32016R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2016. gada 6. jūlijs, EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2016/1139 ar kuru izveido daudzgadu plānu mencas, reņģes un brētliņas krājumiem Baltijas jūrā un zvejniecībām, kas šos krājumus izmanto, un ar kuru groza Padomes Regulu (EK) Nr. 2187/2005 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1098/2007
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1241
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2019. gada 20. jūnijs, EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2019/1241 par zvejas resursu saglabāšanu un jūras ekosistēmu aizsardzību ar tehniskiem pasākumiem un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1967/2006, (EK) Nr. 1224/2009 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1380/2013, (ES) 2016/1139, (ES) 2018/973, (ES) 2019/472 un (ES) 2019/1022 un atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 894/97, (EK) Nr. 850/98, (EK) Nr. 2549/2000, (EK) Nr. 254/2002, (EK) Nr. 812/2004 un (EK) Nr. 2187/2005
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2016. gada 6. jūlijs, EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2016/1139 ar kuru izveido daudzgadu plānu mencas, reņģes un brētliņas krājumiem Baltijas jūrā un zvejniecībām, kas šos krājumus izmanto, un ar kuru groza Padomes Regulu (EK) Nr. 2187/2005 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1098/2007
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
11.panta 2.punkts
14.punkts
Pārņemtas pilnībā
neparedz stingrākas prasības 
14.pants
15. un 16.punkts
Pārņemtas pilnībā
neparedz stingrākas prasības 
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas Nr. 2016/1139 11. panta 2. punkts nosaka iespēju dalībvalsts izvēlei, paredzot, ka piekrastes dalībvalsts kompetentās iestādes, izskatot katru gadījumu atsevišķi, varētu atļaut agrāku ienākšanu ostā.
Ievērojot  Valsts vides dienesta (tā pārziņā ir zvejas kontrole Latvijā) viedokli par to, ka agrāka ienākšana ostā var apgrūtināt vai padarīt neiespējamu nozvejas izkraušanas kontroli, noteikumu projektā tika ieviesta Regulā Nr. 2016/1139 paredzētā dalībvalsts rīcības izvēle attiecībā uz zvejas kuģu iespēju ienākt ostā agrāk par noteikto termiņu, vienīgi gadījumā, ja zvejas rajons atrodas tuvāk un minēto prasību par iepriekšējā paziņojuma laiku zvejnieks fiziski nevar nodrošināt.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2019. gada 20. jūnijs, EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2019/1241 par zvejas resursu saglabāšanu un jūras ekosistēmu aizsardzību ar tehniskiem pasākumiem un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1967/2006, (EK) Nr. 1224/2009 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1380/2013, (ES) 2016/1139, (ES) 2018/973, (ES) 2019/472 un (ES) 2019/1022 un atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 894/97, (EK) Nr. 850/98, (EK) Nr. 2549/2000, (EK) Nr. 254/2002, (EK) Nr. 812/2004 un (EK) Nr. 2187/2005
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
8.pielikuma 5.punkts
20.punkts
Pārņemtas pilnībā
neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Noteikumu projekta izstrādes laikā 2021.gada 18.martā tika organizēta videokonference, kurā piedalījās vairāki zvejnieku pārstāvji un kurā tika apspriest t.sk. arī biedrības “Latvijas Zvejnieku federācijas” ierosinātais  jautājums par atrunas iekļaušanu noteikumos, ka pārkāpums, kas ir izdarīts no  zvejniekiem neatkarīgu iemeslu dēļ, nevar tikt atzīts par šo zvejas noteikumu pārkāpumu.
Noteikumu projekts tika apspriests ar zvejniekiem ZM 2021.gada 5.oktobrī un 29.novembrī organizētajā sanāksmē.
Vienlaikus par projekta virzību tika informēts 2021.gada 15.decembra Zivsaimniecības konsultatīvās padomes sēdē.
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
tiek paplašinātas valsts informācijas sistēmas LZIKIS izmantošanas iespējas, kas lauj atteikties no datu sniegšanu papīra formā

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi