Anotācija

24-TA-2264: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 339 "Noteikumi par prasībām bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanas rezervuāru projektēšanai, uzstādīšanai, par to atbilstības novērtēšanas kārtību un tirgus uzraudzību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Lai izpildītu 2024. gada 16. jūlija Ministru kabineta sēdes Nr. 29 83. § protokollēmuma 3. punktā pieņemto uzdevumu - Ekonomikas ministrijai sagatavot un līdz 2024. gada 1. novembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 339 "Noteikumi par prasībām bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanas rezervuāru projektēšanai, uzstādīšanai, par to atbilstības novērtēšanas kārtību un tirgus uzraudzību".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pilnveidot līdzšinējo regulējumu, novērst pretrunas un saskaņot būtiskās prasības starp vairākiem normatīvajiem aktiem, kas nosaka prasības stacionāru rezervuāru projektēšanai, izgatavošanai un uzstādīšanai ar būvniecības procesa regulējumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši likumam "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" bīstamās iekārtas ir iekārtas un to kompleksi, kas neatbilstošas lietošanas un uzturēšanas rezultātā var apdraudēt cilvēku dzīvību un veselību, vidi un materiālās vērtības un kas to lietošanas laikā ir pakļautas šajā likumā noteiktajai valsts uzraudzībai un kontrolei un normatīvajos aktos noteiktajām pārbaudēm. Tostarp par bīstamo iekārtu uzskatāms stacionārs rezervuārs, kurā vienlaikus ir iespējams uzglabāt degvielu, šķidro kurināmo un vielas, kuras saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ugunsdrošību ir degtspējīgi šķidrumi, - vairāk nekā 10m3. Ja rezervuārā tiek uzglabāts benzīns, par bīstamo iekārtu ir uzskatāms tāds stacionārs rezervuārs, kurā vienlaikus ir iespējams uzglabāt vairāk nekā 2,5m3 benzīna.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk - PTAC) kā tirgus uzraudzības iestāde veic normatīvajos aktos par rezervuāru tehnisko uzraudzību un būvniecību paredzētos pasākumus, lai Latvijas tirgū tiktu piedāvāti rezervuāri, kas, atbilstoši uzstādīti un lietoti, neapdraud cilvēku dzīvību, veselību un vidi. Atbilstoši Ministru kabineta 2001. gada 28. augusta noteikumiem Nr. 384 "Bīstamu vielu uzglabāšanas rezervuāru tehniskās uzraudzības kārtība" (turpmāk - MK 384/2001), PTAC ir jāreģistrē stacionārs rezervuārs kā bīstamā iekārta, ja tajā:
1) uzglabā benzīnu vismaz 2,5m3;
2) uzglabā dīzeļdegvielu vismaz 10m3.

Analogas atšķirības atkarībā no uzglabājamās degvielas veida noteiktas arī rezervuāra tehniskās uzraudzības kārtībai un stacionāro rezervuāru projektēšanas, izgatavošanas un uzstādīšanas kārtībai. Tā kā prasības reģistrēt bīstamo iekārtu attiecas uz katru atsevišķu rezervuāru (ar tilpumu virs 2,5m3 un 10m3), ir iespējams glabāt degvielu vairākos mazāka tilpuma rezervuāros un tās nav jāreģistrē kā bīstamās iekārtas, lai gan kopējais apjoms pārsniegs attiecīgi 2,5m3 un 10m3

Rezervuāram un tā drošībai izvirzītās prasības ir saistītas ar tā uzbūves kopumu, kas sastāv no:
1. stacionāri uzstādītas tvertnes;
2. tehnoloģiskā aprīkojuma, kas nodrošina drošu un piemērotu vielu uzglabāšanu, kā arī no elementiem, kas piestiprināti tvertnes virsmām (piemēram, lūkas, savienojumi, atbalsti, rokturi);
3. otrās pakāpes necaurlaidīga norobežojuma - aizsargsistēmas, kas novērš uzglabājamās plūstošās vielas noplūdi augsnē vai gruntsūdeņos, ja tvertnei vai aprīkojumam ir radusies noplūde vai sūce. Aizsargsistēma ietver dubultsienas, sintētiskas membrānas joslas, sagatavotus zemes vaļņus, betona nožogojumus vai ekvivalentus materiālus, kas nodrošina noplūdušo vielu neizplatīšanos.

Rezervuāram attiecīgi ar tilpumu virs 2,5m3 un 10m3 bīstamās iekārtas pilnās tehniskās pārbaudes laikā ir jābūt iztukšotam. Tā kā pirms pilnās tehniskās pārbaudes veikšanas tas ir jāatbrīvo no glabājamās vielas, degvielas uzglabāšanai būtu nodrošināms rezerves rezervuārs.
Lai, rezervuārus pareizi lietojot, būtu novērsti draudi cilvēku dzīvībai, veselībai un videi, rezervuāru t.sk. degvielas rezervuāru tirdzniecība, projektēšana, izgatavošana, uzstādīšana un pārbaudes attiecas uz reglamentēto sfēru. Atbilstības novērtēšanas vispārīgos principus reglamentētajā sfērā un akreditācijas sistēmu reglamentētajā un nereglamentētajā sfērā, kā arī tirgus uzraudzības vispārīgos principus nosaka likums "Par atbilstības novērtēšanu".

Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumi Nr. 339 "Noteikumi par prasībām bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanas rezervuāru projektēšanai, uzstādīšanai, par to atbilstības novērtēšanas kārtību un tirgus uzraudzību" (turpmāk - MK 339/2006) nosaka būtiskās prasības stacionāru rezervuāru projektēšanai, izgatavošanai un uzstādīšanai, kuri paredzēti bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanai (kas ietver arī degvielas rezervuārus virs 10m3), un kārtību, kādā uzrauga minēto prasību ievērošanu, veic rezervuāru atbilstības novērtēšanu un tirgus uzraudzību. Papildus ņem vērā arī normatīvos aktus par būvniecību, vidi un ugunsdrošību, kā arī piemērojamajos standartos un ražotāja instrukcijās noteiktās prasības.

Būvlaukumā izbūvējamam rezervuāram noteikumi MK 339/2006 nosaka prasības veikt būvprojekta ekspertīzi (saskaņā ar MK 339/2006 4.6.apakšnodaļu), būvdarbu tehnisko uzraudzību (saskaņā ar MK 339/2006  4.7.apakšnodaļu), sastādīt atbilstības deklarāciju un tehnisko dokumentāciju, uzbūvēto rezervuāru pieņemt ekspluatācijā pieņemšanas komisijai (MK 339/2006 113.punkts). Minētie noteikumi paredz paziņotās institūcijas pieaicināšanu veikt būvprojekta ekspertīzi un būvdarbu uzraudzību būvlaukumos izbūvējamiem rezervuāriem. Būvniecības procesa realizācijas prasības nosaka arī Ministru kabineta 2017. gada 9. maija noteikumi Nr. 253 “Atsevišķu inženierbūvju būvnoteikumi” (turpmāk - MK 253/2017) un Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumi Nr.500 "Vispārīgie būvnoteikumi" (turpmāk - MK 500/2014). Attiecībā uz būvprojekta ekspertīzi šo noteikumu prasības atšķiras - būvprojekta ekspertīze ir nepieciešama tikai trešās grupas inženierbūvēm. Attiecībā uz būvdarbu tehniskās uzraudzības veikšanu, MK 500/2014 noteikts, ka būvdarbu uzraudzība ir nepieciešama tikai trešās grupas inženierbūvēm (rezervuāriem ar būvtilpumu lielāku par 5000m3) vai gadījumā, ja otrās un trešās grupas inženierbūvju būvniecību veic par publisko personu līdzekļiem. Attiecībā uz nodošanu ekspluatācijā MK 253/2017 noteikts, ka būvniecības ierosinātājs institūcijā, kura pilda būvvaldes funkcijas, iesniedz apliecinājumu par inženierbūves gatavību ekspluatācijai.
Līdz ar to, ir nepieciešams novērst pretrunas starp trīs normatīvajiem aktiem, kas nosaka rezervuāru būvniecības procesa prasības - MK 253/2017, MK 500/2014 un MK 339/2006.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka kopš 2015.gada 1.jūnija nav spēkā Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumi Nr. 107 “Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu klasificēšanas, marķēšanas un iepakošanas kārtība”, kuros tika noteiktas ķīmisko vielu un ķīmisko produktu klasificēšanas, marķēšanas un iepakošanas kārtība (prasības pārņemtas no Direktīvas 67/548/EEK un Direktīvas 1999/45/EK par bīstamo ķīmisko vielu un produktu klasifikāciju, marķēšanu un iepakošanu) un to, ka šobrīd vielu un maisījumu klasificēšanas, marķēšanas un iepakošanas prasības noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 16. decembra regulā Nr. 1272/2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar ko groza un atceļ Direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza Regulu Nr. 1907/2006 (turpmāk - Regula Nr.1272/2008), ir nepieciešams precizēt MK 339/2006 3.punktu, kas ietver atsauces uz spēkā neesošiem normatīvajiem aktiem, nosakot vielu un maisījumu klasifikāciju atbilstoši Regulā Nr. 1272/2008 noteiktajām vielu bīstamības kategorijām.
Turklāt, lai pilnībā saskaņotu terminoloģiju ar Ķīmisko vielu likumā lietoto, būtu nepieciešams aktualizēt arī noteikumu nosaukumu, lai tas sakristu ar noteikumu tekstā lietoto terminoloģiju, kas attiecas uz vārdu "ķīmiskie preparāti (produkti)" aizstāšanu ar vārdu "maisījumi". Kā arī nepieciešams precizēt noteikumu 1. un 2.punktu, 23.3., 23.5. un 40.5.apakšpunktus, lai lietotu attiecīgi korekto terminoloģiju.
Ar šo Projektu MK 339/2006 noteiktās un identificētās ķīmisko vielu un maisījumu kategorijas netiek mainītas un vēsturiski tās bija saistītas ar attiecīgo ķīmisko vielu un maisījumu bīstamības riskiem un faktoriem.
Vienlaikus, Ministru kabineta 2001. gada 28. augusta noteikumos Nr. 384 "Bīstamu vielu uzglabāšanas rezervuāru tehniskās uzraudzības kārtība" identiski grozījumi tika veikti jau 2021.gadā, ar Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumiem Nr. 459 "Grozījumi Ministru kabineta 2001. gada 28. augusta noteikumos Nr. 384 "Bīstamu vielu uzglabāšanas rezervuāru tehniskās uzraudzības kārtība"".
 
Risinājuma apraksts
Ievērojot minēto, ir jāprecizē līdzšinējo MK 339/2006 noteikumu nosaukums, tajā aizstājot vārdus "ķīmiskie preparāti (produkti)" ar vārdu "maisījumi" (noteikumu projekta 1. punkts).
Kā arī MK 339/2006 3.1., 3.2. un 3.3.apakšpunktu redakcija ir jāizsaka jaunā redakcijā, lai precizētu vielu un maisījumu klasifikāciju atbilstoši Regulā Nr. 1272/2008 noteiktajām vielu bīstamības kategorijām (noteikumu projekta 4.punkts).
Problēmas apraksts
MK 339/2006 1. punkts pilnībā neatbilst likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 7. panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam, kā to paredz Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punkts.
Risinājuma apraksts
Precizēts noteikumu 1. punkts, lai tas atbilstu likumā "Par atbilstības novērtēšanu" 7.panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam.
Problēmas apraksts
Ciktāl rezervuārs ir būve, tad šādas būves būvniecības procesu regulē MK 253/2017. Šajos noteikumus, atkarībā no būves gabarītiem (rezervuāra gadījumā tilpuma) ir noteikta nepieciešamā būvniecības ieceres dokumentācijas (būvprojekta) saturs, kā arī prasības pieņemšanai ekspluatācijā. Papildus jau būvniecības regulējumā tiek apskatīti jautājumi par obligāto ekspertīzi (sk. MK 500/2014 46.punktu). Būvniecības likumā jau ir arī noteikta būvniecības procesa dalībnieku atbildība (gan projektētāja, gan būvdarbu veicēja (būvuzņēmēja)) (sk. Būvniecības likuma 19.2 panta pirmo un ceturto daļu). Līdz ar to, šos jautājumus nav jāapskata MK 339/2006.
Risinājuma apraksts
Minētā iemesla dēļ, lai nenonāktu pretrunā ar būvniecības jomas regulējumu, ir nepieciešams:
- svītrot MK 339/2006 4.6. un 4.7.apakšnodaļu, kā arī 6.nodaļu.
- precizēt MK 339/2006, ka regulējums par sertifikāciju neattiecas uz rezervuāriem, kas tiek būvēti kā būves būvniecības procesa ietvaros;
- svītrot visu regulējumu saistībā ar “būvuzņēmēju”;
- Būtu nepieciešams atsevišķi norādīt, ka prasības, piemēram, materiāliem, kurus izmanto rezervuāru izgatavošanā attiecas arī uz rezervuāriem, kuri tiek būvēti - objektā kā būves (sk. MK 339/2006 3.4.apakšnodaļu).

Kā arī, noteikumus nepieciešams papildināt ar atrunu par būvniecības regulējumu, attiecīgi MK 339/2006 papildināti ar 4.1 punktu.
Problēmas apraksts
Likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 8. panta pirmā daļa nosaka, ka atbilstības novērtēšanas institūciju paziņošanas komisija (turpmāk — paziņošanas komisija) paziņo Eiropas Komisijai par atbilstības novērtēšanas institūcijām, kas veic atbilstības novērtēšanu reglamentētajā sfērā. Savukārt, saistošie Ministru kabineta 2013. gada 3. decembra noteikumi Nr.1376 “Kārtība, kādā izveido paziņošanas komisiju, kā arī kārtība, kādā komisija pieņem lēmumu un paziņo Eiropas Komisijai par atbilstības novērtēšanas institūcijām, kas veic atbilstības novērtēšanu reglamentētajā sfērā” (turpmāk – MK 1376/2013) nosaka kārtību, kādā izveido paziņošanas komisiju (turpmāk – komisija), un kārtību, kādā komisija pieņem lēmumu un paziņo Eiropas Komisijai par atbilstības novērtēšanas institūcijām, kas veic atbilstības novērtēšanu reglamentētajā sfērā nosaka. MK 1376/2013 2.1.apakšpunkts nosaka, ka institūcijas, kas veic atbilstības novērtēšanu reglamentētajā sfērā un tiek paziņotas Eiropas Komisijai ir uzskatāmas par paziņotajām institūcijām.

MK 339/2006 8. punktā ir noteikts, ka rūpnieciski izgatavotu rezervuāru atbilstību novērtē sertifikācijas institūcija, kas ir akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību vai citā Eiropas Savienības dalībvalsts akreditācijas institūcijā (turpmāk – paziņotā institūcija).

Lai novērstu pretrunas paziņotās institūcijas terminā, kas ir atrodamas saistošajos normatīvajos aktos, kas izdoti uz likuma "Par atbilstības novērtēšanu" pamata, ir nepieciešams precizēt MK 339/2006 lietoto terminu.
Risinājuma apraksts
Lai precizētu MK 339/2006 lietoto terminu paziņotā institūcija, MK 339/2006 8.1.apakšpunkts ir izteikts jaunā redakcijā nosakot, ka rūpnieciski izgatavotu rezervuāru atbilstību novērtē sertifikācijas institūcija, kā arī visā MK 339/2006 tekstā šis termins "paziņotā institūcija" ir aizstāts ar terminu "sertifikācijas institūcija" (noteikumu projekta 6., 7., 8., 15., 17., 18., 24., 27. - 63., 66. punkti).
Problēmas apraksts
MK 339/2006 ir noteikts (76., 87. un 96.), ka sertifikācijas institūcijas lēmumu var apstrīdēt Ekonomikas ministrijā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Sertifikācijas institūcijas ir privāto tiesību subjekts (privāto tiesību juridiskās personas), attiecīgi tās nav valsts pārvaldes institūcijas, kurām izsniegtajiem dokumenti un lēmumiem ir saistošs Administratīvā procesa likums, tāpēc sertifikācijas institūciju lēmumi nevar tikt pārsūdzēti Ekonomikas ministrijā vai arī Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Līdz ar to, ir nepieciešams precizēt attiecīgās prasības un punktus MK 339/2006, lai tas atbilstu faktiskajai realitātei un praksei, kur divi privātie tiesību subjekti (piemēram, ražotājs un sertifikācijas institūcija) savas intereses var aizstāvēt un izšķirt tiesā saskaņā ar Civilprocesa likumā noteikto kārtību.
Risinājuma apraksts
Precizēti MK 339/2006 67., 76., 87. un 96. punkti, svītrojot no tiem teikumu, kas paredz, ka sertifikācijas institūcijas lēmumu var apstrīdēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Līdz ar to, attiecīgie tiesību subjekti savas intereses varēs aizstāvēt un izšķirt tiesā saskaņā ar Civilprocesa likumā noteikto kārtību.
Problēmas apraksts
MK 339/2006 10.punkts paredz ārpus Latvijas ražotu rezervuāru savstarpējo atzīšanu Latvijā, ar šādu nosacījumu - rezervuāri, kuri atbilstoši normatīvajiem aktiem par rezervuāriem ir ražoti un laisti apgrozībā kādā Eiropas Savienības dalībvalstī vai Turcijā, vai kādā Eiropas Ekonomikas zonas valstī. Izvērtējot šādu normu, ir secināms, ka šāda norma ir ļoti ierobežojoša un tādējādi būtiski tiek ierobežota rezervuāra kā preces brīva aprite tirgū.
Līdz ar to, ar Projektu nepieciešams precizēt rezervuāru savstarpējās atzīšanas principa piemērošanu, paredzot, ka gadījumos, kad Latvijā tirgū tiek piedāvāti rezervuāri, kuru izcelsmes valsts nav Latvija, attiecīgās valsts tiesiskajam regulējumam jānodrošina līdzvērtīgu šo noteikumu prasību izpildi. Šāda atkāpe no brīvas preču aprites principa, kas nostiprināts Līgumā par Eiropas Savienības darbību, kā arī no savstarpējās atzīšanas klauzulas, kas noteikta ar Regulu (ES) 2019/515 par savstarpēju atzīšanu, ir balstīta cilvēka veselības un drošuma, vides aizsardzības apsvērumos, jo kā zināms, tad šādos uzglabāšanas rezervuāros tiek uzglabātas bīstamas ķīmiskas vielas un maisījumi, savukārt šiem rezervuāriem Eiropas Savienības līmenī nav noteiktas harmonizētās prasības, līdz ar to katrā Eiropas Savienības dalībvalstī vai Turcijā, vai kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm attiecībā uz rezervuāru projektēšanu, uzstādīšanu un atbilstības novērtēšanu var nebūt noteiktas normatīvo aktu prasības.

Vienlaikus, projekts tiks paziņots Eiropas Komisijai un Eiropas Savienības dalībvalstīm izmantojot paziņošanas procedūru saskaņā ar Direktīvu (ES) 2015/1535, līdz ar to būs iespējams saskaņot šīs atkāpes ar Eiropas Komisiju attiecībā savstarpējās atzīšanas klauzulu izmantošanu.
Risinājuma apraksts
Ar Projektu 10.punkts tiek izteikts jaunā redakcijā paredzot mazāk ierobežojošas normas attiecībā uz kādā Eiropas Savienības dalībvalstī vai Turcijā, vai kādā Eiropas Ekonomikas zonas valstī ražotu vai apgrozībā laistu rezervuāru, ar nosacījumu, ka attiecīgās valsts tiesiskai regulējums nodrošina līdzvērtīgu šo noteikumu prasību izpildi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Izvērtējums veikts informatīvā ziņojuma “Par degvielas pastāvīgas uzglabāšanas nosacījumiem un apjomu kritisko infrastruktūru nodrošinošo iestāžu un komersantu objektos” ietvaros, kur secināts, ka šādi grozījumi novērsīs pretrunas saistošajos normatīvajos aktos, kā arī nodrošinās rezervuāru darbības nepārtrauktību, tai skaitā atvieglos komersantiem darbības ar rezervuāriem.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Akreditētas sertificēšanas institūcijas; Rezervuāru ražotāji un izplatītāji; Būvkomersanti (būvdarbu veicēji, būvuzraudzības veicēji, autoruzraugi); Būvniecības ierosinātāji.
Ietekmes apraksts
Grozījumi novērsīs pretrunas rezervuāru saistošajos normatīvajos aktos, kā arī nodrošinās rezervuāru darbības nepārtrauktību, tai skaitā atvieglos komersantiem darbības ar rezervuāriem, kuri kā būves tiek būvētas uz vietas objektā būvniecības procesa ietvaros.
Ciktāl rezervuārs ir būve, tad šādas būves būvniecības procesu regulē MK 253/2017. Šajos noteikumus, atkarībā no būves gabarītiem (rezervuāra gadījumā tilpuma) ir noteikta nepieciešamā būvniecības ieceres dokumentācijas (būvprojekta) saturs, kā arī prasības pieņemšanai ekspluatācijā. Papildus jau būvniecības regulējumā tiek apskatīti jautājumi par obligāto ekspertīzi (sk. MK 500/2014 46.punktu). Būvniecības likumā jau ir arī noteikta būvniecības procesa dalībnieku atbildība (gan projektētāja, gan būvdarbu veicēja (būvuzņēmēja)) (sk. Būvniecības likuma 19.2 panta pirmo un ceturto daļu). Līdz ar to, šos jautājumus nav jāapskata MK 339/2006.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32015L1535
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 9.septembra Direktīva (ES) 2015/1535, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un Informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā
Apraksts
Direktīva 2015/1535 paredz tehnisko paziņošanas kārtību tehnisko noteikumu un Informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā
ES tiesību akta CELEX numurs
32008R1272
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 16.decembra Regulu Nr. 1272/2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar ko groza un atceļ Direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 (turpmāk – Regula Nr. 1272/2008)
Apraksts
Regula Nr. 1272/2008 ir Eiropas Savienības 2008. gada normatīvais regulējums, ar ko Eiropas Savienības ķīmisko vielu un maisījumu klasifikācijas, marķēšanas un iepakošanas sistēmu saskaņo ar ķīmisko vielu klasificēšanas un marķēšanas Globāli harmonizēto sistēmu (GHS), lai veicinātu vispasaules tirdzniecību, vienlaikus aizsargājot cilvēku veselību un vidi.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 9.septembra Direktīva (ES) 2015/1535, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un Informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz prasības stacionāru rezervuāru projektēšanai, izgatavošanai un uzstādīšanai, kā arī to tirdzniecībai un piedāvāšanai tirgū, tad šis noteikumu projekts ir uzskatāms par tehnisko noteikumu projektu. Tehniskais noteikumu projekts tiks paziņots Eiropas Komisijai izvērtēšanai, izmantojot Tehnisko noteikumu informācijas sistēmas (TRIS), tad kad projekts tiks saskaņots ar visām iesaistītajām pusēm pirms iesniegšanas Ministru kabinetā.
Noteikumu projektam 2025.gada 19.martā noslēgusies saskaņošana ar Eiropas Komisiju un Eiropas Savienības dalībvalstīm, noteikumu projekts saskaņots bez iebildumiem un komentāriem, tai skaitā saskaņojot arī noteikumu 10.punktā precizēto savstarpējās atzīšanas klauzulu un tās piemērošanu.
 
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 16.decembra Regulu Nr. 1272/2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar ko groza un atceļ Direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 (turpmāk – Regula Nr. 1272/2008)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1272/2008 I pielikums
Projekta 4.punkts (noteikumu 3.1.apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 1272/2008 I pielikums
Projekta 4.punkts (noteikumu 3.2.apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 1272/2008 I pielikums
Projekta 4.punkts (noteikumu 3.3.apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 1272/2008 VI pielikums
Projekta 22.punkts (noteikumu 40.5.apakšpunkts) 
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulā Nr. 1272/2008 paredzētā dalībvalstu rīcības brīvība nav attiecināma uz šiem noteikumiem
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar
Cita informācija
Nav

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/2e5bf48e-4a8f-4b68-80ea-b923936ff095

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības līdzdalības ietvaros komentāri un viedokļi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs
  • akreditētas sertificēšanas institūcijas, kas veic darbības saistībā ar rezervuāru atbilstības novērtēšanu

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk