Anotācija (ex-ante)

22-TA-3133: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir no jauna izdot Ministra kabineta noteikumus, kas nosaka zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanas kritērijus, atzīšanas un tās atsaukšanas kārtību, darbības nosacījumus un kontroles kārtību, kā arī institūciju, kura atzīst un kontrolē ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas atbilstoši Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 9. panta pirmajai daļai.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 9. panta pirmā daļa

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumi Nr. 753 "Zvejas un akvakultūras produktu ražotāju grupu atzīšanas kritēriji, kā arī ražotāju grupu darbības nosacījumi un tās kontroles kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 753), kas izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma (turpmāk – likums) 9. panta otro daļu. Saeima 2022. gada 5. maijā pieņēma likumu "Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā”, ar ko likuma 9. panta otrā daļa tika izteikta jaunā redakcijā, un paredzēja, ka Ministru kabinets nosaka zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanas kritērijus, atzīšanas un tās atsaukšanas kārtību, darbības nosacījumus un kontroles kārtību, kā arī institūciju, kura atzīst un kontrolē ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas.
Likuma pārejas noteikumu 27. punktā noteikts, ka likuma 9. panta jaunā redakcija stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī. Līdz likuma 9. panta jaunajā redakcijā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31. decembrim piemērojami noteikumi Nr. 753, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
Ir sagatavots jauns Ministru kabineta noteikumu projekts "Zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanas kritēriji, darbības nosacījumi un tās kontroles kārtība" (turpmāk – projekts).
Projekts pēc būtības nemaina līdzšinējo tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar 2023. gada 1. janvāri stājas spēkā grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 9. pantā, kas paredz jaunu deleģējumu Ministru kabineta noteikumu izdošanai. Lai atrisinātu šo problēmu, ir sagatavots noteikumu projekts par zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanas kritērijiem, darbības nosacījumiem un tās kontroles kārtību.
 
Risinājuma apraksts
Projekts paredz noteikt kārtību, kādā atbilstoši Eiropas Savienības (turpmāk – ES) tirgus kopējai organizācijai tiek atzītas zvejas produktu ražotāju organizācijas, akvakultūras produktu ražotāju organizācijas un starpnozaru ražotāju organizācijas, kā arī noteikti to atzīšanas kritēriji, atzīšanas un tās atsaukšanas kārtība, darbības nosacījumi un kontroles kārtība, kā arī institūciju, kura atzīst un kontrolē ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas.
Projekts ir sagatavots arī saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (turpmāk – regula Nr. 1379/2013), Komisijas Īstenošanas 2013. gada 17. decembra regulu (ES) Nr. 1418/2013 par ražošanas un tirdzniecības plāniem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju (turpmāk – regula Nr. 1418/2013), Komisijas Īstenošanas regulu (ES) Nr. 1419/2013 par ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanu, ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumu paplašināšanu un sliekšņa cenu publicēšanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju (turpmāk – regula Nr. 1419/2013) un Komisijas 2014. gada 3. marta ieteikumu par ražošanas un tirdzniecības plānu izstrādi un īstenošanu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes regulai (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju, kas nosaka ražotāju organizācijām izstrādājamo ražošanas un tirdzniecības plānu struktūru un šajos plānos iekļaujamos elementus, kā arī noteiktajām prasībām attiecībā uz ražotāju organizāciju atzīšanas kritērijiem, atzīšanas un tās atsaukšanas kārtību, jaunu starpnozaru ražotāju organizāciju veidošanu, kā arī kārtību par gada ziņojumā iekļauto pasākumu izpildi, nosakot mērķus ražotāju organizāciju darbībai saskaņā ar ES  Kopējo zivsaimniecības politiku.


 
Problēmas apraksts
Projektā ir jānosaka zvejas produktu ražotāju organizācijas, akvakultūras produktu ražotāju organizācijas un starpnozaru ražotāju organizācijas atzīšanas kritēriji un atzīšana.
Risinājuma apraksts
Zvejas produktu ražotāju organizācija var pretendēt uz atzīšanu, ja tā atbilst regulas Nr. 1379/2013 7., 8., 9., 14. un 17. panta nosacījumiem un kritērijiem attiecībā uz zvejas rajonu Baltijas jūrā un Baltijas jūras Rīgas līcī, t.i., zvejas produktu ražotāju organizācijas biedru īpašumā vai nomā jābūt vismaz 20 procentiem no to zvejas kuģu kopējā skaita, kuri reāli nodarbojas ar zveju attiecīgajā zvejas rajonā un ir reģistrēti Zemkopības ministrijas zvejas kuģu sarakstā. Savukārt par nomā esošajiem kuģiem jābūt noslēgtam vismaz 12 mēnešu ilgam nomas līgumam no dienas, kad attiecīgais biedrs ir saņēmis licenci komercdarbībai zvejniecībā.
Tāpat noteikts, ka pašu nozvejotām zivīm Baltijas jūrā vai Baltijas jūras Rīgas līcī jābūt vismaz 25 procenti no iepriekšējā zvejas gada un turpmāk no katra nākamā zvejas gada kopējā nozvejas apjoma, bet Latvijas iekšējos pašu nozvejotām zivīm ir jāveido vismaz 15 procentu no iepriekšējā zvejas gada un turpmāk no katra nākamā zvejas gada kopējā nozvejas apjoma.
Akvakultūras produktu ražotāju organizācija var pretendēt uz atzīšanu, ja tā atbilst regulas Nr. 1379/2013 7., 8., 9., 14. un 17. panta nosacījumiem un ja tās biedri iepriekšējā gada laikā izaudzējuši vismaz 25 procentus no attiecīgās dzīvnieku sugas kopējā izaudzētā produkcijas apjoma Latvijā.
Savukārt starpnozaru organizāciju var pretendēt uz atzīšanu, ja tā darbojas atbilstoši regulas Nr. 1379/2013 11., 12., 13., 16. un 17. panta nosacījumiem un to pārstāv vismaz trīs pārstāvji no divām apakšnozarēm – zvejas produktu ražotāji, akvakultūras produktu ražotāji, kā arī zvejas vai akvakultūras produktu apstrādes uzņēmumi vai vismaz tikpat daudz zvejas un akvakultūras produktu pirmo pircēju.
Ražotāju organizācija vai starpnozaru organizācija, kas pretendē uz atzīšanu, iesniedz dienestā atzīšanas pieteikuma veidlapu saskaņā ar regulas Nr. 1419/2013 I pielikuma prasībām.
Lauksaimniecības un lauku atbilstības likuma 9. panta pirmā daļa paredz pilnvarojumu attiecībā uz ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas atzīšanas kritērijiem un atzīšanu (noteikts ar projekta 2., 3., 4., 5. un 6. punktu).
 
Problēmas apraksts
Projektā ir jānosaka zvejas produktu ražotāju organizācijas, akvakultūras produktu ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas atzīšanas un tās atsaukšanas kārtība.
 
Risinājuma apraksts
Dienests veic regulas Nr. 1379/2013 18. panta 1. punktā minētās pārbaudes, lai pārliecinātos par to, ka ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas ievēro noteiktos atzīšanas nosacījumus. Zemkopības ministrija pēc attiecīgās informācijas saņemšanas no dienesta par pārbaužu rezultātiem, ja nepieciešams, sniedz attiecīgu paziņojumu Eiropas Komisijai par ikvienu lēmumu atsaukt vai piešķirt atzīšanu atbilstoši regulas Nr. 1379/2013 20. panta 2. punkta prasībām.
Dienests arī veic regulas Nr. 1379/2013 28. panta 7. punktā minētās pārbaudes, lai pārliecinātos par to, ka ražotāju organizācija izpilda noteiktos pienākumus. Dienests var lemt par ražotāju organizācijas atzīšanas atsaukšanu, ja konstatē neatbilstību saskaņā ar regulas Nr. 1379/2013 28. panta 7. punktā noteikto.
Lauksaimniecības un lauku atbilstības likuma 9. panta pirmā daļa paredz pilnvarojumu attiecībā uz ražotāju organizācijas atzīšanas un tās atsaukšanas kārtību (noteikts ar projekta 11., 12. un 13. punktu).
 
Problēmas apraksts
Projektā ir jānosaka ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas darbības nosacījumi un kontroles kārtība.
 
Risinājuma apraksts
Ražotāju organizācijai izstrādā ražošanas un tirdzniecības plānu, un tā struktūra atbilst regulas Nr. 1418/2013 pielikumā noteiktajām prasībām un projekta pielikuma vadlīnijām par ražošanas un tirdzniecības plānu izveidi.
Ražotāju organizācija katru gadu līdz 1. martam iesniedz dienestā gada ziņojumu par ražošanas un tirdzniecības plānu izpildi saskaņā ar regulas Nr. 1379/2013 28. panta 5. punktu. 
Dienests izvērtē gada ziņojumu mēneša laikā, bet, ja dienests pieprasa ražošanas organizācijai papildu informāciju, tad izskatīšanas termiņš tiek pagarināts par 15 darbdienām pēc papildu informācijas iesniegšanas. Dienests ir tiesīgs lemt par ražotāju organizācijas atzīšanas atsaukšanu, ja konstatē neatbilstības saskaņā ar regulas Nr. 1379/2013 28. panta 7. punktu.
Lauksaimniecības un lauku atbilstības likuma 9. panta pirmā daļa paredz pilnvarojumu attiecībā uz ražotāju organizācijas un  starpnozaru organizācijas darbības nosacījumiem un kontroles kārtību (noteikts ar projekta 7., 8., 9. un 11. punktu).
 
Problēmas apraksts
Projektā ir jānosaka institūcija, kura atzīst un kontrolē ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas.
 
Risinājuma apraksts
Dienests ir kompetentā iestāde, kas pieņem lēmumu par ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanu atbilstoši regulas Nr. 1379/2013 14. un 16. pantam un regulas Nr. 1419/2013 2. un 4. pantam, kā arī izvērtē ražotāju organizācijas sagatavoto gada ziņojumu par ražošanas un tirdzniecības plāna izpildi saskaņā ar regulas Nr. 1379/2013 28. panta 5. punktu un projekta pielikuma vadlīnijām. Dienests veic gan regulas Nr. 1379/2013 18. panta 1. punktā minētās pārbaudes, gan regulas Nr. 1379/2013 28. panta 7. punktā minētās pārbaudes, lai pārliecinātos par to, ka ražotāju organizācija izpilda noteiktos pienākumus.
Lauksaimniecības un lauku atbilstības likuma 9. panta pirmā daļa paredz pilnvarojumu attiecībā uz institūciju, kas atzīst un kontrolē ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas (noteikts ar projekta 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 13. punktu).
 
Problēmas apraksts
Projekta 5., 6., 7., 8. un 9. punkts (4. redakcija) ir svītroti, jo noteica, ka attiecīgā ražotāju organizācija vai starpnozaru organizācija var paplašināt noteikumus un dalībvalsts var tos padarīt saistošus ražotājiem, kas nav šīs organizācijas locekļi atbilstoši regulas Nr. 1379/2013 22. un 23. panta noteiktajām prasībām.
 
Risinājuma apraksts
Patlaban neviena no  atzītajām ražošanas organizācijām nav izteikušas interesi paplašināt noteikumus atbilstoši regulas Nr. 1379/2013 22. un 23. panta prasībām, lai šie noteikumi tiktu padarīti saistoši ražotājiem, kas nav šīs organizācijas locekļi.
 
Problēmas apraksts
Lauksaimniecības un lauku atbilstības likuma 9. panta pirmā daļa paredz pilnvarojumu attiecībā uz atbalsta piešķiršanas kārtību.
 
Risinājuma apraksts
Atbalsta piešķiršanas kārtība nav iekļauta projektā, jo tā ir noteikta ar Ministru kabineta 2022. gada 16. augusta noteikumiem Nr. 510 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Atzītu ražotāju organizāciju plānu īstenošana"".
 
Problēmas apraksts
Lauksaimniecības un lauku atbilstības likuma 9. panta pirmā daļa paredz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt ražotāju grupu, ražotāju organizāciju, ražotāju organizāciju apvienību un starpnozaru organizāciju atzīšanas kritērijus, atzīšanas un tās atsaukšanas kārtību, darbības nosacījumus un kontroles kārtību, atbalsta piešķiršanas kārtību, kā arī institūciju, kura atzīst un kontrolē ražotāju grupas, ražotāju organizācijas, ražotāju organizāciju apvienības un starpnozaru organizācijas.
 
Risinājuma apraksts
Pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku atbilstības likuma 9. panta pirmo daļu, tiks izdoti vairāki Ministru kabineta noteikumi.
Tā kā Eiropas Savienības tieši piemērojamie normatīvie akti paredz dalībvalstīm iespēju saistībā ar sektorālajām intervencēm atbalstīt ne tikai ražotāju organizācijas zivsaimniecības nozarē, bet arī citos sektoros (tostarp atzītu ražotāju grupu īstenotas darbības programmas pārejas periodā līdz četriem gadiem).
Patlaban (20.12.2022., 22-TA-3549) ministrijām ir iesniegts atzinuma sniegšanai Ministru kabineta noteikumu projekts "Ražotāju organizāciju atzīšanas un atbalsta piešķiršanas kārtība". Minētais noteikumu projekts paredz ražotāju grupu, ražotāju organizāciju, ražotāju organizāciju apvienību un starpnozaru organizāciju atzīšanas kritērijus, atzīšanas un tās atsaukšanas kārtību, darbības nosacījumus un kontroles kārtību citos sektoros.
Tādi subjekti kā ražotāju grupas vai ražotāju organizāciju apvienības zivsaimniecības nozari regulējošajos Eiropas Savienības normatīvajos aktos ir saukti par ražotāju organizācijām (regulas Nr. 1419/2013 1. pants), tāpēc noteikumu projektā tiek saglabāta regulā minētā definīcija vienotas izpratnes dēļ.
Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumi Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" pieļauj, ka atbilstoši vienā likuma pantam ietvertajam deleģējumam tiek izdoti vairāki noteikumi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts varētu ietekmēt zvejniekus, akvakultūras nozares uzņēmumus, zivju apstrādes uzņēmumus un zvejas un akvakultūras produktu tirgotājus, kam nākotnē būtu interese veidot ražotāju organizācijas. Patlaban Latvijā ir trīs atzītas ražotāju organizācijas, kas darbojas zvejniecībā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Apvienojoties ražotāju organizācijās, tiks veicināta mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspēja.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Apvienojoties ražotāju organizācijās, tiks veicināta mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspēja.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Tiks veicināta mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspēja.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1379
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regula (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1418
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas regula (ES) Nr. 1418/2013 par ražošanas un tirdzniecības plāniem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1419
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas regula (ES) Nr. 1419/2013 par ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanu, ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumu paplašināšanu un sliekšņa cenu publicēšanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regula (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1379/2013
7. pants
2. un 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
8. pants
2. un 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
12. pants
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
13. punkts
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
14. pants
2., 3. un 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, bet paredz ražotāju organizāciju ekonomiskās aktivitātes kritērijus.
Regulas Nr. 1379/2013
16. pants
4. un 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, bet paredz dalībniekiem piederošas būtiskas ražošanas daļas kritērijus.
Regulas Nr. 1379/2013
17. pants
2., 3. un 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
28. panta 1.un 2.punkts
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
28. panta 4. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
6. pants
2. un 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
9. pants
2. un 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
10. pants
2. un 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
11. punkts
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
18. panta 1. punkts
11. un 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
20. panta 2. punkts
13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
28. panta 5. punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1379/2013
28. panta 7. punkts
11.un 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Normu ieviešana ir obligāta.
Regula Nr. 1379/2013 paredz noteiktu rīcības brīvību dalībvalstij, atļaujot dalībvalsts teritorijā interpretēt terminus "pietiekama ekonomiskā aktivitāte" (14. panta 1. punkta "b" apakšpunkts), kā arī "būtiska ražošanas daļa" (16. panta 1. punkta "b" apakšpunkts). Izmantojot šo iespēju, Latvija ir noteikusi noteikumu projekta 2.–4. punktā iekļautos kritērijus.
Regulas Nr. 1379/2013 14. panta 1. punktā  paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij ir ieviesta ar projekta 2., 3. un 5. punktu, un regulas 16. panta 1. punktā paredzēta rīcības brīvība ieviesta ar projekta 4. un 5. punktu, jo projekta punkti ir saskaņoti ar ražotāju organizācijām, kuras pārstāv zvejas ražošanas uzņēmumi.
Regulas Nr. 1379/2013 22., 23. un 24. pantā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij nav izmantota, jo pašlaik atzītās ražotāju organizācijas nav izrādījušas interesi par ražotāju organizāciju noteikumu paplašināšanu, lai tos attiecinātu uz tiem ražotājiem, kas nav ražotāju organizācijas locekļi un tirgo produktus apgabalā, kura pārstāvis ir ražotāju organizācija.
Regulas Nr. 1379/2013 35. pants 4. punkts nav ieviests un paredzētā rīcība brīvība dalībvalstij nav izmantota, jo ražotāju organizācijas par šādu nosacījumu nav izrādījušas interesi.






 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
Pilns regulas Nr. 1379/2013 ietekmes novērtējums (angļu valodā), ko īstenojušas Eiropas Savienības institūcijas, pieejams tīmekļvietnē http://ec.europa.eu/fisheries/reform/impact_assessments_en.htm 
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas regula (ES) Nr. 1418/2013 par ražošanas un tirdzniecības plāniem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1418/2013
1. pants
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1418/2013
2. pants
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1418/2013
3.pants
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1418/2013 pielikums
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
 
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas regula (ES) Nr. 1419/2013 par ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanu, ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumu paplašināšanu un sliekšņa cenu publicēšanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1419/2013
2. pants
5. punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1419/2013
4. pants
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1419/2013
I pielikums
6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1419/2013
1. pants
1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1419/2013
3. pants
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/e791e693-7990-49e7-8b88-8059116e4614

 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

20.10.2022. projekts nosūtīts Zivsaimniecības konsultatīvās padomes locekļiem. Papildu priekšlikumi un iebildumi nav saņemti. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi