Anotācija (ex-ante)

23-TA-37: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 870 "Noteikumi par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, jo īpaši sociālās, teritoriālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru" projektu iesniegumu atlases pirmo un otro kārtu un 13.1.5. specifisko atbalsta mērķi "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts pamatojoties uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20.panta 6. un 13.punktu, lai nodrošinātu sekmīgu un savlaicīgu Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu līdzekļu apguvi un ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programma “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – Darbības programma) kopējā mērķa un iznākumu rādītāju sasniegšanu ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda ietvaros.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību Darbības programmas 13.1.5. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē" (turpmāk – SAM 13.1.5.) īstenošanai atbilstoši 2022.gada 27. jūnijā apstiprinātajiem grozījumiem Darbības programmā, ar kuriem tika precizēti pieejamie resursi un īstenošanas kārtība REACT-EU finansējuma ietvaros īstenojamajiem specifiskā atbalsta mērķiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar 2021.gada 8.jūnija grozījumiem Darbības programmā, kuri apstiprināti ar Ministru kabineta rīkojumu Nr.406 “Grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība"” 2021.gadā 8.jūnijā (protokols Nr.46 32.§) (turpmāk- protokollēmums) tika atbalstīti Atveseļošanas palīdzības kohēzijai un Eiropas teritorijām (turpmāk – REACT-EU) finansējuma ietvaros pasākumi 67 600 001 euro apmērā, savukārt Eiropas Komisija (turpmāk – EK) apstiprinājusi tos 2021.gada 30.jūnijā, nosakot papildus finansējumu jaunā specifiskā atbalsta mērķī SAM 13.1.5.

Ņemot vērā 9.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, jo īpaši sociālās, teritoriālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru" (turpmāk – SAM 9.3.2.) līdzību ar SAM 13.1.5. un to, ka Darbības programma šos abus specifiskā atbalsta mērķus paredz īstenot ciešā sasaitē, ar SAM 13.1.5. īstenošanas nosacījumiem tika papildināti 2016. gada 20. decembra Ministru kabineta noteikumi Nr. 870 “Noteikumi par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, jo īpaši sociālās, teritoriālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru" projektu iesniegumu atlases pirmo un otro kārtu un 13.1.5. specifisko atbalsta mērķi "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē"” (turpmāk – MK noteikumi Nr.870).

Atbilstoši sākotnējām aplēsēm, tika paredzēts, ka kopumā REACT-EU ietvaros Latvijai 2022.gadam būs pieejami indikatīvi 60,2 milj. euro finansējuma. Savukārt, precīzu REACT-EU resursu sadalījumu pa dalībvalstīm nosaka EK (par katru piešķīruma gadu atsevišķi – 2021. un 2022. gads), balstoties uz katras dalībvalsts jaunākiem pieejamiem statistikas datiem par COVID-19 krīzes ekonomiskās un sociālās ietekmes nopietnību, tostarp iekšzemes kopprodukta (IKP) kritumu, bezdarba (kopējo un jauniešu) līmeni un dalībvalstu relatīvo labklājību.

EK 2021. gada 23. novembrī pieņēma lēmumu (ES) 2021/2055[1] par 2022. gadam paredzēto REACT-EU resursu sadalījumu dalībvalstīm, atbilstoši kuram 2022.gadam Latvijai tika piešķirts REACT-EU finansējums ievērojami mazākā apmērā nekā sākotnēji prognozēts.

Attiecīgi, pamatojoties uz minēto lēmumu, lai nodrošinātu iespēju nodeklarēt EK maksimāli iespējamo ar REACT-EU saistīto izdevumu apjomu un mazinātu deklarējamo izdevumu iztrūkuma risku, tika lemts pāriet uz 100% REACT-EU likmi Darbības programmā atsevišķajiem prioritārajiem virzieniem, kuros tiek sniegts atbalsts no REACT-EU resursiem.

Ņemot vērā pāreju uz 100% REACT-EU likmi Darbības programmā un COVID-19 pandēmijas izraisītās ārkārtas situācijas laikā pieņemto Ministru kabineta lēmumu veselības jomā[2], kas paredzēja COVID-19 krīzes mazināšanai plānoto slimnīcu izdevumu segšanu no valsts budžeta pilnā apjomā, tika lemts, ka arī SAM 13.1.5. ietvaros viss nacionālā līdzfinansējuma apjoms tiks atspoguļots kā valsts budžeta finansējums, iekļaujoties potenciāli deklarējamo un no EK atgūstamo izdevumu kopapjomā un palīdzot mazināt deklarējamo izdevumu iztrūkuma risku.

Ņemot vērā iepriekš minētos lēmumus, ar Darbības programmas grozījumiem Nr.8, kurus EK ir apstiprinājusi 2022. gada 22. jūlijā, tika precizēti REACT-EU pieejamie resursi un īstenošanas kārtība, tai skaitā SAM 13.1.5. īstenošanas nosacījumi.
Neskatoties uz to, ka SAM 13.1.5. kopējais finansējums tika saglabāts iepriekšējā apjomā, tika samazināta REACT-EU ERAF finansējuma daļa. Attiecīgi, atbilstoši samazinātajam REACT-EU ERAF finansējumam, Darbības programmā tika precizēts finansējuma sadalījums pa gadiem, ka arī samazināti SAM 13.1.5. plānotie sasniedzamie rezultāta un iznākuma rādītāji:
- iznākuma rādītājs “i.13.1.5.a” – uzlaboto ārstniecības iestāžu skaits, kurās attīstīta infrastruktūra veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai, – samazināts no 8 ārstniecības iestādēm uz 7;
- iznākuma rādītājs “i.13.1.5.b (CV12)” – attīstītās infrastruktūras vērtība COVID-19 seku mazināšanai – kopējās publiskās izmaksas noteiktas atbilstoši pieejamajam REACT-EU ERAF finansējumam – 51 573 785 euro;
- rezultāta rādītājs “r.13.1.5.a (CV8)” – izveidota papildus gultas vieta Covid-19 pacientiem, – gultas vietu skaits par REACT-EU ERAF finansējumu samazināts no 454 uz 449.

Būtiski atzīmēt, ka iepriekš minētie SAM 13.1.5. rezultāta un iznākuma rādītāji ir Darbības programmas veidotie specifiskie rādītāji un Darbības programmā tie ir nosakāmi atbilstoši pieejamajam REACT-EU ERAF finansējuma apjomam. Dati par tiem SAM 13.1.5. īstenotajos projektos tiks uzkrāti un ievadīti Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā 2014.–2020. gadam atbilstoši normatīvajam regulējumam. Savukārt, kopumā SAM 13.1.5. ietvaros plānots veikt ieguldījumus veselības aprūpes infrastruktūrā kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības uzlabošanai ārkārtējo situāciju gadījumos 67 600 001 euro apmērā​​​​​​, tai skaitā par REACT-EU ERAF finansējumu – 51 573 785 euro, kas veido aptuveni 76,29 % no kopējā SAM 13.1.5. pieejamā finansējuma, un nacionālo līdzfinansējumu – 16 026 216 euro (aptuveni 23,71 % no kopējā SAM 13.1.5. pieejamā finansējuma). Kopumā SAM 13.1.5. īstenojamo projektu ietvaros vēl aizvien plānots izveidot 454 papildus gultas vietas Covid-19 pacientiem (par REACT-EU ERAF finansējumu – 51 573 785 euro un valsts budžeta finansējumu (turpmāk - VB) – 16 026 216 euro), un dati, par izveidotām papildus gultas vietām Covid-19 pacientiem no VB projekta ietvaros, tiks uzkrāti projektos, bet netiks ziņoti EK, ņemot vērā to, ka šie pasākumi tiek finansēti no VB. Minētie pasākumi tiks ieviesti 8 ārstniecības iestādēs. Visām 8 ārstniecības iestādēm tiks piesaistīts REACT-EU ERAF finansējums.

[1] Komisijas Īstenošanas lēmums (ES) 2021/2055 (2021. gada 23. novembris), ar ko groza Īstenošanas lēmumu (ES) 2021/182 nolūkā noteikt 2022. gadam paredzēto REACT-EU resursu sadalījumu pa dalībvalstīm (izziņots ar dokumenta numuru C(2021) 8271)

[2] Ministru kabineta 2020.gada 2.jūnija sēdes protokols Nr.38 49.§ (TA-1034) “Informatīvais ziņojums "Par pasākumiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai"”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sākotnēji saskaņā ar protokollēmuma 4.1.5. punktu Veselības ministrijai tika atļauts uzņemties līgumsaistības SAM 13.1.5. ietvaros par REACT–EU ERAF finansējumu 57 460 000  euro un nacionālo līdzfinansējumu 10 140 001 euro (kopā 67 600 001 euro).

Šobrīd, atbilstoši Darbības programmā veiktajiem grozījumiem Nr.8, SAM 13.1.5. pieejamais finansējums ir 67 600 001 euro, tai skaitā REACT-EU ERAF finansējums – 51 573 785 euro un nacionālais līdzfinansējums – 16 026 216 euro.

Lai salāgotu SAM 13.1.5. īstenošanu regulējošos normatīvos aktus un dokumentus ar šobrīd spēkā esošo Darbības programmas redakciju, ir nepieciešami tehniskie grozījumi MK noteikumos Nr.870.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu SAM 13.1.5. Ministru kabineta noteikumu atbilstību šobrīd spēkā esošajai Darbības programmas redakcijai, ir nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus MK noteikumos Nr.870.

Noteikumu projekts paredz šādas izmaiņas MK noteikumos Nr.870:
1)       precizēt un noteikt uzraudzības rādītāju vērtības bez dalījuma pa REACT-EU piešķīrumiem;
Ņemot vērā to, ka šobrīd MK noteikumos Nr. 870 SAM 13.1.5. specifiskie rezultāta un iznākuma rādītāji ir sadalīti pa gadiem – 2021.gadam atbilstoši Darbības programmā garantētajai daļai un 2022.gadam atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 8. jūnija protokollēmumam (prot. Nr. 46 32.§ 5. punkts), noteikumu projekts paredz precizēt 7.1.2., 7.2.4. un 7.2.5. apakšpunktus, nosakot SAM 13.1.5. rādītājus bez dalījuma pa REACT-EU piešķīrumiem, tai skaitā:
- izteikt 7.1.2. apakšpunktu jaunā redakcijā un svītrot 7.1.2.1. un 7.1.2.2. apakšpunktus;
- izteikt 7.2.4. un 7.2.5. apakšpunktus jaunā redakcijā un svītrot 7.2.4.1., 7.2.4.2., 7.2.5.1. un 7.2.5.2. apakšpunktus.
Ar noteikumu projektu tiek precizēts SAM 13.1.5. ietvaros sasniedzamais iznākuma rādītājs – SAM 13.1.5. ietvaros attīstītās infrastruktūras vērtība Covid-19 seku mazināšanai – kopējās publiskās izmaksas 51 573 785 euro, kas sadalās sekojoši:
- VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” – 7 781 843 euro;
- SIA “Liepājas reģionālā slimnīca” – 2 212 568 euro;
- SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca" – 456 703 euro;
- SIA "Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca" – 2 212 568 euro;
- SIA "Vidzemes slimnīca" – 2 212 568 euro;
- SIA "Rēzeknes slimnīca" – 2 212 568 euro;
- SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" – 17 569 494 euro;
- VSIA "Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca" – 16 915 473 euro.

2) precizēt SAM 13.1.5. pieejamā attiecināmā finansējuma sadalījumu;
Tāpat, noteikumu projekts paredz precizēt SAM 13.1.5. pieejamo attiecināmo finansējumu atbilstoši Darbības programmā veiktajiem grozījumiem.
Pēc MK noteikumu Nr.870 grozījumu stāšanās spēkā, SAM 13.1.5. ietvaros plānotais attiecināmais finansējums būs 67 600 001 euro, tai skaitā ERAF no REACT-EU – 51 573 785 euro un nacionālais finansējums – 16 026 216 euro, kas būs atbilstošs šobrīd spēkā esošajai Darbības programmas redakcijai.

3) precizēt SAM 13.1.5. maksimālo attiecināmo ERAF finansējuma apmēru;
Šobrīd MK noteikumu Nr. 870 10.2. apakšpunkts nosaka, ka SAM 13.1.5. ietvaros projekta maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs nedrīkst pārsniegt 85 procentus, bet valsts budžeta finansējums – 15 procentus no SAM 13.1.5. plānotā kopējā publiskā attiecināmā finansējuma. Attiecināmais privātais līdzfinansējums, kas paredzēts ES fondu projektu valsts atbalsta nosacījumu izpildei, katram projektam tiek noteikts saskaņā ar MK noteikumu Nr.870 13. punktu.
Ar noteikumu projektu plānots precizēt SAM 13.1.5. ietvaros maksimālo publiskā attiecināmā finansējuma intensitāti, kur ERAF no REACT-EU finansējums nepārsniedz SAM 13.1.5. ietvaros pieejamo ERAF no REACT-EU finansējuma apmēru, bet valsts budžeta finansējums – SAM 13.1.5. ietvaros noteikto nacionālo līdzfinansējumu.

4) precizēt MK noteikumu Nr.870 1. pielikumu atbilstoši Darbības programmā veiktajām izmaiņām attiecībā uz SAM 13.1.5. piešķīrumu.

Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006 (turpmāk – EK regula Nr. 1303/2013), 71. panta 1. punkta c) apakšpunkta izpratnē, izmaiņas kas ietekmē darbības veidu, mērķus vai īstenošanas nosacījumus, tādējādi traucējot tās sākotnējo mērķu sasniegšanu. Līdz ar to, noteikumu projekta grozījumi nav uzskatāmi par būtiskām izmaiņām, jo ne darbības veids, ne mērķi netiek mainīti, noteikumu projekts paredz veikt precizējumus SAM 13.1.5. īstenošanas nosacījumos attiecībā uz papildus piešķirto REACT-EU ES fondu finansējumu, un šie precizējumi netraucē sākotnējo mērķu sasniegšanu.
Kopumā minētie grozījumi ir vērsti uz labāku SAM 13.1.5. mērķa sasniegšanu un iznākumu rādītāju sasniegšanu. Grozījumi prasīs izmaiņas īstenošanā esošajos projektos, uz kuriem attiecināmās izmaiņas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projektam nav negatīvas ietekmes uz SAM 9.3.2. un SAM 13.1.5. mērķu sasniegšanu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
100 796 293
-3 079 128
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
100 796 293
-3 079 128
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
125 148 630
224 843
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
125 148 630
224 843
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-24 352 337
-3 303 971
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-24 352 337
-3 303 971
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-3 303 971
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējums SAM 9.3.2. projektu iesniegumu atlases pirmās kārtas pirmās apakškārtas un otrās apakškārtas projektiem un otrās kārtas projektam ir plānots Finanšu ministrijas (Centrālās finanšu līgumu aģentūras) budžeta apakšprogrammā 62.08.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2014-2020)”.
   SAM 13.1.5. REACT-EU un SAM 9.3.2. finansējuma apguve pa gadiem un plānotais finansējums 2023.gadam ir norādīts atbilstoši Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā 2014.–2020. gadam pieejamai informācijai par SAM 9.3.2. un SAM 13.1.5. REACT-EU finansējuma saņēmēju finansēšanas plāniem.
    Atbilstoši šobrīd MK noteikumu Nr.870 8.punkta spēkā esošai redakcijai SAM 9.3.2. un SAM 13.1.5. ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 363 579 361 euro (no tā virssaistību finansējums – 40 312 177 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 273 340 959 euro (no tā virssaistību finansējums – 34 265 350 euro) un nacionālais finansējums – 90 238 402 euro (maksimālais valsts budžeta finansējums – 77 215 775 euro (no tā virssaistību finansējums – 4 612 096 euro) un minimālais privātais finansējums – 13 022 627 euro (no tā virssaistību finansējums – 1 434 731 euro)).
Atbilstoši Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā 2014.–2020. gadam pieejamai informācijai laika periodā no 2017.gada līdz 2023.gadam SAM 9.3.2. ietvaros finansējumu saņēmēju attiecināmā finansējuma faktiskā apguve ir sekojoša:
2017.gadā apgūts finansējums 1 975 445,49 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums 1 610 605,08 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 251 270,56 euro un privātais līdzfinansējums 113 569,85 euro);
2018.gadā apgūts finansējums 18 639 456,17 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums 15 402 930,82 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 1 965 780,31 euro un privātais līdzfinansējums 1 270 745,04 euro);
2019.gadā apgūts finansējums 15 775 444,73 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums 13 027 296,10 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 1 753 316,13 euro un privātais līdzfinansējums 994 832,50 euro);
2020.gadā apgūts finansējums 22 161 238,20  euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums 17 504 965,60 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 3 405 672,63 euro un privātais līdzfinansējums 1 250 599,97 euro);
2021.gadā apgūts finansējums 36 438 770,18 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums 26 123 083,29 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 8 583 067,31 euro un privātais līdzfinansējums 1 732 619,58 euro);
2022.gadā apgūts finansējums 107 231 447,74 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējumus 71 413 201,13 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 32 062 274,28 euro un privātais līdzfinansējums 3 755 972,33 euro);
2023.gadā plānots apgūt finansējumu 94 524 056,45 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējumus 70 738 396,06 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 19 272 831,74 euro un privātais līdzfinansējums 4 512 828,65 euro).
Finansējumu atlikumu 71 154,02 euro apmērā veido SAM 9.3.2. projektu ietvaros konstatētās neatbilstības, no kurām 60 480,93 euro ir ERAF finansējums, 6 403,85 euro – valsts budžeta līdzfinansējums un 4 269,24 euro – privātais līdzfinansējums.
Atbilstoši šobrīd MK noteikumu Nr.870 spēkā esošajai redakcijai SAM 13.1.5. attiecināmā finansējuma faktiskā apguve ir sekojoša:
2020.gadā apgūts finansējums 27 527,50  euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums no REACT-EU 21 730,21 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 3 834,58 euro un privātais līdzfinansējums 1 962,71 euro);
2021.gadā apgūts finansējums 688 486,09 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums no REACT-EU 543 490,92 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 95 906,11 euro un privātais līdzfinansējums 49 089,06 euro);
2022.gadā apgūts finansējums 33 605 943,17 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums no REACT-EU 26 836 882,33 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 4 735 912,34 euro un privātais līdzfinansējums 2 033 148,50 euro);
2023.gadā plānots apgūt finansējumu 36 409 599,47 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējumus no REACT-EU 30 057 896,14 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 5 079 505,37 euro un privātais līdzfinansējums 1 272 197,96 euro).
  Bet ņemot vērā noteikumu projektā paredzētās izmaiņas SAM 13.1.5. finansējumā, tad plānotais kopējais attiecināmais finansējums pēc noteikumu projekta stāšanās spēkā būs 363 579 361 euro (no tā virssaistību finansējums – 40 312 177 euro), tai skaitā ERAF finansējums –267 454 744 euro (no tā virssaistību finansējums – 34 265 350 euro) un nacionālais finansējums – 96 124 617 euro (maksimālais valsts budžeta finansējums –83 326 833 euro (no tā virssaistību finansējums – 4 612 096 euro) un minimālais privātais finansējums – 12 797 784 euro (no tā virssaistību finansējums – 1 434 731 euro)). Tai skaitā:
•           SAM 9.3.2. ietvaros plānotais attiecināmais finansējums ir vismaz 295 979 360 euro (no tā virssaistību finansējums – 40 312 177 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 215 880 959 euro (no tā virssaistību finansējums – 34 265 350 euro)  un nacionālais finansējums – 80 098 401 euro (maksimālais valsts budžeta finansējums – 67 300 617 euro (no tā virssaistību finansējums – 4 612 096 euro) un minimālais privātais līdzfinansējums – 12 797 784 euro (no tā virssaistību finansējums – 1 434 731 euro);
•           SAM 13.1.5. ietvaros plānotais attiecināmais finansējums ir vismaz 67 600 001 euro, tai skaitā ERAF no REACT-EU finansējums – 51 573 785 euro un nacionālais finansējums  vismaz – 16 026 216 euro.
Un pēc noteikumu projekta stāšanās spēkā SAM 13.1.5. ietvaros finansējuma faktiskā apguve būs sekojoša:
2020.gadā apgūts finansējums 27 527,50  euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums no REACT-EU 19 504,04 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 6 060,75 euro un privātais līdzfinansējums 1 962,71 euro);
2021.gadā apgūts finansējums 688 486,09 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums no REACT-EU 487 812,49 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 151 584,54 euro un privātais līdzfinansējums 49 089,06 euro);
2022.gadā apgūts finansējums 33 605 943,17 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums no REACT-EU 24 087 699,71 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 7 485 094,96 euro un privātais līdzfinansējums 2 033 148,50 euro);
2023.gadā plānots apgūt finansējumu 36 409 599,47 euro apmērā (t.sk. ERAF finansējums no REACT-EU 26 978 768,76 euro, valsts budžeta līdzfinansējums 8 383 475,75 euro un privātais līdzfinansējums 1 047 354,96 euro).
Kopumā noteikumu projektam finansiālā ietekme ir sekojoša:
- tiek samazināta ERAF finansējuma daļa no REACT-EU par 5 886 215,00 euro (t.sk. 2023.gadam – par 3 079 127,38 euro);
- tiek palielināta VB finansējuma daļa par 6 111 058,00 euro (t.sk. 2023.gadam – par 3 303 970,38 euro);
- tiek samazināta privātā līdzfinansējuma daļa par 224 843,00 euro (t.sk. 2023.gadam – par 224 843,00 euro).
Visus augstāk minētos budžeta ieņēmumus veido ERAF finansējums.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

Grozījumi MK noteikumos Nr. 870 neskar sabiedrību tiešā veidā, ņemot vērā to, ka tiesību akta projekts ir vērsts uz sekmīgu ar REACT-EU saistīto izdevumu deklarēšanu un MK noteikumu par SAM 9.3.2. un SAM 13.1.5. atbilstību Darbības programmā noteiktajiem mērķiem un rādītājiem.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Veselības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Atbildīgās iestādes funkcijas pilda Veselības ministrija, sadarbības iestādes funkcijas – Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmēji ir ārstniecības iestādes.
Ar noteikumu projektu noteiktie institūciju pienākumi tiks veikti esošo finanšu un darbinieku kapacitātes ietvaros, nepalielinot kopējās izmaksas.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi