Anotācija (ex-ante)

23-TA-2522: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 403 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt un uzlabot ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas pakalpojumu kvalitāti un nodrošināt pieslēgšanas iespējas" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekta izstrāde noteikta saskaņā ar Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2023. gada 25. aprīļa sēdes protokollēmuma (28. §) 6. punktu, kas nosaka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM) sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk - CFLA) izvērtēt nepieciešamību un iespējas pagarināt iznākuma rādītāja “Iedzīvotāju skaits, kuriem nodrošināti centralizēto notekūdeņu apsaimniekošanas pakalpojumu faktiskie pieslēgumi" (turpmāk - iznākuma rādītājs) sasniegšanas termiņu 5.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt un uzlabot ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas pakalpojumu kvalitāti un nodrošināt pieslēgšanas iespējas" (turpmāk - SAM 5.3.1.) projektiem un, ja nepieciešams, VARAM izstrādāt attiecīgus grozījumus MK noteikumos un iesniegt izskatīšanai MK kā steidzamus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai noteiktu nosacījumus, kādos gadījumos un kādā termiņā ir iespējams pabeigt projekta īstenošanu vai sasniegt projektā plānoto iznākuma rādītāju (un, ja attiecināms, projekta līmeņa rezultāta rādītāju) pēc 2023. gada 31. decembra.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK 2016. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 403 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt un uzlabot ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas pakalpojumu kvalitāti un nodrošināt pieslēgšanas iespējas" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr.403) paredz, ka projektus īsteno un projekta iesniegumā plānotos rādītājus sasniedz līdz 2023. gada 31. decembrim. Saskaņā ar CFLA sniegto izvērtējumu un finansējumu saņēmēju sniegto informāciju ir secināms, ka daļā ūdenssaimniecības jomas projektu objektīvu apstākļu dēļ (piemēram, Krievijas uzsāktais karš Ukrainā, energoresursu krīze, būvniecības cenu palielinājums, Covid-19 ietekme) vairākiem projektiem ir risks nesasniegt līgumos par projekta īstenošanu plānotās iznākuma rādītāja vērtības. Rādītājs ir sasniedzams, kad pieslēgumu no mājsaimniecības puses izveido privātpersona par saviem līdzekļiem. Vairākos projektos veidojas situācija, kad attiecināmais finansējums ir ieguldīts centralizēto notekūdeņu savākšanas tīklu izbūvē plānotajā apmērā un izdevumi deklarēti Eiropas Komisijai, bet būtiski kavēts tieši iznākuma rādītāja progress, jo potenciālie klienti pārskatījuši ieceri izveidot pieslēgumu. Līdz 2023. gada 9. novembrim ir jau pabeigti 29 projekti, 18 vēl ir īstenošanā (daži projekti tiks tuvākajā laikā pabeigti, jo izmaksāti noslēguma maksājumi vai tie šobrīd ir izskatīšanā vai sagatavošanā). 

SAM 5.3.1. ieviešanas sistēma paredz atmaksājamās palīdzības mehānismu. Atmaksājamā palīdzība ir finanšu līdzekļi (Kohēzijas fonda finansējums), kas finansējuma saņēmējam jāatmaksā CFLA, ja atbilstoši MK noteikumu Nr.403 29. punktam un atmaksājamās palīdzības aprēķināšanas vadlīnijām projekta īstenošanas rezultātā finansējuma saņēmējs nenodrošina projektā plānoto iznākuma rādītāja vismaz 85% apmērā un iedzīvotāju īpatsvara sasniegšanu (iedzīvotāju īpatsvara rādītājs pirmās atlases kārtas projektos ir viens no uzraudzības rādītājiem). Ja netiek pagarināts uzraudzības rādītāju sasniegšanas termiņš, saskaņā ar CFLA sniegto izvērtējumu vismaz 13 projektu gadījumā būtu jāpiemēro atmaksājamās palīdzības mehānisms.

CFLA ir izvērtējusi projektu īstenošanas progresu un ir secinājusi, ka vienā gadījumā (SIA "Rīgas ūdens" projektā Nr.5.3.1.0/20/I/001 "Ūdenssaimniecības attīstība Rīgā, 6.kārta") līdz 2023. gada 31. decembrim netiks pabeigta centralizēto notekūdeņu savākšanas tīklu būvniecība (būvdarbus paredzēts pabeigt 2024. gada otrajā pusgadā), savukārt vismaz 12 citos projektos, kur būvdarbi ir pabeigti, nepieciešams iznākuma rādītāja sasniegšanas pagarinājums, kas pārsniedz 2023. gada 31. decembri.

Līdz 2023. gada 9. novembrim SAM 5.3.1. līmenī sasniegtā iznākuma rādītāja vērtība ir 27 113 jeb 82,7%. Ievērojot izskatīšanā esošos maksājuma pieprasījumus, prognozējams, ka tuvākajā laikā vērtība tiks sasniegta 28 594 iedzīvotāji jeb 87,22%. Saskaņā ar Komisijas Īstenošanas regulas (ES) Nr. 215/2014 (2014. gada 7. marts), ar kuru paredz noteikumus, kā īstenot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu, attiecībā uz metodoloģiju klimata pārmaiņu mērķu sasniegšanas atbalstam, starpposma mērķu un galamērķu noteikšanu darbības rezultātu satvarā un intervences kategoriju nomenklatūru Eiropas strukturālajiem un investīciju fondiem, 6. pantā noteikto principu galamērķus uzskata par sasniegtiem, ja rādītājs ir sasniegts vismaz 85% apmērā. Ņemot vērā iepriekš minēto, var prognozēt, ka Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" līmenī iznākuma rādītājs tiks sasniegts apmērā, kas liek uzskatīt, ka mērķa vērtība ir izpildīta, un projekti, kam būs nepieciešams iznākuma rādītāja termiņa pagarinājums, neietekmēs jau sasniegtās un tuvākajā laikā sasniedzamās iznākuma rādītāja vērtības apmēru.

Projektā 5.3.1.0/20/I/001 “Ūdenssaimniecības attīstība Rīgā, 6.kārta” noslēgti pieci būvdarbu līgumi: Teikā, Vārves ielā, Nīcas ielā, Imantā un Ziepniekkalnā. Teikā būvdarbi pabeigti, bet nav nodoti ekspluatācijā, jo kavējas būvprojekta saskaņošana ar Rīgas domes Satiksmes departamentu. Vārves ielā un Nīcas ielā būvdarbi šobrīd rit atbilstoši plānotajam, bet iespējama kavēšanās ar būvprojekta saskaņošanu Rīgas domes Satiksmes departamentā, sekojoši arī ar nodošanu ekspluatācijā. Ziepniekkalnā darbi tiek kavēti un ir piesaistīti apakšuzņēmēji darbu pabeigšanai. Imantā būvdarbi objektā izpildīti vien 32% apmērā, un, visticamāk, tiks izsludināts jauns būvdarbu iepirkums, kas paredzēs darbu pabeigšanu 2024. gadā.

Darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" 2022. gadā veikti grozījumi, kas paredz SAM 5.3.1. kopējā iznākuma rādītāja vērtības precizēšanu (grozījumi Eiropas Komisijā apstiprināti 2022. gada 20. jūnijā). Līdz šim brīdim citi grozījumi MK noteikumos Nr.403 netika veikti, līdz ar to arī netika aktualizēta rādītāja vērtība. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumi Nr.403 neparedz iespēju projektu pabeigt vai uzraudzības rādītājus sasniegt pēc 2023. gada 31. decembra.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz veikt grozījumus MK noteikumos Nr.403, kas paredz rīcību šādām situācijām:
1) projektā ir pabeigti būvdarbi, bet nav sasniegts iznākuma rādītājs plānotajā apmērā,
2) projektā nav pabeigti būvdarbi un nav sasniegts arī iznākuma rādītājs plānotajā apmērā.

No noteikumu projekta izriet, ka finansējuma saņēmējam, iestājoties iepriekš minētajām situācijām, ir jāierosina grozījumi līgumā par projekta īstenošanu. Līdz ar to:
1) pirmajā gadījumā projektu uzskata par pabeigtu līdz 2023. gada 31. decembrim (atkarībā no grozījumos iekļautā projekta beigu termiņa) un tas ir funkcionāls, piešķirot pagarinājumu iznākuma rādītāja sasniegšanai ne ilgāku kā 2028. gada 31. decembris. Projektam tiek noteikts statuss "Pabeigts" un tam drīkst izmaksāt noslēguma maksājumu;
2) otrajā gadījumā projekta īstenošanas termiņu pagarina ne ilgāku kā 2024. gada 31. oktobris un piešķir pagarinājumu iznākuma rādītāja sasniegšanai ne ilgāku kā 2028. gada 31. decembris.

Gadījumā, ja arī līdz 2028. gada 31. decembrim netiks sasniegta projektā plānotā iznākuma rādītāja vērtība, projekts tāpat tiek uzskatīts par pabeigtu, bet ar tādu iznākuma rādītāju, kāds tas līdz tam sasniegts (sasniegto vērtību "nedzēš"), piemērojot atmaksājamās palīdzības mehānismu.

Ja iznākuma rādītājs nav sasniegts pilnā apmērā un projektu pabeidz ātrāk par 2023. gada 31. decembri, iznākuma rādītāja sasniegšanas maksimālais termiņš ir piecu gadu periods, bet ne ilgāk kā 2028. gada 31. decembris. 

Grozījumi, kas veicami līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu, nav uzskatāmi par būtiskiem un neietekmē projekta ietvaros veicamo darbību veidu, projekta mērķus vai īstenošanas nosacījumus, izņemot tikai tos, kas attiecas uz izmaksu attiecināmības un projekta pabeigšanas termiņu.

Skaidrojam, ka projektu iesniegumu atlases pirmajā kārtā projektiem kā uzraudzības rādītāji tika noteikti arī projekta līmeņa rezultāta rādītāji, kas atbilst MK noteikumu Nr. 403 4.2. apakšpunktā minētajiem. Līdz ar to noteikumu projektā ir norādīta atsauce ne vien uz iznākuma rādītāju, bet arī projekta līmeņa rezultāta rādītājiem. Projektu iesniegumu atlases otrajā, trešajā un ceturtajā kārtā projektos bija jāparedz tikai iznākuma rādītājs, īpatsvara parametrus iekļaujot projektā ne vairs kā uzraudzības rādītājus.

Informatīvais ziņojums par Finanšu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktualitātēm līdz 2023. gada 1. martam (pusgada ziņojums) (23-TA-407) skaidro rīcību situācijās, kad tiek secināts, ja projektu nevarēs pabeigt līdz 2023. gada 31. decembrim, bet vienlaikus to iespējams pabeigt līdz 2024. gada 31. decembrim. Minētajā gadījumā projekts netiks uzskatīts par nefunkcionējošu Eiropas Komisijas 2022.gada 14.decembra Vadlīniju par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.-2020.gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01) izpratnē. 

SAM 5.3.1. projektiem nav iespējams piemērot darbību pakāpenisku īstenošanu divos plānošanas periodos saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) (2021. gada 24. jūnijs) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 118. panta un 118a. panta nosacījumiem. Skaidrojam, ka "posmošanu" varētu attiecināt tikai uz vienu projektu (SIA "Rīgas ūdens" projektu Nr.5.3.1.0/20/I/001 "Ūdenssaimniecības attīstība Rīgā, 6. kārta"), projektā pēc 2023. gada 31. decembra tiks turpināti būvdarbi, ko plānots pabeigt 2024. gada otrajā pusē. Šāds gadījums saskaņā ar iepriekš minēto informatīvo ziņojumu uzskatāms par t.s. nacionāli nefunkcionējošu. SIA "Rīgas ūdens" īstenotajā projektā Kohēzijas fonda finansējuma daļa, kas netiks izmaksāta līdz 2023. gada beigām, ir ~450 000 euro. Finansējuma saņēmējs ir apliecinājis, ka tam ir pietiekama finanšu kapacitāte segt izmaksas no saviem līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta un uz kuriem neattiecas komercdarbības atbalsta nosacījumi, līdz ar to neradot ietekmi uz valsts budžetu. Izvēlētais risinājums (t.i. noteikt projektu par nacionāli nefunkcionējošu nevis posmos dalītu) ir ar vismazāko administratīvo slogu, jo nav nepieciešams:
- veikt grozījumus Darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" un ES kohēzijas politikas programmā 2021. - 2027. gadam;
- izstrādāt jaunus projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus specifiski tikai šim projektam, jo SAM 5.3.1. gadījumā tas ir vienīgais, kurā būvdarbi turpināsies pēc 2023. gada 31. decembra;
- nodrošināt atsevišķu projektu iesniegumu atlasi.
Izvērtējot lietderības un samērīguma aspektus, kā arī to, ka SIA "Rīgas ūdens" projekta gadījumā netiek radīta ietekme uz valsts budžetu, SAM 5.3.1. gadījumā netiek plānota darbību pakāpeniska īstenošana divos plānošanas periodos. Gadījumā, ja iestāsies iepriekš neparedzēti vai nepārvaramas varas apstākļi, tiks izvērtēti visi iespējamie risinājumi projekta pabeigšanai, tai skaitā prioritāri izskatot iespēju to noteikt kā nefunkcionējošu projektu, par ko tiek ziņots Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" noslēguma ziņojumā. Izvērtējot tā brīža lietderības apsvērumus, var tikt pieņemts arī lēmums par projektu dalīšanu posmos, tomēr šādas darbības iespējamība tiek vērtēta ar zemu iestāšanās varbūtību.

Projektiem, kam būvdarbi pabeigti un nepieciešams tikai iznākuma rādītāja termiņa pagarinājums, to īstenošana netiks pagarināta pēc 2023. gada 31. decembra - tie tiks uzskatīti par pabeigtiem, ievērojot nosacījumu, ka iznākuma rādītāja sasniegšanai nepieciešams papildu laiks ne garāks kā 2028. gada 31. decembris. Skaidrojam, ka pieslēgumu izbūves darbi un izmaksas nav iekļautas projektos, līdz ar to pieslēgumu izveides dēļ nav nepieciešams projekta īstenošanas termiņa pagarinājums.

Ņemot vērā, ka CFLA ir izvērtējusi projektu īstenošanas progresu un secinājusi, ka vienā gadījumā projektā būvdarbus paredzēts pabeigt līdz 2024. gada 31. oktobrim, pamatojošās dokumentācijas par pabeigtajām projekta darbībām (būvdarbiem) iesniegšanas termiņš noteikts 2024. gada 31. decembris. Finansējuma saņēmējs ir informējis CFLA, ka būvdarbu izmaksas segs no saviem līdzekļiem, uz kuriem neattiecas komercdarbības atbalsta nosacījumi. 

Finansējuma saņēmējam tiek izvirzīta prasība līdz 2024. gada 30. janvārim iesniegt noslēguma maksājuma pieprasījumu par izdevumiem, kas tam projektā radušies laikposmā līdz 2023. gada 31. decembrim, kaut arī projekts netiek vēl pabeigts. Šī norma ir līdzvērtīga tiem nosacījumiem, kas jāievēro projektiem, kam darbību īstenošana neturpinās 2024. gadā. Proti, saskaņā ar līguma par projekta īstenošanu vispārīgajiem noteikumiem noslēguma maksājuma pieprasījums iesniedzams sadarbības iestādē ne vēlāk kā 20 darba dienu laikā pēc līgumā par projekta īstenošanu noteiktā projekta darbību īstenošanas laika beigām. Tā kā nav vienotu noteikumu par projektiem, kam īstenošana turpinās pēc 2023. gada 31. decembra, šiem gadījumiem tiek noteikta atsevišķa norma, piemērojot nosacījumus, kas līdzvērtīgi projektos, ko pabeidz ES fondu attiecināmības perioda laikā.

Finansējuma saņēmējs, lai pieradītu un apliecinātu, ka projekta ietvaros plānotās darbības ir īstenotas pilnā apmērā, iesniedz tādu pat dokumentu kopu, kāds tas būtu jāiesniedz sadarbības iestādē līdz ar noslēguma maksājuma pieprasījumu, ja projekts tiktu izbeigts līdz 2023. gada 31. decembrim. Kā daļa no dokumentācijas ir akti par objektu pieņemšanu ekspluatācijā, saņemtas darbības atļaujas, noslēgti atbilstoši līgumi (ja iepriekš noslēgti tikai priekšlīgumi). Savukārt lai nodalītu darbības, kas tiks pabeigtas pēc 2023. gada 31. decembrim, izmanto darbu izpildes, pieņemšanas - nodošanas aktu u.c. informāciju, kurā fiksēts paveikto darbu apjoms.

MK noteikumos Nr. 403 tiek precizēts 29. punkts, jo projektā nevar tikt vienlaicīgi piemērota finanšu korekcija un atmaksājamā palīdzība. Vienlaikus precizēta norma par atmaksājamās palīdzības nosacījumiem (nodalot gadījumus, kad to nepiemēro), kas tādējādi nodrošina atbilstību aktuālajai vadlīniju par atmaksājamās palīdzības aprēķināšanu redakcijai. Iepriekš minētās vadlīnijas paredz precīzākus nosacījumus, kādos gadījumos to nepiemēro, ar noteikumu projektu nostiprinot tos arī MK noteikumos Nr.403. Izvērtējot dažādas situācijas, tika secināts, ka dažos gadījumos, kad tiek sasniegta tikai neliela daļa projektā plānotā iznākuma rādītāja, var tikt sasniegts iedzīvotāju īpatsvars, kuriem nodrošināti normatīvo aktu prasībām atbilstošu centralizēto notekūdeņu apsaimniekošanas pakalpojumu pieslēgumi. Līdz ar to noteikts minimālais iznākuma rādītāja izpildes slieksnis (65%), kuru sasniedzot un vienlaikus sasniedzot arī iedzīvotāju īpatsvara mērķa vērtību, projektā var netikt piemērots atmaksājamās palīdzības mehānisms. 

Tāpat arī precizēts 30. punkts, jo iznākuma rādītāja sasniegšanas termiņš tiek noteikts vienošanās vai līgumā par projekta īstenošanu, līdz ar to šī norma attiecas uz visiem projektiem (arī tiem, kam iznākuma rādītāja sasniegšanai noteikts laikposms pēc 2023. gada 31. decembra). 

Tā kā jaunas atlases kārtas netiks īstenotas, tiek dzēsts MK noteikumu Nr. 403 33. punkts.
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr.403 nav aktualizēta iznākuma rādītāja vērtība, kas noteikta līdz ar grozījumiem darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" (grozījumi Eiropas Komisijā apstiprināti 2022. gada 20. jūnijā).
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts precizē MK noteikumu Nr.403 4.1. apakšpunktā norādīto iznākuma rādītāja vērtību. Tā ir 32 782 iedzīvotāji. Līdz 2023. gada 9. novembrim sasniegtā iznākuma rādītāja vērtība kopā projektos visās atlases kārtās ir 27 113 iedzīvotāji jeb 82,7%. Ievērojot izskatīšanā esošos maksājuma pieprasījumus, prognozējams, ka tuvākajā laikā vērtība tiks sasniegta 28 594 iedzīvotāji jeb 87,22%.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Finansējuma saņēmējiem tiek noteikta prasība līdz 2023. gada 31. decembrim iesniegt grozījumus līgumā par projekta īstenošanu, kas uzskatāma par samērīgu prasību gadījumā, kad tiek pagarināts iznākuma rādītāja sasniegšanas termiņš, tādējādi mazinot risku finansējuma saņēmējiem atmaksāt Kohēzijas fonda finansējumu.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
Informatīvais ziņojums par Finanšu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktualitātēm līdz 2023. gada 1. martam (pusgada ziņojums) (23-TA-407)
Apraksts
Informatīvais ziņojums nosaka VARAM sadarbībā ar CFLA izvērtēt nepieciešamību un iespējas pagarināt iznākuma rādītāja sasniegšanas termiņu.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Finansējuma saņēmēji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmē SAM 5.3.1. finansējuma saņēmējus, kuru īstenotajos projektos konstatēts, ka būvdarbus nav iespējams pabeigt vai iznākumu rādītāju nav iespējams sasniegt līdz 2023. gada 31. decembrim.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Tikai vienā projektā konstatēts, ka būvdarbi tiks turpināti pēc 2023. gada 31. decembra. Finansējuma saņēmējs SIA "Rīgas ūdens" ir sniedzis informāciju, ka izmaksas, kas radīsies 2024. gadā, segs no saviem līdzekļiem, uz kuriem neattiecas komercdarbības atbalsta nosacījumi. MK noteikumu projektam nav ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetu.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Saskaņā ar MK 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Noteikumu projekta mērķis ir paredzēt iespēju pagarināt projekta īstenošanas termiņu līdz 2024.gada 31. oktobrim(šobrīd izvērtēts, ka tas attiecināms uz vienu gadījumu), kā arī noteikt maksimālo iznākuma rādītāja sasniegšanas termiņu, kas attiektos uz ~12 finansējuma saņēmējiem. Noteikumu projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, līdz ar to publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi