24-TA-859: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 18.daļa nosaka, ka finanšu ministram ir tiesības ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros pārdalīt apropriāciju no budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām uz finansēšanas klasifikācijas kategoriju kodiem, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un apropriācijas pārdalei nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci nominālajā izteiksmē atbilstoši Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmas Eiropas Savienībā metodoloģijai.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz 2024.gadam apropriācijas pārdali budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” ietvaros.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Veselības ministrijas (turpmāk - VM) budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” mērķis ir nodrošināt saskaņotu un nepārtrauktu Veselības ministrijas darbību, pilnveidot iekšējā darba organizāciju, uzlabot veselības aprūpes pakalpojuma kvalitāti, lai nodrošinātu efektīvu ārstēšanas procesu un optimizētu veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju skaitu un izvietojumu, kā arī sekmēt un veicināt iedzīvotāju un vides veselību, nodrošinot efektīvas politikas izstrādi un ieviešanu ar politikas dokumentu un normatīvo aktu palīdzību, sekmīgu Latvijas interešu aizstāvību ES institūcijās un starptautiskajās organizācijās, kā arī regulāru un efektīvu saikni ar sabiedrību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams veikt un attiecīgi rīkojuma projekts paredz 2024.gadam VM budžeta programmu ietvaros starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tai skaitā programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” samazināt izdevumus precēm un pakalpojumiem 11 214 euro apmērā un palielināt apropriāciju kategorijā “Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā” 11 214 euro apmērā, palielinot pamatkapitālu sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Lielstraupes pils”, lai 2024. gadā nodrošinātu valdes atlīdzību izmaksas 8 114 euro apmērā, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 1 914 euro apmērā un norēķinus ar pakalpojumu sniedzējiem 1 186 euro apmērā.
Atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 18.daļā noteiktajam finanšu ministram ir tiesības ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros pārdalīt apropriāciju no budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām uz finansēšanas klasifikācijas kategoriju kodiem, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un apropriācijas pārdalei nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci nominālajā izteiksmē atbilstoši Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmas Eiropas Savienībā metodoloģijai.
Atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 18.daļā noteiktajam finanšu ministram ir tiesības ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros pārdalīt apropriāciju no budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām uz finansēšanas klasifikācijas kategoriju kodiem, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un apropriācijas pārdalei nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci nominālajā izteiksmē atbilstoši Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmas Eiropas Savienībā metodoloģijai.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam Veselības ministrijas budžeta programmu (apakšprogrammu) ietvaros starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tai skaitā programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" samazināt izdevumus precēm un pakalpojumiem 11 214 euro apmērā un palielināt apropriāciju kategorijā "Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā" 11 214 euro apmērā, palielinot pamatkapitālu sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Lielstraupes pils", lai 2024. gadā nodrošinātu valdes atlīdzību izmaksas 8 114 euro apmērā, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 1 914 euro apmērā un norēķinus ar pakalpojumu sniedzējiem 1 186 euro apmērā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
-11 214
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
-11 214
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
11 214
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
11 214
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
11 214
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
11 214
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” un Finanšu ministrijas rīkojumiem uz 2023.gada 28.martu, Veselības ministrijas budžeta
programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”
Resursi izdevumu segšanai 5 963 872 euro;
dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 5 963 872 euro;
Izdevumi 5 963 872 euro, tai skaitā:
uzturēšanas izdevumi 5 958 303 euro;
kapitālie izdevumi 5 569 euro.
Rīkojuma projekts paredz apropriācijas pārdali 2024.gadam VM budžeta programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” ietvaros starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tai skaitā izdevumi precēm un pakalpojumiem (2000 kods) 11 214 euro apmērā samazināti, MK rīkojuma paredzētajām mērķim bija rezervēts finansējums VM budžeta programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” EKK2239 "Pārējie neklasificētie pakalpojumi", šobrīd ir saņemta informācija par kapitālsabiedrībām faktiskajām izmaksām 2024.gadā.
Apropriācija kategorijā “Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā” 11 214 euro apmērā palielināta, lai VM varētu nodrošināt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Lielstraupes pils” (turpmāk – Kapitālsabiedrība) pamatkapitāla palielināšanu, lai Kapitālsabiedrība varētu nodrošināt savu saistību segšanu.
Lai uzlabotu veselības nozares digitālo risinājumu pārvaldību un nodrošinātu sistēmisku pieeju digitālās veselības ekosistēmas attīstībai, VM 2023.gada rudenī uzsāka darbu pie informācijas un komunikācijas (turpmāk – IKT) sistēmu resora digitālo risinājumu projektu vadības uzlabojumiem, meklējot risinājumus atbalsta kapacitātei un kompetencei. Lai novērstu neefektīvu sistēmu uzturēšanu un risinājumu dublēšanu, tika pieņemts lēmums veicināt veselības resora IKT vides centralizāciju, veicinot novecojušu tehnoloģiju nomaiņu un jaunizveidotu platformu un risinājumu koplietošanu, nodrošinot veselības nozares specifiskās ekspertīzes veidošanu un zināšanu saglabāšanu resorā, vienlaikus nodrošinot aktīvu sadarbību ar privātā sektora pārstāvjiem, nevaldības sektora un akadēmiskā sektora pārstāvjiem, lai stiprinātu Latvijas pozīcijas arī Eiropas Savienības līmenī, piedaloties Eiropas veselības datu telpas veidošanā. Līdz ar to plānots veidot vienotu veselības Centru, kam jākļūst par līderi veselības resora digitālo pakalpojumu plānošanā un projektēšanā, pilotēšanā, piesaistot pasaules līmeņa talantus un risinājumus. Attīstot IKT kompetenču centru, plānots veselības nozares IKT kompetenču centru audzēt, palielinot tā kapacitāti resora funkciju centralizēšanas ietvaros, tam kļūs par resora pārstāvi IKT jautājumu risināšanā arī kopprojektos ar citiem resoriem, veicinot gan valsts koplietošanas risinājumu izmantošanu un attīstību, gan sadarbību ar citu resoru kompetences centriem un digitālās transformācijas iniciatīvām, iesaistoties arī Eiropas līmeņa veselības datu telpas attīstības pasākumos.
Veselības nozares IKT kompetenču centra izveidei valsts kapitālsabiedrības formā VM identificēja tās īpašumā esošo Kapitālsabiedrību, kuras līdzšinējās funkcijas ir nodotas citām ārstniecības iestādēm, un tā ir izmantojama Centra izveidei, jo ir pieņemts lēmums Kapitālsabiedrību neizmantot iepriekš ieplānotajam mērķim. Šobrīd saskaņošanas procesā atrodas konceptuālais ziņojums “Par veselības nozares Digitālo kompetenču centra izveidi” (TA-3329). Pēc konceptuālais ziņojuma pieņemšanas MK sēdē, tiks uzsākta praktiskā Centra izveide, tādēļ Kapitālsabiedrības patreizējā valde veic Kapitālsabiedrības vēsturisko darbību uzkrāto pasākumu un materiālo vērtību izvērtēšanu, nodošanu u.c. darbības, lai brīdī, kad Centrs tiks veidots Kapitālsabiedrības formātā, Kapitālsabiedrība būtu gatava uzsākt darbu bez vēsturiski uzkrātajām materiālajām, arhīviskajām vērtībām, apgrūtinājumiem un saistībām.
Kapitālsabiedrībai nav līdzekļu ar ko segt kārtējos izdevumus – valdes atlīdzība, nodokļi, revidenta atlīdzība un izdevumi par saņemtajiem pakalpojumiem – un Kapitālsabiedrība 2023.gadu noslēdza ar 17 927 euro lieliem zaudējumiem. Ņemot vērā, ka Kapitālsabiedrība savu darbību Centra vajadzībām varētu uzsākt ne ātrāk kā 2025.gada sākumā, tad ņemot vērā 2023.gada faktiskos zaudējumus, plānotos 2024.gada ieņēmumus un izdevumus, Kapitālsabiedrības darbības nodrošināšanai, līdz plānotajai Nacionālā veselības dienesta reorganizācijai, 2024.gadā kopā nepieciešams papildus finansējums 11 214 euro apmērā, kas veidojas no atlikuma uz 2024.gada 1.janvāri 284 euro apmērā un izdevumiem 11 498 euro apmērā (atlīdzībai 8 114 euro; darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas 1 914 euro un norēķini ar pakalpojumu sniedzējiem 1 470 euro, (t.sk. revidenta atlīdzībai 1000 euro)).
Kapitālsabiedrības darbības nodrošināšanai, līdz plānotajai Nacionālā veselības dienesta reorganizācijai, 2024.gadā kopā nepieciešams papildus finansējums 11 214 euro apmērā, kas veidojas no atlikuma uz 2024.gada 1.janvāri 284 euro apmērā un izdevumiem 11 498 euro apmērā (atlīdzība valdei (viens valdes loceklis atlīdzība 700 euro mēnesī no 01.01.2024 līdz 31.12.2024) 1 914 euro; darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas un norēķini ar pakalpojumu sniedzējiem 1 470 euro (valsts nodeva par darbībām Uzņemu reģistrā 440 euro, Swedbank norēķinu konta komisija 30 euro; revidenta pakalpojums par 2023.gada pārskata atzinumu 1 000 euro) (skatīt anotācijas pielikumu).
Tai skaitā attiecināmie izdevumi no papildus novirzāmā finansējuma valdes atlīdzību izmaksas 8 114 euro apmērā, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas 1 914 euro apmērā un norēķinus ar pakalpojumu sniedzējiem 1 186 euro apmērā.
Detalizēts skaidrojums par kādiem pakalpojumiem nepieciešams veikt samaksu 1 470 euro apmērā:
- valsts nodeva par darbībām Uzņemu reģistrā 440 euro;
- Swedbank norēķinu konta komisija 30 euro;
- revidenta pakalpojums par 2023.gada pārskata atzinumu 1 000 euro.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši šā rīkojuma 1.punktam.
programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”
Resursi izdevumu segšanai 5 963 872 euro;
dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 5 963 872 euro;
Izdevumi 5 963 872 euro, tai skaitā:
uzturēšanas izdevumi 5 958 303 euro;
kapitālie izdevumi 5 569 euro.
Rīkojuma projekts paredz apropriācijas pārdali 2024.gadam VM budžeta programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” ietvaros starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tai skaitā izdevumi precēm un pakalpojumiem (2000 kods) 11 214 euro apmērā samazināti, MK rīkojuma paredzētajām mērķim bija rezervēts finansējums VM budžeta programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” EKK2239 "Pārējie neklasificētie pakalpojumi", šobrīd ir saņemta informācija par kapitālsabiedrībām faktiskajām izmaksām 2024.gadā.
Apropriācija kategorijā “Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā” 11 214 euro apmērā palielināta, lai VM varētu nodrošināt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Lielstraupes pils” (turpmāk – Kapitālsabiedrība) pamatkapitāla palielināšanu, lai Kapitālsabiedrība varētu nodrošināt savu saistību segšanu.
Lai uzlabotu veselības nozares digitālo risinājumu pārvaldību un nodrošinātu sistēmisku pieeju digitālās veselības ekosistēmas attīstībai, VM 2023.gada rudenī uzsāka darbu pie informācijas un komunikācijas (turpmāk – IKT) sistēmu resora digitālo risinājumu projektu vadības uzlabojumiem, meklējot risinājumus atbalsta kapacitātei un kompetencei. Lai novērstu neefektīvu sistēmu uzturēšanu un risinājumu dublēšanu, tika pieņemts lēmums veicināt veselības resora IKT vides centralizāciju, veicinot novecojušu tehnoloģiju nomaiņu un jaunizveidotu platformu un risinājumu koplietošanu, nodrošinot veselības nozares specifiskās ekspertīzes veidošanu un zināšanu saglabāšanu resorā, vienlaikus nodrošinot aktīvu sadarbību ar privātā sektora pārstāvjiem, nevaldības sektora un akadēmiskā sektora pārstāvjiem, lai stiprinātu Latvijas pozīcijas arī Eiropas Savienības līmenī, piedaloties Eiropas veselības datu telpas veidošanā. Līdz ar to plānots veidot vienotu veselības Centru, kam jākļūst par līderi veselības resora digitālo pakalpojumu plānošanā un projektēšanā, pilotēšanā, piesaistot pasaules līmeņa talantus un risinājumus. Attīstot IKT kompetenču centru, plānots veselības nozares IKT kompetenču centru audzēt, palielinot tā kapacitāti resora funkciju centralizēšanas ietvaros, tam kļūs par resora pārstāvi IKT jautājumu risināšanā arī kopprojektos ar citiem resoriem, veicinot gan valsts koplietošanas risinājumu izmantošanu un attīstību, gan sadarbību ar citu resoru kompetences centriem un digitālās transformācijas iniciatīvām, iesaistoties arī Eiropas līmeņa veselības datu telpas attīstības pasākumos.
Veselības nozares IKT kompetenču centra izveidei valsts kapitālsabiedrības formā VM identificēja tās īpašumā esošo Kapitālsabiedrību, kuras līdzšinējās funkcijas ir nodotas citām ārstniecības iestādēm, un tā ir izmantojama Centra izveidei, jo ir pieņemts lēmums Kapitālsabiedrību neizmantot iepriekš ieplānotajam mērķim. Šobrīd saskaņošanas procesā atrodas konceptuālais ziņojums “Par veselības nozares Digitālo kompetenču centra izveidi” (TA-3329). Pēc konceptuālais ziņojuma pieņemšanas MK sēdē, tiks uzsākta praktiskā Centra izveide, tādēļ Kapitālsabiedrības patreizējā valde veic Kapitālsabiedrības vēsturisko darbību uzkrāto pasākumu un materiālo vērtību izvērtēšanu, nodošanu u.c. darbības, lai brīdī, kad Centrs tiks veidots Kapitālsabiedrības formātā, Kapitālsabiedrība būtu gatava uzsākt darbu bez vēsturiski uzkrātajām materiālajām, arhīviskajām vērtībām, apgrūtinājumiem un saistībām.
Kapitālsabiedrībai nav līdzekļu ar ko segt kārtējos izdevumus – valdes atlīdzība, nodokļi, revidenta atlīdzība un izdevumi par saņemtajiem pakalpojumiem – un Kapitālsabiedrība 2023.gadu noslēdza ar 17 927 euro lieliem zaudējumiem. Ņemot vērā, ka Kapitālsabiedrība savu darbību Centra vajadzībām varētu uzsākt ne ātrāk kā 2025.gada sākumā, tad ņemot vērā 2023.gada faktiskos zaudējumus, plānotos 2024.gada ieņēmumus un izdevumus, Kapitālsabiedrības darbības nodrošināšanai, līdz plānotajai Nacionālā veselības dienesta reorganizācijai, 2024.gadā kopā nepieciešams papildus finansējums 11 214 euro apmērā, kas veidojas no atlikuma uz 2024.gada 1.janvāri 284 euro apmērā un izdevumiem 11 498 euro apmērā (atlīdzībai 8 114 euro; darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas 1 914 euro un norēķini ar pakalpojumu sniedzējiem 1 470 euro, (t.sk. revidenta atlīdzībai 1000 euro)).
Kapitālsabiedrības darbības nodrošināšanai, līdz plānotajai Nacionālā veselības dienesta reorganizācijai, 2024.gadā kopā nepieciešams papildus finansējums 11 214 euro apmērā, kas veidojas no atlikuma uz 2024.gada 1.janvāri 284 euro apmērā un izdevumiem 11 498 euro apmērā (atlīdzība valdei (viens valdes loceklis atlīdzība 700 euro mēnesī no 01.01.2024 līdz 31.12.2024) 1 914 euro; darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas un norēķini ar pakalpojumu sniedzējiem 1 470 euro (valsts nodeva par darbībām Uzņemu reģistrā 440 euro, Swedbank norēķinu konta komisija 30 euro; revidenta pakalpojums par 2023.gada pārskata atzinumu 1 000 euro) (skatīt anotācijas pielikumu).
Tai skaitā attiecināmie izdevumi no papildus novirzāmā finansējuma valdes atlīdzību izmaksas 8 114 euro apmērā, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas 1 914 euro apmērā un norēķinus ar pakalpojumu sniedzējiem 1 186 euro apmērā.
Detalizēts skaidrojums par kādiem pakalpojumiem nepieciešams veikt samaksu 1 470 euro apmērā:
- valsts nodeva par darbībām Uzņemu reģistrā 440 euro;
- Swedbank norēķinu konta komisija 30 euro;
- revidenta pakalpojums par 2023.gada pārskata atzinumu 1 000 euro.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši šā rīkojuma 1.punktam.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt 6.punktu
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējuma pārdalei nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci nominālajā izteiksmē atbilstoši Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmas Eiropas Savienībā metodoloģijai.
Ieguldītos līdzekļus Kapitālsabiedrība apgūs 2024.gadā.
Ieguldītos līdzekļus Kapitālsabiedrība apgūs 2024.gadā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Veselības ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Veselības ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi