22-TA-569: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2017. gada 28. novembra noteikumos Nr. 692 "Peldvietas izveidošanas, uzturēšanas un ūdens kvalitātes pārvaldības kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2017.gada 28.novembra noteikumi Nr. 692 „Peldvietas izveidošanas, uzturēšanas un ūdens kvalitātes pārvaldības kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr.692), nosaka peldvietas izveidošanas, uzturēšanas, higiēnas un drošības prasības, Baltijas jūras un Rīgas jūras līča peldvietu un iekšzemes peldvietu sarakstu, kurās peldvietu ūdens monitoringu veic par valsts budžeta līdzekļiem (turpmāk – peldvietu saraksts), kā arī kārtību kādā veic peldvietu iekļaušanu vai svītrošanu no peldvietu saraksta.
Ūdens apsaimniekošanas likuma 5.panta desmitās daļas 9.punktā ir noteikts, ka Ministru kabinets nosaka to peldvietu sarakstu, kurās peldvietas ūdens monitoringu peldsezonas laikā veic par valsts budžeta līdzekļiem.
Atbilstoši noteikumu Nr.692 prasībām, pašvaldība iesniedz priekšlikumus par savā administratīvajā teritorijā esošās peldvietas iekļaušanu peldvietu sarakstā vai svītrošanu no tā, izvērtējot informāciju par peldvietas apmeklējuma tendencēm, kā arī par peldvietas infrastruktūru un tajā veiktajiem labiekārtošanas pasākumiem peldēšanās veicināšanai.
Veselības inspekcija (turpmāk-Inspekcija) kā kompetentā iestāde katru gadu izvērtē pašvaldību iesniegtos priekšlikumus par peldvietu iekļaušanu vai svītrošanu no peldvietu saraksta un iesniedz Veselības ministrijā ierosinājumus par grozījumu veikšanu peldvietu sarakstā.
Ūdens apsaimniekošanas likuma 5.panta desmitās daļas 9.punktā ir noteikts, ka Ministru kabinets nosaka to peldvietu sarakstu, kurās peldvietas ūdens monitoringu peldsezonas laikā veic par valsts budžeta līdzekļiem.
Atbilstoši noteikumu Nr.692 prasībām, pašvaldība iesniedz priekšlikumus par savā administratīvajā teritorijā esošās peldvietas iekļaušanu peldvietu sarakstā vai svītrošanu no tā, izvērtējot informāciju par peldvietas apmeklējuma tendencēm, kā arī par peldvietas infrastruktūru un tajā veiktajiem labiekārtošanas pasākumiem peldēšanās veicināšanai.
Veselības inspekcija (turpmāk-Inspekcija) kā kompetentā iestāde katru gadu izvērtē pašvaldību iesniegtos priekšlikumus par peldvietu iekļaušanu vai svītrošanu no peldvietu saraksta un iesniedz Veselības ministrijā ierosinājumus par grozījumu veikšanu peldvietu sarakstā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir papildināt iekšzemes peldvietu sarakstu ar vienu jaunu peldvietu Rīgas valstspilsētā, veicinot iedzīvotāju veselīga un droša dzīvesveida iespējas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd peldvietu sarakstā ir iekļautas 57 peldvietas: 33 Baltijas jūras un Rīgas jūras līča peldvietas un 24 iekšzemes peldvietas.
Inspekcija, saskaņā ar noteikumu Nr. 692 4. punktu, savā kompetencē esošo funkciju ietvaros ir izvērtējusi Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta sniegto informāciju par peldvietas “Ķīpsala” izveidi un atzinusi, ka šī peldvieta atbilst oficiālas peldvietas statusa prasībām un ir iekļaujama peldvietu sarakstā, tādējādi veicinot iedzīvotāju veselīga dzīvesveida iespējas.
Jau pirms peldvietas iekļaušanas oficiālo peldvietu sarakstā Rīgas valstspilsētas centrālā daļā Ķīpsalas pludmalē pie Vanšu tilta peldsezonā sabiedrisko kārtību un atpūtnieku drošību uz ūdens nepārtraukti uzrauga Rīgas pašvaldības policijas Drošības uz ūdens un civilās aizsardzības pārvaldes darbinieki un darbojas glābšanas stacija.
2021. gada peldsezonas laikā Rīgas dome Ķīpsalas pludmalē organizēja peldūdens kvalitātes monitoringu – Daugavas peldūdens mikrobioloģisko testēšanu. Saskaņā ar noslēgtiem pakalpojuma līgumiem, Rīgas dome organizē Ķīpsalas pludmales teritorijas ikdienas sakopšanas un ierīkotās infrastruktūras uzturēšanas darbus, ņemot vērā Rīgas domes 2007. gada 19. jūnija saistošo noteikumu Nr. 80 “Sabiedriskās kārtības noteikumi Rīgā” prasības, Rīgas domes 2015. gada 28. aprīļa saistošo noteikumu Nr. 146 “Rīgas pilsētas teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas noteikumi” prasības, Rīgas domes 2019. gada 29.novembra saistošo noteikumu Nr. 87 “Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Rīgas pilsētā” prasības un citus normatīvos aktus.
Ķīpsalas pludmales teritorijā peldsezonas laikā tiek izvietoti sanitārie mezgli (bio-tualetes), atkritumu konteineri, uzstādītas pārģērbšanās kabīnes, katru dienu tiek veikta atkritumu savākšana, divas reizes mēnesī - smilts virskārtas irdināšana. Teritorijā ir ierīkoti divi pludmales volejbola laukumi, bērnu rotaļu laukums “Kuģis” un āra vingrošanas iekārtu komplekss. Peldsezonā Ķīpsalas pludmales peldēšanas zona tiek norobežota ar bojām.
Inspekcija, saskaņā ar noteikumu Nr. 692 4. punktu, savā kompetencē esošo funkciju ietvaros ir izvērtējusi Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta sniegto informāciju par peldvietas “Ķīpsala” izveidi un atzinusi, ka šī peldvieta atbilst oficiālas peldvietas statusa prasībām un ir iekļaujama peldvietu sarakstā, tādējādi veicinot iedzīvotāju veselīga dzīvesveida iespējas.
Jau pirms peldvietas iekļaušanas oficiālo peldvietu sarakstā Rīgas valstspilsētas centrālā daļā Ķīpsalas pludmalē pie Vanšu tilta peldsezonā sabiedrisko kārtību un atpūtnieku drošību uz ūdens nepārtraukti uzrauga Rīgas pašvaldības policijas Drošības uz ūdens un civilās aizsardzības pārvaldes darbinieki un darbojas glābšanas stacija.
2021. gada peldsezonas laikā Rīgas dome Ķīpsalas pludmalē organizēja peldūdens kvalitātes monitoringu – Daugavas peldūdens mikrobioloģisko testēšanu. Saskaņā ar noslēgtiem pakalpojuma līgumiem, Rīgas dome organizē Ķīpsalas pludmales teritorijas ikdienas sakopšanas un ierīkotās infrastruktūras uzturēšanas darbus, ņemot vērā Rīgas domes 2007. gada 19. jūnija saistošo noteikumu Nr. 80 “Sabiedriskās kārtības noteikumi Rīgā” prasības, Rīgas domes 2015. gada 28. aprīļa saistošo noteikumu Nr. 146 “Rīgas pilsētas teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas noteikumi” prasības, Rīgas domes 2019. gada 29.novembra saistošo noteikumu Nr. 87 “Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Rīgas pilsētā” prasības un citus normatīvos aktus.
Ķīpsalas pludmales teritorijā peldsezonas laikā tiek izvietoti sanitārie mezgli (bio-tualetes), atkritumu konteineri, uzstādītas pārģērbšanās kabīnes, katru dienu tiek veikta atkritumu savākšana, divas reizes mēnesī - smilts virskārtas irdināšana. Teritorijā ir ierīkoti divi pludmales volejbola laukumi, bērnu rotaļu laukums “Kuģis” un āra vingrošanas iekārtu komplekss. Peldsezonā Ķīpsalas pludmales peldēšanas zona tiek norobežota ar bojām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ir nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Noteikumos Nr. 692 un iekļaut oficiālo peldvietu sarakstā iekšzemes peldvietu Rīgas valstspilsētā - Daugavas peldvieta "Ķīpsala".
Risinājuma apraksts
Projekts paredz iekļaut iekšzemes oficiālo peldvietu sarakstā – noteikumu Nr. 692 2.pielikumā jaunu peldvietu Rīgas valstspilsētā, Daugavas peldvietu "Ķīpsala". 2.pielikums tiek izteikts jaunā redakcijā, papildinot to ar jaunu 13.5. apakšpunktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Peldvietas apmeklētāji t.sk. tūristi
Ietekmes apraksts
Jaunas peldvietas iekļaušana peldvietu sarakstā palielinās iespējas peldvietas apmeklētājiem apmeklēt higiēnas un drošības prasībām atbilstošu peldvietu, tādā veidā samazinot infekciju, traumatisma un letālo gadījumu risku.
Juridiskās personas
- Tūrisma organizatori
- Peldvietas apsaimniekotājs - Rīgas dome
- Veselības inspekcija
Ietekmes apraksts
Jaunas peldvietas izveide un saistītā vides sakopšana peldvietas teritorijā, uzlabo pašvaldības infrastruktūru, kas savukārt veicina iedzīvotāju labsajūtu un veselīga dzīvesveida iespējas un pozitīvi ietekmēs tūrisma attīstību.
Noteikumu projektā noteiktie pienākumi palielina Rīgas domes saimnieciskās izmaksas, kas saistītas ar peldvietas ierīkošanu un uzturēšanu. Šis ir Rīgas domes lēmums un piedāvājums sabiedrībai, jo peldvietas apsaimniekotājs, pirms peldvietas pieteikšanas iekļaušanai peldvietu sarakstā, ne tikai izveido un labiekārto peldvietu, bet arī izvērtē savas iespējas peldvietu uzturēt un apsaimniekot, līdz ar to peldvietas apsaimniekotājs arī rēķinās ar peldvietas uzturēšanas izmaksām.
Jaunas peldvietas iekļaušana no valsts budžeta līdzekļiem monitorējamo peldvietu sarakstā, palielina peldūdens kvalitātes monitoringa izmaksas Inspekcijai.
Noteikumu projektā noteiktie pienākumi palielina Rīgas domes saimnieciskās izmaksas, kas saistītas ar peldvietas ierīkošanu un uzturēšanu. Šis ir Rīgas domes lēmums un piedāvājums sabiedrībai, jo peldvietas apsaimniekotājs, pirms peldvietas pieteikšanas iekļaušanai peldvietu sarakstā, ne tikai izveido un labiekārto peldvietu, bet arī izvērtē savas iespējas peldvietu uzturēt un apsaimniekot, līdz ar to peldvietas apsaimniekotājs arī rēķinās ar peldvietas uzturēšanas izmaksām.
Jaunas peldvietas iekļaušana no valsts budžeta līdzekļiem monitorējamo peldvietu sarakstā, palielina peldūdens kvalitātes monitoringa izmaksas Inspekcijai.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
Peldvietas apmeklētāji t.sk. tūristi
Nē
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
76 600,00
Tūrisma organizatori
Nē
Peldvietas apsaimniekotājs - Rīgas dome
Jā
Vērtības nozīme:
76 600,00
euro
1
1 apsaimniekotājs
76 600,00
Saskaņā ar Rīgas domes Mājokļu un vides departamentā noslēgtiem pakalpojuma līgumiem par Ķīpsalas pludmales teritorijas apsaimniekošanu un uzturēšanu un Rīgas valstspilsētas pašvaldības 2022.gada budžetā piešķirto finansējumu ar mērķi uzlabot Ķīpsalas pludmales infrastruktūru un nodrošināt tās atbilstību noteikumu Nr. 692 prasībām 2022.gadā kopumā plānoti izdevumi- 76600.00 euro apmērā:
- uzturēšanai un apsaimniekošanai - 20420.00 euro;
- infrastruktūras uzlabošanai - 56180.00 euro.
T.sk.:
- Informatīvā stenda, informatīvo un brīdinājuma zīmju par peldvietu sagatavošana un izvietošana – 3100 euro;
- Koka gājēju celiņa ( pludmales laipas ) ierīkošana – 12000 euro;
- Koka laipu terases, trīs sauļošanās zviļņu, četru atpūtas un četru pludmales solu, pārģērbšanās kabīnes, cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kuri pārvietojas ratiņ krēslos, izgatavošana un uzstādīšana ar mērķi uzlabot vides pieejamību - 31880 euro;
- Atkritumu urnu uzturēšana, atkritumu izvešana – 14600 euro;
- Pārvietojamo sanitāro mezgla uzturēšana – 3100 euro;
- Peldvietas smilšu irdināšana, papildināšana – 5000 euro;
- Zaļās zonas uzturēšana – 650 euro;
- Bēru rotaļu laukuma konstrukciju remonta darbi – 1000 euro;
- Infrastruktūras elementu uzstādīšana, remonta darbi – 1070 euro;
- Peldvietas ūdens grunts daļas izpēte - 4200 euro.
Veselības inspekcija
Nē
Kopā
76 600,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
5 935 968
0
5 935 968
0
5 935 968
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
5 935 968
0
5 935 968
0
5 935 968
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
5 935 968
0
5 935 968
0
5 935 968
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
5 935 968
0
5 935 968
0
5 935 968
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējums 2022. gadam atbilstoši likumam „Par valsts budžetu 2022. gadam”:
2021.gadam Veselības ministrijas (Veselības inspekcijas) budžeta programmas 46.00.00 "Veselības nozares uzraudzība":
apakšprogrammā 46.01.00 "Uzraudzība un kontrole"
Resursi izdevumu segšanai 5 935 968 euro
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 338 597 euro
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 5 597 371 euro
Izdevumi 5 935 968 euro, tai skaitā:
Uzturēšanas izdevumi 5 888 583 euro
Kapitālie izdevumi 47 385 euro.
Ietekme 2022.gadam un turpmāk:
2022. gada valsts budžeta finanšu resursu pamatbudžeta apakšprogrammas 46.01.00 “Uzraudzība un kontrole” finanšu apjoms ir 51 peldvietas ūdens uzraudzības nodrošināšanai, bet 2021.gadā Veselības inspekcijai bija jānodrošina 57 peldvietu uzraudzība, jo no 2014.-2019. gadam peldvietu sarakstā tika iekļautas 6 peldvietas bez papildus finanšu resursu seguma. Ņemot vērā 2022.gada plānotos grozījumus - iekļaut vienu jaunu peldvietu iekšzemes peldvietu sarakstā, oficiālo peldvietu sarakstā būs iekļautas 58 peldvietas, t.sk. 51 peldvieta ar nodrošinātu finansējumu.
Aprēķins septiņu peldvietu uzraudzībai:
Atalgojums*: 1 145,43 euro (367,71 euro+614,08 euro = 981,79 euro).
-Inspektors (26.3. amatu saime, IIIB līmenis, 10.algu grupa, 3.kategorija, amatalga 1287 euro), 8 darba stundas, 7 peldvietas – 429,00 euro (1287 euro / 168 (vid.d.st. skaits mēnesī) x 8 h x 7 peldv. = 429,00 euro);
-Higiēnas ārsts (10.amatu saime, III līmenis, 10.algu grupa, 3.kategorija, amatalga 1287 euro), 13,36 darba stundas, 7 peldvietas – 716,43 euro (1287 euro / 168 (vid.d.st. skaits mēnesī) x 13,36 h x 7 peldv. = 716,43 euro);
Darba devēja VSAOI: 270,21 euro (1 145,43 euro x 23,59% = 270,21 euro);
Peldvietu ūdens izmeklējumi: 2 586,15 euro (E.coli un enterokoki (60,54+13,35) euro x 5 (paraugus ņem 1 reizi mēnesī peldsezonā) x 7 peldv. = 2586,15 euro).
Transporta nodrošinājums: 287,00 euro (0,41 euro x 100 km x 7 peldvietas = 287,00 euro).
Kopā: (1145,43 euro+ 270,21 euro+ 2586,15 euro+ 287,00 euro) = 4288,79 euro.
Kopā septiņu peldvietu uzraudzībai papildus nepieciešamais finansējums 2022.gadā un turpmāk sastāda 4 289 euro.
2022.gadā un turpmāk finansējuma nodrošinājums 4 289 euro apmērā tiks rasts apakšprogrammā 46.01.00 “Uzraudzība un kontrole”: no darbinieku darbnespējas lapu ietaupījuma (atlīdzība), kas pēdējo 5 gadu griezumā ir nemainīga, jo darbinieki slimo pavasara un rudens mēnešos un paredzams, ka tas būtiski nemainīsies arī turpmāk – 1 742 euro un no interneta pakalpojuma ietaupījuma (preces un pakalpojumi) – 2 547 euro, jo ir noslēgts izdevīgāks līgums.
2021.gadam Veselības ministrijas (Veselības inspekcijas) budžeta programmas 46.00.00 "Veselības nozares uzraudzība":
apakšprogrammā 46.01.00 "Uzraudzība un kontrole"
Resursi izdevumu segšanai 5 935 968 euro
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 338 597 euro
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 5 597 371 euro
Izdevumi 5 935 968 euro, tai skaitā:
Uzturēšanas izdevumi 5 888 583 euro
Kapitālie izdevumi 47 385 euro.
Ietekme 2022.gadam un turpmāk:
2022. gada valsts budžeta finanšu resursu pamatbudžeta apakšprogrammas 46.01.00 “Uzraudzība un kontrole” finanšu apjoms ir 51 peldvietas ūdens uzraudzības nodrošināšanai, bet 2021.gadā Veselības inspekcijai bija jānodrošina 57 peldvietu uzraudzība, jo no 2014.-2019. gadam peldvietu sarakstā tika iekļautas 6 peldvietas bez papildus finanšu resursu seguma. Ņemot vērā 2022.gada plānotos grozījumus - iekļaut vienu jaunu peldvietu iekšzemes peldvietu sarakstā, oficiālo peldvietu sarakstā būs iekļautas 58 peldvietas, t.sk. 51 peldvieta ar nodrošinātu finansējumu.
Aprēķins septiņu peldvietu uzraudzībai:
Atalgojums*: 1 145,43 euro (367,71 euro+614,08 euro = 981,79 euro).
-Inspektors (26.3. amatu saime, IIIB līmenis, 10.algu grupa, 3.kategorija, amatalga 1287 euro), 8 darba stundas, 7 peldvietas – 429,00 euro (1287 euro / 168 (vid.d.st. skaits mēnesī) x 8 h x 7 peldv. = 429,00 euro);
-Higiēnas ārsts (10.amatu saime, III līmenis, 10.algu grupa, 3.kategorija, amatalga 1287 euro), 13,36 darba stundas, 7 peldvietas – 716,43 euro (1287 euro / 168 (vid.d.st. skaits mēnesī) x 13,36 h x 7 peldv. = 716,43 euro);
Darba devēja VSAOI: 270,21 euro (1 145,43 euro x 23,59% = 270,21 euro);
Peldvietu ūdens izmeklējumi: 2 586,15 euro (E.coli un enterokoki (60,54+13,35) euro x 5 (paraugus ņem 1 reizi mēnesī peldsezonā) x 7 peldv. = 2586,15 euro).
Transporta nodrošinājums: 287,00 euro (0,41 euro x 100 km x 7 peldvietas = 287,00 euro).
Kopā: (1145,43 euro+ 270,21 euro+ 2586,15 euro+ 287,00 euro) = 4288,79 euro.
Kopā septiņu peldvietu uzraudzībai papildus nepieciešamais finansējums 2022.gadā un turpmāk sastāda 4 289 euro.
2022.gadā un turpmāk finansējuma nodrošinājums 4 289 euro apmērā tiks rasts apakšprogrammā 46.01.00 “Uzraudzība un kontrole”: no darbinieku darbnespējas lapu ietaupījuma (atlīdzība), kas pēdējo 5 gadu griezumā ir nemainīga, jo darbinieki slimo pavasara un rudens mēnešos un paredzams, ka tas būtiski nemainīsies arī turpmāk – 1 742 euro un no interneta pakalpojuma ietaupījuma (preces un pakalpojumi) – 2 547 euro, jo ir noslēgts izdevīgāks līgums.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Jaunas amata vietas netiks veidotas, uzraudzība notiks esošo amatu vietu ietvaros.
Peldvietas tiek uzraudzītas izbraucot uz tām mēneša sākumā un mēneša beigās periodā no maija līdz septembrim. Kopējā summa tiek sadalīta uz pieciem mēnešiem, tādēļ piemaksās netiek izmaksāta visa summa uzreiz vienā mēnesī.
Peldvietas tiek uzraudzītas izbraucot uz tām mēneša sākumā un mēneša beigās periodā no maija līdz septembrim. Kopējā summa tiek sadalīta uz pieciem mēnešiem, tādēļ piemaksās netiek izmaksāta visa summa uzreiz vienā mēnesī.
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts sagatavots, balstoties uz pašvaldības priekšlikumu par peldvietu svītrošanu un iekļaušanu peldvietu sarakstā.
Projekts tiks ievietots Veselības ministrijas tīmekļvietnē www.vm.gov.lv sadaļā „Sabiedrības līdzdalība, Sabiedriska apspriede” norādot apspriedes datumu.
Projekts tiks ievietots Veselības ministrijas tīmekļvietnē www.vm.gov.lv sadaļā „Sabiedrības līdzdalība, Sabiedriska apspriede” norādot apspriedes datumu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Veselības inspekcija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Jā
2022.gadā un turpmāk finansējuma nodrošinājums 4 289 euro apmērā tiks rasts apakšprogrammā 46.01.00 “Uzraudzība un kontrole”: no darbinieku darbnespējas lapu ietaupījuma (atlīdzība).
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Inspekcija Projektā paredzētos pasākumus nodrošinās tai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Jaunas peldvietas izveide un saistītā vides sakopšana peldvietas teritorijā, uzlabo pašvaldības infrastruktūru, kas savukārt var veicināt veselīga dzīvesveida iespējas un pozitīvi ietekmēt tūrisma attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ķīpsalas pludmales teritorijā peldsezonas laikā tiks izvietoti sanitārie mezgli (bio-tualetes), atkritumu konteineri, regulāri tiks veikta atkritumu savākšana.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Jaunas peldvietas iekļaušana peldvietu sarakstā palielinās iespējas peldvietas apmeklētājiem apmeklēt higiēnas un drošības prasībām atbilstošu peldvietu, tādā veidā samazinot infekciju, traumatisma un letālo gadījumu risku.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi