Anotācija (ex-ante)

23-TA-979: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par energoefektivitātes nodevas apmēru un tās aprēķināšanas, piemērošanas, maksāšanas un kontroles kārtību" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts "Noteikumi par energoefektivitātes nodevas apmēru un tās aprēķināšanas, piemērošanas, maksāšanas un kontroles kārtību" (turpmāk – Noteikumu projekts) izstrādāts, pamatojoties uz Energoefektivitātes likuma 13. panta trešo daļu un, ņemot vērā to, ka veicamo grozījumu apmērs līdz šim spēkā esošajos 2017. gada 11. aprīļa noteikumos Nr. 202 "Noteikumi par energoefektivitātes nodevas apmēru un tās aprēķināšanas, piemērošanas, maksāšanas un kontroles kārtību" (turpmāk – Noteikumi Nr. 202) pārsniegtu 50% no to apjoma. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts, lai aktualizētu energoefektivitātes nodevas (turpmāk – Nodeva) piemērošanas kārtību un novērstu praksē konstatētās nepilnības tās piemērošanā gadījumos, kad lielie elektroenerģijas patērētāji tā vietā, lai īstenotu Energoefektivitātes likuma (turpmāk – Likums) 12. panta trešajā daļā noteiktos pasākumus, izvēlas maksāt Nodevu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ņemot vērā 2022. gada 14. jūlija grozījumus Likumā, Ministru kabineta 2022. gada 18. oktobra noteikumus Nr. 660 "Energoefektivitātes monitoringa noteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr. 660), kā arī Noteikumu Nr. 202 piemērošanas gaitā konstatēto, līdzšinējā Ministru kabineta noteikumos noteiktā kārtība Nodevas piemērošanā ir neprecīza un ir aktualizējama.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pēc 2022. gada 14. jūlija grozījumu Likumā un Noteikumu Nr. 660 stāšanās spēkā, kā arī ņemot vērā Noteikumu Nr. 202 līdzšinējā piemērošanā konstatētās nepilnības, ir aktualizējama Ministru kabineta noteikumos noteiktā Nodevas piemērošanas kārtība attiecībā uz: 1) to, kādos gadījumos lielajam elektroenerģijas patērētājam ir jāmaksā Nodeva; 2) Būvniecības valsts kontroles biroja (turpmāk - Birojs) lēmuma pieņemšanas kārtību par Nodevas nomaksu; 3) kārtību, kādā lielais elektroenerģijas patērētājs veic Nodevas nomaksu; 4) Nodevas aprēķināšanu.
Risinājuma apraksts
Risinājums paredz Noteikumu projektā:
1) saturiski iekļaut Noteikumu Nr. 202 1. punktu (par Noteikumu projekta tvērumu – Noteikumu projekta 1. punkts), 9. punktu (par to, ka Nodeva tiek iemaksāta valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā – Noteikumu projekta 8. punkts), 10. punktu (par to, ka Nodevu ieskaita valsts pamatbudžetā – Noteikumu projekta 9. punkts), 11. punktu (par Nodevas maksājumā norādāmo informāciju – Noteikumu projekta 10. punkts) un 12. punktu (par to, ka Birojs kontrolē Nodevas nomaksu noteiktos termiņos – Noteikumu projekta 11. punkts) aktualizētā numerācijā;

2) neiekļaut Noteikumu Nr. 202 5. punktu (par to, ka lielais elektroenerģijas patērētājs sertificētajā energopārvaldības sistēmā vai energoauditā, vai sertificētajā papildinātajā vides pārvaldības sistēmā var neietvert apakšlietotāju elektroenerģijas patēriņu, ko tas nevar ietekmēt, jo šī norma ir iekļaujama Noteikumos Nr. 660 un 13. punktu (par to, ar kuru brīdi 2017. un 2018. gadā lielajiem elektroenerģijas patērētājiem aprēķina Nodevu, jo šobrīd tas ir zaudējis aktualitāti);

3) aktualizēt tiesību normas, kas līdz šim bija noteiktas Noteikumu Nr. 202 2., 3., 4., 6., 7. un 8. punktā:

Noteikumu projekta 2. punkts (Noteikumu Nr. 202 2. punkts):

Noteikumu projekts paredz aktualizēt nosacījumus attiecībā uz to, kā ir aprēķināma Nodeva. Līdzšinējā kārtība paredzēja, ka Nodevas likme ir septiņi procenti no iepriekšējā gadā patērētās elektroenerģijas izmaksām, ko aprēķina attiecīgajā gadā patērētās megavatstundas sareizinot ar Eurostat publicēto vidējo elektroenerģijas cenu rūpniecībā Latvijā iepriekšējā gadā (euro/MWh).

Savukārt Noteikumu projektā tiek rosināts paredzēt, ka Nodevas likme ir septiņi procenti no patērētās elektroenerģijas izmaksām, ko nosaka elektroenerģijas lietotāja iepriekšējā gadā patērētās elektroenerģijas apjomu (MWh) sareizinot ar pēdējo trīs pieejamo gadu vidējo vērtību no Eurostat publicētās vidējās ikgadējās elektroenerģijas cenas rūpniecībā Latvijā (euro/MWh).

Šādas izmaiņas par pamatu Nodevas aprēķinam izmantot pēdējo trīs pieejamo gadu vidējo vērtību no Eurostat publicētās vidējās ikgadējās elektroenerģijas cenas ir pamatotas ar diviem būtiskiem apsvērumiem:

1) praksē mēdz būt ievērojamas vairāku mēnešu kavēšanās ar Eurostat publicētās iepriekšējā gada vidējās elektroenerģijas cenas rūpniecībā Latvijā (euro/MWh) pieejamību, kas negatīvi ietekmē Biroja lēmuma pieņemšanu par Nodevas piemērošanu un, lai to novērstu, tiek rosināts minētais risinājums;

2) pēdējos divos gados ir vērojamas būtiskas elektroenerģijas cenu svārstības tirgū (sasniegtas vēsturiski augstākās vērtības u.tml.), ko ietekmē ģenerējošo jaudu pieejamība reģionā, kā arī atteikšanās no Krievijas gāzes un pārorientēšanās uz alternatīviem enerģijas avotiem. Šīs cenu izmaiņas jau pašas par sevi negatīvi ietekmē lielo elektroenerģijas patērētāju konkurētspēju. Tāpat, to ņemšana vērā Nodevas piemērošanā var rezultēties nesamērīgi augstos Nodevas maksājumos. 

Līdz ar to piedāvātā risinājuma ieviešana Nodevas aprēķinam izmantot pēdējo trīs pieejamo gadu vidējo vērtību no Eurostat publicētās vidējās ikgadējās elektroenerģijas cenas rūpniecībā Latvijā (euro/MWh) ļautu izlīdzināt elektroenerģijas cenu īstermiņa nelīdzsvarotību Nodevas piemērošanā, novēršot krasas atšķirības starp faktiski piemērojamo Nodevas apmēru pa gadiem (pie līdzvērtīgiem elektroenerģijas patēriņa apjomiem).

Lai gūtu priekštatu par to, kā Nodevas summa aprēķināma praksē, var aplūkot hipotētisku piemēru: 2024. gadā Birojam ir jāaprēķina Nodeva lielajam elektroenerģijas patērētājam "A" par pienākuma, kas izriet no Likuma 12. panta trešās daļas, neizpildīšanu gada laikā kopš iekļaušanas lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā. Lēmuma pieņemšanas brīdī vēl nav pieejama Eurostat iepriekšējā gada vidējās elektroenerģijas cena rūpniecībā Latvijā, līdz ar to Birojs Nodevu lielajam elektroenerģijas patērētājam "A" aprēķina nevis, balstoties uz minētās cenas vidējo vērtību 2021.–2023. gadā, bet, ņemot par pamatu tās vērtību 2020.–2022. gadā, jo informācija par 2023. gadu vēl nav pieejama. Tādējādi minētā trīs gadu elektroenerģijas cenas vidējā vērtība tiek sareizināta ar lielā elektroenerģijas patērētāja "A" iepriekšējā (2023. gadā) patērēto elektroenerģijas apjomu, to sareizinot ar septiņiem procentiem.

Noteikumu projekta 3. punkts (Noteikumu Nr. 202 3. punkts):

Noteikumu projekts paredz aktualizēt nosacījumus attiecībā uz to, kādos gadījumos, ievērojot Likuma 12. un 13. pantā noteikto, lielajam elektroenerģijas patērētājam ir jāmaksā Nodeva.

Saskaņā ar Noteikumu projektu lielajam elektroenerģijas patērētājam nodeva ir jāmaksā, ja tas nav veicis vienu no šādām darbībām:

1) gada laikā pēc iekļaušanas lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā nav ieviesis vai turpmāk pastāvīgi nav uzturējis sertificētu energopārvaldības sistēmu, aptverot vismaz 90 procentus no lielā elektroenerģijas patērētāja kopējā enerģijas galapatēriņa un nodrošinot enerģijas patēriņa izvērtēšanas procesa atbilstību Likuma 9. panta pirmās un otrās daļas nosacījumiem;

2) gada laikā pēc iekļaušanas lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā nav ieviesis vai turpmāk pastāvīgi nav uzturējis sertificētu papildināto vides pārvaldības sistēmu, aptverot vismaz 90 procentus no lielā elektroenerģijas patērētāja kopējā enerģijas galapatēriņa un nodrošinot enerģijas patēriņa izvērtēšanas procesa atbilstību Energoefektivitātes likuma 9. panta pirmās un otrās daļas nosacījumiem;

3) gada laikā pēc iekļaušanas lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā nav veicis energoauditu, aptverot vismaz 90 procentus no lielā elektroenerģijas patērētāja kopējā enerģijas galapatēriņa, vai arī turpmāk regulāri veicis kārtējo energoauditu četru gadu laikā no iepriekšējā energoaudita pārskata apstiprināšanas dienas;

4) nav izpildījis vienu no augstāk minētajām darbībām atbilstoši Likuma 12. panta 19. daļas nosacījumiem, kas paredz, ka Birojs, pamatojoties uz lielā elektroenerģijas patērētāja motivētu iesniegumu, var pagarināt tā pienākuma izpildes termiņu par sešiem mēnešiem.

No minētā izriet, ka komersants, kas atbilstoši Likumā noteiktajiem kritērijiem ir iekļauts lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā, un kas gada laikā no iekļaušanas tajā (vai arī pagarinātajā termiņā saskaņā ar Likuma 12. panta 19. daļā noteikto) nav izpildījis tam noteikto pienākumu energoefektivitātes jomā – ieviest un uzturēt sertificētu energopārvaldības sistēmu vai sertificētu papildināto vides pārvaldības sistēmu vai veikt energoauditu (visos gadījumos aptverot vismaz 90 procentus no komersanta kopējā enerģijas patēriņā) vai turpmāk veikt kārtējo energoauditu (četru gadu laikā no iepriekšējā pārskata), maksā Nodevu saskaņā ar Noteikumu projekta 2. punktā noteikto.

Tādējādi, piemēram, ja lielais elektroenerģijas patērētājs pēc iekļaušanas lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā gada laikā nav ieviesis vai pēc tam turpmākajos gados uzturējis sertificētu energopārvaldības sistēmu vai sertificētu papildināto vides pārvaldības sistēmu vai gada laikā no iekļaušanas minētajā sarakstā nav veicis energoauditu vai veicis to atkārtoti četru gadu laikā un Birojam ar motivētu iesniegumu, kurā ir pamatoti objektīvie apstākļi pienākuma izpildes kavējumam, nav lūdzis termiņu pagarināt par sešiem mēnešiem (vai arī nav izpildījis pienākumu minētā pagarinājuma laikā), tam ir jāmaksā Nodeva atbilstoši Noteikumu projekta 2. punktā noteiktajam. 

Noteikumu projekta 4. punkts (Noteikumu Nr. 202 4. punkts):

Noteikumu projekts paredz aktualizēt nosacījumus attiecībā uz to, kad elektroenerģijas lietotājam, kas jau ir iekļauts lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā saskaņā ar Likuma 12. pantu, ir jāiesniedz uzņēmumu energoauditora vai neatkarīga eksperta ēku energoefektivitātes jomā apstiprināta elektroenerģijas patēriņa bilance (turpmāk - elektroenerģijas bilance), lai nodrošinātu, ka Nodeva tiek aprēķināta, ņemot vērā elektroenerģijas bilancē norādīto lielā elektroenerģijas patērētāja patērētās elektroenerģijas apjomu.

Saskaņā ar līdzšinējiem Noteikumiem Nr. 202 šī mērķa vajadzībām lielajam elektroenerģijas patērētājam elektroenerģijas bilance bija jāiesniedz līdz 31. janvārim. Šis termiņa datums ir precizējams, atbilstoši šobrīd spēkā esošajai Likuma 12. panta piecpadsmitās daļas redakcijai, kas attiecīgo datumu noteic par 1. martu. Savukārt Noteikumu projekts paredz, ka elektroenerģijas lietotājam, kurš Birojā ir iesniedzis elektroenerģijas bilanci pēc Likuma 12. panta 15. daļā minētā termiņa (1. marts), kas ir elektroenerģijas bilances iesniegšanas termiņš lielo elektroenerģijas patērētāju saraksta veidošanas vajadzībām (katru gadu līdz 31. martam Birojs to aktualizē), tā var tikt izmantota tikai Nodevas aprēķina vajadzībām, par pamatu ņemot lielā elektroenerģijas patērētāja elektroenerģijas bilancē norādītās paša izlietotās elektroenerģijas apjomu (MWh). Šādā gadījumā elektroenerģijas bilances iesniegšanu neņem vērā lielo elektroenerģijas patērētāju saraksta izveidē vai precizēšanā, kas izriet no minētās Likuma normas. Tādējādi, ar Noteikumu projektu tiek noņemts līdzšinējais Noteikumu Nr. 202 4. punkta ierobežojums bilanci nodevas aprēķināšanas vajadzībām iesniegt līdz 31. janvārim, dodot iespēju nodevas maksātājiem attiecīgos gadījumos to iesniegt arī vēlāk – līdz attiecīgā Biroja lēmuma pieņemšanai.

Šīs normas piemērošanu praksē var raksturot ar šādu piemēru. Elektroenerģijas lietotājs "B", kas saskaņā ar Likumā noteikto ir iekļauts lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā, bet nav veicis kārtējo uzņēmuma energoauditu (ne arī ieviesis sertificētu energopārvaldības sistēmu vai sertificētu vides pārvaldības sistēmu u.tml.) četru gadu laikā no sākotnējā uzņēmuma energoaudita veikšanas. Birojs konstatējot šo faktu, nosūta lielajam elektroenerģijas patērētājam "B" Noteikumu projekta 6. punktā minēto atgādinājumu ar lūgumu 30 dienu laikā sniegt informāciju par pienākumu izpildi saskaņā ar normatīvajiem aktiem energoefektivitātes jomā. Atbildot uz to, lielais elektroenerģijas patērētājs "B" iesniedz Birojam uzņēmumu energoauditora vai neatkarīga eksperta ēku energoefektivitātes jomā apstiprinātu elektroenerģijas bilanci. Tā rezultātā, Birojs, pieņemot lēmumu par Nodevas piemērošanu, ņem vērā elektroenerģijas bilancē norādīto informāciju par lielā elektroenerģijas patērētāja "B" iepriekšējā gadā paša patērētās elektroenerģijas apjomu.

Birojs analoģiski rīkojas arī tad, ja elektroenerģijas lietotājs pēc iekļaušanas lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā gada laikā nav izpildījis sākotnējo pienākumu saskaņā ar Likuma 12. panta trešajā daļā noteikto.

Birojam, pieņemot lēmumu par Nodevas piemērošanu, ir jāņem vērā jebkurā brīdī pirms lēmuma pieņemšanas iesniegta elektroenerģijas bilance, kas attiecas uz iepriekšējā gadā lielā elektroenerģijas patērētāja patērēto elektroenerģijas apjomu. Proti, ja Nodeva tiek piemērota 2024. gadā, tad saskaņā ar Noteikumu projekta 2. punktā noteikto Birojam Nodevas aprēķinā ir jāņem vērā lielā elektroenerģijas patērētāja elektroenerģijas patēriņš 2023. gadā. Līdz ar to Birojam, piemērojot Nodevu, ir jāņem vērā arī elektroenerģijas bilance, kas tam ir iesniegta pirms Noteikumu projekta 6. punktā minētā atgādinājuma nosūtīšanas lielajam elektroenerģijas patērētājam.

Noteikumu projekta 5. punkts (Noteikumu Nr. 202 6. punkts):

Noteikumu projekts paredz aktualizēt nosacījumus attiecībā uz Biroja lēmuma pieņemšanas un Nodevas nomaksas termiņiem. Ja Noteikumu Nr. 202 6. punkts līdz šim paredzēja, ka Birojs lēmumu par Nodevas piemērošanu lielajam elektroenerģijas patērētājam paziņo līdz attiecīgā gada 1. aprīlim, tad Noteikumu projektā tiek paredzēts, ka Birojs šādu lēmumu pieņem 60 dienu laikā no fakta konstatēšanas brīža par to, ka lielais elektroenerģijas patērētājs noteiktā termiņā nav paziņojis šo Noteikumu 3. punktā minēto pienākumu. Šajā 60 dienu termiņā tiek ņemts vērā Noteikumu 6. punktā noteiktais par to, ka Birojs pirms lēmuma pieņemšanas lielajam elektroenerģijas patērētājam nosūta atgādinājumu ar lūgumu 30 dienu laikā pēc tā saņemšanas sniegt informāciju pienākuma izpildi saskaņā ar normatīvajiem aktiem energoefektivitātes uzraudzības jomā.

Līdz šim Noteikumu Nr. 202 6. punktā noteiktais pienākums lielajam elektroenerģijas patērētājam Nodevu nomaksāt līdz nākamā gada 1. maijam ar Noteikumu projektu tiek aizstāts ar 60 dienu termiņu. Proti, Noteikumu projekts paredz pienākumu lielajam elektroenerģijas patērētājam Nodevu nomaksāt 60 dienu laikā pēc attiecīgā Biroja lēmuma pieņemšanas. Šādas izmaiņas tiek veiktas, lai uzlabotu Nodevas piemērošanas efektivitāti un sekmētu tās atbilstību vispārējai nodevu piemērošanas praksei valstī. Turklāt, šeit jāņem vērā arī Likuma 12. panta deviņpadsmitajā daļā paredzētā iespēja lielajam elektroenerģijas patērētājam vērsties ar lūgumu Birojā pagarināt pienākuma izpildes termiņu par sešiem mēnešiem, kas nozīmē papildus laika iegūšanu pienākuma izpildei, kā arī faktiski papildus laiku līdz brīdim, kad tiek pieņemts lēmums par Nodevas piemērošanu lielā elektroenerģijas patērētāja pienākuma neizpildes gadījumā. Līdz ar to praksē var būt arī gadījumi, ka Birojam lēmums par Nodevas piemērošanu ir jāpieņem tad, ja lielais elektroenerģijas patērētājs pienākumu nav izpildījis 18 mēnešu (nevis gada) laikā.

Šajā kontekstā jāņem vērā, ka Nodevas piemērošana kopumā neatbrīvo lielo elektroenerģijas patērētāju no Likuma 12. panta trešajā daļā minētā pienākuma izpildes, bet gan ir obligāts to lielo elektroenerģijas patērētāju, kas nav izpildījuši Likumā noteikto pienākumu, maksājums valsts budžetā nolūkā veicināt energoefektivitātes uzlabošanu. Tādējādi Nodeva ir piemērojama kā ikgadējs maksājums līdz brīdim, kamēr lielais elektroenerģijas patērētājs nodrošina Likuma 12. panta trešajā daļā minētā pienākuma izpildi. Birojs atkārtotu lēmumu pieņem gada laikā no iepriekšējā lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Noteikumu projekta 6. punkts (Noteikumu Nr. 202 7. punkts):
Saskaņā ar augstāk minēto Noteikumu projekts paredz noteikt, ka Birojs pirms lēmuma pieņemšanas par Nodevas piemērošanu saskaņā ar Noteikumu projekta 5. punktu, nosūta lielajam elektroenerģijas patērētājam atgādinājumu ar lūgumu 30 dienu laikā pēc atgādinājuma saņemšanas sniegt informāciju par pienākumu izpildi saskaņā ar normatīvajiem aktiem energoefektivitātes jomā. Salīdzinot ar līdzšinēji Noteikumu Nr. 202 7. punktā noteikto attiecīgais termiņš tiek pagarināts par 10 dienām, tādējādi pagarinot iespēju lielajiem elektroenerģijas patērētājiem pirms Nodevas piemērošanas sniegt Birojam nepieciešamo informāciju.​​​​​​

Noteikumu projekta 7. punkts (Noteikumu Nr. 202 8. punkts):
Noteikumu projekts paredz aktualizēt tiesību normu, kas līdzšinēji noteikta Noteikumu Nr. 202 8. punktā par to, ka Birojam, pieņemot lēmumu par Nodevas piemērošanu lielajam elektroenerģijas patērētājam un nosakot tā izlietotās elektroenerģijas apjomu, ir jāņem vērā tā rīcībā esošā informācija par lielā elektroenerģijas patērētāja patērētās elektroenerģijas apjomu.

Proti, Noteikumu projekts paredz papildināt minēto normu ar otro teikumu, paredzot, ka gadījumā, ja lielā elektroenerģijas patērētāja iepriekšējā gadā patērētās elektroenerģijas apjoms ir mazāks par 500 MWh, sistēmas operators 10 dienu laikā pēc biroja pieprasījuma saņemšanas iesniedz informāciju Birojam par attiecīgā lielā elektroenerģijas patērētāja iepriekšējā gadā faktiski patērēto elektroenerģijas apjomu (MWh). Saskaņā ar šobrīd spēkā esošajiem noteikumiem lielajiem elektroenerģijas patērētājiem nav iespējams piemērot energoefektivitātes nodevu, ja minētais subjekts ir lielais elektroenerģijas patērētājs, bet saskaņā ar sadales operatora sniegto informāciju tā patēriņš iepriekšējā gadā nepārsniedz 500 MWh. Tādējādi šis nosacījums ir nepieciešams, lai gadījumos, kad lielo elektroenerģijas patērētāju sarakstā esoša elektroenerģijas patērētāja patērētais elektroenerģijas apjoms iepriekšējā gadā ir mazāks par 500 MWh un tas nav izpildījis Likuma 12. panta trešajā daļā noteikto pienākumu, Birojam būtu pieejama informācija par faktisko elektroenerģijas patēriņu, kas ir nepieciešama lēmuma pieņemšanai par Nodevas piemērošanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Lielie elektroenerģijas patērētāji, kuru gada elektroenerģijas patēriņš pārsniedz 500 MWh divos kalendāra gados pēc kārtas
Ietekmes apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek aktualizēti energoefektivitātes nodevas nomaksas nosacījumi, nodrošinot to atbilstību Energoefektivitātes likumā noteiktajam, kā arī pārskatot spēkā esošos Noteikumus, ņemot vērā to piemērošanas praksē konstatētās nepilnības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projektam nav paredzēta papildus ietekme salīdzinājumā ar līdz šim spēkā esošo Noteikumu Nr. 202 ietekmi.
Ar tiesību akta projekta "Noteikumi par energoefektivitātes nodevas apmēru un tās aprēķināšanas, piemērošanas, maksāšanas un kontroles kārtību" spēkā stāšanos spēku zaudē Ministru kabineta 2017. gada 11. aprīļa noteikumi Nr. 202 "Noteikumi par energoefektivitātes nodevas apmēru un tās aprēķināšanas, piemērošanas, maksāšanas un kontroles kārtību" (Latvijas Vēstnesis, 2017, 76. nr.; 2019, 257).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Būvniecības valsts kontroles birojs, Klimata un enerģētikas ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskā apspriešana notika līdz 18.05.2023. Tiesību aktu portālā (TAP). Publiskās apspriešanas laikā netika saņemti iebildumi, komentāri.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi