Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
22-TA-1566: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos Nr. 972 "Ceļu drošības audita noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīva (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (turpmāk – Direktīva 2019/1936).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pārņemt Direktīvas 2019/1936 prasības.
Spēkā stāšanās termiņš
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumi Nr. 972 „Ceļu drošības audita noteikumi” (turpmāk - Mk noteikumi Nr. 972) izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 6.panta otro daļu nosaka ceļu drošības auditēšanas kārtību ceļu projektiem (arī būvprojektiem), ar ceļu satiksmi saistītu objektu būvprojektiem un esošo ceļu tīklam.
MK noteikumos Nr. 972 iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 19. novembra Direktīvas 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ir nepieciešams grozīt Noteikumus Nr. 972, lai atbilstoši Direktīvā 2019/1936 noteiktajam paplašinātu tvērumu, kuriem ceļiem būs jāveic ceļu drošības audits (turpmāk – audits), lai audita veikšanas procedūrā tiktu iekļauti jauni elementi, kas ir saistīti ar mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka galvenie ceļi ir Direktīvas 2019/1936 tvērumā un Direktīva 2019/1936 neparedz, ka galvenajiem ceļiem var neveikt kādu ceļu drošības audita (turpmāk – audits) stadiju, projekta 3. punkts paredz, ka valsts galvenajiem autoceļiem, tiek veikta Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos Nr.972 “Ceļu drošības audita noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr.972) iztrūkstošā – 5. audita stadija. Ņemot vērā, ka gandrīz visi valsts galvenie autoceļu posmi ietilpst Eiropas autoceļu tīklā, kā arī VSIA “Latvijas Valsts ceļi” jau šobrīd pēc būtības visiem valsts galvenā autoceļa posmiem veic 5. audita stadiju, un ņemot vērā, ka audita izmaksas proporcionāli būvniecības izmaksām ir niecīgas, šai normai  nav būtiskas ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetiem.
Projekta 4. punkts paredz atbilstoši Direktīvā 2019/1936 noteiktajam paplašināt tvērumu, kuriem ceļiem būs jāveic auditi, t.i. ceļiem, kas atrodas ārpus apdzīvotas vietas, kuri neapkalpo īpašumus, kas ar tiem robežojas, un kuri izbūvēti, izmantojot Eiropas Savienības finansējumu, izņemot ceļus, kas nav paredzēti mehāniskajiem transportlīdzekļiem, komersantu un māju ceļus – tiek veikta 1., 2., 3., 4. un 5. audita stadija. Ceļi, kuri neapkalpo īpašumus, ir tādi ceļi, kuriem nav pievienojumi uz blakusteritorijām (piemēram uz lauksaimniecības zemēm un saimniecībām, degvielas uzpildes stacijām, dzīvojamām mājām, lauku viensētām, uzņēmumiem u.tml.). Viens šāda ceļa veida piemērs ir ātrgaitas ceļš. Ņemot vērā, ka šādu ceļu Latvijā vēl nav, šai normai nav ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetiem.
Lai veicot auditus, tiktu pastiprināti vērtētas mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku vajadzības, projekta 8., 9., 10. un 19. punkts atbilstoši Direktīva 2019/1936 noteiktajam paredz, ka audita veikšanas procedūrā tiek iekļauti jauni elementi, kas ir saistīti ar mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.
Papildus pēc Satiksmes ministrijas iniciatīvas projekta 2., 5., 6., 7., 11., 12., 13., 14., 15., 16. 17., 18., 20. un 21. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, lai terminu “ceļu lietotājs” aizvietotu ar terminu “ceļu satiksmes dalībnieks”, lai ieviestu konsekvenci ar citiem normatīvajiem aktiem autosatiksmes jomā.
Pēc Satiksmes ministrijas iniciatīvas, lai uzlabotu mazaizsargāto satiksmes dalībnieku infrastruktūras satiksmes drošību, projekta 2. punkts, paredz, ka 3. audita stadija tiek veikta arī ar ceļu satiksmi saistītu objektu būvprojektiem, kuros tiek paredzēts ceļš tikai mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku satiksmei. Liela daļa ceļu pārvaldītāji jau šobrīd paredz, ka ceļiem, kas paredzēti tikai mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, nepieciešams veikt 3. audita stadiju. Jānorāda, ka 3. audita stadiju pasūta būvprojekta izstrādātājs, tamdēļ šādai prasībai nav ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetiem.
Pēc Satiksmes ministrijas iniciatīvas projekta 5. punkts terminu “mazaizsargātais ceļu satiksmes lietotājs” aizvieto ar terminu “mazaizsargātais ceļu satiksmes dalībnieks”, lai ieviestu konsekvenci ar citiem normatīvajiem aktiem autosatiksmes jomā, kā arī projekta 5. punkts svītro šī termina skaidrojumu, jo tas ir iekļauts grozījumos Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • ceļu satiksmes dalībniekus
Ietekmes apraksts
Netieši ietekmē ceļu satiksmes dalībniekus, jo regulējums var uzlabot ceļu satiksmes drošību.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019L1936
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīvas (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 305, 26.11.2019).
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīvas (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 305, 26.11.2019).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 1. punkts)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 3. pants,
Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumi Nr.972 “Ceļu drošības audita noteikumi”, Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība”, Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība” (VSS-589),
 jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību, noteikumu projekta 1. -23. punkts.
 
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar grozījumiem Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94), grozījumiem Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība” (VSS-589), jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 2. punkts)
Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumi Nr.972 “Ceļu drošības audita noteikumi”9.1. punkts, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību, noteikumu projekta 3. punkts.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 3. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību, noteikumu projekta 4. punkts.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta a) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 1. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta b) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 1.b) punkts)
Likums “Par autoceļiem”.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta d) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 6. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta d) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 7. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta e) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 7.a). punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta f) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 10. punkts)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 1. pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936  1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK  5. pants)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 5. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6. pants)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 1. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
 
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 2. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 3. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 4. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkta (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 5. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 6. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.b pants)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 5. pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.c pants)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 8. pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 8. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 9. panta 1.a punkts)
Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība” (VSS-589)
 
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta  ar grozījumiem Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība” (VSS-589).
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Paredz stingrākas prasības, nekā Direktīvas 2019/1936 1. panta 8. punktā (Direktīvas 2008/96/EK 9. panta 1.a punktā), jo tiek paredzēts, ka ceļu drošības auditoru mācību programmā ir iekļauti aspekti, kas saistīti ar mazaizsargātajiem ceļu satiksmes
dalībniekiem un šādiem lietotājiem paredzētu infrastruktūru, ar projekta stāšanos spēkā nevis kā paredz Direktīva 2019/1936 sākot ar 2024. gada 17. decembri. Pēc būtības esošajos noteikumos jau ir iekļauti aspekti, kas saistīti ar mazaizsargātajiem ceļu satiksmes
dalībniekiem un šādiem lietotājiem paredzētu infrastruktūru, jo tas ir ceļu satiksmes drošības pamatā, tādejādi šīs prasības ir samērīgas un pēc būtības tā ir tikai formāla šo prasību nostiprināšana normatīvajā aktā.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK I pielikums)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 2. punkta b) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK  II pielikuma 1. iedaļas n) punkts)
Noteikumu projekta 8., 9. un 10. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma2. punkta c) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK  II pielikuma 2. iedaļas h) punkts)
Noteikumu projekta 19. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 3. punkts
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
 
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK III pielikums)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkta 4. teikums (Direktīvas Nr.2008/96/EK 1. panta 4. punkts) paredz rīcības brīvības dalībvalstij, izslēgt no šīs direktīvas darbības jomas galvenos autoceļus, kuriem ir zems drošības apdraudējums, pamatojoties uz pienācīgi pamatotiem iemesliem, kas saistīti ar satiksmes intensitāti un negadījumu statistiku. Ņemot vērā, ka nav identificēts tāds valsts galvenais autoceļš, kuram būtu zems drošības apdraudējums, kā arī nav citu pamatotu iemeslu, netiek paredzēts no Direktīvas 2019/1936 jomas izslēgt kādu valsts galveno autoceļu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Pārējās Direktīvas 2019/1936 normas tiks pārņemtas ar grozījumiem Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94), grozījumiem Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra  noteikumos Nr. 972 “Ceļu drošības audita noteikumi” (VSS-588), ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, un jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Netiek paredzēts ieviest terminu “automaģistrāle”, jo Latvijā šobrīd nav tāda autoceļu kategorija, kas atbilstu Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta b)apakšpunkta (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 1.a) definīcijai.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija", VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://www.sam.gov.lv/lv/jaunums/grozijumi-ministru-kabineta-2008-gada-25-novembra-noteikumos-nr-972-celu-drosibas-audita-noteikumi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības atsauksmes pēc noteikumu projekta publicēšanas netika saņemtas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • ceļu pārvaldītāji

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Lai arī noteikumu projekts paplašina ceļu drošības auditu veikšanas ģeogrāfisko tvērumu, faktiski tam nav ietekmes, jo ceļu pārvaldītāji šādā ģeogrāfiskajā tvērumā ceļu drošības auditus veic jau šobrīd vai arī šādu ceļu, kam ir paredzēts, ka tiek veikts ceļu drošības audits, Latvijā nav, piemēram, ātrgaitas ceļu.
Attiecībā uz jaunajiem elementiem ceļu drošības auditu veikšanai, kas ir saistīti ar mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, šiem elementiem ietekmes uz ceļu drošības auditoriem (VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija") faktiski nav, jo ceļu drošības auditori jau šobrīd, veicot ceļu drošības auditus, īpaši pievērš uzmanību mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
 
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi