24-TA-1429: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Anitas Rozenbergas pārcelšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Valsts civildienesta likuma 11.panta trešā daļa, 37. panta pirmā, 2.1 un trešā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta "Par Anitas Rozenbergas pārcelšanu” mērķis ir nodrošināt Satiksmes ministrijas Jūrlietu departamenta (turpmāk - Departaments) uzdevumu un funkciju efektīvas izpildes nepārtrauktību, uzturot tā kapacitāti, direktora amatā pārceļot Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja (turpmāk – Birojs) direktori Anitu Rozenbergu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.273 ”Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja nolikums” 6.punktu Biroja direktoru pēc kandidatūras apstiprināšanas Ministru kabinetā ieceļ amatā un atbrīvo no amata satiksmes ministrs. Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumiem Nr.242 ”Satiksmes ministrijas nolikums” 1.punktu Satiksmes ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde transporta un sakaru nozarēs. Transporta nozare ietver dzelzceļa, autosatiksmes, jūrniecības un aviācijas apakšnozares, kā arī pasažieru pārvadājumu, tranzītpārvadājumu un bīstamo kravu pārvadājumu jomas. Esošā Satiksmes ministrijas Departamenta direktore Laima Rituma tiek pārcelta citā Satiksmes ministrijas departamenta direktores amatā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Satiksmes ministrijas Departaments veido un īsteno valsts politiku transporta nozares jūrniecības apakšnozarē. Saskaņā ar Ministru kabineta 2023.gada 8.maija rīkojumā Nr.20 “Par Valsts pārvaldes modernizācijas plānu 2023.-2027.gadam” noteikto vienā no uzstādītajiem rīcības virzieniem ir ietverts mērķis vienota un efektīva valsts pārvalde, kas cita starpā paredz starpinstitucionālās sadarbības stiprināšanu, kā arī valsts pārvaldes darbības rezultativitātes un efektivitātes uzlabošanu. Arī Satiksmes ministrijas nozarē viens no turpmākā perioda izaicinājumiem ir saistīts ar iepriekšminēto mērķu sasniegšanai nepieciešamo darbību koordinēšanu un ieviešanu, līdz ar to šobrīd būtiski ir stiprināt gan Satiksmes ministrijas, gan tās padotības iestāžu kapacitāti nacionāla līmeņa un starptautiskās sadarbības attīstībai un pilnveidošanai, kā arī administratīvo procesu efektīvai vadībai. Ņemot vērā, ka esošā Departamenta direktore augstākminētajam nolūkam tiek pārcelta citā Satiksmes ministrijas departamenta direktores amatā, tika izvērtētas Departamenta direktora amata prasības kopsakarā ar nozarē esošajiem cilvēkresursiem. Ir uzklausīts Biroja direktores Anitas Rozenbergas viedoklis un saņemta piekrišana pārcelšanai uz nenoteiktu laiku. Atbilstoši iepriekš minētajam un, izvērtējot Biroja direktores atbilstību Satiksmes ministrijas Departamenta direktora amata aprakstā noteiktajai izglītības, kvalifikācijas, profesionālās pieredzes prasībām, saglabājot noteikto atalgojumu un sociālās garantijas, ir pieņemts lēmums par ierēdņa profesionālo karjeras izaugsmi resora ietvaros.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams lēmums par ierēdņa pārcelšanu Satiksmes ministrijas Departamenta direktora amatā. Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 37.panta 2.1 daļu lēmumu par ierēdņa pārcelšanu no pārraudzībā esoša iestādes vadītāja amata uz citu amatu ministrs pieņem, pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu. Atbilstoši Departamenta reglamentam Departamenta funkcijas ir izstrādāt valsts politiku jūrniecības apakšnozarē un koordinēt tās realizēšanas stratēģiju, nodrošināt starptautiskajām kuģošanas prasībām atbilstošu normatīvo aktu izstrādi jūrniecības apakšnozarē, ņemot vērā Starptautiskās Jūrniecības organizācijas, Helsinku komisijas, Starptautiskās Darba organizācijas un citu starptautisko organizāciju, kā arī Eiropas Savienības tiesību aktu prasības; pārstāvēt valsti minētājās organizācijās kuģošanas drošības, aizsardzības un jūras piesārņošanas no kuģiem novēršanas jautājumos. Līdz ar to, lai turpinātu īstenot labu pārvaldību, kā arī civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi, elastīgi izmantojot civildienesta resursus Satiksmes ministrijas resora iekšienē, nolūkā stiprināt Satiksmes ministrijas kapacitāti un nodrošināt Departamenta funkciju izpildes nepārtrauktību, Departamenta direktora amatam nepieciešams kandidāts ar atbilstošām zināšanām un pieredzi jūrniecības apakšnozarē. Anitai Rozenbergai ir atbilstoša pieredze jūras transportā Biroja direktores amatā. Anitas Rozenbergas līdzšinējā profesionālā pieredze un kvalifikācija, izpratne par jūrniecības tiesību aktiem, starptautiskajām konvencijām un politikas plānošanas dokumentiem, par Eiropas Savienības un tajā aktuālajiem jautājumiem jūrniecības jomā, atbilstošas svešvalodu zināšanas, kā arī spēja uzņemties jaunus izaicinājumus nodrošinās Departamenta kapacitātes uzturēšanu, veicinot tā uzdevumu un funkciju efektīvas izpildes nepārtrauktību. Ņemot vērā, ka šajā gadījumā ierēdnis tiek pārcelts no Satiksmes ministrijas padotības iestādes augstākās amatpersonas amata, kuru ieceļ un atbrīvo no amata ministrs, Valsts civildienesta likuma 37.panta trešajā daļā minētais par iestādes viedokļa izvērtēšanu neatbilst konkrētajai situācijai un nav lietderīgs.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Ņemot vērā, ka atbilstoši Valsts civildienesta likuma 37.panta 2.1 daļai lēmumu par Biroja direktora pārcelšanu citā amatā pieņem ministrs, pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu, kā arī to, ka saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7.panta trešo daļu Ministru kabineta rīkojums stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī, satiksmes ministrs lēmumu par Anitas Rozenbergas pārcelšanu Satiksmes ministrijas Departamenta direktores amatā pieņems nākamajā dienā pēc Ministru kabineta rīkojuma spēkā stāšanās, kā pārcelšanas datumu norādot šo konkrēto dienu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītā institūcija - Satiksmes ministrija.
Projekta izstrādē iesaistītā institūcija - Satiksmes ministrija.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs
- Satiksmes ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi