Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-3651: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 22. septembra noteikumos Nr. 588 "Ekonomikas ministrijas nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Sakarā ar klimata un enerģētikas ministra amata izveidi paredzamo enerģētikas politikas jomas pāreju Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē, Ministru kabineta 2020.gada 22.septembra noteikumos Nr.588 “Ekonomikas ministrijas nolikums” (turpmāk – Ekonomikas ministrijas nolikums) nepieciešams svītrot normas par enerģētikas politikas jomas atrašanos Ekonomikas ministrijas kompetencē. . Tāpat Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē būs ārvalstu un citu finanšu instrumentu finansētais 2.1.2.specifiskā atbalsta mērķis “Atjaunojamo energoresursu enerģijas veicināšana - biometāns” un 2.1.1.3.specifiskā atbalsta mērķis “AER izmantošana un energoefektivitātes paaugstināšana lokālajā un individuālajā siltumapgādē un aukstumapgādē”. Ņemot vērā tā ietekmi uz tautsaimniecību, Ekonomikas ministrijas kompetencē ir atstājama  jautājumu risināšana par naftas produktu rezervju uzturēšanu un uzraudzību.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar klimata un enerģētikas ministra amata izveidi enerģētikas politikas jomai pārejot Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē, Ekonomikas ministrijas nolikumā ir jāsvītro normas par enerģētikas politikas jomas atrašanos Ekonomikas ministrijas kompetencē.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd atbilstoši Ekonomikas ministrijas nolikumam enerģētikas politikas joma atrodas Ekonomikas ministrijas kompetencē.
Ar 2022.gada 1.decembrī pieņemto likumu "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" (stājās spēkā 2022.gada 13.decembrī) izveidoto klimata un enerģētikas ministra amatu paredzēta enerģētikas politikas jomas pāreja Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Neveicot grozījumus Ekonomikas ministrijas nolikumā, enerģētikas politikas joma vienlaikus var atrasties divu ministriju – Klimata un enerģētikas ministrijas un Ekonomikas ministrijas – kompetencē. Tādējādi var veidoties kompetences dublēšanās, kas var būtiski traucēt enerģētikas politikas veidošanu un īstenošanu, kā arī enerģētikas nozares attīstību.
Risinājuma apraksts
Lai novērstu iespējamo divu ministriju kompetenču dublēšanos, enerģētikas politikas joma ir jāizņem no Ekonomikas ministrijas kompetences sfēras.
Līdz ar to Ekonomikas ministrijas nolikumā nepieciešams svītrot normas par enerģētikas politikas jomas atrašanos Ekonomikas ministrijas kompetencē.
Paredzēta Ekonomikas ministrijas nolikuma grozījumu stāšanās spēkā 2023.gada 1.janvārī – Klimata un enerģētikas ministrijas izveides datumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ekonomikas ministrijā nodarbinātie
Ietekmes apraksts
Ekonomikas ministrijas nodarbinātie enerģētikas politikas izstrādes un īstenošanas jautājumos tiks pārcelti darbā uz Klimata un enerģētikas ministriju
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Informācija par ietekmi uz valsts budžetu sniegta tiesību aktu lietas Nr.22-TA-3653 “Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu” anotācijas 3.sadaļā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi