Anotācija (ex-ante)

23-TA-2874: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumos Nr. 1524 "Noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saskaņā ar likumu "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2024. gadam ir ieplānots finansējums 8 720 490 euro apmērā Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumos Nr. 1524 "Noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai" (turpmāk – noteikumi Nr. 1524) paredzētā atbalsta finansēšanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir sadalīt 2023. gadam paredzēto finansējumu 8 720 490 euro apmērā lopkopības un augkopības attīstībai, starptautiskai un savstarpējai sadarbībai, tirgus veicināšanai, pārtikas kvalitātes shēmām, lauksaimniecības nozares profesionālo izglītības programmu pilnveidošanai un iepriekšējā gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansēšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašlaik spēkā ir noteikumi Nr. 1524, kuros noteikti atbalsta pasākumi, atbalsta apmērs, piešķiršanas kārtība un kritēriji kārtējā gadā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tā kā Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" valsts atbalstam subsīdiju veidā 2024. gadam paredzētais finansējums ir 8 720 490 euro, nepieciešams to sadalīt pa atbalsta pasākumiem.
Risinājuma apraksts
1. Saskaņā ar noteikumu projekta 1. punktu pieejamais finansējums 2024. gadā novirzīts šādiem pasākumiem:
1) lopkopības attīstībai – 6 084 335 euro;
2) augkopības attīstībai – 489 013 euro;
3) starptautiskai un savstarpējai sadarbībai – 781 586  euro;
4) tirgus veicināšanai – 859 782 euro;
5) pārtikas kvalitātes shēmām – 127 500 euro;
6) lauksaimniecības nozares profesionālo izglītības programmu pilnveidošanai – 45 000 euro;
7) iepriekšējā gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansēšanai – 333 274 euro.
2024. gadā uz atbalsta saņemšanu var pretendēt fiziska vai juridiska persona.
2. Salīdzinājumā ar 2023. gadu finansējums par 77 000 euro palielināts atbalsta pasākumam "Lopkopības attīstībai", un palielinājums skar šādus apakšpasākumus:
1) "Ciltsdarba pasākumiem liellopu gaļas ražošanas nozarē" finansējums palielināts par 20 000 euro, jo plānota jauna atbalsta pozīcija - atbalsts par vismaz vienu gadu veca buļļa ģenētiskās kvalitātes novērtēšanu (detalizētāk turpmāk tekstā). Atbilstoši par 20 000 euro ir palielināts arī kopējais finansējums atbalsta pasākumā "Ciltsdarbam un dzīvnieku audzēšanai";
2) "Dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu savākšanai, transportēšanai un pārstrādei vai likvidēšanai" finansējums palielināts par 52 000 euro, jo atbalsta pretendentiem ir palielinājies apkalpojamo kautuvju skaits, un atbilstoši palielinājies arī atbalstam pieteikto blakusproduktu daudzums.  Līdz ar to atbalsta pretendenti jau 2023. gadā ir pieprasījuši lielāku atbalsta apmēru, nekā iepriekšējos gados, un arī 2024. gadā ir nepieciešams atbalsta palielinājums. Tomēr jāņem vērā, ka šis atbalsts tiek sniegts de minimis atbalsta ietvaros, un atbalsts pretendentam nedrīkst pārsniegt noteiktos atbalsta griestus.
3. Salīdzinājumā ar 2023. gadu finansējums par 17 000 euro palielināts atbalsta pasākumam "Augkopības attīstībai" un palielinājums skar apakšpasākumu "Kultūraugu genofonda un izolātu kolekcijas saglabāšanai, standartšķirnes novērtēšanai, šķirnes identitātes pārbaudei un labību šķirņu izturības pret slimībām novērtēšanai". Minētajā apakšpasākumā 2024. gadā iekļauta jauna atbalsta pozīcija  - labību šķirņu izturības pret slimībām novērtēšanai (detalizētāk turpmāk tekstā). 
4. Salīdzinājumā ar 2023. gadu finansējums par 100 000 euro palielināts atbalsta pasākumam "Starptautiskai un savstarpējai sadarbībai" un palielinājums skar apakšpasākumu "Tehniskajam atbalstam lauksaimniecības nozarē", jo mainīgajos ģeopolitiskajos un ekonomiskajos apstākļos ir jāspēj atbalstu piešķirt dažādiem pasākumiem, kas nav iepriekš paredzami un neatbilst citu atbalsta pasākumu nosacījumiem.
5. Salīdzinājumā ar 2023. gadu finansējums par 50 000 euro palielināts atbalsta pasākumam "Pārtikas kvalitātes shēmām" un palielinājums skar apakšpasākumu "Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas, bioloģiskās lauksaimniecības shēmas, aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu un garantētu tradicionālo īpatnību shēmas veicināšanai". Finansējums par 40 000 euro palielināts bioloģiskās lauksaimniecības shēmas veicināšanai, lai tas, tāpat kā nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas veicināšanai, sasniegtu 50 000 euro, jo ir ļoti būtiski pietiekamā apmērā popularizēt bioloģiskos produktus, lai sabiedrībā veidotos izpratne par to ietekmi uz veselību un vidi. Tāpat finansējums par 10 000 euro palielināts ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu un garantētu tradicionālo īpatnību shēmas veicināšanai, sasniedzot 20 000 euro, lai patērētāji izprastu šo shēmu nozīmi kultūras un vēsturiskā mantojuma saglabāšanā.
6. Salīdzinājumā ar 2023. gadu finansējums par 5000 euro palielināts atbalsta pasākumam "Lauksaimniecības nozares profesionālo izglītības programmu pilnveidošanai", lai varētu sekmīgi turpināt sadarbību ar profesionālās izglītības iestādēm, veicinot programmu kvalitāti un skolēnu interesi par šo izglītības iespēju.
 7. Salīdzinājumā ar 2023. gadu finansējums par 244 000 euro samazināts atbalsta pasākumam "2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam", jo ir izmainījusies atbalsta pieprasīšanas dinamika un pārejošajiem maksājumiem vairs netiek pieprasīta tik liela atbalsta summa kā līdz šim.
Problēmas apraksts
Atbilstoši Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk – regula  2022/2472) 9. panta 1. punkta "c" apakšpunktam dalībvalstij ir jāpublicē informācija par visiem labuma guvējiem, kas ir sasnieguši regulā noteikto atbalsta apmēru. Tomēr pašlaik lopkopības sektorā daļa informācijas par gala labuma guvējiem ir pie šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrībā (turpmāk - organizācijas) , jo atbalstu primāri saņem minētās organizācijas, bet labuma guvēji ir dzīvnieku īpašnieki, kuriem šīs organizācijas sniedz pakalpojumus ar samazinātām pakalpojumu cenām. Tādēļ ir nepieciešams nodrošināt, ka informācija par gala labuma guvējiem nonāk Lauku atbalsta dienesta rīcībā.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 1524 papildināti ar 14.1 punktu, kas paredz, ka Lauku atbalsta dienests var pieprasīt, lai organizācijas par noteiktiem atbalsta veidiem iesniedz Lauku atbalsta dienestam informāciju par labuma guvējiem. Šāda informācija no organizācijām nebūs nepieciešama par visiem lopkopības atbalsta veidiem, jo liela daļa informācijas ir pieejama Lauksaimniecības datu centram, un tādēļ to Lauku atbalsta dienestā iesniegs Lauksaimniecības datu centrs. Tomēr, ja no Lauksaimniecības datu centra attiecīgo informāciju nav iespējams saņemt, Lauku atbalsta dienests lēmumā par atbalsta piešķiršanu paredzēs organizācijai iesniegt arī attiecīgo informāciju par labuma guvējiem.
Problēmas apraksts
Tā kā Lauksaimniecības datu centrs ir izveidojis piena pārraudzības sistēmu CILDA,  piena analīžu laboratorijām ir samazinājies darba apjoms datu ievadei, jo datus par ganāmpulka pārraudzību elektroniski reģistrē pārraugs. Tādēļ ir nepieciešams samazināt atbalstu piena analīžu laboratorijām par datu ievadi. Bet ņemot vērā to, ka ir palielinājušās izmaksas par analīžu veikšanu, ir nepieciešams vienlaicīgi palielināt atbalstu par piena analīzēm.
Risinājuma apraksts
Precizēti noteikumu Nr. 1524 18.3.2.1. un 18.3.2.2. apakšpunkts, paredzot par 0,04 euro (līdz 0,54 euro) palielināt atbalstu par piena analīzi un par 0,04 euro (līdz 0,10 euro) samazināt atbalstu par datu pirmapstrādi un nosūtīšanu datu apstrādei.
Problēmas apraksts
Pašlaik ganāmpulka īpašnieki nav ieinteresēti kvalitatīvus vaislas bullīšus paturēt ilgāk ganāmpulkā, lai tos varētu realizēt Latvijā vaislai. Lielā daļā gadījumu vaislas bullīšus aptuveni pusgada vecumā eksportē, tādējādi Latvijas audzētāji zaudē daļu kvalitatīva vaislas materiāla. Tādēļ ir nepieciešams veicināt šo bullīšu izaudzēšanu līdz vaislas vecumam (vismaz līdz gada vecumam) un realizēšanu iekšējā tirgū vaislas darbībai.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 1524 papildināti ar 31.4. apakšpunktu, paredzot jaunu atbalsta veidu par jaunajiem vaislas buļļiem no gada vecuma. Vienreizējs atbalsts 100 euro apmērā paredzēts tam ganāmpulka īpašniekam, kurš vaislas bulli ir izaudzējis (bullis ir dzimis attiecīgajā ganāmpulkā) un kārtējā gadā pārdevis vaislai uz citu ganāmpulku. Attiecīgi atbalsta nosacījumos ir iekļauta prasība, ka vaislas bullis ir pārvietots uz citu ganāmpulku. Tāpat, lai būtu garantija, ka bullis ir kvalitatīvs, ir nosacījums, ka tam ir jābūt novērtētam, ierakstītam ciltsgrāmatā un ar veiktām DNS analīzēm.
Noteikumi Nr. 1524 papildināti ar 38.3 punktu, kas paredz iesnieguma iesniegšanas kārtību par šo jauno atbalsta veidu - organizācija iesniegumu Lauku atbalsta dienestā iesniegs reizi ceturksnī.
Problēmas apraksts
Lai Zemkopības ministrija varētu ziņot Eiropas komisijai atbalsta pasākuma "Atbalsts dzīvnieku darbspēju un ģenētiskās kvalitātes popularizēšanas pasākumiem" rezultātus, ir jāzina katras organizācijas organizētā pasākuma dalībnieku skaitu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 1524 96.5 punkts papildināts ar prasību iesniegt Lauku atbalsta dienestā organizētā pasākuma dalībnieku skaitu. Tādējādi arī Zemkopības ministrijai būs pieejama nepieciešamā informācija. Par citiem atbalsta pasākumiem informācija jau ir pieejama no atbalsta pretendentu sarakstiem un iesniegtajām atskaitēm.
Problēmas apraksts
Atbilstoši Ministru kabineta 2012. gada 24. jūlija noteikumiem  Nr.518 “Augu šķirnes saimniecisko īpašību novērtēšanas noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr. 518) Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte (turpmāk - LBTU) nodrošina šķirņu novērtēšanu, tostarp labību šķirņu izturības pret slimībām novērtēšanu. 2024. gadā LBTU labību šķirņu izturības pret slimībā novērtējumam nav pieejams finansējums no citiem avotiem, tāpēc to nepieciešams nodrošināt no valsts atbalsta līdzekļiem.
Risinājuma apraksts
Precizēts noteikumu Nr. 1524 3.2. apakšnodaļas " Atbalsts kultūraugu genofonda un izolātu saglabāšanai, standartšķirnes novērtēšanai, šķirnes identitātes pārbaudei un labību šķirņu izturības pret slimībām novērtēšanai" nosaukums un nodaļas redakcija, iekļaujot regulējumu atbalsta saņemšanai par labību šķirņu izturības pret slimībām novērtēšanu:
- 138. punktā precizēts atbalsta mērķis;
- 139. punkts papildināts ar 139.5. apakšpunktu, iekļaujot atbalstāmās darbības par labību šķirņu izturības pret slimībām novērtēšanu;
- 143.1 punktā noteikta iesniegumu iesniegšanas kārtība. Pretendents vispirms tāmi saskaņo ar Zemkopības ministriju. Tāmē jāparedz izmaksu pozīcijas par izmēģinājumu ierīkošanu, mācību semināriem, kā arī pārskata sagatavošanu un datubāzes izveidošanu un uzturēšanu.
Mācību semināri ir būtiski, jo izmēģinājumu lauciņus iekārto vairāki izpildītāji un nepieciešams, lai šie izpildītāji to veic pēc vienotas metodikas - atbilstoši noteikumu Nr. 518. 3. pielikumam izmēģinājumus veic LBTU mācību un pētījumu saimniecība "Pēterlauki", LBTU aģentūra "Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Malnavas koledža", LBTU struktūrvienība "Zemkopības institūts", Agroresursu un ekonomikas institūta (turpmāk - AREI) Stendes pētniecības centrs, AREI Priekuļu pētniecības centrs, AREI Viļānu nodaļa, Mācību un pētījumu saimniecība "Vecauce". Tāpat ir būtiski, ka par veiktajām šķirņu pārbaudēm ir sagatavots kvalitatīvs pārskats, ko lauksaimnieki var izmantot, izvēloties ražošanai jaunās šķirnes. Tāpēc pārskats ir jāsaskaņo ar Zemkopības ministriju. Visu informāciju no ikgadējiem pārskatiem ir būtiski apkopot datubāzē, lai veicinātu lauksaimniekus izmantot sējai vietējās šķirnes. 
Lauku atbalsta dienests atbalsta izmaksas par jauno atbalsta pasākumu veiks tāpat kā pārējiem šajā nodaļā minētajiem pretendentiem.
Problēmas apraksts
Pašlaik noteikumu Nr. 1524 194. punktā ir noteikts, ka AREI var izdarīt precizējumus dokumentos, tostarp tāmē. Tomēr šādos gadījumos ir būtiski nodrošināt, ka precizējumi tāmē ir korekti un nav pretrunā ar atbalsta nosacījumiem.
Risinājuma apraksts
Precizēts noteikumu Nr. 1524 194. punkts nosakot, ka būtiskāku precizējumu gadījumā AREI precizējumus saskaņo ar Zemkopības ministriju, jo arī sākotnējā tāme atbilstoši 192.1. apakšpunktam ir jāsaskaņo ar Zemkopības ministriju. 
Problēmas apraksts
Pašlaik noteikumi Nr. 1524 nosaka, ka atbalsts par nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas popularizēšanu ir 50 000 euro, bet par bioloģiskās lauksaimniecības shēmas popularizēšanu, kā arī par aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu un garantētu tradicionālo īpatnību shēmas popularizēšanu 10  000 euro. Tomēr ņemot vērā bioloģiskās lauksaimniecības shēmas nozīmi, kā arī aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu un garantētu tradicionālo īpatnību shēmas nepietiekamo atpazīstamību, šo pārtikas kvalitātes shēmu atpazīstamības veicināšanai ir jāpalielina finansējums.
Risinājuma apraksts
Precizēti noteikumu Nr. 1524 225.2 2. un 225.2 3. apakšpunkts, nosakot atbalstu par bioloģiskās lauksaimniecības shēmas atpazīstamības veicināšanu 50 000 euro apmērā, bet par izsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu un garantētu tradicionālo īpatnību shēmas atpazīstamības veicināšanu 20 000 euro apmērā, jo šajās shēmās attiecīgi ir mazāk produktu un ražotāju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu un pārstrādi
Ietekmes apraksts
Atbalsts lopkopībā personām tiek sniegts subsidētu pakalpojumu veidā. Augkopībā personas ir gala labuma guvēji.
Juridiskās personas
  • Personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu un pārstrādi
  • Nevalstiskās organizācijas
  • Zinātniskās iestādes un biedrības (Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte, Agroresursu un ekonomikas institūts, Dārzkopības institūts, Nacionālais Botāniskais dārzs, Latvijas Valsts mežzinātnes institūts "Silava", Latvijas Lauksaimniecības un meža zinātņu akadēmija)
Ietekmes apraksts
Personas saņem atbalstu par faktiskajām izmaksām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsta pasākumi veicina nodarbinātību un ražošanu laukos, un tas pozitīvi ietekmē valsts makroekonomiskos rādītājus.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Atbalsta pasākumi veicina kvalitatīvas lopkopības un augkopības produkcijas ražošanu, un tas labvēlīgi ietekmē konkurētspēju.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Liela daļa atbalsta saņēmēju un gala labumu guvēji ir mazie un vidējie uzņēmumi, tādējādi atbalsts ietekmē šos uzņēmumus.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Atbalsts ciltsdarbam un dzīvnieku audzēšanai, kā arī atbalsts augkopības attīstībai sniedz būtisku ieguldījumu saimniecību saražoto gala produktu kvantitatīvajos un kvalitatīvajos rādītājos. Tādējādi pieejamais atbalsts veicina saimniecību konkurētspēju.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Stiprinot lauksaimniecības nozari, tiek saglabāta lauku apdzīvotība un veicināta nodarbinātība laukos.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
8 720 490
0
8 720 490
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
8 720 490
0
8 720 490
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
8 720 490
0
8 720 490
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
8 720 490
0
8 720 490
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likumu "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. un 2024. gadam ir ieplānots finansējums 8 720 490 euro apmērā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Noteikumu projekta īstenošana neietekmē valsts budžetu, jo nosaka kārtību, kādā tiek piešķirts Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" valsts atbalstam apstiprinātais finansējums, kas 2024. gadā ir paredzēts 8 720 490 euro apmērā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte, Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Gaļas liellopu audzētāju asociācija, Latvijas Šķirnes dzīvnieku audzētāju savienība
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi