Anotācija

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka no 2025.gada 13.februārā plkst. 22:00 līdz 14.februārā plkst. 01:00 ir ieplānoti Valsts informācijas sistēmu savienotāja Vienotās pieteikšanās moduļa tehniskie uzturēšanas darbi. To laikā var būt traucēta vai nepieejama e-Identitātes apliecināšana ar visiem autentifikācijas rīkiem.
24-TA-1389: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 5. oktobra noteikumos Nr. 927 "Noteikumi par īpašām stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 5.oktobra noteikumos Nr.927 “Noteikumi par īpašām stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem”” (turpmāk – Projekts) ir Satiksmes ministrijas un valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Jūras administrācija” (turpmāk – Jūras administrācija) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 11.panta devīto daļu, kā arī lai pārņemtu un ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes 2023.gada 10.maija Direktīvu 2023/946 ar ko Direktīvu 2003/25/EK groza attiecībā uz uzlabotu stabilitātes prasību iekļaušanu un minētās direktīvas saskaņošanu ar Starptautiskās Jūrniecības organizācijas noteiktajām stabilitātes prasībām (turpmāk - Direktīva 2023/946).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts, lai pārņemtu un ieviestu Direktīvu 2023/946.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Īpašas stabilitātes prasības ro-ro pasažieru kuģiem, lai uzlabotu šā tipa kuģu ilgizturību pēc bojājumu gūšanas sadursmē un nodrošinātu augstu pasažieru un apkalpes drošības līmeni, nosaka Ministru kabineta 2010.gada 5.oktobra noteikumi Nr.927 “Noteikumi par īpašām stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem” (turpmāk – Noteikumi Nr.927), ar kuriem pilnībā tika pārņemtas Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 14.aprīļa Direktīvas (EK) Nr.2003/25 par īpašām stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem (turpmāk – Direktīva 2003/25/EK) prasības. Direktīvas 2003/25/EK mērķis ir noteikt vienotu līmeni īpašām stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem, tādējādi uzlabojot šā tipa kuģu ilgizturību pēc bojājumu gūšanas sadursmē un nodrošinātu augstu pasažieru un apkalpes drošības līmeni.
Eiropas Parlaments un Padome 2023.gada 10.maijā pieņēma Direktīvu 2023/946, kas nosaka, ka dalībvalstīs stājas spēkā normatīvie un administratīvie akti, kas vajadzīgi, lai izpildītu Direktīvas 2023/946 prasības līdz 2024.gada 5.decembrim, tādējādi tās pārņemšanai un ieviešanai nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus normatīvajos aktos.
2. Noteikumu Nr.927 2.punktā ir minēta valsts akciju sabiedrība “Latvijas Jūras administrācija”. Kopš 2020.gada 23.decembra Latvijas Jūras administrācijas tiesiskā forma ir nevis valsts akciju sabiedrība, bet valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību.
3. Noteikumu Nr.927 12.punkts nosaka, ka visiem ro-ro pasažieru kuģiem, kas kuģo ar Latvijas karogu ir Kuģošanas drošības inspekcijas vai klasifikācijas sabiedrības izsniegts sertifikāts, kas apstiprina kuģa atbilstību šo noteikumu IV nodaļā un 1.pielikumā minētajām prasībām, taču šobrīd atbilstības dokumentu izsniedz tikai Kuģošanas drošības inspekcija, kā arī Noteikumos Nr.927 nav noteikts dokumenta paraugs, tādējādi attiecīgi precizējami Noteikumi Nr.927, papildinot ar atbilstības apliecības paraugu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar Projektu tiek pārņemtas Direktīvas 2023/946 prasības, lai nodrošinātu minētās direktīvas transponēšanu līdz 2024.gada 5.decembrim. 
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumiem Nr.927 pilnībā tika pārņemtas Direktīvas 2003/25/EK prasības.
Projekts precizē atsevišķus Noteikumu Nr.927 punktus atbilstoši Direktīvas 2003/25/EK grozījumiem (Direktīva 2023/946) attiecībā uz uzlabotu stabilitātes prasību iekļaušanu un minētās direktīvas saskaņošanu ar Starptautiskās Jūrniecības organizācijas noteiktajām stabilitātes prasībām.

Ar Projektu Noteikumi Nr.927 tiek papildināti ar 2.1 punktu, kurā ietverti termini atbilstoši Direktīvas 2003/25/EK lietotajiem terminiem, kā arī ar Projektu vārdi “Ievērojamu viļņu augstums” aizstāti ar vārdiem “Nozīmīgo viļņu augstums (hs)”, kā arī vārdi “atlikuma brīvsāni” aizstāti ar vārdiem “atlikušais brīvsāns (fr)”.

Ar Projektu Noteikumu Nr.927 7.punkts tiek papildināts, nosakot, ka Latvijas Jūras administrācija izveido un uztur to jūras rajonu sarakstu, ko šķērso ro-ro pasažieru kuģi, kuri nodrošina regulāru satiksmi uz un no Latvijas ostām, un norāda attiecīgās nozīmīgo viļņu augstumu vērtības šajos rajonos. Minētais izriet no Direktīvas 2023/946 1.panta 5.punkta b) apakšpunkta, kas nosaka, ka jūras rajonu sarakstu publicē publiskā datubāzē, kas ir pieejama kompetentās jūrniecības iestādes tīmekļa vietnē, līdz ar to vienīgā publiski pieejamā vietne, kā to paredz minētais Direktīvas 2023/946 punkts ir Jūras administrācijas tīmekļa vietne. Latvijā iepriekš notikušajos Eiropas Komisijas auditos par  Direktīvas 2003/25/EK prasību ieviešanu ir atzīts, ka jūras rajonu sarakstu publicēšana publiskā datubāzē, kas ir pieejama kompetentās jūrniecības iestādes tīmekļa vietnē ir atbilstoša.
Nozīmīgo viļņu augstuma vērtības nosaka Latvijas Republikā spēkā esošais starptautiskais līgums "Stokholmas līgums, 1996", kas pieņemts ar 2003.gada 20.novembra likumu "Par Līgumu par speciālām stabilitātes prasībām ro-ro tipa pasažieru kuģiem, kas saskaņā ar grafiku veic regulārus reisus starp vai uz, vai no noteiktām ostām ziemeļrietumu Eiropā un Baltijas jūrā (Stokholmas līgums, 1996).

Atbilstoši Direktīvā 2023/946 iekļautajiem Direktīvas 2003/25/EK grozījumiem tiek pārstrādāta Noteikumu Nr.927 IV.nodaļa “Īpašās stabilitātes prasības un to ieviešana”, precizējot, ka jauni ro-ro pasažieru kuģi, kas sertificēti vairāk nekā 1 350 cilvēku pārvadāšanai, atbilst īpašajām stabilitātes prasībām, kas noteiktas SOLAS 2020 (1974. gada Starptautiskā konvencija par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras, kurā jaunākie grozījumi izdarīti ar IMO 2017. gada 15.jūnija Rezolūciju MSC.421(98)) II-1. nodaļas B daļā, savukārt pēc sabiedrības (ro-ro pasažieru kuģa īpašnieks vai jebkura cita organizācija vai persona, piemēram, pārvaldnieks vai berbouta fraktētājs, kas no īpašnieka pārņēmusi atbildību par pasažieru kuģa ekspluatāciju) izvēles jauni ro-ro pasažieru kuģi, kas sertificēti 1 350 vai mazāk cilvēku pārvadāšanai, atbilst:
- īpašajām stabilitātes prasībām, kas noteiktas Noteikumu Nr.927 1. pielikuma A iedaļā; vai
- īpašajām stabilitātes prasībām, kas noteiktas Noteikumu Nr.927 1. pielikuma B iedaļā.
Par katru šādu kuģi Latvijas Jūras administrācija divu mēnešu laikā no Noteikumu Nr.927 V. nodaļā minētās apliecības izdošanas dienas paziņo Eiropas Komisijai par veikto izvēli un šādam paziņojumam pievieno Projektā ietvertajā Noteikumu Nr.927 3. pielikumā minēto informāciju. Attiecīgi ar Projektu tiek papildināti Noteikumi Nr.927 ar 3.pielikumu “Paziņojumā ietveramā informācija”.

Attiecībā uz esošiem ro-ro pasažieru kuģiem, pēc sabiedrības izvēles esošie ro-ro pasažieru kuģi, kas sertificēti vairāk nekā 1 350 cilvēku pārvadāšanai un kurus sabiedrība iesaista regulārā satiksmē uz Eiropas Savienības dalībvalsts ostu vai no tās pēc 2024.gada 5.decembra, un kas nekad nav bijuši sertificēti saskaņā ar Noteikumu Nr.927 prasībām, atbilst:
- īpašajām stabilitātes prasībām, kas noteiktas SOLAS 2020 II-1. nodaļas B daļā; vai
- īpašajām stabilitātes prasībām, kas noteiktas Noteikumu Nr.927 1. pielikuma A iedaļā, papildus tām prasībām, kuras noteiktas SOLAS 2009 II-1. nodaļas B daļā.
Piemērotās stabilitātes prasības norāda kuģa apliecībā, kas nepieciešams saskaņā ar Noteikumu Nr.927 V.nodaļu. Ar Projektu Noteikumi Nr.927 tiek papildināti ar 4.pielikumu “Atbilstības apliecības paraugs”.

Savukārt pēc sabiedrības izvēles esošie ro-ro pasažieru kuģi, kas sertificēti 1 350 vai mazāk cilvēku pārvadāšanai un kurus sabiedrība iesaista regulārā satiksmē uz dalībvalsts ostu vai no tās pēc 2024. gada 5. decembra, un kas nekad nav bijuši sertificēti saskaņā ar Noteikumu Nr.927 prasībām, atbilst:
- īpašajām stabilitātes prasībām, kas noteiktas Noteikumu Nr.927 1.pielikuma A iedaļā; vai
- īpašajām stabilitātes prasībām, kas noteiktas Noteikumu Nr.927 1. pielikuma B iedaļā.
Piemērotās stabilitātes prasības norāda kuģa apliecībā, kas nepieciešama saskaņā ar Noteikumu Nr.927 V. nodaļu.

Noteikumu Nr.927 VI.nodaļa “Sezonas un īstermiņa pārvadājumi” papildināta ar 16.1 punktu, ņemot vērā  Direktīvas 2023/946 1.panta 9.punktu papildinot, ka gadījumos, kad neparedzētu apstākļu dēļ ro-ro pasažieru kuģis ir steidzami jāaizstāj, lai nodrošinātu nepārtrauktu satiksmi, šo noteikumu 16. punktā noteiktā paziņošanas pienākuma vietā piemēro normatīvajos aktos par ostas valsts kontroles kārtību noteiktās prasības. Minētās prasības noteiktas Ministru kabineta 2010.gada 21.decembra noteikumu Nr.1164 "Ostas valsts kontroles kārtība" 15.pielikuma 1.3.noteikumā, ar ko pārņemtas Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2009/16/EK (2009. gada 23. aprīlis) par ostas valsts kontroli XVII pielikuma 1.3.punkta prasības.

Ar Projektu tiek aizstāts Noteikumu Nr.927 20.puntā minētais noslēguma jautājums, nosakot, ka esošie ro-ro pasažieru kuģi, kas veic regulāru satiksmi uz Eiropas Savienības dalībvalsts ostu vai no tās līdz 2024.gada 5.decembrim, turpina atbilst īpašajām stabilitātes prasībām, kas noteiktas noteikumu Nr.927 IV. nodaļas un 1.pielikuma redakcijā, kas bija spēkā līdz 2024.gada 4.decembrim, atbilstoši Direktīvas 2023/946 pārņemšanas termiņam.

Papildus ar Projektu tiek precizēts arī Noteikumu Nr.927  1.pielikums “Īpašās stabilitātes prasības ro-ro pasažieru kuģiem un modeļa testēšanas metode” un 2.pielikums “Vadlīnijas īpašo stabilitātes prasību piemērošanā un modeļa testēšanā”.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.927 2.punktā minētā Latvijas Jūras administrācijas tiesiskā forma “valsts akciju sabiedrība” neatbilst faktiskajai Latvijas Jūras administrācijas tiesiskajai formai “valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību”.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.927 tekstā vārdi “valsts akciju sabiedrība” aizstāti ar vārdiem “valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību”.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr.927 nenosaka atbilstības dokumenta paraugu, tādējādi Noteikumi Nr.927 ir precizējami, papildinot ar atbilstības apliecības paraugu.
Risinājuma apraksts
Precizēts Noteikumu Nr.927 12.punkts, kas nosaka, ka visiem ro-ro pasažieru kuģiem, kas kuģo ar Latvijas karogu, ir Kuģošanas drošības inspekcijas izsniegta apliecība, kas apstiprina kuģa atbilstību Noteikumu Nr.927 IV nodaļā un 1.pielikumā noteiktajām īpašajām stabilitātes prasībām. Noteikumi Nr.927 papildināti ar 4.pielikumu, kurā ietverts Atbilstības apliecības paraugs.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ro-ro pasažieru kuģu pasažieri un šo kuģu apkalpes locekļi.
Ietekmes apraksts
Sabiedrības grupai tiesiskais regulējums pēc būtības nemaina esošos pienākumus un tiesības.
Juridiskās personas
  • Ro-ro pasažieru kuģa īpašnieki vai jebkura cita organizācija vai persona, piemēram, pārvaldnieks vai berbouta fraktētājs, kas no īpašnieka pārņēmusi atbildību par pasažieru kuģa ekspluatāciju.
Ietekmes apraksts
Sabiedrības grupai ietekmi radīs Direktīvas 2023/946 prasību pārņemšana, kas projektā iekļauj jaunas tiesību normas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023L0946; 32003L0025
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023.gada 10.maija Direktīva 2023/946, ar ko Direktīvu 2003/25/EK groza attiecībā uz uzlabotu stabilitātes prasību iekļaušanu un minētās direktīvas saskaņošanu ar Starptautiskās Jūrniecības organizācijas noteiktajām stabilitātes prasībām (Dokuments attiecas uz EEZ). Eiropas Parlamenta un Padomes 2003. gada 14. aprīļa Direktīva 2003/25/EK par īpašām stabilitātes prasībām ro–ro pasažieru kuģiem (Dokuments attiecas uz EEZ).
Apraksts
Ar Projektu tiek pārņemtas Eiropas Parlamenta un Padomes 2023.gada 10.maija Direktīvas 2023/946, ar ko Direktīvu 2003/25/EK groza attiecībā uz uzlabotu stabilitātes prasību iekļaušanu un minētās direktīvas saskaņošanu ar Starptautiskās Jūrniecības organizācijas noteiktajām stabilitātes prasībām prasības.
Ar Noteikumiem Nr.927 tika pārņemtas Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 14.aprīļa Direktīvas (EK) Nr.2003/25 par īpašām stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem prasības. Informācija par minētās direktīvas 2.panta l) un m) apakšpunktā minēto prasību pārņemšanu iekļautas anotācijas 5.4.1.tabulā.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
-
Apraksts
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
Projektā ietverto tiesību normu izpilde notiek saskaņā ar starptautiskajām saistībām, kas izriet no šādu starptautisko tiesību aktu normām:
1974.gada Starptautiskā konvencija par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras ar tās grozījumiem (SOLAS konvencija);
1996.gada 28.februāra Līguma par speciālām stabilitātes prasībām ro-ro tipa pasažieru kuģiem, kas saskaņā ar grafiku veic regulārus reisus starp vai uz, vai no noteiktām ostām ziemeļrietumu Eiropā un Baltijas jūrā (Stokholmas līgums, 1996).
Ar Projektu jaunas saistības uzņemtas netiek, kā arī nenotiek atkāpšanās no esošajām saistībām. Tiek nodrošināta visu jau uzņemto saistību izpildes nepārtrauktība.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023.gada 10.maija Direktīva 2023/946, ar ko Direktīvu 2003/25/EK groza attiecībā uz uzlabotu stabilitātes prasību iekļaušanu un minētās direktīvas saskaņošanu ar Starptautiskās Jūrniecības organizācijas noteiktajām stabilitātes prasībām (Dokuments attiecas uz EEZ). Eiropas Parlamenta un Padomes 2003. gada 14. aprīļa Direktīva 2003/25/EK par īpašām stabilitātes prasībām ro–ro pasažieru kuģiem (Dokuments attiecas uz EEZ).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2023/946 1.panta 1.punkta a) apakšpunkts
Projekta 3.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 2.12. un 2.13.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 1.punkta b) apakšpunkts
Projekta 3.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 2.14. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 1.punkta c) apakšpunkts
Projekta 3.punkts (Noteikumu Nr.927 2.15., 2.16 un 2.17. nākotnes redakcijas punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 1.punkta d) apakšpunkts
Projekta 3.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 2.18.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 1.punkta e) apakšpunkts
Projekta 3.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 2.19.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 1.punkta f) apakšpunkts
Projekta 3.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 2.110.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 1.punkta g) apakšpunkts
Projekta 3.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 2.113.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 2.punkts
Projekta 2.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 2.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 3.punkts
Nav jāpārņem
-
-
Direktīvas 2023/946 1.panta 4.punkts
Projekta 5. un 6.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 3. un 4.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 5.punkta a) un b) apakšpunkts
Projekta 9.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 7.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 6.punkts
Projekta 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., un 28.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 8., 9., 9.1, 10., 11., 11.1 11.2, 11.3 un 20. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 7.punkts
Projekta 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., un 28.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 8., 9., 9.1, 10., 11., 11.1 11.2, 11.3 un 20. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 8.punkts
Projekta 19., 21. un 22.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 12.-15. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 9.punkts
Projekta 23., 24., 25., 26. un 27.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 16.-19. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 10.punkts
Nav jāpārņem
-
-
Direktīvas 2023/946 1.panta 11.punkts
Projekta 31. un 32.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 1. un 2.pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2023/946 1.panta 12.punkts
Projekta 33.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 3.pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2003/25 2.panta l) apakšpunkts
Projekta 3.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 2.111. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Direktīvas 2003/25 2.panta m) apakšpunkts
Projekta 3.punkts (Noteikumu Nr.927 nākotnes redakcijas 2.112. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
 Direktīvas 2023/946 1.panta 8.punktā noteiktā rīcības brīvība (Projekta 21.punkts) nav izmantota, jo netika konstatēta nepieciešamība.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar. 
Cita informācija
-

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
-
Cita informācija
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 11.panta pirmā daļa nosaka, ka Kuģu drošības prasības un kuģu drošības uzraudzības kārtību, ievērojot to tilpību, garumu, kuģa tipu, uzbūvēšanas gadu un kuģošanas rajonu, nosaka minētais likums un Latvijai saistošie starptautiskie līgumi ar turpmākajiem grozījumiem, tai skaitā nosakot kuģu drošības prasību piemērošanu un kuģu drošības uzraudzības kārtību, tiek ņemtas vērā starptautisko normatīvo aktu prasības attiecībā arī uz ro-ro pasažieru kuģu drošu pārvaldi.
Projektā ietverto tiesību normu izpilde notiek saskaņā ar starptautiskajām saistībām, kas izriet no Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 11.pantā minēto starptautisko tiesību aktu normām. Ar Projektu jaunas saistības uzņemtas netiek, kā arī nenotiek atkāpšanās no esošajām saistībām. 

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/012ad74f-0faa-4f29-b30b-cb9cc26f5969 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Iebildumi vai priekšlikumi nav saņemti. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VSIA "Latvijas Jūras administrācija"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekts tiks realizēts esošā finansējuma ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi