22-TA-1137: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots pamatojoties uz:
- Ministru kabineta 2022. gada 22. marta sēdē nolemto (prot. Nr. 17 40. § 10. punkts);
- Ministru kabineta 2022. gada 29. marta rīkojumu Nr. 223 "Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – rīkojums Nr. 223);
- Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" (turpmāk – noteikumi Nr. 421) 43. punktu.
- Ministru kabineta 2022. gada 22. marta sēdē nolemto (prot. Nr. 17 40. § 10. punkts);
- Ministru kabineta 2022. gada 29. marta rīkojumu Nr. 223 "Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – rīkojums Nr. 223);
- Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" (turpmāk – noteikumi Nr. 421) 43. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir nodrošināt finansējumu vienreizējām investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabinets 2022. gada 22. marta sēdē izskatīja Finanšu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par priekšlikumiem pakāpeniskai finansējuma palielināšanai valsts aizsardzības spēju un iekšējās drošības stiprināšanai un aizsardzības budžeta pakāpeniskam pieaugumam" (22-TA-902). Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 22. marta sēdē nolemto (prot. Nr. 17 40. § 10. punkts) noteikts, ka papildu nepieciešamais finansējums 2022. gadā vienreizējām investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem tiek nodrošināts, piemērojot likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 53. pantā noteiktos nosacījumus.
Likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 53. pantā noteikts, ka finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un vienreizējām valsts budžeta investīcijām, palielināt šā likuma 8. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2022. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Rīkojuma Nr. 223 sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts, ka
- rīkojuma mērķis ir nodrošināt finansējumu vienreizējām valsts budžeta investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem;
- pamatojoties uz ministriju sniegto informāciju par veicamiem pasākumiem apdraudējuma (saistībā ar ģeopolitisko situāciju) novēršanai un tam nepieciešamo papildu finansējumu, 2022. gadā vienreizējām investīcijām pavisam kopā pieprasīti 62 511 546 euro, no tiem Tieslietu ministrijai 1 154 000 euro;
- par konkrēti veicamajiem pasākumiem un īstenojamajiem projektiem ministrijas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos atsevišķus Ministru kabineta rīkojuma projektus par līdzekļu piešķiršanu no programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", pievienojot arī detalizētus skaidrojumus un aprēķinus.
Likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 53. pantā noteikts, ka finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un vienreizējām valsts budžeta investīcijām, palielināt šā likuma 8. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2022. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Rīkojuma Nr. 223 sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts, ka
- rīkojuma mērķis ir nodrošināt finansējumu vienreizējām valsts budžeta investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem;
- pamatojoties uz ministriju sniegto informāciju par veicamiem pasākumiem apdraudējuma (saistībā ar ģeopolitisko situāciju) novēršanai un tam nepieciešamo papildu finansējumu, 2022. gadā vienreizējām investīcijām pavisam kopā pieprasīti 62 511 546 euro, no tiem Tieslietu ministrijai 1 154 000 euro;
- par konkrēti veicamajiem pasākumiem un īstenojamajiem projektiem ministrijas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos atsevišķus Ministru kabineta rīkojuma projektus par līdzekļu piešķiršanu no programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", pievienojot arī detalizētus skaidrojumus un aprēķinus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ieslodzījuma vietu pārvalde (turpmāk – Pārvalde) ir tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas nodrošina ieslodzījuma izpildi normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Tādējādi Pārvalde īsteno nozīmīgu sabiedrības drošības un valsts iekšējās drošības nodrošināšanas uzdevumu, tajā skaitā – pasākumus ieslodzīto bēgšanas vai to mēģinājumu nepieļaušanai, pasākumus no ieslodzījuma vietām neatļautos saziņas veidos organizētu noziedzīgo nodarījumu apjoma ierobežošanai un neatļauto vielu un priekšmetu nokļūšanas samazināšanai ieslodzījuma vietās, pasākumus ieslodzīto radikalizācijas mazināšanai utt.
Satversmes aizsardzības birojs (turpmāk – SAB) ir Latvijas valsts drošības iestāde, kuras galvenie uzdevumi ir izlūkošana, pretizlūkošana un valsts noslēpuma aizsardzība. Kā Nacionālā drošības iestāde SAB veic pats un kontrolē NATO un Eiropas Savienības klasificētās informācijas aizsardzību valsts institūcijās, kurās notiek darbs ar NATO un Eiropas Savienības klasificētu informāciju.
Iestādēm noteikto uzdevumu īstenošanai kritiski svarīgs aspekts ir infrastruktūra. Īpaši būtiski tas ir pašreizējā ģeopolitiskajā situācijā saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem.
Ieslodzījuma vietu apsardzes inženiertehnisko līdzekļu stāvoklis tieši ietekmē sabiedrības un valsts iekšējo drošību, kā arī ieslodzījuma vietu personāla drošību.
Ieslodzījuma vietu nožogojuma inženiertehniskie un ārējās apsardzes tehniskie līdzekļi, kuri nodrošina ieslodzījuma vietas "ārējo drošības līniju", ir morāli un fiziski novecojuši, un daļu no tiem vairs praktiski nav iespējams remontēt, jo vairs neeksistē šo līdzekļu ražotāji. Savukārt jaunus tehniskos līdzekļus uzstādīt esošajā inženiertehnisko un tehnisko ieslodzījuma vietu apsardzes līdzekļu sistēmā nav iespējams to tehnisko īpatnību un savstarpējās nesaderības dēļ. Visu ieslodzījuma vietu nožogojuma kopējais garums (perimetrs) ir aptuveni 9000 metri.
Par situācijas nopietnību liecina arī tas, ka pēdējos gados fiksētie ieslodzīto bēgšanas vai to mēģinājumu gadījumi rāda, ka infrastruktūra sava stāvokļa dēļ nespēj radīt nopietnus šķēršļus ieslodzīto bēgšanai. Papildus jāmin, ka, ņemot vērā ģeopolitiskās norises un radikālo organizāciju centienus vervēt kaujiniekus ieslodzīto vidū, ļoti nopietna uzmanība ir jāpievērš ieslodzījuma vietu situācijai, t.sk. infrastruktūras drošībai. Ņemot vērā šos riskus, sabiedrības un valsts iekšējās drošības nodrošināšanai ļoti būtiski ir nostiprināt ieslodzījuma vietu "ārējo drošības līniju" – nožogojumus un ar tiem saistīto aprīkojumu un inženierbūves.
Ņemot vērā to, ka noteikumu Nr. 421 51. punkts noteic, ka mērķis, kuram pieprasīti līdzekļi, jāsasniedz līdz gada beigām, vienreizējās investīcijas tiks ieguldītas kritiskā stāvoklī esošo Rīgas Centrālcietuma žoga posma (306 m) un Cēsu audzināšanas iestādes nepilngadīgajiem žoga posma (130 m) nomaiņai.
Satversmes aizsardzības birojs (turpmāk – SAB) ir Latvijas valsts drošības iestāde, kuras galvenie uzdevumi ir izlūkošana, pretizlūkošana un valsts noslēpuma aizsardzība. Kā Nacionālā drošības iestāde SAB veic pats un kontrolē NATO un Eiropas Savienības klasificētās informācijas aizsardzību valsts institūcijās, kurās notiek darbs ar NATO un Eiropas Savienības klasificētu informāciju.
Iestādēm noteikto uzdevumu īstenošanai kritiski svarīgs aspekts ir infrastruktūra. Īpaši būtiski tas ir pašreizējā ģeopolitiskajā situācijā saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem.
Ieslodzījuma vietu apsardzes inženiertehnisko līdzekļu stāvoklis tieši ietekmē sabiedrības un valsts iekšējo drošību, kā arī ieslodzījuma vietu personāla drošību.
Ieslodzījuma vietu nožogojuma inženiertehniskie un ārējās apsardzes tehniskie līdzekļi, kuri nodrošina ieslodzījuma vietas "ārējo drošības līniju", ir morāli un fiziski novecojuši, un daļu no tiem vairs praktiski nav iespējams remontēt, jo vairs neeksistē šo līdzekļu ražotāji. Savukārt jaunus tehniskos līdzekļus uzstādīt esošajā inženiertehnisko un tehnisko ieslodzījuma vietu apsardzes līdzekļu sistēmā nav iespējams to tehnisko īpatnību un savstarpējās nesaderības dēļ. Visu ieslodzījuma vietu nožogojuma kopējais garums (perimetrs) ir aptuveni 9000 metri.
Par situācijas nopietnību liecina arī tas, ka pēdējos gados fiksētie ieslodzīto bēgšanas vai to mēģinājumu gadījumi rāda, ka infrastruktūra sava stāvokļa dēļ nespēj radīt nopietnus šķēršļus ieslodzīto bēgšanai. Papildus jāmin, ka, ņemot vērā ģeopolitiskās norises un radikālo organizāciju centienus vervēt kaujiniekus ieslodzīto vidū, ļoti nopietna uzmanība ir jāpievērš ieslodzījuma vietu situācijai, t.sk. infrastruktūras drošībai. Ņemot vērā šos riskus, sabiedrības un valsts iekšējās drošības nodrošināšanai ļoti būtiski ir nostiprināt ieslodzījuma vietu "ārējo drošības līniju" – nožogojumus un ar tiem saistīto aprīkojumu un inženierbūves.
Ņemot vērā to, ka noteikumu Nr. 421 51. punkts noteic, ka mērķis, kuram pieprasīti līdzekļi, jāsasniedz līdz gada beigām, vienreizējās investīcijas tiks ieguldītas kritiskā stāvoklī esošo Rīgas Centrālcietuma žoga posma (306 m) un Cēsu audzināšanas iestādes nepilngadīgajiem žoga posma (130 m) nomaiņai.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši Ministru kabineta dotajam uzdevumam Tieslietu ministrija ir sagatavojusi rīkojuma projektu, kas paredz:
1. piešķirt finansējumu vienreizējām investīcijām no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem Pārvaldei 654 000 euro apmērā divu ieslodzījuma vietu ārējā nožogojuma posmu nomaiņai un SAB 500 000 euro apmērā;
2. uzdevumu Tieslietu ministrijai iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 ''Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem'', atbilstoši faktiski nepieciešamo izdevumu apmēram;
3. uzdevumu Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
1. piešķirt finansējumu vienreizējām investīcijām no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem Pārvaldei 654 000 euro apmērā divu ieslodzījuma vietu ārējā nožogojuma posmu nomaiņai un SAB 500 000 euro apmērā;
2. uzdevumu Tieslietu ministrijai iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 ''Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem'', atbilstoši faktiski nepieciešamo izdevumu apmēram;
3. uzdevumu Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 154 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 154 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 154 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 154 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 154 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai nodrošinātu iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanu Tieslietu ministrijai 2022. gadā nepieciešams papildu finansējums vienreizējām investīcijām 1 154 000 euro apmērā, tai skaitā:
Pārvaldei ārējā nožogojuma posmu nomaiņai 436 m x 1500 euro = 654 000 euro (EKK 5200 "Pamatlīdzekļi, ieguldījuma īpašumi un bioloģiskie aktīvi").
Pārvalde plāno veikt ārējā nožogojuma posmu nomaiņu divās ieslodzījuma vietās:
•kritiskā stāvoklī esošā Rīgas Centrālcietuma žoga posma (306 m) nomaiņai nepieciešams papildu finansējums – 459 000 euro;
•kritiskā stāvoklī esošā Cēsu audzināšanas iestādes nepilngadīgajiem žoga posma (130 m) nomaiņai nepieciešams papildu finansējums – 195 000 euro;
Plānotās indikatīvās viena metra žoga izmaksas 1500 euro. Izmaksas noteiktas atbilstoši iepriekšējos periodos komersantu sniegto pakalpojumu piedāvājumiem.
SAB drošības pasākumu īstenošanai 500 000 euro (EKK 2000 Preces un pakalpojumi).
Pārvaldei ārējā nožogojuma posmu nomaiņai 436 m x 1500 euro = 654 000 euro (EKK 5200 "Pamatlīdzekļi, ieguldījuma īpašumi un bioloģiskie aktīvi").
Pārvalde plāno veikt ārējā nožogojuma posmu nomaiņu divās ieslodzījuma vietās:
•kritiskā stāvoklī esošā Rīgas Centrālcietuma žoga posma (306 m) nomaiņai nepieciešams papildu finansējums – 459 000 euro;
•kritiskā stāvoklī esošā Cēsu audzināšanas iestādes nepilngadīgajiem žoga posma (130 m) nomaiņai nepieciešams papildu finansējums – 195 000 euro;
Plānotās indikatīvās viena metra žoga izmaksas 1500 euro. Izmaksas noteiktas atbilstoši iepriekšējos periodos komersantu sniegto pakalpojumu piedāvājumiem.
SAB drošības pasākumu īstenošanai 500 000 euro (EKK 2000 Preces un pakalpojumi).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks segti Tieslietu ministrijas budžeta programmas 99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums" ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Finansējums vienreizējām investīcijām tiks apgūts līdz 2022. gada beigām.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
6.4. Cita informācija
Projekta izstrādē piedalījās Pārvalde un SAB
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
