24-TA-2294: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070067) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070067) daļu 1,8864 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-377643-272 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS3 posma "LV/EE robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 4 Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070067 (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070067 (turpmāk – Zemes vienība) daļu 1,8864 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa), kas var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Zemes vienības daļa aptuveni 1,8403 ha platībā nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei. Zemes vienības daļa aptuveni 0,0461 ha platībā nepieciešama valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvniecībai (pašvaldības ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmās daļas regulējumu.
Savukārt pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-377643-272 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS3 posma "LV/EE robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 4 Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070067 (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070067 (turpmāk – Zemes vienība) daļu 1,8864 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa), kas var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Zemes vienības daļa aptuveni 1,8403 ha platībā nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei. Zemes vienības daļa aptuveni 0,0461 ha platībā nepieciešama valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvniecībai (pašvaldības ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmās daļas regulējumu.
Savukārt pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par Nekustamo īpašumu:
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (turpmāk – Institūcija) 2023. gada 6. decembrī nosūtīja Nekustamā īpašuma Īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-3957 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720070067, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", norādot par Nekustamā īpašuma daļas – Zemes vienības 1,8825 ha platībā, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai.
Institūcija 2024. gada 5. jūlijā nosūtīja Nekustamā īpašuma Īpašniekam precizētu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-3409 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas", Mehanizācijas ielā 23, Svētciemā, Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720070067, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", norādot, ka detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās Zemes vienības daļas robežas un platība, un Rail Baltica projektam ir atsavināma Zemes vienības daļa aptuveni 1,8864 ha platībā.
2. Nekustamā īpašuma sastāvs un adrese:
2.1. sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070067) 6,5 ha platībā;
- dzīvojamā māja (būves kadastra apzīmējums 66720070067001).
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastrs) ir veikts ieraksts arī par pagraba (būves kadastra apzīmējums 66720070067002) atrašanos uz zemes vienības.
Rail Baltica projekta risinājumi minētās ēkas (būves) neskar.
2.2. adrese:
Nekustamo īpašumu veidojošai zemes vienībai un uz tās esošajai dzīvojamai mājai Kadastrā ir reģistrēta adrese: Mehanizācijas iela 23, Svētciems, Salacgrīvas pagasts, Limbažu novads.
3. Īpašuma tiesības.
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 289 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
4. Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā un Kadastrā reģistrētie apgrūtinājumi:
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās (020501) - 0,02 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās (020501) - 0,4 ha;
- ūdensteces aizsargjoslas teritorija (110201) - 0,6 ha;
- Limbažu MSVP-Starpsaimn.novads (061001) - 0,6 ha;
- Baltijas jūras un Rīgas jūras līča krasta kāpu vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija (7311010100) - 0,0 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
5. Informācija par Nekustamā īpašuma atlikušo daļu:
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 1,8825 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 4,6175 ha platībā.
Saskaņā ar Limbažu novada pašvaldības 2023. gada 1. decembra atzinumu (vēstule Nr. 8.2/23/1499) Zemes vienība atrodas gan Mežsaimnieciskajā teritorijā, gan Lauksaimnieciskajā teritorijā, gan Savrupmāju apbūves teritorijā, kur atlikušās Zemes vienības daļas attiecīgi nevar būt mazākas par 0,12 ha un 0,5 ha. Līdz ar to Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 4,6175 ha platībā atbilst teritorijas plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
Detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās Zemes vienības daļas robežas un platība. Pēc precizējumiem Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamā atsavināmā Zemes vienības daļa palielinājusies par 39 m2. Pēc izmaiņām kopējā atsavināmā platība ir aptuveni 1,8864 ha (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā). Izmaiņas ir ietekmējušas atlikušo (neatsavināmo) Zemes vienības daļu, tās platība pēc izmaiņām ir aptuveni 4,6136 ha (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Institūcija 2024. gada 5. jūlijā nosūtīja Īpašniekam atkārtotu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-3409 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.66720070067, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", precizējot 2023. gada 6. decembrī nosūtīto paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-3957 un informējot par Zemes vienības daļas aptuveni 1,8864 ha platībā atsavināšanu.
Īpašnieks zaudējumus un prasījumus nav pieteicis, kā arī nav sniedzis informāciju par citiem apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, izņemot 2024. gada 18. aprīlī Nekustamā īpašuma apsekošanas laikā norādīto, ka Zemes vienība ir meliorēta un ka gar atlikušo (neatsavināmo) Zemes vienības daļu paredzēts izbūvēt trokšņus slāpējošu sienu (Trokšņu sienas izbūves faktu apliecina akciju sabiedrība "RB Rail" elektroniskā sarakstē ar Institūciju).
Trokšņu sienas izbūves risinājums 2024. gada 18. aprīļa apsekošanas aktā ir ietverts pie apstākļu skaidrojuma par ietekmi uz Nekustamā īpašuma atlikušās daļas vērtības samazinājuma noteikšanas pienākumu.
Attiecīgi sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs ir konstatējis un noteicis Nekustamā īpašuma atlikušās (neatsavināmās) daļas vērtības samazinājumu, par ko Īpašnieks ir informēts ar Institūcijas 2024. gada 11. jūlija vēstuli Nr. 2.3.N/2024-3545, kas sagatavota, pamatojoties uz Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 27. punktu, ka uzaicinājumu piedalīties šo noteikumu 26. punktā minētajā sēdē atsavināmā nekustamā īpašuma īpašniekam nosūta vismaz 30 dienas iepriekš. Uzaicinājumā norāda aprēķināto atlīdzību, informāciju, kādas inženierbūves un inženierkomunikācijas institūcija par saviem līdzekļiem būvēs saskaņā ar Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 24. pantu, lūgumu atsavināmā nekustamā īpašuma īpašniekam rakstiski iesniegt viedokli un argumentus par atlīdzības apmēru, kā arī informēt, ja viņš nevēlas piedalīties komisijas sēdē atlīdzības izvērtēšanai. Uzaicinājumam pievieno atsavināmā nekustamā īpašuma vērtējuma kopiju, zaudējumu aprēķinu un zaudējumu apmēru pamatojošo dokumentu kopijas.
Pēc minētās vēstules nosūtīšanas Institūcija, kontaktējoties ar Īpašnieku telefoniski mutvārdu saziņas veidā, un, izsakot piedāvājumu izskatīt sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja sagatavoto vērtējumu pilnā apjomā, saņēma atteikumu tā nosūtīšanai uz Īpašnieka norādīto adresi. Līdz ar to nepastāvēja iespējas diskusijai par vērtējuma saturu, tai skaitā par vērtētāja izdarītajiem secinājumiem, ka atsevišķi no zemes dzīvojamās mājas vērtība netiek ietekmēta, jo netiek traucēta tās tālāka izmantošana.
Trokšņu sienas izbūves risinājums ir ņemts vērā, nosakot ietekmi uz dzīvojamās mājas (būves kadastra apzīmējums 66720070067001) vērtību. Sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs konstatēja - sakarā ar Zemes vienības daļas atsavināšanu, vērtības ietekme netika konstatēta, jo dzīvojamā māja atrodas aptuveni 150 m attālumā no plānotā ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" un gar Zemes vienības atlikušo daļu un projektēto dzelzceļa līniju ir paredzēts izbūvēt trokšņus slāpējošu sienu.
Institūcija 2024. gada 11. oktobrī elektroniskā sarakstē ar Īpašnieku ir informējusi par sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja izdarītajiem secinājumiem, nosakot Nekustamā īpašuma atlikušās daļas vērtības samazinājuma apmēru.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 15. augusta sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070067) sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070067 daļas 1,8864 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, atsavināšanu, nosakot to kopējās summas 30 151,76 EUR (trīsdesmit tūkstoši viens simts piecdesmit viens euro un 76 centi) apmērā, ko veido:
1. tirgus vērtība – 26 922, 24 EUR, tai skaitā:
- Zemes vienības atsavināmās daļas 1,8864 ha platībā tirgus vērtība - 26 598,24 EUR jeb 1,41 EUR par zemes kvadrātmetru;
- uz Zemes vienības atsavināmās daļas atsevišķi augošu koku tirgus vērtība – 324,00 EUR;
2. kompensējamie zaudējumi – Zemes vienības atlikušās (neatsavināmās) daļas aptuveni 4,6136 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) vērtības samazinājums - 3 229,52 EUR jeb 0,07 EUR par zemes kvadrātmetru.
Atlīdzības apmērs būs precizējams, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību un vērtības samazinājuma zemes kvadrātmetra vērtību, ja Zemes vienības kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās un/vai atlikušās (neatsavināmās) daļas platība.
Komisija nolēma informēt Īpašnieku par esošās meliorācijas sistēmas funkcionēšanas nodrošināšanu – saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Rail Baltica projekta ietvaros meliorācijas sistēmas darbība būs nodrošināma atbilstoši valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem, kuri paredz, ka meliorācijas sistēmas darbība nedrīkst tikt pasliktināta vai traucēta. Projektējot un pārbūvējot esošo meliorācijas sistēmu, par projektēšanu atbildīgā un par būvdarbiem atbildīgā institūcija nodrošinās Īpašniekam piederošajā atlikušajā (neatsavināmajā) Zemes vienības daļā esošo likumīgi izbūvēto meliorācijas sistēmu funkcionalitātes saglabāšanu.
Piekrišana Komisijas 2024. gada 15. augusta sēdē apstiprinātās atlīdzības apmēram no Īpašnieka nav saņemta.
Institūcija ir informēta, ka alternatīvo vērtējumu Īpašnieks nesniegs. Informācija ir saņemta mutvārdu saziņas veidā ar Īpašnieku, Institūcijai veicot zvanu uz Īpašnieka norādīto kontakttālruni. Atbilstoši Institūcijas 2024. gada 11. jūlijā vēstulē Nr. 2.3.N/2024-3545 Īpašniekam sniegtajai informācijai par aprēķināto atlīdzības apmēru un uzaicinājumu piedalīties atlīdzības izvērtēšanas sēdē, Institūcija veica papildus aktivitātes, aicinot Īpašnieku uz sadarbību un viedokļa izteikšanu par labprātīgu atsavināšanas procesa iespējamību.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024.gada 24. septembra lēmumu Nr. 03.1-14/3291 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 30 151,76 EUR.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (turpmāk – Institūcija) 2023. gada 6. decembrī nosūtīja Nekustamā īpašuma Īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-3957 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720070067, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", norādot par Nekustamā īpašuma daļas – Zemes vienības 1,8825 ha platībā, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai.
Institūcija 2024. gada 5. jūlijā nosūtīja Nekustamā īpašuma Īpašniekam precizētu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-3409 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas", Mehanizācijas ielā 23, Svētciemā, Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720070067, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", norādot, ka detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās Zemes vienības daļas robežas un platība, un Rail Baltica projektam ir atsavināma Zemes vienības daļa aptuveni 1,8864 ha platībā.
2. Nekustamā īpašuma sastāvs un adrese:
2.1. sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070067) 6,5 ha platībā;
- dzīvojamā māja (būves kadastra apzīmējums 66720070067001).
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastrs) ir veikts ieraksts arī par pagraba (būves kadastra apzīmējums 66720070067002) atrašanos uz zemes vienības.
Rail Baltica projekta risinājumi minētās ēkas (būves) neskar.
2.2. adrese:
Nekustamo īpašumu veidojošai zemes vienībai un uz tās esošajai dzīvojamai mājai Kadastrā ir reģistrēta adrese: Mehanizācijas iela 23, Svētciems, Salacgrīvas pagasts, Limbažu novads.
3. Īpašuma tiesības.
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 289 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
4. Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā un Kadastrā reģistrētie apgrūtinājumi:
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās (020501) - 0,02 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās (020501) - 0,4 ha;
- ūdensteces aizsargjoslas teritorija (110201) - 0,6 ha;
- Limbažu MSVP-Starpsaimn.novads (061001) - 0,6 ha;
- Baltijas jūras un Rīgas jūras līča krasta kāpu vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija (7311010100) - 0,0 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
5. Informācija par Nekustamā īpašuma atlikušo daļu:
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 1,8825 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 4,6175 ha platībā.
Saskaņā ar Limbažu novada pašvaldības 2023. gada 1. decembra atzinumu (vēstule Nr. 8.2/23/1499) Zemes vienība atrodas gan Mežsaimnieciskajā teritorijā, gan Lauksaimnieciskajā teritorijā, gan Savrupmāju apbūves teritorijā, kur atlikušās Zemes vienības daļas attiecīgi nevar būt mazākas par 0,12 ha un 0,5 ha. Līdz ar to Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 4,6175 ha platībā atbilst teritorijas plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
Detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās Zemes vienības daļas robežas un platība. Pēc precizējumiem Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamā atsavināmā Zemes vienības daļa palielinājusies par 39 m2. Pēc izmaiņām kopējā atsavināmā platība ir aptuveni 1,8864 ha (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā). Izmaiņas ir ietekmējušas atlikušo (neatsavināmo) Zemes vienības daļu, tās platība pēc izmaiņām ir aptuveni 4,6136 ha (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Institūcija 2024. gada 5. jūlijā nosūtīja Īpašniekam atkārtotu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-3409 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.66720070067, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", precizējot 2023. gada 6. decembrī nosūtīto paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-3957 un informējot par Zemes vienības daļas aptuveni 1,8864 ha platībā atsavināšanu.
Īpašnieks zaudējumus un prasījumus nav pieteicis, kā arī nav sniedzis informāciju par citiem apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, izņemot 2024. gada 18. aprīlī Nekustamā īpašuma apsekošanas laikā norādīto, ka Zemes vienība ir meliorēta un ka gar atlikušo (neatsavināmo) Zemes vienības daļu paredzēts izbūvēt trokšņus slāpējošu sienu (Trokšņu sienas izbūves faktu apliecina akciju sabiedrība "RB Rail" elektroniskā sarakstē ar Institūciju).
Trokšņu sienas izbūves risinājums 2024. gada 18. aprīļa apsekošanas aktā ir ietverts pie apstākļu skaidrojuma par ietekmi uz Nekustamā īpašuma atlikušās daļas vērtības samazinājuma noteikšanas pienākumu.
Attiecīgi sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs ir konstatējis un noteicis Nekustamā īpašuma atlikušās (neatsavināmās) daļas vērtības samazinājumu, par ko Īpašnieks ir informēts ar Institūcijas 2024. gada 11. jūlija vēstuli Nr. 2.3.N/2024-3545, kas sagatavota, pamatojoties uz Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 27. punktu, ka uzaicinājumu piedalīties šo noteikumu 26. punktā minētajā sēdē atsavināmā nekustamā īpašuma īpašniekam nosūta vismaz 30 dienas iepriekš. Uzaicinājumā norāda aprēķināto atlīdzību, informāciju, kādas inženierbūves un inženierkomunikācijas institūcija par saviem līdzekļiem būvēs saskaņā ar Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 24. pantu, lūgumu atsavināmā nekustamā īpašuma īpašniekam rakstiski iesniegt viedokli un argumentus par atlīdzības apmēru, kā arī informēt, ja viņš nevēlas piedalīties komisijas sēdē atlīdzības izvērtēšanai. Uzaicinājumam pievieno atsavināmā nekustamā īpašuma vērtējuma kopiju, zaudējumu aprēķinu un zaudējumu apmēru pamatojošo dokumentu kopijas.
Pēc minētās vēstules nosūtīšanas Institūcija, kontaktējoties ar Īpašnieku telefoniski mutvārdu saziņas veidā, un, izsakot piedāvājumu izskatīt sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja sagatavoto vērtējumu pilnā apjomā, saņēma atteikumu tā nosūtīšanai uz Īpašnieka norādīto adresi. Līdz ar to nepastāvēja iespējas diskusijai par vērtējuma saturu, tai skaitā par vērtētāja izdarītajiem secinājumiem, ka atsevišķi no zemes dzīvojamās mājas vērtība netiek ietekmēta, jo netiek traucēta tās tālāka izmantošana.
Trokšņu sienas izbūves risinājums ir ņemts vērā, nosakot ietekmi uz dzīvojamās mājas (būves kadastra apzīmējums 66720070067001) vērtību. Sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs konstatēja - sakarā ar Zemes vienības daļas atsavināšanu, vērtības ietekme netika konstatēta, jo dzīvojamā māja atrodas aptuveni 150 m attālumā no plānotā ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" un gar Zemes vienības atlikušo daļu un projektēto dzelzceļa līniju ir paredzēts izbūvēt trokšņus slāpējošu sienu.
Institūcija 2024. gada 11. oktobrī elektroniskā sarakstē ar Īpašnieku ir informējusi par sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja izdarītajiem secinājumiem, nosakot Nekustamā īpašuma atlikušās daļas vērtības samazinājuma apmēru.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 15. augusta sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070067) sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070067 daļas 1,8864 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, atsavināšanu, nosakot to kopējās summas 30 151,76 EUR (trīsdesmit tūkstoši viens simts piecdesmit viens euro un 76 centi) apmērā, ko veido:
1. tirgus vērtība – 26 922, 24 EUR, tai skaitā:
- Zemes vienības atsavināmās daļas 1,8864 ha platībā tirgus vērtība - 26 598,24 EUR jeb 1,41 EUR par zemes kvadrātmetru;
- uz Zemes vienības atsavināmās daļas atsevišķi augošu koku tirgus vērtība – 324,00 EUR;
2. kompensējamie zaudējumi – Zemes vienības atlikušās (neatsavināmās) daļas aptuveni 4,6136 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) vērtības samazinājums - 3 229,52 EUR jeb 0,07 EUR par zemes kvadrātmetru.
Atlīdzības apmērs būs precizējams, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību un vērtības samazinājuma zemes kvadrātmetra vērtību, ja Zemes vienības kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās un/vai atlikušās (neatsavināmās) daļas platība.
Komisija nolēma informēt Īpašnieku par esošās meliorācijas sistēmas funkcionēšanas nodrošināšanu – saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Rail Baltica projekta ietvaros meliorācijas sistēmas darbība būs nodrošināma atbilstoši valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem, kuri paredz, ka meliorācijas sistēmas darbība nedrīkst tikt pasliktināta vai traucēta. Projektējot un pārbūvējot esošo meliorācijas sistēmu, par projektēšanu atbildīgā un par būvdarbiem atbildīgā institūcija nodrošinās Īpašniekam piederošajā atlikušajā (neatsavināmajā) Zemes vienības daļā esošo likumīgi izbūvēto meliorācijas sistēmu funkcionalitātes saglabāšanu.
Piekrišana Komisijas 2024. gada 15. augusta sēdē apstiprinātās atlīdzības apmēram no Īpašnieka nav saņemta.
Institūcija ir informēta, ka alternatīvo vērtējumu Īpašnieks nesniegs. Informācija ir saņemta mutvārdu saziņas veidā ar Īpašnieku, Institūcijai veicot zvanu uz Īpašnieka norādīto kontakttālruni. Atbilstoši Institūcijas 2024. gada 11. jūlijā vēstulē Nr. 2.3.N/2024-3545 Īpašniekam sniegtajai informācijai par aprēķināto atlīdzības apmēru un uzaicinājumu piedalīties atlīdzības izvērtēšanas sēdē, Institūcija veica papildus aktivitātes, aicinot Īpašnieku uz sadarbību un viedokļa izteikšanu par labprātīgu atsavināšanas procesa iespējamību.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024.gada 24. septembra lēmumu Nr. 03.1-14/3291 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 30 151,76 EUR.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Jaunvārpiņas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070067) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070067) daļu 1,8864 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma Īpašnieku, no kuras atsavināma Nekustamā īpašuma daļa sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma Īpašnieku, no kuras atsavināma Nekustamā īpašuma daļa sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu, daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu, daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi