Anotācija

25-TA-1251: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 2. jūlija noteikumos Nr. 431 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.5. pasākuma "Ilgāka un labāka darba mūža veicināšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 30. aprīļa noteikumos Nr. 431 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.5. pasākuma "Ilgāka un labāka darba mūža veicināšana" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – Noteikumu projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un ir izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt atsevišķus 4.3.3.5. pasākuma "Ilgāka un labāka darba mūža veicināšana" (turpmāk – 4.3.3.5. pasākums) izmaksu attiecināmības un īstenošanas nosacījumus, svītrot nacionālo rādītāju,  kā arī veikt citus redakcionālus un tehniskus precizējumus, lai veicinātu pasākuma mērķa un uzraudzības rādītāju sasniegšanu.
Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2025. gada III. ceturksnī.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd spēkā esošo Ministru kabineta 2024. gada 2. jūlija noteikumu Nr. 431 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.5. pasākuma "Ilgāka un labāka darba mūža veicināšana"” īstenošanas noteikumi (turpmāk – MK noteikumi Nr. 431):
1. 4.2. apakšpunkts nosaka 4.3.3.5. pasākuma projekta "Ilgāka un labāka darba mūža veicināšana" Nr. 4.3.3.5/1/24/I/001 (turpmāk – projekts) sasniedzamo nacionālo rādītāju – informatīvo un izglītojošo aktivitāšu skaitu darba devējiem, nodarbinātajiem un potenciālajiem nodarbinātajiem – 1320;
2. 18.1. apakšpunkts nosaka finansējuma saņēmēja Nodarbinātības valsts aģentūras (turpmāk – NVA) 4.3.3.5. pasākuma projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksu nosacījumus, t.sk. to, ka LM kā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu atbildīgajai iestādei (turpmāk – atbildīgā iestāde) ir jāizstrādā personāla atlīdzības izmaksu vienotās likmes un tās piemērošanas metodika, 18.1.  apakšpunkts nosaka minimālo daļlaika noslodzes apmēru;
3. 18.2.3. apakšpunkts nosaka, ka projekta pārējās īstenošanas izmaksās ir iekļautas arī obligātās veselības pārbaudes, ja tās nav ietvertas veselības apdrošināšanas izmaksās. Minētais attiecas uz veselības pārbaudēm, kas paredzētas gan finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, gan sadarbības partneru projekta īstenošanas personālam;
4. 28.2. un 28.3. apakšpunkts paredz nosacījumus komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu nodrošināšanai;
5. 28.4. apakšpunkts paredz finansējuma saņēmēja pienākumu nodrošināt, ka 4.3.3.5. pasākumā paredzētās atbalstāmās darbības un sniegtais atbalsts 3. punktā minētajai mērķa grupai netiek finansēts vai līdzfinansēts, kā arī to nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, kā arī nodrošināt dubultā finansējuma neiestāšanos;
6. 29.1. apakšpunkts paredz atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr.  1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula Nr. 2018/1046);
7. 33., 34., 35. un 36. punkts un tā apakšpunkti, kā arī 37. un 39. punkts paredz nosacījumus, kuri jāievēro, piešķirot de minimis atbalstu saimnieciskās darbības veicējiem. 33. punkts, 34.2. apakšpunkts un 35. punkts paredz atsauces uz MK 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 715). Savukārt pārējos augstāk minētajos punktos un to apakšpunktos ir atsauces uz Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk – regula 2023/2831), Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190) (turpmāk – regula 717/2014) attiecībā uz zivsaimniecības uzņēmumiem, kas darbojas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 28. decembris, Nr. L 354).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Nacionālo rādītāju definēšana nav noteikta kā obligāta prasība saskaņā ar ES un Latvijas tiesību aktiem. Pamatojoties uz Finanšu ministrijas vadlīnijām Nr. 1.4. “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā”,  nacionālie rādītāji ir paredzami gadījumos, kad nav noteikti atbilstoši rādītāji Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021. – 2027. gadam (turpmāk – Programma). Papildus Labklājības ministrija pārziņas investīcijās nacionālos rādītājus ir noteikusi gadījumos, ja Programmā noteiktie rādītāji ir vispārīgi un nav tieši attiecināmi, lai novērtētu investīcijas sniegumu (jāmin, ka minētais nav attiecināms uz 4.3.3.5. pasākumu, tā ietvaros Programmas noteiktajā rādītājā tiek uzskaitīts projektā sniegtais atbalsts mērķa grupas personām). Arī Finanšu ministrija, nosūtot š.g. 3. aprīlī vēstuli Nr. 5.1-24/21/1043 “Par administratīvā sloga mazināšanu un normatīvā regulējuma pārskatīšanu” un atsaucoties uz 2025. gada 21. februārī Ministru prezidentes Evikas Siliņas paziņotajām valdības 4x4 prioritātēm 2025. gadam, ikgadējā ziņojumā Saeimai iekļauto apņemšanos 2025. gadā turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas pasākumiem ES fondu apguvē un publisko iepirkumu jomā, un 2024. gada 20. janvārī apstiprinātā Valsts rīcības plāna pasākuma 35.4. darbības rezultātu: pārskatītas un iespēju robežās mazinātas nacionālajos horizontālajos un specifisko atbalsta mērķu ieviešanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, ir aicinājusi nozares ministrijas izvērtēt un, kur iespējams, atteikties no prasībām, ja tās nepamato ES vai Latvijas tiesību akti. Tostarp ir izteikts aicinājums svītrot nacionālo rādītāju prasības, kas nereti pārsniedz ES regulējumā noteiktās prasības un rada papildu birokrātisku slogu projektu īstenotājiem;
2. 4.3.3.5. pasākuma projekta īstenošanā, t.sk. mērķu un rādītāju sasniegšanā izšķiroša loma ir personālam, kurš nodrošina projekta vadību un īstenošanu. Šobrīd 18.1. apakšpunktā noteikts, ka atbildīgajai iestādei ir jāizstrādā personāla atlīdzības izmaksu vienotās likmes un tās piemērošanas metodika. Saskaņā ar Finanšu ministrijas kā ES fondu vadošās iestādes (turpmāk – vadošā iestāde) 2025. gada 5. februāra vēstulē Nr. 5.1-36/11-2/368 sniegto informāciju, tā turpmāk atbalsta divu veidu pieeju projekta vadības personāla izmaksu attiecināšanai projektu līmenī – a) Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - regulas 2021/1060) 55. panta piemērošanu vai b) faktisko izmaksu piemērošanu. 4.3.3.5. pasākuma indikatīvi noteiktās projekta personāla izmaksas pārsniedz regulas 2021/1060 55. pantā noteikto 20% likmi personāla izmaksām no projekta tiešajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas, līdz ar to regulā 2021/1060 noteikto likmi nav iespējams piemērot. Lai izpildītu vadošās iestādes norādes un 4.3.3.5. pasākumā personāla izmaksām arī turpmāk piemērotu faktiskās izmaksas, ir jāmaina MK noteikumu Nr. 431 18.1. apakšpunktā noteiktais regulējums un saistītie MK noteikumu Nr. 431 apakšpunkti. Papildus 2025. gada 9. jūnijā Finanšu ministrija kā ES fondu vadošā iestāde ir apstiprinājusi grozījumus vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk – vadlīnijas), kuras vairs neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti);
3. MK noteikumu Nr. 431 18.2.3. apakšpunkts paredz, ka finansējuma saņēmēja projektu vadības un īstenošanas personālam, kā arī sadarbības partneru projektu īstenošanas personālam obligāto veselības pārbaužu izmaksas, ja tās nav iekļautas veselības apdrošināšanas izmaksās, ir projekta  tiešās izmaksas. Saskaņā ar 2025. gada vadlīniju 5.2. apakšpunktu obligātās veselības pārbaudes izmaksas ir netiešās attiecināmās izmaksas. Līdz ar to ir svītrojams MK noteikumu Nr. 431 18.2.3. apakšpunkts;
4. MK noteikumu Nr. 431 28.3. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta īstenošanu tieši izriet no 28.2. apakšpunktā finansējuma saņēmēja noteiktā pienākuma nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 28.3. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 28.2. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām;
5. MK noteikumu Nr. 431 28.4. apakšpunktā noteiktais finansējuma saņēmēja pienākums nodrošināt, ka 4.3.3.5. pasākumā īstenotās atbalstāmās darbības un sniegtais atbalsts netiek finansēts vai līdzfinansēts no citiem finanšu avotiem, kas ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība. Piemēram, kāda no projekta Nr. 4.3.3.5/1/24/I/001 budžeta pozīcijām pilnībā nesedz visas izmaksas, kas nepieciešamas atbalstāmās darbības pilnīgai īstenošanai un iztrūkstošās izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem finanšu līdzekļiem vai no kāda cita Eiropas Savienības politiku instrumentu un  ārvalstu finanšu palīdzības projekta finansējuma. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas pilnā apmērā tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas vai vienas darbības izmaksas proporcionāli finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 431 28.4. apakšpunktā, ir pieļaujama;
6. MK noteikumu Nr. 431 29.1. apakšpunktā ir atsauce uz regulu  2018/1046, taču ir stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509), kuras 279. pants nosaka, ka tā atceļ regulu 2018/1046;
7. Konstatēts, ka MK noteikumu Nr. 431 nosacījumi ir jāsalāgo ar aktuālajām citu tiesību aktu redakcijām, tostarp:
- 33. punktā, 34.2. apakšpunktā un 35. punktā norādītā atsauce uz MK noteikumiem Nr. 715 ("Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem”) neatbilst aktuālajam šo MK noteikumu nosaukumam "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība", jo ar MK 2024. gada 25. jūnija noteikumiem Nr. 395 "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem"", kas stājās spēkā  2024. gada 1. jūlijā, tika veiktas izmaiņas MK noteikumu Nr. 715 nosaukumā, izslēdzot no tā tekstu "(..) un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem". Attiecīgi MK noteikumu Nr. 431 33. punktā, 34.2. apakšpunktā un 35. punktā precizējamas ietvertās atsauces uz MK noteikumiem Nr. 715;
- viennozīmīgai informācijas uztveramībai atbilstoši regulas 2023/2831 un regulas 717/2014 nosacījumiem redakcionāli precizējama 34.1. apakšpunkta noslēguma daļa tekstu “minētos nozaru un darbības ierobežojumus” izsakot citā redakcijā;
- 34.3.1. apakšpunktā trūkst norādes, ka, vērtējot vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz regulā 717/2014 noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru, jāvērtē arī atbilstība regulas 717/2014 3. panta 3. punktā noteiktajam. Tāpat, ja atbalsts ir piešķirts saskaņā ar regulu 2023/2831, Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – regula 1408/2013) vai regulu 717/2014, papildus jāievēro arī regulas 717/2014 5. panta 1. un 2. punktā vienam vienotam uzņēmumam noteikto maksimālo atbalsta summu;
- 34.3.2. apakšpunktā trūkst norāde par to, ka, ja atbalsts ir piešķirts saskaņā ar regulu 2023/2831, regulu 1408/2013 vai regulu 717/2014, papildus jāievēro arī regulas 2023/2831 5. panta 2. punktā vienam vienotam uzņēmumam noteikto maksimālo atbalsta summu;
- 34.4., 34.5. apakšpunkta un 35. punkta redakcija ir novecojusi, tā aktualizējama atbilstoši jaunāko nozares specifiskā atbalsta mērķa pasākumu īstenošanas noteikumos ietvertajām redakcijām;
36.2. apakšpunktā trūkst atsauce uz regulas 717/2014 1. panta 3. punktu.
8. MK noteikumos Nr. 431 ir atšķirīgs regulu saīsinājumu pieraksts, tas jāvienādo.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt šādus MK noteikumu Nr. 431 grozījumus:
1. svītrot 4.2. apakšpunktu;
2. precizēt 18.1. apakšpunkta redakciju, svītrojot arī 18.1.1. un 18.1.2. apakšpunktus. Minētās izmaiņas paredz svītrot MK noteikumos Nr. 431 noteikto ierobežojumu personāla izmaksu daļlaika noslodzei (18.1.1. apakšpunkts), kā arī paredz finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām piemērot faktiskās izmaksas (t.sk., svītrot nosacījumus par personāla izmaksu metodikas izstrādi un apstiprināšanu). Tā kā līdzšinēji 4.3.3.5. pasākuma projektā atlīdzības izmaksām tiek piemērots faktisko izmaksu princips, izmaiņas nemaina līdzšinējo kārtību un nerada papildu slogu finansējuma saņēmējam;
3. svītrot 18.2.3. apakšpunktu. Finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas, kā arī sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla obligāto veselības pārbaužu izmaksas, ja tās nesedz veselības apdrošināšana, turpmāk projektā sedzamas no projekta netiešajām attiecināmajām izmaksām;
4. papildināt MK noteikumu Nr. 431 28.2. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļvietnē, vienlaikus tiek svītrots 28.3. apakšpunkts;
5. svītrot 28.4. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”;
6. precizēt MK noteikumu Nr. 431 29.1. apakšpunktā atsauci uz aktuālo regulu 2024/2509;
7. salāgot MK noteikumu Nr. 431 šādus nosacījumus ar aktuālajām citu tiesību aktu redakcijām, tostarp:
    7.1. precizēt 33. punkta, 34.2. apakšpunkta un 35. punkta redakciju, salāgojot ar MK noteikumu Nr. 715 nosaukumu;
    7.2. precizēt 34.1. apakšpunkta nosacījumus, nodrošinot tajā ietvertās informācijas salāgošanu ar regulas 2023/2831 1. panta 1. punktā un regulas 717/2014 1. panta 1. punktā noteikto;
    7.3. precizēt 34.3.1. apakšpunkta redakciju, paredzot līdzšinējo atsauci uz regulas 717/2014 3. panta 2. punktu papildināt ar atsauci uz regulas 717/2014 3. panta 2. un 3. punktu. Tāpat 34.3.1. apakšpunkts papildināts ar norādi – ja atbalsts ir piešķirts saskaņā ar regulu 2023/2831, regulu 1408/2013 vai regulu 717/2014, papildus jāievēro arī regulas 717/2014 5. panta 1. un 2. punktā vienam vienotam uzņēmumam noteikto maksimālo atbalsta summu;
    7.4. precizēt 34.3.2. apakšpunkta redakciju, papildinot ar norādi, ja atbalsts ir piešķirts saskaņā ar regulu 2023/2831, regulu 1408/2013 vai regulu 717/2014, papildus jāievēro arī regulas 2023/2831 5. panta 2. punktā vienam vienotam uzņēmumam noteikto maksimālo atbalsta summu;
    7.5. precizēt 34.4., 34.6. un 35. punkta redakciju, to salāgojot ar jaunāko nozares specifiskā atbalsta mērķa pasākumu īstenošanas noteikumos ietvertajām redakcijām;
    7.6. precizēt 36.2. apakšpunkta redakciju, paredzot līdzšinējo atsauci uz regulas 717/2014 1. panta 2. punktu papildināt ar atsauci uz regulas 717/2014 1. panta 2. un 3. punktu;
8. vienādot MK noteikumu Nr. 431 33., 37. un 39. punktā, 34.1., 34.3.1., 34.3.2.,  34.3.3., 36.1. un 36.2. apakšpunktā ietverto regulu saīsinājumu pierakstu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīva ietekme uz NVA kā finansējuma saņēmēju. Izmaiņas nav būtiskas regulas 2021/1060 65. panta izpratnē, jo neparedz izmaiņas, kas ietekmētu sākotnējo mērķu sasniegšanu. Noteikumu projekts pamatā paredz precizējumus, kas varētu izsaukt nepieciešamību veikt tehniskus/redakcionālus precizējumus CFLA un NVA 2024. gada 7. janvāra vienošanās par projekta īstenošanu. Finansējuma saņēmējam tiks lūgts izvērtēt vienošanās grozījumu nepieciešamību pēc Noteikumu projekta spēkā stāšanās. NVA ir informēta par Noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES, Euratom) 2024/2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 2023/2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 717/2014
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 1408/2013
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 2021/1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (ES Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 30. jūnijs, Nr. L 231)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Nav paredzēts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīgi
8., 11. un 20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1.punkts
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 2. punkts
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
5. panta 2. punkts
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2. panta 2. punkts
13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1. punkta  "a", "b", "c" vai "d" apakšpunkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 2. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7. panta 3. punkts un 8. pants
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīgi
8., 12. un 20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1. punkts
9. un 19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 2.a un 3. punkts 
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
5. panta 1. un 2. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2. panta 2. punkts
13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 2. un 3. punkts
18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7. panta 4. punkts un 8. pants
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīgi
11. un 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (ES Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 30. jūnijs, Nr. L 231)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
47. un 50. pants
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts paredz tādas izmaiņas, kas skar finansējuma saņēmējam saistošus 4.3.3.5. pasākuma projekta īstenošanas nosacījumus. Attiecīgi sabiedrības līdzdalība netika izsludināta.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nodarbinātības valsts aģentūra
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Noteikumu projekts nemaina 4.3.3.5. pasākumā sākotnēji identificētās horizontālās ietekmes aspektus.
Pielikumi