Anotācija

23-TA-2144: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Galīga zvejas darbību pārtraukšana" 2021.–2027. gada plānošanas periodā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Galīga zvejas darbību pārtraukšana" 2021.–2027. gada plānošanas periodā"" ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
3) Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79);
4) Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu (turpmāk – regula 2022/2181);
5) Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1380/2013 par kopējo zivsaimniecības politiku un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1954/2003 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2371/2002 un (EK) Nr. 639/2004 un Padomes Lēmumu 2004/585/EK (turpmāk – regula Nr. 1380/2013).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pasākuma mērķis ir Latvijas zvejas flotes sabalansēšana, nodrošinot līdzsvaru starp zvejas flotes segmentu kapacitāti un tiem pieejamiem zivju resursiem, kā arī atbalsta sniegšana zvejniekiem (apkalpes locekļiem), kas zvejas flotes sabalansēšanas dēļ zaudē darbu zvejniecībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021. gada 1. janvārī sākās jaunais 2021.–2027. gada EJZAF plānošanas periods, kurā atbalsta piešķiršanu noteic regula 2021/1060, regula 2021/1139, regula 2022/79 un regula 2022/2181. Lai uzsāktu 2021.–2027. gada EJZAF plānošanas perioda pasākumu īstenošanu, ir jāizdod jauni Ministru kabineta noteikumi, lai nodrošinātu līdzsvaru starp zvejas flotes segmentu kapacitāti un tiem pieejamiem zivju resursiem, kā arī atbalstītu zvejniekus (apkalpes locekļus), kas zvejas flotes sabalansēšanas dēļ zaudē darbu zvejniecībā. Ar zvejniekiem šo noteikumu projekta ietvarā saprot visu tā zvejas kuģa apkalpi, uz ko attiecas darbību pilnīga izbeigšana, un kas pēdējo divu kalendāro gadu laikā pirms atbalsta pieteikuma iesniegšanas gada jūrā ir strādājuši vismaz 90 dienas gadā.
Saskaņā ar Latvijas zvejas flotes gada ziņojumu 2022. gadam (https://www.zm.gov.lv/lv/latvijas-zvejas-flotes-gada-atskaites) izņemamā kapacitāte zvejas flotes segmentā VL2440 ir 1500 GT vai 3500 kW, kas atbilst aptuveni deviņiem kuģiem.
Par sadalāmo zvejas kuģi tiek noteikts attiecināmā publiskā finansējuma maksimālais apmērs, kas nepārsniedz 700 000 euro.
Eiropas Savienības atbalsta pasākumu ieviešanas kārtība ir noteikta un viena no pamatsastāvdaļām ir Uzraudzības komiteja, kas pieņem ar atbalstiem saistītus lēmumus. Šajā gadījumā par projektu atlases kritērijiem - Uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi, tai skaitā apstiprinātie projektu atlases kritēriji atbalsta pasākumiem pieejami šajā saitē –https://www.zm.gov.lv/lv/uzraudzibas-komitejas-lemumi-1 (2023. gada 18. oktobra lēmums Nr. 9.3-26e/1/L/UK/2023).
Projektu atlases kritēriji un to punkti ir izvēlēti balstoties uz Kopējās Zivsaimniecības politikas mērķiem un ir saskaņoti ar zivsaimniecības nevalstiskajām organizācijām, izvērtējot katra punkta svaru attiecīgajā kritērijā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • uz zejas kuģa nodarbinātie zvejnieki
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • zvejniecībā iesaistītie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
547,25
uz zejas kuģa nodarbinātie zvejnieki
palielinās
Vērtības nozīme:
9,95
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
1,00
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 1 stundu.
55
Visā plānošanas periodā līdz 2027. gadam uz atbalstu varētu pieteikties ap 55 atbalsta pretendentiem.
1
Līdz perioda beigām 2027.gadam plānota viena projektu iesniegumu pieņemšanas kārta.
547,25
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Ņemot vērā atbalsta pasākumam paredzēto finansējumu, mērķgrupā nevarētu būt vairāk kā 55 pretendentu. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido projekta iesnieguma aizpildīšana un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošana. Projekta iesnieguma un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešamais laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 1 stundu. Pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (9,95 x 1) x (55 x 1) = 547,25 euro, kur C – informācijas sniegšanas pienākuma radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu projektā paredzētā informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu saskaņā ar projektu sniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz ko attiecas projektā paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta informācijas sniegšana. Lauku atbalsta dienesta administratīvās izmaksas veidojas par sludinājuma teksta sagatavošanu saistībā ar projektu iesniegumu pieņemšanas kārtas uzsākšanu un tā iesniegšanu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", projektu iesniegumu un tālākās informācijas pieņemšanu, apstrādi un uzglabāšanu. Aptuvenās izmaksas: informācijas pieņemšana un apstrāde – C = (f x l) x (n x b) = (13,02 x 1) x (55 x 1) = 716,10 euro. Informācijas uzglabāšana neradīs papildu administratīvo slogu. Tādējādi kopējās administratīvās izmaksas ir prognozējamas ap 1263,35 euro.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
199,00
zvejniecībā iesaistītie uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
9,95
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
2,00
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 2 stundas.
10
Visā plānošanas periodā līdz 2027. gadam uz atbalstu varētu pieteikties ap 10 atbalsta pretendentiem.
1
Līdz perioda beigām 2027.gadam plānota viena projektu pieņemšanas kārta.
199,00
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Ņemot vērā atbalsta pasākumam paredzēto finansējumu, mērķgrupā nevarētu būt vairāk kā 10 pretendentu. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido projekta iesnieguma aizpildīšana un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošana. Projekta iesnieguma un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešamais laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 2 stundas. Pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (9,95 x 2) x (10 x 1) = 199,00 euro, kur C – informācijas sniegšanas pienākuma radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu projektā paredzētā informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu saskaņā ar projektu sniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz ko attiecas projektā paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta informācijas sniegšana. Lauku atbalsta dienesta administratīvās izmaksas veidojas par sludinājuma teksta sagatavošanu saistībā ar projektu iesniegumu pieņemšanas kārtas uzsākšanu un tā iesniegšanu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", projektu iesniegumu un tālākās informācijas pieņemšanu, apstrādi un uzglabāšanu. Aptuvenās izmaksas: informācijas pieņemšana un apstrāde – C = (f x l) x (n x b) = (13,02 x 2) x (10 x 1) = 260,40 euro. Informācijas uzglabāšana neradīs papildu administratīvo slogu. Tādējādi kopējās administratīvās izmaksas ir prognozējamas ap 459,40 euro.
Kopā
746,25

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
700 000
0
700 000
700 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
700 000
0
700 000
700 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
1 000 000
0
1 000 000
1 000 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
1 000 000
0
1 000 000
1 000 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-300 000
0
-300 000
-300 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-300 000
0
-300 000
-300 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-300 000
-300 000
-300 000
5.1. valsts pamatbudžets
0
-300 000
-300 000
-300 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar EJZAF Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam atbalsta pasākums paredzēts, lai īstenotu 1. prioritātes "Veicināt ilgtspējīgu zvejniecību un ūdeņu bioloģisko resursu atjaunošanu un saglabāšanu" konkrēto mērķi "Veicināt zvejas kapacitātes pielāgošanu zvejas iespējām zvejas darbību pilnīgas izbeigšanas gadījumos un palīdzēt nodrošināt pienācīgu dzīves līmeni zvejas darbību pagaidu pārtraukšanas gadījumos". 
Atbalsta pasākumā "Galīga zvejas darbību pārtraukšana" kopējais pieejamais finansējums tika paredzēts 3 000 000 euro, t.sk. EJZAF finansējums (70%) 2 100 000 euro un valsts budžeta finansējums (30%) 900 000 euro, ko plānots sadalīt trijiem uz atbalstu attiecināmajiem gadiem – 2024., 2025. un 2026. gadam.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu pasākuma īstenošanai plānots izmaksāt no budžeta apakšprogrammas 66.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (EJZAF) projektu un pasākumu īstenošanai (2021–2027)".
Nepieciešamo finansējumu ZM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padome 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0079
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2181
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022.gada 29.jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1380
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regula (ES) Nr. 1380/2013 par kopējo zivsaimniecības politiku un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1954/2003 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2371/2002 un (EK) Nr. 639/2004 un Padomes Lēmumu 2004/585/EK
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1139
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 2. panta 2. punkta 5. apakšpunkts
Noteikumu projekta 17. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 11. pants
Noteikumu projekta 6.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 14. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 20. pants
Noteikumu projekta 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 20. panta 2. punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 9.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 20. panta 2. punkta "e" apakšpunkts
Noteikumu projekta 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 20. panta 2. punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 20.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 20. panta 3. punkts 
Noteikumu projekta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 20. pants 
Noteikumu projekta 24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 1. pielikums
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padome 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1060
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/79
Noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022.gada 29.jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2181
Noteikumu projekta 1.4. un 7.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regula (ES) Nr. 1380/2013 par kopējo zivsaimniecības politiku un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1954/2003 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2371/2002 un (EK) Nr. 639/2004 un Padomes Lēmumu 2004/585/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu Nr. 1380/2013
Noteikumu projekta 1.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1380/2013 22. pants
Noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1380/2013 22. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Zivsaimniecības nozares nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/1dc0ed31-5e20-4299-aad6-1318a6a82587 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Norādītajā termiņā iebildumi vai priekšlikumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi