22-TA-3710: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 896 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei" nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
"Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 896 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei" nolikums"" (turpmāk - MK noteikumu projekts) paredz veikt grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 896 “Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa “Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei” nolikums” (turpmāk – MK noteikumi), lai pagarinātu projektu konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei" (turpmāk - konkurss) ietvaros aktivitātes īstenošanai paredzēto termiņu no 2023. gada 31. decembra uz 2024.gada 31.decembri un precizētu atbildīgo iestādi, kura nodrošina konkursa nolikuma izstrādi.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir veikt grozījumus MK noteikumu 3., 7. punktā un 3. pielikuma 1.14. apakšpunktā, lai konkursa ietvaros pagarinātu aktivitātes, kas iekļautas apstiprinātajos konkursa projektos, īstenošanas gala termiņu no 2023.gada 31.decembra uz 2024.gada 31.decembri.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
MK noteikumu 3. punktā noteikts, ka konkursa nolikuma izstrādi nodrošina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra rīkojumu Nr. 968 (prot. Nr. 66 49. §) "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" ir reorganizēta Ekonomikas ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un ar 2023. gada 1. janvāri izveidota Klimata un enerģētikas ministrija. Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 20. decembra noteikumiem Nr. 817 "Klimata un enerģētikas ministrijas nolikums" Klimata un enerģētikas ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde klimata politikas un enerģētikas politikas jomā.
MK noteikumu 7. punkts paredz, ka konkursa ietvaros aktivitātes, kas iekļautas apstiprinātajos projektos, īsteno līdz brīdim, kamēr beidzas MK noteikumu 6. punktā minētais finansējums, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.
Savukārt MK noteikumu 3. pielikuma 1.14. apakšpunktā ir paredzēts konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijs, kura ietvaros tiek vērtēts vai iesniegtajā konkursa projekta iesniegumā norādītās aktivitātes plānots īstenot līdz 2023. gada 31. decembrim.
Uz 2023. gada 6. aprīli konkursa ietvaros ir pārdoti 748 elektromobiļi un ārēji lādējami hibrīdauto, no tiem 637 jauni elektromobiļi, 69 lietoti elektromobiļi un 42 ārēji lādējams hibrīdauto. Kopējais izmaksātais finansējums ir 2 617 122 EUR t.i. 26,1% no kopējā pieejamā finansējuma (10 milj. EUR).
Saskaņā ar publiski pieejamiem datiem ir novērojams būtisks jaunu mehānisko transportlīdzekļu, kuros papildus transportlīdzekļa vadītāja sēdvietai ir ne vairāk kā astoņas sēdvietas un nav paredzētas pasažieru stāvvietas, neatkarīgi no tā vai sēdvietu skaits ir ierobežots līdz transportlīdzekļa vadītāja sēdvietai (turpmāk - M1) kategorijas elektromobiļu, kuru īpašnieki vai turētāji ir fiziskas personas, skaita pieaugums. Piemēram, salīdzinot M1 kategorijas elektromobiļu reģistrāciju, kuru īpašnieki vai turētāji ir juridiskas personas, ir konstatējams, ka juridiskās personas 2022. gadā iegādājušās jaunus elektromobiļus par 80% vairāk, nekā 2021. gadā. Savukārt fiziskas personas 2022. gadā, salīdzinot ar 2021. gadu, jaunus elektromobiļus iegādājušās par 366% vairāk.
Iepriekš no visiem iegādātajiem jauniem elektromobiļiem 20% īpašnieku vai turētāju bija fiziskas personas, bet 80% juridiskas personas. 2022. gadā sadalījums mainījies - 46% ir fiziskas personas, bet 54% juridiskas personas.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra rīkojumu Nr. 968 (prot. Nr. 66 49. §) "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" ir reorganizēta Ekonomikas ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un ar 2023. gada 1. janvāri izveidota Klimata un enerģētikas ministrija. Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 20. decembra noteikumiem Nr. 817 "Klimata un enerģētikas ministrijas nolikums" Klimata un enerģētikas ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde klimata politikas un enerģētikas politikas jomā.
MK noteikumu 7. punkts paredz, ka konkursa ietvaros aktivitātes, kas iekļautas apstiprinātajos projektos, īsteno līdz brīdim, kamēr beidzas MK noteikumu 6. punktā minētais finansējums, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.
Savukārt MK noteikumu 3. pielikuma 1.14. apakšpunktā ir paredzēts konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijs, kura ietvaros tiek vērtēts vai iesniegtajā konkursa projekta iesniegumā norādītās aktivitātes plānots īstenot līdz 2023. gada 31. decembrim.
Uz 2023. gada 6. aprīli konkursa ietvaros ir pārdoti 748 elektromobiļi un ārēji lādējami hibrīdauto, no tiem 637 jauni elektromobiļi, 69 lietoti elektromobiļi un 42 ārēji lādējams hibrīdauto. Kopējais izmaksātais finansējums ir 2 617 122 EUR t.i. 26,1% no kopējā pieejamā finansējuma (10 milj. EUR).
Saskaņā ar publiski pieejamiem datiem ir novērojams būtisks jaunu mehānisko transportlīdzekļu, kuros papildus transportlīdzekļa vadītāja sēdvietai ir ne vairāk kā astoņas sēdvietas un nav paredzētas pasažieru stāvvietas, neatkarīgi no tā vai sēdvietu skaits ir ierobežots līdz transportlīdzekļa vadītāja sēdvietai (turpmāk - M1) kategorijas elektromobiļu, kuru īpašnieki vai turētāji ir fiziskas personas, skaita pieaugums. Piemēram, salīdzinot M1 kategorijas elektromobiļu reģistrāciju, kuru īpašnieki vai turētāji ir juridiskas personas, ir konstatējams, ka juridiskās personas 2022. gadā iegādājušās jaunus elektromobiļus par 80% vairāk, nekā 2021. gadā. Savukārt fiziskas personas 2022. gadā, salīdzinot ar 2021. gadu, jaunus elektromobiļus iegādājušās par 366% vairāk.
Iepriekš no visiem iegādātajiem jauniem elektromobiļiem 20% īpašnieku vai turētāju bija fiziskas personas, bet 80% juridiskas personas. 2022. gadā sadalījums mainījies - 46% ir fiziskas personas, bet 54% juridiskas personas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra rīkojumu Nr. 968 (prot. Nr. 66 49. §) "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" ir reorganizēta Ekonomikas ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un ar 2023. gada 1. janvāri izveidota Klimata un enerģētikas ministrija. Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 20. decembra noteikumiem Nr. 817 "Klimata un enerģētikas ministrijas nolikums" Klimata un enerģētikas ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde klimata politikas un enerģētikas politikas jomā. Ņemot vērā veikto ministriju reorganizāciju, MK noteikumos ir jāprecizē 3. punkts par atbildīgo iestādi, kura nodrošina konkursa nolikuma izstrādi.
Atbilstoši MK noteikumu 23.4. apakšpunktam, Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (turpmāk - EKII) ietvaros īstenotā konkursa izmaksas ir attiecināmas, ja MK noteikumu 8.1., 8.2. vai 8.3. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros iegādātais transportlīdzeklis pastāvīgi reģistrēts Latvijā atbalsta saņēmēja īpašumā vai turējumā. Tādējādi, lai attiecīgā elektromobiļa pārdošanas cena tiktu kvalificēta kā attiecināmas izmaksas, elektromobilim ir jābūt reģistrētam un jāatrodas Latvijā. Biedrības "Auto Asociācija" sniegtie dati norāda, ka vidējais termiņš no jauna elektromobiļa pasūtīšanas līdz piegādei ir 9 – 12 mēneši. Dažkārt termiņš sasniedz 18 mēnešus atkarībā no elektromobiļa markas, modeļa un komplektācijas.
Pieņemot, ka konkurss īstenosies līdzšinējā apmērā, var prognozēt, ka konkursā pieejamais finansējums netiks apgūts līdz 31.12.2023. un tās mērķis pilnībā netiks sasniegts (līdz termiņa beigām atlikuši mazāk kā 9 mēneši. Vidēji mēnesī izmaksājot komersantiem, kas pārdevuši transportlīdzekļus programmas ietvaros, 260 tūkstošus EUR, atlikušajā termiņā kopējais EKII finansējuma apjoms būtu ap 2,34 miljoni EUR apmērā, kas ir 23,4% no konkursam paredzētā EKII finansējuma.
Ievērojot, ka konkursā pieejamais EKII finansējums var netikt pilnībā apgūts līdz 2023.gada 31.decembrim un atbalsta saņēmējam no transportlīdzekļa pasūtīšanas dienas līdz saņemšanai jāgaida vidēji 9-12 mēneši un, lai konkursa ietvaros varētu arī turpmāk sasniegt plānoto siltumnīcefekta gāzu (turpmāk - SEG) emisiju samazinājum, MK noteikumos būtu nosakāms, ka aktivitāšu īstenošanas termiņš tiek pagarināts vismaz līdz 2024. gada 31. decembrim.
Atbilstoši MK noteikumu 23.4. apakšpunktam, Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (turpmāk - EKII) ietvaros īstenotā konkursa izmaksas ir attiecināmas, ja MK noteikumu 8.1., 8.2. vai 8.3. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros iegādātais transportlīdzeklis pastāvīgi reģistrēts Latvijā atbalsta saņēmēja īpašumā vai turējumā. Tādējādi, lai attiecīgā elektromobiļa pārdošanas cena tiktu kvalificēta kā attiecināmas izmaksas, elektromobilim ir jābūt reģistrētam un jāatrodas Latvijā. Biedrības "Auto Asociācija" sniegtie dati norāda, ka vidējais termiņš no jauna elektromobiļa pasūtīšanas līdz piegādei ir 9 – 12 mēneši. Dažkārt termiņš sasniedz 18 mēnešus atkarībā no elektromobiļa markas, modeļa un komplektācijas.
Pieņemot, ka konkurss īstenosies līdzšinējā apmērā, var prognozēt, ka konkursā pieejamais finansējums netiks apgūts līdz 31.12.2023. un tās mērķis pilnībā netiks sasniegts (līdz termiņa beigām atlikuši mazāk kā 9 mēneši. Vidēji mēnesī izmaksājot komersantiem, kas pārdevuši transportlīdzekļus programmas ietvaros, 260 tūkstošus EUR, atlikušajā termiņā kopējais EKII finansējuma apjoms būtu ap 2,34 miljoni EUR apmērā, kas ir 23,4% no konkursam paredzētā EKII finansējuma.
Ievērojot, ka konkursā pieejamais EKII finansējums var netikt pilnībā apgūts līdz 2023.gada 31.decembrim un atbalsta saņēmējam no transportlīdzekļa pasūtīšanas dienas līdz saņemšanai jāgaida vidēji 9-12 mēneši un, lai konkursa ietvaros varētu arī turpmāk sasniegt plānoto siltumnīcefekta gāzu (turpmāk - SEG) emisiju samazinājum, MK noteikumos būtu nosakāms, ka aktivitāšu īstenošanas termiņš tiek pagarināts vismaz līdz 2024. gada 31. decembrim.
Risinājuma apraksts
Viens no būtiskākajiem risinājumiem šobrīd ir termiņa pārcelšana no 2023. gada 31. decembra uz 2024. gada 31. decembri. Lai to īstenotu MK noteikumos ir jāveic divi grozījumi:
1.jāprecizē MK noteikumu 7. punkts, kas paredz konkursa ietvaros apstiprināto aktivitāšu īstenošanas termiņu.
2.jāprecizē MK noteikumu 3. pielikuma 1.14. apakšpunkts, kas nosaka konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju.
Papildus jāveic grozījumi MK noteikumu 3. punktā precizējot atbildīgo iestādi (no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas uz Klimata un enerģētikas ministriju), kura nodrošina konkursa nolikuma izstrādi.
1.jāprecizē MK noteikumu 7. punkts, kas paredz konkursa ietvaros apstiprināto aktivitāšu īstenošanas termiņu.
2.jāprecizē MK noteikumu 3. pielikuma 1.14. apakšpunkts, kas nosaka konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju.
Papildus jāveic grozījumi MK noteikumu 3. punktā precizējot atbildīgo iestādi (no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas uz Klimata un enerģētikas ministriju), kura nodrošina konkursa nolikuma izstrādi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
3 600 000
0
3 782 878
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
3 600 000
0
3 782 878
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
3 600 000
0
3 782 878
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
3 600 000
0
3 782 878
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Konkursa ietvaros pieejamais EKII finansējums ir 10 000 000 euro. Kopējais izmaksātais EKII finansējums ir 2 617 122 EUR. 2023. gada ietvaros indikatīvi vēl plānots apgūt finansējumu 3 600 000 euro apmērā un 2024. gadā 3 782 878 euro apmērā. Ņemot vērā likumu “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” finansējums ir ieplānots Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas „Emisijas kvotu izsoļu ieņēmumu instrumenti” (33.00.00) apakšprogrammā „Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta projekti” (33.02.00).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ņemot vērā likumu “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam”, finansējums ir ieplānots Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas „Emisijas kvotu izsoļu ieņēmumu instrumenti” (33.00.00) apakšprogrammā „Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta projekti” (33.02.00). EKII finansējumu konkursa projektu īstenošanai pēc to apstiprināšanas plānots pieprasīt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Saruna ar biedrības "Latvijas Finanšu nozares asociācija", biedrības "Auto Asociācija", Satiksmes ministrijas un Ekonomikas ministrijas pārstāvjiem notika 2022.gada 13.decembrī.
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Biedrība "Latvijas Finanšu nozares asociācija" un biedrība "Auto Asociācija" atbalsta termiņa pagarināšanu atbalsta sniegšanai elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei konkursa ietvaros.
6.4. Cita informācija
MK noteikumu projekts sabiedrības līdzdalībai ir pieejams Tiesību aktu projektu (TAP) portālā.
MK noteikumos ietvertais grozījums ir saistīts ar biedrības "Latvijas Finanšu nozares asociācija", biedrības "Auto Asociācija", Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai nosūtīto vēstuli 2022.gada 5.decembrī. Vēstulē ir akcentēti esošās situācijas aspekti saistībā ar elektromobiļu iegādi un izmantošanu Latvijā, kā arī dati par konkursa ietvaros iegādātajiem transportlīdzekļiem. Vienlaikus biedrības lūdz atbildīgās institūcijas [Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, kopš 01.01.2023. Klimata un enerģētikas ministriju] savlaicīgi virzīt konkursa projektu īstenošanas jeb EKII finansējuma izmantošanas termiņa pagarināšanu vismaz līdz 31.12.2024. Līdz ar to minētais priekšlikums atbilst MK noteikumu projekta mērķim.
MK noteikumos ietvertais grozījums ir saistīts ar biedrības "Latvijas Finanšu nozares asociācija", biedrības "Auto Asociācija", Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai nosūtīto vēstuli 2022.gada 5.decembrī. Vēstulē ir akcentēti esošās situācijas aspekti saistībā ar elektromobiļu iegādi un izmantošanu Latvijā, kā arī dati par konkursa ietvaros iegādātajiem transportlīdzekļiem. Vienlaikus biedrības lūdz atbildīgās institūcijas [Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, kopš 01.01.2023. Klimata un enerģētikas ministriju] savlaicīgi virzīt konkursa projektu īstenošanas jeb EKII finansējuma izmantošanas termiņa pagarināšanu vismaz līdz 31.12.2024. Līdz ar to minētais priekšlikums atbilst MK noteikumu projekta mērķim.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi