23-TA-57: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Rīgas valstspilsētas pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 1, Rīgā, daļas pārņemšanu valsts īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta otrā daļa, 43.pants un Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Rīgas valstspilsētas pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma daļu, kas nepieciešama projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Rīgas valstspilsētas pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 004 0071) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 004 0105) 0,0303 ha platībā - Centrāltirgus ielā 1, Rīgā (turpmāk – Zemesgabals).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016.gada 24.augusta rīkojumu Nr.467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016.gada 24.augusta rīkojumu Nr.468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskas lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" nacionālo interešu objekta statuss noteikts Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica un ar tās būvniecību saistītajām būvēm atbilstoši šā rīkojuma 2.punktam un pielikumam.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā trases Rail Baltica robeža skar Zemesgabalu.
Atbilstoši Dzelzceļa likuma 6.panta pirmajai daļai Zemesgabals tiks izmantots valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai uzbērumā un uzturēšanai (dzelzceļa nodalījuma josla).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016.gada 24.augusta rīkojumu Nr.467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016.gada 24.augusta rīkojumu Nr.468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskas lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" nacionālo interešu objekta statuss noteikts Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica un ar tās būvniecību saistītajām būvēm atbilstoši šā rīkojuma 2.punktam un pielikumam.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā trases Rail Baltica robeža skar Zemesgabalu.
Atbilstoši Dzelzceļa likuma 6.panta pirmajai daļai Zemesgabals tiks izmantots valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai uzbērumā un uzturēšanai (dzelzceļa nodalījuma josla).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts sagatavots, ņemot vērā Rīgas domes 2022.gada 8.jūnija lēmumu Nr.1592 (prot. Nr.62, 23.§) “Par Rīgas valstspilsētas pašvaldībai piekrītošo un piederošo nekustamo īpašumu – zemes vienību – nodošanu īpašumā bez atlīdzības Latvijas valstij Satiksmes ministrijas personā valsts pārvaldes funkciju veikšanai”.
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz nodot bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Rīgas valstspilsētas pašvaldībai piederošu Zemesgabalu, kas izveidots, sadalot nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 1, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 004 0071) sastāvā esošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 0100 004 0086.
Zemesgabals ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.851 uz Rīgas valstspilsētas pašvaldības vārda.
2020.gada 1.decembrī Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.851, pamatojoties uz 2020.gada 18.septembra līgumu Nr.6.12.SL/2020/02-3/-34 (Rīgas valstspilsētas pašvaldībā reģistrēts ar Nr. RD-20-482-lī) “Līgums par nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 1, Rīgā (kadastra Nr. 0100 004 0071), daļas lietošanas tiesību piešķiršanu Latvijas Republikas Satiksmes ministrijai un nekustamā īpašuma lietošanas tiesību aprobežojuma nostiprināšanu zemesgrāmatā” (turpmāk - Līgums) nostiprināts lietošanas tiesību aprobežojums uz nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 1, Rīgā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 004 0086 daļu 0,0303 ha platībā Rail Baltica projekta valstij piederošās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecībai un ekspluatācijai.
Ņemot vērā 2021.gada 29.jūnijā spēkā stājušos grozījumus Dzelzceļa likumā, kā arī būvprojekta tehniskos risinājumus dzelzceļa infrastruktūras izbūvei uzbērumā, nepieciešams pašvaldībai piederošo Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo Zemesgabalu pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā, vienlaikus izbeidzot Līgumu.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk - NĪVKIS) reģistrētajai informācijai uz Zemesgabala daļēji atrodas nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 4, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 504 0019) sastāvā esoša būve ar kadastra apzīmējumu 0100 004 0071 001, kuras īpašniece ir Latvijas valsts Satiksmes ministrijas personā. Pēc būves ar kadastra apzīmējumu 0100 004 0071 001 nojaukšanas Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros, tā tiks dzēsta no NĪVKIS datiem.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Zemesgabalam noteikti šādi apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju - 0,0018 ha;
- valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa teritorija un objekti - 0,0303 ha;
- kultūras pieminekļa teritorija un objekti, kas atbilstoši UNESCO Konvencijai par pasaules kultūras un dabas mantojuma aizsardzību iekļauti pasaules kultūras un dabas mantojuma objektu sarakstā - 0,0303 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu - 0.0025 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju - 0,0007 ha;
- drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus - 0,0193 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam - 0,0014 ha;
- drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus - 0,0001 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektronisko sakaru tīklu gaisvadu līniju - 0,0014 ha;
- dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija pilsētās un ciemos - 0,0032 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju - 0,0001 ha.
Zemesgabals atrodas Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonas robežās un Rail Baltica projekta būvdarbu plānošanā un īstenošanā jāievēro gan Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likuma, gan Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu prasības. Tāpat ievērojami Aizsargjoslu likumā noteiktie aprobežojumi attiecīgajā aizsargjoslā. Rail Baltica projekta attiecīgā posma īstenošanā tika arī saņemti attiecīgie projektēšanas nosacījumi aizsardzības zonā un saskaņojumi par to izpildi no atbilstošajām institūcijām, tostarp, Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes.
Ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta otro daļu, Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz, nostiprinot zemesgrāmatā valsts īpašuma tiesības uz pārņemto
Zemesgabalu, norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr tiek nodrošināta valsts pārvaldes funkcijas transporta nozarē īstenošana, kā arī ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku bez atsevišķas Rīgas valstspilsētas pašvaldības piekrišanas.
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pienākumu Satiksmes ministrijai pārņemto Zemesgabalu bez atlīdzības nodot atpakaļ Rīgas valstspilsētas pašvaldībai, ja tas vairs netiek izmantots valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un uzturēšanai.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53.punktu Satiksmes ministrija Zemesgabalu nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai.
Izbeidzoties nepieciešamībai Zemesgabalu izmantot valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras uzturēšanai, tā atdošana atpakaļ Rīgas valstspilsētas pašvaldībai tiks īstenota, ievērojot Civillikuma 850.pantā noteikto, ka būve ir atzīstama par nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošās zemes vienības blakus lietu, ir nesaraujami saistīta ar šo zemes vienību un atbilstoši Civillikuma 853. pantam ir atsavināma kopā ar galvenajām lietām.
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz nodot bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Rīgas valstspilsētas pašvaldībai piederošu Zemesgabalu, kas izveidots, sadalot nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 1, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 004 0071) sastāvā esošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 0100 004 0086.
Zemesgabals ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.851 uz Rīgas valstspilsētas pašvaldības vārda.
2020.gada 1.decembrī Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.851, pamatojoties uz 2020.gada 18.septembra līgumu Nr.6.12.SL/2020/02-3/-34 (Rīgas valstspilsētas pašvaldībā reģistrēts ar Nr. RD-20-482-lī) “Līgums par nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 1, Rīgā (kadastra Nr. 0100 004 0071), daļas lietošanas tiesību piešķiršanu Latvijas Republikas Satiksmes ministrijai un nekustamā īpašuma lietošanas tiesību aprobežojuma nostiprināšanu zemesgrāmatā” (turpmāk - Līgums) nostiprināts lietošanas tiesību aprobežojums uz nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 1, Rīgā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 004 0086 daļu 0,0303 ha platībā Rail Baltica projekta valstij piederošās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecībai un ekspluatācijai.
Ņemot vērā 2021.gada 29.jūnijā spēkā stājušos grozījumus Dzelzceļa likumā, kā arī būvprojekta tehniskos risinājumus dzelzceļa infrastruktūras izbūvei uzbērumā, nepieciešams pašvaldībai piederošo Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo Zemesgabalu pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā, vienlaikus izbeidzot Līgumu.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk - NĪVKIS) reģistrētajai informācijai uz Zemesgabala daļēji atrodas nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 4, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 504 0019) sastāvā esoša būve ar kadastra apzīmējumu 0100 004 0071 001, kuras īpašniece ir Latvijas valsts Satiksmes ministrijas personā. Pēc būves ar kadastra apzīmējumu 0100 004 0071 001 nojaukšanas Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros, tā tiks dzēsta no NĪVKIS datiem.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Zemesgabalam noteikti šādi apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju - 0,0018 ha;
- valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa teritorija un objekti - 0,0303 ha;
- kultūras pieminekļa teritorija un objekti, kas atbilstoši UNESCO Konvencijai par pasaules kultūras un dabas mantojuma aizsardzību iekļauti pasaules kultūras un dabas mantojuma objektu sarakstā - 0,0303 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu - 0.0025 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju - 0,0007 ha;
- drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus - 0,0193 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam - 0,0014 ha;
- drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus - 0,0001 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektronisko sakaru tīklu gaisvadu līniju - 0,0014 ha;
- dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija pilsētās un ciemos - 0,0032 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju - 0,0001 ha.
Zemesgabals atrodas Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonas robežās un Rail Baltica projekta būvdarbu plānošanā un īstenošanā jāievēro gan Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likuma, gan Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu prasības. Tāpat ievērojami Aizsargjoslu likumā noteiktie aprobežojumi attiecīgajā aizsargjoslā. Rail Baltica projekta attiecīgā posma īstenošanā tika arī saņemti attiecīgie projektēšanas nosacījumi aizsardzības zonā un saskaņojumi par to izpildi no atbilstošajām institūcijām, tostarp, Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes.
Ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta otro daļu, Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz, nostiprinot zemesgrāmatā valsts īpašuma tiesības uz pārņemto
Zemesgabalu, norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr tiek nodrošināta valsts pārvaldes funkcijas transporta nozarē īstenošana, kā arī ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku bez atsevišķas Rīgas valstspilsētas pašvaldības piekrišanas.
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pienākumu Satiksmes ministrijai pārņemto Zemesgabalu bez atlīdzības nodot atpakaļ Rīgas valstspilsētas pašvaldībai, ja tas vairs netiek izmantots valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un uzturēšanai.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53.punktu Satiksmes ministrija Zemesgabalu nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai.
Izbeidzoties nepieciešamībai Zemesgabalu izmantot valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras uzturēšanai, tā atdošana atpakaļ Rīgas valstspilsētas pašvaldībai tiks īstenota, ievērojot Civillikuma 850.pantā noteikto, ka būve ir atzīstama par nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošās zemes vienības blakus lietu, ir nesaraujami saistīta ar šo zemes vienību un atbilstoši Civillikuma 853. pantam ir atsavināma kopā ar galvenajām lietām.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt valsts īpašumā bez atlīdzības Rīgas valsts pilsētas pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 004 0071) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 004 0105) 0,0303 ha platībā - Centrāltirgus ielā 1, Rīgā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Zemesgabals tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un uzturēšanai.
Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt Zemesgabalu valsts īpašumā bez atlīdzības.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Zemesgabals ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Zemesgabals ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Zemesgabals ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Zemesgabals ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palieli eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Zemesgabala pārņemšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā Nr. INEA/CEF/TRAN/M2014/1045990, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Zemesgabala pārņemšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā Nr. INEA/CEF/TRAN/M2014/1045990, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", Rīgas valstspilsētas pašvaldība.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", Rīgas valstspilsētas pašvaldība.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
- Rīgas valstspilsētas pašvaldība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
-
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi