23-TA-3100: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kārtība, kādā naftas produktu drošības rezerves un naftas produkti, kas pieder komersantiem, izsludinātas enerģētiskās krīzes laikā tiek pārdoti" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt aktuālu kārtību, kādā valsts naftas drošības rezerves tiek pārdotas enerģētiskās krīzes laikā saskaņā ar Enerģētikas likuma 73.pantā doto deleģējumu, kas stājās spēkā 2024.gada 1.janvārī. Ņemot vērā to, ka šobrīd noris Latvijas iestāšanas Starptautiskajā Enerģētikas Aģentūrā noslēdzošais posms, kas noteiktā mērā ietekmēs ar naftas produktu pārdošanu saistītus jautājumus, pārējie Enerģētikas likuma 73.pantā noteiktie jautājumi tiks noteikti papildus pēc Noteikumu projekta pieņemšanas.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Šobrīd spēkā ir Ministru kabineta 2011.gada 19.aprīļa noteikumi Nr.312 “Enerģijas lietotāju apgādes un kurināmā pārdošanas kārtība izsludinātas enerģētiskās krīzes laikā un valsts apdraudējuma gadījumā” (turpmāk - Noteikumi Nr. 312), kas nosaka kārtību, kādā enerģijas lietotāji tiek apgādāti ar enerģiju izsludinātas valsts vai vietējās enerģētiskās krīzes laikā, un kārtību, kādā energoapgādes komersanti, kā arī komersanti, kuri nodrošina un sniedz drošības rezervju pakalpojumu, un komersanti, kuriem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir izsniegtas licences uzņēmējdarbībai ar degvielu (turpmāk – degvielas komersanti), pēc valsts vai pašvaldības enerģētiskās krīzes centra pieprasījuma pārdod tiem piederošo kurināmo.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra noteikumu Nr. 968 “Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu” 2. punktu Klimata un enerģētikas ministrijai no Ekonomikas ministrijas ir nodota enerģētikas politikas joma (izņemot naftas produktu rezervju uzturēšanas un uzraudzības jomu).
Tādējādi Noteikumu Nr.312 tvērums tā patreizējā redakcijā aptver gan Klimata un enerģētikas ministrijas, gan Ekonomikas ministrijas kompetencē esošus jautājumus.
Noteikumu projekts ir sagatavots par Noteikumos Nr. 312 ietvertajiem Ekonomikas ministrijas kompetencē esošajiem jautājumiem. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrijai izstrādes procesā ir Noteikumu projekts par Noteikumos Nr. 312 ietvertajiem Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē esošajiem jautājumiem, kas veido lielāko daļu no Noteikumos Nr.312 ietvertā satura.
Ņemot vērā to, ka ar 2024. gada 1. janvāri stājās spēkā grozījumi Enerģētikas likumā, kas, cita starpā, ir mainījis Enerģētikas likuma 73.pantā ietverto deleģējumu, kā arī ievērojot to, ka Noteikumos Nr. 312 ietvertie abu ministriju kompetencē esošie jautājumi nav vienveidīgi piemērojami, loģiskas tiesību normu izkārtošanas nolūkā, tiek sadalīti Noteikumos Nr. 312 ietvertie jautājumi divos tiesību aktos (vienā - Ekonomikas ministrijas kompetencē esošie jautājumi, otrā - Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē esošie jautājumi).
Vienlaikus, lai nodrošinātu, ka paralēli nav spēkā savstarpēji dublējošas vai pretrunīgas tiesību normas, Noteikumu projektā tiek paredzēts, ka Noteikumi Nr. 312 ir piemērojami, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
Noteikumi Nr. 312 par spēku zaudējušiem tiks atzīti ar Klimata un enerģētikas ministrijas izstrādāto Noteikumu projektu.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra noteikumu Nr. 968 “Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu” 2. punktu Klimata un enerģētikas ministrijai no Ekonomikas ministrijas ir nodota enerģētikas politikas joma (izņemot naftas produktu rezervju uzturēšanas un uzraudzības jomu).
Tādējādi Noteikumu Nr.312 tvērums tā patreizējā redakcijā aptver gan Klimata un enerģētikas ministrijas, gan Ekonomikas ministrijas kompetencē esošus jautājumus.
Noteikumu projekts ir sagatavots par Noteikumos Nr. 312 ietvertajiem Ekonomikas ministrijas kompetencē esošajiem jautājumiem. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrijai izstrādes procesā ir Noteikumu projekts par Noteikumos Nr. 312 ietvertajiem Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē esošajiem jautājumiem, kas veido lielāko daļu no Noteikumos Nr.312 ietvertā satura.
Ņemot vērā to, ka ar 2024. gada 1. janvāri stājās spēkā grozījumi Enerģētikas likumā, kas, cita starpā, ir mainījis Enerģētikas likuma 73.pantā ietverto deleģējumu, kā arī ievērojot to, ka Noteikumos Nr. 312 ietvertie abu ministriju kompetencē esošie jautājumi nav vienveidīgi piemērojami, loģiskas tiesību normu izkārtošanas nolūkā, tiek sadalīti Noteikumos Nr. 312 ietvertie jautājumi divos tiesību aktos (vienā - Ekonomikas ministrijas kompetencē esošie jautājumi, otrā - Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē esošie jautājumi).
Vienlaikus, lai nodrošinātu, ka paralēli nav spēkā savstarpēji dublējošas vai pretrunīgas tiesību normas, Noteikumu projektā tiek paredzēts, ka Noteikumi Nr. 312 ir piemērojami, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
Noteikumi Nr. 312 par spēku zaudējušiem tiks atzīti ar Klimata un enerģētikas ministrijas izstrādāto Noteikumu projektu.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Kārtība, kādā komersanti, kuri nodrošina un sniedz drošības rezervju pakalpojumu, un komersanti, kuriem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir izsniegtas licences uzņēmējdarbībai ar degvielu pēc valsts vai pašvaldības enerģētiskās krīzes centra pieprasījuma pārdod tiem piederošo kurināmo, ir noteikti Noteikumos Nr. 312.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 312 ietvertais tiesiskais regulējums ietver neizpildāmu un nefunkcionējošu kopējo drošības rezervju pārdošanas kārtību. Piemēram:
[1] Noteikumi Nr. 312 nesatur detalizētu un skaidri saprotamu kārtību, kādā tiek nodrošināta drošības rezervju izsniegšanas kārtība;
[2] Noteikumi Nr. 312 nesatur kārtību par drošības rezervju pārvaldītāja komersantam izsniegto naftas produktu atskaitīšanos. Tādējādi minētais līdz šim nedeva iespēju valstij gūt pārliecību par faktisko naftas drošības rezervju izsniegšanu komersantiem.
[3] spēkā esošie Noteikumi Nr.312 paredz, ka faktisko drošības rezervju piegādi veic drošības rezervju glabātājs, vai komersanti, kas realizē degvielu. No minētās kārtības, neizriet skaidra un saprotama kārtība pēc kādiem nosacījumiem tiek noteikts, kas faktiski piegādās naftas produktus.
[4] vienlaikus spēkā esošie Noteikumi Nr. 312 nesatur tiesisku regulējumu, kas dotu iespēju pilnvērtīgi un objektīvi novērtēt
naftas produktu pārdošanas nepieciešamību un to izmantošanas apmēru izsludinātas enerģētiskās krīzes naftas produktu apgādē gadījumā, u.c.
[1] Noteikumi Nr. 312 nesatur detalizētu un skaidri saprotamu kārtību, kādā tiek nodrošināta drošības rezervju izsniegšanas kārtība;
[2] Noteikumi Nr. 312 nesatur kārtību par drošības rezervju pārvaldītāja komersantam izsniegto naftas produktu atskaitīšanos. Tādējādi minētais līdz šim nedeva iespēju valstij gūt pārliecību par faktisko naftas drošības rezervju izsniegšanu komersantiem.
[3] spēkā esošie Noteikumi Nr.312 paredz, ka faktisko drošības rezervju piegādi veic drošības rezervju glabātājs, vai komersanti, kas realizē degvielu. No minētās kārtības, neizriet skaidra un saprotama kārtība pēc kādiem nosacījumiem tiek noteikts, kas faktiski piegādās naftas produktus.
[4] vienlaikus spēkā esošie Noteikumi Nr. 312 nesatur tiesisku regulējumu, kas dotu iespēju pilnvērtīgi un objektīvi novērtēt
naftas produktu pārdošanas nepieciešamību un to izmantošanas apmēru izsludinātas enerģētiskās krīzes naftas produktu apgādē gadījumā, u.c.
Risinājuma apraksts
[1] Noteikumu projekts nosaka, ka drošības rezerves tiek sadalītas starp Enerģētikas likuma 72.1panta otrajā daļā minētajiem komersantiem ņemot vērā katra komersanta tirgus daļu atbilstoši katra naftas produkta veidam (piemēram,dīzeļdegviela, benzīns, un aviācijas degviela).
Ar tirgus daļu tiek saprasta Konkurences likuma 1.panta pirmās daļas 10.punktā ietvertā jēdziena "tirgus daļa" definīcija, kas paredz, ka tirgus daļa ir tirgus dalībnieka piedāvāto preču daļa konkrētajā tirgū attiecībā pret visu šajā tirgū piedāvāto preču apjomu.
Šāda kārtība tiek noteikta, lai neizjauktu mazumtirdzniecības darbības līdzsvaru un nodrošinātu visiem vairumtirgotājiem noteiktu drošības rezervju daļu, ar mērķi nodrošināt savstarpēji līdzsvarotu drošības rezervju pieejamību visiem tirgus dalībniekiem un lietotājiem.
[2] 2024. gada 1. janvārī spēkā stājās grozījumi Enerģētikas likumā, kura 72. panta pirmā daļa paredz, ka Centrālās krājumu uzturēšanas struktūras uzdevumus (turpmāk - CKUS) turpmāk pildīs SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" (turpmāk - Possessor) (iepriekš - Būvniecības valsts kontroles birojs).
Tādējādi Noteikumu projektā paredzētās CKUS funkcijas pilda Possessor.
[3] Noteikumu projektā tiek paredzēts, ka pēc tam kad ir noteikts komersantiem pārdodamais drošības rezervju apjoms proporcionāli katra komersanta tirgus daļai, CKUS nosūta Enerģētikas likuma 72.1panta otrajā daļā minētajiem komersantiem Atpirkšanas zīmes, kurā ir norādīts katram komersantam noteiktais pārdodamais naftas produktu apjoms un tā atrašanās vieta, lai komersanti varētu uzsākt savlaicīgi organizēt transportu pakalpojumu.
Atpirkšanas zīmē norādītā atrašanās vieta tiek noteikta, ņemot vērā ģeogrāfiski komersantam tuvāko drošības rezervju uzglabāšanas vietu, kurā tiek uzglabāta komersantam pārdodamā drošības rezerve komersantam iedalītā apjomā. Komersants, saņemot Atpirkšanas zīmi, ir tiesīgs koriģēt Atpirkšanas zīmē norādīto naftas produktu daudzumu, to samazinot.
[4] Ar Noteikumu projektu tiek paredzēts, ka par naftas produktu nodošanu un pieņemšanu savstarpēji tiek parakstīts pieņemšanas - nodošanas akts, kas vienas dienas laikā tiek nosūtīts CKUS.
Tādējādi, izvērtējot pieņemšanas - nodošanas aktā norādīto pārdoto naftas produktu daudzumu, CKUS rīcībā būs informācija par faktisko drošības rezervju pārdoto un atlikušo daudzumu, kas CKUS dos iespēju:
1) operatīvi reaģēt, ja tirgū būs nepieciešama papildus naftas produktu iegāde;
2) iegūt operatīvus datus par katrā glabāšanas vietā atlikušo naftas produktu atlikumu, lai nodrošinātu, ka neveidojas naftas produktu apgādes traucējumi.
[5] Ar Noteikumu projektu tiek paredzēts, ka Atpirkšanas zīmē drošības rezervju pārdošanas cena tiek noteikta atbilstoši naftas produktu cenai biržā dienas beigās divas dienas pirms rīkojuma par enerģētiskās krīzes izsludināšanu pieņemšanas.
Šāds risinājums ir noteikts, lai nodrošinātu naftas produktu pieejamību patērētājiem, jo, paredzams, ka, iestājoties krīzei būtiski augs naftas produktu cenas, kas padarītu nesamērīgi augstas mazumtirdzniecības cenas un sabiedrībai būtu nepieejama degviela dārgo izmaksu dēļ.
[6] Par naftas produktiem, par kuriem komersanti nodrošina un sniedz drošības rezervju pakalpojumu valsts naftas drošības rezervju izveidei, degvielas komersanti samaksu veic atbilstoši līgumiem par drošības rezervju pakalpojuma iegādi, kas noslēgti atbilstoši Enerģētikas likuma pārejas noteikumu 80. punkta 3. apakšpunktam.
Savukārt par valsts īpašumā esošo naftas produktiem samaksa tiek veikta CKUS, kas saskaņā ar Enerģētikas likuma 72.1 panta ceturtās daļas 2. punktu tiek ieskaitīta drošības rezervju uzkrāšanas fondā un tiek izmantota, lai segtu izmaksas, kas saistītas ar Enerģētikas likuma 72. panta otrajā daļā noteikto CKUS uzdevumu izpildi, un ar tām saistītos administratīvos izdevumus.
[7] Vienlaikus Noteikumu projektā tiek paredzēts, ka Enerģētikas likuma 72.1panta otrajā daļā minētie komersanti reizi nedēļā iesniedz Energoresursu informācijas sistēmā informāciju par to rīcībā esošās dīzeļdegvielas, benzīna un aviācijas degvielas kopējo apjomu. Gadījumā, ja Energoresursu informācijas sistēmā minēto informāciju nav iespējams iesniegt, komersanti to nosūta CKUS elektroniski.
Šāds nosacījums tiek paredzēts ar mērķi novērtēts drošības rezervju izmantošanas nepieciešamību un tās izmantošanu izsludinātas enerģētiskās krīzes naftas produktu apgādē gadījumā.
Ar tirgus daļu tiek saprasta Konkurences likuma 1.panta pirmās daļas 10.punktā ietvertā jēdziena "tirgus daļa" definīcija, kas paredz, ka tirgus daļa ir tirgus dalībnieka piedāvāto preču daļa konkrētajā tirgū attiecībā pret visu šajā tirgū piedāvāto preču apjomu.
Šāda kārtība tiek noteikta, lai neizjauktu mazumtirdzniecības darbības līdzsvaru un nodrošinātu visiem vairumtirgotājiem noteiktu drošības rezervju daļu, ar mērķi nodrošināt savstarpēji līdzsvarotu drošības rezervju pieejamību visiem tirgus dalībniekiem un lietotājiem.
[2] 2024. gada 1. janvārī spēkā stājās grozījumi Enerģētikas likumā, kura 72. panta pirmā daļa paredz, ka Centrālās krājumu uzturēšanas struktūras uzdevumus (turpmāk - CKUS) turpmāk pildīs SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" (turpmāk - Possessor) (iepriekš - Būvniecības valsts kontroles birojs).
Tādējādi Noteikumu projektā paredzētās CKUS funkcijas pilda Possessor.
[3] Noteikumu projektā tiek paredzēts, ka pēc tam kad ir noteikts komersantiem pārdodamais drošības rezervju apjoms proporcionāli katra komersanta tirgus daļai, CKUS nosūta Enerģētikas likuma 72.1panta otrajā daļā minētajiem komersantiem Atpirkšanas zīmes, kurā ir norādīts katram komersantam noteiktais pārdodamais naftas produktu apjoms un tā atrašanās vieta, lai komersanti varētu uzsākt savlaicīgi organizēt transportu pakalpojumu.
Atpirkšanas zīmē norādītā atrašanās vieta tiek noteikta, ņemot vērā ģeogrāfiski komersantam tuvāko drošības rezervju uzglabāšanas vietu, kurā tiek uzglabāta komersantam pārdodamā drošības rezerve komersantam iedalītā apjomā. Komersants, saņemot Atpirkšanas zīmi, ir tiesīgs koriģēt Atpirkšanas zīmē norādīto naftas produktu daudzumu, to samazinot.
[4] Ar Noteikumu projektu tiek paredzēts, ka par naftas produktu nodošanu un pieņemšanu savstarpēji tiek parakstīts pieņemšanas - nodošanas akts, kas vienas dienas laikā tiek nosūtīts CKUS.
Tādējādi, izvērtējot pieņemšanas - nodošanas aktā norādīto pārdoto naftas produktu daudzumu, CKUS rīcībā būs informācija par faktisko drošības rezervju pārdoto un atlikušo daudzumu, kas CKUS dos iespēju:
1) operatīvi reaģēt, ja tirgū būs nepieciešama papildus naftas produktu iegāde;
2) iegūt operatīvus datus par katrā glabāšanas vietā atlikušo naftas produktu atlikumu, lai nodrošinātu, ka neveidojas naftas produktu apgādes traucējumi.
[5] Ar Noteikumu projektu tiek paredzēts, ka Atpirkšanas zīmē drošības rezervju pārdošanas cena tiek noteikta atbilstoši naftas produktu cenai biržā dienas beigās divas dienas pirms rīkojuma par enerģētiskās krīzes izsludināšanu pieņemšanas.
Šāds risinājums ir noteikts, lai nodrošinātu naftas produktu pieejamību patērētājiem, jo, paredzams, ka, iestājoties krīzei būtiski augs naftas produktu cenas, kas padarītu nesamērīgi augstas mazumtirdzniecības cenas un sabiedrībai būtu nepieejama degviela dārgo izmaksu dēļ.
[6] Par naftas produktiem, par kuriem komersanti nodrošina un sniedz drošības rezervju pakalpojumu valsts naftas drošības rezervju izveidei, degvielas komersanti samaksu veic atbilstoši līgumiem par drošības rezervju pakalpojuma iegādi, kas noslēgti atbilstoši Enerģētikas likuma pārejas noteikumu 80. punkta 3. apakšpunktam.
Savukārt par valsts īpašumā esošo naftas produktiem samaksa tiek veikta CKUS, kas saskaņā ar Enerģētikas likuma 72.1 panta ceturtās daļas 2. punktu tiek ieskaitīta drošības rezervju uzkrāšanas fondā un tiek izmantota, lai segtu izmaksas, kas saistītas ar Enerģētikas likuma 72. panta otrajā daļā noteikto CKUS uzdevumu izpildi, un ar tām saistītos administratīvos izdevumus.
[7] Vienlaikus Noteikumu projektā tiek paredzēts, ka Enerģētikas likuma 72.1panta otrajā daļā minētie komersanti reizi nedēļā iesniedz Energoresursu informācijas sistēmā informāciju par to rīcībā esošās dīzeļdegvielas, benzīna un aviācijas degvielas kopējo apjomu. Gadījumā, ja Energoresursu informācijas sistēmā minēto informāciju nav iespējams iesniegt, komersanti to nosūta CKUS elektroniski.
Šāds nosacījums tiek paredzēts ar mērķi novērtēts drošības rezervju izmantošanas nepieciešamību un tās izmantošanu izsludinātas enerģētiskās krīzes naftas produktu apgādē gadījumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Valsts un vietējās enerģētiskās krīzes laikā ietekmēs degvielas pieejamību to lietotājiem
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Valsts un vietējās enerģētiskās krīzes laikā ietekmēs degvielas pieejamību to lietotājiem
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts, kas aizstās Noteikumus Nr. 312
Pamatojums un apraksts
Noteikumi Nr. 312 nosaka kārtību, kādā enerģijas lietotāji tiek apgādāti ar enerģiju izsludinātas valsts vai vietējās enerģētiskās krīzes laikā, un kārtību, kādā energoapgādes komersanti, kā arī komersanti, kuri nodrošina un sniedz drošības rezervju pakalpojumu, un degvielas komersanti, pēc valsts vai pašvaldības enerģētiskās krīzes centra pieprasījuma pārdod tiem piederošo kurināmo.
Pamatojoties uz Ekonomikas ministrijas veikto reorganizāciju un izveidoto Klimata un enerģētikas ministriju, Noteikumu Nr.312 tvērums tā patreizējā redakcijā aptver gan Klimata un enerģētikas ministrijas, gan Ekonomikas ministrijas kompetencē esošus jautājumus. Klimata un enerģētikas ministrija izstrādā Noteikumu projektu, lai aizstātu Noteikumus Nr.312 daļā par Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē esošajiem jautājumiem.
Tādējādi pēc Klimata un enerģētikas ministrijas un Ekonomikas ministrijas izstrādāto Noteikumu projektu pieņemšanas Ministru kabinetā, Noteikumi Nr.312 zaudēs spēku.
Pamatojoties uz Ekonomikas ministrijas veikto reorganizāciju un izveidoto Klimata un enerģētikas ministriju, Noteikumu Nr.312 tvērums tā patreizējā redakcijā aptver gan Klimata un enerģētikas ministrijas, gan Ekonomikas ministrijas kompetencē esošus jautājumus. Klimata un enerģētikas ministrija izstrādā Noteikumu projektu, lai aizstātu Noteikumus Nr.312 daļā par Klimata un enerģētikas ministrijas kompetencē esošajiem jautājumiem.
Tādējādi pēc Klimata un enerģētikas ministrijas un Ekonomikas ministrijas izstrādāto Noteikumu projektu pieņemšanas Ministru kabinetā, Noteikumi Nr.312 zaudēs spēku.
Atbildīgā institūcija
Klimata un enerģētikas ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
-Nevalstiskās organizācijas
-Cits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/4a8b2655-01a3-4623-a728-fbbe0949e49e
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikumi un iebildumi nav saņemti
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi