Anotācija

24-TA-75: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 398 "Noteikumi par centralizēto eksāmenu saturu un norises kārtību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Izglītības un zinātnes ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 5.jūlija noteikumos Nr. 398 "Noteikumi par centralizēto eksāmenu saturu un norises kārtību”” (turpmāk - projekts) pēc savas iniciatīvas saskaņā ar Augstskolu likuma 46.panta trešo daļu, Izglītības likuma 9.panta trešo daļu, 14.panta 33.punktu un Vispārējās izglītības likuma 4.panta 12.punktu. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt un aktualizēt kārtību, kādā notiek centralizētie eksāmeni akreditētu izglītības iestāžu īstenotajās izglītības programmās, atbilstoši spēkā esošajām tiesību normām un situācijai.  
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā esošie Ministru kabineta 2022. gada 5.jūlija noteikumi Nr. 398 "Noteikumi par centralizēto eksāmenu saturu un norises kārtību” (turpmāk – Noteikumi Nr.398) nosaka centralizēto eksāmenu norises kārtību akreditētu izglītības iestāžu īstenotajās izglītības programmās. 2022./2023. mācību gads bija pirmais mācību gads, kad centralizēto eksāmenu norise tika organizēta saskaņā ar Noteikumos Nr.398 noteikto kārtību. Pēc 2022./2023. mācību gada centralizēto eksāmenu norises secināts, ka Noteikumos Nr.398 nepieciešams veikt grozījumus, lai sabalansētu Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas (turpmāk – informācijas sistēma) iespējas ar Noteikumu Nr.398 prasībām, kā arī lai precizētu centralizēto eksāmenu norisē iesaistīto personu darbības.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr.398 nepieciešams precizēt 5.punkta redakciju, veidojot vārdkopas “personu ar informācijas sistēmas lietotāja piekļuves tiesībām” saīsinājumu – “informācijas sistēmas lietotājs”, kā arī to iekļaut Noteikumu Nr.398 31.3.apakšpunkta, 32.punkta, 35.punkta, 98.1.apakšpunkta,  99.punkta un 118.punkta grozījumu redakcijās.

Noteikumos Nr.398 nepieciešams precizēt apvienotā eksāmena jēdzienu, pašvaldības atbildīgās amatpersonas darbības apvienoto eksāmenu organizēšanā, kā arī pašvaldības atbildīgās amatpersonas darbības gadījumam, ja tiek konstatēts pašvaldībai piegādātās eksāmena materiālu pakas bojājums, paku skaita neatbilstība pavadzīmē norādītajam skaitam, aplokšņu skaita neatbilstība pavadrakstā norādītajam skaitam vai aploksnes bojājums, nosakot pienākumu pašvaldības atbildīgajai amatpersonai nodrošināt akta par konstatētajām neatbilstībām ievietošanu informācijas sistēmā.

Nepieciešams papildināt Noteikumu Nr.398 10. punktu ar 10.3. apakšpunktu, kā arī ar 134.2 punktu, nosakot, ka sākot ar 2024. gada 1. septembri vispārējās vidējās izglītības eksāmenu izglītojamie kārto attiecīgā mācību priekšmeta kursa apguves noslēgumā.  

Noteikumos Nr.398 nepieciešams precizēt termiņu un kārtību izglītojamo iepazīstināšanai ar Noteikumu Nr.398 prasībām, kā arī ar Ministru kabineta noteikumiem par valsts pārbaudes darbu norises laiku attiecīgajā mācību gadā, paredzot, ka iepazīstināšanu nodrošina izglītības iestādes vadītājs līdz attiecīgā mācību gada 1. novembrim, kad sākas pieteikšanās attiecīgā mācību gada eksāmeniem informācijas sistēmā. Nepieciešams precizēt arī iesniegumu iesniegšanas kārtību gadījumam, ja 9. klases izglītojamais vēlas mainīt izvēlētos eksāmenus (piemēram, svešvalodu). Projektā paredzēts, ka izvēlēto eksāmenu maiņu informācijas sistēmā  veic izglītības iestāde, pamatojoties uz pilngadīga izglītojamā vai nepilngadīga izglītojamā likumiskā pārstāvja iesniegumu.

Noteikumos Nr.398 nepieciešams precizēt termiņu, līdz kuram izglītojamie vēl var mainīt iepriekš izvēlēto eksāmenu un kad ir jāapstiprina pieteikumi izvēlētajiem eksāmeniem informācijas sistēmā.

Noteikumos Nr.398 nepieciešams noteikt, ka Valsts izglītības satura centrs (turpmāk – centrs) veic eksāmenu materiālu izstrādes ekspertu atlasi, piesaistot personas, kuras ir apguvušas centra organizētos valsts pārbaudes darbu materiālu izstrādes kursus un nokārtojušas centra organizēto valsts pārbaudes darbu materiālu izstrādes kursu pārbaudījumu.

Noteikumos Nr.398 nepieciešams arī noteikt, ka centrs veic eksāmenu darbu vērtētāju atlasi, piesaistot personas, kuras ir apguvušas centra organizētos valsts pārbaudes darbu vērtēšanas kursus un nokārtojušas centra organizēto valsts pārbaudes darbu vērtēšanas kursu pārbaudījumu.

Noteikumu Nr.398 nepieciešams precizēt 21.punktu, paredzot prasību izglītības iestādes izveidotajā eksāmenu norises grafikā norādīt informācijas tehnoloģiju speciālistu.

Nepieciešams svītrot Noteikumu Nr.398 22.6. apakšpunktu, jo eksāmena praktiskās daļas laikā nav nepieciešams aizpildīt protokolu, bet gan darba vadītājam iesniegt eksāmena darba lapu.

Nepieciešams precizēt Noteikumu Nr.398 31.1. apakšpunktu, nosakot, ka izglītības iestādei jāpiesaka visi 9. klases izglītojamie vispārējās pamatizglītības eksāmeniem. Par konkrētās svešvalodas eksāmena izvēli izglītojamam vai nepilngadīgā izglītojamā likumiskajam pārstāvim jāinformē izglītības iestādi atsevišķi, ja izglītojamais vēlas kārtot kādu citu svešvalodu, nekā izglītības iestāde ieteikusi.

Noteikumos Nr.398 nepieciešams paredzēt, ka centralizēto eksāmenu izpildes laika pagarināšanas un atbalsta pasākumu piemērošanas dēļ Ukrainas civiliedzīvotāji eksāmena rakstu daļu var kārtot atsevišķā telpā.

Noteikumu Nr.398 71.2. apakšpunktā noteikts, eksāmena vadītājs, ielaižot izglītojamos eksāmena telpā, pārbauda izglītojamo personu apliecinošos dokumentus. Saskaņā ar Personu apliecinošu dokumentu likuma 9. pantu personas apliecība vai Latvijas pilsoņa vai nepilsoņa pase ir obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu. Tomēr ne visi 9.klases izglītojamie eksāmenu norises laikā ir sasnieguši 15 gadu vecumu. Ministru kabineta 2021.gada 10.augusta noteikumu Nr.528 “Vispārējās izglītības iestāžu un profesionālās izglītības iestāžu pedagoģiskā procesa un eksaminācijas centru profesionālās kvalifikācijas ieguves organizēšanai obligāti nepieciešamā dokumentācija” 2.11.apakšpunktā kā viens no obligātajiem dokumentiem izglītības iestādei, kas īsteno vispārējās izglītības programmu, noteikts izglītojamā statusu apliecinošs dokuments – piemēram, skolēna apliecība, skolēna karte. Lai nodrošinātu to izglītojamo, kuri vēl nav sasnieguši 15 gadu vecumu, identificēšanu, ierodoties uz eksāmenu, Noteikumos Nr.398 nepieciešams noteikt, ka eksāmena vadītājs, ielaižot izglītojamos eksāmena telpā, pārbauda izglītojamā statusu apliecinošu dokumentu (piemēram, skolēna apliecība, skolēna karte), ja izglītojamais nav sasniedzis 15 gadu vecumu.

Nepieciešams Noteikumu Nr.398  XI. nodaļā precizēt eksāmena mutvārdu daļas norises kārtību.

Noteikumos Nr.398 nepieciešams precizēt kārtību, kādā izglītojamais tiek informēts par procedūras komisijas lēmumu, nosakot izglītības iestādei pienākumu informēt izglītojamo par procedūras komisijas lēmumu.

Noteikumos Nr.398 nepieciešams paredzēt tiesības izglītības iestādei informēt izglītojamo vai nepilngadīgā izglītojamā likumisko pārstāvi par informācijas sistēmā publicētajiem eksāmena rezultātiem un izsniegt izglītojamam vai nepilngadīgā izglītojamā likumiskajam pārstāvim informācijas sistēmā glabātos sertifikātus elektroniska dokumenta formā.

Nepieciešams izdarīt grozījumus vairākos Noteikumu Nr.398 punktos un apakšpunktos (22.4.apakšpunkts, 33.2.apakšpunkts, 35.punkts, 39.punkts, 44.punkts, 48.2.apakšpunkts, 48.3.apakšpunkts, 79.punkts, 88.punkts, 91.2.apakšpunkts, 97.1.apakšpunkts, 105.2.apakšpunkts, 105.5.apakšpunkts, 105.6.apakšpunkts, 116.punkts, 118.punkts, 119.punkts), veicot tajos nepieciešamos precizējumus.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz precizēt Noteikumu Nr.398 5.punkta redakciju, veidojot vārdkopas “personu ar informācijas sistēmas lietotāja piekļuves tiesībām” saīsinājumu – “informācijas sistēmas lietotājs”, un tas tiek lietots arī Noteikumu Nr.398 31.3.apakšpunkta, 32.punkta, 35.punkta, 98.1.apakšpunkta,  99.punkta un 118.punkta grozījumu redakcijās.

Projektā precizēts apvienotā eksāmena jēdziens un pašvaldības atbildīgās amatpersonas darbības apvienoto eksāmenu organizēšanā. Projekts precizē arī pašvaldības atbildīgās amatpersonas darbības gadījumam, ja tiek konstatēts pašvaldībai piegādātās eksāmena materiālu pakas bojājums, paku skaita neatbilstība pavadzīmē norādītajam skaitam, aplokšņu skaita neatbilstība pavadrakstā norādītajam skaitam vai aploksnes bojājums, nosakot pienākumu pašvaldības atbildīgajai amatpersonai nodrošināt akta par konstatētajām neatbilstībām ievietošanu informācijas sistēmā.

Projektā paredzēts papildināt Noteikumu Nr.398 10.punktu ar 10.3.apakšpunktu, kā arī ar 134.2 punktu, nosakot, ka ar 2024.gada 1.septembri vispārējās vidējās izglītības eksāmenu izglītojamie kārto attiecīgā mācību priekšmeta kursa apguves noslēgumā.   

Centralizētos eksāmenus mācību priekšmetā drīkst kārtot kursa apguves noslēgumā, tas ir, 9. klases eksāmenus, pabeidzot pamatizglītību, savukārt vidējās izglītības pakāpē optimālā un augstākā līmeņa eksāmenus var kārtot kursa noslēgumā tajā mācību gadā, kad pēc atbilstoši izglītības programmā noteiktajam paredzēts attiecīgā mācību priekšmeta kursa apguves noslēgums. Ja augstākā līmeņa eksāmena mācību priekšmeta kursu izglītojamais apgūst patstāvīgi un tas nav iekļauts īstenotajā mācību programmā, tad šo eksāmenu izglītojamais drīkst kārtot izglītības posma beigās.  Šāda noteikumu prasība ieviesta, lai izglītojamie nepieteiktos kārtot valsts pārbaudījumus mācību procesa sākumā vai vidū. 

Projektā precizēts termiņš un kārtība izglītojamo iepazīstināšanai ar Noteikumu Nr.398 prasībām, kā arī ar Ministru kabineta noteikumiem par valsts pārbaudes darbu norises laiku attiecīgajā mācību gadā, paredzot, ka iepazīstināšanu nodrošina izglītības iestādes vadītājs līdz attiecīgā mācību gada 1.novembrim, kad sākas pieteikšanās attiecīgā mācību gada eksāmeniem informācijas sistēmā. Precizēta arī iesniegumu iesniegšanas kārtība gadījumam, ja 9.klases izglītojamais vēlas mainīt izvēlētos eksāmenus (piemēram, svešvalodu). Projektā paredzēts, ka izvēlēto eksāmenu maiņu informācijas sistēmā  veic izglītības iestāde, pamatojoties uz pilngadīga izglītojamā vai nepilngadīga izglītojamā likumiskā pārstāvja iesniegumu.

Projektā precizēts termiņš – ne vēlāk kā astoņas nedēļas pirms attiecīgā eksāmena norises dienas –, līdz kuram izglītojamie vēl var mainīt iepriekš izvēlēto eksāmenu un kad ir jāapstiprina pieteikumi izvēlētajiem eksāmeniem informācijas sistēmā.

Projektā paredzēts, ka centrs veic eksāmenu materiālu izstrādes ekspertu atlasi, piesaistot personas, kuras ir apguvušas centra organizētos valsts pārbaudes darbu materiālu izstrādes kursus un nokārtojušas centra organizēto valsts pārbaudes darbu materiālu izstrādes kursu pārbaudījumu. Lai sagatavotu eksāmenu materiālu izstrādes ekspertus, centrs organizēs valsts pārbaudes darbu materiālu izstrādes kursus 36 akadēmisko stundu apjomā, kuros iekļautas tēmas par valsts pārbaudes darbu satura veidošanu un vērtēšanas kritēriju izstrādi un kuru noslēgumā jānokārto valsts pārbaudes darbu materiālu izstrādes kursu noslēguma pārbaudījums.
Projekts paredz, ka centrs veic eksāmenu darbu vērtētāju atlasi, piesaistot personas, kuras ir apguvušas centra organizētos valsts pārbaudes darbu vērtēšanas kursus, nokārtojusi centra organizēto valsts pārbaudes darbu vērtēšanas kursu pārbaudījumu un atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem: (1) ir attiecīgā mācību priekšmeta pedagogs, kas Valsts izglītības informācijas sistēmā (turpmāk – VIIS) reģistrēts kā vispārējās vidējās izglītības vai vispārējās pamatizglītības pedagogs; (2) VIIS reģistrēts kā akadēmiskais personāls atbilstošajā zinātnes nozarē; (3) ir bijušais attiecīgā mācību priekšmeta pedagogs; (4) ir izglītības metodiķis. Lai sagatavotu eksāmenu darbu vērtētājus, centrs organizēs valsts pārbaudes darbu vērtēšanas kursus 12 akadēmisko stundu apjomā un kuru noslēgumā jānokārto valsts pārbaudes darbu vērtēšanas kursu noslēguma pārbaudījums.
Tādējādi jebkura persona, kura atbilst Noteikumos Nr.398 minētajiem kritērijiem un ir nokārtojusi valsts pārbaudes darbu materiālu izstrādes ekspertu kursu noslēguma pārbaudījumu vai valsts pārbaudes darbu vērtētāju kursu noslēguma pārbaudījumu, būs tiesīga sniegt attiecīgos pakalpojumus. Pedagogu piesaistei centralizēto eksāmenu vērtēšanai nav nepieciešams piemērot publisko iepirkumu jomas regulējumu, jo pakalpojumu ir tiesīgas sniegt visas Noteikumu Nr. 398 noteiktām prasībām atbilstošas personas un to starpā netiek izvēlēts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, attiecīgi nav pamata iepirkuma līguma slēgšanas procesam. Pakalpojumu sniedzēju starpā nenotiek konkurence (nav ekonomiskas sacensības) un tiek izvēlēti visi atlases kritērijiem atbilstoši eksaminētāji. Atbilstoši Eiropas Savienības Tiesas judikatūrai tāda pakalpojumu sniedzēju atlase, kas paredz visu pakalpojumu sniedzēju atlasi un iesaistīšanu pakalpojuma sniegšanā, kuri atbilst noteiktajiem kvalifikācijas atbilstības kritērijiem un prasību minimumam, nav uzskatāma par iepirkuma līgumu  (skat. Eiropas Savienības Tiesas 2018.gada 1.marta spriedumu lietā C-9/17).

Projektā precizēts Noteikumu Nr.398 21.punkts, paredzot prasību izglītības iestādes izveidotajā eksāmenu norises grafikā norādīt informācijas tehnoloģiju speciālistu, kurš var nepieciešamības gadījumā atrasties eksāmena telpā  un kurš nedrīkst izpaust eksāmena saturu.

Projektā svītrots Noteikumu Nr.398 22.6.apakšpunkts, jo eksāmena praktiskajās daļas laikā nav nepieciešams aizpildīt protokolu, bet gan darba vadītājam nepieciešams iesniegt eksāmena darba lapu.
Projektā precizēts Noteikumu Nr.398 31.1. apakšpunkts, nosakot, ka izglītības iestādei jāpiesaka visi 9. klases izglītojamie vispārējās pamatizglītības eksāmeniem. Par konkrētās svešvalodas eksāmena izvēli izglītojamais vai izglītojamais vai nepilngadīgā izglītojamā likumiskais pārstāvis informē izglītības iestādi atsevišķi, ja izglītojamais vēlas kārtot kādu citu svešvalodu, nekā izglītības iestāde ieteikusi. To ietver arī precizējums Noteikumu Nr.398 32.punktā.

Projektā paredzēts, ka centralizēto eksāmenu izpildes laika pagarināšanas un atbalsta pasākumu piemērošanas dēļ Ukrainas civiliedzīvotāji eksāmena rakstu daļu var kārtot atsevišķā telpā.

Lai nodrošinātu to izglītojamo, kuri vēl nav sasnieguši 15 gadu vecumu un kuriem personu apliecinoša dokumenta esamība vēl nav obligāta, identificēšanu, ierodoties uz eksāmenu, projektā paredzēts noteikt, ka eksāmena vadītājs, ielaižot minētos izglītojamos eksāmena telpā, pārbauda viņiem izglītojamā statusu apliecinošu dokumentu (skolēna apliecība, skolēna karte).

Projekts Noteikumu Nr.398  XI.nodaļā precizē eksāmena mutvārdu daļas norises kārtību, paredzot, ka izglītojamie eksāmena mutvārdu daļā piedalās atbilstoši izglītības iestādes vadītāja apstiprinātam eksāmena mutvārdu daļas sarakstam. Precizētas arī eksāmena mutvārdu daļas vērtētāja darbības eksāmena norises laikā, kā arī precizētas eksāmena norisē iesaistīto personu darbības pēc eksāmena mutvārdu daļas beigām.

Projektā precizēta kārtība, kādā izglītojamais tiek informēts par procedūras komisijas lēmumu, nosakot izglītības iestādei pienākumu informēt izglītojamo par procedūras komisijas lēmumu.

Projektā paredzētas tiesības izglītības iestādei informēt izglītojamo vai nepilngadīgā izglītojamā likumisko pārstāvi par informācijas sistēmā publicētajiem eksāmena rezultātiem un izsniegt izglītojamam vai nepilngadīgā izglītojamā likumiskajam pārstāvim informācijas sistēmā glabātos sertifikātus elektroniska dokumenta formā.

Projekts paredz izdarīt grozījumus vairākos Noteikumu Nr.398 punktos un apakšpunktos (22.4.apakšpunkts, 33.2.apakšpunkts, 35.punkts, 39.punkts, 44.punkts, 48.2.apakšpunkts, 48.3.apakšpunkts, 79.punkts, 88.punkts, 91.2.apakšpunkts, 97.1.apakšpunkts, 105.2.apakšpunkts, 105.5.apakšpunkts, 105.6.apakšpunkts, 116.punkts, 118.punkts, 119.punkts), veicot tajos nepieciešamos precizējumus.
Projekts paredz papildināt Noteikumu Nr.398 22. punktu ar regulējumu par dažādu dokumentu (aktu, ziņojumu un paskaidrojumu) nosūtīšanu centram tie būtu norādīti arī visu valsts pārbaudes darbu norises darbību laiku pielikums.
Atbilstoši grozījumiem Noteikumu Nr.398 36.punktā pašvaldībām informācija sistēmā jānorāda valsts pārbaudes darbu novērotāji, mutvārdu daļas vērtētāji, kā arī apvienoto eksāmenu vadītāji. Lai minēto punktu ievērotu, pašvaldības atbildīgajai personai no visām pašvaldības teritorijā esošajām izglītības iestādēm, tajā skaitā arī ne pašvaldības dibinātajām izglītības iestādēm,  jāsaņem atbilstoši eksāmenu kārtotāju skaitam nepieciešamo skolotāju sarakstu, kuri varētu veikt attiecīgos pienākumus.
Projektā precizēts Noteikumu Nr.398 45. un 79.punkts, jo vairākas Noteikumu Nr.398 tiesību normas būtībā sašaurina Izglītības kvalitātes valsts dienestam normatīvajos aktos noteikto kompetenci un nepamatoti pielīdzina Izglītības kvalitātes valsts dienesta amatpersonas eksāmena novērotāja statusam, lai gan, piedaloties eksāmenā (novērojot eksāmena norisi), būtībā Izglītības kvalitātes valsts dienests veic izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību, turklāt jau šobrīd Izglītības kvalitātes valsts dienesta amatpersonām ir tiesības, piemēram, bez iepriekšējas paziņošanas apmeklēt jebkuras izglītības iestādes telpas un citas telpas, kas saistītas ar izglītības procesa norisi.
Projekts paredz izdarīt grozījumus 48.2.apakšunktā, nosakot izglītojamo darba vietu atrašanās attālumu citu no citas vismaz viena metra attālumā, ņemot vērā to, ka eksāmena praktisko daļu uzdevumi tiek izstrādāti, tādējādi, lai būtu ievērota droša eksāmenu norise, izglītojamiem atrodoties vismaz viena metra attālumā citam no cita.
Grozījumi Noteikumu Nr.398 95.punktā paredz, ka arī pirms mutvārdu daļas izglītojamais eksāmena norises telpā mutvārdu daļas vērtētājam uzrāda personas apliecinošu dokumentu, tāpat kā pirms eksāmena rakstu daļas norises sākuma.
Tā kā mutvārdu daļas intervētajam nav iespējas informācijas sistēmā atzīmēt izglītojamā dalību eksāmena mutvārdu daļā, tad grozījumi Noteikumu Nr.398 115.punktā paredz, ka, ja izglītojamais nepiedalās kādā no eksāmena daļām, eksāmena vadītājs informācijas sistēmā veic atzīmi par to, izņemot, ja izglītojamas nepiedalās eksāmena mutvārdu daļā, tad atzīmi par nepiedalīšanos informācijas sistēmā veic informācijas sistēmas lietotājs.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Izglītojamie, kas kārto centralizētos eksāmenus par pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības ieguvi. Izglītības speciālisti, Valsts izglītības satura centra un Izglītības kvalitātes valsts dienesta darbinieki, pašvaldību izglītības speciālisti, kas iesaistīti valsts pārbaudes darbu nodrošināšanā.
Ietekmes apraksts
Izglītojamie katru gadu izglītības iestādēs kārtos centralizētos eksāmenus darbus par pamatizglītības vai vispārējās vidējās izglītības programmu apguvi. Izglītības speciālisti, centra darbinieki nodrošinās valsts pārbaudes darbu norisi. 
 
Juridiskās personas
  • Izglītības iestādes, Izglītības kvalitātes valsts dienests, Valsts izglītības satura centrs, pašvaldību izglītības pārvaldes
Ietekmes apraksts
Valsts pārbaudes darbos iesaistītās institūcijas nodrošinās valsts pārbaudes darbu norisi. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrija, Valsts izglītības satura centrs
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Ja līdz sabiedrības līdzdalības procesa beigām tiks saņemti sabiedrības pārstāvju viedokļi, tad attiecīgi tie tiks vērtēti noteikumu projekta saskaņošanas procesā un attiecīgi tiks precizēts noteikumu projekts un tā anotācija pirms noteikumu projekta iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabineta sēdē. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības iestādes, kuras īsteno vispārējās pamatizglītības programmas, vispārējās vidējās izglītības programmas, profesionālās vidējās izglītības un arodizglītības programmas, pašvaldības izglītības speciālisti vai izglītības pārvaldes, augstākās izglītības iestādes, ar kurām centrs ir noslēdzis līgumu par valsts pārbaudījumu norises organizēšanu

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi