22-TA-3130: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Ministru kabineta 2022.gada 4.oktobra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.51 33.§) „Informatīvais ziņojums „Par visiem aktuālajiem kultūras nozares infrastruktūras projektiem”” (turpmāk – 2022.gada 4.oktobra protokollēmums) 14.punktā doto uzdevumu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Kultūras ministrija, ņemot vērā iepriekš minētos nosacījumus, ir apkopojusi informāciju par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes seku pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu, un sadārdzinājumiem visos aktuālajos kultūras infrastruktūras objektos, kā rezultātā ir paredzēts veikt investīcijas: 1) 817 466 euro apmērā Leļļu teātra audiovizuālās vadības sistēmas (turpmāk – AVS) izbūves darbu segšanai un 2) 100 906 euro muzeja jumta atjaunošanas darbu segšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu, Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43.punktu, Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.80 76. §) „Informatīvais ziņojums „Par finansējumu augstas gatavības kultūras infrastruktūras projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” (turpmāk – 2021.gada 14.decembra protokollēmums) 4.punktu un 4.1.apakšpunktu, lai nodrošinātu nepieciešamo finansējumu investīciju veikšanai kultūras infrastruktūrā Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākumu ietvaros.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 18.marta sēdes protokollēmumu (prot. Nr.28 42.§) „Informatīvais ziņojums „Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” (turpmāk – 2021.gada 18.marta protokollēmums) tika atbalstīta papildu finansējuma piešķiršana ar Covid-19 krīzes seku pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai 2021. un 2022.gadā sadalījumā pa ministrijām atbilstoši informatīvā ziņojuma „Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” (turpmāk – informatīvais ziņojums) tabulai Nr.1 „Ministriju iesniegtā informācija par nepieciešamo finansējumu augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” (turpmāk – tabula Nr.1). Atbilstoši informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 norādītajai informācijai Kultūras ministrija 2021.gadā un 2022.gadā pieprasīja līdzekļus 22 467 737 euro apmērā kultūrizglītības iestādēm, profesionālās mākslas iestādēm un mantojuma iestādēm. Saskaņā ar 2021.gada 18.marta protokollēmuma 4.punktu tiek atbalstīti investīciju projekti atbilstoši Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajam, ka budžetu investīcijas ir budžetu izdevumi pamatkapitāla veidošanai, kuru rezultātā tiek radīts jauns pamatlīdzeklis, ieguldījuma īpašums vai nemateriālais ieguldījums vai kuri uzlabo attiecīgā pamatlīdzekļa, ieguldījuma īpašuma vai nemateriālā ieguldījuma stāvokli (aktīva pārbūve, restaurācija vai atjaunošana) tā lietderīgās lietošanas laikā vai būtiski maina esošā aktīva īpašības, salīdzinot ar tā iepriekšējiem rādītājiem, kā arī atbalstāmi izdevumi par pakalpojumiem, ja tie nepieciešami projektu vadības nodrošināšanai. Vienlaikus 2021.gada 18.marta protokollēmuma 6.punkts nosaka, ka tiek atbalstīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistīti augstas gatavības projekti, kuri ir vienreizēji, terminēti, to īstenošana tiek uzsākta 2021.gadā un tie ir pilnībā īstenojami līdz 2022.gada beigām, sasniedzot mērķi, ievērojot informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 noteikto maksimālo finansējuma kopējo apmēru un sadalījumā pa gadiem, nerada vajadzību pēc papildu līdzekļiem turpmākajos gados, un ministrijām jānodrošina minēto nosacījumu izpilde.
2021.gada decembrī Kultūras ministrija sagatavoja un iesniedza izskatīšanai Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra sēdē informatīvo ziņojumu „Par finansējumu augstas gatavības kultūras infrastruktūras projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” kas sagatavots, lai informētu par Kultūras ministrijai piešķirtā finansējuma izlietojumu 2021.gadā. Ņemot vērā, ka radās problēmas iepirkumu veikšanas procesā augstas gatavības projektos profesionālās izglītības kompetences centram „Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola”, profesionālās izglītības kompetences centram „Nacionālā Mākslu vidusskola” un profesionālās izglītības kompetences centram „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” un Latvijas Mākslas akadēmijai prototipēšanas darbnīcu „Riga Makerspace” aprīkojuma iegādei Aristida Briāna ielā 13, Rīgā, iepirkumi netika pabeigti informatīvajā ziņojumā noteiktajā laikā.
Lai risinātu radušos situāciju, Kultūras ministrija ierosināja 2021.gadā nepieprasīto finansējumu 991 151 euro apmērā piešķirt 2022.gadā no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 plānotajam finansējumam papildus plānotajam 2022.gada 12 276 194 euro finansējumam, no kura 10 673 414 euro Kultūras ministrija jau bija pieprasījusi, bet par 1 602 780 euro vēl nebija iesniegusi pieprasījumus, jo augstas gatavības projektos vēl nebija noslēgušās iepirkumu procedūras.
Saskaņā ar 2021.gada 14.decembra protokollēmuma 4.1.apakšpunktu 918 372 euro tika paredzēti profesionālās izglītības kompetences centra „Nacionālā Mākslu vidusskola” Rīgas Doma kora skolas mācību korpusa Meža ielā 15, Rīgā, 2. un 4. stāva telpu pārbūvei.
Ņemot vērā, ka citos profesionālās izglītības kompetences centra „Nacionālā Mākslu vidusskola” pārbūves objektos ir radies sadārdzinājums, savukārt 2. un 4. stāva telpu pārbūves iepirkums ir būtiski iekavējies, Kultūras ministrija, risinot visu kultūras nozares infrastruktūras projektu sadārdzinājumus, sagatavoja un iesniedza izskatīšanai Ministru kabineta 2022.gada 4.oktobra sēdē informatīvo ziņojumu „Par visiem aktuālajiem kultūras nozares infrastruktūras projektiem”, rosinot Meža ielā 15, Rīgā, 2. un 4. stāva telpu pārbūvei paredzēto summu, t.i., 918 372 euro, novirzīt Latvijas Leļļu teātra (turpmāk – Leļļu teātris) un Rundāles pils muzeja (turpmāk – muzejs) pārbūves darbu veikšanai.
Ar Ministru kabineta 2022.gada 4.oktobra protokollēmuma (prot. Nr.51 33.§) „Informatīvais ziņojums „Par visiem aktuālajiem kultūras nozares infrastruktūras projektiem”” (turpmāk – 2022.gada 4.oktobra protokollēmums) 14.punktu tika atbalstīts Kultūras ministrijai saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.80 76.§) „Informatīvais ziņojums „Par finansējumu augstas gatavības kultūras infrastruktūras projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” 4.1.apakšpunktā rezervēto finansējumu 2022.gadā 918 372 euro apmērā pārdalīt citiem augstas gatavības kultūras infrastruktūras objektiem, tai skaitā:
1) projekta „Energoefektivitātes paaugstināšana Latvijas Leļļu teātra ēkā Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” audiovizuālās vadības sistēmas izbūves segšanai 817 466 euro apmērā (14.1.apakšpunkts), no tiem 15 592 euro no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un 801 874 euro no valsts budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”;
2) Rundāles pils muzeja jumta atjaunošanas papildu darbu segšanai 100 906 euro apmērā (14.2.apakšpunkts) no valsts budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”.
Leļļu teātris
Darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa „Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” (turpmāk – SAM 4.2.1.) ietvaros ir uzsākta projekta „Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” (projekta Nr.4.2.1.2/19/I/016) īstenošana (turpmāk – projekts). Projekta mērķis ir veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu, viedu energovadību un atjaunojamo energoresursu izmantošanu Leļļu teātra ēkai Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā, vienlaikus nodrošinot ēkas būvkonstrukciju stiprināšanu.
Projekta īstenošanai 2020.gada 18.augustā noslēgts līgums starp valsts akciju sabiedrību „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) un Centrālo līgumu un finanšu aģentūru par kopējo summu 873 875 euro (no tiem 85% jeb 742 793,75 euro Eiropas Reģionālā attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums un 15% jeb 131 081,25 euro valsts budžeta finansējums), tai skaitā būvdarbiem paredzot 725 120,11 euro, projekta īstenošanas termiņš ir 2023.gada 31.decembris.
Ņemot vērā, ka projektam pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) no ERAF finansējuma netiek attiecināts, tad saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 24.augusta sēdes protokollēmuma (prot. Nr.57 52.§) „Informatīvais ziņojums „Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta „Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” un likumprojekta „Par valsts budžetu 2022.gadam” izstrādes procesā” 18.6.apakšpunktu valsts budžeta apakšprogrammā 41.13.00 „Finansējums VAS „Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem” 2022.gadā VNĪ ir piešķirts papildu finansējums pievienotās vērtības priekšnodokļa atmaksai valsts budžetā par veiktajiem būvniecības darbiem projektā 152 275,22 euro apmērā.
2021.gada 9.februārī starp VNĪ un Kultūras ministriju noslēgts finansēšanas līgums par valsts budžeta finansējuma izlietošanu, t.i., papildu finansējuma piešķiršana projektam 2021.gadā 600 000 euro, tai skaitā būvdarbiem paredzot 493 783,45 euro ar PVN. Finansējums piešķirts atbilstoši Ministru kabineta 2020.gada 2.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.51 55.§) „Informatīvais ziņojums „Par pasākumiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai 2020. un 2021.gadam”” 2.punktam Leļļu teātrim bīstamo būvkonstrukciju stiprināšanai.
2021.gada 28.septembrī starp VNĪ un Kultūras ministriju noslēgts finansēšanas līgums par valsts budžeta finansējuma izlietošanu, t.i., papildu finansējuma piešķiršana projektam 2021.gadā 125 907 euro, tai skaitā būvdarbiem paredzot 125 373,00 euro un 2022.gada 20.janvārī starp VNĪ un Kultūras ministriju noslēgts finansēšanas līgums par valsts budžeta finansējuma izlietošanu, t.i., papildu finansējuma piešķiršanu projektam 2022.gadā 1 833 702 euro, tai skaitā būvdarbiem paredzot 1 826 530,09 euro. Finansējums piešķirts ar Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra rīkojumu Nr.625 „Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””.
Pēc veiktā būvdarbu iepirkuma 2021.gada 27.septembrī VNĪ ar pilnsabiedrību „P un P BŪVNIECĪBAS GRUPA” noslēdza līgumu „Par būvniecības darbiem objektā Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” ar darbu izpildes termiņu 14 mēneši no līguma noslēgšanas. Būvdarbu līguma kopējā summa ir 2 746 348,65 euro bez PVN (3 323 081,87 euro ar PVN). Krievijas uzsāktā kara Ukrainā un ar to saistīto sankciju rezultātā projektā ir radies būvdarbu izmaksu sadārdzinājums 545 036,18 euro bez PVN (659 493,78 euro ar PVN) apmērā, kuru plānots segt no valsts nekustamā īpašuma atsavināšanā iegūtajiem līdzekļiem pēc atsavināšanas izdevumu segšanas VNĪ – 2022.gadā 260 150 euro apmērā un 2023.gadā 399 343,78 euro apmērā, ja šāds regulējums tiks ietverts likumā „Par valsts budžetu 2023.gadam” (2022.gada 4.oktobra protokollēmuma 10.punkts).
Muzejs
2020.gadā tika uzsākta muzeja jumta pārbūves projekta realizācija, projektu īsteno muzejs. Muzeja jumta 1. un 2.kārtas izbūves rezultātā tika nomainīta apmēram puse Rundāles pils jumta. Būvprojektā darbi sadalīti četrās kārtās, kuras var veikt secīgi vai vienlaikus atkarībā no finanšu pieejamības.
2020.gadā izpildīti jumta pārbūves 1. un 2.kārtas darbi un izlietots finansējums 2 021 329 euro apmērā (tai skaitā iemaksāts avanss būvniekam par 4.kārtā veicamajiem jumta pārbūves darbiem 2021.gadā).
Jumta pārbūves 2021.gada 4.kārtas kopējās izmaksas sastāda 834 364 euro, daļa no izmaksām 160 403 euro jau samaksāta 2020.gadā, savukārt 2021.gadā piešķirts finansējums 673 961 euro apmērā, no kuriem 134 184 euro piešķirti, pamatojoties uz Finanšu ministrijas 2021.gada 19.aprīļa rīkojumu Nr.230 „Par apropriācijas pārdali” no valsts budžeta programmas 21.00.00 „Kultūras mantojums”, lai turpinātu muzeja jumta pārbūves 4.kārtas darbus un 539 777 euro, pamatojoties uz Ministru kabineta 2021.gada 14.aprīļa rīkojumu Nr.248 „Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” un Finanšu ministrijas 2021.gada 19.aprīļa rīkojumu Nr.234 „Par līdzekļu piešķiršanu”, lai Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākumu ietvaros veiktu investīcijas kultūras infrastruktūrā, un konkrēti, Rundāles pils jumta pārbūves 4.kārtas pabeigšanai.
2022.gadā jumta pabeigšanai piešķirti 1 381 556 euro saskaņā ar Likumu par valsts budžetu 2022.gadam no valsts budžeta programmas 22.03.00 „Kultūras infrastruktūras attīstība”, kā arī novirzīti muzeja deponētie pašu ieņēmumi 65 054 euro apmērā, kurus plānots izlietot Rundāles pils jumta 3.kārtas būvniecības papildu darbu izmaksām saskaņā ar izslēdzamo un ieslēdzamo darbu tāmi un vienošanos pie 2020.gada 15.decembra līguma.
2020.gada 16.decembrī atklāta konkursa „Rundāles pils jumta pārbūves 3. un 4.kārta” (identifikācijas Nr.RPM2020/17) rezultātā par uzvarētāju atzīta akciju sabiedrībai „Būvuzņēmums Restaurators”, kas saskaņā ar noslēgto līgumu turpina Rundāles pils jumta pārbūves darbus. Rundāles pils jumta būvdarbu kārtu veikšanas secība tika mainīta un līdz ar to 4.kārtas darbi tika veikti 2021.gadā, bet sarežģītākās 3.kārtas būvdarbus veic 2022.gadā.
Jumta pārbūves 3.kārta aptver Rundāles pils rietumu korpusu un ziemeļaustrumu šķērskorpusu. No pārbūves viedokļa šī zona ir vissarežģītākā, jo būvkonstrukciju tehniskā stāvokļa objektīvs novērtējums virs Baltās zāles un Zelta zāles bija iespējams tikai pēc pilnīgas skārda seguma un dēļu apakšklāja noņemšanas, kad tika konstatēti gan lielāki konstrukciju bojājumi, gan sarežģītāki konstrukciju savienojumu mezgli nekā tika pieņemts projektēšanas laikā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 18.marta sēdes protokollēmumu (prot. Nr.28 42.§) „Informatīvais ziņojums „Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” (turpmāk – 2021.gada 18.marta protokollēmums) tika atbalstīta papildu finansējuma piešķiršana ar Covid-19 krīzes seku pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai 2021. un 2022.gadā sadalījumā pa ministrijām atbilstoši informatīvā ziņojuma „Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” (turpmāk – informatīvais ziņojums) tabulai Nr.1 „Ministriju iesniegtā informācija par nepieciešamo finansējumu augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” (turpmāk – tabula Nr.1). Atbilstoši informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 norādītajai informācijai Kultūras ministrija 2021.gadā un 2022.gadā pieprasīja līdzekļus 22 467 737 euro apmērā kultūrizglītības iestādēm, profesionālās mākslas iestādēm un mantojuma iestādēm. Saskaņā ar 2021.gada 18.marta protokollēmuma 4.punktu tiek atbalstīti investīciju projekti atbilstoši Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajam, ka budžetu investīcijas ir budžetu izdevumi pamatkapitāla veidošanai, kuru rezultātā tiek radīts jauns pamatlīdzeklis, ieguldījuma īpašums vai nemateriālais ieguldījums vai kuri uzlabo attiecīgā pamatlīdzekļa, ieguldījuma īpašuma vai nemateriālā ieguldījuma stāvokli (aktīva pārbūve, restaurācija vai atjaunošana) tā lietderīgās lietošanas laikā vai būtiski maina esošā aktīva īpašības, salīdzinot ar tā iepriekšējiem rādītājiem, kā arī atbalstāmi izdevumi par pakalpojumiem, ja tie nepieciešami projektu vadības nodrošināšanai. Vienlaikus 2021.gada 18.marta protokollēmuma 6.punkts nosaka, ka tiek atbalstīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistīti augstas gatavības projekti, kuri ir vienreizēji, terminēti, to īstenošana tiek uzsākta 2021.gadā un tie ir pilnībā īstenojami līdz 2022.gada beigām, sasniedzot mērķi, ievērojot informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 noteikto maksimālo finansējuma kopējo apmēru un sadalījumā pa gadiem, nerada vajadzību pēc papildu līdzekļiem turpmākajos gados, un ministrijām jānodrošina minēto nosacījumu izpilde.
2021.gada decembrī Kultūras ministrija sagatavoja un iesniedza izskatīšanai Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra sēdē informatīvo ziņojumu „Par finansējumu augstas gatavības kultūras infrastruktūras projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” kas sagatavots, lai informētu par Kultūras ministrijai piešķirtā finansējuma izlietojumu 2021.gadā. Ņemot vērā, ka radās problēmas iepirkumu veikšanas procesā augstas gatavības projektos profesionālās izglītības kompetences centram „Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola”, profesionālās izglītības kompetences centram „Nacionālā Mākslu vidusskola” un profesionālās izglītības kompetences centram „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” un Latvijas Mākslas akadēmijai prototipēšanas darbnīcu „Riga Makerspace” aprīkojuma iegādei Aristida Briāna ielā 13, Rīgā, iepirkumi netika pabeigti informatīvajā ziņojumā noteiktajā laikā.
Lai risinātu radušos situāciju, Kultūras ministrija ierosināja 2021.gadā nepieprasīto finansējumu 991 151 euro apmērā piešķirt 2022.gadā no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 plānotajam finansējumam papildus plānotajam 2022.gada 12 276 194 euro finansējumam, no kura 10 673 414 euro Kultūras ministrija jau bija pieprasījusi, bet par 1 602 780 euro vēl nebija iesniegusi pieprasījumus, jo augstas gatavības projektos vēl nebija noslēgušās iepirkumu procedūras.
Saskaņā ar 2021.gada 14.decembra protokollēmuma 4.1.apakšpunktu 918 372 euro tika paredzēti profesionālās izglītības kompetences centra „Nacionālā Mākslu vidusskola” Rīgas Doma kora skolas mācību korpusa Meža ielā 15, Rīgā, 2. un 4. stāva telpu pārbūvei.
Ņemot vērā, ka citos profesionālās izglītības kompetences centra „Nacionālā Mākslu vidusskola” pārbūves objektos ir radies sadārdzinājums, savukārt 2. un 4. stāva telpu pārbūves iepirkums ir būtiski iekavējies, Kultūras ministrija, risinot visu kultūras nozares infrastruktūras projektu sadārdzinājumus, sagatavoja un iesniedza izskatīšanai Ministru kabineta 2022.gada 4.oktobra sēdē informatīvo ziņojumu „Par visiem aktuālajiem kultūras nozares infrastruktūras projektiem”, rosinot Meža ielā 15, Rīgā, 2. un 4. stāva telpu pārbūvei paredzēto summu, t.i., 918 372 euro, novirzīt Latvijas Leļļu teātra (turpmāk – Leļļu teātris) un Rundāles pils muzeja (turpmāk – muzejs) pārbūves darbu veikšanai.
Ar Ministru kabineta 2022.gada 4.oktobra protokollēmuma (prot. Nr.51 33.§) „Informatīvais ziņojums „Par visiem aktuālajiem kultūras nozares infrastruktūras projektiem”” (turpmāk – 2022.gada 4.oktobra protokollēmums) 14.punktu tika atbalstīts Kultūras ministrijai saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.80 76.§) „Informatīvais ziņojums „Par finansējumu augstas gatavības kultūras infrastruktūras projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” 4.1.apakšpunktā rezervēto finansējumu 2022.gadā 918 372 euro apmērā pārdalīt citiem augstas gatavības kultūras infrastruktūras objektiem, tai skaitā:
1) projekta „Energoefektivitātes paaugstināšana Latvijas Leļļu teātra ēkā Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” audiovizuālās vadības sistēmas izbūves segšanai 817 466 euro apmērā (14.1.apakšpunkts), no tiem 15 592 euro no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un 801 874 euro no valsts budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”;
2) Rundāles pils muzeja jumta atjaunošanas papildu darbu segšanai 100 906 euro apmērā (14.2.apakšpunkts) no valsts budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”.
Leļļu teātris
Darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa „Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” (turpmāk – SAM 4.2.1.) ietvaros ir uzsākta projekta „Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” (projekta Nr.4.2.1.2/19/I/016) īstenošana (turpmāk – projekts). Projekta mērķis ir veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu, viedu energovadību un atjaunojamo energoresursu izmantošanu Leļļu teātra ēkai Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā, vienlaikus nodrošinot ēkas būvkonstrukciju stiprināšanu.
Projekta īstenošanai 2020.gada 18.augustā noslēgts līgums starp valsts akciju sabiedrību „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) un Centrālo līgumu un finanšu aģentūru par kopējo summu 873 875 euro (no tiem 85% jeb 742 793,75 euro Eiropas Reģionālā attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums un 15% jeb 131 081,25 euro valsts budžeta finansējums), tai skaitā būvdarbiem paredzot 725 120,11 euro, projekta īstenošanas termiņš ir 2023.gada 31.decembris.
Ņemot vērā, ka projektam pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) no ERAF finansējuma netiek attiecināts, tad saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 24.augusta sēdes protokollēmuma (prot. Nr.57 52.§) „Informatīvais ziņojums „Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta „Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” un likumprojekta „Par valsts budžetu 2022.gadam” izstrādes procesā” 18.6.apakšpunktu valsts budžeta apakšprogrammā 41.13.00 „Finansējums VAS „Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem” 2022.gadā VNĪ ir piešķirts papildu finansējums pievienotās vērtības priekšnodokļa atmaksai valsts budžetā par veiktajiem būvniecības darbiem projektā 152 275,22 euro apmērā.
2021.gada 9.februārī starp VNĪ un Kultūras ministriju noslēgts finansēšanas līgums par valsts budžeta finansējuma izlietošanu, t.i., papildu finansējuma piešķiršana projektam 2021.gadā 600 000 euro, tai skaitā būvdarbiem paredzot 493 783,45 euro ar PVN. Finansējums piešķirts atbilstoši Ministru kabineta 2020.gada 2.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.51 55.§) „Informatīvais ziņojums „Par pasākumiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai 2020. un 2021.gadam”” 2.punktam Leļļu teātrim bīstamo būvkonstrukciju stiprināšanai.
2021.gada 28.septembrī starp VNĪ un Kultūras ministriju noslēgts finansēšanas līgums par valsts budžeta finansējuma izlietošanu, t.i., papildu finansējuma piešķiršana projektam 2021.gadā 125 907 euro, tai skaitā būvdarbiem paredzot 125 373,00 euro un 2022.gada 20.janvārī starp VNĪ un Kultūras ministriju noslēgts finansēšanas līgums par valsts budžeta finansējuma izlietošanu, t.i., papildu finansējuma piešķiršanu projektam 2022.gadā 1 833 702 euro, tai skaitā būvdarbiem paredzot 1 826 530,09 euro. Finansējums piešķirts ar Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra rīkojumu Nr.625 „Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””.
Pēc veiktā būvdarbu iepirkuma 2021.gada 27.septembrī VNĪ ar pilnsabiedrību „P un P BŪVNIECĪBAS GRUPA” noslēdza līgumu „Par būvniecības darbiem objektā Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” ar darbu izpildes termiņu 14 mēneši no līguma noslēgšanas. Būvdarbu līguma kopējā summa ir 2 746 348,65 euro bez PVN (3 323 081,87 euro ar PVN). Krievijas uzsāktā kara Ukrainā un ar to saistīto sankciju rezultātā projektā ir radies būvdarbu izmaksu sadārdzinājums 545 036,18 euro bez PVN (659 493,78 euro ar PVN) apmērā, kuru plānots segt no valsts nekustamā īpašuma atsavināšanā iegūtajiem līdzekļiem pēc atsavināšanas izdevumu segšanas VNĪ – 2022.gadā 260 150 euro apmērā un 2023.gadā 399 343,78 euro apmērā, ja šāds regulējums tiks ietverts likumā „Par valsts budžetu 2023.gadam” (2022.gada 4.oktobra protokollēmuma 10.punkts).
Muzejs
2020.gadā tika uzsākta muzeja jumta pārbūves projekta realizācija, projektu īsteno muzejs. Muzeja jumta 1. un 2.kārtas izbūves rezultātā tika nomainīta apmēram puse Rundāles pils jumta. Būvprojektā darbi sadalīti četrās kārtās, kuras var veikt secīgi vai vienlaikus atkarībā no finanšu pieejamības.
2020.gadā izpildīti jumta pārbūves 1. un 2.kārtas darbi un izlietots finansējums 2 021 329 euro apmērā (tai skaitā iemaksāts avanss būvniekam par 4.kārtā veicamajiem jumta pārbūves darbiem 2021.gadā).
Jumta pārbūves 2021.gada 4.kārtas kopējās izmaksas sastāda 834 364 euro, daļa no izmaksām 160 403 euro jau samaksāta 2020.gadā, savukārt 2021.gadā piešķirts finansējums 673 961 euro apmērā, no kuriem 134 184 euro piešķirti, pamatojoties uz Finanšu ministrijas 2021.gada 19.aprīļa rīkojumu Nr.230 „Par apropriācijas pārdali” no valsts budžeta programmas 21.00.00 „Kultūras mantojums”, lai turpinātu muzeja jumta pārbūves 4.kārtas darbus un 539 777 euro, pamatojoties uz Ministru kabineta 2021.gada 14.aprīļa rīkojumu Nr.248 „Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” un Finanšu ministrijas 2021.gada 19.aprīļa rīkojumu Nr.234 „Par līdzekļu piešķiršanu”, lai Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākumu ietvaros veiktu investīcijas kultūras infrastruktūrā, un konkrēti, Rundāles pils jumta pārbūves 4.kārtas pabeigšanai.
2022.gadā jumta pabeigšanai piešķirti 1 381 556 euro saskaņā ar Likumu par valsts budžetu 2022.gadam no valsts budžeta programmas 22.03.00 „Kultūras infrastruktūras attīstība”, kā arī novirzīti muzeja deponētie pašu ieņēmumi 65 054 euro apmērā, kurus plānots izlietot Rundāles pils jumta 3.kārtas būvniecības papildu darbu izmaksām saskaņā ar izslēdzamo un ieslēdzamo darbu tāmi un vienošanos pie 2020.gada 15.decembra līguma.
2020.gada 16.decembrī atklāta konkursa „Rundāles pils jumta pārbūves 3. un 4.kārta” (identifikācijas Nr.RPM2020/17) rezultātā par uzvarētāju atzīta akciju sabiedrībai „Būvuzņēmums Restaurators”, kas saskaņā ar noslēgto līgumu turpina Rundāles pils jumta pārbūves darbus. Rundāles pils jumta būvdarbu kārtu veikšanas secība tika mainīta un līdz ar to 4.kārtas darbi tika veikti 2021.gadā, bet sarežģītākās 3.kārtas būvdarbus veic 2022.gadā.
Jumta pārbūves 3.kārta aptver Rundāles pils rietumu korpusu un ziemeļaustrumu šķērskorpusu. No pārbūves viedokļa šī zona ir vissarežģītākā, jo būvkonstrukciju tehniskā stāvokļa objektīvs novērtējums virs Baltās zāles un Zelta zāles bija iespējams tikai pēc pilnīgas skārda seguma un dēļu apakšklāja noņemšanas, kad tika konstatēti gan lielāki konstrukciju bojājumi, gan sarežģītāki konstrukciju savienojumu mezgli nekā tika pieņemts projektēšanas laikā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu pilnvērtīgu Leļļu teātra ēkas funkcionalitāti, t.i., teātra izrāžu norisi, nepieciešama audiovizuālās vadības sistēmas (turpmāk – AVS) izbūve. VNĪ ir veicis šādas iepirkumu procedūras par AVS ietverto risinājumu īstenošanu projekta ietvaros:
1) AVS iekārtas: atklāts konkurss „Audiovizuālās vadības sistēmas aprīkojuma iegāde objektam Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” (iepirkuma ID Nr. VNĪ 2021/7/2-8/AK-67), kura ietvaros saskaņā ar VNĪ iepirkumu komisijas 2022. gada 21. marta noslēguma ziņojumu līguma slēgšanas tiesības piešķirtas SIA „SGS Sistēmas“ ar iesniegto cenas piedāvājumu 861 263,08 euro bez PVN;
2) AVS tīkls: „Audiovizuālās vadības sistēmas tīkla ierīkošanu objektam Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” par uzvarētāju noteikts SIA „PRO DEV“ ar iesniegto cenas piedāvājumu 116 645,83 euro bez PVN.
Ņemot vērā norādīto, kopējās izmaksas par AVS iegādi un ierīkošanu projekta ietvaros ir 1 183 269,78 euro ar PVN.
Muzeja jumta pārbūves darbu gaitā atklājās, ka plānotais protezējuma apjoms ir krietni lielāks, ko noteica pēc atsegšanas darbu veikšanas konstatētais konstrukciju bojājumu apjoms un konstrukciju savienojumu mezglu sarežģītība. Tā rezultātā plānoto 96 protēžu vietā ir nepieciešams iestrādāt 171 protēzi jeb par 75 labojumu vietām vairāk. Tāpat, atsedzot Baltās zāles jumta konstrukcijas, atklājās, ka daļa metāla kopņu sistēmu, kas 20.gs. otrajā pusē tika izbūvētas konstrukciju pastiprināšanai, nepilda savu funkciju un ir nepieciešams veikt atsevišķu mezglu remontu (18 gab.). Proporcionāli veicamo būvdarbu pieaugumam, šajā kārtā par 30 m3 pieaudzis arī būvgružu apjoms, un to utilizācija vairs nav iespējama par 2020.gadā noteikto līgumcenu.
Muzeja jumta remonta darbu pabeigšanai ir nepieciešamais papildu finansējums 100 906 euro ar PVN.
1) AVS iekārtas: atklāts konkurss „Audiovizuālās vadības sistēmas aprīkojuma iegāde objektam Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” (iepirkuma ID Nr. VNĪ 2021/7/2-8/AK-67), kura ietvaros saskaņā ar VNĪ iepirkumu komisijas 2022. gada 21. marta noslēguma ziņojumu līguma slēgšanas tiesības piešķirtas SIA „SGS Sistēmas“ ar iesniegto cenas piedāvājumu 861 263,08 euro bez PVN;
2) AVS tīkls: „Audiovizuālās vadības sistēmas tīkla ierīkošanu objektam Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” par uzvarētāju noteikts SIA „PRO DEV“ ar iesniegto cenas piedāvājumu 116 645,83 euro bez PVN.
Ņemot vērā norādīto, kopējās izmaksas par AVS iegādi un ierīkošanu projekta ietvaros ir 1 183 269,78 euro ar PVN.
Muzeja jumta pārbūves darbu gaitā atklājās, ka plānotais protezējuma apjoms ir krietni lielāks, ko noteica pēc atsegšanas darbu veikšanas konstatētais konstrukciju bojājumu apjoms un konstrukciju savienojumu mezglu sarežģītība. Tā rezultātā plānoto 96 protēžu vietā ir nepieciešams iestrādāt 171 protēzi jeb par 75 labojumu vietām vairāk. Tāpat, atsedzot Baltās zāles jumta konstrukcijas, atklājās, ka daļa metāla kopņu sistēmu, kas 20.gs. otrajā pusē tika izbūvētas konstrukciju pastiprināšanai, nepilda savu funkciju un ir nepieciešams veikt atsevišķu mezglu remontu (18 gab.). Proporcionāli veicamo būvdarbu pieaugumam, šajā kārtā par 30 m3 pieaudzis arī būvgružu apjoms, un to utilizācija vairs nav iespējama par 2020.gadā noteikto līgumcenu.
Muzeja jumta remonta darbu pabeigšanai ir nepieciešamais papildu finansējums 100 906 euro ar PVN.
Risinājuma apraksts
2022.gadā no valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” nepieciešams papildu finansējums, kuru paredzēts segt no 2021.gada 14.decembra protokollēmuma 4.1.apakšpunktā paredzētās summas, lai Covid-19 krīzes pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas ietvaros veiktu investīcijas kultūras infrastruktūrā, tai skaitā:
1) 801 874 euro no valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” (atlikušo summas daļu AVS iegādei un izbūvei paredzēts piešķirt no 2022. gada valsts budžeta apakšprogrammas 22.03.00 “Kultūras infrastruktūras attīstība”);
2) 100 906 euro muzeja jumta pārbūves darbu pabeigšanu no valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”.
Ņemot vērā, ka Leļļu teātris nav uzskatāma par saimnieciskās darbības veicēju, jo tās pašu ieņēmumi nepārsniedz 50 % no kopējiem izdevumiem (atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/c 262/01) 34.punktam), valsts atbalsta regulējums nav jāpiemēro.
2022.gadam piešķirtais finansējums muzeja jumta pārbūves darbu pabeigšanai tiks izlietots un pārbūves darbi tiks pabeigti līdz 2022.gada beigām.
2022.gadam piešķirtais finansējums AVS izbūvei Leļļu teātra ēkā tiks izlietots līdz 2022.gada beigām.
1) 801 874 euro no valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” (atlikušo summas daļu AVS iegādei un izbūvei paredzēts piešķirt no 2022. gada valsts budžeta apakšprogrammas 22.03.00 “Kultūras infrastruktūras attīstība”);
2) 100 906 euro muzeja jumta pārbūves darbu pabeigšanu no valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”.
Ņemot vērā, ka Leļļu teātris nav uzskatāma par saimnieciskās darbības veicēju, jo tās pašu ieņēmumi nepārsniedz 50 % no kopējiem izdevumiem (atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/c 262/01) 34.punktam), valsts atbalsta regulējums nav jāpiemēro.
2022.gadam piešķirtais finansējums muzeja jumta pārbūves darbu pabeigšanai tiks izlietots un pārbūves darbi tiks pabeigti līdz 2022.gada beigām.
2022.gadam piešķirtais finansējums AVS izbūvei Leļļu teātra ēkā tiks izlietots līdz 2022.gada beigām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
902 780
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
902 780
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-902 780
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-902 780
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
902 780
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Infrastruktūras objekta – Rundāles pils muzeja, būvdarbu izmaksu, jumta atjaunošanas papildu darbu segšanai nepieciešamais papildu finansējums 2022.gadā: 100 906 euro (ar PVN).
Infrastruktūras objekta – Leļļu teātra, būvdarbiem, un konkrēti, projekta „Energoefektivitātes paaugstināšana Latvijas Leļļu teātra ēkā Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” AVS iegādei un izbūvei, papildu nepieciešamais finansējums 2022.gadā: 817 466 euro (ar PVN), tajā skaitā no valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” tiek piešķirti 801 874 euro.
Detalizētie aprēķini tiks pievienoti anotācijas pielikumā.
Infrastruktūras objekta – Leļļu teātra, būvdarbiem, un konkrēti, projekta „Energoefektivitātes paaugstināšana Latvijas Leļļu teātra ēkā Krišjāņa Barona ielā 16/18, Rīgā” AVS iegādei un izbūvei, papildu nepieciešamais finansējums 2022.gadā: 817 466 euro (ar PVN), tajā skaitā no valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” tiek piešķirti 801 874 euro.
Detalizētie aprēķini tiks pievienoti anotācijas pielikumā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Saskaņā ar 2021.gada 14.decembra protokollēmumu un 2022.gada 4.oktobra protokollēmumu papildus nepieciešamais finansējums tiks piešķirts no valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” un izlietots 2022.gadā.
Kopējās izmaksas par AVS ierīkošanu projekta ietvaros ir 1 183 269,78 euro ar PVN (977 908,91 euro bez PVN).
AVS iegādei un izbūvei nepieciešamais finansējums 2022.gadā paredzēts no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 15 592 euro apmērā un no valsts budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” 801 874 euro apmērā.
AVS iegādei un izbūvei papildus nepieciešamais finansējums tiks piesaistīts, pārdalot finansējumu no profesionālās izglītības kompetences centra „Nacionālā Mākslu vidusskola” ēkas Slokas ielā 52a, Rīgā, pārbūves darbiem 2022.gadā neapgūstamā finansējuma 365 804 euro apmērā.
Kopējās izmaksas par AVS ierīkošanu projekta ietvaros ir 1 183 269,78 euro ar PVN (977 908,91 euro bez PVN).
AVS iegādei un izbūvei nepieciešamais finansējums 2022.gadā paredzēts no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 15 592 euro apmērā un no valsts budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 13.00.00 „Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” 801 874 euro apmērā.
AVS iegādei un izbūvei papildus nepieciešamais finansējums tiks piesaistīts, pārdalot finansējumu no profesionālās izglītības kompetences centra „Nacionālā Mākslu vidusskola” ēkas Slokas ielā 52a, Rīgā, pārbūves darbiem 2022.gadā neapgūstamā finansējuma 365 804 euro apmērā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Latvijas Leļļu teātris, Rundāles pils muzejsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras ministrija
- Latvijas Leļļu teātris, Rundāles pils muzejs.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi