23-TA-3150: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) rīkojuma projekts izstrādāts, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta piecpadsmito daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Veikt apropriācijas pārdali, lai nodrošinātu vienotā risinājuma automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli (turpmāk - risinājums) izstrādi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar 2023.gada 6.jūnijā apstiprinātajā informatīvajā ziņojumā "Par mērķēta un automatizēta atbalsta sistēmas izstrādi energoresursu sadārdzinājuma segšanai mājsaimniecībām ar zemu un vidēji zemu ienākumu līmeni" (turpmāk - informatīvais ziņojums) Būvniecības valsts kontroles birojam ir uzdots izstrādāt risinājumu. Tā pirmā izstrādes kārta ir pabeigta, bet identificēta nepieciešamība izstrādāt papildu funkcionalitātes risinājuma pilnvērtīgai darbībai.
Papildus saskaņā ar Energoapgādes izmaksu atbalsta likuma (turpmāk – Likums), pārejas noteikumu 2.punkta noteikto Būvniecības valsts kontroles birojs līdz 2024. gada 31. decembrim nodrošina mājsaimniecības lietotājiem tiesības atteikties no viņu personas datu turpmākas apstrādes informācijas sistēmā un no iespējas pretendēt uz atbalsta saņemšanu, ja persona to nevēlas.
Papildus saskaņā ar Energoapgādes izmaksu atbalsta likuma (turpmāk – Likums), pārejas noteikumu 2.punkta noteikto Būvniecības valsts kontroles birojs līdz 2024. gada 31. decembrim nodrošina mājsaimniecības lietotājiem tiesības atteikties no viņu personas datu turpmākas apstrādes informācijas sistēmā un no iespējas pretendēt uz atbalsta saņemšanu, ja persona to nevēlas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izstrādājot risinājuma 1.kārtu, ir identificētas risinājuma funkcionalitātes, kuras nepieciešamas papildus informatīvajā ziņojumā minētajam finansējumam risinājuma izstrādei. 2023.gada ietvaros ir iespējams izstrādāt sešus funkcionalitātes papildinājumus, tai skaitā sākt darbu pie Likumā noteiktās papildu funkcionalitātes, līdz ar to papildu izstrādes izmaksas, kas radīsies 2023.gada ietvaros, būs 416 724 euro.
Klimata un enerģētikas ministrija ir identificējusi, ka attiecīgo finansējumu 2023.gada ietvaros ir iespējams nodrošināt no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana", ņemot vērā ārpakalpojumu (pētījumu) klimata un enerģētikas jomā izsludināšanas aizkavēšanos.
Lai pabeigtu 2023.gadā uzsāktos darbus pie risinājuma izstrādes, t.sk., lai pilnībā izstrādātu Likumā noteikto papildu funkcionalitāte, Klimata un enerģētikas ministrija iesniegs fiskāli neitrālu priekšlikumu attiecīgās risinājuma pilnīgas izstrādes finansēšanai.
Klimata un enerģētikas ministrija ir identificējusi, ka attiecīgo finansējumu 2023.gada ietvaros ir iespējams nodrošināt no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana", ņemot vērā ārpakalpojumu (pētījumu) klimata un enerģētikas jomā izsludināšanas aizkavēšanos.
Lai pabeigtu 2023.gadā uzsāktos darbus pie risinājuma izstrādes, t.sk., lai pilnībā izstrādātu Likumā noteikto papildu funkcionalitāte, Klimata un enerģētikas ministrija iesniegs fiskāli neitrālu priekšlikumu attiecīgās risinājuma pilnīgas izstrādes finansēšanai.
Risinājuma apraksts
Klimata un enerģētikas ministrija ir sagatavojusi MK rīkojuma projektu, kas paredz atbalstīt apropriācijas pārdali no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" uz Ekonomikas ministrijas budžeta programmu 29.06.00 "Enerģētikas jautājumu administrēšana", lai nodrošinātu risinājuma ppaildu funkcionalitāšu izstrādi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
416 724
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
416 724
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-416 724
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-416 724
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
416 724
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Klimata un enerģētikas ministrija ir identificējusi, ka finansējumu 416 724 euro apmērā 2023.gada ietvaros ir iespējams nodrošināt no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana", ņemot vērā ārpakalpojumu (pētījumu) klimata un enerģētikas jomā izsludināšanas aizkavēšanos.
Identificētās risinājuma izstrādes papildu izmaksas 2023.gadā ir 416 724 euro, no kā:
1) Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas (turpmāk - SOPA) funkcionalitātes izstrāde darbam ar risinājuma datiem - 84 700 euro;
2) Administrēšanas portāla papildinājumi ar pārskatu funkcionalitāti - 71 148 euro;
3) Personas datu audita pārlūks risinājuma administrēšanas portālā - 71 148 euro;
4) Saziņa ar pakalpojumu sniedzējiem - formatējams paziņojums, paziņojuma vēsture, iespēja ievadīt e-pastu - 118 580 euro;
5) Biežāk uzdoto jautājumu grupēšana pa sadaļām - 47 432 euro;
6) SOPA izejošās datnes attēlošana portālā - 23 716 euro.
Identificētās risinājuma izstrādes papildu izmaksas 2023.gadā ir 416 724 euro, no kā:
1) Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas (turpmāk - SOPA) funkcionalitātes izstrāde darbam ar risinājuma datiem - 84 700 euro;
2) Administrēšanas portāla papildinājumi ar pārskatu funkcionalitāti - 71 148 euro;
3) Personas datu audita pārlūks risinājuma administrēšanas portālā - 71 148 euro;
4) Saziņa ar pakalpojumu sniedzējiem - formatējams paziņojums, paziņojuma vēsture, iespēja ievadīt e-pastu - 118 580 euro;
5) Biežāk uzdoto jautājumu grupēšana pa sadaļām - 47 432 euro;
6) SOPA izejošās datnes attēlošana portālā - 23 716 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
2023.gadā nepieciešamais papildu finansējums risinājuma izstrādei 416 724 euro apmērā tiks nodrošināts, veicot apropriācijas pārdali no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" uz Ekonomikas ministrijas budžeta programmu 29.06.00 "Enerģētikas jautājumu administrēšana", lai nodrošinātu risinājuma papildu funkcionalitāšu izstrādi.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma projektam noteikta steidzamība.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi