24-TA-2469: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 8. jūlija noteikumos Nr. 392 "Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 8. jūlija noteikumos Nr. 392 "Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas noteikumi"" (turpmāk – Noteikumu projekts) ir izstrādāts, pamatojoties uz Teritorijas attīstības plānošanas likuma 7. panta pirmās daļas 8. punktu, kas Ministru kabinetam nosaka izstrādāt Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas (turpmāk – TAPIS) izveides, darbības, tai nepieciešamās informācijas iegūšanas, apstrādes un izplatīšanas kārtību un TAPIS datu saturu, kā arī kārtību, kādā veicama datu apmaiņa ar citām valsts informācijas sistēmām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta izstrādes mērķis ir papildināt Ministru kabineta 2014. gada 8. jūlija noteikumus Nr. 392 "Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 392) ar normām, lai nodrošinātu pašvaldībām iespēju organizēt līdzdalības budžeta projektu ideju konkursus TAPIS centrālā moduļa ietvaros, kā arī precizēt MK noteikumus Nr. 392 atbilstoši izmaiņām saistītajos tiesību aktos un izstrādātajai TAPIS darbības loģikai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pašvaldību likums paredz vairāku iedzīvotāju līdzdalības instrumentu ieviešanu pašvaldībās, t.sk. kā viena no iedzīvotāju iesaistes formām paredzēta obligāta līdzdalības budžeta ieviešana no 2025. gada (visās pašvaldībās). Lai līdzdalības budžetu varētu īstenot visās pašvaldībās Latvijā, tiek veidots atbalsta rīks jeb līdzdalības budžeta informācijas sistēma (turpmāk – LBIS), kas tiek ieviesta, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk – VARAM) īstenojot Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda projektu "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" (turpmāk – AF projekts).
Atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 28. februāra rīkojumam Nr. 118 “Par 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" pases un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu”, lai izstrādātu LBIS un vienlaikus efektīvi izmantotu jau esošās informācijas sistēmas, AF projekta ietvaros tiek pilnveidota jau šobrīd pašvaldību rīcībā esoša informācijas sistēma – TAPIS, kuras ietvaros tiek izstrādāta LBIS administratora vide. Savukārt LBIS publiskā daļa tiek veidota valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā GeoLatvija.lv.
Pašvaldību likuma 59.–62. pants noteic vienotos nosacījumus, kas jāievēro visām pašvaldībām, t.sk. attiecībā uz līdzdalības budžeta projektu ideju iesniegšanas un atlases kārtību. Lai nodrošinātu LBIS darbības atbilstību Pašvaldību likuma 60. panta trešās daļas 1. punktā minētajām projektu iesniegšanas un Pašvaldību likuma 60. panta ceturtajā daļā minētajām balsojuma organizatoriskajām prasībām, nepieciešams veikt projekta iesniedzēja vecuma pārbaudi, kā arī balsotāja vecuma pārbaudi un tā piederību pašvaldības administratīvajai teritorijai.
Ņemot vērā minēto, MK noteikumos Nr. 392 nepieciešams precizēt TAPIS iekļaujamo datu saturu, datu apstrādes un izplatīšanas kārtību, kas saistīta ar LBIS funkcionalitātes prasībām.
Atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 28. februāra rīkojumam Nr. 118 “Par 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" pases un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu”, lai izstrādātu LBIS un vienlaikus efektīvi izmantotu jau esošās informācijas sistēmas, AF projekta ietvaros tiek pilnveidota jau šobrīd pašvaldību rīcībā esoša informācijas sistēma – TAPIS, kuras ietvaros tiek izstrādāta LBIS administratora vide. Savukārt LBIS publiskā daļa tiek veidota valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā GeoLatvija.lv.
Pašvaldību likuma 59.–62. pants noteic vienotos nosacījumus, kas jāievēro visām pašvaldībām, t.sk. attiecībā uz līdzdalības budžeta projektu ideju iesniegšanas un atlases kārtību. Lai nodrošinātu LBIS darbības atbilstību Pašvaldību likuma 60. panta trešās daļas 1. punktā minētajām projektu iesniegšanas un Pašvaldību likuma 60. panta ceturtajā daļā minētajām balsojuma organizatoriskajām prasībām, nepieciešams veikt projekta iesniedzēja vecuma pārbaudi, kā arī balsotāja vecuma pārbaudi un tā piederību pašvaldības administratīvajai teritorijai.
Ņemot vērā minēto, MK noteikumos Nr. 392 nepieciešams precizēt TAPIS iekļaujamo datu saturu, datu apstrādes un izplatīšanas kārtību, kas saistīta ar LBIS funkcionalitātes prasībām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3. punktu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ar 2024. gada 1. jūliju ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija. Savukārt saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 20. augusta rīkojuma Nr. 689 "Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju" 1. punktu ar 2024. gada 1. septembri Valsts reģionālās attīstības aģentūras nosaukums ir Valsts digitālās attīstības aģentūra (turpmāk – VDAA).
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 2. punktu un 14. punktu tiek precizēts ministrijas nosaukums (uz Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju), savukārt ar Noteikumu projekta 5. punktu tiek precizēts aģentūras nosaukums (uz Valsts digitālās attīstības aģentūra).
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr. 392 ir noteiktas pārziņa, informācijas uzturētāja un administrēšanas lomas saistībā ar TAPIS darbību. Taču, ņemot vērā, ka LBIS centrālo moduli plānots realizēt TAPIS, būtu jānosaka precīzas lomas arī attiecībā uz LBIS.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 2. punktu tiek noteikts, ka VARAM ir LBIS pārzinis (VARAM izmanto TAPIS, lai nodrošinātu līdzdalības budžeta pārvaldību).
Problēmas apraksts
2022. gada 1. jūnijā stājās spēkā grozījumi Valsts informācijas sistēmu likumā, ar kuriem tiek izslēgta valsts informācijas sistēmas turētāja loma, līdz ar to MK noteikumos Nr. 392 nepieciešams precizēt VDAA lomu un funkcijas.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 5. punktu tiek precizēta VDAA loma un funkcijas.
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr. 392 ir nepieciešams noteikt:
1) kas ir TAPIS iekļauto plānošanas dokumentu izstrādes un līdzdalības budžeta pārvaldības procesu personas datu apstrādes pārzinis;
2) kas ir TAPIS iekļauto plānošanas dokumentu izstrādes un līdzdalības budžeta pārvaldības procesu personas datu apstrādātājs;
3) kas ir TAPIS lietotāju identifikācijas procesa personas datu apstrādes pārzinis.
1) kas ir TAPIS iekļauto plānošanas dokumentu izstrādes un līdzdalības budžeta pārvaldības procesu personas datu apstrādes pārzinis;
2) kas ir TAPIS iekļauto plānošanas dokumentu izstrādes un līdzdalības budžeta pārvaldības procesu personas datu apstrādātājs;
3) kas ir TAPIS lietotāju identifikācijas procesa personas datu apstrādes pārzinis.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 4. punktu tiek noteikts, ka VARAM ir TAPIS iekļauto plānošanas dokumentu izstrādes un līdzdalības budžeta pārvaldības procesu personas datu apstrādes pārzinis. Savukārt, ar Noteikumu projekta 5. punktu tiek notekts, ka VDAA ir TAPIS iekļauto plānošanas dokumentu izstrādes un līdzdalības budžeta pārvaldības procesu personas datu apstrādātājs, kā arī TAPIS lietotāju identifikācijas procesa personas datu apstrādes pārzinis.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 392 II nodaļā ir minēta TAPIS izveides un darbības kārtība, kuru nepieciešams papildināt atbilstoši LBIS moduļa plānotajai darbībai.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 6. punktu tiek noteikts, ka TAPIS pārzinis var vienoties ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi (turpmāk – PMLP) par datu apmaiņas risinājumu un apjomu. Savukārt ar Noteikumu projekta 7. punktu tiek noteikts, ka TAPIS lietotājiem (tikai pašvaldību speciālistiem, kuriem piešķirtas lietotāju tiesības TAPIS, ar lomu "līdzdalības budžeta pārvaldība") tiek nodrošināta iespēja piekļūt TAPIS pieejamiem datiem arī līdzdalības budžeta pārvaldības vajadzībām.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 392 III nodaļā ir noteikts TAPIS iekļaujamo datu saturs, kuru nepieciešams papildināt ar LBIS pārvaldības informāciju. Papildus MK noteikumu Nr. 392 19. punktā nepieciešams precizēt atsevišķu plānošanas dokumentu grafiskās daļas datu kopas nosaukumu, kā arī papildināt ar jaunu datu kopu, kas ir atbilstoši veiktajiem TAPIS pilnveidojumiem.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 8. punktu tiek noteikts, ka TAPIS iekļauj arī informāciju par līdzdalības budžeta projektiem un to pārvaldību. Savukārt ar Noteikumu projekta 9. punktu tiek precizēts viens datu kopas nosaukums (pilsētu robežas), bet ar Noteikumu projekta 10. punktu tiek noteikta jauna datu kopa (pašvaldības nozīmes ceļi un ielas).
Problēmas apraksts
Atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 5. panta 1. punkta "e" apakšpunktam ir nepieciešams norādīt personas datu glabāšanas termiņu.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 12. punktu tiek precizēts MK noteikumu Nr. 392 26. punkts, paredzot, ka TAPIS iekļauto informāciju uztur pastāvīgi, izņemot fizisko personu datus, kurus glabā 10 gadus. Termiņa pamatojums - lai iedzīvotāji jebkurā laikā varētu pārskatīt savu iesniegto informāciju (personas iesniegtie projekti un veiktie balsojumi) un lai sekot līdzi lēmumu pieņemšanas procesam par attiecīgajiem projektiem, kā arī, lai nodrošinātu pārziņa un datu subjekta tiesības šo lēmumu pārsūdzēšanas gadījumā (noilgums Civillikuma 1895. panta izpratnē ir 10 (desmit) gadi).
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 392 IV nodaļa nosaka informācijas iegūšanas, apstrādes un izplatīšanas kārtību, kurā nepieciešams noteikt LBIS moduļa pilnvērtīgai darbībai nepieciešamo datu pieejamības apjomu par fizisko personu (no Fizisko personu reģistra). Pašvaldību likuma 60. panta trešās daļas 1. punkts nosaka, ka līdzdalības budžeta projektus var iesniegt fiziskā persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu, vai biedrība vai nodibinājums, kurā nav pašvaldības dalības, savukārt Pašvaldību likuma 60. panta ceturtā daļa nosaka, ka balsojumā par projektiem var piedalīties pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētas fiziskās personas, kuras sasniegušas vismaz 16 gadu vecumu. No šī izriet LBIS un PMLP savstarpējo datu apmaiņas prasību izpildes nepieciešamais datu apjoms.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 16. punktu un 21. punktu tiek noteikts, ka datus TAPIS līdzdalības budžeta pārvaldībai caur Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu (turpmāk – DAGR) nodrošinās PMLP, ietverot vismaz šādu datu pieejamību par fizisko personu no Fizisko personu reģistra:
- personas statuss, kāds ir pieejams Fizisko personu reģistrā (aktīvs, pasīvs);
- personas kods, kas nepieciešams personas datu identificēšanai;
- dzimšanas datums, kas nepieciešams, lai identificētu personas 16 gadu vecuma sliekšņa sasniegšanai;
- miršanas datums, lai sistēmas līmenī identificētu, vai persona ir dzīva;
- deklarētās, reģistrētās vai norādītās dzīvesvietas adreses administratīvās teritorijas kods, lai varētu identificēt personas deklarēto dzīvesvietas pašvaldību, kas nepieciešams atbilstoši Pašvaldību likuma 60. panta ceturtajai daļai.
- personas statuss, kāds ir pieejams Fizisko personu reģistrā (aktīvs, pasīvs);
- personas kods, kas nepieciešams personas datu identificēšanai;
- dzimšanas datums, kas nepieciešams, lai identificētu personas 16 gadu vecuma sliekšņa sasniegšanai;
- miršanas datums, lai sistēmas līmenī identificētu, vai persona ir dzīva;
- deklarētās, reģistrētās vai norādītās dzīvesvietas adreses administratīvās teritorijas kods, lai varētu identificēt personas deklarēto dzīvesvietas pašvaldību, kas nepieciešams atbilstoši Pašvaldību likuma 60. panta ceturtajai daļai.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka LBIS administratora vide (centrālais modulis) tiek izstrādāts TAPIS ietvaros, MK noteikumos N. 392 nepieciešams noteikt, kur tiks nodrošināta par līdzdalības budžetu noteiktās informācijas datu pieejamība.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 19. punktu tiek noteikts, ka par līdzdalības budžetu noteiktā informācija būs pieejama Ģeoportālā elektronisko pakalpojumu veidā.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka informatīvas izziņas par teritorijas plānoto un atļauto izmantošanu izgūšana e-pakalpojuma www.latvija.lv aktivitāte, salīdzinot ar šādas pašas izziņas izgūšanu Ģeoportālā, bijusi ļoti zema, kā arī pārejai uz jauno www.latvija.lv e-pakalpojuma ietvaru nav tikuši paredzēti finanšu līdzekļi, pieņemts lēmums atteikties no šāda informācijas ieguves kanāla nodrošināšanas, saglabājot izziņas izgūšanas funkcionalitāti Ģeoportālā.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 20. punktu tiek dzēsts MK noteikumu Nr. 392 37.1 punkts.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka ir papildināta TAPIS funkcionalitāte, kas ļauj veikt ģeotelpisko datu kopu ielādi detālplānojuma izstrādes laikā, un ir izveidota saskarne datu nodošanai uz Valsts zemes dienesta pārziņā esošo Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmu, MK noteikumu Nr. 392 Noslēguma jautājumu sadaļas 49. punktā ietverto regulējumu (saistībā ar detālplānojuma grafiskās daļas datu strukturēšanu) nepieciešams noteikt kā pastāvīgu normu.
Risinājuma apraksts
Ar Noteikumu projekta 11. punktu tiek noteikts, ka MK noteikumu Nr. 392 19.1., 19.2., 19.3., 19.4. un 19.7. apakšpunktos minētie nosacījumi par grafiskās daļas datu strukturēšanu neattiecas uz detālplānojuma grafiskās daļas izstrādi.
Vienlaikus ar Noteikumu projekta 23. punktu MK noteikumu Nr. 392 49. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā (nosakot, ka TAPIS lietotāji izmanto TAPIS līdzdalības budžeta pārvaldībai no 2025. gada 1. janvāra), lai Noslēguma jautājumu sadaļā izvairītos no prim punktu veidošanas.
Vienlaikus ar Noteikumu projekta 23. punktu MK noteikumu Nr. 392 49. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā (nosakot, ka TAPIS lietotāji izmanto TAPIS līdzdalības budžeta pārvaldībai no 2025. gada 1. janvāra), lai Noslēguma jautājumu sadaļā izvairītos no prim punktu veidošanas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
TAPIS infrastruktūras uzturēšana, administrēšana, sistēmas drošības pārvaldības īstenošana tiek nodrošināta VARAM un VDAA pamatbudžeta programmu ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka Noteikumu projekts neparedz ieviest jaunas politikas iniciatīvas, sabiedrības līdzdalības aktivitātes Noteikumu projekta izstrādē netika organizētas. Vienlaikus norādām, ka Noteikumu projekts pēc tā izsludināšanas ir publiski pieejams Tiesību aktu projektu publiskajā portālā (pieejams šeit: https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/f4b8e827-a584-4530-a1a4-92a534de7e0f), kur ar to var iepazīties jebkurš interesents.
6.4. Cita informācija
Noteikumu projekta izstrādes laikā tika organizētas sanāksmes ar PMLP pārstāvjiem, lai vienotos par nepieciešamo datu apjomu no Fizisko personu reģistra.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
- Valsts digitālās attīstības aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Saistībā ar datu sniegšanu uz TAPIS (līdzdalības budžeta pārvaldības vajadzībām), PMLP nav paredzētas papildu neplānotas izmaksas – datu sniegšana tiks nodrošināta esošo resursu ietvaros (izmantojot DAGR).
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts radīs tiesisku pamatu pašvaldībām līdzdalības budžeta konkursu rīkošanai izmantot centralizēti veidotu informācijas sistēmu (LBIS), kas atbilst Pašvaldību likuma prasībām, tādējādi padarot ērtāku un funkcionāli intuitīvāku iedzīvotāju līdzdalību projektu konkursos.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts ļaus TAPIS (LBIS) saņemt un apstrādāt personu datus no PMLP pārziņā esošā Fizisko personu reģistra. Ņemot vērā, ka datu saņemšanai tiks izmantots esošs DAGR serviss, tad papildus tieša veida slogs iestādei netiks radīts.
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts skar minēto jomu, jo līdzdalības budžeta projektu konkursā pašvaldības iedzīvotājiem būs iespējams iesniegt un balsot par projektiem, kuru īstenošana atbalsta gadījumā veicinās attiecīgās teritorijas attīstību (piemēram, publiskās ārtelpas labiekārtošana).
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts skar minēto jomu, jo līdzdalības budžeta projektu konkursā pašvaldības iedzīvotājiem būs iespējams iesniegt un balsot par projektiem, kuru īstenošana atbalsta gadījumā attiecīgajā teritorijā var tikt uzlabots vides stāvoklis (piemēram, degradētas teritorijas sakārtošana).
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts skar minēto jomu, jo līdzdalības budžeta projektu konkursā pašvaldības iedzīvotājiem būs iespējams iesniegt un balsot par projektiem, kuru īstenošana atbalsta gadījumā attiecīgajā teritorijā var tikt realizēti klimatneitrāli risinājumi (piemēram, saules kolektoru uzstādīšana bērnu laukumos, lai ar atjaunojamiem energoresursiem nodrošinātu apgaismojumu).
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts skar minēto jomu, jo līdzdalības budžeta projektu konkursā pašvaldības iedzīvotājiem būs iespējams iesniegt un balsot par projektiem, kuru īstenošana atbalsta gadījumā attiecīgajā teritorijā var tikt realizēti projekti, kas uzlabo vides pieejamību personām ar invaliditāti.
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts skar minēto jomu, jo līdzdalības budžeta projektu konkursā pašvaldības iedzīvotājiem būs iespējams iesniegt un balsot par projektiem, kuru īstenošana atbalsta gadījumā attiecīgajā teritorijā nodrošinās iespējas publiskajā ārtelpā nodarboties ar sportu, tādējādi sekmējot veselīgu dzīvesveidu.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts ļaus TAPIS (LBIS) saņemt un apstrādāt personu datus no PMLP pārziņā esošā Fizisko personu reģistra. Ņemot vērā, ka datu saņemšanai tiks izmantots esošs DAGR serviss, tad papildus tieša veida slogs iestādei netiks radīts.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi