Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka š.g. 31.oktobra Valsts sekretāru sanāksme tiek atcelta. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 7.novembrī.
24-TA-2189: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2011. gada 27. decembra noteikumu Nr.1025 “Noteikumi par rīcību ar lietiskajiem pierādījumiem un arestēto mantu” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1025) 73. punkts un Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 421) 46. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Krāslavas novada pašvaldībai nepieciešami finanšu līdzekļi 2 690 euro apmērā, lai kompensētu izdevumus, kas radušies par Krāslavas novada pašvaldībai nodotās arestētās mantas - nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) “Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silovi, “Amina” no 2024. gada 1. janvāra līdz 31. jūlijam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Krāslavas novada pašvaldības 2024. gada 26. augustā iesniegto informāciju (vēstule 1.1-12/938), saskaņā ar 2023. gada 2. oktobra Rīgas pilsētas tiesas lēmumu kriminālprocesā Nr.11816000218, Krāslavas novada pašvaldībai glabāšanai (aizsardzībai) tika nodota arestētā manta - nekustamais īpašums “Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silovi, “Amina” (kadastra Nr.60680030325). Līdz ar to Krāslavas novada pašvaldība lūdz no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” segt izdevumus, kas radušies par nodotās arestētās mantas - nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) no 2024. gada 1. janvāra līdz 31. jūlijam.

MK noteikumu Nr. 1025 73. punkts noteic, ka pašvaldības līdzekļu pieprasījumu par izdevumiem, kas radušies, glabājot šo noteikumu 64. punktā [1] minēto mantu vai nekustamo īpašumu, iesniedz Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM) divas reizes gadā – līdz 1.septembrim par laikposmu no 1. janvāra līdz 31. jūlijam un līdz 1. februārim par laikposmu no iepriekšējā gada 1. augusta līdz 31. decembrim. VARAM apkopo un izvērtē pašvaldību iesniegtos pieteikumus un sagatavo līdzekļu pieprasījumu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” – līdz 20. septembrim par laikposmu no 1. janvāra līdz 31. jūlijam un līdz 20. februārim par laikposmu no iepriekšējā gada 1. augusta līdz 31. decembrim.

VARAM vienu reizi 2024. gadā ir nodrošinājusi izdevumu kompensēšanu Krāslavas novada pašvaldībai 2 068 euro apmērā atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 19. marta rīkojumam Nr. 198 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" [2] . Ar Krāslavas novada pašvaldības 2024. gada 26. augustā iesniegto informāciju (vēstule 1.1-12/938) 2024. gadā iesniegts izvērtēšanai otrs pieprasījums izdevumu kompensēšanai no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".



[1] 64. Ja arests uzlikts mantai, kas ir nekustamais īpašums, vai mantai, kuru pārvietot nav iespējams, un to nevar atstāt glabāšanā tās īpašniekam vai lietotājam, viņa ģimenes loceklim vai citai fiziskai vai juridiskai personai, to nodod glabāšanā (aizsardzībā) attiecīgajai pašvaldībai, kuras teritorijā tā atrodas (https://likumi.lv/ta/id/242165-noteikumi-par-ricibu-ar-lietiskajiem-pieradijumiem-un-aresteto-mantu).

[2] atbilstoši MK 2024. gada 19. marta rīkojumam Nr. 198 tika izdots Finanšu ministrijas 2024. gada 2. aprīļa rīkojums Nr.116 par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” VARAM 2 068 euro pārskaitīšanai Krāslavas novada pašvaldībai, lai kompensētu izdevumus, kas pašvaldībai radušies saistībā ar Krāslavas novada pašvaldībai nodotās arestētās mantas - nekustamā īpašuma “Amina-2” “Aminā”, Silovi, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, glabāšanu (aizsardzību) no 2023. gada 30. oktobra līdz 31. decembrim.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Krāslavas novada pašvaldība pievienojusi noslēgtos līgumus un vienošanos par līguma grozījumiem:
1) 2023. gada 30. oktobra līgums Nr. 488A, Nr. 3.3/2023/242s ar SIA “SAIF” par objekta “Amina”, Silovi, Kalniešu pagasts, Krāslavas novads, (zivju saimniecības ēkas), kadastra Nr.6068 003 0325 apsardzi caur Centrālo novērošanas pulti un apsardzes signalizācijas tehnisko apkalpošanu, pakalpojuma summa 48,40 euro mēnesī, termiņš līdz  brīdim, kad viena  no pusēm rakstiski piesaka līguma pārtraukšanu;
2) 2023. gada 1. novembra līgums Nr. 2023-010/031/a, Nr. 3.3/2023/345s ar SIA “IVIKS” par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā videonovērošanas sistēmas pirmreizēju apsekošanu un nepieciešamo kameru pārvietošanu, kā arī vadu pagarināšanu starp ēkām, lai nodrošinātu ārtelpu kameru darbību un esenciālo iekštelpu kameru darbību, ierakstu līdz 21 kamerai lokāli, attālinātu piekļuvi vienlaicīgi divām kamerām, ierasties objektā pēc nepieciešamības, lai novērstu sakaru traucējumus, pakalpojuma maksa 284,35 euro mēnesī, termiņš seši mēneši un var tikt pagarināts;
3) 2024. gada 23. aprīļa vienošanās Nr. 1 (Nr. 1.1.-3/2024/107s) ar SIA “IVIKS” par 2023. gada 1. novembra līguma Nr. 3.3/2023/345s (Nr. 2023-010/031/a) grozījumiem, noslēdzot līgumu līdz 2024. gada 30. oktobrim un termiņš var tikt pagarināts.

Pamatojoties uz iepriekš minētajiem līgumiem un vienošanos par līguma grozījumiem, Krāslavas novada pašvaldība veica sekojošu rēķinu apmaksu:
1) SIA “IVIKS” 2024. gada 2. janvāra rēķins Nr. 2024/0443 par videonovērošanas kameru apkalpošanu 2024. gada janvārī, summa 284,35 euro, apmaksāts 2024. gada 8. janvārī, maksājuma uzdevums Nr. 000215;
2) SIA “IVIKS” 2024. gada 1. februāra rēķins Nr. 2024/0637 par videonovērošanas kameru apkalpošanu 2024. gada februārī, summa 284,35 euro, apmaksāts 2024. gada 6. februārī, maksājuma uzdevums Nr. 000647;
3) SIA “IVIKS” 2024. gada 1. marta rēķins Nr. 2024/1331 par videonovērošanas kameru apkalpošanu 2024. gada martā, summa 284,35 euro, apmaksāts 2024. gada 6. martā, maksājuma uzdevums Nr. 001194;
4) SIA “IVIKS” 2024. gada 2. aprīļa rēķins Nr. 2024/1824 par videonovērošanas kameru apkalpošanu 2024. gada martā, summa 284,35 euro, apmaksāts 2024. gada 8. aprīlī, maksājuma uzdevums Nr. 001634;
5) SIA “IVIKS” 2024. gada 2. maija rēķins Nr. 2024/2276 par videonovērošanas kameru apkalpošanu 2024. gada maijā, summa 284,35 euro, apmaksāts 2024. gada 9. maijā, maksājuma uzdevums Nr. 002227;
6) SIA “IVIKS” 2024. gada 3. jūnija rēķins Nr. 2024/2777 par videonovērošanas kameru apkalpošanu 2024. gada jūnijā, summa 284,35 euro, apmaksāts 2024. gada 6. jūnijā, maksājuma uzdevums Nr. 002675;
7) SIA “IVIKS” 2024. gada 1. jūlija rēķins Nr. 2024/3299 par videonovērošanas kameru apkalpošanu 2024. gada jūlijā, summa 284,35 euro, apmaksāts 2024. gada 3. jūlijā, maksājuma uzdevums Nr. 003314;
8) SIA “SAIF” 2024. gada 2. janvāra rēķins Nr. 31 par apsardzes pakalpojumiem 2024. gada janvāri, summa 48,40 euro, apmaksāts 2024. gada 8. janvārī, maksājuma uzdevuma Nr. 000207;
9) SIA “SAIF” 2024. gada 2. februāra rēķins Nr. 264 par apsardzes pakalpojumiem 2024. gada februārī, summa 48,40 euro, apmaksāts 2024. gada 13. februārī, maksājuma uzdevuma Nr. 000876;
10) SIA “SAIF” 2024. gada 4. marta rēķins Nr. 486 par apsardzes pakalpojumiem 2024. gada martā, summa 48,40 euro, apmaksāts 2024. gada 8. martā, maksājuma uzdevuma Nr. 001247;
11) SIA “SAIF” 2024. gada 3. aprīļa rēķins Nr. 709 par apsardzes pakalpojumiem 2024. gada aprīlī, summa 48,40 euro, apmaksāts 2024. gada 8. aprīlī, maksājuma uzdevuma Nr. 001661;
12) SIA “SAIF” 2024. gada 2. maija rēķins Nr. 934 par apsardzes pakalpojumiem 2024. gada maijā, summa 48,40 euro, apmaksāts 2024. gada 9. maijā, maksājuma uzdevuma Nr. 002232;
13) SIA “SAIF” 2024. gada 1. jūnija rēķins Nr. 1154 par apsardzes pakalpojumiem 2024. gada jūnijā, summa 48,40 euro, apmaksāts 2024. gada 6. jūnijā, maksājuma uzdevuma Nr. 002685;
14) SIA “SAIF” 2024. gada 1. jūlija rēķins Nr. 1380 par apsardzes pakalpojumiem 2024. gada jūlijā, summa 48,40 euro, apmaksāts 2024. gada 10. jūlijā, maksājuma uzdevuma Nr. 003611.
15) SIA “Tet” 2024. gada 18. janvāra rēķins Nr. 35050539-4 par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā elektroenerģijas nodrošināšanu 2023. gada decembrī, summa 57,11 euro, apmaksāts 2024. gada 24. janvārī, maksājuma uzdevums Nr. 000453;
16) SIA “Tet” 2024. gada 20. februāra rēķins Nr. 35381328-7 par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā elektroenerģijas nodrošināšanu 2024. gada janvārī, summa 62,50 euro, apmaksāts 2024. gada 26. februārī, maksājuma uzdevums Nr. 000989;
17) SIA “Tet” 2024. gada 19. marta rēķins Nr. 35756936-2 par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā elektroenerģijas nodrošināšanu 2024. gada februārī, summa 49,07 euro, apmaksāts 2024. gada 22. martā, maksājuma uzdevums Nr. 001402;
18) SIA “Tet” 2024. gada 20. aprīļa rēķins Nr. 36131218-1 par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā elektroenerģijas nodrošināšanu 2024. gada martā, summa 48,16 euro, apmaksāts 2024. gada 25. aprīlī, maksājuma uzdevums Nr. 001856;
19) SIA “Tet” 2024. gada 18. maija rēķins Nr. 36519428-2 par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā elektroenerģijas nodrošināšanu 2024. gada aprīlī, summa 44,27 euro, apmaksāts 2024. gada 23. maijā, maksājuma uzdevums Nr. 002380;
20) SIA “Tet” 2024. gada 19. jūnija rēķins Nr. 36841510-4 par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā elektroenerģijas nodrošināšanu 2024. gada maijā, summa 47,07 euro, apmaksāts 2024. gada 26. jūnijā, maksājuma uzdevums Nr. 003264;
21) SIA “Tet” 2024. gada 18. jūlija rēķins Nr. 37227087-2 par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā elektroenerģijas nodrošināšanu 2024. gada jūnijā, summa 52,59 euro, apmaksāts 2024. gada 24. jūnijā, maksājuma uzdevums Nr. 003787.

Ņemot vērā iepriekš minēto Krāslavas novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” nepieciešami finanšu līdzekļi kopā 2 690 euro apmērā, lai kompensētu izdevumus, kas radušies par Krāslavas novada pašvaldībai nodotās arestētās mantas - nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) ”Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silovi, ”Amina” no 2024. gada 1. janvāra līdz 31. jūlijam.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to VARAM, pamatojoties uz Krāslavas novada pašvaldības iesniegto informāciju, saskaņā ar MK noteikumos Nr. 1025 un MK noteikumos Nr. 421 noteikto, sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk - Rīkojuma projekts), kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu 2 690 euro apmērā pārskaitīšanai Krāslavas novada pašvaldībai, lai kompensētu izdevumus, kas pašvaldībai radušies par Krāslavas novada pašvaldībai nodotās arestētās mantas - nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) “Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silovi, “Amina” no 2024. gada 1. janvāra līdz 31. jūlijam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Krāslavas novada pašvaldība
Ietekmes apraksts
Krāslavas novada pašvaldībai izdevumi, kas saistīti ar Krāslavas novada pašvaldībai nodotās arestētās mantas - nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) “Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silovi, “Amina” no 2024. gada 1. janvāra līdz 31. jūlijam, nebija ieplānoti.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 690
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 690
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-2 690
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-2 690
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
2 690
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.

Pieprasītā finansējuma finansiālā pamatojuma dokumenti pievienoti papildu dokumentos.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finanšu līdzekļi 2 690 euro apmērā tiks piešķirti no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" VARAM pārskaitīšanai Krāslavas novada pašvaldībai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ar Rīkojuma projektu neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Līdz ar to sabiedrības līdzdalība un komunikācijas aktivitātes rīkojuma projekta izstrādē netika organizētas (Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punkts).
Vienlaikus norādāms, ka minētais Rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi