Anotācija (ex-ante)

22-TA-2374: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 27. februāra rīkojumā Nr. 94 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 9.0 versija)"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) rīkojuma projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 27. februāra rīkojumā Nr. 94 “Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 9.0 versija)”” (turpmāk – rīkojuma projekts) ir izstrādāts pēc Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīvas, pamatojoties uz:
1. Deklarācijas par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā MK iecerēto darbību IV pasākuma “Moderna pārvaldība” 244. punktā minēto uzdevumu “Digitalizēsim un modernizēsim valsts un pašvaldību pārvaldes procesus, tai skaitā virzot vienotu valsts digitālo pakalpojumu atbalsta centra modeli, kas cels pakalpojumu kvalitāti”;
2. MK 2022. gada 21. jūnija sēdes protokola Nr. 33 81. § “Informatīvais ziņojums "Par darbības programmas  "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" projektu īstenošanu un pieejamā finansējuma mērķtiecīgu izmantošanu””;
3. MK 2022. gada 9. augusta rīkojumu Nr. 549 “Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014. – 2020. gada plānošanas periodam” (turpmāk – MK rīkojums Nr. 549).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts ar mērķi pagarināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) līdzfinansētā projekta “Labklājības nozares informācijas un komunikācijas tehnoloģiju centralizācija” (turpmāk – IKTC projekts) īstenošanas termiņu par 15 mēnešiem, lai realizētu IKTC projektā plānotās darbības saskaņā ar IKTC projekta darbību īstenošanas laika plānu un IKTC projektam papildus piešķirto finansējumu 530 000 euro apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
IKTC projekta apraksts (kopsavilkums) ir apstiprināts ar MK 2017. gada 27. februāra rīkojumu Nr. 94 “Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 9.0 versija)” (turpmāk – MK rīkojums Nr. 94), nosakot IKTC projekta darbības, īstenošanas laiku un finansējuma kopējo apjomu. Ar MK 2020. gada 20. maija rīkojumu Nr. 275 “Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 27. februāra rīkojumā Nr. 94 “Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (merķarhitektūras 9.0 versija)” izdarīti grozījumi IKTC projekta kopējo izmaksu summā un apstiprināts jaunā redakcijā IKTC projekta apraksts (kopsavilkums).
Vienošanās Nr. 2.2.1.1/17/I/007 starp LM un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk - CFLA) par IKTC projekta īstenošanu (turpmāk – Vienošanās) noslēgta 2018. gada 18. janvārī.
Atbilstoši MK rīkojumam Nr. 94 un Vienošanās nosacījumiem (Vienošanās 2022. gada 12. aprīļa grozījumi Nr. 6) IKTC projekta kopējās izmaksas ir 3 600 000 euro, īstenošanas laiks - 56 mēneši, tas ir līdz 2022. gada 17. septembrim.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
IKTC projektā ir iekļauta darbība, kas paredz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras datu centrā izvietoto informācijas sistēmu migrāciju uz ārpakalpojuma datu centru, tas ir Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu centru (turpmāk – VESPC). Taču, veicot labklājības nozares IKT centralizāciju, uz VESPC ir nepieciešams nomigrēt visas labklājības nozares nozīmīgākās biznesa sistēmas un ar tām saistītās atbalsta informācijas sistēmas. To nav iespējams izdarīt pašreiz apstiprinātā IKTC projekta finansējuma apjoma un kopējā īstenošanas termiņa ietvaros, tas ir līdz 2022. gada 17. septembrim.
Risinājuma apraksts
MK 2022. gada 21. jūnija sēdē tika pieņemts lēmums (protokols Nr. 33 81. §) atbalstīt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) ierosinājumu novirzīt darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” (turpmāk – SAM 2.2.1.) ietaupīto finansējumu SAM 2.2.1. 2.2.1.1. pasākuma “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” ietvaros īstenotajam LM IKTC projektam, palielinot tā finansējumu par 530 000 euro papildu darbību veikšanai un pagarinot kopējo īstenošanas termiņu līdz 2023. gada beigām (par 15 mēnešiem), jo IKTC projekta informācijas sistēmu migrācijas aktivitātes var uzsākt nekavējoties un IKTC projektu (tai skaitā attiecīgās papildu darbības) pilnā apmērā var pabeigt līdz 2023. gada 17. decembrim.

Ar MK rīkojumu Nr. 549 IKTC projektam pieejamā finansējuma apjoms palielināts par 530 000 euro, t.i. no 3 600 000 euro uz 4 130 000 euro.

Minēto lēmumu rezultātā, palielinot IKTC projekta finansējumu par 530 000 euro un pagarinot kopējo IKTC projekta īstenošanas termiņu par 15 mēnešiem (no 56 mēnešiem uz 71 mēnesi, tas ir līdz 2023. gada 17. decembrim), tiks īstenotas ar labklājības nozares nozīmīgāko informācijas sistēmu un ar tām saistīto atbalsta informācijas sistēmu, un datņu serveru migrāciju uz VESPC saistītas darbības (ņemot vērā VARAM IKT konsolidācijas politikā noteikto principu par valsts nozīmes datu centru pakalpojumu izmantošanu), samazinot informācijas sistēmu darbības pārtraukumu riskus un paaugstinot drošību un atbilstību strauji augošajām informācijas sistēmu veiktspējas un drošības prasībām, kam pašreizējā ģeopolitiskajā situācijā ir īpaša nozīme.

LM veic valsts noteikto funkciju, un līdz ar to IKTC projekta finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi nav jāpiemēro valsts atbalsta regulējums.

Rīkojuma projekts paredz veikt MK rīkojumā Nr. 94 šādus grozījumus:
1. Palielināt 1. punktā IKTC projekta izmaksas no 3 600 000 euro uz 4 130 000 euro.
2. Precizēt 5. punktu, norādot IKTC projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas pēc IKTC projekta pabeigšanas 2024. gadam, 2025. gadam, 2026. gadam un turpmāk.
3. Papildināt ar 6. punktu par IKTC projekta konsolidētā apraksta (kopsavilkuma) atbalstīšanu.

Vienlaikus tiek veikti šādi būtiskākie grozījumi IKTC projekta aprakstā (kopsavilkumā):
1. Papildināts sadaļas “Darbības projekta mērķu sasniegšanai” 2. punkts "Centralizēti koplietošanas risinājumi IKT pakalpojumu attīstībai" ar trīs jaunām darbībām:
1.1. LM reģionālā datu tīkla augstas pieejamības un kapacitātes savienojums ar VESPC datu centru;
1.2. Informācijas sistēmu migrācija uz centralizētu “mākoņskaitļošanas” risinājumu VESPC datu centrā;
1.3. Informācijas tehnoloģiju resursu pārvaldības risinājums.
2. Aktualizēta sadaļa “Projekta rezultāta rādītāji”, precizējot IKTC projekta rezultāta rādītāja “Iestāžu skaits, kuras izmanto labklājības nozares informācijas un komunikācijas tehnoloģiju centralizētos pakalpojumus” vērtību no “12” uz “11”, palielinot rezultāta rādītāja “Labklājības ministrijas centralizētās informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūras nepārtraukta darbība” vērtību no “97” uz “99,5”, kā arī izkļaujot rezultāta rādītājus “RR3 Komersantu īpatsvars, kas izmanto VDI e-pakalpojumu “Darba devēja paziņojums par novērstiem pārkāpumiem” un “RR4 Iedzīvotāju īpatsvars, kas izmanto VDI e-pakalpojumu “Iesniegums Darba inspekcijai”.
3. Aktualizēta sadaļa “Projekta iznākuma rādītāji”, precizējot IKTC projekta iznākuma rādītāju skaitliskās vērtības, papildinot ar trīs jauniem iznākuma rādītājiem: “Veikta labklājības nozares migrācija uz VESPC datu centra infrastruktūru”, “Veikta datu pārraides tīkla infrastruktūras uzlabošana un mezgla Krišjāņa Valdemāra ielā 38, k-1, Rīgā, pārvietošana uz VESPC datu centru”, “Ieviesta IKT resursu pārvaldības sistēma”, kā arī izkļaujot iznākuma rādītāju “Izstrādātas apmācību programmas un apmācīti labklājības nozares darbinieki”.
4. Precizēta sadaļa “Ieguldījums SAM rezultāta rādītāju sasniegšanā”, palielinot pirmā rādītāja “Pilnveidoti nozares darbības procesi” sasniedzamo vērtību projekta beigās no 11 uz 12 rādītājiem.
5. Aktualizēta sadaļa “Sociālekonomiskais indikatīvais lietderīgums”, papildinot un precizējot informāciju par galvenajiem sociālekonomiskajiem ieguvumiem, precizējot sociālekonomiskā lietderīguma aprēķinus, IKTC projekta īstenošanas termiņu, finansējuma apjomu un IKTC projekta uzturēšanas izmaksas pēc IKTC projekta pabeigšanas.

Precizējot IKTC projekta rezultatīvos rādītājus, ņemtas vērā  darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1. pasākuma “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” projektu iesniegumu atlases nolikuma prasības un projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji. LM iesniegs CFLA kā sadarbības iestādei attiecīgus grozījumus IKTC projekta iesniegumā. Plānotie grozījumi Vienošanās par IKT projekta īstenošanu nav uzskatāmi par būtiskām izmaiņām Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu,  Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, izpratnē.

Detalizētais IKTC projekta apraksts saskaņots ar VARAM 2022. gada 17. augustā (VARAM 2022. gada 17. augusta vēstule Nr. 11-2/5817 “Par grozījumiem projekta “Labklājības nozares informācijas un komunikācijas tehnoloģiju centralizācija” detalizētajā aprakstā”).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze. Rīkojuma projekta ietekme atspoguļota IKTC projekta konsolidētā apraksta (kopsavilkuma) sadaļā “Sociālekonomiskais indikatīvais lietderīgums".

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Migrējot labklājības nozares nozīmīgākās informācijas sistēmas un ar tām saistītās atbalsta informācijas sistēmas, un datņu serverus uz VESPC, tiks samazināti informācijas sistēmu darbības pārtraukumu riski un paaugstināta drošība un atbilstība strauji augošajām informācijas sistēmu veiktspējas un drošības prasībām. Netiešā veidā var tikt ietekmēta jebkura fiziskā persona, kura saņem labklājības nozares iestāžu sniegtos pakalpojumus.
Juridiskās personas
  • Labklājības ministrija, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts paredz IKTC projektā dažādus grozījumus (būtiskākie ir finansējuma palielinājums, jaunas darbības, īstenošana termiņa pagarinājums), līdz ar to LM kā finansējuma saņēmējam jāsagatavo un jāiesniedz CFLA kā sadarbības iestādei attiecīgus grozījumus IKTC projekta iesniegumā, lai varētu tikt sagatavoti Vienošanās grozījumi.

Migrējot labklājības nozares nozīmīgākās informācijas sistēmas un ar tām saistītās atbalsta informācijas sistēmas, un datņu serverus uz VESPC, tiks samazināti informācijas sistēmu darbības pārtraukumu riski un paaugstināta drošība un atbilstība strauji augošajām informācijas sistēmu veiktspējas un drošības prasībām. Netiešā veidā var tikt ietekmēta jebkura juridiskā persona, kura saņem labklājības nozares iestāžu sniegtos pakalpojumus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 347 329
0
0
1 031 639
93 559
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 347 329
0
0
1 031 639
93 559
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 585 093
0
0
1 213 693
93 559
200 000
220 000
2.1. valsts pamatbudžets
1 585 093
0
0
1 213 693
93 559
200 000
220 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-237 764
0
0
-182 054
0
-200 000
-220 000
3.1. valsts pamatbudžets
-237 764
0
0
-182 054
0
-200 000
-220 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-182 054
-200 000
-220 000
5.1. valsts pamatbudžets
0
-182 054
-200 000
-220 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz palielināt valsts pamatbudžeta programmas 62.00.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu un pasākumu īstenošana” apakšprogrammas 62.07.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) īstenotie projekti labklājības nozarē (2014-2020)” IKTC projekta (Nr. 2.2.1.1/17/I/007) pieejamo kopējo finansējumu par 530 000 euro, līdz ar to pēc rīkojuma projekta spēkā stāšanās dienas IKTC projektam pieejamais kopējais finansējums būs 4 130 000 euro, t.sk. ERAF finansējums – 3 510 500 euro un valsts budžeta finansējums – 619 500 euro.
2018. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 74 532 euro, t.sk. ERAF finansējums 63 352 euro un valsts budžeta finansējums 11 180 euro.
2019. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 165 804 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 140 934 euro un valsts budžeta finansējums 24 870 euro.
2020. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 578 113 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 491 396 euro un valsts budžeta finansējums 86 717 euro.
2021. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 512 765 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 435 850 euro un valsts budžeta finansējums 76 915 euro.
2022. gadā saskaņā ar likumu „Par valsts budžetu 2022. gadam” un saskaņā ar likumu “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” IKTC projektam apstiprināts finansējums 272 554 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 231 671 euro un valsts budžeta finansējums 40 883 euro. Savukārt atbilstoši Finanšu ministrijas 2022. gada 28. janvāra rīkojumam Nr. 58 “Par budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" līdzekļu pārdali 2022.gadā” palielināta apropriācija par 1 312 539 euro, t.sk. ERAF finansējums 1 115 658 euro un valsts budžeta finansējums 196 881 euro. Līdz ar to projektam pieejamais finansējums 2022. gadā veido 1 585 093 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 1 347 329 euro un valsts budžeta finansējums 237 764 euro.
Ņemot vērā šobrīd IKTC projektam apstiprināto kopējo finansējumu, kas noteikts 3 600 000 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 3 060 000 euro un valsts budžeta finansējums 540 000 euro, 2022. gada budžetā nav iestrādāts finansējums 683 693 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 581 139 euro un valsts budžeta finansējums 102 554 euro.
Atbilstoši IKTC projektā plānoto aktivitāšu prognozētajam grafikam, 2022. gada budžetā neiestrādātais finansējums būs nepieciešams 2023. gadā, līdz ar to, pēc rīkojuma projekta spēkā stāšanās, palielinot IKTC projektam pieejamo kopējo finansējumu par 530 000 euro, t.sk. ERAF finansējums 450 500 euro un valsts budžeta finansējums 79 500 euro, IKTC projektam pieejamais kopējais finansējums 2023. gadam plānots indikatīvi 1 213 693 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 1 031 639 euro un valsts budžeta finansējums 182 054 euro.
IKTC projekta īstenošanai 2023. gadam papildu nepieciešamo finansējumu LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā lūgs pārdalīt no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.

IKTC projekta rezultātā izveidoto risinājumu ilgtspējas nodrošināšana
Ņemot vērā, ka IKTC projekta ietvaros tiks veikta informācijas tehnoloģiju sistēmu migrācija uz VESPC datu centru, tad pēc IKTC projekta beigām būs nepieciešams finansējums, lai segtu VESPC datu centra pakalpojumu izmaksas, kā arī izmaksas IKTC projekta ietvaros izveidoto informācijas un komunikācijas tehnoloģiju drošības, uzraudzības un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu pārvaldības risinājumu uzturēšanai.
Pēc IKTC projekta pabeigšanas IKTC projekta rezultātu uzturēšanas indikatīvās izmaksas 2024. gadā paredzētas 293 559 euro, 2025. gadā 313 559 euro, 2026. gadā 335 559 euro, 2027. gadā 359 759 euro, 2028. gadā 386 379 euro, 2029. gadā 415 661 euro, 2030. gadā 447 871 euro, 2031. gadā 483 302 euro un 2032. gadā un turpmākajos gados 522 276 euro apmērā, tai skaitā 93 559 euro apmērā 2024. gadā un turpmāk ik gadu paredzēts segt no LM budžeta apakšprogrammā 97.02.00. "Labklājības nozares centralizēto funkciju izpilde" pieejamiem resursiem, savukārt papildus nepieciešamais finansējums
2024. gadā 200 000 euro, 2025. gadā 220 000 euro, 2026. gadā 242 000 euro, 2027. gadā 266 200 euro, 2028. gadā 292 820 euro, 2029. gadā 322 102 euro, 2030. gadā 354 312 euro, 2031. gadā 389 743 euro un 2032. gadā un turpmākajos gados 428 717 euro apmērā.

1. IKTC projektā ieviesto informācijas sistēmu uzturēšanas izmaksas
IKTC projektā ieviesto informācijas sistēmu uzturēšanai nepieciešams finansējums gan licenču atjaunināšanai, gan uzturēšanas darbu apmaksai: vienotās elektroniskā pasta sistēmas drošības sistēmas SandBox uzturēšanas licenču atjaunošanas izmaksas, privileģēto kontu vadības sistēmas (Privileged Account Management) licenču atjaunošanas izmaksas, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju drošības uzraudzības sistēmas (Security Information and Event Management) uzturēšanas izmaksas, informācijas sistēmu resursu vadības sistēmas izmaksas, centralizētas lietotāju darbstaciju vadības sistēmas uzturēšanas izmaksas, centralizēta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju monitoringa sistēmas uzturēšanas izmaksas, kas kopā veido 93 559 euro gadā par IKT projekta ietvaros ieviesto informācijas sistēmu licenču uzturēšanu un atbalstu.
Izmaksas 2024. gadā un turpmāk ik gadu veido 93 559 euro.

2. Informācijas sistēmu izvietošanas VESPC datu centrā izmaksas
Aprēķināts, ka indikatīvās izmaksas, sākot ar 2024. gadu, varētu būt 200 000 euro gadā, vienlaikus ņemot vērā VESPC datu centrā izvietoto sistēmu datu apjoma palielinājumu vidēji par 10 % gadā, tad plānots, ka turpmākajos gados nepieciešamais finansējums izmaksu segšanai varētu palielināties vidēji par 10 % gadā, kas nozīmē, ka deviņu gadu periodā izmaksas var sasniegt 2 715 894 euro.
Ņemot vērā minēto, kopējās informācijas sistēmu izvietošanas VESPC datu centrā izmaksas veido:
2024. gadā 200 000 euro, t.sk. esošais finansējums 93 559 euro apmērā un papildu nepieciešamais finansējums 106 441 euro apmērā;
2025. gadā 220 000 euro (200 000 euro + 10 % pieaugums (20 000 euro) = 220 000 euro), t.sk. esošais finansējums 93 559 euro apmērā un papildu nepieciešamais finansējums 126 441 euro apmērā;
2026. gadā 242 000 euro (220 000 euro + 10 % pieaugums (22 000 euro) = 242 000 euro), t.sk. esošais finansējums 93 559 euro apmērā un papildu nepieciešamais finansējums 148 441 euro apmērā;
2027. gadā 266 200 euro (242 000 euro + 10 % pieaugums (24 200 euro) = 266 200 euro), t.sk. esošais finansējums 93 559 euro apmērā un papildu nepieciešamais finansējums 172 641 euro apmērā;
2028. gadā 292 820 euro (266 200 euro + 10 % pieaugums (26 620 euro) = 292 820 euro), t.sk. esošais finansējums 93 559 euro apmērā un papildu nepieciešamais finansējums 199 261 euro apmērā;
2029. gadā 322 102 euro (292 820 euro+10% pieaugums (29 282 euro) = 322 102 euro), t.sk. esošais finansējums 93 559 euro apmērā un papildu nepieciešamais finansējums 228 543 euro apmērā;
2030. gadā 354 312 euro (322 102 euro + 10 % pieaugums (32 210 euro) = 354 312 euro), t.sk. esošais finansējums 93 559 euro apmērā un papildu nepieciešamais finansējums 260 753 euro apmērā;
 2031. gadā 389 743 euro (354 312 euro + 10 % pieaugums (35 431 euro) = 389 743 euro), t.sk. esošais finansējums 93 559 euro apmērā un papildu nepieciešamais finansējums 296 184 euro apmērā;
2032. gadā un turpmākajos gados 428 717 euro (389 743 euro + 10 % pieaugums (38 974 euro) = 428 717 euro), t.sk. esošais finansējums 93 559 euro apmērā un papildu nepieciešamais finansējums 335 158 euro apmērā.
Informācijas sistēmu izvietošanas VESPC datu centrā izmaksas veido virtuālo resursu, rezerves kopēšanas un programmatūras nomas maksas, kas 2024. gadā indikatīvi plānotas 200 000 euro apmērā,  t.sk. uzturēšanas izmaksas 93 559 euro apmērā 2024. gadā un turpmāk ik gadu tiks nodrošinātas nozares piešķirtā finansējuma ietvaros no finansējuma, kas paredzēts šobrīd esošā datu centra uzturēšanai (no piešķirtā finansējuma pasākuma “Labklājības nozares kritiskās IT infrastruktūras rezerves datu centra izveidošana”, mazinot risku nozares funkciju izpildei būtisko informācijas sistēmu “SAIS”, “VDEĀVK IIS” un “BURVIS” darbības nepārtrauktībai un uzlabojot sistēmu darbības atjaunošanas procesu” īstenošanai (MK 2020. gada 22. septembra sēdes protokola Nr. 55 38. § 20.5. apakšpunkts)), un no IKTC projekta rezultātu uzturēšanai piešķirtā finansējuma tiks izlietoti 2024. gadā 106 441 euro, ņemot vērā pastāvīgu datu apjoma pieaugumu, vidēji 10 % gadā, šai summai jāparedz ikgadējs pieaugums, kas 2025. gadā veido 126 441 euro, 2026. gadā 148 441 euro, 2027. gadā 172 641 euro, 2028. gadā 199 261 euro, 2029. gadā 228 543 euro, 2030. gadā 260 753 euro, 2031. gadā 296 184 euro un 2032. gadā un turpmākajos gados 335 158 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms
Cita informācija
Pēc galīgā norēķina maksājuma veikšanas, lai nodrošinātu turpmāku informācijas sistēmu uzturēšanu pēc IKTC projekta pabeigšanas, 2024. gadā LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumu papildu nepieciešamā finansējuma piešķiršanai, attiecīgi iesniedzot detalizētus aprēķinus.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tā kā rīkojuma projekts attiecas uz valsts pārvaldes iestāžu (labklājības nozares) iekšējo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju centralizāciju un attīstīšanu, tad sabiedrības iesaiste nav nepieciešama.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Sociālās integrācijas valsts aģentūra
  • Valsts darba inspekcija
  • Valsts sociālās aprūpes centrs "Latgale"
  • Valsts sociālās aprūpes centrs "Rīga"
  • Valsts sociālās aprūpes centrs "Zemgale"
  • Bērnu aizsardzības centrs
  • Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija
  • Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra
  • Nodarbinātības valsts aģentūra
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Valsts sociālās aprūpes centrs "Kurzeme"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Labklājības nozares iestāžu informācijas sistēmu centralizēta izvietošana VESPC datu centrā un uzlaboti informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības procesi nodrošinās vienkāršāku informācijas sistēmu pārvaldību un efektīvāku izmantošanu.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Labklājības nozares iestāžu informācijas sistēmu izvietošana VESPC datu centrā ļaus uzlabot, vienkāršot un padarīt drošākus savienojumus ar citu nozaru iestāžu informācijas sistēmām, īpaši ar tām, kas jau ir un vēl tiks izvietotas VESPC. Vienotas VESPC informācijas tehnoloģiju platformas izmantošana samazina dažādu institūciju informācijas sistēmu tehnoloģiskas nesaderības riskus un vienkāršo to potenciālu integrāciju.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi