Anotācija (ex-ante)

22-TA-2101: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija noteikumos Nr. 340 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.2. reformu un investīciju virziena "Energoefektivitātes uzlabošana" 1.2.1.2.i. investīcijas "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē un pētniecības un attīstības aktivitātes (t. sk. bioekonomikā))" 1.2.1.2.i.1. pasākuma "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē)" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts paredz veikt grozījumus Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija noteikumos Nr. 340 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.2. reformu un investīciju virziena "Energoefektivitātes uzlabošana" 1.2.1.2.i. investīcijas "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē un pētniecības un attīstības aktivitātes (t. sk. bioekonomikā))" 1.2.1.2.i.1. pasākuma "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē)" īstenošanas noteikumi".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis:
1) svītrot nosacījumu, ka tiek sniegts de minimis atbalsts pievienotās vērtības nodokļa finansēšanai;
2) precizēt pamatsummas atmaksas uzsākšanas termiņu nosacījumus;
3) noteikt, ka kapitāla atlaide 30 % apmērā tiek aprēķināta no projekta kopējām izmaksām;
4) noteikt, ka projekti tiek pieņemti trīs atlases kārtās, atbalstot komersantus, kas nodrošinās lielāko SEG emisiju vai primārās enerģijas samazinājumu uz kapitāla atlaides 1000 euro;
5) paredzēt atbalstu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei;
6) veikt tehniskus precizējumus.

 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija noteikumos Nr. 340 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.2. reformu un investīciju virziena "Energoefektivitātes uzlabošana" 1.2.1.2.i. investīcijas "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē un pētniecības un attīstības aktivitātes (t. sk. bioekonomikā))" 1.2.1.2.i.1. pasākuma "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē)" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 340) nepieciešams veikt vairākus grozījumus (turpmāk - Noteikumu projekts):

1. De minimis atbalsta nesniegšana pievienotās vērtības nodokļa finansēšanai 
Šobrīd MK noteikumi Nr. 340 nosaka, ka no Atveseļošanas fonda finansējuma nav attiecināmas pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) segšanas izmaksas. Tomēr, ja komersantam būtu nepieciešams PVN segšanai finansējums, akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība "Altum") var izvērtēt tā piešķiršanu šīs programmas ietvaros, taču to finansēšanā tiktu izmantots sabiedrības "Altum" aizņemtais finansējums, pašu finansējums un Atveseļošanas fonda finansējuma atmaksas (klientu maksājumi no aizdevumiem - % maksājumi un pamatsummas atmaksas) un tādā gadījumā tas tiktu izsniegts kā atsevišķs aizdevums. 

Ņemot vērā, ka šī brīža MK noteikumi Nr. 340 redakcijā atbalsta intensitāte summējas kopā ar aizdevumu PVN finansēšanai, aizdevumu vai paralēlo aizdevumu projekta īstenošanai un kapitāla atlaides subsīdijas ekvivalentu, kas kopā nedrīkst pārsniegt MK noteikumos Nr. 340 noteikto maksimālo intensitāti un de minimis limita apmēru, komersantam tāpat var nebūt iespējams saņemt aizdevumu PVN finansēšanai, jo jau saņemts atbalsts maksimālajā atbalsta intensitātē vai apjomā. Līdz ar to nepieciešams noteikt, ka PVN finansēšana MK noteikumu Nr. 340 ietvaros netiek vispār paredzēta. Tajā skaitā, pēc MK noteikumos Nr. 340 pieejamā Atveseļošanas fonda finansējuma izlietojuma, sabiedrība "Altum", izmantojot atbalsta programmas ietvaros atmaksāto finansējumu (klientu maksājumus no aizdevumiem), nesniedz de minimis atbalstu pievienotās vērtības nodokļa finansēšanai.  

Lai komersants segtu PVN izmaksas, sabiedrība "Altum" var izvērtēt finansējuma piešķiršanu citas sabiedrības "Altum" īstenotas programmas ietvaros, ja to pieļauj attiecīgās programmas nosacījumi, ievērojot MK noteikumu Nr. 340 72. un 73. punktā noteiktos atbalsta kumulācijas nosacījumus un 45.2. apakšpunktā minētos atbalsta stimulējošās ietekmes nosacījumus.

Tāpat arī komersants var vērsties pie citiem finansētājiem (piem., privātais, kredītiestādes finansējums), lai saņemtu PVN finansēšanai nepieciešamo finansējumu. 

2. Pamatsummas atmaksas uzsākšana
MK noteikumu Nr. 340 36. punktā noteikti termiņi, kad komersants uzsāk veikt sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlā aizdevuma pamatsummas atmaksu, kas ir vienāda ar kapitāla atlaidi vai pārsniedz kapitāla atlaides apjomu. Šī brīža MK noteikumu Nr. 340 36.1. apakšpunktā noteikts, ka sabiedrības "Altum" aizdevumam vai paralēlam aizdevumam, kas ir vienāds ar kapitāla atlaidi, vai tā daļai, kas ir kapitāla atlaides apjomā, aizdevuma vai paralēlā aizdevuma pamatsummas atmaksu komersants uzsāk veikt ne vēlāk kā astoņu mēnešu laikā pēc projekta pabeigšanas, ja nav saņemts pārskats par projekta ietvaros sasniegtajiem rādītājiem, vai, ja pārskatā sniegtā informācija liecina par rādītāju nesasniegšanu. Savukārt MK noteikumu Nr. 340 36.2. apakšpunktā noteikts, ka sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlā aizdevuma daļai, kas pārsniedz kapitāla atlaides apjomu, pamatsummas atmaksas uzsākšanas termiņu var atlikt uz laiku līdz 18 mēnešiem.

Piemēram, sabiedrības "Altum" aizdevums ir 1 000 000 euro, t.sk. kapitāla atlaide 300 000 euro un projekta pabeigšana plānota 12 mēnešu laikā. MK noteikumu Nr. 340 redakcija nosaka, ka aizdevuma daļai 300 000 euro apmērā aizdevuma pamatsummas atmaksu komersants uzsāk 20 mēnešu laikā (12 mēneši+8 mēneši), savukārt aizdevuma daļai, kas pārsniedz kapitāla atlaides apmēru, atmaksu uzsāk ne vēlāk kā pēc 18 mēnešiem. Savukārt grozījumi paredz sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlam aizdevuma (arī, kas pārsniedz kapitāla atlaides apjomu) atmaksu 20 mēnešu laikā (12 mēneši + 8 mēneši) vai 28 mēnešu laikā (12 mēneši + 16 mēneši). Grozījumi paredz noteikt vienu termiņu uz visu sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlā aizdevuma daļu – gan to, kas vienāda ar kapitāla atlaidi, gan to, kas pārsniedz kapitāla atlaides apjomu.
MK noteikumu Nr. 340 36.1. apakšpunktā jau ir noteikta sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlā aizdevuma pamatsummas atmaksu veikšana, to nav nepieciešams papildus ierobežot ar 18 mēnešu termiņu (projektu pabeigšanas termiņš var mainīties atkarībā no būvniecības materiālu un iekārtu pieejamības un 18 mēnešu termiņš var nepamatoti apgrūtināt aizņēmēja finansiālo situāciju (projekts vēl nav realizēts, bet jau jāveic pamatsummas atmaksas)).
Papildus ar grozījumiem nepieciešams diferencēt, kad komersants uzsāk pamatsummas atmaksu. Ņemot vērā, ka pēc projekta īstenošanas (atkarībā no īstenotajiem pasākumiem), atbilstoši MK noteikumu Nr. 340 69.2. un 69.3. apakšpunktam vai nu pēc 6 mēnešiem vai 14 mēnešiem jāiesniedz pārskats par projekta ietvaros sasniegtajiem rādītājiem, nepieciešams papildus precizēt aizdevuma vai paralēlā aizdevuma pamatsummas atmaksas termiņus – nosakot nevis vienu termiņu 8 mēneši, bet gan arī 16 mēneši (atkarībā no projektā īstenotajiem pasākumiem). Līdz ar to sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlā aizdevuma pamatsummas atmaksu komersants uzsāk veikt ne vēlāk kā astoņu mēnešu laikā pēc projekta pabeigšanas vai ne vēlāk kā 16 mēnešu laikā pēc projekta pabeigšanas (atkarībā no īstenotajiem pasākumiem), ja nav saņemts MK noteikumu Nr. 340 noteiktais pārskats vai pārskatos sniegtā informācija liecina par rādītāju nesasniegšanu. Komersanta nomaksāto sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlā aizdevuma pamatsummas daļu līdz brīdim, kad saņemts MK noteikumos Nr. 340 noteiktais pārskats, komersantam neatgriež, un par šo summu tiek samazināta projektam pieejamā kapitāla atlaide.

Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu Nr. 340 ietvaros vēl nav uzsākta aizdevuma pieteikumu pieņemšana, līdz ar to nevienam komersantam nav izsniegts atbalsts.

3. Neatbalstāmās nozares
Ņemot vērā, ka MK noteikumi Nr. 340 jau izslēdz visu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības nozari (NACE 2. red. G sadaļa "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu un motociklu remonts"), nav nepieciešams dublēt izslēgtās nozares. Līdz ar to no MK noteikumiem Nr. 340 nepieciešams svītrot atsevišķi izdalītās, izslēgtās nozares - alkohola, tabakas, ieroču un munīcijas tirdzniecība, kas jau tiek izslēgtas ar vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības nozares iekļaušanu izslēgtajās nozarēs.

4. Kapitāla atlaides aprēķināšana
Šī brīža MK noteikumu Nr. 340 redakcija nosaka, ka kapitāla atlaide nepārsniedz 30 % apmēru no sabiedrības "Altum" aizdevuma vai sabiedrības "Altum" paralēlā aizdevuma. Ņemot vērā, ka komersantam projekta īstenošanai (energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai un atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanai) var būt arī paša finansējums, nav nepieciešams komersantu mudināt aizņemties finansējumu no cita finansētāja par visām projekta kopējām izmaksām. Līdz ar to grozījumi paredz, ka kapitāla atlaide, kuru piešķir aizdevuma vai sabiedrības "Altum" paralēlā aizdevuma pamatsummas pilnīgam vai daļējam samazinājumam, ir līdz 30 % no projekta kopējām izmaksām, neietverot pievienotās vērtības nodokļa segšanas izmaksas, bet ne vairāk kā 1 500 000 euro, nepārsniedzot šajos noteikumos noteikto pieļaujamo atbalsta intensitāti vai komersantam pieejamo de minimis limita apmēru.

5. Atbalsta programmai pieejamā finansējuma sadalījums
Noteikumu projekts paredz finansējumu:
1) 25 750 840 euro apmērā energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai;
2) 45 000 000 euro atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanai;
3) 5 000 000 euro bezemisiju transportlīdzekļu iegādei;
4) 4 835 160 euro sabiedrības "Altum" administrēšanas un uzraudzības funkciju nodrošināšanai (nepārsniedzot 6 % no atbalsta programmai pieejamā finansējuma apmēra).
Šī brīža MK noteikumu Nr. 340 redakcijā aizdevumu pieteikumu pieņemšana tika plānota līdz atbalsta programmai pieejams finansējums, tādā veidā paredzot vienmērīgu aizdevuma pieteikumu iesniegšanas tempu un atbalstot projektus, kas nodrošina MK noteikumu Nr. 340 noteikto nosacījumu minimālo nosacījumu izpildi (piemēram, primārās enerģijas ietaupījums vismaz 30 % apmērā). Piemērojot šādu pieeju sabiedrības "Altum" administrēšanas un uzraudzības funkciju nodrošināšanai netika paredzēts papildus finansējums.

Tomēr, ņemot vērā, ka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā ir noteikts, ka 1.2.1.2.i. investīciju "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē un pētniecības un attīstības aktivitātes (t. sk. bioekonomikā))" īsteno konkursa kārtībā, t.i. piešķir atbalstu komersantiem, kas nodrošina vislielāko primārās enerģijas vai siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījumu uz 1000 euro, nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr. 340. Piemērojot šādu pieeju sabiedrībai "Altum" nepieciešams veikt projektu atlases un, lai nekavētu iesniegto projektu uzsākšanu, sabiedrībai "Altum" maksimāli īsākā periodā būtu jāizvērtē komersantu atbilstība vērtēšanas kritērijiem un atlases kārtai pieejamam finansējuma apmēram. Ieviešot šādu pieeju Noteikumu projektā sabiedrības "Altum" administrēšanas un uzraudzības funkciju nodrošināšanai būtu nepieciešams novirzīt finansējumu, nepārsniedzot 6 % no atbalsta programmai pieejamā finansējuma apmēra.


Priekšlikums novirzīt finansējumu sabiedrības "Altum" administrēšanas un uzraudzības funkciju nodrošināšanai tika ietverts Ekonomikas ministrijas sagatavotajā diskusijas materiālā un š.g. 29. jūlijā nosūtīts Finanšu ministrijai, un š.g. 1. augustā tas tika pārsūtīts Eiropas Komisijai. Ņemot vērā š.g. 10. augustā notikušo sarunu ar Eiropas Komisiju par Ekonomikas ministrijas iesniegtajiem skaidrojumiem, ar Eiropas Komisiju tika panākts saskaņojums par visiem diskusiju materiālā ietvertiem skaidrojumiem un nepieciešamajiem grozījumiem MK noteikumos Nr. 340 (tajā skaitā finansējuma novirzīšanai sabiedrībai "Altum").
Papildus norādām, ka, novirzot daļu finansējuma sabiedrības "Altum" administrēšanas un uzraudzības funkciju nodrošināšanai, joprojām tiks nodrošināta atbalsta programmai noteikto uzraudzības rādītāju un mērķu sasniegšana noteiktajā apmērā.


6. MK noteikumu Nr. 340 papildināšana ar projektu atlasēm
Šī brīža MK noteikumu Nr. 340 redakcijā tika noteikts, ka aizdevumu pieteikumu pieņemšana tiek plānota līdz pieejams MK noteikumos Nr. 340 noteiktais Atveseļošanas fonda finansējums, primāri sniedzot atbalstu komersantiem, kas nodrošinās lielāku primārās enerģijas samazinājumu. T.i, sākotnēji pieņemot pieteikumus, kas plānotu sasniegt vismaz 40 % primārās enerģijas ietaupījumu, pēc tam - 35 %, savukārt noslēgumā - kas nodrošinātu primārās enerģijas ietaupījumu 30 % apmērā (ja vēl ir pieejams finansējums).
Tomēr, ņemot vērā, ka atbalsta programmai ir ierobežots finansējuma apmērs, nepieciešams noteikt, ka primāri atbalsts jāsniedz komersantiem, kas projekta ietvaros nodrošinās lielāko SEG emisiju vai primārās enerģijas samazinājumu uz kapitāla atlaides 1000 euro.
Noteikumu projekts paredz, ka sabiedrība "Altum" organizētu trīs atlases kārtas atbilstoši noteiktajam finansējuma sadalījumam, t.i. 1.atlasē tiktu pieņemti pieteikumi dalībai atbalsta programmā 8,58 milj. euro apmērā energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai, 15 milj. euro apmērā atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanas pasākumu īstenošanai, savukārt 1,66 milj. euro apmērā bezemisiju transportlīdzekļu iegādei - kopumā 1.atlases ietvaros tiktu pieņemti pieteikumi dalībai atbalsta programmā 25,25 milj. euro apmērā. Ja pieteikumi dalībai atbalsta programmā tiek iesniegti mazākā apmērā nekā atlases ietvaros noteiktajiem pasākumiem pieejams finansējums (piem., energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem), finansējuma atlikums tiek pārcelts uz nākamo atlases kārtu.

Atbalsta programmai pieejamā finansējuma sadalījums pa atlases kārtām
 
Energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi
Atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanas pasākumi Bezemisiju transportlīdzekļu iegāde
 
1. atlase 8 583 614 euro* 15 000 000* euro 1 666 667* euro
2. atlase 8 583 613 euro* 15 000 000* euro 1 666 667* euro
3. atlase 8 583 613 euro 15 000 000* euro 1 666 666 euro
Kopā 25 750 840 euro 45 000 000 euro 5 000 000 euro
*finansējuma atlikums tiek pārcelts uz nākamo atlases kārtu

Sabiedrība "Altum" sagatavos un publicēs paziņojumu par izsludināto atlases kārtu tīmekļa vietnē www.altum.lv. Katra atlases kārta tiek organizēta divu mēnešu ietvaros. Komersants šajā atlases kārtas termiņā sabiedrībā "Altum" iesniedz:
1) pieteikumu dalībai atbalsta programmā;
2) projekta energoresursu ietaupījuma aprēķinu un tā aprēķina pamatojošos dokumentus;
3) līdz šim sagatavoto projekta tehnisko dokumentāciju.

Sabiedrība "Altum" viena mēneša laikā (pēc divu mēnešu atlases noslēgšanās dienas) izvērtē komersanta iesniegtā pieteikuma atbilstību Noteikumu projekta 2.pielikumā noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem, sniedzot lēmumu par iegūto vērtējumu un to, vai ar esošo punktu skaitu komersantam vēl ir pieejams finansējums atlases kārtas ietvaros.

Pieteikumus dalībai atbalsta programmā sabiedrība "Altum" vērtē to iesniegšanas secībā. 

Komersanta atbilstība atbalsta programmas nosacījumiem sākotnēji tiek vērtēta atbilstošie vienotajiem kritērijiem, t.i. sabiedrība "Altum" sākotnēji vērtē, vai:
1) komersants nedarbojas ar neatbalstāmajām darbībām un nedarbojas neatbalstāmajās nozarēs, kas norādītas šo noteikumu 26. punktā, vai, ja tas darbojas gan neatbalstāmās, gan atbalstāmās nozarēs, tad tas ir apliecinājis, ka tiks skaidri nodalītas atbalstāmās darbības un finanšu plūsmas, nodrošinot, ka darbības izslēgtajās nozarēs un darbībās negūs labumu no piešķirtā atbalsta;
2) komersants plāno veikt pasākumus, kas noteikti šajos noteikumos;
3) komersantam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts un netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process un komersants neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru saskaņā ar šo noteikumu 30.3. apakšpunktu;
4) pieteikums dalībai atbalsta programmā iesniegts noteikto atlašu kārtu noteiktajos termiņos.

Ja komersants atbilst iepriekš minētajiem nosacījumiem, sabiedrība "Altum" vērtē iesniegtā projekta gatavību, piešķirot lielāku punktu skaitu augstākas gatavības projektiem. Piemēram, tiek uzskatīts, ka projektam ir augsta gatavība uzsākšanai, ja projekta īstenošanai nav nepieciešams papildus sagatavot dokumentus, piemēram:
1) komersants ir saņēmis būvvaldes būvatļauju bez nosacījumiem, kas apstiprina, ka ir izpildīti projektēšanas un būvdarbu uzsākšanas nosacījumi un projekta ietvaros plānotos būvdarbus ir atļauts uzsākt, vai projekta iesniedzējs ir saņēmis apliecinājuma karti vai paskaidrojuma rakstu ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas vai iekārtu uzstādīšanas nosacījumu izpildi (piemērojams tikai tiem projektiem, kuru ietvaros ir plānota būvniecība, vai kuru ietvaros iekārtu uzstādīšanai/modernizācijai ir nepieciešams būvvaldes saskaņojums). Būvdarbu izpildes līgumā ir jābūt iekļautam punktam, ka tas stājas spēkā ne ātrāk kā pēc projekta pieteikuma dalībai atbalsta programmā iesniegšanas sabiedrībā "Altum";
2) ja projekta ietvaros nav plānota būvniecība un iekārtu uzstādīšanai nav nepieciešams būvvaldes saskaņojums, ir pievienots detalizēts iekārtas nomaiņas procesa raksturojums, kas pamato, ka, veicot iekārtu nomaiņu, nav nepieciešams veikt būvdarbus vai netiek skarti inženiertīkli;
3) elektroenerģijas ražošanas iekārtas gadījumā saņemtas visas nepieciešamās atļaujas jaunu elektroenerģijas ražošanas iekārtu ieviešanai vai jaudu palielināšanai;
4) komersants ir sniedzis detalizētu informācija par potenciālo pakalpojumu sniedzēju (kontakti, rekvizīti, vispārēja informācija par komersantu), paskaidrojot izvēles kritērijus un pamatojot, piem., ar saraksti,  sākotnējiem piedāvājumiem u.tml.

Projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai, ja:
1) ir saņemta būvvaldes būvatļauja ar nosacījumiem projektēšanai un/vai būvdarbiem vai apliecinājuma karte, vai paskaidrojuma raksts ar būvvaldes atzīmi par būvniecības ieceres akceptu (piemērojams tikai tiem projektiem, kuru ietvaros ir plānota būvniecība, vai kuru ietvaros iekārtu uzstādīšanai/modernizācijai ir nepieciešams būvvaldes saskaņojums). Vai arī ir sagatavots komersanta parakstīts un sabiedrībā "Altum" iesniegts būvniecības ieceres iesniegums (ja plānota būvniecība, vai, ja iekārtu uzstādīšanai/modernizācijai ir nepieciešams būvvaldes saskaņojums);
2) ja projekta ietvaros nav plānota būvniecība un iekārtu uzstādīšanai nav nepieciešams būvvaldes saskaņojums, komersants pieteikumam dalībai atbalsta programmā ir pievienojis nepilnīgu iekārtas nomaiņas procesa raksturojumu.

Projektam nav atbilstoša gatavība uzsākšanai, attiecīgi, punktus nepiešķir un sabiedrība "Altum" sniedz negatīvu lēmumu, ja komersants nav apliecinājis vidēju, vidēji augstu vai augstu gatavību projekta īstenošanai - nav iesniedzis nepieciešamos dokumentus, kā arī nav sniedzis vai sniedzis daļēju informāciju.

Komersanta projekta gatavības stadiju raksturojošie dokumenti kā metodisks norādījums detalizēti tiks izstrādāts un ievietots tīmekļa vietnē www.altum.lv. 


Pēc vienoto kritēriju izvērtēšanas, sabiedrība "Altum" uzsāk vērtēt komersantu atbilstoši specifiskajiem kritērijiem.
Pieteikumi dalībai atbalsta programmā, kas atbilst Noteikumu projekta 2.pielikumā noteiktajiem kritērijiem, tiek sarindoti atbilstoši saņemtajiem punktiem prioritārā secībā. Ja vismaz diviem pieteikumiem dalībai atbalsta programmā ir piešķirts vienāds punktu skaits, priekšroka tiek dota tiem pieteikumiem dalībai atbalsta programmā, kuri ir ieguvuši augstāku punktu skaitu Noteikumu projekta 2.pielikumā noteiktajos specifiskajos kritērijos. 

Ja komersants saņem pozitīvu sabiedrības "Altum" lēmumu, tas vai cits finansētājs komersanta vārdā, ja atbalsts tiek sniegts elektroauto iegādei, ne vēlāk kā 4 mēnešu laikā no lēmuma saņemšanas dienas, sabiedrībā "Altum" piesakās atbalstam, iesniedzot:
1) aizdevuma vai garantijas pieteikumu, kurā ietverts arī aizpildīts principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" kontrolsaraksts, kas apliecina šo noteikumu noteiktā "nenodarīt būtisku kaitējumu" principa ievērošanu (norādot, kas atbalsta programmas ietvaros uz īstenojamo projektu ir un nav attiecināms);
2) apliecinājumu par projektā paredzēto darbību atbilstību nacionālajiem un Eiropas Savienības tiesību aktiem vides jomā;
3) atbalstam, kas sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. vai 41. pantu, – komersanta parakstītu apliecinājumu, ka uz uzņēmumu nav attiecināma Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunktā minētā situācija – tas neatbilst Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu kolektīvu maksātnespējas procedūru;
4) atbalstam, kas sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, – komersanta parakstītu apliecinājumu, ka tas neatbilst Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu kolektīvu maksātnespējas procedūru;
5) komersanta parakstītu apliecinājumu par projektā paredzēto darbību atbilstību Eiropas Savienības Emisijas kvotu tirdzniecības sistēmai, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas, kas ir zemākas par attiecīgajiem bezmaksas kvotu piešķiršanas kritērijiem (ja attiecināms);
6) informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu, plānoto un piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti;
7) dokumentus, kas apliecina komersanta īstenojamā projekta augstu gatavību;
8) citu sabiedrības "Altum" pieprasīto informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu komersanta un projekta atbilstību šajos noteikumos paredzētajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem.

Līdz aizdevuma pieteikuma iesniegšanai, komersantam, ja nepieciešams finansējums energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai vai atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanai, kas pārsniedz kapitāla atlaides apmēru, jāpiesakās finansējuma saņemšanai pie cita finansētāja. Ja no cita finansētāja tiek saņemts atteikums aizdevuma saņemšanai vai 20 darbdienu laikā no komersanta iesniegtā pieteikuma un citu nepieciešamo dokumentu iesniegšanas cita finansētāja finansējuma saņemšanai netiek saņemta atbilde par finansējuma piešķiršanu, uzskatāms, ka komersants var pieteikties atsevišķam aizdevumam sabiedrībā "Altum".
Ņemot vērā, ka paralēlā aizdevuma minimālā summa komersantam ir 50 000 euro, savukārt kapitāla atlaide, kuru piešķir aizdevuma vai sabiedrības "Altum" paralēlā aizdevuma pamatsummas pilnīgam vai daļējam samazinājumam, ir līdz 30 % no projekta kopējām izmaksām, projektiem energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai vai atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanai par kopējām izmaksām līdz 166 666 euro nav nepieciešams saņemt cita finansētāja atteikumu, jo šos projektus cits finansētājs nemaz nevarēs finansēt (paralēlā aizdevuma minimālā summa ir 50 000 euro).

Pamatota iemesla gadījumā, piemēram, noteiktā termiņā nav saņemtas nepieciešamās atļaujas, dokumentu izstrāde kavējas to izstrādātāju noslodzes dēļ, noteikto 4 mēnešu termiņu dokumentu iesniegšanai komersants var lūgt sabiedrībai "Altum" pagarināt vēl par 4 mēnešiem.

Iesniedzot aizdevuma vai garantijas pieteikumu, nav pieļaujama sākotnēji plānoto rādītāju samazināšana, pretējā gadījumā aizdevuma vai garantijas pieteikums tiek noraidīts. Ja, iesniedzot aizdevuma vai garantijas pieteikumu joprojām tiek norādītas tādas pašas vai augtākas rādītāju vērtības, kā tika norādītas sākotnēji, iesniedzot pieteikumu dalībai programmā, sabiedrība "Altum" turpina iesniegtā projekta vērtēšanu.


7. Atbalsts bezemisiju transportlīdzekļu iegādei
Šī brīža MK noteikumu Nr. 340 redakcijā netika paredzēts atbalstu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei. Tomēr, ņemot vērā nacionālos klimata mērķus, nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr. 340, kas paredzētu atbalstu šādu transportlīdzekļu iegādei.

Skaidrojam, ka 2019. gadā no AER iegūtās enerģijas īpatsvars transportā - aptuveni 4 %, ko galvenokārt nodrošina biodegvielas obligātā piejaukuma prasība benzīnam un dīzeļdegvielai. Siltumnīcefekta gāzu (turpmāk – SEG) emisiju bilancē transports veido 28,5 % īpatsvaru no kopējā Latvijas SEG emisiju apjoma, līdz ar to nepieciešams veikt ieguldījumus transportlīdzekļu iegādei, kuru SEG emisijas ir 0 g CO2/km. Bezemisiju transportlīdzekļu iegāde veicinās Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2019/1161 (2019. gada 20. jūnijs), ar ko groza Direktīvu 2009/33/EK par “tīro” un energoefektīvo autotransporta līdzekļu izmantošanas veicināšanu īstenošanu Latvijā. Sniedzot atbalstu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei, tiktu veicināta nacionālo mērķu (līdz 2030. gadam) sasniegšana:
1) naftas produktu patēriņa daļa transportā samazinās aptuveni par 5 %,
2) enerģijas īpatsvars enerģijas bruto galapatēriņā transportā, kas ražota no AER - 7%,
3) SEG emisijas transporta sektorā samazinās par 1140 kt CO2 ekv..

Ņemot vērā šī brīža starptautisko situāciju pasaulē, nepieciešams sniegt atbalstu eksporta veicināšanai, primāri sniedzot atbalstu eksportējošiem apstrādes rūpniecības komersantiem, kas veicinātu arī tautsaimniecības izaugsmi.

Ministru kabineta 2021. gada 16. februāra rīkojumā Nr. 93 "Par Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" (turpmāk – NIP) ir noteikts, ka, lai gan Covid-19 radītie ierobežojumi negatīvi ietekmē ekonomiku šodien, tomēr tādi tautsaimniecības attīstības izaicinājumi kā nepieciešamība palielināt Latvijas eksportu un produktivitāti nemainās.

Eksporta attīstība pēdējos gados ir nedaudz straujāka nekā kopējā ekonomiskā izaugsme un tas ir viens no galvenajiem tautsaimniecības attīstības dzinuļiem. 2015. -2019. gadam preču eksports ik gadu vidēji palielinājās par 3,1 %, tomēr, neskatoties uz to, ka Latvijas preču un pakalpojumu eksporta apjoms pēdējos gados ir audzis, salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, Latvijas eksporta daļa 2015. - 2019. gadā veidoja vien nepilnus 61% no iekšzemes kopprodukta.

NIP mērķis ir eksporta apjomu palielināt līdz 22 miljardiem euro 2023.gadā un līdz 27 miljardiem euro  2027.gadā ikgadējā eksportā. Eksportējošo uzņēmumu skaits dalībai globālajās vērtības ķēdēs ir strauji jāpalielina - gan uzņēmumu līdzdalības apjoma palielināšana, gan uzņēmumu spēju palielināšana pāriet uz ienesīgākām globālo vērtības ķēžu aktivitātēm, vienlaikus saglabājot ilgtspēju jau esošajās vērtību ķēdēs. Ir būtiski jāpalielina esošo eksportējošo uzņēmumu eksporta apjoms un īpatsvars to ekonomiskajās aktivitātēs. Jānodrošina atbalsts eksportējošo uzņēmumu aktivitātēm globālo vērtības ķēžu izmaiņu veikšanai procesā uz augstākas pievienotās vērtības aktivitātēm. Rezultātā tiek nodrošināta ienesīgāka pozīcija un ilgtspēja globālajā vērtības ķēdē, t.sk. nodrošinot intelektuālā īpašuma aizsardzību.

Ņemot vērā iepriekš minēto, atbalsts bezemisiju transportlīdzekļu iegādei tiek paredzēts sīkiem(mikro), maziem, vidējiem un lieliem komersantiem, kuriem pamatdarbības nozare ir apstrādes rūpniecība (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijas C sadaļa), un kuri papildus atbilst vienam no kritērijiem:
1) komersants vai komersanta saistīto personu grupa pēdējā noslēgtā finanšu gada laikā eksportē vismaz 51 % no saražotā, vai;
2) komersanta eksporta apjoms pēdējā noslēgtā finanšu gada laikā ir vismaz 1 000 000 euro.

Atbalstam bezemisiju transportlīdzekļu iegādei pieejams Atveseļošanas fonda finansējums 5 000 000 euro apmērā.

Atbalstu piešķir jaunu transportlīdzekļu (M1 kategorijas atbilstoši automobiļu klasifikatoram) iegādei, kas pēc savas konstrukcijas par vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas un, kuru siltumnīcefekta gāzu emisijas ir 0 g CO2/km. Ar jaunu bezemisijas transportlīdzekli saprot automobili, kas iepriekš nav ticis reģistrēts Latvijas Republikā un, kura odometra rādījums reģistrācijas brīdī nepārsniedz 500 km.

Atbilstoši anotācijā norādītai atlases kārtu norisei, komersants sākotnēji sabiedrībā "Altum"  iesniedz pieteikumu dalībai atbalsta programmā un līdz šim sagatavoto projekta tehnisko dokumentāciju.

Ja komersants saņem pozitīvu sabiedrības "Altum" lēmumu, cits finansētājs (līzinga pakalpojuma sniedzējs, ar kuru komersantam noslēgts līgums) komersanta vārdā ne vēlāk kā 4 mēnešu laikā no lēmuma saņemšanas dienas, sabiedrībā "Altum" piesakās atbalstam, iesniedzot:
1) garantijas pieteikumu, kurā ietverts arī aizpildīts principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" kontrolsaraksts, kas apliecina šo noteikumu noteiktā "nenodarīt būtisku kaitējumu" principa ievērošanu (norādot, kas atbalsta programmas ietvaros uz īstenojamo projektu ir un nav attiecināms);
2) apliecinājumu par projektā paredzēto darbību atbilstību nacionālajiem un Eiropas Savienības tiesību aktiem vides jomā;
3) komersanta parakstītu apliecinājumu, ka tas neatbilst Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu kolektīvu maksātnespējas procedūru;
5) komersanta parakstītu apliecinājumu par projektā paredzēto darbību atbilstību Eiropas Savienības Emisijas kvotu tirdzniecības sistēmai, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas, kas ir zemākas par attiecīgajiem bezmaksas kvotu piešķiršanas kritērijiem (ja attiecināms);
6) informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu, plānoto un piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti;
7) dokumentus, kas apliecina komersanta īstenojamā projekta augstu gatavību.

Iegādājoties iepriekš minēto bezemisijas transportlīdzekli, komersants no sabiedrības "Altum" saņem garantiju cita finansētāja - līzinga pakalpojuma sniedzēja - līzinga maksājuma saņemšanai.

Atbalstu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei sniedz kā de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, ja komersantam ir pieejams de minimis limits vismaz atbalsta subsīdijas ekvivalenta apmērā.

Maksimāli pieļaujamā kapitāla atlaide viena M1 kategorijas elektroauto (papildus transportlīdzekļa vadītāja sēdvietai ir ne vairāk kā astoņas sēdvietas, nav vietas stāvošu pasažieru pārvadāšanai ) iegādei ir 5 000 euro, nepārsniedzot 30 % no projekta attiecināmajām izmaksām. Kapitāla atlaide, kuru piešķir vienam komersantam projekta ietvaros visu bezemisijas transportlīdzekļu iegādei cita finansētāja līzinga pamatsummas pilnīgam vai daļējam samazinājumam, ir līdz 30 % no projekta attiecināmajām izmaksām, bet ne vairāk kā 180 000 euro, nepārsniedzot komersantam pieejamo de minimis limita apmēru.
 
Garantijas termiņš nepārsniedz 18 mēnešus. Sabiedrība "Altum" var pagarināt garantijas termiņu, nepārsniedzot noteiktos 18 mēnešus, ja cits finansētājs komersanta vārdā iesniedz sabiedrībā "Altum" pieteikumu. Ja tiek pagarināts iepriekš izsniegtas sabiedrības "Altum" garantijas termiņš, sabiedrība "Altum" no jauna izvērtē un pārbauda de minimis atbalsta nosacījumus.

Garantijas gada prēmijas likme ir 0,65 % gadā no garantijas saistību atlikuma, un garantija sedz līdz 5 000 euro M1 kategorijas elektroauto iegādes gadījumā, nepārsniedzot 30 % no cita finansētāja līzinga saistību apmēra projekta attiecināmajām izmaksām. Pēc kapitāla atlaides izmaksāšanas tiek samazināts garantijas apjoms kapitāla atlaides apmērā.

Lai pretendētu uz kapitāla atlaidi, komersants vismaz vienu gadu no brīža, kad reģistrēts kā transportlīdzekļa turētājs Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, nodrošina vidējo ikgadējo nobraukumu atbilstoši komersanta šo noteikumu 2. pielikuma specifiskā kritērija bezemisiju transportlīdzekļu iegādei aprēķinā norādītajam, kas ir ne mazāk kā 20 000 km gadā. Savukārt 60 dienu laikā no šī perioda beigām sabiedrībā "Altum" jāiesniedz pārskats par vidējo ikgadējo nobraukumu gadā. Ja ir izpildīts šis nosacījums, sabiedrība "Altum" kapitāla atlaidi projekta īstenošanai ieskaita cita finansētāja atvērtajā kontā kā līzinga atlikuma summas daļēju atmaksu saskaņā ar sadarbības līgumu, kas noslēgts starp sabiedrību "Altum" un citu finansētāju. Sabiedrībai "Altum" ir tiesības pārbaudīt līzinga izlietojuma atbilstību šajos noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām.

Garantijas subsīdijas ekvivalentu sīkajam (mikro), mazajam un vidējam komersantam aprēķina kā starpību starp atbilstošās kredīta kvalitātes klases gada drošās zonas prēmijas likmi saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikumu un piemēroto gada prēmijas likmi naudas izteiksmē. Ja garantijas ilgums pārsniedz gadu, starpība starp likmēm tiek diskontēta, izmantojot atsauces likmi, kas aprēķināma saskaņā ar Eiropas Komisijas Latvijai apstiprināto atsauces likmi. Kapitāla atlaides subsīdijas ekvivalents ir vienāds ar komersantam piešķirtās kapitāla atlaides apmēru. Garantijas un kapitāla atlaides subsīdiju ekvivalenti kopā nepārsniedz 200 000 euro.

Savukārt garantijas subsīdijas ekvivalentu lielajam komersantam aprēķina, piemērojot Komisijas regulas Nr.  1407/2013 4. panta 6. punkta "b" apakšpunkta nosacījumus, un nosaka kapitāla atlaides apmēru, kuras subsīdijas ekvivalents ir vienāds ar komersantam piešķirtās kapitāla atlaides apmēru, subsīdiju ekvivalentiem kopā nepārsniedzot 200 000 euro.


8. Tehniski precizējumi
Grozījumi paredz MK noteikumu Nr. 340 69.2. apakšpunkta redakcionālu precizēšanu, lai viennozīmīgi skaidrs, ka pārskatu par projekta ietvaros sasniegtajiem rādītājiem iesniedz sešu mēnešu laikā pēc projekta pabeigšanas - gan pēc energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanas, gan pēc atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju uzstādīšanas (ja komersantam ir pieejama informācija par pēdējo 12 mēnešu enerģijas patēriņu) īstenojot minētos pasākumus gan kopā, gan arī atsevišķi. Redakcionāli arī precizēts, lai viennozīmīgi skaidrs, ka informācija par 12 mēnešu enerģijas patēriņu ir attiecināma tikai uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju uzstādīšanu nevis arī energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanu.

Papildus veikti arī citi precizējumi atbilstoši Eiropas Komisijai sniegtajiem skaidrojumiem un 10.08.2022. notikušajai sarunai, kuras laikā panākta vienošanās par nepieciešamajiem grozījumiem.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Atbalsta programmas ietvaros atbalstu var saņemt komersanti. Veiktie grozījumi skaidri nosaka atbalsta apmēru, darbības, kurām tiek piešķirts de minimis atbalsts, kā arī sabiedrības "Altum" rīcību iesniegto projektu vērtēšanā triju atlases kārtu ietvaros.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Grozījumiem nav ietekmes uz kopējiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. panta.
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Ekonomikas ministrija 20 darba dienu laikā no noteikumu spēkā stāšanās iesniegs kopsavilkuma informāciju Eiropas Komisijā, izmantojot SANI2 sistēmu.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. panta.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
38. pants
Noteikumu projekta 28., 46. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
41. pants
Noteikumu projekta 28., 54. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 24. punkts
Noteikumu projekta 24.1., 24.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pielikums
Noteikumu projekta 24.1., 24.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. pants
Noteikumu projekta 35.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
38. panta 3. punkta "a" un "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 50. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
41. panta 6. punkta "a" un "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 66. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 18. punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 68.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 2.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants
Noteikumu projekta 30.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
4. pants
Noteikumu projekta 35.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
4. panta 6. punkta "c" apakšpunkts
71.1 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts
71.2 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Ņemot vērā strauji pieaugošās energoresursu cenas, nepieciešams steidzami veikt grozījumus, lai komersantiem jau no pieteikumu pieņemšanas brīža ir vienādi un skaidri atbalsta programmas nosacījumi un būtu iespējams pēc iespējas ātrāk īstenot pasākumus, kas samazinās atkarību un negatīvo ietekmi no augstām energoresursu cenām vai straujām to izmaksu svārstībām.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • "Attīstības finanšu institūcija Altum" AS

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi