Anotācija

25-TA-819: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa noteikumos Nr. 212 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.2. pasākuma "Atbalsta pasākumi diskriminācijas riskam pakļautajām personām vienlīdzīgu iespēju un tiesību realizēšanai dažādās dzīves jomās" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa noteikumos Nr. 212 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.2. pasākuma "Atbalsta pasākumi diskriminācijas riskam pakļautajām personām vienlīdzīgu iespēju un tiesību realizēšanai dažādās dzīves jomās" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – TA projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un ir izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
TA projekts paredz precizēt 4.3.4.2. pasākuma "Atbalsta pasākumi diskriminācijas riskam pakļautajām personām vienlīdzīgu iespēju un tiesību realizēšanai dažādās dzīves jomās" (turpmāk – 4.3.4.2. pasākums) īstenošanas nosacījumus (turpmāk – MK noteikumi Nr. 212)
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
  1. MK noteikumu Nr. 212 4.2. apakšpunktā noteikti Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – programma) iznākuma un rezultāta rādītāji, kas jāsasniedz 4.3.4.2. pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim. Savukārt MK noteikumu Nr. 212 7. punktā noteikts 4.3.4.2. pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums – 5 582 000 euro (t.sk., ESF+ finansējums – 4 744 700 euro un valsts budžeta finansējums – 837 300 euro), kas paredzēts MK noteikumu Nr. 212 4.2. apakšpunktā noteikto rādītāju sasniegšanai.

  2. MK noteikumu Nr. 212 9. punkts nosaka, ka katra projektu iesniegumu atlases kārta tiek izsludināta par ne vairāk kā 1 860 668 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 1 581 568 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 279 100 euro. Ja attiecīgajā projektu iesniegumu atlasē neapstiprina projektu iesniegumus par visu projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu, finansējuma atlikums tiek pārplānots nākamajām projektu iesniegumu atlases kārtām.

  3. MK noteikumu Nr. 212 19. punktā noteikti projekta personāla izmaksu nosacījumi, t.sk. minimālais daļlaika noslodzes apmērs, kā arī prasība, ka personāla atlīdzības izmaksām jābūt atbilstošām finansējuma saņēmēja iestādes atlīdzības sistēmā noteiktajai samaksai.

  4. Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 212 25.4. apakšpunktu, finansējuma saņēmējs piesaista atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešamo personālu vai īsteno iepirkumus, nodrošinot, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, un vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls un iepirkuma līgumu izpildītāji ir informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem, krāpšanas pazīmēm un pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām, kā arī ir informēti par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam.

  5. Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 212 25.6. apakšpunktu, īstenojot projektu, finansējuma saņēmējam ir jānovērš dubultā finansējuma risku un jānodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas un tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
  1. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumi Nr. 3 (šobrīd saskaņošanā vienotajā Tiesību aktu portālā) satur Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) pārvedumu 15,3[1] milj. euro uz ESF+ programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam iztrūkstošā finanšu seguma nodrošināšanai. Kā viens no avotiem ir 4.3.4.2. pasākums, kura kopējais finansējuma apmērs tiks samazināts par 2 004 039 euro (ESF+ daļa – 1 703 433 euro). Attiecīgi ir nepieciešams precizēt kopējo pieejamo attiecināmo finansējumu arī MK noteikumos Nr. 212. Ņemot vērā iepriekš minēto, ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 212 4.2. apakšpunktā noteiktos iznākuma un rezultāta rādītājus, tā kā pēc finansējuma pārdales ar pieejamo finansējumu tos nebūs iespējams sasniegt. Atbalsta apmērs vienai biedrībai, nodibinājumam (45 000 euro) netiek mainīts. Ņemot vērā finansējuma pārdali, finansējuma apmērs samazināts nākamajām kārtām, proti, 4.3.4.2. pasākuma 1. kārtā apstiprināts 31 projekts par kopējo finansējumu 1 270 190 euro (t.sk. ESF+ – 1 079 661 euro un VB finansējums – 190 529 euro), savukārt nākamajām kārtām (vēl tiks sludinātas viena vai vairākas kārtas, kamēr būs pieejams 4.3.4.2. pasākuma finansējums) plānotais finansējums pēc pārdales ir 2 307 772 euro (t.sk. ESF+ – 1 961 606 euro un VB finansējums – 346 166 euro). Jāatzīmē, ka pirmajā kārtā projekti tika apstiprināti par 590 478 euro mazāku summu, kā tika izsludināta pirmā 4.3.4.2. pasākuma projektu iesniegumu atlases kārta (1 860 668 euro). Savukārt rādītāja samazinājums neietekmēs 4.3.4.2. pasākuma mērķa sasniegšanu, ņemot vērā, ka visos uzsaukumos plānots vienāds saturiskais atbalsts. Tādējādi 4.3.4.2. pasākums joprojām tiks īstenots atbilstoši mērķim, taču finansiāli mazākā apjomā.
Apstiprinot MK noteikumus N. 212, anotācijā tika sniegta informācija, ka 4.3.4.2. pasākuma ietvaros elastības finansējums nav plānots, attiecināmā daļa programmas 4.3.4.2. pasākumam paredzētajā apmērā (t.i., 880 701 euro, t.sk. ESF Plus finansējums 748 596 euro) tika kompensēta, nosakot elastības finansējumu programmas 4.3. prioritātei “Nodarbinātība un sociālā iekļaušana” 4.3.3.1. pasākuma “Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana” ietvaros 28 772 500 euro apmērā un programmas 4.3.3.2. pasākuma “Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana” ietvaros 11 900 000 euro apmērā. Līdz ar to nepastāv risks, ka tiks izsludināta projektu iesniegumu atlase par elastības finansējumu, jo 4.3.4.2. pasākuma 1. kārta ir noslēgusies, un nākamās kārtas arī attiecīgi tiks izsludinātas bez elastības finansējuma, jo viss elastības finansējums pārvirzīts uz 4.3.3.1. un 4.3.3.2.pasākumu.
Samazinot 4.3.4.2. pasākuma kopējo pieejamo finansējumu, finansējuma dalījums pa intervences kategorijām netiek mainīts, proti, 4.3.4.2. pasākuma ESF Plus investīcijām 3 041 267 euro apmērā piemērots 152. intervences kods “Pasākumi, kas veicina vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību sabiedrībā”, atbilstoši programmai, finansējuma veids – 01, dotācija, teritoriālie sasniegšanas mehānismi – 33, bez teritoriālā mērķa, ESF Plus sekundārās tēmas – 05 – nediskriminēšana, dzimumu līdztiesība – 02 –  dzimumu līdztiesības aspekta integrēšana, kā norādīts MK noteikumu Nr. 212 sākotnējā anotācijā.


  2. Lai mazinātu administratīvo slogu MK noteikumu Nr. 212 grozījumu veikšanā un par katru projektu iesniegumu atlases kārtu pie katrām finansējuma apmēra izmaiņām nebūtu jāveic MK noteikumu Nr. 212 grozījumi, MK noteikumu Nr. 212 9. punktā tika noteikts maksimālais katrai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais finansējums, un precīzu finansējumu pa projektu iesniegumu atlases kārtām šobrīd nav plānots noteikt. MK noteikumu Nr. 212 9. punkts nosaka principu par nākamajām atlasēm nosakāmo finansējuma apmēru. Taču, lai atbildīgā iestāde būtu informēta, par kādu finansējuma apmēru ir sludināma katra nākamā projektu iesniegumu atlases kārta, nepieciešams papildināt MK noteikumu Nr. 212 9. punktu ar nosacījumu sadarbības iestādei saskaņot ar atbildīgo iestādi projektu iesniegumu atlases finansējuma apmēru, par kādu sludināma attiecīgā kārta. Papildus Finanšu ministrija – ES fondu vadošā iestāde uzskata, ka ir nepieciešams par vienu euro matemātiski koriģēt vienai atlases kārtai pieejamo finansējumu (t.sk., jau notikušas atlases informāciju) un tā sadalījumu pa finanšu avotiem.

  3. 2025. gada 28. janvārī Finanšu ministrija ir ierosinājusi precizējumus vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk – vadlīnijas Nr. 1.2.), kuras turpmāk neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti). Lai mazinātu slogu finansējuma saņēmējam un nodrošinātu iespējami ātru aktuālo vadlīniju piemērošanu, nepieciešams svītrot no MK noteikumiem Nr. 212 detālus projekta personāla izmaksu nosacījumus (gan attiecībā uz daļlaika noslodzi, gan atlīdzības apmēra plānošanu projekta personālam), jo, kā to paredz ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru noslēgtais līgums par projekta īstenošanu, finansējuma saņēmējam ir saistošas aktuālās vadlīnijas.

  4. 4.3.4.2. pasākuma projekta īstenošanā, t.sk. mērķu un rādītāju sasniegšanā, izšķiroša loma ir personālam, kurš  nodrošina projekta vadību un īstenošanu. Šobrīd MK noteikumos Nr. 212 noteikts, ka finansējuma saņēmējam atbalstāmo darbību īstenošanai ir jāpiesaista nepieciešamais personāls, taču nav precizēts, kādā veidā tas var tikt piesaistīts (darba tiesiskās attiecības vai uzņēmuma līgums). Nosacījumi personāla piesaistei ir skaidroti tikai MK noteikumu Nr. 212 anotācijā. Tā kā pārējās attiecināmās izmaksas 40 procentu apmērā tiek rēķinātas no personāla izmaksām un izmaksu attiecināšanā svarīgi ir pareizi veiktas (t.sk. pareizi piesaistīta) personāla izmaksas, finansējuma saņēmējam saprotamāk un skaidrāk būtu, ja personāla piesaistes nosacījumi tiktu iekļauti MK noteikumos, nevis tikai anotācijā.

  5. MK noteikumu Nr. 212 25.6. apakšpunktā noteiktais attiecībā uz atbalstāmo darbību līdzfinansēšanu ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 212 25.6. apakšpunktā, ir pieļaujama.


[1] Eiropas Savienības fondu tematiskās komitejas 2024. gada 31.oktobra sēdes protokols
 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, MK noteikumos Nr. 212 nepieciešams veikt šādus precizējumus:

  1. precizēt 4.3.4.2. pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu un atbilstoši samazināt programmas iznākuma un rezultāta rādītāju skaitliskās vērtības;

  2. papildināt 9. punktu ar nosacījumu sadarbības iestādei saskaņot ar atbildīgo iestādi projektu iesniegumu atlases finansējuma apmēru, par kādu sludināma attiecīgā projektu iesniegumu atlases kārta, un redakcionāli precizēt vienai atlases kārtai pieejamo finansējumu, t.sk. sadalījumu pa finansēšanas avotiem;

  3. precizēt 19. punktu, svītrojot informāciju, kas dublē vadlīnijās Nr. 1.2. noteikto, jo, kā jau minēts iepriekš, finansējuma saņēmējiem ir saistoši aktuālajās (spēkā esošajās) vadlīnijas Nr. 1.2. ietvertie nosacījumi. Lai arī vadlīniju Nr. 1.2. izmaiņas vēl ir saskaņošanas procesā, izmaiņas MK noteikumos Nr. 212 ļaus pēc iespējas ātrāk uzsākt to piemērošanu;

  4. papildināt 25. punktu ar 25.4.1 punktu, precizējot personāla piesaistes veidu. Atbilstoši vadošās iestādes vadlīnijām Nr. 1.2., attiecināmas ir personāla izmaksas, kas radušās ar nepieciešamo personālu a) noslēdzot darba līgumu vai b) noslēdzot uzņēmuma līgumu, un ievērojot ar to saistītos nosacījumus (skaidroti MK noteikumu Nr. 212 anotācijā). Precizētais regulējums neradīs papildu slogu finansējuma saņēmējam, jo personāla piesaistes nosacījumi, kā jau minēts iepriekš, ir ietverti MK noteikumu Nr. 212 anotācijā un finansējuma saņēmēji jau to izmanto praksē;

  5. svītrot 25.6. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”. Kā jau minēts iepriekš, dubultfinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības un izmaksas netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

TA projektam nav būtiskas ietekmes uz 4.3.4.2. pasākuma mērķa sasniegšanu un tā ietvaros apstiprināto projektu īstenošanu, jo tie paredz ierosinātajiem programmas grozījumiem Nr. 3 atbilstošas izmaiņas, kā arī precizē attiecināmo izmaksu nosacījumus un citus īstenošanas nosacījumus, tādējādi veicinot katra 4.3.4.2. pasākuma individuālā projekta mērķa un uzraudzības rādītāju sasniegšanu.
Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīvas ietekmes uz finansējuma saņēmējiem, gluži pretēji – projektu īstenošanas un finansējuma izmantošanas nosacījumi tiek padarīti elastīgāki. Izmaiņas nav būtiskas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas 2021/1060 65. panta izpratnē, jo neparedz izmaiņas, kas traucētu sākotnējo mērķu sasniegšanu.
TA projektā paredzētajam finansējuma samazinājumam nav ietekmes uz īstenošanā esošajiem projektiem, jo finansējums tiek pārdalīts no 4.3.4.2. pasākuma 2. un 3. kārtas, vienlaikus saglabājot viena atbalstāmā projekta finansējuma apmēru 45 000 euro. Īstenošanā esošajiem projektiem finansējums netiks samazināts.
Savukārt attiecībā uz personāla izmaksu nosacījumu precizējumiem, pēc noteikumu projektu spēkā stāšanās finansējuma saņēmēji izvērtēs un, ja nepieciešams, ierosinās atbilstošus 4.3.4.2. pasākuma projektu grozījumus un iesniegs tos Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
1 079 662
0
980 802
0
980 802
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
1 079 662
0
980 802
0
980 802
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 270 191
0
1 153 885
0
1 153 885
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 270 191
0
1 153 885
0
1 153 885
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-190 529
0
-173 083
0
-173 083
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-190 529
0
-173 083
0
-173 083
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-190 529
-173 083
-173 083
0
5.1. valsts pamatbudžets
-190 529
-173 083
-173 083
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
4.3.4.2. pasākumam pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir 3 577 961 euro (sākotnēji – 5 582 000 euro), t.sk., ESF Plus finansējums – 3 041 266  euro (sākotnēji – 4 744 700 euro) un valsts budžeta (turpmāk – VB) līdzfinansējums – 536 695 euro (sākotnēji – 837 300 euro).
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ESF Plus daļa ne vairāk kā 85 procentu apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie projekta ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ESF Plus un VB) līdzekļi attiecīgajā gadā.

Projektu īstenošanas uzsākšana plānota indikatīvi no 2024. gada 3. ceturkšņa – 2027. gada 4. ceturksnim.
2025. gadā finansējums plānots indikatīvi 1 270 191 euro, t.sk. ESF Plus finansējums 1 079 662 euro un VB līdzfinansējums 190 529 euro;
2026. gadā finansējums plānots indikatīvi 1 153 885 euro, t.sk. ESF Plus finansējums 980 802 euro un VB līdzfinansējums 173 083 euro;
2027. gadā finansējums plānots indikatīvi 1 153 885 euro, t.sk. ESF Plus finansējums 980 802 euro un VB līdzfinansējums 173 083 euro;

2025. gadā nepieciešamo valsts budžeta finansējumu Finanšu ministrija pēc projektu apstiprināšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā lūgs pārdalīt no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.

4.3.4.2. pasākumam finansējums tiks plānots Finanšu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 63.08.00 “Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2021.–2027.)”. FM iesniegs priekšlikumu par TA projektā paredzēto atbalstāmo darbību īstenošanai papildus nepieciešamo finansējumu 2026. gadam un turpmākajiem gadiem attiecīgā likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas procesā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

TA projekts nemaina 4.3.4.2. pasākumā sākotnēji identificētās horizontālās ietekmes aspektus.
Pielikumi