Anotācija (ex-ante)

23-TA-3121: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Prasības mājas (istabas) dzīvnieku specializētajām tirdzniecības vietām un to reģistrācijas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Veterinārmedicīnas likuma 25. panta 11. punkts un Dzīvnieku aizsardzības likuma (turpmāk – likums) 18.2 panta trešā daļa un 18.4 pants (likumprojekts “Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā” (Saeimas likumprojektu reģistra Nr. 148/Lp14) (turpmāk – likumprojekts).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Prasības mājas (istabas) dzīvnieku specializētajām tirdzniecības vietām un to reģistrācijas kārtība" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, lai uzlabotu mājas (istabas) dzīvnieku labturību un aizsardzību, piedāvājot tos tirdzniecībā specializētajās tirdzniecības vietās, kā arī aktualizētu specializēto tirdzniecības vietu reģistrācijas kārtību atbilstoši mūsdienu prasībām.
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2024.
Pamatojums
Noteikumu projekta stāšanās spēkā datums ir atkarīgs no likumprojektā, kurš šobrīd tiek virzīts izskatīšanai Saeimā uz otro lasījumu, noteiktā.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Veterinārmedicīnas likuma 1. panta 16. punktu specializētā tirdzniecības vieta ir vieta, kas reģistrēta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par dzīvnieku barības un barības piedevu apriti, dzīvnieku kopšanai un turēšanai lietojamo preču uzglabāšanu un izplatīšanu vai dzīvu dzīvnieku turēšanu tirdzniecības nolūkā.
Patlaban spēkā ir Ministru kabineta 2006. gada 4. aprīļa noteikumi Nr. 266 “Labturības prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, kā arī suņa apmācībai” (turpmāk – noteikumi Nr. 266), kuros ir noteiktas labturības prasības mājas (istabas) dzīvnieku tirdzniecībai specializētajā tirdzniecības vietā un specializēto tirdzniecības vietu reģistrācijas kārtība, kā arī noteikta prasība, ka vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts tirdzniecībā esošo mājas (istabas) dzīvnieku labturības jomā.
Likumprojekts paredz noteikt jaunus, mūsdienām atbilstošus pilnvarojumus attiecībā uz mājas (istabas) dzīvnieku specializētajām tirdzniecības vietām. Tiek saglabāts pienākums specializētās tirdzniecības vietas īpašniekam nodrošināt, ka vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu. Savukārt Ministru kabinets noteiks prasības izglītībai un darba pieredzei personām, kas ir tiesīgas apmācīt, prasības izglītībai un darba pieredzei personām, kurām nav nepieciešama papildu apmācība, apmācības programmas saturu un apjomu, periodiskumu un pārbaudījuma norises kārtību, kā arī prasības apmācīto personu uzskaitei un apliecībā par apmācību norādāmo informāciju. Atbilstoši likumā ietvertajiem jaunajiem pilnvarojumiem ir sagatavots noteikumu projekts. Tā kā līdz ar likuma grozījumu stāšanos spēkā noteikumi Nr. 266 zaudēs spēku, specializēto tirdzniecības vietu reģistrācijas kārtība, kuras pilnvarojums ir noteikts Veterinārmedicīnas likuma 25. panta 11. punktā, tiks iekļauta jaunajā noteikumu projektā.
Veterinārmedicīnas likuma 4. panta otrās daļas 10. punktā ir noteikts, ka Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – dienests) reģistrē valsts veterinārās uzraudzības objektus (tajā skaitā specializētas tirdzniecības vietas), savukārt Veterinārmedicīnas likuma 4.1 pantā noteikts, ka valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors pilnvaro dienesta valsts vecākos inspektorus un valsts inspektorus veikt valsts uzraudzību un kontroli šā likuma 4. pantā minētajās jomās.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd mājas (istabas) dzīvnieku specializēto tirdzniecības vietu reģistrācijas kārtība ir noteikta noteikumos Nr. 266, kas ir izdoti 17 gadus atpakaļ. Šajā laika periodā ir pilnveidoti  elektroniskie pakalpojumi, piemēram ieviesta Valsts vienotā datorizētā zemesgrāmata, līdz ar to personai nav nepieciešams iesniegt zemesgrāmatas kopiju, lai reģistrētu specializēto tirdzniecības vietu. Noteikumos Nr. 266 nav pilnīgi un precīzi noteikta dienesta rīcība gadījumos, kad persona vēlas reģistrēt specializēto tirdzniecības vietu. Tādēļ ir iespējami dažādi rīcības modeļi, kas apgrūtina gan dienesta darbu, gan personu, kas vēlas reģistrēt specializēto tirdzniecības vietu, sapratni par to reģistrācijas kārtību.
Risinājuma apraksts
Nosakot mājas (istabas) dzīvnieku specializēto tirdzniecības vietu reģistrācijas kārtību par pamatu tiek ņemta reģistrācijas kārtība, kas noteikta noteikumos Nr. 266. Lai reģistrētu specializēto tirdzniecības vietu, specializētās tirdzniecības vietas īpašnieks dienestā iesniedz iesniegumu.
Savukārt iesniegumā ir jānorāda iespējamais minimālais personas datu apjoms, kāds nepieciešams, lai identificētu attiecīgo personu, kā arī dienests pārbauda Valsts ieņēmumu dienesta pārziņā esošajā informācijas sistēmā, vai persona ir reģistrējusi savu saimniecisko darbību. Iesniedzot iesniegumu norāda arī iesniedzēja un kontaktpersonas vārdu, uzvārdu, tālruņa numuru un elektroniskā pasta adresi. Informācija nepieciešama, lai dienests varētu sazināties ar kontaktpersonu un vienoties par pirmsreģistrācijas pārbaudes laiku, savukārt e-pasta adrese nepieciešama, lai elektroniski būtu iespēja nosūtīt dokumentus, piemēram pieprasījumu par iesniegumam nepievienotiem vai nepilnīgi aizpildītiem dokumentiem.
Noteikumu projektā iekļauta prasība norādīt oficiālo elektronisko adresi, kas no 2023. gada 1. janvāra ir noteikta kā obligāta visiem tiesību subjektiem, kas reģistrēti Uzņēmumu reģistra reģistros. Noteikumos Nr. 266 ir noteikts, ka jāiesniedz dienestā īpašumtiesību apliecinoša dokumenta kopija vai nomas līguma kopija telpām, kurās tiks ierīkota specializētā tirdzniecības vieta. Tā kā šobrīd īpašumtiesību apliecinoši dokumenti ir pieejami elektroniski, tad nav nepieciešams iesniegt to kopijas. Izņēmuma gadījumi ir, kad telpu īpašuma vai lietošanas tiesības nav nostiprinātas zemesgrāmatā un līdz ar to nav elektroniski pieejamas dienestam. Šādos gadījumos ir jāiesniedz dokumenta kopija, kas apliecina uzņēmuma tiesības darboties attiecīgajā nekustamajā īpašumā. Noteikumu projektā ir precizētas darbības, kas jāveic dienestam pēc iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas, kā arī gadījumos, kad iepriekš minētie dokumenti ir neprecīzi vai nepilnīgi. Šādu darbību regulējums dienestam sniedz skaidru rīcības plānu dažādos gadījumos, kā arī personām, kas vēlas reģistrēt specializēto tirdzniecības vietu, ir zināma kārtība, kādā tās tiek reģistrētas.
Specializētā tirdzniecības vieta var uzsākt savu darbību pēc reģistrācijas dienesta uzraudzības objektu reģistrā. Reģistrācijas apliecību dienests izsniedz, ja iesniegumā par tirdzniecības vietas reģistrāciju ir veikta atzīme par reģistrācijas apliecības saņemšanu. Reģistrācijas apliecībā, ja tirdzniecības vietu ir reģistrējusi fiziska persona,  norāda vārdu, uzvārdu un deklarētās dzīvesvietas adresi, lai identificētu attiecīgo personu.
Problēmas apraksts
Šobrīd prasības attiecībā uz mājas (istabas) dzīvnieku turēšanu specializētajās tirdzniecības vietās tirdzniecības nolūkā ir noteiktas noteikumos Nr. 266, kas ir izdoti 17 gadus atpakaļ. Šajā laikā ir aktualizējušies jautājumi un problēmas, kas skar mājas (istabas) dzīvnieku labturības, aizsardzības, un atsavināšanas jautājumus, kā arī mainījušies sabiedrības uzskati un attieksme pret šiem jautājumiem. Tādēļ nepieciešams pilnveidot un papildināt noteikumu projektu ar mūsdienīgām dzīvnieku labturības un aizsardzības prasībām.
Risinājuma apraksts
Nosakot prasības mājas (istabas) dzīvnieku specializēto tirdzniecības vietu telpām, iekārtām, aprīkojumam un dzīvnieku labturībai un aizsardzībai, par pamatu tiek ņemtas prasības, kas noteiktas noteikumos Nr. 266, tās attiecīgi precizējot un papildinot.
Noteikumu projektā ir noteikts, kādām telpām vai nodalītām vietām jābūt ierīkotām specializētā tirdzniecības vietā. Būtiski ir iekārtot atsevišķi nodalītas telpas vai vietas dzīvnieku turēšanai, dzīvnieku kopšanas un aprūpes piederumu un dzīvnieku barības  uzglabāšanai. Dzīvniekiem, kurus piedāvā tirdzniecībai, ierīko atsevišķu telpu vai vietu, kurā nodrošina to veselībai, labturībai un aizsardzībai piemērotus apstākļus. Pakaišus, dzīvnieku kopšanas inventāru un dezinfekcijas līdzekļus uzglabā atsevišķi, lai tie nekaitētu dzīvnieku veselībai un drošībai, kā arī nebūtu pieejami nepiederošām personām. Savukārt dzīvnieku barību uzglabā ievērojot dzīvnieku barības ražotāja nosacījumus, piemēram, sausās telpās, uz paliktņiem vai plauktos, ievērojot attiecīgu temperatūras un mitruma režīmu, lai nodrošinātu dzīvnieku barības nekaitīgumu. Specializētā tirdzniecības vietā nepieciešams iekārtot arī vietu, kur ir iespēja mazgāt nepieciešamo aprīkojumu un iekārtas, piemēram, dzīvnieku sprostus, dzirdinātavas, barības traukus, sprostu tīrīšanas aprīkojumu u.c. Savukārt tā kā slimus un ievainotus dzīvniekus nepiedāvā tirdzniecībā, tad nepieciešams paredzēt specializēto tirdzniecības vietu apmeklētāju apskatei nepieejamu vietu, kur šādus dzīvniekus novietot, līdz to veselības stāvoklis ir atbilstošs piedāvāšanai tirdzniecībā vai līdz brīdim, kad dzīvnieki tiek aizvesti no specializētās tirdzniecības vietas.
Tirdzniecības vietā, ņemot vērā dzīvnieku sugas, to daudzumu, telpu iekārtojumu un lielumu, ir izstrādāts tīrīšanas un dezinfekcijas pasākumu plāns telpām, iekārtām un aprīkojumam., norādot cik bieži un kādā veidā tas tiek veikts, kā arī norādot kādi mazgāšanas un dezinfekcijas līdzekļi tiek izmantoti. Tas veicinās regulāru tīrības nodrošināšanu tirdzniecības vietā, kā arī veicinās dzīvnieku slimību profilaksi.
Mājas (istabas) dzīvniekus specializētā tirdzniecības vietā izvieto attiecīgi sprostā, akvārijā vai terārijā. Dzīvnieku turēšanas vietu izvēlas, ņemot vērā tā sugas un šķirnes turēšanas īpatnības, kā arī nepieciešamo turēšanas apstākļu nodrošināšanas iespējas. Piemēram, grauzējus, dekoratīvos putnus u.tml. dzīvniekus izvieto sprostos, zivis izvieto akvārijos, savukārt rāpuļus – terārijos.
Noteikumos Nr. 266 nav noteiktas prasības attiecībā uz mājas (istabas) dzīvnieku barošanu un dzirdināšanu, savukārt noteikumu projektā ir ietvertas prasības attiecībā uz dzīvnieku barību, dzeramo ūdeni un to pasniegšanas veidiem, lai nodrošinātu optimālu dzīvnieku labturības līmeni vietā, kur tos izvēlas un iegādājas personas, kam turpmāk arī būs jānodrošina optimāli dzīvnieka turēšanas apstākļi. Likumā ir paredzēts noteikt, ka specializētās tirdzniecības vietas īpašnieks nodrošina, ka vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu.  Minētajam darbiniekam kā kompetentai personai mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā noteikumu projektā ir noteikts pienākums vismaz reizi dienā izvērtēt mājas (istabas) dzīvnieka veselības stāvokli un turēšanas apstākļu atbilstību mājas (istabas) dzīvnieku labturības prasībām. Kā arī gadījumā, ja dzīvnieks ir slims vai savainots, nekavējoties nodrošināt tā veterinārmedicīnisko aprūpi, kas, ņemot vērā attiecīgo situāciju,  var būt konsultācija ar praktizējošu veterinārārstu, dzīvnieka nogādāšana veterinārmedicīniskās aprūpes iestādē vai citas darbības. Vienlaikus minētais darbinieks veic slimo, ievainoto, ārstēto un nobeigušos dzīvnieku uzskaiti.
Noteikumos Nr. 266 ir noteikts, kāda informācija un dokumenti jāsniedz, lai mājas (istabas) dzīvnieku nodotu specializētā tirdzniecības vietā pārdošanai. Noteikumu projektā jau tagad noteiktā informācija un dokumenti papildināti ar apliecinājumu, ka dzīvniekam nav ektoparazīti un precizēts, ka praktizējoša veterinārārsta atzinumā jābūt norādītam, ka dzīvnieks ir klīniski vesels. Tā kā pārdošanai nepiedāvā slimus dzīvniekus un dzīvniekus, kam ir ektoparazīti, tad šādus dzīvniekus arī nenodod tirdzniecībā specializētai tirdzniecības vietai.
Noteikumu projektā noteikts, ka specializētā tirdzniecības vietā tirdzniecībai nepieņem suni, kaķi, mājas (istabas) sesku, kā arī grūsnus mājas (istabas) dzīvniekus. Nav ētiski piedāvāt tirdzniecībai grūsnus dzīvniekus, jo personas, kas iegādājas sev mājas (istabas) dzīvnieku, rēķinās ar dzīvnieka aprūpi, kuru iegādājas, nevis ar dzīvnieku un tā mazuļiem, kas varētu piedzimt. Dzīvnieka mazuļi prasa papildus finanses, kā arī specifiskas zināšanas to aprūpē. Šobrīd noteikumos Nr. 266 ir noteikts, ka tirdzniecība nav atļauta ar suņiem, kaķiem un mājas (istabas) seskiem, ja nav klāt dzīvnieka īpašnieka – fiziskas personas. Šāda prasība uzliek par pienākumu dzīvnieka īpašniekam atrasties specializētā tirdzniecības vietā, kamēr tā dzīvnieks tiek piedāvāts tirdzniecībai. Šādu prasību ir apgrūtinoši īstenot. Savukārt sunim, kaķim un mājas (istabas) seskam atrodoties sprostā visu tirdzniecības laiku, nav iespējams nodrošināt tam atbilstošu labturības līmeni, ierobežoto kustību dēļ.
Problēmas apraksts
Šobrīd spēkā esošo noteikumu Nr. 266 33.3. apakšpunktā noteikts, ka tirdzniecības vietā, kurā pārdod mājas (istabas) dzīvniekus, jābūt vismaz vienam darbiniekam, kas ir apmācīts mājas (istabas) dzīvnieku labturības jomā. Savukārt nav noteikts, kuras personas drīkst apmācīt dzīvnieku labturības jautājumos, kāds ir apmācības programmas minimālais apjoms un saturs un vai ir personas, kurām nav nepieciešams nodrošināt apmācības. Spēkā esošajām noteikumu Nr. 266 33.3. apakšpunktā noteiktajām normām ir formāls raksturs bez praktiska labuma.
Likumprojektā paredzēts noteikt pienākumu specializētās tirdzniecības vietas īpašniekam nodrošināt, ka vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu. Likumā paredzēts noteikt pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt detalizētas prasības attiecībā uz minētajām apmācībām.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši jaunajam pilnvarojumam par apmācībām mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā, noteikumu projektā ir noteiktas prasības izglītībai un darba pieredzei personām, kas ir tiesīgas apmācīt tirdzniecības vietas darbiniekus mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā. Šādas apmācības drīkst veikt persona, kas vislabāk orientējas jautājumos par dzīvnieku labturību un aizsardzību, tas ir persona, kas ir ieguvusi augstāko izglītību veterinārmedicīnā un tai ir vismaz pēdējo piecu gadu  darba pieredze specialitātē, ko apliecina, piemēram izziņa no darba devēja.  Kā arī šādai personai nav nepieciešamas papildu apmācības, ja tā ir specializētās tirdzniecības vietas darbinieks. Savukārt personai, kas ir ieguvusi izglītību veterinārmedicīnā ne agrāk kā piecus gadus pirms darba uzsākšanas tirdzniecības vietā, arī nav nepieciešamas papildus apmācības mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā, jo pēc izglītības iegūšanas, personai nevar būt darba pieredze piecu gadu garumā, bet ir apgūtas padziļinātas zināšanas.
Noteikumu projektā noteiktais minimālais apmācību apjoms ir sešas stundas, savukārt apmācību programma sevī ietver minimālās zināšanas par mājas (istabas) dzīvnieku turēšanu, labturību, veselību un jomas regulējošos normatīvajos aktos noteiktās prasības. Noteikumu projektā ir paredzēts noteikt apmācību periodiskumu, lai būtu skaidri noteikts, cik bieži ir jāveic apmācības. Noteikumos ir paredzēta arī vienota pēc apmācībām veicamā pārbaudījuma norises kārtība.  
Lai apliecinātu, ka specializētās tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un sekmīgi nokārtojis pārbaudījumu, persona, kura veikusi apmācības, izsniegs par to apliecību. Apliecību specializētās tirdzniecības vietas īpašniekam pēc pieprasījuma būs jāuzrāda dienestam, kad tiks veikta uzraudzība un kontrole specializētajā tirdzniecības vietā. Apliecībā norāda minimālo nepieciešamo informāciju:
1) personas, kura veikusi apmācību, vārdu un uzvārdu, lai dienests, veicot uzraudzību un kontroli specializētās tirdzniecības vietā, pārliecinātos, ka apmācības ir veikusi persona, kurai ir tiesības veikt apmācības saskaņā ar jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem;
2) apmācību datumu un derīguma termiņu, lai dienests varētu pārliecināties, ka apliecībai nav beidzies derīgums un tirdzniecības vietas darbiniekam nav jāveic atkārtota apmācība;
3) apmācības programmas nosaukumu un apjomu, lai dienestam būtu skaidrs, kāda apmācība ir veikta;
4) tās personas vārdu un uzvārdu, kura ir apguvusi apmācību mājas (istabas) labturības un aizsardzības jomā, lai dienests pārliecinātos, ka noteiktā persona ir tikusi apmācīta mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā.
Savukārt personai, kas veic apmācību mājas (istabas) dzīvnieka labturības un aizsardzības jomā, jāizveido un jāuztur to personu reģistrs, kuras ir apguvušas mācību kursu un par to saņēmušas apliecību. Reģistrā jānorāda minimālo nepieciešamo informāciju par personu (specializētās tirdzniecības vietas darbinieka vārdu, uzvārdu un personas kodu), lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams identificēt konkrētu personu un apliecināt, ka šī persona ir tikusi apmācīta mājas (istabas) dzīvnieka labturības un aizsardzības jomā. Reģistrā jānorāda arī apmācību datums un apliecības izsniegšanas datums.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Problēmām, kurām ir alternatīvie risinājumi, tie ir izvērtēti un aprakstīti pie problēmu un risinājumu apraksta.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • -Personas, kas vēlas iegādāties vai nodot mājas (istabas) dzīvnieku specializētā tirdzniecības vietā; -Personas, kas veiks apmācības mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā; -Specializēto tirdzniecības vietu īpašnieki un darbinieki;
Ietekmes apraksts
Personas, kas iegādāsies mājas (istabas) dzīvnieku specializētā tirdzniecības vietā saņems plašu informāciju par tā turēšanu, kopšanu un barošanu. Savukārt personas, kas nodod mājas (istabas) dzīvnieku, specializētā tirdzniecības vietā pārdošanai, nodrošina, ka dzīvnieki ir veseli, ko apliecina dokumenti, kas jāiesniedz dzīvnieku nododot specializētā tirdzniecības vietā.
Prasība attiecībā uz specializēto tirdzniecības vietu darbinieku apmācību mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā nav jauna, tā jau šobrīd ir noteikta noteikumos Nr. 266, bet noteikumu projektā ir noteikts precīzs regulējums attiecībā uz to personu, kas  ir tiesīgas apmācīt, un to personu, kurām nav nepieciešama papildu apmācība, izglītību un darba pieredzi, apmācības programmas saturu un apjomu, periodiskumu un pārbaudījuma norises kārtību, prasībām apmācīto personu uzskaitei un apliecībā par apmācību norādāmo informāciju. Šāds regulējums savukārt uzlabos apmācāmo personu zināšanas mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā.
Specializētās tirdzniecības vietās esošo mājas (istabas) dzīvnieku skaitu, kuri tiek piedāvāti tirdzniecībai, nav iespējams noteikt.
Juridiskās personas
  • -Mājas (istabas) dzīvnieku īpašnieki un personas, kas vēlas iegādāties mājas (istabas) dzīvnieku; -Personas, kas veiks apmācības mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā; -Specializēto tirdzniecības vietu īpašnieki;
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā noteiktā specializētās tirdzniecības vietas reģistrācijas kārtība nerada lielāku administratīvo slogu kā līdz šim, tā tikai ir pilnveidota un atbilstoša mūsdienām. 
Būtiskas izmaiņas specializētajās tirdzniecības vietās attiecībā uz mājas (istabas) dzīvnieku turēšanu noteikumu projekts neparedz. Noteikumu projekts paredz, ka specializētajās tirdzniecības vietās jāiekārto telpas vai nodalītas vietas (piemēram, atsevišķs plaukts) dzīvnieku barības, pakaišu, dzīvnieku kopšanas inventāra un dezinfekcijas līdzekļu glabāšanai, iekārtu un aprīkojuma mazgāšanai un dezinfekcijai, kā arī slimo un ievainoto dzīvnieku izvietošanai.
Projekta ietekme uz mājas (istabas) dzīvnieku īpašniekiem un personām, kas vēlas iegādāties mājas (istabas) dzīvnieku un personām, kas veiks apmācības mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā ir tāda pati kā uz fiziskām personām. 
Šobrīd Pārtikas veterinārajā dienestā ir reģistrētas 103 specializētās tirdzniecības vietas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
-Personas, kas vēlas iegādāties vai nodot mājas (istabas) dzīvnieku specializētā tirdzniecības vietā; -Personas, kas veiks apmācības mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā; -Specializēto tirdzniecības vietu īpašnieki un darbinieki;
neietekmē
Sabiedrības grupai, kuru veido fiziskās personas, ko ietekmēs projekts, administratīvās izmaksas gada laikā nepārsniedz 200 euro.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
-Mājas (istabas) dzīvnieku īpašnieki un personas, kas vēlas iegādāties mājas (istabas) dzīvnieku; -Personas, kas veiks apmācības mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā; -Specializēto tirdzniecības vietu īpašnieki;
neietekmē
Administratīvās izmaksas gada laikā juridiskām personām nepārsniedz 2000 euro.
Kopā
0,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projektā ietvertā plānotā personas datu apstrāde un aprite ir izvērtēta un noteikta atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. pantam.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi