Anotācija (ex-ante)

23-TA-1703: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2006. gada 24. janvāra noteikumos Nr. 74 "Latvijas civilo ekspertu dalības starptautisko organizāciju vadītajās starptautiskajās civilajās misijās konsultatīvās padomes nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2006. gada 24. janvāra noteikumu Nr. 74 "Latvijas civilo ekspertu dalības starptautisko organizāciju vadītajās starptautiskajās civilajās misijās konsultatīvās padomes nolikums" (turpmāk - MK Noteikumi Nr. 74) 7. punkts nosaka, ka Latvijas civilo ekspertu dalības starptautisko organizāciju vadītajās starptautiskajās civilajās misijās konsultatīvās padomes (turpmāk - Padome) personālsastāvu apstiprina Ministru prezidents.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar noteikumu projektu groza MK Noteikumus Nr. 74 , svītrojot 7. punktu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK Noteikumi Nr. 74 5. un 6. punkts nosaka, kādu institūciju pārstāvji un kāda līmeņa amatpersonas ir iekļaujamas Padomē. Savukārt MK Noteikumu Nr. 74 7. punkts nosaka, ka Padomes personālsastāvu apstiprina ar Ministru prezidenta rīkojumu. Pēdējais Padomes personālsastāvs tika apstiprināts ar Ministru prezidenta 2018. gada 17. decembra rīkojumu Nr. 333 “Par Latvijas civilo ekspertu dalības starptautisko organizāciju vadītajās starptautiskajās civilajās misijās konsultatīvās padomes personālsastāvu” (turpmāk - rīkojums Nr. 333).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Padomes sēdes tiek sasauktas ne biežāk kā reizi gadā. Ņemot vērā iestāžu personāla mainību, pirms katras Padomes sēdes būtu nepieciešams aktualizēt Ministru prezidenta rīkojumu par Padomes personālsastāvu. Tas nozīmē administratīvo slogu gan Ārlietu ministrijai (turpmāk - ĀM), gan Ministru prezidentam. 
Risinājuma apraksts
ĀM piedāvā atteikties no Ministru prezidenta iesaistes Padomes personālsastāva apstiprināšanā un grozīt MK Noteikumus Nr. 74, svītrojot tā 7. punktu, kas nosaka Padomes personālsastāva apstiprināšanu ar Ministru prezidenta rīkojumu. Turpmāk organizēt darbu Padomē, pamatojoties uz MK Noteikumu Nr. 74 8. punktu, kurš nosaka, ka Padomes priekšsēdētājs ir ĀM valsts sekretāra vietnieks un Padomes priekšsēdētāja vietnieks – Iekšlietu ministrijas pārstāvis. Pārējie Padomes locekļi ir MK Noteikumu Nr. 74 5. un 6.punktā minēto institūciju pārstāvji noteiktajā hierarhijas līmenī. Par šādiem grozījumiem MK Noteikumos Nr. 74 ĀM vienojās ar Padomes pārstāvjiem pēdējā Padomes sēdē š.g. 18. aprīlī.  MK Noteikumu Nr. 74 grozījums veidots saskaņā ar Valsts kancelejas ierosinājumu un Valsts iestāžu juridisko dienestu vadītāju 2012. gada 19. aprīļa sanāksmes lēmumu (prot. Nr. 1 5.§).
Lai mazinātu administratīvo slogu pirms nākamās Padomes sasaukšanas, ĀM ir sagatavojusi grozījumus MK Noteikumos Nr. 74 par 7. punkta svītrošanu jau šobrīd, atsakoties Padomes personālsastāva apstiprināšanā no Ministru prezidenta un ministra rīkojuma. Pirms Padomes sēdes sasaukšanas ĀM izsūtīs uzaicinājuma vēstules MK Noteikumu Nr. 74 5. punktā minētajām institūcijām ar lūgumu deleģēt pārstāvjus MK Noteikumu Nr. 74 6. punkta amatu līmenī darbam Padomē, tai skaitā dalībai nākamajā Padomes sēdē. Saskaņā ar MK Noteikumu Nr. 74 6. punktu darbam Padomē tiek deleģēti pārstāvji departamenta direktoru un ekspertu līmenī.  
Pēc Noteikumu projekta apstiprināšanas ar Ministru prezidenta rīkojumu tiks atzīts par spēku zaudējušu rīkojums Nr. 333. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi