Anotācija (ex-ante)

24-TA-2527: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Bebrīši" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Bebrīši" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720040123) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720040526) 0,0183 ha platībā – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, (turpmāk arī – Nekustamā īpašuma daļa).
Nekustamā īpašuma daļa ir izveidota, sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 66720040123.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-379867-281 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica’" DS3 posma "Latvijas/Igaunijas robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 4, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma "Bebrīši" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720040123 (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 66720040526 - 0,0183 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība), kas būs izmantojama Rail Baltica projekta saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes autoceļa (nodalījuma joslā) izbūvei.
Atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. pantu Institūcija (sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS") 2024. gada 19. janvārī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-281 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Bebrīši" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720040123, daļas atsavināšanu sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", informējot par Nekustamā īpašuma daļas aptuveni 0,0183 ha platībā atsavināšanu, kas bija aktuālā informācija pirms zemes kadastrālās uzmērīšanas procesa pabeigšanas.
Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un arī Nekustamā īpašuma īpašnieka rakstiskā formā un arī mutiski izteiktos prasījumus (jautājumus).
1. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) un zemesgrāmatā reģistrētie dati par Nekustamo īpašumu pirms sadales procesa (zemes kadastrālās uzmērīšanas procesa) uzsākšanas un pabeigšanas.
1.1. Nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040123 – 1,54 ha platībā, uz kuras atbilstoši Kadastra informācijas sistēmas datiem atrodas viena ēka (būve): šķūnis (būves kadastra apzīmējums 66720040123001). Ar Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu minētā būve – šķūnis netiek skarta.
1.2. Kadastra informācijas sistēmā Zemes vienībai reģistrēts:
1.2.1. apgrūtinājumi:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 1,54 ha;
- regulētas ūdensnotekas (maģistrālā novadgrāvja) aizsargjoslas teritorija – 0,15 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju no 20 kilovoltiem līdz 110 kilovoltiem ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās – 0,39 ha.
1.3. Nekustamā īpašuma lietošanas mērķis – "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība" (kods 0101) – 1,54 ha.
1.4.    Sadalījums pa zemes lietošanas veidiem:
- lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība (t.sk. aramzemes platība) – 1,44 ha, no tām meliorētā lauksaimniecībā izmantojamā zeme: 1,44 ha;
- ūdens objektu zeme (t.sk. Zeme zem ūdeņiem) – 0,07 ha;
- zeme zem ēkām – 0,03 ha.
1.5. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000427107 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
1.6. Nekustamā īpašuma zemesgrāmatas nodalījumā veikti ieraksti:
1.6.1. Lietu tiesības, kas apgrūtina nekustamu īpašumu:
- Atzīme - biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 1,54 ha;
- Atzīme - regulētas ūdensnotekas (maģistrālā novadgrāvja) aizsargjoslas teritorija – 0,15 ha;
- Atzīme - aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju no 20 kilovoltiem līdz 110 kilovoltiem ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku
teritorijās – 0,39 ha.
1.6.2. Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas nomas tiesības, apbūves tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, kā arī piedziņas atzīmes.
2. Atlikusī (neatsavināmā) daļa.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu 0,0183 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 1,5217 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības (Limbažu novada administrācijas Nekustamo īpašumu un teritoriālā plānojuma nodaļas) 2023. gada 1. decembra atzinumam Nr. 8.2/23/1499 Zemes vienība saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā Lauksaimniecības teritorijā (L), kurā minimālā jaunveidojamā (neapbūvētā) zemesgabala platība ir 2 ha. Uz Zemes vienības atlikušās daļas atrodas būve – šķūnis (kadastra apzīmējums 66720040123001), līdz ar to Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 1,5217 ha platībā atbilst teritorijas plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
Saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma 7. panta pirmās daļas regulējumu, kas noteic, ka visiem jaunveidojamiem zemes gabaliem, izņemot starpgabalus, nodrošina piekļuvi no pašvaldības ceļa vai ielas vai šā likuma 8.1 panta kārtībā noteikta pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas vai arī nodrošina piekļuvi no valsts autoceļa atbilstoši normatīvajiem aktiem par ceļu pievienošanu valsts autoceļiem, Rail Baltica projekta risinājumi paredz Nekustamā īpašuma atlikušajai (neatsavināmajai) daļai izveidot piekļuvi no jaunizbūvējamā pašvaldības nozīmes autoceļa. Risinājumi ir apstiprināti ar Limbažu novada pašvaldības Centrālās pārvaldes Nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas 2024. gada 5. jūlija lēmumu Nr. 8.17/24/149 "Par zemes ierīcības projekta apstiprināšanu un lietošanas mērķa noteikšanu nekustamajā īpašumā Bebrīši, Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā".
Rail Baltica projekta realizācijas laikā atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumiem Nr. 633 "Autoceļu un ielu būvnoteikumi" un to 90. punktā minētajam, saskaņā ar būvprojektā iekļauto darba organizācijas projektu, kā arī ar darbu veikšanas projektu Nekustamajam īpašumam būs nodrošināma nepārtraukta piekļuve.

3. Kadastra informācijas sistēmā un zemesgrāmatā reģistrētie dati par Nekustamo īpašumu pēc sadales procesa (zemes kadastrālās uzmērīšanas procesa) pabeigšanas.
3.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720040526) 0,0183 ha platībā;
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720040527) 1,52 ha platībā, uz kuras atbilstoši Kadastra informācijas sistēmas datiem atrodas viena ēka (būve): šķūnis (būves kadastra apzīmējums 66720040123001).
3.2. Zemesgrāmatā nav veikti ieraksti par Nekustamā īpašuma apgrūtinājumiem.
3.3. Kadastra informācijas sistēmā veiktie ieraksti par Nekustamā īpašuma daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720040526) 0,0183 ha platībā:
3.3.1. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem - lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 0,0183 ha, tai skaitā ganību platība – 0,0183 ha;
3.3.2. Zemes vienības lietošanas mērķis - Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101) – 0,0183 ha;
3.3.3. apgrūtinājumi:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 0,0183 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu 110 kilovolti – 0,0166 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka atsavināmā Nekustamā īpašuma daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām un ekspluatācijas aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka atsavināmajai Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma daļu veidojošā zemes vienība atrodas biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorijā, pēc atsavināšanas attiecībā uz tās turpmāko izmantošanu būs ievērojami Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 303 "Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" noteiktie ierobežojumi.

3. Īpašnieka prasījumi.
3.1. Institūcija 2024. gada 29. maijā ar vēstuli Nr. 2.3.N/2024-2870 saskaņā ar akciju sabiedrības  "RB Rail" sniegto skaidrojumu informēja Īpašnieku par ceļa segumu, izbūvējot nobraukšanai nepieciešamo ceļa posmu no valsts autoceļa un izbūvējot pašvaldības nozīmes ceļu virzienā gar nekustamajiem īpašumiem "Gobas", "Gobiņas", "Bebrīši" un "Brīvzemnieki" līdz Svētciemam – segums būs nesaistīts – no minerālmateriālu maisījuma jeb grants. Asfalta seguma izbūve sāksies no autoceļu P12 un V143 krustojuma. Pagaidām nav apstiprināts, cik garā posmā autoceļa V143 pieslēgumam tiks paredzēts asfalta segums, bet, ja tas ietvers pašvaldības ceļa krustojumu, kas tālāk ved uz Svētciema pusi gar nekustamajiem īpašumiem "Gobas", "Gobiņas", "Bebrīši" un "Brīvzemnieki", tad šim ceļam tiks paredzēts asfalta posms aptuveni 20 m garumā krustojuma zonā. Asfalts varētu sākties aptuveni 70 m pirms nobrauktuves uz nekustamo īpašumu "Gobas";

Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 22. augusta sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par nekustamā īpašuma "Bebrīši" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720040123, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040123 daļas 0,0183 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta), kas nepieciešama projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai, atsavināšanu, nosakot to kopējās summas 131,76 EUR (viens simts trīsdesmit viens euro un 76 centi) apmērā, ko veido zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040123 atsavināmās daļas 0,0183 ha platībā tirgus vērtība 131,76 EUR jeb 0,72 EUR par vienu zemes kvadrātmetru.

Pēc zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720040123 sadales un zemes kadastrālās uzmērīšanas procesa pabeigšanas Komisijas apstiprinātais atlīdzības apmērs saglabājas nemainīgs, jo nemainās Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas platība, ko veido zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 66720040526 – 0,0183 ha platībā.
 
Komisija nolēma informēt Īpašnieku, ka atbilstoši Lauku atbalsta dienesta 2024. gada 07. jūnija vēstulē Nr. 10.6.4-15/24/2118-e sniegtajai informācijai, ja 2024. gadā netiks turpinātas uzņemtās EKO6 un BLA saistības vai turpmākajos gados BLA saistības platībā, kas atsavināta valsts vajadzībām, tad atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumu Nr. 198 "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem" 3. punktam un Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumu Nr. 197 "Atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai platībatkarīgo un dzīvniekatkarīgo saistību īstenošanai" 20.1. apakšpunktam tas tiks uzskatīts par attaisnojošu iemeslu 2023. gadā uzņemto saistību neturpināšanai. Līdz ar to zemnieku saimniecībai "Salacgrīvas pagasta zemnieku saimniecība "Bebrīši" nebūs jāatmaksā saņemtais EKO6 un BLA par zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 66720040023, 66720040116, 66720040123, ja rakstiski informēs Lauku atbalsta dienestu par īstenoto zemes atsavināšanu. Skaidrojumam jāpievieno atsavināšanu apliecinoši dokumenti, ja īpašumtiesību maiņa nav fiksēta zemesgrāmatā.
Institūcijā saņemta Īpašnieka piekrišana apstiprinātajam atlīdzības apmēram.

Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 11. oktobra lēmumu Nr. 03.1-14/3494 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 131,76 EUR.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
 
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Bebrīši" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720040123) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720040526) 0,0183 ha platībā – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā likuma 4. panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību un komersantu ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, kā arī māju ceļi ir attiecīgo pašvaldību, komersantu vai fizisko personu īpašums.
Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija

Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu, daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".
 

6.4. Cita informācija


Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija


Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk