22-TA-2591: Rīkojuma projekts (Dalība padomē, komisijā, darba grupā)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Latvijas Republikas pārstāvju grupu Latvijas Republikas un Igaunijas Republikas starpvaldību komisijā pārrobežu sadarbības veicināšanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2019.gada 29.oktobra sēdes protokola Nr.50 29.§ 3.2. apakšpunkts. Ņemot vērā, ka Latvijas Republikas un Igaunijas Republikas starpvaldību komisijas pārrobežu sadarbības veicināšanai (turpmāk – Latvijas – Igaunijas SVK) sēde nenotika ne 2020.gadā, ne 2021.gadā, tad Ministru kabineta 2019.gada 29.oktobra sēdes protokola Nr.50 29§ ir pēdējais aktuālais, kas nosaka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) pienākumus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par Latvijas Republikas pārstāvju grupu Latvijas Republikas un Igaunijas Republikas starpvaldību komisijā pārrobežu sadarbības veicināšanai” (turpmāk – rīkojuma projekts) mērķis ir aktualizēt Latvijas – Igaunijas SVK Latvijas Republikas pārstāvju grupas sastāvu.
Spēkā stāšanās termiņš
-
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd spēkā ir Ministru kabineta 2019.gada 29.oktobra rīkojums Nr.535 “Par Latvijas Republikas pārstāvju grupu Latvijas Republikas un Igaunijas Republikas starpvaldību komisijā pārrobežu sadarbības veicināšanai”.
VARAM informē, ka ir panākta vienošanās ar Igaunijas pusi par Latvijas – Igaunijas SVK sēdes organizēšanu 2022.gada 23.septembrī. Šajā sēdē tiks pausts Latvijas delegācijas viedoklis atbilstoši Valsts Kancelejā iesniegtajam informatīvajam ziņojumam "Par Latvijas viedokli Latvijas – Igaunijas Starpvaldību komisijas pārrobežu sadarbības veicināšanai 2022. gada sēdē"(22-TA-2323), kuru paredzēts virzīt uz Ministru kabineta sēdi reizē ar rīkojuma projektu.
VARAM informē, ka ir panākta vienošanās ar Igaunijas pusi par Latvijas – Igaunijas SVK sēdes organizēšanu 2022.gada 23.septembrī. Šajā sēdē tiks pausts Latvijas delegācijas viedoklis atbilstoši Valsts Kancelejā iesniegtajam informatīvajam ziņojumam "Par Latvijas viedokli Latvijas – Igaunijas Starpvaldību komisijas pārrobežu sadarbības veicināšanai 2022. gada sēdē"(22-TA-2323), kuru paredzēts virzīt uz Ministru kabineta sēdi reizē ar rīkojuma projektu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Vairākām Latvijas Republikas valsts un pašvaldību institūcijām, kas ir pārstāvētas Latvijas – Igaunijas SVK, ir mainījušies deleģētie pārstāvji, kā arī ņemot vērā Latvijas – Igaunijas SVK sēdes darba kārtībā papilds izskatāmos jautājumus, papildus tiek pārstāvēta viena institūcija (Ekonomikas ministrija).
Risinājuma apraksts
Tādēļ nepieciešams veikt Latvijas Republikas pārstāvju grupas sastāva aktualizāciju:
1) mainās pārstāvju grupas vadītājs - vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs;
2) mainās Ārlietu ministrijas pārstāvis un Veselības ministrijas pārstāvis;
3) pēc Administratīvi teritoriālās reforma mainās Latvijas – Igaunijas SVK pārstāvētie novadi un to pārstāvji: Alūksnes novada pašvaldības pārstāvis, Smiltenes novada pašvaldības pārstāvis un Valmieras novada pašvaldības pārstāvis;
4) mainās Kurzemes plānošanas reģiona pārstāvja ieņemamais amats;
5) mainās Rīgas plānošanas reģiona pārstāvis un Vidzemes plānošanas reģiona pārstāvis (pārstāv gan Vidzemes plānošanas reģionu, gan Valkas novada pašvaldību);
6) papildus nāk klāt Ekonomikas ministrijas pārstāvis.
Ar rīkojuma projektu par spēku zaudējušu tiks atzīts Ministru kabineta 2019.gada 29.oktobra rīkojums Nr.535 “Par Latvijas Republikas pārstāvju grupu Latvijas Republikas un Igaunijas Republikas starpvaldību komisijā pārrobežu sadarbības veicināšanai”.
1) mainās pārstāvju grupas vadītājs - vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs;
2) mainās Ārlietu ministrijas pārstāvis un Veselības ministrijas pārstāvis;
3) pēc Administratīvi teritoriālās reforma mainās Latvijas – Igaunijas SVK pārstāvētie novadi un to pārstāvji: Alūksnes novada pašvaldības pārstāvis, Smiltenes novada pašvaldības pārstāvis un Valmieras novada pašvaldības pārstāvis;
4) mainās Kurzemes plānošanas reģiona pārstāvja ieņemamais amats;
5) mainās Rīgas plānošanas reģiona pārstāvis un Vidzemes plānošanas reģiona pārstāvis (pārstāv gan Vidzemes plānošanas reģionu, gan Valkas novada pašvaldību);
6) papildus nāk klāt Ekonomikas ministrijas pārstāvis.
Ar rīkojuma projektu par spēku zaudējušu tiks atzīts Ministru kabineta 2019.gada 29.oktobra rīkojums Nr.535 “Par Latvijas Republikas pārstāvju grupu Latvijas Republikas un Igaunijas Republikas starpvaldību komisijā pārrobežu sadarbības veicināšanai”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ar rīkojuma projektu netiek mainīts normatīvais regulējums, kā arī tas neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, jo ir tehnisks projekts. Līdz ar to sabiedrības līdzdalība un komunikācijas aktivitātes rīkojuma projekta izstrādē netika organizētas (Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punkts).
Vienlaikus norādāms, ka rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
Vienlaikus norādāms, ka rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ārlietu ministrija
- Ekonomikas ministrija
- Iekšlietu ministrija
- Satiksmes ministrija
- Veselības ministrija
- Rīgas plānošanas reģions
- Vidzemes plānošanas reģions
- Kurzemes plānošanas reģions
- Aizsardzības ministrija
- Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
- Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
- Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūra
- Alūksnes novada pašvaldība; Smiltenes novada pašvaldība; Valmieras novada pašvaldība; Valkas novada pašvaldība;
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi