Anotācija (ex-ante)

22-TA-3111: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Atbalsta noteikumi Covid-19 krīzes skartajiem sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem zaudējumu kompensēšanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Atbalsta noteikumi Covid-19 krīzes skartajiem sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem zaudējumu kompensēšanai" (turpmāk - Noteikumu projekts) nosaka kritērijus un kārtību atbalsta piešķiršanai Covid-19 krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem – komersantiem (turpmāk –  komersantiem), lai kompensētu Covid-19 saimnieciskās darbības ierobežojumu dēļ radītos zaudējumus. Noteikumu projekta deleģējums izriet no Covid - 19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 2.panta un 15.panta trešās daļas. Noteikumu projekts tiek izstrādāts pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību 107. panta 2. punkta b) apakšpunktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, lai kompensētu Covid-19 ierobežojumu radītājos zaudējumus  sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem. 
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Ekonomikas ministrija 5 darbdienu laikā pēc Noteikumu projekta pieņemšanas sagatavos un ar Finanšu ministrijas starpniecību iesniegs paziņojumu Eiropas Komisijai par Noteikumu projektu, izmantojot Eiropas Komisijas pārziņā esošo elektroniskās paziņošanas sistēmu – SANI 2. Valsts ieņēmumu dienests lēmumus par atbalsta piešķiršanu pieņem un nodokļu parādus dzēš pēc tam, kad Eiropas Komisija būs pieņēmusi lēmumu par šo Noteikumu projekta atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Noteikumu projekts stājas spēkā ar dienu, kad stājas spēkā Eiropas Komisijas lēmums par šajos noteikumos paredzētā atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.Valsts ieņēmumu dienests pieteikumu saņemšanu un  lēmumus par atbalsta  pieņems pēc tam, kad Eiropas Komisija būs pieņēmusi lēmumu par šī Noteikuma projekta atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Covid-19 infekcijas izplatības mazināšanai valstī vairākkārt tika ieviesti būtiski saimnieciskās darbības ierobežojumi, kas vistiešāk ietekmēja sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantus. Šīs nozares komersantu darbības stūrakmens jeb pakalpojumu (ēdināšanas klātienē) sniegšana faktiski bija aizliegta vai būtiski ierobežota periodā no 2020.gada pavasara līdz vasaras sākuma, no 2020.gada rudens līdz 2021.gada vasaras sākumam, kā arī 2021.gada ziemā. Savukārt esošās valsts atbalsta shēmas neļāva šiem ēdināšanas nozares komersantiem saņemt atbalstu, kas kompensētu Covid-19 ierobežojumu rezultātā faktiski radītos zaudējumus.
Saimnieciskās darbības ierobežojumus valstī noteica Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojums Nr. 103 “Par ārkārtas situācijas izsludināšanu”, Ministru kabineta 2020. gada 6. novembra rīkojums Nr. 655 “Par ārkārtas situācijas izsludināšanu”, Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojums Nr. 720 “Par ārkārtas situācijas izsludināšanu”, Ministru kabineta 2020.gada 9.jūnija noteikumi Nr. 360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” un Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumi Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”. Noteiktajos Covid-19 infekcijas ierobežojumu periodos lielākā daļa sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzēju bija spiesti būtiski pārtraukt savu darbību. Neskatoties uz ieviestajiem risinājumiem, lai pielāgotos Covid-19 infekcijas izplatības ierobežojumiem, kā piemēram, iespēju piegādāt ēdienu attālināti, sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji to varēja nodrošināt tikai ierobežotā apjomā, jo šādu saimnieciskās darbības modeli ietekmēja ierobežots pieprasījums pēc liela mēroga komersantu pakalpojumiem, kā arī pašu komersantu finanšu resursi, kas ļautu īsā periodā pilnībā mainīt darbības konceptu.
Laika periodā no 2020. gada 12. marta līdz 2020. gada 10. jūnijam, lai pasargātu sabiedrības veselību tika noteikti stingri epidemioloģiskie ierobežojumi, uzņēmumiem faktiski nebija rentabli atvērties valstī noteikto ierobežojumu ietekmē, kā rezultātā sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi bija slēgti un ēdināšanas pakalpojumus varēja nodrošināt tikai limitētā apjomā, piegādājot ēdienu attālināti. Laika periodā no 2020. gada 6. novembra līdz 2021. gada 15. jūnijam tika noteikts sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu  sniegšanas klātienē ierobežojums un šajā periodā nenotika arī sabiedriski pasākumi. Saskaņā ar 2020.gada 6.novembra Ministru kabineta rīkojumu Nr. 655 valstī tika pasludināts ārkārtas stāvoklis, kas ilga  līdz 2021. gada 7. aprīlim un noteica būtiskus sociālās distancēšanas nosacījumus. Savukārt no 2021.gada 7.aprīļa līdz 2021.gada 14.jūnijam sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus varēja nodrošināt tikai ārpus telpām, terasēs vai piegādāt ēdienu attālināti. 
Atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 9.oktobra rīkojumam Nr.720 “Par ārkārtas situācijas izsludināšanu” laika periodā no 2021. gada 9. oktobra līdz 2021. gada  21. decembrim bija ierobežots sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu darba laiks,  sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus varēja nodrošināt tikai epidemioloģiski drošā vidē, t.i. pilnīgi vakcinētiem cilvēkiem vai cilvēkiem, kuriem bija Covid-19 pārslimošanas sertifikāts, vienlaikus bija nepieciešams nodrošināt drošas distances nosacījumus, kas ierobežoja apmeklētāju skaitu. Laika periodā no 2021. gada 21. oktobra līdz 14. novembrim sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana klātienē bija aizliegta, kamēr līdzņemšanas un piegādes pakalpojumus bija iespējams sniegt vienīgi laikā no plkst.6:00 līdz plkst.21:00. Papildus ierobežojumi attiecās arī uz sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem, kas sniedza pakalpojumus tirdzniecības centros ar platību virs 1500 m2.

Faktiski uzskaitītajos periodos tika veidota situācija, kad ar Ministru kabineta noteiktajiem liegumiem pakalpojumu sniegšanai klātienē, faktiski neļāva veikt saimniecisko darbību sabiedriskās ēdināšanas iekštelpās. Vienlaikus skaidrojam, ka, lai gan valstī noteiktie epidemioloģiskie ierobežojumi bija ilgākā laika periodā, tomēr MK noteikumu noteiktajos atbalsta periodos tika noteikti striktāki ierobežojumi, kas liedza komersantiem pilnvērtīgi darboties vai pārorientēt savu darbību. 
Esošā situācija liecina, ka noteikto epidemioloģisko ierobežojumu ietekmē, sabiedriskās ēdināšanas nozare bija viena no nozarēm, kas cieta visvairāk, jo komersantiem nebija iespējams kompensēt faktiskos zaudējumus.  
Minēto ierobežojumu ietekmes rezultātā sabiedriskās ēdināšanas komersanti cieta būtiskus zaudējumus un tie bija spiesti būtiski samazināt darba spēka resursus. Saskaņā ar Centrālās statistiskas pārvaldes datiem kopējais apgrozījums ēdināšanas nozarē 2019. gadā bija 719,4 miljoni eiro, 2020. gadā tas samazinājās līdz 513,7 miljoniem eiro, un 2021. gada vienpadsmit mēnešos tas samazinājās līdz 464,4 miljoniem eiro. Covid-19 ierobežojumu radītās sekas lielie komersanti izjūt vēl joprojām, piemēram, klientu skaita dinamikā.
Pēc nozares datiem pie sākotnējās ārkārtas situācijas izsludināšanas no 2020.gada marta līdz 2020.gada jūnijam vidējais ēdināšanas komersantu apgrozījums bija samazinājies vidēji par 50%, savukārt  dažiem lieliem komersantiem, kas darbojās ēdināšanas nozarē, apgrozījums salīdzinājumā ar 2019. gadu samazinājās par 73%. Periodā no 2020.gada novembra līdz 2021.gada jūnijam turpinājās saimnieciskās darbības ierobežojumi, kā rezultātā saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem ēdināšanas nozares samazinājums faktiskajās cenās salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi 2020. gada novembrī bija “-33,3%”, kas liecina par atkārtotu un nepārtrauktu pieprasījuma kritumu. Saskaņā ar nozares datiem periodā no 2021. gada oktobra līdz 2021.gada decembrim lieli komersanti, kas darbojas sabiedriskās ēdināšanas nozarē, cieta ievērojamus ieņēmumu zaudējumus, t. i., to ieņēmumi samazinājās par 42 –55%, kā arī ievērojami samazinājās klientu skaits par 56 –69%.
Covid-19 ierobežojumu laikā komersantiem, t.sk. sabiedriskās ēdināšanas komersantiem bija iespējams saņemt grantu apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2020.gada 10.novembra noteikumiem Nr.676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai”, taču šādam atbalstam, kas izsniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojuma "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863) (turpmāk – Pagaidu regulējums) 2.1.sadaļu sākotnēji kā maksimālais atbalsta slieksnis tika noteikts 0,8 milj., kas ņemot vērā Eiropas Komisijas vērtējumu par kopējo situāciju ekonomikā palielināts līdz 1,8 milj. euro un  atkārtoti palielināts līdz  2,3 milj. euro, taču neskatoties uz atbalsta apmēra palielinājumu, lielu komersantu gadījumā tas tika pārsniegts ļoti īsā periodā (atsevišķos gadījumos šis slieksnis tika pārsniegs jau pirmajā ierobežojumu mēnesī). Tādējādi šādiem komersantiem faktiski nebija iespējas kompensēt savus saimnieciskās darbības faktiskos zaudējumus Covid-19 infekcijas izplatības noteikto ierobežojumu rezultātā un tie nonāca nevienlīdzīgākā pozīcijā, salīdzinot ar mazajiem uzņēmumiem, kuri kvalificējās šim atbalstam, nepārsniedzot slieksni. Ievērojot minēto, komersantiem ir nepieciešams kompensēt to faktiski ciestos zaudējumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Covid-19 ierobežojumu laikā komersantiem, t.sk. sabiedriskās ēdināšanas komersantiem bija iespējams saņemt grantu apgrozāmajiem līdzekļiem, taču šādam atbalstam, kas izsniegts saskaņā ar Pagaidu regulējumu bija noteiks maksimālais atbalsta slieksnis, kas atsevišķu komersantu gadījumā tika sasniegts ļoti īsā periodā, tādējādi šādiem komersantiem faktiski nebija iespēja kompensēt savus saimnieciskās darbības zaudējumus Covid-19 infekcijas izplatības noteikto ierobežojumu rezultātā. Līdz ar to ir nepieciešams atbalsta risinājums, kas paredz kompensēt  faktiskos un tiešos zaudējumus, kas sabiedriskās ēdināšanas komersantiem radušies Covid-19 infekcijas izplatības ierobežojumu ietekmē.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz noteikt kritērijus, pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību, ko piemēro Covid-19 skartajiem sabiedriskā ēdināšanas sektora komersantiem zaudējumu kompensācijai. Atbalsta risinājums izskatīts un atbalstīts 2021.gada nogalē ar Ministru prezidenta 2020.gada 16.marta rīkojumu Nr.2020/1.2.1.-62 “Par vadības grupu Covid-19 radīto ekonomisko seku operatīvai novēršanai uzņēmējdarbībā un nodarbināto atbalstam” izveidotajā vadības grupā. Ar Noteikumu projektu tiek paredzēts, ka atbalstu zaudējumu kompensēšanai sniedz saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienību darbību 107.panta 2. punkta b) apakšpunktu un atbalstu administrē Valsts ieņēmumu dienests.


Atbalsta saņēmēji
Lai pretendētu uz atbalstu, komersantam ir jāatbilst visiem zemāk minētajiem kritērijiem:
1) komersanta pamatdarbības veids atbilst NACE 2.red.klasifikācijai 56.10 “Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi”. Komersantam uz noteiktajiem atbalsta periodiem Valsts ieņēmumu dienestā jābūt reģistrētai šajos noteikumos noteiktajai nozarei kā pamatdarbības nozarei. Komersantam var būt vairākas darbības nozares, taču kā pamatdarbībai ir jābūt reģistrētai NACE 2.red 56.10 “Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi” attiecīgajā atbalsta periodā. Vienlaikus, ja komersants darbojas vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas neietilpst šo noteikumu minētajā nozarē NACE 2 red. klasifikācija 56.10 “Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi”, tas nodrošina šo nozaru darbību nodalīšanu.
2) ir pievienotās vērtības nodokļa maksātājs;
3) 2019. gadā, 2020. gadā vai 2021. gadā Valsts ieņēmumu dienesta administrētajos nodokļos kopā nomaksājis vismaz 1 800 000 euro. Nodokļu nomaksa noteiktajā apmērā ir veikta vismaz vienā no norādītajiem kalendārajiem gadiem (brīvi izvēlēti vienā no kalendārajiem gadiem) un atbilstība tiek noteikta pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošo informāciju;
4) vidējais apgrozījums šo noteikumu ietvaros noteiktajā atbalstāmajā nozarē 2020. gadā vai 2021. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu ir samazinājies vismaz par 20% un šis apgrozījuma samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem sakarā ar Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai paredzētajiem epidemioloģiskās drošības pasākumiem. Ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem tiek saprasts Ministru kabineta noteiktais liegums, kas ierobežo pakalpojumu sniegšanu klātienē sabiedriskās ēdināšanas iekštelpās. Apgrozījumu samazinājumu Valsts ieņēmumu dienests nosaka pamatojoties uz  komersanta iesniegto informāciju.


Atbalsta aprēķins
Noteikumu projekts  5. punkts paredz atbalsta aprēķināšanas metodoloģiju saskaņā ar principu,  ka atbalsts ir pieejams par laika periodiem, kuros valstī bija spēkā saimnieciskās darbības ierobežojumi, kas ietekmēja sabiedriskā ēdināšanas sektoru komersantu spēju veikt savu saimniecisko darbību attiecīgi t.i. par periodu no 2020. gada 12. marta līdz 2020. gada 10. jūnijam, par laikposmu no 2020. gada 6. novembra līdz 2021. gada 15. jūnijam un par laikposmu no 2021. gada 21. oktobra līdz 2021. gada  14. novembrim.
Attiecīgi par minēto atbalsta periodu atbalstu nosaka 100% apmērā no attiecīgā mēneša neto zaudējumiem šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajā nozarē, vērtējot 2019. gada attiecīgā mēneša peļņas vai zaudējumu vērtību un attiecīgā atbalsta perioda kalendārā mēneša zaudējumu vērtību, proporcionāli samazinot atbalsta apmēru, atbilstoši tam dienu skaitam, kas ir ārpus atbalsta perioda.  
Proti, atbalsts tiek paredzēts par tiem specifiskajiem periodiem, kuros spēkā bija būtiski darbības ierobežojumi. Atbalsts netiek paredzēts par dienām, kuros šādu ierobežojumu nebija. Šajos periodos darbība bija atļauta, tomēr ar būtiskiem ierobežojumiem, kas liedza komersantiem sasniegt to pašu apgrozījuma apmēru, kāds būtu sagaidāms, darbojoties bez ierobežojumiem. Līdz ar to atbalsta apmērs tiek noteikts 100% apmērā no attiecīgā mēneša neto zaudējumiem atbalstāmajā nozarē. 

Atbalsta aprēķina piemēri:
1.piemērs:
2019.gada oktobra mēneša komersanta saimnieciskās darbības rezultāts atbalstāmajā nozarē ir 20 tūkst. euro peļņa. 2021.gada oktobra mēneša saimnieciskās darbības rezultāts atbalstāmajā nozarē ir 100 tūkst. euro zaudējumi. Tiek izvērtēts vai komersantam  šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajā nozarē 2020. gadā vai 2021. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu ir samazinājies apgrozījums vismaz par 20%.
1) Atbalsta bāzes noteikšana: 100 tūkst. euro  (zaudējumi atbalsta mēnesī). 
2) Atbalsta apmērs vienai kalendārai dienai: Noteiktais zaudējumu apmērs 100 tūkst. euro tiek izdalīts ar 2021.gada oktobra kalendārā mēneša dienu skaitu (31 diena) un tiek iegūts vienas kalendārās dienas zaudējumu apmērs.
 100 tūkst.euro/31(kalendārās dienas) = 3 225, 80 euro
3) Atbalsta apmērs: Vienas kalendārās dienas zaudējumu apmērs tiek reizināts ar kalendāro dienu skaitu, atbilstoši noteiktajam atbalsta periodam. 2021.gada oktobrī atbalsta periods ir no 21.oktobra, t.i. atbalsts tiek noteikts par periodu no 21.oktobra līdz 31.oktobrim, kas ir 11 kalendārās dienas.
3 225, 80 euro x 11 (kalendārās dienas) = 35 483,80 euro.
2.piemērs:
2019.gada oktobra mēneša komersanta saimnieciskās darbības rezultāts atbalstāmajā nozarē ir 20 tūkst. euro zaudējumi. 2021.gada oktobra mēneša saimnieciskās darbības rezultāts atbalstāmajā nozarē ir 100 tūkst. euro zaudējumi. Tiek izvērtēts vai komersantam  šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajā nozarē 2020. gadā vai 2021. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu ir samazinājies apgrozījums vismaz par 20%.
1) Atbalsta bāzes noteikšana: 100 tūkst. euro  (zaudējumi atbalsta mēnesī). 
2) Atbalsta apmērs vienai kalendārai dienai: Noteiktais zaudējumu apmērs 100 tūkst. euro tiek izdalīts ar 2021.gada oktobra kalendārā mēneša dienu skaitu (31 diena) un tiek iegūts vienas kalendārās dienas zaudējumu apmērs.
 100 tūkst.euro/31(kalendārās dienas) = 3 225, 80 euro
3) Atbalsta apmērs: Vienas kalendārās dienas zaudējumu apmērs tiek reizināts ar kalendāro dienu skaitu, atbilstoši noteiktajam atbalsta periodam. 2021.gada oktobrī atbalsta periods ir no 21.oktobra, t.i. atbalsts tiek noteikts par periodu no 21.oktobra līdz 31.oktobrim, kas ir 11 kalendārās dienas.
3 225, 80 euro x 11 (kalendārās dienas) = 35 483,80 euro.
 
Tāpat noteikumu 6. punktā paredzēts, ka noteikumu 5.punktā minēto attiecīgā kalendārā mēneša zaudējumus (ar to saprotot komersanta rezultātu no mēneša operatīvā peļņas zaudējuma aprēķina pārskata) samazina par līdz šim saņemto valsts atbalsta vai apdrošināšanas sabiedrības izmaksātu kompensāciju, ja apdrošināšanas atlīdzība ir izmaksāta par apdrošināšanas gadījumu, kas iestājies materializējoties apdrošinātajam riskam saistībā ar Covid-19 krīzes ietekmi. Minētais samazinājums tiek veikts, ja ir saņemts tikai viens no maksājumiem vai abi.

Ar MK Noteikumu projektu nav paredzēts segt negūto peļņu.

Atbalsta pieteikšanās nosacījumi

Lai pieteiktos atbalstam komersants divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas elektroniski iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā attiecīgu iesniegumu, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Iesniegumā komersants norāda:
*komersanta nosaukumu, nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru, e-pasta adresi;
*atbalstam pieprasīto  kopējo summu, kā arī atbalsta summu par katru atbalsta perioda kalendāro mēnesi vai atbalsta periodu vai atbalsta periodiem;
* norāde par atbilstību šo noteikumu 4.4. apakšpunktam. Attiecībā uz noteikumu 4.4.apakšpunktu komersants sniedz pamatojumu tam, kādi apstākļi ir ietekmējuši apgrozījuma samazinājumu vismaz par 20% salīdzinot ar 2019.gadu.
* informāciju par to,  vai  komersants ir saņēmis valsts atbalstu un apdrošināšanas sabiedrības izmaksātu kompensāciju, norādot atbalsta veidu, atbalsta apmēru un atbalsta mēnešus, kuros tas saņēmis atbalstu vai apdrošināšanas sabiedrības izmaksātu kompensāciju sakarā ar Covid-19 krīzes ietekmi

Iesniegumam pievieno šādus informāciju:
* dokumentus, kas apliecina zaudējuma aprēķinu atbalstāmajā nozarē par pieprasītā atbalsta periodu;
*ņemot vērā šo noteikumu 6. punkta nosacījumu, – apliecinājums, ka komersants ir informēts, ka, ja tas saņēmis  valsts atbalstu un apdrošināšanas sabiedrības izmaksātu kompensāciju sakarā ar Covid-19 krīzes ietekmi, tad attiecīgā atbalsta mēneša zaudējumus samazina par līdz šim saņemto valsts atbalsta un apdrošināšanas sabiedrības izmaksātu kompensācijas summu;
* dokumentu, kas satur informāciju par komersanta 2020. gada vai  2021. gada zaudējumiem atbalstāmajā nozarē par kalendārajiem mēnešiem, kuros tiek pieprasīts atbalsts.
* Aizpildītu attiecīgā atbalsta mēneša un 2019.gada attiecīgā mēneša revidētu operatīvo peļņas zaudējumu aprēķina pārskatu atbalstāmajā nozarē.

Valsts ieņēmumu dienests, pamatojoties uz komersanta iesniegumā un Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošo informāciju pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu un 20 darbdienu laikā dzēš Valsts ieņēmumu dienesta administrētos nodokļu un ar tiem saistīto  maksājumu (nokavējumu naudas un soda naudas)  parādu (turpmāk – nodokļu parāds) vienā reizē. Valsts ieņēmumu dienests minēto lēmumu paziņo, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Valsts ieņēmumu dienests pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt atbalstu, ja komersants neatbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām. Lai nodrošinātu atbalsta administrēšanu un pamatotu lēmumu pieņemšanu, Valsts ieņēmumu dienests ir tiesīgs pieprasīt no komersanta papildu vai precizējošu informāciju un dokumentus, ja vienlaikus ar iesniegumu nav iesniegta visa prasītā informācija un dokumenti, un tam ir tiesības noteikt komersantam papildu informācijas iesniegšanas termiņu, kā arī tiesības atteikt atbalsta piešķiršanu, ja informācija netiek sniegta.

Valsts ieņēmumu dienests nodokļu parādu dzēš pamatojoties uz lēmumu par atbalsta piešķiršanu par visu piešķirto atbalsta summu vienā reizē par nodokļu parādiem, kuri uz lēmuma pieņemšanas brīdi nav samaksāti atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta iepriekš saskaņotajam nodokļu parādu samaksas grafikam par ko Valsts ieņēmumu dienests ir piešķīris samaksas termiņa pagarinājumu vai noslēdzis vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu.
Noteikumu projekts nosaka, ka komersanta atbalsts tiek izmantots Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu dzēšanai. Atbalsts neattiecas uz valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu  dzēšanu. Komersantam ir pienākums atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta iepriekš saskaņotajam nodokļu parādu apmaksas grafikam valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas veikt no saviem saimnieciskās darbības finanšu līdzekļiem.  Šāds nosacījums tiek paredzēts, lai nodrošinātu sabiedrības sociālo aizsardzību un sociāli apdrošinātām personām sniegtu tiesības saņemt likumā noteiktos sociālās apdrošināšanas pakalpojumus. Vienlaikus komersantam ir jāveic kārtējo nodokļu maksājumi. Valsts ieņēmumu dienests nodrošina uzraudzību par piešķirtā valsts atbalsta prasību ievērošanu attiecībā uz valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas parādu maksājumu veikšanu līdz brīdim, kamēr pilnā apmērā ir samaksāti šie pagarinātie valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu maksājumi. Noteikumu projekta ietvaros tiek noteikts, ka valsts atbalsta atgūšana tiks piemērota arī  valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas parādu maksājumu nenomaksāšanas gadījumā, jo tas ir identificējams kā valsts atbalsta nosacījums un ir būtisks nosacījums šo komersantu darbinieku sociālo garantiju nodrošināšanai.

Piemērs: ja komersanta kopējais atliktais nodokļu parāds ir 6 milj. euro (no tā 1 milj.euro valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāds) savukārt Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtais atbalsts ir 4 milj. euro, tad komersants katru mēnesi no saviem finanšu līdzekļiem veic valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksu parādu segšanu 1 milj. euro apmērā, atbilstoši Valsts ieņēmumu dienestu saskaņotajam grafikam, savukārt 4 milj. tiek dzēsta no atbalsta summas vienā maksājumā un komersants turpina nodokļu parādu samaksu 1 milj.euro apmērā ar to brīdi, kad atbilstoši Valsts ieņēmumu dienestu saskaņotajam grafikam iestājas nākamais nodokļu parāda apmaksas termiņš, kurš nav nosegts ar piešķirto atbalstu. 

Valsts ieņēmumu dienests nodrošina atbalsta  pēcuzraudzību pēc lēmuma par atbalsta piešķiršanas. Ja komersanta atbalsta apmērs ir mazāks nekā komersanta maksājumu parāds, tam ir iespēja dzēst parāda daļu, kas nav lielāka par atbalstu. Ja Valsts ieņēmumu dienests pēuzraudzības periodā konstatē, ka piešķirtais atbalsts pārsniedz saimnieciskās darbības ierobežojumu radītos zaudējumus komersantam ir pienākums atbilstoši šo noteikumu 17. punktam atmaksāt  visu nelikumīgo valsts atbalsta summu saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likumu. Ar nelikumīgu valsts atbalstu saprotot gadījumu, kad atbalsts ir piešķirts par lielāku summu nekā faktiski uzņēmums varēja pretendēt, valsts atbalsts ir piešķirts par vienām un tām pašām izmaksām, piemēram, nodokļu parādu dzēšana no cita finansējuma avota vai arī uzņēmums nav atbildis Noteikumu projektā noteiktajām prasībām. 

Vienlaikus skaidrojam, ka ar nelikumīgu valsts atbalstu tiek saprastas visas Eiropas Komisijas lēmumā par konkrētā atbalsta saderību noteiktās prasības. Ja Eiropas Komisijas lēmumā, kas tiks pieņemts pēc Ministru kabineta noteikumu pieņemšanas tiks noteiktas papildus prasības par valsts atbalsta saderību, attiecīgi tiks virzīti grozījumi Ministru kabineta noteikumos tajos ietverot visas Eiropas Komisijas lēmumā par atbalsta saderību noteiktās prasības.

Ja Valsts ieņēmumu dienesta  rīcībā ir informācija par iespējamiem riskiem nelikumīga valsts atbalsta piešķiršanā, tas prioritāri pārbauda komersanta atbilstību šajos noteikumos paredzētajām prasībām. 

Ierobežojumi atbalsta saņemšanai

Uz atbalstu zaudējumu kompensēšanai nevar pretendēt:
* komersantas, kuram iesnieguma iesniegšanas dienā ir Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādi, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums; Skaidrojam, ka ierobežojums nav vērsts uz to, lai pilnībā izslēgtu nodokļu parādu neesamību, bet gan to uz to, lai atbalstu piešķirtu tikai tādiem komersantiem, kas godprātīgi nodrošinājuši nodokļu saistību izpildi un kuri ir sadarbojošies ar Valsts ieņēmumu dienestu, izmantojot tiesiskos risinājumus nokavēto nodokļu saistību izpildei.
* ja komersants vai tā valdes loceklis iepriekšējā gadā un iesnieguma izvērtēšanas brīdī ir sodīts par pārkāpumu, kas attiecas uz komersanta nodokļu saistībām, pārkāpumiem muitas jomā, vai par darba tiesiskās attiecības regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu, izņemot gadījumu, ja par atsevišķu pārkāpumu ir piemērots brīdinājums un gada laikā naudas sodu kopsumma nepārsniedz 100 naudas soda vienības. Skaidrojam, ka  sodu pārkāpumu vērtē par iepriekšējo pilno kalendāro gadu pirms iesnieguma iesniegšanas un uz iesnieguma iesniegšanas brīdi. Jāņem vērā, ka naudas soda faktisku apmaksu nevar uzskatīt par atbilstību šiem noteikumiem, jo regulējuma mērķis ir atbalstīt tikai godprātīgus nodokļu maksātājus, līdz ar to, ja komersantam ir piemērots sods, kas pārsniedz noteikto slieksni, tas atbalstam nekvalificējas. Par soda esamību vai neesamību Valsts ieņēmumu dienests pārliecinās pieprasot informāciju no valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs”, piemēram, par zemāk norādītajām normām: 
 
Personas dalības veids Tiesību akts Tiesību akta norma
Komersants un tā valdes loceklis Krimināllikums 190.pants. Kontrabanda
190.1 pants. Preču un vielu, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta, pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai
191.pants. Neatļautas darbības ar muitošanai pakļautām precēm un citām vērtībām
Par nodokļiem un nodevām 142. panta otrā daļa. Informatīvo  deklarāciju iesniegšanas termiņu neievērošanu
Darba likums 158. pants. Darba līguma nenoslēgšana rakstveida formā 

* publiskas personas kapitālsabiedrībai, publiskas personas kontrolētai kapitālsabiedrībai, publiski privātai kapitālsabiedrībai, privātai kapitālsabiedrībai, meitas sabiedrībai, Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma izpratnē;
* komersantam, uz kuru attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu.

Šo Noteikumu projekta ietvaros sniegto atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nedrīkst apvienot ar citu valsts atbalstu. Vienlaikus jāņem vērā, ja komersants būs saņēmis jebkāda veida valsts atbalstu un apdrošināšanas sabiedrības izmaksātu kompensāciju, ja apdrošināšanas atlīdzība ir izmaksāta par apdrošināšanas gadījumu, kas iestājies, materializējoties apdrošinātajam riskam saistībā ar Covid-19 krīzes ietekmi, tad attiecīgā atbalsta perioda kalendārā mēneša zaudējumus samazina par līdz šim saņemto valsts atbalsta un apdrošināšanas sabiedrības izmaksātu kompensāciju.

Noteikumu projekts nosaka, ka attiecībā uz nelikumīgā valsts atbalsta atgūšanu tiks piemēroti Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumi. Ja tiek konstatēts šajos noteikumos noteikto valsts atbalsta prasību pārkāpums, tajā skaitā, ja komersants nemaksā valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas parādu maksājumus, komersantam ir pienākums atmaksāt visu saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā ar procentiem Valsts ieņēmumu dienestam no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai  V nodaļas nosacījumiem. 

Valsts ieņēmu dienests nodrošina atbalsta un informācijas uzskaiti. Minēto informāciju Valsts ieņēmumu dienests glabā 10 gadus no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts, un informāciju pēc pieprasījuma iesniedz Komisijā. Tāpat Valsts ieņēmumu dienests iesniedz Eiropas Komisijai ikgadējo pārskatu par sniegto atbalstu un nodrošina informācijas publicēšanu atbilstoši Eiropas Komisijas lēmumā noteiktajām publicitātes pasākumu prasībām.
Par valsts atbalsta piešķiršanas brīdi tiek uzskatīta diena, kurā Valsts ieņēmumu dienests pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu.

Valsts ieņēmumu dienests pieņem lēmumu un piešķir atbalstu tikai pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu. 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Projekts paredz  atbalstīt sabiedriskās ēdināšanas sektora komersantus, lai kompensēto zaudējumus, kas radušies Covid-19 infekcijas izplatības ierobežojumu ietekmē un kurus līdz šim nav kompensējuši ieviesti atbalsta instrumenti noteikto atbalsta griestu ierobežojumu dēļ. Ņemot vērā to, ka atbalsts paredz zaudējumu kompensēšanu un atbalsts kvalificēšanās kritērijos tiek vērtēta nodokļu nomaksa, komersanta apgrozījumu izmaiņas, kā arī komersanta zaudējumu esamība kā atbilstošākā iestāde atbalsta administrēšanā tiek uzskatīta Valsts ieņēmumu dienests, kurā rīcībā ir liela daļa informācijas, lai izvērtētu komersantu atbilstību noteiktajiem kritērijiem, kā arī nodrošinātu atbalsta uzraudzību pēc atbalsta piešķiršanas. Vienlaikus, jāņem vērā, ka Noteikumu projekta normas paredz, ka  atbalsts tiek izmantots nodokļu saistību izpildei, ko attiecīgi var uzraudzīt tikai Valsts ieņēmumu dienests.
Vienlaikus jāņem vērā, ka gan Valsts ieņēmumu dienestam, gan jebkurai citai atbalsta administrējošai iestādei lēmuma pieņemšanā par atbalsta piešķiršanu būs jāvērtē komersanta iesniegtā informācija, tai skaitā grāmatvedības dokumenti. Proti, ja komersants vienlaikus darbojas vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas neietilpst atbalstāmajā nozarē, Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā ir informācija tikai par kopējiem komersanta finanšu rādītājiem. Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā nav datu, kas apkopoti tikai attiecībā uz atbalstāmo nozari – apgrozījuma izmaiņu noteikšanai tikai atbalstāmajā nozarē, kā arī atbalstāmās nozares finanšu rezultāti.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projekts paredz kārtību saimnieciskās darbības zaudējumu kompensēšanai Covid-19 krīzes skartajiem sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts skar komersantus, kuru pamatdarbība ir NACE 2.red.klasifikācija 56.10 “Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi”.
Nozare
Izmitināšana un ēdināšanas pakalpojumi
Nozaru ietekmes apraksts
Noteikumu projekts skar komersantus, kuru pamatdarbība ir NACE 2.red.klasifikācija 56.10 “Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi”.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un sabiedriskā sektora ēdināšanas uzņēmumiem, kompensējot Covid-19 ierobežojumu rezultātā radītos zaudējumus, kurus nav bijis iespējams kompensēt dēļ Pagaidu regulējuma maksimālā pieļaujamā atbalsta sliekšņa.   

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz konkurētspēju, jo sabiedriskā sektora ēdināšanas uzņēmumiem tiks kompensēti Covid-19 ierobežojumu rezultātā radītie zaudējumi, kurus uzņēmējiem nav bijis iespējams kompensēt dēļ Pagaidu regulējuma maksimālā pieļaujamā atbalsta sliekšņa.  

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, jo ļaus sabiedriskā sektora ēdināšanas uzņēmumiem kompensēt Covid-19 ierobežojumu rezultātā radītos zaudējumus, tādejādi ļaujot nodrošināt šo uzņēmumu saistību izpildi un mazinot darbinieku atlaišanas risku.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un  sabiedriskā sektora ēdināšanas uzņēmumiem, kompensējot Covid-19 ierobežojumu rezultātā radītos zaudējumus, kurus nav bijis iespējams kompensēt dēļ Pagaidu regulējuma maksimālā pieļaujamā atbalsta sliekšņa.  

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un sabiedriskā sektora ēdināšanas uzņēmumiem, kompensējot Covid-19 ierobežojumu rezultātā radītos zaudējumus, tādejādi mazinot risku, ka komersanti radītās negatīvās ekonomiskās ieetkmes rezultātā var samazināt darbiniekus. 

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
-20 000 000
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
-20 000 000
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-20 000 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-20 000 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-20 000 000
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-20 000 000
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Balstoties uz Ekonomikas ministrijas aplēsēm atbalstam varētu kvalificēties 5 sabiedriskās ēdināšanas sektora komersanti, līdz ar to paredzot vidēji vienam komersantam dzēst zaudējumus 4 milj. EUR apmērā kopējā fiskālā ietekme paredzama 20 milj. EUR kā neiegūtu nodokļu ieņēmumi. 




 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Valsts ieņēmumu dienests valsts atbalsta administrēšanu nodrošinās piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Līgums par Eiropas Savienības darbību
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Līgums par Eiropas Savienības darbību
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 2. punkta b) apakšpunkts
MK noteikumu 1. un 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Ekonomikas ministrija 5 darbdienu laikā pēc Noteikumu projekta  pieņemšanas  sagatavos un ar Finanšu ministrijas starpniecību iesniegs paziņojumu Eiropas Komisijai par Noteikumu projektu, izmantojot Eiropas Komisijas pārziņā esošo elektroniskās paziņošanas sistēmu – SANI 2.
Cita informācija
Atbilstību Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 2. punkta b) apakšpunktam pamato tas, ka Covid-19 infekcijas izplatības mazināšanai valstī vairākkārt tika ieviesti būtiski saimnieciskās darbības ierobežojumi, kas vistiešāk ietekmēja sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantus. Šīs nozares komersantu darbības stūrakmens jeb pakalpojumu (ēdināšanas klātienē) sniegšana faktiski bija aizliegta vai būtiski ierobežota periodā no 2020.gada pavasara līdz vasaras sākuma, no 2020.gada rudens līdz 2021.gada vasaras sākumam, kā arī 2021.gada ziemā. Savukārt esošās valsts atbalsta shēmas neļāva šiem ēdināšanas nozares komersantiem saņemt atbalstu, kas kompensētu Covid-19 ierobežojumu rezultātā faktiski radītos zaudējumus, līdz ar to šīs nozares komersantiem ir radīti zaudējumi.
Skaidrojums
Risinājums atbalstīts ar Ministru prezidenta 2020.gada 16.marta rīkojumu Nr.2020/1.2.1.-62 “Par vadības grupu Covid-19 radīto ekonomisko seku operatīvai novēršanai uzņēmējdarbībā un nodarbināto atbalstam” izveidotajā vadības grupā. 

6.4. Cita informācija

n/a
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Valsts ieņēmumu dienests nodrošinās atbalsta administrēšanu un uzraudzību. 
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

n/a
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

n/a
Pielikumi