Anotācija (ex-ante)

24-TA-1584: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij dividendēs izmaksājamo valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca" peļņas daļu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) rīkojuma projekts “Par valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca” valstij dividendēs izmaksājamo peļņas daļu” (turpmāk – Projekts) sagatavots saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta otro daļu, Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 28.panta pirmo daļu un Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra noteikumu Nr.72 “Kārtība, kādā tiek prognozēti, noteikti un veikti maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu” (turpmāk – Noteikumi Nr.72) 6.punktu, kas nosaka, ka Ministru kabinets pēc valsts kapitāla daļu turētāja pamatota priekšlikuma ar Ministru kabineta rīkojumu var atļaut noteikt Kapitālsabiedrības stratēģijā atšķirīgu prognozējamo dividendēs izmaksājamo peļņas daļu (procentos no prognozētās pārskata gada peļņas), nekā tas norādīts Noteikumu Nr.72 3.punktā vai citos tiesību aktos.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma Projekts sagatavots, lai noteiktu valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca” (turpmāk – Kapitālsabiedrība) atšķirīgu dividendēs izmaksājamo peļņas daļu 0 procentu apmērā par 2023. - 2026.gadu, novirzot to infrastruktūras uzlabošanai un uzturēšanai, lai nodrošinātu ilgtermiņa attīstību un kvalitatīvu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Kapitālsabiedrība ir valsts kapitālsabiedrība, kurā 100 procentu kapitāla daļu turētāja ir Veselības ministrija.
Kapitālsabiedrības nefinanšu un finanšu mērķi 2023.gadam apstiprināti 2023.gada 7.jūlija Kapitālsabiedrības ārkārtas dalībnieku sapulcē (protokols Nr.01-27.2.7/2). 2023.gadam noteikts finanšu mērķis - nodrošināt finansiāli stabilu uzņēmuma darbību. Mērķa sasniegšanai noteikti pieci rādītāji - peļņa, pamatdarbības naudas plūsma, kopējās likviditātes rādītājs, kapitāla struktūra un investīciju plāna izpilde. 
Kapitālsabiedrības 2023.gada 4.decembra ārkārtas dalībnieku sapulcē (protokols Nr.01-27.2.7/4) apstiprināta valsts kapitāla daļu turētāja gaidu vēstule, kurā izteiktas gaidas  attiecībā uz Kapitālsabiedrības darbības virzieniem, prioritātēm un sasniedzamajiem mērķiem nākamajam vidēja termiņa darbības stratēģijas periodam.

Kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijas projektā 2024.–2027.gadam, kas izstrādāts saskaņā ar kapitāla daļu turētāja gaidu vēstuli, ir izvirzīts finanšu mērķis nodrošināt efektīvu finanšu pārvaldību. Mērķa sasniegšanai noteikti sekojoši darbības radītāji - sabalansēts budžets (ieņēmumi/izmaksas), pozitīva pamatdarbības naudas plūsma un kopējās likviditātes rādītājs.
Kapitālsabiedrība ir iekļauta valsts atkarīgu nekomerciālu valsts kapitālsabiedrību grupā. Kapitālsabiedrības darbības primārais mērķis ir valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšana, kas ir pakalpojumi ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumiem Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”.
Ņemot vērā minēto, Kapitālsabiedrības ikgadējā prognozējamā dividendēs izmaksājamā peļņas daļa ir novirzāma stratēģiskā mērķa – saglabāt, uzlabot un atjaunot iedzīvotāju psihisko veselību, nodrošinot kvalitatīvu, efektīvu, uz pacientu vērstu psihiatrijas un narkoloģijas pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem Vidzemes reģionā – sasniegšanai, uzlabojot Kapitālsabiedrības infrastruktūru, attiecīgi uzlabojot sniegto valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību.

Kapitālsabiedrības 2023.gada gūtā peļņa (971 032 euro) ir veidojusies lielāka sniegto valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu apjoma rezultātā, kā arī no 2023.gada pēdējos mēnešos neplānoti piešķirtā papildus finansējuma. 2023.gada pēdējā ceturksnī Nacionālais veselības dienests veica grozījumus līgumos par Kapitālsabiedrības valsts apmaksāto pakalpojumu sniegšanu, atbilstoši Kapitālsabiedrības kapacitātei un klientu pieprasījumam būtiski palielinot valsts apmaksāto pakalpojumu apjomu. Pēdējā ceturksnī neplānoti tika piešķirts finansējums valsts apmaksāto pakalpojumu pieejamības uzlabošanai un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensācijai. Ņemot vērā 2022. un 2023.gadā būtisku preču un pakalpojumu cenu pieaugumu, minētais papildus finansējums ir ļoti svarīgs, lai augstas inflācijas apstākļos Kapitālsabiedrība spētu nodrošināt veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu nemainīgi augstā kvalitātē. Minētais papildus finansējums tika piešķirts gada beigās un Kapitālsabiedrībai bija nepieciešams laiks, lai veiktu iepirkumu procedūras, noslēgtu līgumus, tomēr Kapitālsabiedrība līdz gada beigām nepaspēja piešķirto papildus finansējumu novirzīt tam paredzētajiem mērķiem.

Kapitālsabiedrībai, strādājot ar peļņu, rodas iespējas nodrošināt pakalpojumu sniegšanai nepieciešamās infrastruktūras atjaunošanu un attīstību, kas, strādājot bez peļņas, nav iespējams bez papildus līdzekļu piesaistes no citiem finanšu avotiem. Tā kā šie procesi tiek nodrošināti ar ilgtermiņa ieguldījumu palīdzību, tas neatspoguļojas pārskata gada peļņas vai zaudējumu aprēķinā, bet gan ietekmē uzņēmuma finanšu rezultātus ilgtermiņā.

Ņemot vērā, ka sākotnēji plānotais pakalpojumu apjoms gadu no gada būtiski nemainās, Kapitālsabiedrība savus resursus plāno atbilstoši tam un, rodoties iespējām saņemt papildus finansējumu pakalpojumu sniegšanai, izvērtē savas iespējas esošo personāla un tehniskā nodrošinājuma resursu ietvaros un uzņemas tikai tādas saistības, kuras ir iespējams izpildīt palielinot resursu izmantošanas efektivitāti. Ar šādu palielinātu finansējuma apjomu Kapitālsabiedrība var rēķināties tikai īstermiņā, līdz ar to personāla un citi resursi ilgtermiņā netiek piesaistīti.
Vēršam uzmanību uz to, ka piešķirtais valsts budžeta finansējums veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai nav pietiekams, lai nosegtu visas ar pakalpojumu nodrošināšanu saistītas izmaksas, un līdz ar to veselības aprūpes pakalpojumu tarifs ir noteikts tādā apmērā, lai iekļautos kopējā piešķirtā finansējumā. Tā rezultātā ārstniecības iestāžu spējas uzkrāt finanšu līdzekļus, piemēram, kārtējiem remontiem, iekārtu iegādei utt., ir ierobežotas, kā arī atsevišķajos gadījumos tās spiestas nodarbināt mazāku skaitu personālu, nekā attiecīgā pakalpojuma sniegšanai būtu nepieciešams.
Ārstniecības iestādes 2023. gada sākumā savus izdevumus plānoja tā, lai iekļautos Nacionālā veselības dienesta finanšu paziņojumā norādītajā finansējuma apmērā, kā rezultātā ārstniecības iestādes bija spiestas samazināt izdevumus vienā pozīcijā (tarifa elementā), lai nosegtu tos izdevumus, kurus nav iespējams samazināt.
Pamatojoties uz iepriekšējo gadu datiem par cenu pieaugumu precēm un pakalpojumiem, 2023.gadā Nacionālais veselības dienests piešķīra papildus līdzekļus ēdināšanas un uzturēšanas izdevumu segšanai. Atbilstoši esošajai veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas sistēmai šie finanšu līdzekļi tikai novirzīti tarifa elementu E (ēdināšanas izdevumi) un U (uzturēšanas izdevumi) pārskatīšanai un samaksāti ārstniecības iestādēm pēc vienādiem principiem, t.i. atbilstoši gultas dienu skaitam. Lai ievērotu vienlīdzības principu, netika vērtēts, vai ārstniecības iestāde ir atradusi iespēju šiem izdevumiem novirzīt izdevumus no citiem tarifa elementiem vai nav to veikusi.
Ņemot vērā iepriekš minēto, secināms, ka galvenais Kapitālsabiedrības peļņas rašanās iemesls 2023. gadā bija Kapitālsabiedrības ieviestie taupības režīma pasākumi 2023. gada pirmajā pusgadā tajās izdevumu un ieguldījumu pozīcijās, kur tas bija iespējams. Saņemot papildus līdzekļus ēdināšanas un uzturēšanas izdevumu segšanai, Kapitālsabiedrība nebija nepieciešams veikt izdevumu pārstrukturizāciju papildus piešķirto līdzekļu apjomā, ņemot vērā 2023. gada pirmajā pusgadā jau ietaupītos līdzekļus.

Noteikumu Nr.72 3.punkts nosaka, ka minimālā prognozējamā peļņas daļa, kas izmaksājama dividendēs, un dividendēs izmaksājamā peļņas daļa ir 64% no kapitālsabiedrības pārskata gada peļņas, ja atbilstoši šo noteikumu II nodaļai kapitālsabiedrības vidējā termiņa darbības stratēģijā nav noteikts citādi.
Noteikumu Nr.72 6.punkts nosaka, ka Ministru kabinets pēc valsts kapitāla daļu turētāja pamatota priekšlikuma ar Ministru kabineta rīkojumu var atļaut noteikt kapitālsabiedrības stratēģijā atšķirīgu prognozējamo dividendēs izmaksājamo peļņas daļu (procentos no prognozētās pārskata gada peļņas), nekā tas norādīts Noteikumu Nr.72 3.punktā vai citos tiesību aktos.
Noteikumu Nr.72 7.punkts nosaka, ka valsts kapitāla daļu turētājs iesniedz Ministru kabinetā Noteikumu Nr.72 6.punktā minēto priekšlikumu, attiecīgu Ministru kabineta rīkojuma projektu un sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju).
Saskaņā ar Noteikumu Nr.72 7.3.1.1.apakšpunktu, lai uzlabotu kapitālsabiedrības sniegto valsts apmaksāto psihiskās veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un attiecīgi sasniegtu izvirzīto stratēģisko mērķi, Veselības ministrija, kā kapitāla daļu turētājs, ierosina Ministru kabinetam Kapitālsabiedrībai par 2023.-2027.gadu valsts budžetā dividendēs izmaksājamo peļņas daļu noteikt 0 procentu apmērā no peļņas un peļņu novirzīt infrastruktūras uzlabošanai un uzturēšanai, lai nodrošinātu ilgtermiņa attīstību un kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.
Jāatzīmē, ka iepriekšējos gados Kapitālsabiedrībai nav izdevies izveidot pietiekamu naudas līdzekļu uzkrājumu visu akūti nepieciešamo un vidēja termiņa stratēģijā minēto ieguldījumu veikšanai un pakalpojumu attīstībai, tāpat arī nekustamā īpašuma tehniskā stāvokļa saglabāšanai un uzlabošanai. 
Kapitālsabiedrības rīcībā esošie naudas līdzekļi ir pietiekami tikai kvalitatīvai esošo pakalpojumu nodrošināšanai, taču nav pietiekami pakalpojumu attīstīšanai (uzņemšanas un observācijas nodaļas attīstīšana, pirmo psihožu nodaļas izveide) un nekustamā īpašuma atjaunošanai. Plānotie ieguldījumi un darba apjoms ir liels un nav realizējams konkrēta viena gada ietvaros, tāpēc Kapitālsabiedrības rīcībā atstātā peļņas daļa par 2023.un 2024.gadu, saskaņā ar vidēja termiņa stratēģiju, tiktu izlietota līdz 2026.gada 31.decembrim, par 2025.un 2026.gadu – līdz 2027.gada 31.decembrim.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka 2023.gadā kapitālsabiedrības apgrozījumu 98 procentu apmērā veidoja valsts budžeta finansējums, jebkuras negatīvas izmaiņas finanšu plūsmā var būtiski ietekmēt kapitālsabiedrības darbību un veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību.
Vidēja termiņa darbības stratēģijā 2024.–2027.gadam, minētajā četru gadu periodā, Kapitālsabiedrībai ir nepieciešami ieguldījumi 2 625 767 euro apmērā:
1) Energoefektivitātes paaugstināšana un pārbūve slimnīcas stacionāra ēkā neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļas, kā arī observācijas nodaļas un pirmo psihožu nodaļas, kuras atradīsies vienā ēkā (Osvalda māja) projektēšanai, pārbūvei un piebrauktuves izbūvei 2 196 000 euro, piesaistot arī ERAF līdzekļus;
2) Jaunās mājas, kas ir tuberkulozes nodaļa remonta projekta izstrādei 45 000 euro;
3) ēku hidroizolācijas darbu veikšanai 49 947 euro;
4) pārējiem mazajiem ieguldījumiem ēku atjaunošanā un tehniskā stāvokļa saglabāšanā 4 gadu periodā 334 820 euro.

Daļu no plānotajiem ieguldījumiem (1 220 800 euro apmērā) Kapitālsabiedrība plāno segt no Kapitālsabiedrības rīcībā atstātās (valstij dividendēs izmaksājamās) 2023., 2024., 2025. un 2026.gadu peļņas daļas. Gadījumā, ja Kapitālsabiedrības faktiskā peļņa pārsniegs plānoto, tā tiks novirzīta plānotajām investīcijām, atbilstoši vidēja termiņa darbības stratēģijā 2024.–2027.gadam plānotajam.
Lai Kapitālsabiedrība īstenotu tās vidēja termiņa darbības stratēģijas projektā noteiktos mērķus, ir nepieciešams veikt regulārus ieguldījumus infrastruktūras uzlabošanā, tehnoloģijās, iekārtās, ēkās, kā arī kopumā iestādes darbības pilnveidošanā.
Veselības ministrija ierosina Ministru kabinetam pieņemt lēmumu, ar kuru atļaut Kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijā noteikt atšķirīgu prognozējamo dividendēs izmaksājamo peļņas daļu 0 procentu apmērā no prognozētās peļņas.
Kapitālsabiedrības peļņas daļas novirzīšana valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu, kas ir sociāla rakstura pakalpojumi ar tautsaimniecisku nozīmi, kvalitātes uzlabošanai ir kvalificējams kā valsts atbalsts, kas tiek sniegts saskaņā ar Eiropas komisijas 2011.gada 20.decembra lēmumu Nr.2012/21/ES ”Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi”.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar stratēģijas projektu “Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca” vidēja termiņa darbības stratēģija 2024. – 2027.gadam”, pieņemot lēmumu par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo summu (nosakot 0 procentu likmi), valsts budžetā četru gadu periodā netiktu pārskaitīta summa 1 220 800 euro apmērā, attiecīgi: 
2024.gadā - 621 460 euro (no 2023.gada peļņas 971 032 euro),
2025.gadā - 206 918 euro (no 2024.gada prognozētās peļņas 323 310 euro),
2026.gadā - 197 811 euro (no 2025.gada prognozētās peļņas 309 080 euro),
2027.gadā - 194 611 euro (no 2026.gada prognozētās peļņas 304 080 euro).
Minētā summa paliktu Kapitālsabiedrības rīcībā un līdz 2027.gada 31.decembrim tiktu novirzīta Kapitālsabiedrības infrastruktūras uzlabošanai un uzturēšanai, lai nodrošinātu ilgtermiņa attīstību un kvalitatīvu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
382 942 220
-621 460
227 707 446
-206 918
205 507 447
-197 811
-194 611
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
382 942 220
-621 460
227 707 446
-206 918
205 507 447
-197 811
-194 611
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
382 942 220
-621 460
227 707 446
-206 918
205 507 447
-197 811
-194 611
3.1. valsts pamatbudžets
382 942 220
-621 460
227 707 446
-206 918
205 507 447
-197 811
-194 611
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-621 460
-206 918
-197 811
-194 611
5.1. valsts pamatbudžets
-621 460
-206 918
-197 811
-194 611
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam"  2.pielikumam ir plānoti ieņēmumi no dividendēm (ieņēmumi no valsts (pašvaldību) kapitāla izmantošanas) 2024.gadā 382 942 220 euro, 2025.gadā 227 707 446 euro, 2026.gadā 205 507 447 euro apmērā.
Saskaņā ar stratēģijas projektu “Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca” vidēja termiņa darbības stratēģija 2024. – 2027.gadam”, pieņemot lēmumu par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo summu (nosakot 0 procentu likmi), valsts budžetā četru gadu periodā netiktu pārskaitīta summa 1 220 800 euro apmērā, attiecīgi: 
2024.gadā - 621 460 euro (no 2023.gada peļņas 971 032 euro),
2025.gadā - 206 918 euro (no 2024.gada prognozētās peļņas 323 310 euro),
2026.gadā - 197 811 euro (no 2025.gada prognozētās peļņas 309 080 euro),
2027.gadā - 194 611 euro (no 2026.gada prognozētās peļņas 304 080 euro).
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Saskaņā ar stratēģijas projektu “Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca” vidēja termiņa darbības stratēģija 2024. – 2027.gadam”, pieņemot lēmumu par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo summu (nosakot 0 procentu likmi), valsts budžetā četru gadu periodā netiktu pārskaitīta summa 1 220 800 euro apmērā. Minētā summa paliktu Kapitālsabiedrības rīcībā un līdz 2027.gada 31.decembrim tiktu novirzīta Kapitālsabiedrības infrastruktūras uzlabošanai un uzturēšanai, lai nodrošinātu ilgtermiņa attīstību un kvalitatīvu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.
Ņemot vērā to, ka, veicot dividenžu maksājumus, uzņēmumu ienākuma nodoklis tiek aprēķināts un nomaksāts uzņēmumu ienākuma nodokli regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, lēmums par peļņas atstāšanu kapitālsabiedrības rīcībā samazinās arī uzņēmuma ienākuma nodokļa maksājumus.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības ministrija
  • Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Stratēģijas Pielikums Nr. 2 "Kapitālsabiedrības nefinanšu un finanšu mērķi 2024.-2027.gadam"
2. pielikums
Nosaukums
Stratēģijas Pielikums Nr. 3 "Kapitālsabiedrības darbības attīstības plāna realizēšanai nepieciešamās investīcijas"