Anotācija (ex-ante)

24-TA-1934: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra noteikumos Nr. 770 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošina ieguldījumu uzraudzību un izvērtēšanu, kā arī izstrādā un uztur Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma (turpmāk - Vadības likums) 19. panta 11. un 12. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumu projekts ir izstrādāts ar mērķi veikt tehnisku precizējumu, precizējot Pētījumu un publikāciju datubāzes administratoru un Valsts reģionālās attīstības aģentūras nosaukumu. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2022.gada 16.decembrī stājās spēkā MK 2022.gada 13.decembra noteikumi Nr.770 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošina ieguldījumu uzraudzību un izvērtēšanu, kā arī izstrādā un uztur Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu" (turpmāk - MK noteikumi nr.770), kas nosaka, kārtību kādā Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda Plus, Kohēzijas fonda vai Taisnīgas pārkārtošanās fonda (turpmāk – Eiropas Savienības fondi) vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieguldījumu izvērtēšanu. Saskaņā ar minēto noteikumu 12.punktu izvērtēšanas rezultāti (analīze, secinājumi un ieteikumi) tiek apkopoti izvērtēšanas ziņojumos. Izvērtēšanas ziņojumus Finanšu ministrija kā Eiropas Savienības fondu vadošā iestāde publicē Eiropas Savienības fondu tīmekļvietnē (www.esfondi.lv) un Pārresoru koordinācijas centra administrētajā pētījumu un publikāciju datubāzē. Savukārt MK noteikumu Nr.770 24.punktā ir noteikts, ka Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēma datus iegūst, izmantojot valsts informācijas sistēmu savietotāju, kura pārzinis un atbildīgā institūcija ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra. Kā arī dati tiešsaistē tiek iegūti no Valsts reģionālās attīstības aģentūras Elektronisko iepirkumu sistēmas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kārtību, kādā tiek klasificēti publiskas personas pētījumi, nosaka MK 2013.gada 3.janvāra noteikumi Nr.1 "Kārtība, kādā publiska persona pasūta pētījumus" (turpmāk - MK noteikumi Nr.1). Minētie noteikumi nosaka arī pētījumu pasūtīšanas un izstrādes vadības nosacījumus, minimālās prasības pētījuma pasūtījuma un izstrādes dokumentācijai un prasības sabiedrības informēšanai. Saskaņā ar MK noteikumu Nr.1 1.punktu informāciju par plānotajiem pētījumiem ievada Pētījumu un publikāciju datubāzē (turpmāk – datubāze), kā arī datubāzē augšupielādē pētījumu gala versiju. Datubāzes administrēšanu nodrošina Pārresoru koordinācijas centrs (MK noteikumu Nr.1 10.punkts). 
MK 2022. gada 15. novembrī izdeva rīkojumu Nr.808 "Par Pārresoru koordinācijas centra likvidāciju". Saskaņā ar minētā rīkojuma 2.punktu, ar 2023. gada 1. martu Valsts kanceleja ir Pārresoru koordinācijas centra funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, prasību, informācijas sistēmu, mantas, finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva pārņēmēja. Ievērojot minēto, secināms, ka 2023. gada 1. martā likvidējot Pārresoru koordinācijas centru, Valsts kanceleja ir paņēmusi arī datubāzes administrēšanas funkciju.
Savukārt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta pirmo daļu un trešās daļas 4. punktu, MK 2024. gada 20. augustā izdeva  rīkojumu Nr. 689 “Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju”, nosakot, ka ar 2024. gada 1. septembri tiek reorganizēta Valsts reģionālās attīstības aģentūra un noteikts, ka minētās iestādes nosaukums ir Valsts digitālās attīstības aģentūra. Atbilstoši minētā rīkojuma 2.punktam Valsts digitālās attīstības aģentūra ir Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, mantas, personāla resursu, lietvedības un arhīva pārņēmēja.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka ar 2023.gada 1.martu datubāzes administrēšanu ir pārņēmusi Valsts kanceleja, savukārt ar 2024.gada 1.septembri ir mainīts Valsts reģionālās attīstības aģentūra nosaukums, tad ir nepieciešams veikt tehniskus precizējumus MK noteikumos Nr.770, aizstājot:
- 12. punktā vārdus "Pārresoru koordinācijas centra" ar vārdiem "Valsts kancelejas";
- 24.punktā vārdus "Valsts reģionālās attīstības aģentūras" ar vārdiem "Valsts digitālās attīstības aģentūra".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu tiek veikti tehniski grozījumi, precizējot datubāzes administratoru un Valsts reģionālās attīstības aģentūras nosaukumu, līdz ar to publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi